Ultra Pulse CO2-laser

Arvetonko kohta?

Onko jollakin kokemusta Ultra Pulse CO2-laserista arpien ja ryppyjen vähentämisessä?
Rolf Nordströmin sairaalassa olisi tuollainen apu tarjolla. Kokemuksia olisi kiva kuulla :)

24

11743

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuppulii

      Itsekin olen tätä vakavasti harkinnut. Olisi kiva kuulla kokemuksia. Sen verran kallis operaatio kuitenkin, että odotan sen toimivan.

    • Hannele

      Olen menossa kyseiseen laserhoitoon nyt tiistaina, eli 20.11.2012. Vedän koko naaman laserilla, myös luomet. Sen jälkeen tulee ihoa rasvata valkovaseliinilla, sekä suihkuttaa sumutus-pullolla vedellä jossa on etikka-vettä.

      • hjfkashf

        Hannele, tuletko kertomaan kokemuksestasi? Itse kovasti harkitsen mutta kertomuksia löytyy suhteellisen vähän. Menetkö ryppyjen takia vai jotain muita arpia?

        Kokemus ja tietysti tulokset kiinnostavat :)


      • kiinnostunut

        Voi, kertoisitko miten meni? Minkä takia menit laserhoitoon? Itse harkitsen samaa hoitoa poskien suht. pinnallisiin mutta näkyviin kuoppa-arpiin. En vain ole kauheasti löytänyt kokemuksia Suomessa tehtävistä Ultrapulse-hoidoista.


    • CO2hoito

      Fraktionaalinen hiilidioksidi-laserhoito tehty eilen. Koko kasvoille, aknearpien vuoksi. Itse hoito ei juuri sattunut, pientä nipistelyä joissakin paikoissa tuntui. Puudutusvoide oli tunnin ennen hoitoa. Haisi palanut liha, yök...:(
      Jännitin kauheesti ja aattelin, että hulluhan oon kun oon tällaseen itteni laittanu ja vielä maksankin siitä ja paljon. Illalla naamaa kuumotti vielä koko ajan ja nukkumaan mennessä aattelin, että en varmaan voi nukkua ku 10 minuutin pätkiä, et tarvii herätä viuhtomaan. Syke tuntui koko kasvoilla. Sain kuitenkin hyvin nukuttua eikä aamulla enää sattunut eikä kuumottanut yhtään.
      Naama on nyt ihan kuiva korppu ja punainen kuin rapu.
      Olen pessyt vedellä varovasti ja laittanut peruslotion-voidetta ohjeen mukaan vähän väliä.
      Saas nähdä mitä tulee.

      • CO2hoito

        Nyt siis 3 vrk hoidosta. Edelleen punoittaa iho ja osin palaneen näköinen. Punoitus kuitenkin vähentynyt. Eilen iho hilseili ja pesin välillä ja rasvasin ja niin korppuisuus lähti pois. Iho nyt pehmeä. Aknekuopat kaikki edelleen tallella. Toivottavasti ajan kanssa mataloituu, kun kollageenimuodostus sai nyt tuulta purjeisiinsa. :)

        En nyt ainakaan ennen syksyä mene toiseen hoitoon, täytyy kerätä rahaa siihen ja katsoa sitten onko vielä aiheellista uusia hoito. Lääkäri kyllä ehdotti uutta hoitoa jo alkuvuodesta.


      • kiinnostunut
        CO2hoito kirjoitti:

        Nyt siis 3 vrk hoidosta. Edelleen punoittaa iho ja osin palaneen näköinen. Punoitus kuitenkin vähentynyt. Eilen iho hilseili ja pesin välillä ja rasvasin ja niin korppuisuus lähti pois. Iho nyt pehmeä. Aknekuopat kaikki edelleen tallella. Toivottavasti ajan kanssa mataloituu, kun kollageenimuodostus sai nyt tuulta purjeisiinsa. :)

        En nyt ainakaan ennen syksyä mene toiseen hoitoon, täytyy kerätä rahaa siihen ja katsoa sitten onko vielä aiheellista uusia hoito. Lääkäri kyllä ehdotti uutta hoitoa jo alkuvuodesta.

        Kiitoksia, että kerroit kokemuksestasi. :) Voisitko olla kiltti ja tulla kertomaan miten tämä hoito vaikutti parin kuukauden päästä? Silloinhan vasta voidaan kunnolla tuloksia ruveta arvioimaan. Itse harkitsen samaa hoitoa, mutta olen lukenut vain ulkomailla tehdyistä hoitokokemuksista enkä ollenkaan Suomessa tehdyistä, mikä vähän arveluttaa.

        Jos sinulle tehtiin tosiaan fraktionaalinen CO2-hoito kuten ajattelin (Ultrapulsen Fraxel DeepFX, ilmeisesti), on minusta outoa, jos lääkäri ehdotti jo alkuvuodesta uutta hoitoa. Olen kuullut, että hoitojen välissä pitäisi olla ainakin puoli vuotta.

        On olemassa myös toisenlaisia laserhoitoja (non-ablative Fraxel, ei ole CO2), joka ei ole arpiin yhtä tehokas, mutta jossa palautuminen on nopeaa (muutamia päiviä eikä viikkoja) ja hoitoja voidaan tehdä useammin. Olisiko sinulle voitu tehdä tämä hoito, jos seuraavaa ehdotettiin jo alkuvuodelle?


      • kiinnostunut.
        CO2hoito kirjoitti:

        Nyt siis 3 vrk hoidosta. Edelleen punoittaa iho ja osin palaneen näköinen. Punoitus kuitenkin vähentynyt. Eilen iho hilseili ja pesin välillä ja rasvasin ja niin korppuisuus lähti pois. Iho nyt pehmeä. Aknekuopat kaikki edelleen tallella. Toivottavasti ajan kanssa mataloituu, kun kollageenimuodostus sai nyt tuulta purjeisiinsa. :)

        En nyt ainakaan ennen syksyä mene toiseen hoitoon, täytyy kerätä rahaa siihen ja katsoa sitten onko vielä aiheellista uusia hoito. Lääkäri kyllä ehdotti uutta hoitoa jo alkuvuodesta.

        Miten iho on parantanut? Näkyykö tuloksia?


      • faktalla
        kiinnostunut kirjoitti:

        Kiitoksia, että kerroit kokemuksestasi. :) Voisitko olla kiltti ja tulla kertomaan miten tämä hoito vaikutti parin kuukauden päästä? Silloinhan vasta voidaan kunnolla tuloksia ruveta arvioimaan. Itse harkitsen samaa hoitoa, mutta olen lukenut vain ulkomailla tehdyistä hoitokokemuksista enkä ollenkaan Suomessa tehdyistä, mikä vähän arveluttaa.

        Jos sinulle tehtiin tosiaan fraktionaalinen CO2-hoito kuten ajattelin (Ultrapulsen Fraxel DeepFX, ilmeisesti), on minusta outoa, jos lääkäri ehdotti jo alkuvuodesta uutta hoitoa. Olen kuullut, että hoitojen välissä pitäisi olla ainakin puoli vuotta.

        On olemassa myös toisenlaisia laserhoitoja (non-ablative Fraxel, ei ole CO2), joka ei ole arpiin yhtä tehokas, mutta jossa palautuminen on nopeaa (muutamia päiviä eikä viikkoja) ja hoitoja voidaan tehdä useammin. Olisiko sinulle voitu tehdä tämä hoito, jos seuraavaa ehdotettiin jo alkuvuodelle?

        Hei - sekoitatko nyt??

        Fraktionaalisia hoitoja tehdään CO2-lasereiden lisäksi pinnallisilla Erb:YAG-lasereilla sekä syviin ihokerroksiin ulottuvilla Erb:Glass-lasereilla.

        Erb:YAG-laser ei tasoita ihon pintarakennetta, vaan on verrattavissa enemmän kemilalliseen kuorintaan (tasoittaa ihon väriä ja kiineyttää hieman). Tämä E I
        ole ns. Fraxel-laser!!!

        Syvemmmälle ihoon vaikuttava Erb:Glass-laser (Fraxel) on menetelmänä tieteellisesti tutkittu ja tehokas (www.fraxel.com). Hoitotulokset e i v ä t
        k o s k a a n jää tehosta kiinni, ja myös monen viikon toipumisaika on mahdollinen... - jos joku tänä päivänä sellaista haluaa. Useimmat kuitenkin haluavat nykyisin hoidon, jossa työstä/opiskelusta pois jää maksimissaan 3-5 päivää ( mikä tavallinen Fraxel-hoidoissa). Tämän jälkeen meikkivoide pettää jäljellä olevan punoituksen ja osallistuminen kodinulkoiseen elämään voi alkaa!

