Aina ihastunut?

ongelmaihastuja

Mikähän mulla on kun en osaa olla ihastumatta töissä? Aina kun vaihdan työ/opiskelupaikkaa tai paikassani ihastus lopettaa tai ihastukseni lopahtaa, niin ihastun välittömästi uuteen. Mikä siinä on kun elämäni on töissäkin oltava yhtä ihastusta? olinpa sinkku, varattu tai ihastuksia muuallakin, niin en saa työrauhaa näiltä jatkuvilta ihastuksiltani. Olen aina ihastunut. Pitäisikö käydä psykiatrin puheilla? Tuskin auttaisi?

105

11938

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaanottavainen

ihastuksen tunteelle.

Jonkun tutkimuksen mukaan niin täytyy olla, jotta ihastuminen tapahtuu.

Mikähän sinusta tekee aina niin vastaanottavaisen? Varattunakin?

• hyvännäköinen.

varmasti erittäin hyvännäköisiä miehiä joihin ihastut.

• panox

me ollaan ehkä seksuaalisesti innokkaampia kuin muut! joten ollaan ylpeitä itsestämme, muut hajotkoon sulkeutuneisuuteensa. että semmonen mielipide.

• erotiiikkkkaapeliin

Komppaan täysin tuota seksuaalisuus juttua, toiset vaan ovat enempi eroottisesti latautuneita kuin toiset ja eroottisesti latautuneet perivät pitkässä juoksussa maan, sille tosiasialle ei voi kukaan mitään.Tiukkikset ja moralistit tulevat tän pelin menettämän.

• pudum

Et ole ainoa, itse olen myös sinkkuna ja varattuna ihastunut työtovereihini. Mukavempi vain töitä paiskoa eikä sen tarvitse mihinkään edetä:) Eiku vaan naatiskelemmaan!

• ongelmaihastuja

ihastukset etene sen enempään, tavallaan se on välillä aika hajottavaakin kärvistelyä. Toisaalta tämä jatkuva ihastuminen välillä myös parantaa paljon esim. töissä viihtymistä, ehkä hyödyt ovat siis suuremmat kuin haitat.

• pikkuflirttipäällä
        ongelmaihastuja kirjoitti:

ihastukset etene sen enempään, tavallaan se on välillä aika hajottavaakin kärvistelyä. Toisaalta tämä jatkuva ihastuminen välillä myös parantaa paljon esim. töissä viihtymistä, ehkä hyödyt ovat siis suuremmat kuin haitat.

Tästähän on vastikään tullut tutkimuskin, joka näyttää vihreää valoa työpaikkaflirtille, nostaa työtehoa ja työssäviihtymistä. Tietysti työpaikkojen moralistit pikkurouvat ja muut niuhot tykkää kyttyrää mutta so not!!!

• xkjhfg

Mulla on ihan sama ongelma!! En ymmärrä mistä se johtuu!! Olen ollut n. 5 vuotta samassa firmassa, ja ihastunut ainakin kymmeneen työkaveriin tänä aikana (onneksi firma on iso). Tälläkin hetkellä ihan mieletön ihastus päällä. Ja se fiilis lopahtaa yleensä siihen kun sitten lopulta saan tämän ihastukseni kohteen.. Mitenköhän osaisi ottaa ns "iisisti", kun jatkuvasti vain leijailee jossain ihme vaaleanpunaisissa pilvissä ja haaveilee... No, ainakin on kiva mennä töihin!! :) En vain tahtoisi käydä koko porukkaa läpi.. Kai ne miehetkin jossain vaiheessa alkaa puhumaan..

• 1970

tule ja ihastu vapaaseen jatyöttömään ihmiseen...;)))

• Tuttuajuttua

Epäilyksesi siitä etteikö sinulle naurettaisi miesten joukossa on turha. Helpon ja halvan lihan maine leviää miesten keskuudessa kulovalkean tavoin, ihan niinkuin naistenkin joukossa.

• kyllähän ihastua voi
        Tuttuajuttua kirjoitti:

Epäilyksesi siitä etteikö sinulle naurettaisi miesten joukossa on turha. Helpon ja halvan lihan maine leviää miesten keskuudessa kulovalkean tavoin, ihan niinkuin naistenkin joukossa.

"ihastuminen ei johda koskaan mihinkään". Miten perustelet väitteen helposta lihasta? ;) Ehkä nää itse panopellet ovat erikseen.

• leijaile

Ihastuminen ja paneminen on eri asioita. Ihastuminen on sitä kun leijailee höyhenen kevyesti, mutta paneminen on hikistä hommaa. Tässä ymmärtääkseni puhuttiin siitä ihanasta leijailusta, josta itsekin juuri nautin. Hänen silmänsä kiinni omissani aina kun laitan illalla silmät kiinni. Kyllä nukkuu hyvin. Nam.
        Miehet aina pilaa kaiken leijailun. Nauti tyttö leijailuistasi, se on kivempaa kun paneminen ja sitä voi leijailla aina ja jokapaikassa. Näin elämästä nautii pitkääään. Välillä voi panna jonkun pöljän idiootin kaa ja kuvitella olevansa sen ihanan nappisilmän kaa ja sitten palata duunipaikalle nauttimaan leijailuista.

• leijaile kirjoitti:

Ihastuminen ja paneminen on eri asioita. Ihastuminen on sitä kun leijailee höyhenen kevyesti, mutta paneminen on hikistä hommaa. Tässä ymmärtääkseni puhuttiin siitä ihanasta leijailusta, josta itsekin juuri nautin. Hänen silmänsä kiinni omissani aina kun laitan illalla silmät kiinni. Kyllä nukkuu hyvin. Nam.
        Miehet aina pilaa kaiken leijailun. Nauti tyttö leijailuistasi, se on kivempaa kun paneminen ja sitä voi leijailla aina ja jokapaikassa. Näin elämästä nautii pitkääään. Välillä voi panna jonkun pöljän idiootin kaa ja kuvitella olevansa sen ihanan nappisilmän kaa ja sitten palata duunipaikalle nauttimaan leijailuista.

Ei kaikki miehet pilaa kaikkea vaan on niitä sellaisiakin miehiä jotka osaa naista RAKASTAA niin kuin kuuluukin ......eli hellästi ja romanttisesti .!

• moralisti.

Se johtuu siitä että ette osaa sitoutua yhteen ihmiseen jos ootte naimattomia menkää jonkun kanssa naimisiin jos ootte jo niin ihastukaa omaan puolisoonne älkää muihin

• yksin vaikka kaksin
        moralisti. kirjoitti:

Se johtuu siitä että ette osaa sitoutua yhteen ihmiseen jos ootte naimattomia menkää jonkun kanssa naimisiin jos ootte jo niin ihastukaa omaan puolisoonne älkää muihin

Miten omaan voi rakastua, kun sitä ei koskaan edes näe?
        Jos sen näkee niin se raivoo jostain.
        Luultavasti hänkin haaveilee paremmasta.
        Kunpa saiskin jo jonkun itselleen.
        Minun olis ihan yksin parempi.
        Vaikka olenhan mä yksin nytkin.
        Niinkuin eilenkin.
        Ja huomenna.
        Ja…

• Ihastuja

Itsellenikin käy aina noin. Olen lakannut pohtimasta. Miksi ei saisi ihastua?

• työelämän jo tehnyt

... ehkä kannattaa harkita juuri psykiatrin vastaanottoa ... niin, että eikö työsi olekaan riittävan haastava ... miksiköhän sinut työnantaja on sinne palkannut

• 4 x pappa jo

Minäkin tein Billit (kuten se Usan pressa Bill C sen Monicansa kanssa) eli söin kuormasta ja nyt onmenossa vasta 41 avioliitto vuotemme joista päivääkään en vaihtais tai pois antais.

• herra9

Joillain naisilla toi volla niin että 41 avioliitto menossa ;)

• vjk

mahollista mennä hoitoon? Ja jos maine työpaikalla (yleinen) on jo olemassa,pitäskö vaihtaa työpaikkaa...

• itsekin saanu

Ihmisellä on huono itsetunto kun pitää ruveta kaupittelemaan / kokeilemaan suosiotaan. Eli jos tärppää se pönkittää huonoa itse tuntoa.
      Että ei kun kallonkutistajalle jos ei muuten saa hommaa rauhottumaan.
      Mutta on se kyllä mukavaa kun työpaikalla on oma jakorasia ei tartte töitten jäläkeen lähtee kuppiloista pika lohtua katteleen.
      Että anna mennä vaan ;-))

• -73

mul kans vaimo on sellane ihastuja, ei vaa myönnä sitä vaikka oon kuullu sitä monelt. koko aja jotai pelii menos, en tiädä kuinka kauvan jaksan kattoo sitä vaik kauvan ollaa jo oltukikimpas. oonko mä sit liia kiltti. tosin luatto alkaa jo koht olee nollis.ei oikei mukavalt tunnu ku ajattelee tota jakorasiajuttua saa puol neljän jälkee valmiiks pumpatun kotii takas ja siin sit pitäs näytellä rakastunutta ku ei oikei voi silmii kattoo

• r akka us
        -73 kirjoitti:

mul kans vaimo on sellane ihastuja, ei vaa myönnä sitä vaikka oon kuullu sitä monelt. koko aja jotai pelii menos, en tiädä kuinka kauvan jaksan kattoo sitä vaik kauvan ollaa jo oltukikimpas. oonko mä sit liia kiltti. tosin luatto alkaa jo koht olee nollis.ei oikei mukavalt tunnu ku ajattelee tota jakorasiajuttua saa puol neljän jälkee valmiiks pumpatun kotii takas ja siin sit pitäs näytellä rakastunutta ku ei oikei voi silmii kattoo

Elä ny ihmeessä tollasta katso, anna juosta yksin äijiensä perässä ja ole sinä MIES jota ero!

• flirtti on valttia

Arvostelet muiden huonoa itsetuntoa kun heidän pitää "kokeilla/kaupitella suosiotaan", vaikka olet ihan itsekin sitä kokeillut kun kerran olet työkaveriltasi "saanut". Äläpäs ole tekopyhä!

• ...
        flirtti on valttia kirjoitti:

Arvostelet muiden huonoa itsetuntoa kun heidän pitää "kokeilla/kaupitella suosiotaan", vaikka olet ihan itsekin sitä kokeillut kun kerran olet työkaveriltasi "saanut". Äläpäs ole tekopyhä!

Edellä mainittu henkilö kykenee sitoutuun yhteen naiseen eikä vaihda kaiken aikaa ja kyky sitoutua on merkkihyvästä itsetunnosta se joka juoksee kaiken aikaa vieraitten miesten huomioo saamassa on merkki siitä että hän tarttee itsetunnon pönkitystä Haa kaikki tykkää musta mä varmaan tosi mukava ja ihana kun ihastuu muhun

• samassaveneesa
        -73 kirjoitti:

sama tilanne, luotto ollu nollis jo kauan. tarttis vaan saada ittensä kokoon ja lähteä meneen. mut ei pysty kun kuiteski rakastaa. tai ainaki luulee rakastavansa.

• hyvä,

muut ihmiset eivät ole kulutustavaroita.

Et voi tietää, kuinka paljon loukkaat muita, koska pelaat ja leikit sellaisella tunne-elämän alueella, joka on erittäin haavoittuvainen. Niin on myös miehillä, vaikka muuta uhoaisivat.

Kaikkea, mitä haluaa ei tarvitse saada. Tunne-elämäsi on holtitonta ja käytät sitä syynä sille, ettei tarvitse lopettaa, vaikka itsekin tiedät olevasi kummallinen. Ihastua voi vaikka joka ainoa päivä uuteen ihmiseen, mutta miksi ihmeessä annat tunteittesi päättää teoistasi ????

Minäkin pidän työ/opiskelupaikkojen miehiä viehättävänä, mutta pakkomielteiseksi ei tarvitse silti ryhtyä. Kohta kaikki huorittelevat sinua vähintään selän takana - sitäkö sitten haluat?

• Ystävän neuvo

Hyvin päätelty. Mene psyksiatrille.

• .....

jooo...sitä se..

• pohdiskele tätä

HUOM! Ketjun aloittaja puhuu ihastumisesta, ei siitä että menee sänkyyn jokaisen työkaverinsa kanssa.

Jos ei psykiatrin, niin sitten jonkun luotettavan ystävän kanssa kannattaisi puhua asiasta. Ehkä sinun pitäisi saada muuta ajateltavaa, että et koko ajan ajattelisi ihastustesi kohteita.

Oletko miettinyt, miksi vain ihastut etkä rakastu? Ja mihin tarvitset ihastuksia? Etkö koe pärjääväsi töissä, jos et pidä tarpeeksi työkavereistasi?
      Jos yrittäisit ensiksi esim kirjoittaa ihastuksistasi päiväkirjaan, ja sitten kun olet kirjoittanut heistä kaikista, mieti, ihastuitko heihin todella vai piditkö heistä vain ja vaan luulit heitä ihastuksiksi. Sitten kun olet pohtinut ja vellonut asiaa omasta mielestäsi tarpeeksi, tuhoa päiväkirja ja yritä unohtaa ihastuksesi. Ja aloita uusi, parempi elämä.

• The_Evil_Of_Silence

Liikaa stereotypiaa toimisto-työpaikoissa niin TV-sarjoissa kuin oikeassa elämässäkin! =P =S

• 5858

töisä tehhään töitä eikä huorata.

• hymyileee

Pojat ei sit millään ymmärrä, ne ku on sellasia perhosia, jotka luulevat lentävänsä kukasta kukkaan, mutta ovatkin vain koiperhosia jotka lentävät lumpusta lumppuun. Me tytöt leijaillaan, eikä panna kuin omaa poikaystävää mahd. harvoin. Duunissa minäkin kerran leijailin niin että sain orgasmin, eikä yhtään häirinnyt työtäni, ihan päinvastoin vauhti kiihtyi, ettei kukaan vaan mitään huomaisi salaisuudestani. Ha! Siinäpä pojat teille, tehkääpä perässä, niin ettei kukaan metrin päässä tajua. Hä hää.

• Sonninen

Minulla on jatkuva haku päällä myös työpaikalla. Olen pitänyt romanssia työpaikkamme naisten kanssa, yhtä kerrallaan ja kutakin vuorollaan. Joku moraali pitää ihmisellä olla, ettei muhinoi monen naisen kanssa yhtä aikaa. Usean työkaverinaisen kanssa olen myös päätynyt sänkyyn ja saanut heiltä mukavasti rakkautta. Työpäiviin tulee aivan uutta sisältöä ja työ luistaa mukavammin, kun mukava kutina kihelmöi sisuksissa. Ja se lämmittää, kun naiset pyrkivät kilvoittelemaan keskenään vampatessaan minua.

Koen itseni hyväntekijäksi.

• lfkflösdkfölskdföskd

Taidat olla mun entinen esimies, jolla oli vaimo kotona (muuten samalta työpaikalta löydetty sekin) ja hässi jokaisen suostuvaisen naisen kanssa. Firman saunassa, työmatkoilla henkilökunnan yhteisissä makuutiloissa, työhuoneessa ja vaikka missä. Kyseinen herra pimahti lopulta. Että hauskaa loppu elämää vaan sullekin!

• sairaanhoitaja :)

Olet itse sairas ja epätoivoinen ja sun naistyökaverit myös! :)

• Dr.Pili

..siinä se.. ei voi auttaa.

• PR-OVO

Jos jätetään analyysit oikeille lääkäreille, eiks jeh! Huvittavaa että aina menee näihin, mutta provothan aina rulaa.

• PIPI

Olet rakastunut ihastumisen tunteeseen, et kohteeseen. Oletko kuullut narsismista?

• tuttu juttu

narsismi on aikamoinen ongema josta voi saada paljon ongemaa itselleen ja läheisillee

• tv

jos kyse on vain ihastumisesta eikä mene sen pidemmälle niin liekö siitä harmia?
      Sit taas jos sulla pakonomainen tarve saada jokainen ihastuksesi kohde lankeamaan pauloihisi ja sit kyllästyt niin suosittelen miettimään asiaa vähän tarkemmin..

Itse koen oman tilanteeni niin, että kun pitkän vuosia kestäneen suhteen jälkeen pääsin vapaille markkinoille oli upeaa testata omaa viehätysvoimaansa. Huomion hakuisuus ja halutuksi itsensä tunteminen ei välttämättä ole huono asia, mutta moraalia kannattaa miettiä ettei tosiaan tule huonoa mainetta..

• Ihastelija

Oih, ihanaa ihastua...ja konkretisoida se tavalla tai toisella...

• kokemusta on

kyllä se into laimen kun ihastuksen miehelle tai vaimolle selivää , mitä työpaikalla tehdään ,
      miksi ylitöissä viihdytää ilman palkkaa , on kokemusta siitäkin

• röhky

Hyvihän sihteeri typyt viihtyy ylityössä, sillä saa istua miestyökaverin polvella.

• xsiht.
        röhky kirjoitti:

Hyvihän sihteeri typyt viihtyy ylityössä, sillä saa istua miestyökaverin polvella.

istu miestyökavereidensa polvella. Sihteereillä jos joillakin on niin paljon töitä, että ei ole pahemmin aikaa istuskella pomon polvella ainakaan tähän maailman aikaan. Sihteeri joutuu monessa paikassa toimimaan johtajan assistenttina, kun pomot ovat paljon poissa, kokouksissa ja matkoilla jne. Usein sihteeri hoitaa niitä pomojenkin hommia siinä oman työn lisäksi sillä huonolla sihteerin palkallaan.

Sihteerivitsit ovat tietenkin asia erikseen. Totuus on toinen.

• pullukka_paavo
        xsiht. kirjoitti:

istu miestyökavereidensa polvella. Sihteereillä jos joillakin on niin paljon töitä, että ei ole pahemmin aikaa istuskella pomon polvella ainakaan tähän maailman aikaan. Sihteeri joutuu monessa paikassa toimimaan johtajan assistenttina, kun pomot ovat paljon poissa, kokouksissa ja matkoilla jne. Usein sihteeri hoitaa niitä pomojenkin hommia siinä oman työn lisäksi sillä huonolla sihteerin palkallaan.

Sihteerivitsit ovat tietenkin asia erikseen. Totuus on toinen.

• ongelmaihastuja

huorittelijoille ja muillekin vastaajille! Olen aloittaja ja haluan tässä vaiheessa muistuttaa, etten ole edennyt pelkkää ihastumista pidemmälle, eli en lähellekään kenenkään sänkyä. Tarkoitukseni oli pohtia miksi ihastun jatkuvasti, miksi olen tällainen "ketjuihastuja", ja onko muilla samanlaisia kokemuksia. Pari ihan hyvää vastaustakin olen saanut, kiitos heille! :)

Tämä ei ollut siis niin vakava aloitus, ja todellisiin ihmisten välisiin tapahtumiin liittyvä vielä vähemmän. Taidan jopa pitää tätä ihastumiskykyä enemmän positiivisena asiana, se piristää työssä viihtymistä ja arkea, vaikkei mitään pientä flirttiä suurempaa oikeasti tapahtuisi. Psykiatrille meneminen ja sana "ongelma" ovat pienesti liioittelua.

• ihastuttaa

Just niin luepa mun viestit nimellä Suklaasilmä. Vastasin noille pojille tonne väliin (2kpl) kun ne aina tyrkyttää omia tapojaan. Te pojat voisitte joskus ottaa oppia sivistyneistä fiksuista naisista.

Sinulle jutun aloittaja sanon seuraavaa:
        Saatan uskoa että luulet että asiat olisi jotenkin paremmin jos et olisi ihastunut tuolleen ketjussa kokoajan, mutta minä en oikeesti jaksais edes nousta aamulla jos ei olisi jotain ihastusta jossain jonka haluisin nähdä. Nytkin aina kun näen ihastukseni niin saan voimaa, vaikka juosta maapallon ympäri. Kun HÄN häviää näkökentästäni niin masennun ja tahdon haihtua pois kaikesta.
        Niin kummassa olotilassa luulet minun jaksavan tehdä työtä ihastuneena vai masentuneena?
        Kuulepas tyttö, säästä ne psykologin rahat ja osta esim joku oikeen ihana mekko, ei mikään yliampuvan seksikäs vaan sellainen joka on mielestäsi kaunis ja jossa itse viihdyt. Sitte sinulla on mummona kasa mekkoja, jotka muistuttavat sinulle paljon kivoja asioita elämäsi varrelta.
        Minulla on hajuvedet, jokainen hajuvesi tuo mieleen ihania muistoja. Aina kun suihkasen tiettyä hajuvettä niin muistuu mieleen "ai tämä oli se ihana poika vuonna 86". Nytkin minulla on uusi hajuvesi tälle uudelle ihastukselle. Me ei puhuta me vaan katsotaan: sinä. Ja joka päivä nähdään yhden kerran. HÄN katsoo niin kauniisti ja niin syvälle silmiini, että sydämessä asti tuntuu aah.

• ...

sairasta seon

• jo0jo0
        ihastuttaa kirjoitti:

Just niin luepa mun viestit nimellä Suklaasilmä. Vastasin noille pojille tonne väliin (2kpl) kun ne aina tyrkyttää omia tapojaan. Te pojat voisitte joskus ottaa oppia sivistyneistä fiksuista naisista.

Sinulle jutun aloittaja sanon seuraavaa:
        Saatan uskoa että luulet että asiat olisi jotenkin paremmin jos et olisi ihastunut tuolleen ketjussa kokoajan, mutta minä en oikeesti jaksais edes nousta aamulla jos ei olisi jotain ihastusta jossain jonka haluisin nähdä. Nytkin aina kun näen ihastukseni niin saan voimaa, vaikka juosta maapallon ympäri. Kun HÄN häviää näkökentästäni niin masennun ja tahdon haihtua pois kaikesta.
        Niin kummassa olotilassa luulet minun jaksavan tehdä työtä ihastuneena vai masentuneena?
        Kuulepas tyttö, säästä ne psykologin rahat ja osta esim joku oikeen ihana mekko, ei mikään yliampuvan seksikäs vaan sellainen joka on mielestäsi kaunis ja jossa itse viihdyt. Sitte sinulla on mummona kasa mekkoja, jotka muistuttavat sinulle paljon kivoja asioita elämäsi varrelta.
        Minulla on hajuvedet, jokainen hajuvesi tuo mieleen ihania muistoja. Aina kun suihkasen tiettyä hajuvettä niin muistuu mieleen "ai tämä oli se ihana poika vuonna 86". Nytkin minulla on uusi hajuvesi tälle uudelle ihastukselle. Me ei puhuta me vaan katsotaan: sinä. Ja joka päivä nähdään yhden kerran. HÄN katsoo niin kauniisti ja niin syvälle silmiini, että sydämessä asti tuntuu aah.

säälittävää!!!

• YETSKA

- laitatte mieskollegan kanssa toimistohuoneen oven kiinni,
      - istahdat lievin hajareisin pöydänreunalle,
      - kohotat sopivasti hameenreunaa ylös, jotta satiiniset vaaleat pikkupöksysi loistavat lihaisien reisiesi välistä,

Mies on sen jälkeen kypsää kauraa ja homma finalisoituu pikaiseen ja molempia virkistävään sisäänulos -juttuun ja parfyymintuoksusi sekoittumiseen lievään hien hajuun. IHANAA !!! :)

• kaapissa

ylläni silloin tällöin, mutta ihastukseni ei ole mies. Toimiikohan vinkkisi silti? Vähän epäilyttää.

• ajattelem.

pitää tehdä töitä eikä ottaa palkkaa siitä, että saa viettää ihanaa ihastuselämää, kuherrella kuin kuherruslomalla ainaan. Se ei ole oikein meitä työttömiä kohtaan, jotka tulisimme vain töihin emme flirttailemaan ja ihmissuhteilla leikkimään.

Työaika ei ole flirttailu eikä seurusteluaikaa siinä mielessä, että tehtäisiin tilaa seksi- tai romanssisuhteelle.

• ongelmaihastuja

Ja miten olet edes päätynyt työttömäksi vaikka työmoraalisi on noin täydellinen! Vai onko sinulla muita synkkiä salaisuuksia?

• Olet varmasti nuori

Muistan, kuinka minäkin olin usein nuorempana ihastunut ja toisaalta Minuunkin on ihastuttu. Eli yleistä se on opiskeluaikoina ja jopa työpaikalla. Mihinkään eivät koskaan myöskään minun kohdallani edenneet, vaan Ihastus ilmeni unelmointiasteella. Ja kyllä, rasittavaa sellainen kun ei ikinä uskaltanut mitään tehdä ihastuksensa eteen. Tunteet olivat kyllä aina aitoja, eivätkä mitään "kevyttä flirttiä tai päivän piristettä". En ole edes flirttailijaluonne. Tuolloin olin yksinäinen ihminen, sinkku ja toivottoman ujo.

Nyt varattuna ja naimisissa ollessani en voisi enää ihastua, koska olen uskollinen luonne ja rakastan puolisoani.

• luottoo??

liika huomiohakuisuus ja yhtäkkiä toista juuri tuntematta ihastus. oikeesti olet pelkkä naiivi vitsi siis. adiktioita on monenlaisia ja ihminen pystyy varsinkin kun teitää niin estämäänkin moiset tyhmyydet! et herätä luottamusta ainakaan minussa.teinikompleksi jne...

• heeszee

Minkähänlainen maine sinulla on työkavereitesi keskuudessa. Tuskin kovin mairitteleva.

• MIKÄ ALA?

joukossa tyhmyys tiivistyy. fiksu ei anna ihastuksensa näkyä, toisaalta voiko rakastumista peitellä tai sen paikkaa valita?

Voi hitsi, eräälläkin työpaikalla hässittiin oikein ristiin. Pareja oli useampia yhtäaikaa pienen ajan sisällä!
        Todennäköisesti nämä samat huseeraajat täällä voivottelevat jonkun ihastumista!

Mikäs ammattiala se onkaan narsistien ja egoistien suosiossa?

• kekkeroinen

hoitoo..oikeesti! PÄÄSSÄ VIKAA JA PALJON!

• -kallonkutistaja-

Oletko aina vain ihastunut vai muuttuuko tunne koskaan sen syvemmäksi? Onko elämässäsi yleensä paljon ystäviä ja muita aktiviteetteja?
      Tai entäpä, ihastutko vain sen takia että on tylsää? Flirtti vain piristää tylsää päivää/ elämää?

Kysymyksiä.

• intellektu-elli

Olit kuka hyvänsä, olet yliaktiivinen!!!!

• aktiiwi

Tässä tapauksessa lienee jatkuvasti touhutipat housuissa!!!

• - onhan teitä-

Eli olet eräänlainen kiertopalkinto.

• Huono termi

voihan sitä keksiä mitä vain. njaa... itse koen, että kiertopalkinto antaa saajalleenkin jotain. apn tapauksessa hän ihatuu, muttei välttämättä ilmianna sitä.

• jonne(kin)

olisiko se yks sana joka kuvaa ko. käytöstä. maailman vanhin ammatti taitaa olla sulla plakkarissa ainakin. kannattaisiko yrittää edetä uralla reittä pitkin?

• minäainaoikeassa

Yllättävän yleistä tuo reittäpitkin eteneminen muuten onkin. Yleensä ne pahimmat sutturat muuttuvat siveydensipuleiksi ja kaiken tuomitsijoiksi heti, kun omat ammatilliset tavoitteet on saavutettu pomon kanssa muhinoimalla.Tietysti pelkäävät, että muutkin huomaavat ikivanhan ja toimivan kikan tehon. Naisellinen kateus jyrää ja kovaa, mehiläiskuningatar pitää tiukasti kiinni valtaistuimestaan keinoja kaihtamatta.

• KUn ei kiinnosta!

Mäkään en jaksasi työkavereiden lähentelyjä, ja vielä naisten!
      Facebookiinkin lähettävät ystäväpyyntöjä, yritän niitä sitten laistaa ignooraamalla,
      ja toivoa ettei tuu kyselyjä, miks et ole mun kaveri? Nytkin on yks sellainen taas tyrkyllä.
      Ei todellakaan viitsis enää vapaa-ajalla kattoa työkavereiden naamaa, varsinkaan niiden rumien.

• Kekkosenkalju

työt jää tekemättä, joka paikassa on helvetillinen ruuhka ja palvelujen taso on mitä sattuu. Aina vaan kytätään potentiaalista lisääntymiskumppania ja ollaan housut kosteina/pystyssä.

Näin ei voi jatkua. Työnantajat sorron yöstä nouskaa!

• pekwo

Olet Huora.

• tekno erkki

Nykyisin saa hyviä antureita, jotka lähettää työnjohdolle singnaalin, jos kostuu paikat flirttailusta..

• PSST!

Psst.. huora tarkoittaa ammattia, jossa kyseisen ammatin harjoittaja saa seksipalveluistaan rahaa.

• muisto vaan

olin just samanlainen kuin sinä täissä, vapaajalla,ja jopas vielä retkilläkin.Tiedostin että olin hyvän näköinen suorastaan kaunotar´vailla vertaa.Naimisissa olin ja olen vieläkin ,silloin nuorenpana tuohon noin 55v ikään mennessä olin viehättävä ja olisin saanut kenet haluasin ja suorastaan uhkuin ihanaa sexiä ja ihastusta mutta koskaan en mennyt sen pitemmälle paitsi kerran mutta sekin jäi koska viime hetkellä tulin järkiini.Ajattelin että pitäiskö mennä' psykiatrin vastaanotelle mutta se jäi siihen.Mutta nyt olen jo 63v rva kaikki on rauhottunnut olen eläkkeellä' ja elämä on balansissa,mutta voi voi niitä ihania aikoja kaikki vaan muistoja.

• pilke-pappa

sinulle, muisto vaan, miksi se ikääntyminen on rauhoittanut sinut. Minulla se tunne on säilýnyt läpi elämän...kaksi pitkää avio/avol. takana,ei pettämistä. Minulla se ihastuminen toimii vieläkin vaikka ikää yli 71 v., enkä vieläkään tajua niitä jota tuomitsevat aina flirtin vaikka se ei johda tekoihin.Ei se vastakkaisen sukupuolen kanssa käyty silmäpeli ole keneltään pois..sehän vain lämmittää ja ei siihen sanoja tarvita.
        Moralisoijat älkää vaivautuko.

• Tuhoaja

No todellakin mene hoitoon, saatat pilata ja tuhota monen muun elämän teollasi, kuin vain omasi!!!!

• Provoa

Koko juttu!
      Mutta kun neuvoa pyysit niit totean että teet vain syyllisen miehistä niin sehän on tavanomainen ja ei tarvitse itse vastata omista reagtioistaan. Mies saa aikaan sen että sinulla on paha ja vaikea olla, ajatteleppa jos miehiä ei olisi työpaikoilla eikä muutoinkaan sinä voisit ihastua ihan omilla tunteilla.

Niin naisen hätähuudolta moinen vaikuttaa.

• Ei haihatteleva

Mene jo kiireellä psykatrin puheille, mitä siitä työstä tulee kun ajatuksesi on koko ajan jossain ihastuksessasi.
      Luulis että ihminen pystyy tommoset tunteet pidättelee, työpaikkaromanssi yleensä lopahtaa ja hyi kamala jos on kähinää jonkun duunipaikan ihmisen kanssa. Oksettaa.
      Ei sunkaltasen kanssa kukaan voi elämää rakentaa, olet aika heikunkeikun yksilö.

• jotta

nostaa kummasti työtehoa ja tyäviihtyvyyttä. On aamulla helppo lähteä työhön kun tietää, että siellä on jotain säpinää.
        Mutta jos joutuu ihastuksen kohteeksi, usammalta taholtakin, ja nämä alkavat tehdä lähempää tuttavuutta niin sit ei oo enää hauskaa.

• heikkudiskeikkudis

Ja sinähän se et ole koskaan ollut päivääkään ihastunut vastakkaiseen sukupuoleen joskus koulussa tai yhdessäkään työpaikassasi?

Senkin tekopyhä kurja. Mikä heikunkeikun ihminen oikeasti oletkaan, häpeä!

• 8yiurkjf

- töissä ja koulussahan sitä ihmisiä tapaa: miten se on muka huonompaa ihastusta kun vaikka baarissa? Ihmiset on ihmisiä. Suomessa ollaan edelleen joskus vaan tekopyhiä: kaikki ovat ihastuneet töissä ja joka toisella ollut suhde. Etenkin alle 3kympppisenä retkahtelee ja sekoilee. So not.
      - Ainakin sä tunnet ja ihastuminen on positiivinen tunne. Jotkut aukoo päätään, rähisee ja on paskoja, eivätkä ole yhtään huolissaan, vaikka heillähän se aihetta hoitoon on mennä.
      - ihastuminen ei mitään, vaikka olisi varattukin: rakkaus ja sitoutuminen on toinen juttu. Ihastua saa aina, teot on toinen asia. Jos on vapaa, saa tehdäkin.
      - ihastua saa ja pitää, ja sen voi huoletta itsessään hyväksyä. Parempi että tykkää ihmisistä. Tekonsa tosiaan jokainen sitten päättää ja sen minkä painoarvon antaa millekin ihastukselle, mutta ihastua saa: pitää mielen virkeänä.
      - itse toivoisin, etten olisi niin kyyninen, vaan että voisin tuollalailla vielä vaan ihastua. En ihastu juuri keneenkään enää ja se on tylsää ja kuivaa. Niin olen nokkiini ottanut pettymyksistä, etten osaa enää. Joten nauti ja ole onnellinen, älä suotta murehdi :)

• Levottomat 2

Kieltämättä tuo että olet aina ihastunut, (silloinkin kun olet varattu) kuulostaa oudolta. Pakkomielteiseltä. Miten ihmeessä voit olla ihastunut useampaan ihmiseen yhtäaikaisesti? Onkohan ongelma samantyylinen kuin levottomat 2 elokuvassa tuolla naisella.

• miten ihmeessä

Yks kysyi : Miten ihmeessä voit olla ihastunut useampaan ihmiseen yhtäaikaisesti?
        Kysyisin sinulta : Miten ihmeessä voit olla ihastunut puolisoosi ja lapsiisi yhtäaikaisesti?
        Miten ihmeessä te voitte olla noin tunteettomia?
        Tämä oli paras aihe koskaan!
        Ihan samaa mietin ensimmäisen kerran jo 1975

• myös on

mukavaa naiskennella työkavereita vuoronperään.

• orvokki 2

Mä olen kans kokenut tämän tyylistä,enkä täysin tiedä mistä se johtuu, ehkä yksinäisyys, rakkauden tarve, jännityksen hakeminen tai jotain muuta. Ne kohteet ei vaan ole aina sopivia elämän kumppaniksi, sen huomaa sitte ennemmin tai myöhemmin. Se on useinmiten pinnallista . Kiinnostuin yhdestä samalla työmaalla olevasta luullakseni komean ulkonäön takia pääasiassa ja seuraavaan sen takia että meillä oli samanlaisia elämän kokemuksia ja tulimme hienosti juttuun, eli ennemminkin toverillinen juttu, se tapailu tosin päättyi, mutta nyt on uusi ihastus nykyisellä työpaikalla, mutta olen huomannut että on alkanut tulla oikein rakastumisen oireita ja kun ajattelen asiaa eteenpäin, olisi hieno viettää vaikkapa loppuelämä hänen kanssaan, oikein ihmettelin kun yhtä äkkiä edessäni oli sellainen joka tuntuu siltä oikealta.Paljon näillä työmailla sattuu tätä ja ne on sellaisia keveitä juttuja, mutta se on sitten eri asia kun oikeen viedään kun hullua tukasta....Kansii tosiaan funtsata onko oikeasti tykästynyt vai onko se vaan sellaista fiiliksien hakemista. Eikös muuten sangviinikkoluonteet oo alttiimpia tälläiselle.Menee liian lujaa ja fiilistellään.

• Sulkamies...

ON HALPAA... kiitos, ehkä olet sulkana jo minun hatussa, ken tietää...

• pöhpöhmitälöpinää

"eroottisesti latautuneet perivät pitkässä juoksussa maan, sille tosiasialle ei voi kukaan mitään.Tiukkikset ja moralistit tulevat tän pelin menettämän"

No kyllä tämän maailman lapset tekee ne tiukkikset... joten tuo teoria meni ihan pieleen. Eroottisesti latautuneet harvoin viitsi hankkia lapsia (ei mullakaan ole, eikä tuu, mutta töissä on sutinaa)

• Aikuinen Nainen

Miksi täällä tuomitaan työpaikka-ihastus?

Ketjun aloittaja on IHASTUNUT, ei tehnyt mitään muuta liikettä ihastuksensa suuntaan. Ehkä nähnyt työpaikan käytävällä kerran päivässä ja vaihtanut katseen ja jättänyt muuten rauhaan ihastuksensa. Jos tämän pidemmälle ei vie ihastumistaan, onko todellakaan väliä, onko ihastumisen kohde sinkku tai varattu?

Ihastuksen kohde saattaa olla (ja yleensä onkin) täysin tietämätön asiasta. Mutta salainen ihastuminen tuo kipinää ja jaksamista ihastujan työpäivään. Ja ihastuminenhan on ihanaa, kun ei tarvitse kohdata arkipäivän ongelmia, joita tulisi realistisessa parisuhteessa.

Jos työpaikka-ihastumisesta saa voimaa ja energiaa, eikä sitä toteuteta käytännössä (tässä tarkoitan varattuja osapuolia, sinkut tehköön mitä haluavat), niin miksi omasta mielikuvituksestaan ei voisi nauttia?

P.S. Olen itse töissä miesvaltaisella alalla, reilusti ylipainoinen nainen. Ja tulen aina hyvälle tuulelle, kun työkaverin, puolta nuorempi komea mies, hoitaa työasiat kanssani kuin herrasmies ja haluaa vaihtaa muutaman sanan ylimääräistäkin työasioiden lomassa.

Tarvitsenko siis psykiatria, vai nautinko vain työstäni?

• Psykologista kannattaa aloittaa, psykiatrille vasta sen jälkeen jos tarvis.. :)

• psykoloogi

...ihan sairasta. Usko pois.

• SäröinenSydän

Niin minäkin ennen olin aina ihastunut johonkin juuri sinun lailla. Se oli viatonta ihastusta, eikä johtanut muuhun kuin haaveiluun ja semmoiseen. Jotenkin jaksoin paremmin arkea, kun oli ihastumisia.

Sitten sain rakkaudessa pari kertaa todella pahasti nenilleni. Pahin oli ex-avomies (11vuotta). Hän oli toistuvasti uskoton ja jopa raiskaamalla/yrittämällä raiskata pari naista.
      Suhteemme päättyi siihen, että hänellä oli rinnakkaissuhde yhteen juoruilevaan kylälutkaan, jolla on liuta lapsia eri isien kanssa.
      Koin todella pahan kolauksen siitä, että mieheni vaihtaa minut "huonompaan". Nainen on muidenkin mielestä kamalan ruma ja melko tyhmä. Jos vaihdokki olisi ollut nuori ja kaunis nainen, niin sen jotenkin olisi käsittänyt paremmin. Mutta se että mies tekee vaihdon vanhaan, juoppoon kylälumppuun tuntui pahalta. Sitä alkoi miettiä, että on varmaan jotenkin TODELLA HUONO, kun häviää sellaiselle.

Olisi minulla aika paljon ottajia, mutta nykyään en kykene enää rakastumaan.
      Ei ihastumisesti ole vakavaa. Olet elossa!
      Minun mielestäni se on pahempaa, että kivettyy kuorensa sisään ja muuttuu kovaksi. Kuten minä.

• Joskus ihastunut

Ehkä se psykiatri voisi auttaa. Kai se on joku rakkauden kyltymätön kaipuu tms, koka aiheuttaa tilanteen.
      Toisaalta aika luonnollista on, että joihinkin ihmisiin on lämpimämpi suhde.
      Useimmat kuitenkin pystyvät pitämään tunteensa kohtuullisissa rajoissa ja housutkin jalassa.
      Varmaan niitä ihastuksia on useimmille tullut tai tulee elämän aikana. Mihin se sitten johtaa, on kokonaan toinen juttu.
      Nämä ihastumiset ovat varsin haitallisia itselle. Ihastunut ihminen, jos on jo suhteessa, pilaa aina enemmän tai vähemmän oman suhteensa, koska ajatukset kohdistuvat johonkin ihan muuhun, kuin häneen johon pitäisi.

• Amelie-sister

Itelläni on ollu ihan samaa, mutta ihan joka paikassa, eli ei vaan töissä.. Sitä kun hakee elämäänsä rakkautta, hyväksyntää, läheisyyttä ja kaikkee sitä ihmisiltä, niin ei siitä saa koskaan tarpeeksensa.. Jeesus oli ainakin mun elämässä ainut, joka sai sen tyhjän kolon täyttymään. :-) Sitä rakkauden ja läheisyyden tunnetta ei voi edes verrata ihmiseltä saatavaan!! Ihmisiin pettyy aina, mutta Jeesukseen ei koskaan. Itse kävin sit myös paljon asioita läpi ja mietin, et mistä mikäkin johtuu ja se auttoi ymmärtämään paljon käytöstäni. Itselläni moniin asioihin on vaikuttanut lapsuus.. Ei se ollut mikään pahimmasta päästä, mutta niitä säröjä voi tulla tosi pienistäkin asioista, mitä ei välttämättä edes hoksaa kuin vasta sitten, kun antaa elämänsä Jeesukselle ja Hän alkaa näyttää niitä asioita, mitkä on vaikuttaneet jne..

Jos haluat jutella näistä asioista enemmän, niin mielelläni olen käytössä.

• aapo_rämä

Kannattaa nussia niitä kaikkia, myöhemmin harmittaa jos ei nussi

• kokemuksen äänellä

Ei missään tapauksessa kannata pilata hyvää ihastumista nussimisella.
        Ei, älä tee sitä virhettä ikinä!
        Hävitköön vaikka maailman kartalta.
        Hänellä kyky ihastua uudestaan.
        Pidä ihastus/ihastukset ja nussi jotain ihan muuta.
        Ihastuksista jää hyvät muistot.
        Rakastumisista jää huonot muistot.
        Ihastukset tahtoo muistaa aina.
        Rakastumiset tahtoo unohtaa.

• ei työ romansseihin

Kyllä se niin on, että työpaikka suhteissa ei ole hohtoa. Kun löytää suhteet muualta kuin työpaikalta niin ne ovat aina parempia. Työpaikaltahan saa helpommin suhteita, mutta eivät ne tunnu edes kokeilun haluisilta. Helppoja saada hetkellisiä suhteita nuo mistä sinä kerrot

• hmm...

läheisriippuvaisuus? jännityksenhaku? tai sitten olet sitoutumiskammoinen..

• ei terapeutti

Hei vaan,

on hienoa olla ihastunut. Ihastuminen lienee tunne, joka pitää olla jotta asiat etenisivät rakastumiseen ja lopulta rakkauteen = sitoutumiseen.

Ihmisillä ei aina kuitenkaan ole samat merkitykset tilanteille.

Uskoisin meidän jatkuvasti luokittelevan ihmisiä eri karsinoihin, kuten panisin, viehättävä, luottaisin, juttelisin, hyvä työkaveri, voisin kokeilla tuleeko kumppanuutta jne.

Et kertonut mitä sun ihastuminen pitää sisällään.

Onko siinä mukana fyysistä toimintaa tai onko se ainakin tavoitteena.

Voisi päätellä että asia sinua kuitenkin hämmentää, kun tännekin lähdit siitä kirjoittamaan.

Oma ehdotuksesi käydä jossain esim. terapeutilla on mielestäni hyvä.

Tavisten heitot ja sutkautukset ovat niitä keittiöpöytä ja kaljatuopitason neuvoja, joita nykyään tyrkytetään joka tuutista ja suuntauksena on hetken mielihalujen täyttäminen.

Tiedät varmaan nämä tapaukset, jotka hakevat ihastumisen/rakastumisen tunnetta ja sen parin vuoden jälkeen kun herneitä ei purkkiin sujahdakaan joka päivä, alkavat hakea uutta suhinaa.

Kun takana on 10 - 20 vuotta kokeiluja ovat todella täynnä ja sitten viimeistään haluavat mennä jonnekin tuntojaan purkamaan.

Alan terapeutit ovat 10 - 30 vuoden uransa aikana nähneet kaikki tapaukset ja voivat antaa paljon vinkkejä omaan elämääsi.

Suosittelen

• mm

taitaa olla niin ettei ole muuta ajateltavaa kuin vastakkainen sukupuoli, jolloin on vastaanottavainen ihastuksille. Kyllä se tollainen vaihe ohi menee kun ikää tulee lisää. Nauti olostasi vielä kun siihe energiaa riittää.

nimimerkillä joskus useinkin ihastunut

• Kröhöm, minä hyvä

Kaikille työnantajille ja muille varautuneille hulluille tahtoisin sanoa omasta kokemuksestani, että työpaikkaihastumisen myötä työpanos nousee valtavasti

1.
      Töihin tullaan vaikka jokapaikkaan sattuu.
      2.
      Virtaa löytyy niin että heikompia hirvittää; että toi jaksaa...
      3.
      Vapaapäivinäkin tullaan töihin, vaikka ilmaiseksi, koska töissä on kivempaa kuin kotona.
      4.
      Työt tehdään eritäin hyvin, jotta ihastus näkee työntekijän olevan ahkera ja hyvä työntekijä.
      * * * *
      Työnantajieni sanomisia:
      Tämä tyttö se on ahkerampi kuin muut
      Jää aina ylitöihin
      Teetkö tän kun olet nopeampi ja parempi kuin kukaan muu.
      Katsokaa nyt kun se tekee töitä kuin hullu, eikä välitä vaikka...

• työpaikkaihastuja

Noi oli kaikki hyviä, minullekin tuttuja asioita! Kehuja olen saanut, enkä jää todellakaan helposti pois tai myöhästele. Ainoa miinus mikä mieleen tulee on se, että kipeänä töissä voi tartuttaa muitakin. :(

• klemmareita yhteen
        työpaikkaihastuja kirjoitti:

Noi oli kaikki hyviä, minullekin tuttuja asioita! Kehuja olen saanut, enkä jää todellakaan helposti pois tai myöhästele. Ainoa miinus mikä mieleen tulee on se, että kipeänä töissä voi tartuttaa muitakin. :(

No mä menin töihin esim käsi paketissa. Ja pyörin muiden jaloissa. Ja siellähän ei yhdellä kädellä tee mitään. Joskus kolmekin kättä olis ollu liian vähän. Pomokin sanoi, onhan sulla sairaslomaa viikko, mene kotiis tyttö hyvä. Mitä mä siellä, kun kaikki kaverit (varsinkin Se) on täällä, voisinko mä vaikka keitellä kahvia, pujotella klemmareita toisiinsa kiinni?

• vimeinen

Pako sanoo vielä yks kommentti Tää on vika lupaan sen.
      Kun kirjoitat: Mikähän mulla on kun ...
      Sinä olet ihan terve ja normaali. Usko vaan tuo lause!
      Se vaan että tässä sairaassa maailmassa terve ihminen on jotain niin omituista ja erikoista,
      että sitä pitää välillä ihan ihmetellä ja muut eli sairaat käy sitä haukkumaan koska ovat kateellisia.
      Kukaan ihastunut ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa kenellekään.
      Jos kaikki ihastuisivat, niin maailmasta poistuisivat ongelmat.
      Jos al qaida olisi ollut ihastunut Amerikkaan niin olisi paljon pahaa jäänyt kokematta.

• nalle puh
      • TV-tyttö

Ota pois tollanen kuva. Nalle puh ku mä viimeks luin sun viesti oli ihan sulonen.

• kiuru-79

kommentoida vanhaan viestiin. eli jos ihastumisen takia pitäisi mennä hoitoon niin meitä hoitoon meniöitä olisi varmaan monen kymmenen kilometrin pituinen jono(ei ihastuminen ole SAIRAUS). ihastuminen on tunne siinä missä itku, nauru, rakastuminen, viha. sinä olet tunteellinen ihminen ole ylpeä siitä ja nauti. Mukavaa kesää sinulle.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2607
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1880
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1657
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1341
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1008
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      914
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe