Auttakaa joku! N. puoli vuotta sitte otsaani alkoi ilmestyä finnejä/näppyjä, jotka eivät siis ole mustapäitä vaan aivan ihonvärisiä. Niitä siis on vaan otsassa. En ole muuttanut mitenkään ihonhoitotapojani, samoja tuotteita ja meikkejä käytän kuin aina ennenkin. Puhdistan ihoni aamulla ja illalla Garnierin clean and soft puhdistusemulsiolla ja sen jälkeen rasvaan erisanin kosteusemulsiolla. Minulla on aina ollut todella herkkä iho. Kasvovettä en ole oikein koskaan käyttänyt, koska tuntuu että se kuivattaa ja aiheuttaa entistä enemmän näppyjä. Käytän ihan normaaleja meikkejä, lorealin meikkivoidetta, lumenen puuteria.. E-pillereitä en ole koskaan syönyt. Olen miettinyt kokeilla joitain muita pelkästään kasvoille tarkoitettuja kosteusvoiteita, mutta en ole vielä uskaltanut, koska pelkään että ne pahentaa tilannetta. Olen 23 v. joten mistään teini-iän aknestakaan ei voi olla kyse.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Onko teidän mielestä kasvovesi kuitenkin hyödyllinen ja pitäisikö puhdistaa ihoa jotenkin eri tavalla?
Näpyt otsassa
7
6544
Vastaukset
- bm
mulla oli 20vuotta otsassa näppylöitä,kosmetologin suosituksesta ostin bm voidetta joka auttoi
- näppyinen
Kiitos vastauksesta! Kävin viikko sitten kosmetologilla ultraäänipuhdistuksessa ja nyt on näpyt otsasta vähentyneet, posket täynnä punaisia näppylöitä ja iho muutenkin laikkuinen ja kamalan näköinen... argh. Hermo menee! En tiedä johtuuko poskien näpyt tuosta syväpuhdistuksesta, se kun yleensä tuo epäpuhtauksia pintaan muutaman päivän jälkeen hoidosta. Nyt on kuitenkin jo viikko kulunut ja mietin johtuvatko ne sittenkin uudesta puhdistugeelistä, jota kosmetologi kyllä suositteli.. Ihoni kun on herkkä, enkä vieläkään ole löytänyt oikeita ihonhoitotuotteita, mikään kun ei tunnu sopivan täydellisesti :/
- öäö
näppyinen kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Kävin viikko sitten kosmetologilla ultraäänipuhdistuksessa ja nyt on näpyt otsasta vähentyneet, posket täynnä punaisia näppylöitä ja iho muutenkin laikkuinen ja kamalan näköinen... argh. Hermo menee! En tiedä johtuuko poskien näpyt tuosta syväpuhdistuksesta, se kun yleensä tuo epäpuhtauksia pintaan muutaman päivän jälkeen hoidosta. Nyt on kuitenkin jo viikko kulunut ja mietin johtuvatko ne sittenkin uudesta puhdistugeelistä, jota kosmetologi kyllä suositteli.. Ihoni kun on herkkä, enkä vieläkään ole löytänyt oikeita ihonhoitotuotteita, mikään kun ei tunnu sopivan täydellisesti :/
kokeile suolaa.tääl on pitkä ketju suolan käytöstä,olen itse herkkä ihoinen käytän n.3krt viikossa ruususuola/vesi seosta kun menen suihkuun niin pesen normaalisti naaman sen jälkeen laitan tota suola/vesi liusta naamaan,en hankaa annan vaikuttaa sen aikaan kun pesen hiukset,naama on paljon paremman näköinen
- näppyinen
öäö kirjoitti:
kokeile suolaa.tääl on pitkä ketju suolan käytöstä,olen itse herkkä ihoinen käytän n.3krt viikossa ruususuola/vesi seosta kun menen suihkuun niin pesen normaalisti naaman sen jälkeen laitan tota suola/vesi liusta naamaan,en hankaa annan vaikuttaa sen aikaan kun pesen hiukset,naama on paljon paremman näköinen
Kiitos vinkistä! Aionkin kokeilla tota suola-vesi yhsitelmää :)
- sasa590
Mulle tauli kauhea määrä näppyjä otsaan hiuslakasta. Koskaan ei otsassa ole tukkeumia pahemmin ollut, mutta sitten tajusin että hiuslakan suihkuttelustahan nuo tulivat. Nykyään käytän esim. paperiarkkia kasvojen suojana hiuslakkaa suihkutellessa - eivät ole näpyt palanneet. Ei kannata käyttää kuivattavaa kasvovettä, jos ei ole tosi rasvainen iho. Rasvainenkaan iho ei välttämättä tykkää kuivattavan kasvoveden lotraamisesta. Itse en e-pillereitä suosittele varsinkaan, jos meinaa ne joskus lopettaa sillä lopettamisen jälkeen menee pitkäksikin aikaa iho pahempaan kuntoon :( Lopettamisne jälkeen joutuu kuitenkin elämään sen oman ihon kanssa, joten kannattaa ennemmin satsata sopivien tuotteiden, ruokavalion jne löytämiseen.
- näppyinen
Hyvä huomio tuo e-pillereiden lopettaminen.. en ole tajunnutkaan että sen jälkeen iho vois mennä pahemmaksi! Mutta kiitos kommentista! :) Nyt iho näyttää jo vähän paremmalta. Ehkä sittenkin iho alkaa tottua uuteen puhdistusgeeliin. Tai sitten se vain on toivoajattelua :D Mutta ehkä tämä tästä.. Ihmiset keillä ei ole iho-ongelmia ovat niin onnekkaita!
- Rebecca-x
Mulla myös iski otsaan punaisia kovia pieniä näppyjä ja ohimoihin ja olen myös suihkuttanut lakkaa aika lailla viime aikoina. Nyt ne on olleet 4 päivää ja en voi laittaa niihin edes kortisonia kun olen hydrokortisonille allerginen, miten ihmeessä saan ne pois. Epäilen tuota hiuslakkaa, mutta viime kesäkuun 15 päivä yhtäkkiä koko yläkroppa tuli kauheeseen nokkosihottumaan ja jouduin sen takia keskellä yötä meneen sairaalan päivystykseen, mistä ne antoi mulle 2 jotakin pilleriä ja aamulla oli kaikki punotukset ja paukamat poissa. En nyt tiedä, et liityykö tää otsan ihottuma samoihin asioihin, tai sitten se oli tuon hiuslakan syy :( Siitä kesäkuusta saakka olen syönyt joka päivä yhden Heinix antihistamiini tabun ja silti tuli otsaan ja ohimoilel nuo kummat näpyt :(... oon aikuinen nainen, että ei ole mitään murrrosiän juttuja ainakaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024