        Nimimerkki kiinnostunut on varmasti laserhoidoista hyvin kiinnostunut ! Toivottavasti kiinnostusta riittää jatkossa laajentamaan tuota "tietämystä" edelleen!


    • laseria tarpeeseen

      Oletteko nyt ihan varmoja, että haluatte altistaa ihonne näin rajulle käsittelylle?
      Eikö ihosyöpäriski yhtään huoleta? Vai luotatteko "viralliseen vaarattomuuteen"?
      Jos jakautuviin soluihin ladataan yhtäkkiä tuollainen määrä energiaa, että iho palaa kauttaaltaan, niin luulisi sen jotain hälytyskelloa soittavan?

    • Tyytytväinen

      Minulle tehtiin Ultra Pulse hiilidioksilaser perjantaina, alaluomet ja yläluomet, ryppyihin.
      Sain rauhoittavan, Emla-puudutevoidetta sekä hirveän määrän puudutuspiikkejä sitten silmien ympärille, mikä ei ollut mikää kovin miellyttävä kokemus.
      Itse toimenpide kesti vain muutamia minuutteja.
      Nyt kotona, neljäs päivä menossa ja voin sanoa että helppoa on ollut, suihkuttelen monta kertaa päivässä ja laitan ihoöljyä reilun kerroksen. Ei kutinaa, ei kirvelyä eikä kiristä mistään. Ulkonäköä lukuunottamatta ei edes tietäisi että jotain on tehty!
      Kävin kaupassakin, tosin tutulle myyjälle tuli huikkaistua etten ole turpiini saanut...

      Nyt vain odottelen että rupi alkaa irrota ja näen millaisen tuloksen olen saanut. Tällä hetkellä näyttäsi että rypyt ovat kadonneet ja iho on kiristynyt alaluomista huomattavasti.

      • laseri

        Hei, hyvä kuulla, että joku on jo ollut Ultra Pulse hiilidioksilaser -hoidossa. Olen menossa huhtikuun lopulla. Tarkoitus olisi hoitaa koko kasvot. Toimenpide tehdään sedatiossa eli humauksella. Jo nyt pelottaa sekä kipu että kuinka kauan kestää, kun voi mennä ihmisten ilmoille. Kerrotko, miten olet parantunut?


    • ttuugg

      Pitää työntyä näillekin sivuille mainostamaan heti parantui..on kai se selvä kudoksilla kestää parantua väitetään tosin että olis laseri geelin kanssa joka ei näin ollen vaikuta mitenkään ihon pintaan vaan syvemmälle gollageenia tuottamaan...

    • Suovita

      Kaksi viikkoa sitten tehty syvä kasvojen laserkäsittely. Olin monta vuotta miettinyt hoitoa ja viimein sain mentyä, mutta jos olisin todella tiennyt mitä tuleman pitää, en olisi koskaan mennyt. Puudutusvoide koko kasvoille, noin tunti vaikutusta ja sen jälkeen käsiteltiin laserilla koko kasvot. Kipu oli lähes sietämätön, viikko meni täysin eristäytyneenä kotiin, kasvot parani muuten hyvin mutta laserin selvät rajaa näkyy meikkivoiteen läpi, kasvot todella punaiset ja lääkäri sanoi että punaisuus kestää 4-6 kuukautta ja laserin jäljet häviää tosi hitaasti. Nyt täytyy laittaa meikin alle 50 suojakerroin joka aamu ja mielellään noin 4 kuukautta vältellä suoraa aurinkoa. Lopullista tulosta voi alkaa näkemään noin 4 kuukauden kuluttua. Miettikää todella tarkkaan oletteko valmiita näin monen kuukauden toipumiseen. Toivon parasta, että ensi syksynä olisi kasvot sileämmän näköiset.

      • Tietoakiitos

        Kerrotteko, mikä oli tulos pitemmän ajan jälkeen.


      • Punoittaa

        Suovita, tehtiinko sulle siis mikä kasvojen laserkäsittely? Tuo ultra pulse? Mikä meininki nyt?


      • Jamppa2000

        Itselle tehtiin CO2 laserkuorinta (ei Fraxel) mehiläisessä 90-luvulla aknearpien poistoon. Aika samanlaisia kokemuksia, iho on tulipunainen ainakin viikon (ei voi mennä ihmisten ilmoille) ja alkuun mulla folioiden alla. Jonkunasteinen punaisuus jatkuu viikkoja - kuukausia (plus max auringonsuojainkertoimet päällä päivittäin / auringon välttelyä puolen vuoden verran ainakin), mutta vaikuttaa ajan myötä enemmän rusketukselta vaalealla iholla kuin punaravulta. Todella tehokas hoito aknearpien poistoon, kaikki arvet käytännössä katosi yhden hoidon myötä kasvoilta. Vaikka olin pitkälti päälle kaksikymppinen, hoidon myötä jouduin muutamaan kertaan näyttämään papereita täysi-ikäisyyden todistamiseksi, joten nuorentaa jo tuolla aikaperiodilla, hyväksi tai huonoksi sivuvaikutukseksi aknearpien poistossa.


      • Jamppa2000
        Jamppa2000 kirjoitti:

        Itselle tehtiin CO2 laserkuorinta (ei Fraxel) mehiläisessä 90-luvulla aknearpien poistoon. Aika samanlaisia kokemuksia, iho on tulipunainen ainakin viikon (ei voi mennä ihmisten ilmoille) ja alkuun mulla folioiden alla. Jonkunasteinen punaisuus jatkuu viikkoja - kuukausia (plus max auringonsuojainkertoimet päällä päivittäin / auringon välttelyä puolen vuoden verran ainakin), mutta vaikuttaa ajan myötä enemmän rusketukselta vaalealla iholla kuin punaravulta. Todella tehokas hoito aknearpien poistoon, kaikki arvet käytännössä katosi yhden hoidon myötä kasvoilta. Vaikka olin pitkälti päälle kaksikymppinen, hoidon myötä jouduin muutamaan kertaan näyttämään papereita täysi-ikäisyyden todistamiseksi, joten nuorentaa jo tuolla aikaperiodilla, hyväksi tai huonoksi sivuvaikutukseksi aknearpien poistossa.

        Täsmennys: Eiran Sairaala, ei Mehiläinen.


    • Suovita

      Punoittaa kyseli että mikä laser hoito minulle tehtiin vuosi sitten. Se oli QXA40 syvä laser käsittely(fraxel). Posket tuli hyvät mutta minulla on otsassa suurentuneita talirauhasia, niihin ei auttanut mitään. En olisi ottanut hoitoa, jos olisin tiennyt lopputuloksen ja kasvot punoittaa edelleen.

    • Anonyymi

      Hei Suovita! Onko kasvot nyt hyvät? Oletko tyytyväinen? Itse olen vuosia varmaan 30 vuotta harkinnut. Nyt olen yli 50. Kuopiossa Mehiläisessä lääkäri tekee noita toimenpiteitä. Olen varannut sinne vastaanottoajan. Mietin, että voiko tilanne pahentua eli hoidosta jäisikin vielä ikävämpiä arpia?Ja arvet eivät lähtisi mihinkään. Minun kasvot ovat aivan kamalat. Aina kun katson peiliin harmittaa niin vietävästi. Häpeän itseäni.

    • Anonyymi

      Jamppa2000! Oliko sinulla syviä aknearpia, suurentuneita ihohuokosia? Tuliko pigmenttivaurioita?

    • Anonyymi

      Kiitos varoituksesta tästä joensuusta.Olin jo varailemassa aikaa.

    • Anonyymi

      Olen nyt käynyt 3 kertaa Epilaserissa Ari Karppisen CO2 laserkäsittelyssä Jyväskylässä. Olen täydellisen tyytyväinen. Arvet ja punaiset läikät lähes hävinneet. Käyn vielä yhden kerran ja sitten elän loppuelämäni onnellisena.

      • Anonyymi

        Minäkin olen käynyt Karppisella Jyväskylässä 4 kertaa CO2-käsittelyssä. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Arvet hävinneet ja olen nuorentunut, jonka myös tutut ovat huomanneet. Vuoden välein kandee käydä viimeksi kävin marraskuussa 2023.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe