Uskovien seksielämä

SuruinenNyt

Aloitan tämän keskustelun tänne kun en keksi mihin muuhunkaan sen voin aloittaa. Kysyn onko muilla uskovilla vaikeuksia seksin kanssa avioliitossa? Olemme yli viisikymppinen pariskunta (aviossa yli 30v).Aikuiset lapset joista yksi teini kotona. Itseäni on vaivannut melko kauan seksuaalinen haluttomuus.Olemme olleet kaikki nämä vuodet seksisuhteessa vähintään viikottain. Mieheni on aina halunnut useammin mutta itse olen ollut jarruna. Kuitenkin tuo homma on itseltänikin sujunut vähintään tuon kerta/vko.ssa. Ajan myötä itselleni on tullut ajoittain valtava "kammo" tuota lähes pakolliseksi muodostunutta rutiinia kohtaan.Koen että siitä on hävinnyt ilo ja nautinto ja se on vain "velvollisuus". Mieheni tulee heti kireäksi jos ei saa viikottaista tyydytystään. Hän ei ymmärrä asennettani. Tämä taas vuorostaan vaikuttaa edelleen innokkuuteeni. Vaikka olemme uskovia aktiivi seurakuntalaisia koen että meillä on kummallakin asenteissamme parantamisen varaa. En pääse tästä olotilastani eroon ja kärsin siitä suuresti.

79

1318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The man of God

Olen uskosssa ja naimisissakin olen ollut jo noin 20 vuotta. Lapsiakin on kertynyt koko joukko ja kaikki ovat kotosalla. Jos minun vaimoni pihtaisi ja seksiä olisi tarjolla vain kerran viikossa niin hyppisin seinille. Huh!
      Uskovaisina te pystytte keskustelemaan asiasta ja olemaan rehellisiä. KESKUSTELKAA !
      Olen nähnyt, että jos nainen hallitsee avioliittoa seksillä, miehestä tulee onneton hiiri joka pyrkii miellyttämään vaimoaan jotta saisi edes sen yhden kerran. Jumala ei ole asiaa luonut tuon kaltaiseksi ja mielestäni moni uskovainen elää onnettomassa avioliitossa juuri seksin tähden. Naisen ehdoilla mennään vaikka tilanne pitäisi olla tasapainossa - molempien mielipiteitä kunnioittaen. Myös miehen!!! Usko huviksesi, että tiedän mistä puhun. Olen seurannut läheltä tällaista avioliittoa jo vuosikaudet!!!
      Itse saan kiittää Herraa hyvästä vaimosta ja siitä että meillä ainakin toistaiseksi tuo asia on kunnossa ja seksiä on tarjolla 2-3 kertaa viikossa ja itse olen ainakin hyvin tyytyväinen. En tiedä onko jotkut kerrat vaimon puolelta "vain velvollisuudesta," mutta hän on ainakin oivaltanut sen, että kun mies on onnellinen ja tyydytetty, on vaimollakin hyvä olla ja onnellisuus on sellainen asia joka näkyy ulospäin!
      Väitän, että muutkin ovat huomanneet tilanne mutteivät kehtaa puhua asiasta teille eikä se oikeestaan heille kuulukaan.
      Seksi on myös siitä ihmeellinen asia, että se jopa paranee iän myötä. Eilen illallakin oli kyllä sellainen temmellys että oksat pois.....!!! Taas toisaalta: Sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta sanoi jo Junnukin aikoinaan.

• ....

niin mitä tekisit? Onko sellainen sana kuin masturbaatio tuttu?

• *Matroona*

"Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin KRISTUSKIN RAKASTI SEURAKUNTAA JA ANTOI ITSENSÄ ALTTIIKSI SEN EDESTÄ".

Tällaista kehotusta tai käskyä ei kyllä turhan takia raamattuun ole laitettu, yllä oleva on täydellinen omistautuminen omalle vaimolleen ja se ei kyllä tarkoita pelkästään seksiä. Siinä on miehille vähän pohdittavaa ja kannattaa miettiä tarkkaan mitä tuo "antoi itsensä alttiiksi sen edestä" tarkkoittaa. Mieshän luotiin ensin, joten jos hän elää tämän raamatun kehoituksen mukaan, ei vaimolla ole minkäänlaista ongelmaa kunnioittaa miestään ja seksikin on pelkkä ilo.

Miesten kannattaa muistaa, että nainen on "heikompi astia", vaikka kantaakin nykyään osan elatuksen taakasta tai jopa kannattelee koko taloutta ansioillaan pystyssä (ja sekin vain miehen taakkaa keventääkseen).

• SuruinenNyt

Meilläkin asiat oli vielä hyvin 20vuoden avioliiton jälkeen.Nyt vasta viimeiset kolme vuotta on olleet melko raastavia.Miehen kunto on heikentynyt em aktissa joka tekee asiasta vielä vaikeamman.Olen ollut ymmärtäväinen ja kertonut että asia ei minua haittaa vaikkei enää onnistuisi joka kerta.Hän ei tunnu asiaa myöntävän itselleen vaan joskus yrittäminen on todella työlästä hän kun ei anna periksi.Itselleni tilanne myös lisää enemmän "kammoa" asian puolesta.Toinen asia on ehkä myös se että mieheni ei ole koskaan ymmärtänyt muunlaisen hellyyden olemassa oloa kuin seksuaalinen yhdessäolo. Nämä asiat tekevät suhteemme ja odotuksemme ristiriitaiseksi. Avioeroa en ole koskaan ajatellut enkä usko että miehenikään. Menemme yhdessä eteenpäin.Toivoisin joskus kuitenkin enemmän huomiota muutenkin kuin makuuhuoneessa.

• SuruinenNyt
        *Matroona* kirjoitti:

"Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin KRISTUSKIN RAKASTI SEURAKUNTAA JA ANTOI ITSENSÄ ALTTIIKSI SEN EDESTÄ".

Tällaista kehotusta tai käskyä ei kyllä turhan takia raamattuun ole laitettu, yllä oleva on täydellinen omistautuminen omalle vaimolleen ja se ei kyllä tarkoita pelkästään seksiä. Siinä on miehille vähän pohdittavaa ja kannattaa miettiä tarkkaan mitä tuo "antoi itsensä alttiiksi sen edestä" tarkkoittaa. Mieshän luotiin ensin, joten jos hän elää tämän raamatun kehoituksen mukaan, ei vaimolla ole minkäänlaista ongelmaa kunnioittaa miestään ja seksikin on pelkkä ilo.

Miesten kannattaa muistaa, että nainen on "heikompi astia", vaikka kantaakin nykyään osan elatuksen taakasta tai jopa kannattelee koko taloutta ansioillaan pystyssä (ja sekin vain miehen taakkaa keventääkseen).

Kiitos Matroona. Olen miettinyt myös tuota em Raamatun paikkaa ja miettinyt että jos me kumpikin etsisimme mieheni kanssa Herraa koko sydämestämme silloin toinen toisemme rakastaminen ja kunnioitus olisi itsestäänselvää. Aina näin ei ole. Mies ei välttämättä ota hengellistä vastuuta perheestään vaikka aineellisesti ottaisikin. Nainen taas ottaa ylisuuren vastuun ja uhrautuu monesti joka asiassa. Siitä taas tulee pettymyksiä ajan mittaan ja hiljaista kaunaa jota vastaan itsekin joskus taistelen mielessäni. Olen päättänyt että en tuo julki pettymystäni koska varmasti myös mieheni kokee pettymystään eikä hänkään sitä pura minuun paitsi kireyden muodossa. Rukoilen että jotenkin voisimme elää elämämme pariskuntana ilman että ohjailisimme toisiamme omien mieltymystemme mukaan vaan etsisimme myös toistemme parasta.

• yksi ferrarimies
        SuruinenNyt kirjoitti:

Kiitos Matroona. Olen miettinyt myös tuota em Raamatun paikkaa ja miettinyt että jos me kumpikin etsisimme mieheni kanssa Herraa koko sydämestämme silloin toinen toisemme rakastaminen ja kunnioitus olisi itsestäänselvää. Aina näin ei ole. Mies ei välttämättä ota hengellistä vastuuta perheestään vaikka aineellisesti ottaisikin. Nainen taas ottaa ylisuuren vastuun ja uhrautuu monesti joka asiassa. Siitä taas tulee pettymyksiä ajan mittaan ja hiljaista kaunaa jota vastaan itsekin joskus taistelen mielessäni. Olen päättänyt että en tuo julki pettymystäni koska varmasti myös mieheni kokee pettymystään eikä hänkään sitä pura minuun paitsi kireyden muodossa. Rukoilen että jotenkin voisimme elää elämämme pariskuntana ilman että ohjailisimme toisiamme omien mieltymystemme mukaan vaan etsisimme myös toistemme parasta.

Kaikkea ei pidä hengellistää. Fyysisisten tarpeiden erilaisuus ei poistu raamatunlauseilla. Jos toinen köröttelee mopolla ja toinen ferrarilla, ei se pelkästään puhumalla poistu. Ohjeita en teitä tuntematta halua antaa.

• Hiirimies
        SuruinenNyt kirjoitti:

Meilläkin asiat oli vielä hyvin 20vuoden avioliiton jälkeen.Nyt vasta viimeiset kolme vuotta on olleet melko raastavia.Miehen kunto on heikentynyt em aktissa joka tekee asiasta vielä vaikeamman.Olen ollut ymmärtäväinen ja kertonut että asia ei minua haittaa vaikkei enää onnistuisi joka kerta.Hän ei tunnu asiaa myöntävän itselleen vaan joskus yrittäminen on todella työlästä hän kun ei anna periksi.Itselleni tilanne myös lisää enemmän "kammoa" asian puolesta.Toinen asia on ehkä myös se että mieheni ei ole koskaan ymmärtänyt muunlaisen hellyyden olemassa oloa kuin seksuaalinen yhdessäolo. Nämä asiat tekevät suhteemme ja odotuksemme ristiriitaiseksi. Avioeroa en ole koskaan ajatellut enkä usko että miehenikään. Menemme yhdessä eteenpäin.Toivoisin joskus kuitenkin enemmän huomiota muutenkin kuin makuuhuoneessa.

Piti oikein moneen kertaan tarkistaa, onko yllä olevat tekstit saman kirjoittamia. Aloitusviestin perusteella tulee kuva, kuin mies olisi innokas ja kykenevä kunnon meininkiin ja sinä et pysy vauhdissa mukana. Seuraavassa kerrot miehesi olevan kykenemättömämpi. Eikö se ole sinun onni? Sano hänelle, että täältä kyllä pesee, jos sinusta on vain pesijäksi. Vai onko viesti vain juttu, jolla haluat keskustelua ehkä jonkun toisen puolesta?

• SuruinenNyt
        Hiirimies kirjoitti:

Piti oikein moneen kertaan tarkistaa, onko yllä olevat tekstit saman kirjoittamia. Aloitusviestin perusteella tulee kuva, kuin mies olisi innokas ja kykenevä kunnon meininkiin ja sinä et pysy vauhdissa mukana. Seuraavassa kerrot miehesi olevan kykenemättömämpi. Eikö se ole sinun onni? Sano hänelle, että täältä kyllä pesee, jos sinusta on vain pesijäksi. Vai onko viesti vain juttu, jolla haluat keskustelua ehkä jonkun toisen puolesta?

Hiirimies.Samasta tapauksesta puhun.En halunnut paljastaa alussa mikä muukin mättää yhteiselämässämme kuin oma haluttomuuteni.Miehellä siis fyysisiä vaikeuksia.Hän on myös psyykkisestikin muuttunut ehkä em asian vuoksi kireäksi kun ei hyväksy tilannetta.Olemme siis edelleen n kerran viikossa mutta asia on siksi vaikeampi kun menee paljon aikaa ja energiaa siihen että hänellä onnistuu ja sitten se on nopeasti ohi ja menee itseltäni sivu suun. Hänen kykenemättämyytensä ei ole minun onneni vaan vielä suurempi murhe koska se lisää hänen pahaa oloaan jne.Olen sanonut hänelle että jos pidettäisiin pidempi tauko niin se voisi olla mukavampaa mutta se ei hänelle käy.Hänelle on jäänyt käsitys että jos harvenee niin se on "kuolemaksi" kenties näin leikisti sanottuna.Olemme omituinen pari!

• Hiirimies
        SuruinenNyt kirjoitti:

Hiirimies.Samasta tapauksesta puhun.En halunnut paljastaa alussa mikä muukin mättää yhteiselämässämme kuin oma haluttomuuteni.Miehellä siis fyysisiä vaikeuksia.Hän on myös psyykkisestikin muuttunut ehkä em asian vuoksi kireäksi kun ei hyväksy tilannetta.Olemme siis edelleen n kerran viikossa mutta asia on siksi vaikeampi kun menee paljon aikaa ja energiaa siihen että hänellä onnistuu ja sitten se on nopeasti ohi ja menee itseltäni sivu suun. Hänen kykenemättämyytensä ei ole minun onneni vaan vielä suurempi murhe koska se lisää hänen pahaa oloaan jne.Olen sanonut hänelle että jos pidettäisiin pidempi tauko niin se voisi olla mukavampaa mutta se ei hänelle käy.Hänelle on jäänyt käsitys että jos harvenee niin se on "kuolemaksi" kenties näin leikisti sanottuna.Olemme omituinen pari!

Kiitos vastauksestasi, joka selvensi paljon. Meillä on tilanne, jossa minä haluaisin useammin kuin vaimo, vaikka hän on viisi vuotta nuorempi. Täräytämme noin kerran viikossa. Täytin äskettäin kuusi kymppiä, mutta kun olen saanut olla terveenä ja harrastan kestävyysjuoksua ( jo lapsesta asti) olisi halua ja kykyä muuhunkin touhuun. Kun tuo vaimokin on niin nuorekkaan, hyvän ja - uskallan sanoa - kiihottava näköinen, ei tarvitse paljon vihjailla, kun "poika" olisi valmis riemuretkelle vaimon uumeniin. Nautimme joskus lasin pari punaviiniä hapankorppujen tai muun sellaisen kanssa, ja silloin pelit soi. Josku olemme samalla pelanneet Afrikan tähteä tilanteeseen soveltuvin, improvisoiduin säännöin. Mutta kun minusta olisi vallan upeaa joskus ottaa vaikka pikauusinta seuraavana päivänä, siihen ei ole ollut mahdollisuutta. Vaimo löytää jos jonkinlaisia selityksiä. Milloin on pää, niskat, selkä, varvas, jne esteenä.

Joku tuolla näkyy vähättelevän seksin merkityst, mutta kyllä se - tai sen puute - on iso kysymys. Tottahan elämässä on tilanteita, jolloin se luonnostaan jää taaemmaksi, mutta vain väliaikaisesti, jos ollaan terveenä. Jopa luovuus kärsii, ellei tarve tule tyydytetyksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että vain usko on estänyt hakemasta puuttuvaa osaa muualta. Nyt se ei enää ole niin suuri asia, mutta vielä kymmenen, viisitoista vuotta sitten se saattoi häiritä vakavasti yöuniakin. Muista henkilöhtaisista ratkaisuista en tällä erää kerro enempää. Ellei sitten kysytä.

Otin tuon nimimerkin huvikseni ketjun eräästä ilmaisusta.

• SuruinenNyt
        Hiirimies kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, joka selvensi paljon. Meillä on tilanne, jossa minä haluaisin useammin kuin vaimo, vaikka hän on viisi vuotta nuorempi. Täräytämme noin kerran viikossa. Täytin äskettäin kuusi kymppiä, mutta kun olen saanut olla terveenä ja harrastan kestävyysjuoksua ( jo lapsesta asti) olisi halua ja kykyä muuhunkin touhuun. Kun tuo vaimokin on niin nuorekkaan, hyvän ja - uskallan sanoa - kiihottava näköinen, ei tarvitse paljon vihjailla, kun "poika" olisi valmis riemuretkelle vaimon uumeniin. Nautimme joskus lasin pari punaviiniä hapankorppujen tai muun sellaisen kanssa, ja silloin pelit soi. Josku olemme samalla pelanneet Afrikan tähteä tilanteeseen soveltuvin, improvisoiduin säännöin. Mutta kun minusta olisi vallan upeaa joskus ottaa vaikka pikauusinta seuraavana päivänä, siihen ei ole ollut mahdollisuutta. Vaimo löytää jos jonkinlaisia selityksiä. Milloin on pää, niskat, selkä, varvas, jne esteenä.

Joku tuolla näkyy vähättelevän seksin merkityst, mutta kyllä se - tai sen puute - on iso kysymys. Tottahan elämässä on tilanteita, jolloin se luonnostaan jää taaemmaksi, mutta vain väliaikaisesti, jos ollaan terveenä. Jopa luovuus kärsii, ellei tarve tule tyydytetyksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että vain usko on estänyt hakemasta puuttuvaa osaa muualta. Nyt se ei enää ole niin suuri asia, mutta vielä kymmenen, viisitoista vuotta sitten se saattoi häiritä vakavasti yöuniakin. Muista henkilöhtaisista ratkaisuista en tällä erää kerro enempää. Ellei sitten kysytä.

Otin tuon nimimerkin huvikseni ketjun eräästä ilmaisusta.

Hiirimies. Edellä joku sanoi että mies muuttuu "hiireksi" jos vaimo hallitsee seksielämää.Edelleenkin varmasti monen miehen mielestä mies on "mies" vain silloin kun jaksaa tyydyttää naisensa seksuaalisesti.Itse olen eri mieltä.Mielestäni mies on "mies" jos hän saa muutkin naisen tarpeet tyydytettyä ja nainenhan on eräällä lailla "sielukkaampi" -jos näin voi sanoa- puolisko jolla kaikki vaikuttaa kaikkeen.Kunnioitan uskovia miehiä jotka ovat uskollisia vaimoilleen vaikka he "pihtaisivatkin".Tässä tilanteessahan maailman mies voi hakea lohtua muualta. Usko on asia mikää sitoo tosiaan puolisot yhteen ja auttaa antamaan anteeksi ja ymmärtämään. Aina se ei ole helppoa ja itse toivoo myös konkreettisesti asioiden muuttumista parempaan suuntaan koska seksiongelmat kuitenkin häiritsee molempia.Välillä enemmän, välillä vähemmän. Usko ei aina anna ratkaisua tähän koska pitäisi pystyä myös itse ratkomaan ongelmiaan ja puhumaan.Tuo puhuminen taas kun on joillekin ihan äärimmäisen vaikeaa ja meillä se ei ole tuottanut tulosta. Elämme siis elämää jossa olemme kerran viikossa aktissa ja itse olen jännittyneenä miten käy. Kestävyysurheilijalle ei tällaisia ongelmia tule niin varhain, uskoisin.Siunausta elämäänne!

• Hiirimies
        SuruinenNyt kirjoitti:

Hiirimies. Edellä joku sanoi että mies muuttuu "hiireksi" jos vaimo hallitsee seksielämää.Edelleenkin varmasti monen miehen mielestä mies on "mies" vain silloin kun jaksaa tyydyttää naisensa seksuaalisesti.Itse olen eri mieltä.Mielestäni mies on "mies" jos hän saa muutkin naisen tarpeet tyydytettyä ja nainenhan on eräällä lailla "sielukkaampi" -jos näin voi sanoa- puolisko jolla kaikki vaikuttaa kaikkeen.Kunnioitan uskovia miehiä jotka ovat uskollisia vaimoilleen vaikka he "pihtaisivatkin".Tässä tilanteessahan maailman mies voi hakea lohtua muualta. Usko on asia mikää sitoo tosiaan puolisot yhteen ja auttaa antamaan anteeksi ja ymmärtämään. Aina se ei ole helppoa ja itse toivoo myös konkreettisesti asioiden muuttumista parempaan suuntaan koska seksiongelmat kuitenkin häiritsee molempia.Välillä enemmän, välillä vähemmän. Usko ei aina anna ratkaisua tähän koska pitäisi pystyä myös itse ratkomaan ongelmiaan ja puhumaan.Tuo puhuminen taas kun on joillekin ihan äärimmäisen vaikeaa ja meillä se ei ole tuottanut tulosta. Elämme siis elämää jossa olemme kerran viikossa aktissa ja itse olen jännittyneenä miten käy. Kestävyysurheilijalle ei tällaisia ongelmia tule niin varhain, uskoisin.Siunausta elämäänne!

En malttanutkaan vielä lopettaa. Ehkä tästä keskustelusta on hyötyä muillekin.

Uskoakseni meillä (tarkoitan vaimoani ja itseäni) keskustellaan asioista keskimääräistä enemmän ja vivahteikkaammin, josta on kyllä ollut hyötyä.

Vielä yksi näkökulma seksuaalisuuden vaikutuksesta terveyteen. Mitä nyt sanon, on maallikon kuulemaa, eikä siten edusta sellaisenaan tieteellistä näkökulmaa.

Olin joku vuosi sitten miesten sairauksia käsittelevässä syöpäyhdistyksen tilaisuudessa, jonka kutsui kokoon paikkakunnalla vaikuttava eturauhassyövästä parantunut mies. Paikalla oli suuri koulun juhlasalillinen miehiä. Tilaisuuden luennoijana oli hänet leikannut urologi, (nainen), joka sanoi siemmennesteen aktiivisen kehittymisen ehkäisevän syövän syntyä. Siemensyöksyt edistävät nesteen kehitystä. Mikäli tämä pitää paikkansa, miesten kannattaa pitää vaimoa hyvänä, - kuten Veikko Huovisen Konsta vaati - että tulee mahdollisimman paljon noita "kehitystilaisuuksia". Kun tässä on heittäydytty avoimeksi, niin kerron omana kokemuksena, että kun "poika" on saanut työskennellä oikein kunnolla, virtsaaminenkin tapahtuu voimakkaampana, melkein kuin silloin nuorena.

Että tällaista täällä kertaa

• sunnyriver
        SuruinenNyt kirjoitti:

Kyllä hyvään seksuaalisuhteeseen tosiaan kaksi tarvitaan, aivan niin kuin pohdit.
        Ja tarvitaan nimenomaan elämän koko kirjo, ei pelkkää aktia.
        Ihan fakta on se, että kun mennään viisiinkymppiin ja siitä yli,
        ihmisen hormonitoiminta muuttuu, tasaantuu.
        Ja ihan loogistahan se on,
        nuoremmat ovat vastuussa jo suvun jatkamisesta.
        Toisaalta se on varmaan monelle uskovalle naiselle helpotuskin,
        ei tule enää mieleenkään edes puolihuolimattomasti
        muita miehiä katsella tai ajatella.
        Ja jos oikein farisealainen olisi,
        niin nyt olisi aika alkaa kirkasotsaisena selittämään nuoremmille,
        kuinka näiden pitäisi elää.
        Meinaan että siltä osin on helpompi tässä iässä
        luonnostaan elää Raamatun ohjeiden mukaan...

Omassa aviosuhteessa se kyllä kuitenkin tarkoittaa lisäpanostusta.
        Ongelma on monesti nimenomaan se,
        että mies on tyytyväinen elämäänsä sellaisenaan,
        mieluummin hieman hoivattina kuin perheensä hengellisenä johtajana.
        Ja jonkun siitä hengellisestä puolestakin on vastattava,
        jos kristitty perhe on
        ja lasten halutaan elävän lähellä Jumalaa.
        Siis helposti asia jää vaimolle tiskien ja lattialuutun lisäksi,
        töitten lisäksi ja murrosikäisten lasten puhurien vastaanottamisen
        lisäksi. Helposti siinä voi sellainen olo tulla,
        että ei jaksa eikä halua. On enemmän keittiöorja
        ja murkkukapiainen kuin rakastettu vaimo.
        Mutta toisaalta jos saa sovittua toisen kanssa asioista jotenkin
        saa varattua kahdenkeskeistä aikaa ilman ulkopuolisia paineita,
        niin hiljalleen muutamaan tuntiin puhe alkaa viritä
        ja muutaman kerran jälkeen lämpöäkin löytyä.

Pelkkä sisäänpäin pihiseminen on kyllä toisaalta kuin
        vanha englantilainen vedenkeitin;'
        kun painetta alkaa olla liikaa, kuuluu karmea ujellus
        koko talossa...
        Eteenpäinkin hiljalleen pääsee, kunhan muistaa yhdessäolossa sen,
        että ei jatkuvasti mene siitä,
        mistä aita on on matalin, eli suostu yhteyteen
        edes enää odottamatta siitä mitään saavansa.
        Jumala haluaa, että niin mies kuin vaimokin voi nauttia
        yhdessäolosta. Ei ehkä enää samalla intensiteetillä ja fysiikalla kuin
        parikymppisenä, mutta toisaalta suuremmalla läheisyydellä ja lämmöllä.
        Mutta kai se kaikkein vaikein kohta siinä on se anteeksianto,
        kaikkien niiden asioiden poispaneminen,
        mitä on hampaankoloon jäänyt.
        Meillä on kuitenkin rukouksiin vastaava Jumala!
        Korkealta en halua puhua,
        kyllä tämä mummona oleminen on meille kaikille uusi elämänvaihe,
        opettelun takana
        eikä aina niin helppoa.
        Tsemppiä!
        :) :) :)

• sunnyriver
        Hiirimies kirjoitti:

Vaan niinhän se monesti on:
        Mies on kyllä ulkonaisesti innokas,
        mutta fysiikkaa ei enää kestä/sairaudet lamaavat/vaimon kuviteltu arvostelu masentaa.
        Ja kuitenkin vaimo saattaa nähdä ja ymmärtää miehen tilanteen paljon selvemmin kuin mies itse,
        eikä missään nimessä halua tehdä tilannetta enää vaikeammaksi. Usein pelkkä läheisyys ja
        hellyys olisi paljon korkeammassa kurssissa kuin menneitten vuosikymmenien machomiehen
        muistoissa eläminen.
        Ei siinä silloin paljon auta mennä sanomaan, että kyllä täältä pesee,
        jos sinusta vain on pesijäksi.

• SuruinenNyt
        sunnyriver kirjoitti:

Kyllä hyvään seksuaalisuhteeseen tosiaan kaksi tarvitaan, aivan niin kuin pohdit.
        Ja tarvitaan nimenomaan elämän koko kirjo, ei pelkkää aktia.
        Ihan fakta on se, että kun mennään viisiinkymppiin ja siitä yli,
        ihmisen hormonitoiminta muuttuu, tasaantuu.
        Ja ihan loogistahan se on,
        nuoremmat ovat vastuussa jo suvun jatkamisesta.
        Toisaalta se on varmaan monelle uskovalle naiselle helpotuskin,
        ei tule enää mieleenkään edes puolihuolimattomasti
        muita miehiä katsella tai ajatella.
        Ja jos oikein farisealainen olisi,
        niin nyt olisi aika alkaa kirkasotsaisena selittämään nuoremmille,
        kuinka näiden pitäisi elää.
        Meinaan että siltä osin on helpompi tässä iässä
        luonnostaan elää Raamatun ohjeiden mukaan...

Omassa aviosuhteessa se kyllä kuitenkin tarkoittaa lisäpanostusta.
        Ongelma on monesti nimenomaan se,
        että mies on tyytyväinen elämäänsä sellaisenaan,
        mieluummin hieman hoivattina kuin perheensä hengellisenä johtajana.
        Ja jonkun siitä hengellisestä puolestakin on vastattava,
        jos kristitty perhe on
        ja lasten halutaan elävän lähellä Jumalaa.
        Siis helposti asia jää vaimolle tiskien ja lattialuutun lisäksi,
        töitten lisäksi ja murrosikäisten lasten puhurien vastaanottamisen
        lisäksi. Helposti siinä voi sellainen olo tulla,
        että ei jaksa eikä halua. On enemmän keittiöorja
        ja murkkukapiainen kuin rakastettu vaimo.
        Mutta toisaalta jos saa sovittua toisen kanssa asioista jotenkin
        saa varattua kahdenkeskeistä aikaa ilman ulkopuolisia paineita,
        niin hiljalleen muutamaan tuntiin puhe alkaa viritä
        ja muutaman kerran jälkeen lämpöäkin löytyä.

Pelkkä sisäänpäin pihiseminen on kyllä toisaalta kuin
        vanha englantilainen vedenkeitin;'
        kun painetta alkaa olla liikaa, kuuluu karmea ujellus
        koko talossa...
        Eteenpäinkin hiljalleen pääsee, kunhan muistaa yhdessäolossa sen,
        että ei jatkuvasti mene siitä,
        mistä aita on on matalin, eli suostu yhteyteen
        edes enää odottamatta siitä mitään saavansa.
        Jumala haluaa, että niin mies kuin vaimokin voi nauttia
        yhdessäolosta. Ei ehkä enää samalla intensiteetillä ja fysiikalla kuin
        parikymppisenä, mutta toisaalta suuremmalla läheisyydellä ja lämmöllä.
        Mutta kai se kaikkein vaikein kohta siinä on se anteeksianto,
        kaikkien niiden asioiden poispaneminen,
        mitä on hampaankoloon jäänyt.
        Meillä on kuitenkin rukouksiin vastaava Jumala!
        Korkealta en halua puhua,
        kyllä tämä mummona oleminen on meille kaikille uusi elämänvaihe,
        opettelun takana
        eikä aina niin helppoa.
        Tsemppiä!

kiitokset hyvästä pohdiskelusta ja ymmärryksestä näin naisen näkökulmasta.Veit sanat suustani.On hyvä että näitä keskustelun hyviä kannanottoja on näköjään muuten luettu ihan kivasti.Uskon että nämä pohdinnat auttavat samojen ongelmien kanssa painivia.Välillä tämä seksi asia on enemmän "pinnalla" meillä avioliitossa ja välillä vähemmän.Tuo anteeksiantamis-asia on kaikkein tärkein että koettaa antaa anteeksi puolisolleen tekemiset ja tekemättä jättämiset.Se ainakin meidän parisuhteessa vaikuttaa heti makuuhuoneessa jos on jotain jäänyt "hampaankoloon".

Toinen juttu.Tuo perheen hengellisen johtajan tehtävä ; on tosiaan niin että sitä vaimot varmasti kaikki odottavat miehiltään ja se puolestaan lisää vaimojen kunnioitusta miehiään kohtaan..ja sitä kautta näihin seksiasioihinkin, uskoisin. Tehtävä ei välttämättä houkuttele miehiä kun siinä joutuu ottamaan henkistä ja hengellistä vastuuta ja tuntuu että vastuuta kaikki haluavat paeta.Sehän tuo myös riskin että joutuu arvosteltavaksi ja kritiikin alle. Tuttu juttu myös naisille. Tuntuu että esim lapset antavat negatiivisen kritiikin useimmiten nimenomaan äideille koska isille sitä ei niin uskalleta antaa. Nainen joutuu siis melko paljon kestämään sellaista mistä isä voi olla vapaa.
        Tästäkin aiheesta voisi puhua ikuisuuksiin asti

Aviopuolisot ovat kuitenkin "yhtä" ja yhteistyön olisi sujuttava molempien osapuolten mielipiteitä kuunnellen. Miehen ei kuuluisi pitää itsestään selvyytenä seksiä eikä naisten myöskään. Kaikkinainen muu hellyys ja huomioiminen olisi myös suotavaa parisuhteessa!

• luonn.tiet.

ei ole mitään järkeä siinä, että nainen haluaisi seksiä enää sitten, kun uusien munasolujen kypsyminen on loppunut.
      Seksi ei ole mikään jumalan luomistyö aviopareille, vaan evoluutiossa kehittynyt tapa jatkaa sukua.
      Miehen tilanne on toinen, hänellä valmistuu uusia siittiöitä vielä vanhanakin, ja hänen geeniensä säilymiselle on eduksi olla seksuaalisesti aktiivinen vielä ikääntyneenäkin, kun taas naiselle se on aivan turhaa.

Länsimainen avioliitto on laadittu miehen ehdoilla. Naisen seksuaalisuus on vaihtelevampaa, esimerkiksi imetysaikaan nainen on usein seksuaalisesti täysin haluton. Sitten taas ovulaatioaikoina nainen voisi harrastaa seksiä enemmänkin kuin yksi mies jaksaa.

Säännöllisesti jumputettava seksi avioliitossa on miehen halujen mukainen keksintö.

• gkjhlkk

Luonnontieteilijällä ei nyt oikein ole homma hanskassa, vai liikaakin "hanskassa". Monilla nisäkkäillä nimenomaan säännöllinen sekusaalielämä pitää parin yhdessä. Tämä toistuu vaikka ei enää jälkeläisiä tulisikaan. Teoreettinen evolutiivinen ajattelu ei tue väitettäsi ollenkaan, jolloin voisit opiskella lisää niin ihmistä kuin eläintä.

• luonn.tiet.
        gkjhlkk kirjoitti:

Luonnontieteilijällä ei nyt oikein ole homma hanskassa, vai liikaakin "hanskassa". Monilla nisäkkäillä nimenomaan säännöllinen sekusaalielämä pitää parin yhdessä. Tämä toistuu vaikka ei enää jälkeläisiä tulisikaan. Teoreettinen evolutiivinen ajattelu ei tue väitettäsi ollenkaan, jolloin voisit opiskella lisää niin ihmistä kuin eläintä.

että naisen limakalvot alkavat vaihdevuosina kuivettua, elimet surkastua ja useilta tosiaan halut vähenevät, samalla kun yhdyntä käy vaivalloisemmaksi?
        Nisäkkäillä ovat kestävät parisuhteet harvinaisia, ja lähisukulaisemme apinat parittelevat lähinnä naaraan ovulaatioaikoina ja ilman pysyvää parisuhdetta.
        Naisellakin on kiima-aikansa munasolun irrotessa, mutta mitäpä miehet, ainakaan uskikset, jumputuksineen siitä käsittäisivät.

• Vakavaa huumoria
        luonn.tiet. kirjoitti:

että naisen limakalvot alkavat vaihdevuosina kuivettua, elimet surkastua ja useilta tosiaan halut vähenevät, samalla kun yhdyntä käy vaivalloisemmaksi?
        Nisäkkäillä ovat kestävät parisuhteet harvinaisia, ja lähisukulaisemme apinat parittelevat lähinnä naaraan ovulaatioaikoina ja ilman pysyvää parisuhdetta.
        Naisellakin on kiima-aikansa munasolun irrotessa, mutta mitäpä miehet, ainakaan uskikset, jumputuksineen siitä käsittäisivät.

Sallinet hieman huumoria vakavuuden keskellä? Tottahan on että naiset vanhenevat seksuaalisuuden osalta miehiä varhemmin. Näin on meilläkin käynyt. Väinö Linnan Pohjantähdessä Koskelan tilaa lohkaisemaan tullut maamittari antaisi siihen ratkaisun: "Pitäisi säätää laki, että kun vaimo saavuttaa 40 vuoden iän, hänet pitäisi voida vaihtaa kahteen kaksikymppiseen"

Olisiko tältä osin parempi palata vanhatestamentilliseen aikaan, jolloin sai olla useampi vaimo. Ja tasapuolisuuden vuoksi toisinkin päin.

• Ja pöh sanon minä!
        Vakavaa huumoria kirjoitti:

Sallinet hieman huumoria vakavuuden keskellä? Tottahan on että naiset vanhenevat seksuaalisuuden osalta miehiä varhemmin. Näin on meilläkin käynyt. Väinö Linnan Pohjantähdessä Koskelan tilaa lohkaisemaan tullut maamittari antaisi siihen ratkaisun: "Pitäisi säätää laki, että kun vaimo saavuttaa 40 vuoden iän, hänet pitäisi voida vaihtaa kahteen kaksikymppiseen"

Olisiko tältä osin parempi palata vanhatestamentilliseen aikaan, jolloin sai olla useampi vaimo. Ja tasapuolisuuden vuoksi toisinkin päin.

Haista home! Minusta taas kun ukko käy kurttuiseksi ja haluttomaksi, pitäisi naisen saada tilalle suloinen puppelipoika tai vaikka parikin.

Mitäs sellaisella märisijällä tekee, joka ei seksiinkään pysty - pois vaan ja nuorempi tilalle!

• paras neuvo

pilata loppuelämääsi joko olemalla seksiorjana tai miehen kireyden uhrina.
      Parempi hankkiutua eroon koko miehestä, jos hän tuottaa "kammoa" sinulle.

• Filadelfi

Avioero sallitaan vain aviorikoksen takia.
        Tosin en tiedä, miten painajaista se on, yksineläjän kantilta katsottuna.

• 2q4etfr
        Filadelfi kirjoitti:

Avioero sallitaan vain aviorikoksen takia.
        Tosin en tiedä, miten painajaista se on, yksineläjän kantilta katsottuna.

Avioeroon ei tarvitse muuta syytä kuin sen, minkä pari itse katsoo syyksi riittävän eikä syyn tarvitse olla aviorikos. Itse asiassa laki ei enää edes tunne koko aviorikoksen käsitettä. Älä selitä omia typeriä fundamentalisisia mielipiteitäsi faktoina, sillä niitä ne eivät ole.

• Laritsa 78v

Hyvä, että miehesi on aktiivimpi osapuoli. Naisena voit helposti teeskennellä, että haluat yhdyntää. Mieheltä se ei käytännössä ole mahdollista. Kun ei tule erektiota niin se ei tule. Asiat muuttuvat hyviksi taas kun aikaa myöten molemmilta halut lakkaavat. Uskoville en uskalla esittää, että kummallekin tekisi yhdyntä vieraan partnerin kanssa hyvää.

Odottavan aika on pitkä. Avioerotkin ovat nykyisin erittäin yleisiä. Toivotan kuitenkin hyvää jatkoa.

• nimetön**

avioelämästään yleisellä keskustelupalstalla.

• nimetön..

on saatava puhua, jos on ongelmia, ja nimettömänä puhuminen on hyvä vaihtoehto. Asiattomien vastausten joukossa voi olla hyviä neuvoja, ja voi löytyä kohtlaotovereita, ja se lohduttaa.

nimetön.. kirjoitti:

on saatava puhua, jos on ongelmia, ja nimettömänä puhuminen on hyvä vaihtoehto. Asiattomien vastausten joukossa voi olla hyviä neuvoja, ja voi löytyä kohtlaotovereita, ja se lohduttaa.

siitähän puhutaan joka paikassa. Täälläkin pursuaa mainoksista takapuoli ensimmäisenä silmiin. Kun avaat lehden sieltä paljastuu paljas takapuoli tai tissit. Aivan oksettaa! Joka puolelta kaupataan paljasta pintaa ja varsinkin naisten!

Seksiä tänne heti mulle kaikki ja jos ei kelpaa niin parempaa tilalle. Kokeillaan maistuuko tuon kanssa hyvältä, jos ei maistu niin ulos vaan ja uutta kehiin. Kenenkähän maailma tämä on miesten vai naisten?

Äly hoi, älä jätä!

• Nimenomaan!
        nimetön.. kirjoitti:

Olet oikeassa,nimim.nimetön! Ja minä lisäisin aloittajalle,että - miehelläsi voi olla ongelmia tuossa asiassa
        siksikin,jos hän joutuu aina viikon odottamaan seuraavaa kertaa - sekin vaikeuttaa onnistumista - eli
        voisit suostua siihen häntä ajatellen,vaikka itseäsi ei niin huvittaisikaan.

• Sohva-Sohvi

Ihmisille on annettu kaikkien viestimien kautta jotenkin sellainen käsitys, että seksi on must ja siinä täytyy voida ja pystyä kokemaan euforinen tila tai muuten kaikki on ihmisen elämässä niin kertakaikkisen pielessä.
      Täysin naurettavaa, seksuaalisuus on vain yksi osa-alue muiden joukossa ja niinkuin muillakaan osa-alueilla päästään harvoin arvosanaan 10 tai lähellekään sitä, sama on myös seksuaalisessa nautinnossa.
      Kyllähän sitä paineita osataan tehdä itselle ja toisille sellaisesta asiasta, joka ei kuitenkaan ole se elämän ydinjuttu. Sellaiset ihmiset jotka muuta väittävät eivät ole vielä kokeneet kovin paljon elämää - mitenkäs sitten kun tulee sairauksia, kipu on jokapäiväinen kaveri, josta ei pääse eroon, ei seksi kyllä ensimmäisenä ole silloin mielessä. Niin, tai lapset sairastavat, ehkä vakavastikin, ei siinä juuri jaksa kuin korkeintaan kömpiä toisen kainaloon. Tulee työttömyyttä, talous on romahtamassa, ajatukset pyörivät vain pennin venyttämisen ympärillä, seksi ei ehkä silloinkaan ole ensimmäisenä mielessä, kun pinna on kireällä jne. Ihan sama asia on, jos ihminen on väsynyt jatkuvasta suorittamisesta elämässään. Kun on väsynyt, ei pitäisi haalia enää liikaa töitä itselleen, ei kannattaisi hypätä auton rattiin, viina ei ole ratkaisu väsyneen ongelmiin eikä myöskään seksi, varsinkaan jos toinen sitä vaatimalla vaatii.
      Kun ihmisellä on tärkeimmät asiat elämässä kunnossa, olo on rentoutunut ja joltisenkin virkeä ja mieli tasapainossa, niin kyllä ajatukset helposti virittyvät myös seksuaalisiin nautintoihin.

• Mies Vantaalta

Ajattele kuitenkin positiivisesti, se on miehesi joka haluaa enemmän kuin sinä, pahempi tilanne olisi se että sinä haluaisit mutta miehesi ei.

mutta voisittehan kokeilla jotain kinky hommeleita kuten rooileikkejä tai sitomista, kyllä semmoiset piristävätk kummasti.

ja jos olet kuiva, niin nykyään on kaikenlaisia öljyjä ja voiteita.

ja muista sitten vaatia pitkät esileikit mieheltäsi niin pääset itsekkin vauhtiin, ja lisäksi kun löydätte jotain kiihottavaa niin hormoonisi piristyvät ja rupeaa haluttamaan muutenkin.

ja viimeiseksi oljenkorjeksi voit nykäistä whiskey-paukun että estit häviävät.

ja muista yksi tärkeä juttu, kaikkea voi kokeilla edes kerran, jos ei miellytä niin "so What". mutta jos miellyttää niin jippii!!!

Minukin vaimona kanssa rupesi perus-seksi maistumaan puulle vuosien jälkeen, mutta sänkypuuhiin tuli yhtäkkiä lisää vipinää kun kerran kokeiltiin sitä että sidoin vaimoni sänkyyn ja öljysin kauttaaltaan vauvaöljyllä. yms.

elämä on elämistä varten!

• yöks

Siis voiko olla naurettavampaa touhua ja vaimo vielä alistuu tollaseen touhuiluun, ei varmaan yläpäässä paljon vipaja.

• SuruinenNyt

Luin uudelleen kaikki viestit.Kiitos aktiivisesta keskustelusta ja mielenkiinnoista kannanotoista. Seksissä voi todella kokeilla kaikenmoista uutta ja onkin kokeiltu vaikkei ihan sitomiseen olla mentykään enkä oikein jaksa mieltää itseäni sidotuksi ja "voidelluksi" =) Vaikka myönnän olevani seksuaalisesti estoinen en silti kyllä ihan sano yök-myöskään em improvisoinneille koska joku varmasti voi innostuakin moisesta.

Väsymys on yksi tekijä mitä kostautuu esim seksiasioissa ja vuorotyöntekijänä huomaan olevani kroonisesti väsynyt.Tiedän lääketieteelliset faktat myös miehen ejakulaatiosta ym asioista koska olen terveyden huoltoalalla itse. Tiedän että tupakointi, alkoholi, ylipaino, vähäinen liikunta ym heikentävät miehen erektiota jne. Meillä ei ole kyse kuin kahdesta viimeisestä eikä painoakaan ihan mahdottomasti ole miehelläni.Olenkin häntä koettanut kannustaa huolehtimaan itsestään. Itse huolehdin kunnostani ja painostani.

Tuo "säännöllisyys" on se mitä vastaan nousee niskakarvani pystyyn.Toisaalta tiedän että miehen "kunnon" pysymisen takia taas seksi täytyisi olla "säännöllistä". Tässä on oravanpyörä valmis. Taistelen sitä vastaan kun "tiedän" aina milloin "se" tapahtuu kun mies seuraa työvuorojani ja"suunnittelee" asiaa ja itse alan jännittää ...
        Asia ei ole helppo varsinkin jos olen kuolemanväsynyt yövuorojen jälkeen.Hän kun ei usko että palautuminen ei tapahdu ihan heti vaan luulee että olen heti pirteä ja innokas. Muutaman kerran hän on sanonut etten ole "normaali".Tämä on loukannut minua syvästi. Itse en ole sanallakaan loukannut hänen "heikkouttaan" vaan olen aina saattanut hänet tyytyväiseksi silloin kun hän ei ole jaksanut.On oltu vaikka miten päin kunhan hän vain on saanut.Voin sanoa että silloin vasta olen ollut ihan poikki! Ja sitten olen itsekseni itkenyt että "miksei hän voi joskus armahtaa ja antaa olla!!!".

Kerron;viimeksi meni hyvin.Olin virkeä ja hänkin ja vaikka en ensin halunnut olin kuitenkin myöntyväinen ja oli kivaa meillä kummallakin eikä tarvittu akrobatiaa! Olen sanonut hänelle että eikö hän huomaa että meillä on kummallakin helpompaa ja mukavampaa jos kummatkin on "virkeitä".Tämä asia ei kuitenkaan riitä vaan mieheni motto on ;"se on oltava säännöllistä"....sellaista meillä!

• Meillä ei sidota
        yöks kirjoitti:

Siis voiko olla naurettavampaa touhua ja vaimo vielä alistuu tollaseen touhuiluun, ei varmaan yläpäässä paljon vipaja.

Olisi tosiaan kiinnostavaa kuulla, mitä vantaalaisen miehen vaimo samasta asiasta sanoo. Nauttiiko hän todella sidotuna olosta. Jos hän pitää sitä aidosti hyvänä, niin en tule katkomaan kahleita

• Ikuisuuskysymyksiä
        SuruinenNyt kirjoitti:

Luin uudelleen kaikki viestit.Kiitos aktiivisesta keskustelusta ja mielenkiinnoista kannanotoista. Seksissä voi todella kokeilla kaikenmoista uutta ja onkin kokeiltu vaikkei ihan sitomiseen olla mentykään enkä oikein jaksa mieltää itseäni sidotuksi ja "voidelluksi" =) Vaikka myönnän olevani seksuaalisesti estoinen en silti kyllä ihan sano yök-myöskään em improvisoinneille koska joku varmasti voi innostuakin moisesta.

Väsymys on yksi tekijä mitä kostautuu esim seksiasioissa ja vuorotyöntekijänä huomaan olevani kroonisesti väsynyt.Tiedän lääketieteelliset faktat myös miehen ejakulaatiosta ym asioista koska olen terveyden huoltoalalla itse. Tiedän että tupakointi, alkoholi, ylipaino, vähäinen liikunta ym heikentävät miehen erektiota jne. Meillä ei ole kyse kuin kahdesta viimeisestä eikä painoakaan ihan mahdottomasti ole miehelläni.Olenkin häntä koettanut kannustaa huolehtimaan itsestään. Itse huolehdin kunnostani ja painostani.

Tuo "säännöllisyys" on se mitä vastaan nousee niskakarvani pystyyn.Toisaalta tiedän että miehen "kunnon" pysymisen takia taas seksi täytyisi olla "säännöllistä". Tässä on oravanpyörä valmis. Taistelen sitä vastaan kun "tiedän" aina milloin "se" tapahtuu kun mies seuraa työvuorojani ja"suunnittelee" asiaa ja itse alan jännittää ...
        Asia ei ole helppo varsinkin jos olen kuolemanväsynyt yövuorojen jälkeen.Hän kun ei usko että palautuminen ei tapahdu ihan heti vaan luulee että olen heti pirteä ja innokas. Muutaman kerran hän on sanonut etten ole "normaali".Tämä on loukannut minua syvästi. Itse en ole sanallakaan loukannut hänen "heikkouttaan" vaan olen aina saattanut hänet tyytyväiseksi silloin kun hän ei ole jaksanut.On oltu vaikka miten päin kunhan hän vain on saanut.Voin sanoa että silloin vasta olen ollut ihan poikki! Ja sitten olen itsekseni itkenyt että "miksei hän voi joskus armahtaa ja antaa olla!!!".

Kerron;viimeksi meni hyvin.Olin virkeä ja hänkin ja vaikka en ensin halunnut olin kuitenkin myöntyväinen ja oli kivaa meillä kummallakin eikä tarvittu akrobatiaa! Olen sanonut hänelle että eikö hän huomaa että meillä on kummallakin helpompaa ja mukavampaa jos kummatkin on "virkeitä".Tämä asia ei kuitenkaan riitä vaan mieheni motto on ;"se on oltava säännöllistä"....sellaista meillä!

Mitä tarkoittaa "säännöllistä"? Armeijassa herätys tapahtuu klo 06.00 ja evlut kirkon jumalanpalvelus klo 10. Ne tapahtuvat kellolla mitaten säännöllisesti. Myös niiden tiheys on säännöllinen: herätys joka arkipäivä ja jp joka sunnuntai. Jos nainti suunnitellaan tapahtuvaksi noilla säännöllisyysperiaatteilla, niin se on rasittava homma. Pidän parhaimpana säännöllisyytenä sitä, että se hoidetaan kummallekin sopivana tiheytenä ja aikana. Siis kuten ennen Suomen ja NL:n keskusteluissa: ulkoministerit keskustelivat molempia osapuolia kiinnostavista kysymyksistä.

• Mies Vantaalta
        Meillä ei sidota kirjoitti:

Olisi tosiaan kiinnostavaa kuulla, mitä vantaalaisen miehen vaimo samasta asiasta sanoo. Nauttiiko hän todella sidotuna olosta. Jos hän pitää sitä aidosti hyvänä, niin en tule katkomaan kahleita

Kyllä tykkää! en tekisi vaimolle mitään mistä hän ei tykkäisi.

arvasin että palstalla tulee heti kaikenmoisia matalaotsa apinoita kommentoimaan kun yrittää auttaa.

miksette vaan ole kirjoittamatta? vai mitä.

enpä huomaa teiltäkään paljon apuja tulevan aloittajalle.

olette varmaan niitä ihmisiä jotka menevät valittamaan että ambulanssi joka on hätäajossa on pysäköinyt parkkipailallenne kun menee auttamaan jotain ihmistä.

karkaatte aiheen ohi ja rupeatte sättimään auttamishaluista yksilöä. todella surkeata touhua.

todella alhaista, häpeän puolestanne.

• Hiirimies
        Mies Vantaalta kirjoitti:

arvasin että palstalla tulee heti kaikenmoisia matalaotsa apinoita kommentoimaan kun yrittää auttaa.

olette varmaan niitä ihmisiä jotka menevät valittamaan että ambulanssi joka on hätäajossa on pysäköinyt parkkipailallenne kun menee auttamaan jotain ihmistä.

karkaatte aiheen ohi ja rupeatte sättimään auttamishaluista yksilöä. todella surkeata touhua.

Älä hyvä ystävä säikähdä kommenteista noin perusteellisesti. Ihmiset kirjoittavat näille palstoille kärjistäen ja provosoiden. Kaikki eivät välttämättä ajattele teistäkään niin synkästi, kuin tekstistä saattaisi päätellä. Yllä olevat pari mielipidettä eivät nosta tai laske kirjoitajiensa otsan korkeutta. Ethän loukkaannu, jos pidän kommenttiasi tämän ketjun kummallisimpana.

• jewerly
        Mies Vantaalta kirjoitti:

Ei se paljon auta, jos heittää lahoa köyttä jäihin hukkuvalle, mieti sitä.

• mies Vantaalta
        jewerly kirjoitti:

Ei se paljon auta, jos heittää lahoa köyttä jäihin hukkuvalle, mieti sitä.

Se mitä sinä sanot todellisuudessa että aloittaja pitäisi luovuttaa, ei kovinkaan hyvä neuvo.

• 2+7=jotain

Koska oot saanu itte viimeksi orgasmin? Miehellesi sanoisin että pidä vaimosi tyytyväisenä niin pysyt itte tyytyväisenä.

• SuruinenNyt

• SuruinenNyt

Olen ketjun alkuunpanija ja mukana keskustelussa avoimena niin kauan kuin kehtaan =)Vastaus sinulle 2 7=jotain kysymykseen "koska oot itte saanut orgasmin":saan itse lähes joka kerta orgasmin kaikista vaikeuksista huolimatta.Silloin en saa jos pitää antaa takaapäin mutta se on miehelleni joskus helpoin vaihtoehto kun se ei ole fyysisesti niin raskasta. Voin sanoa että yli 30v kokemuksella emme ole tumpeloita vaan tunnemme toistemme mieltymykset. Seksi on avioliiton liima ja yhdistävä tekijä sen myönnän.Meidän suhteemmekin on laimistunut vuosien myötä ja arki tullut vastaan.Koska olemme uskovia tämä asia ei ole kuitenkaan katastrofi eikä kumpikaan etsi uutta minkään "äksönin" takia vaan tiedämme että kuljemme yhdessä loppuun asti.Mielessäni mietin miten meille käy jos mieheni ei hyväksy seksin hiipumista joka tapahtuu jossain vaiheessa.

Olen ajatellut että jos tuo "säännöllisyys" meillä vähänkin joustaisi olisi kummallakin(?) helpompaa. Jo esim 8-9 päivän väli seksissä riittäisi tuomaan itselleni enemmän halukkuutta.Mies on leppoisa pari päivää saatuaan seksiä mutta muuttuu pian vähemmän leppoisaksi; on tympeä ja tyly joidenkin päivien jälkeen ja muuttuu jo kireäksi kun on vajaa viikko edellisestä kerrasta. Hän on jotenkin torjuvan oloinen silloin kaikelle paitsi seksille.Tämä muutos tapahtuu säännöllisesti hänellä ja minulle se on kauhistus. En voi käsittää onko hän seksin takia vain "leppoisa", eikö mikään muu asia tee tätä "ihmettä" hänessä?? Siitä olen erittäin pettynyt ja harmissani. Minun on todella vaikea olla sitten kireän mieheni kanssa joka pian muuttuu taas tietenkin erilaiseksi. Onko miehen onnellisuus siis riippuvainen näin paljon seksistä?? Miehen kyvyt hiipuu vuosien kuluessa vaikka halu on ennallaan.Se on varmasti kova paikka kun huomaa ettei ole kuin "härkä" enää.Mies ikäänkuin pelkää että jos homma kokonaan loppuu hän ikäänkuin "hukkuu" ja siksi roikkuu oljenkorressaan kahta rajummin...Hän ikäänkuin kuvittelee että jos ei pian tipu seksiä pää räjähtää tai jotain vielä kamalampaa tapahtuu??
        Joku tässä asiassa mättää....en vain tiedä mikä se on.

• Hiirimies
        SuruinenNyt kirjoitti:

Olen ketjun alkuunpanija ja mukana keskustelussa avoimena niin kauan kuin kehtaan =)Vastaus sinulle 2 7=jotain kysymykseen "koska oot itte saanut orgasmin":saan itse lähes joka kerta orgasmin kaikista vaikeuksista huolimatta.Silloin en saa jos pitää antaa takaapäin mutta se on miehelleni joskus helpoin vaihtoehto kun se ei ole fyysisesti niin raskasta. Voin sanoa että yli 30v kokemuksella emme ole tumpeloita vaan tunnemme toistemme mieltymykset. Seksi on avioliiton liima ja yhdistävä tekijä sen myönnän.Meidän suhteemmekin on laimistunut vuosien myötä ja arki tullut vastaan.Koska olemme uskovia tämä asia ei ole kuitenkaan katastrofi eikä kumpikaan etsi uutta minkään "äksönin" takia vaan tiedämme että kuljemme yhdessä loppuun asti.Mielessäni mietin miten meille käy jos mieheni ei hyväksy seksin hiipumista joka tapahtuu jossain vaiheessa.

Olen ajatellut että jos tuo "säännöllisyys" meillä vähänkin joustaisi olisi kummallakin(?) helpompaa. Jo esim 8-9 päivän väli seksissä riittäisi tuomaan itselleni enemmän halukkuutta.Mies on leppoisa pari päivää saatuaan seksiä mutta muuttuu pian vähemmän leppoisaksi; on tympeä ja tyly joidenkin päivien jälkeen ja muuttuu jo kireäksi kun on vajaa viikko edellisestä kerrasta. Hän on jotenkin torjuvan oloinen silloin kaikelle paitsi seksille.Tämä muutos tapahtuu säännöllisesti hänellä ja minulle se on kauhistus. En voi käsittää onko hän seksin takia vain "leppoisa", eikö mikään muu asia tee tätä "ihmettä" hänessä?? Siitä olen erittäin pettynyt ja harmissani. Minun on todella vaikea olla sitten kireän mieheni kanssa joka pian muuttuu taas tietenkin erilaiseksi. Onko miehen onnellisuus siis riippuvainen näin paljon seksistä?? Miehen kyvyt hiipuu vuosien kuluessa vaikka halu on ennallaan.Se on varmasti kova paikka kun huomaa ettei ole kuin "härkä" enää.Mies ikäänkuin pelkää että jos homma kokonaan loppuu hän ikäänkuin "hukkuu" ja siksi roikkuu oljenkorressaan kahta rajummin...Hän ikäänkuin kuvittelee että jos ei pian tipu seksiä pää räjähtää tai jotain vielä kamalampaa tapahtuu??

No niin. Päivä on tehnyt kierroksensa. Tässä kävi kuin kunnanvaltuuston kokouksessa. Jotenkin näin:

Puheenjohtaja:
        - Ei enää pyydettyjä puheenvuoroja. Keskustelu päättyy. Kops.
        - Keskustelun alussa nimimerkki SuruinenNyt on kysynyt neuvoja oman ja miehensä seksielämän
        ongelmiin
        Käydyn keskustelun perusteella tulkitsen valtuuston yksimielisenä kantana, ettei siltä löydy pikaisia
        ratkaisuja näin kiperään kysymykseen ja ehdotan asian panemista pöydälle ja uudelleen valmisteltavaksi valtuuston työjärjestyksen 12 §:n mukaisesti. Voiko valtuusto hyväksyä ehdotukseni? Ei vastakkaisia ilmaisuja. Asia hyväksytty.Kops.

- Siirrymme esityslistan kohtaan 34.
        Ikääntyvien ihmisten lähisuhde-elämä aikamme kuvastimessa. Asia keskusteluun.

• SuruinenNyt
        Hiirimies kirjoitti:

No niin. Päivä on tehnyt kierroksensa. Tässä kävi kuin kunnanvaltuuston kokouksessa. Jotenkin näin:

Puheenjohtaja:
        - Ei enää pyydettyjä puheenvuoroja. Keskustelu päättyy. Kops.
        - Keskustelun alussa nimimerkki SuruinenNyt on kysynyt neuvoja oman ja miehensä seksielämän
        ongelmiin
        Käydyn keskustelun perusteella tulkitsen valtuuston yksimielisenä kantana, ettei siltä löydy pikaisia
        ratkaisuja näin kiperään kysymykseen ja ehdotan asian panemista pöydälle ja uudelleen valmisteltavaksi valtuuston työjärjestyksen 12 §:n mukaisesti. Voiko valtuusto hyväksyä ehdotukseni? Ei vastakkaisia ilmaisuja. Asia hyväksytty.Kops.

- Siirrymme esityslistan kohtaan 34.
        Ikääntyvien ihmisten lähisuhde-elämä aikamme kuvastimessa. Asia keskusteluun.

Kuulehan Hiirimies siellä.Ehkä tämä keskustelu nyt todella kääntyy ihmisten lähisuhde-elämän puolelle jonka ilmeisesti itse käänsinkin em kirjeessä eli kaikki vaikuttaa kaikkeen.Lähinnä kysyn vaikuttaako seksi miehen onnellisuuteen ja kuinka paljon?Onko mies kireä seksinpuutteen takia, uskovakin?Onko mieheni onnellinen vain silloin kun saa seksiä tarpeeksi??

• 1+4=jotain muuta
        SuruinenNyt kirjoitti:

>>Hän ikäänkuin kuvittelee että jos ei pian tipu seksiä pää räjähtää tai jotain vielä kamalampaa tapahtuu??

• Filadelfi

Niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä, mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella AVIOmiehensä.
      Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
      Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa, samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omansa, vaan vaimon vallassa 1Kor.7:1-4.
      Kyllä tämän mukaan vaimon olisi suostuttava miehen tahtoon, mutta jos se on niin vaikeaa että se johtaa sairaala reissuun, siitä on mielestäni sitten pitäydyttävä.

• tervej.

on tervettä järkeä, hän ei todellakaan pidä velvollisuutenaan olla seksiorjana jonkun parituhatta vuotta sitten kirjoitelleen horisijan käskystä.
        Eihän Paavali edes ollut jumala, hän oli vain pelkkä Paavali.
        Parempi kysyä naapurin Maijalta ja ottaa hänen neuvostaan vaarin.

• SuruinenNyt

Filadelfi.Kiitos tutusta jakeesta.Tuon em Raamatun jakeen mukaan saisi sen käsityksen että vaimon olisi suostuttava miehen tahtoon.Mietin vain että tarkoittaako tuo "velvollisuutensa täyttäminen" seksiä vai kenties jotain muuta "velvollisuuden täyttämistä"?? Miten seksi voi olla miehelle "velvollisuus"??? Paljon on tullut mietittyä näitä asioita vuosikymmenien aikana. Raamatun paikka "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" kehottaa myös rakastamaan lähimmäistä ja ajattelemaan hänen parastaan...puolin ja toisin...mitä se sitten tarkoittaa avioseksin alueella on tulkinnanvarainen juttu.

• Mies.
        SuruinenNyt kirjoitti:

Filadelfi.Kiitos tutusta jakeesta.Tuon em Raamatun jakeen mukaan saisi sen käsityksen että vaimon olisi suostuttava miehen tahtoon.Mietin vain että tarkoittaako tuo "velvollisuutensa täyttäminen" seksiä vai kenties jotain muuta "velvollisuuden täyttämistä"?? Miten seksi voi olla miehelle "velvollisuus"??? Paljon on tullut mietittyä näitä asioita vuosikymmenien aikana. Raamatun paikka "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" kehottaa myös rakastamaan lähimmäistä ja ajattelemaan hänen parastaan...puolin ja toisin...mitä se sitten tarkoittaa avioseksin alueella on tulkinnanvarainen juttu.

Tuoda ruoka pöytään eikä saa pettää.

• djkyt
        SuruinenNyt kirjoitti:

Eikö sulla mitään muuta päässä pyöri kuin se, että miten saat vaimoltasi pillua, niin että se on jonkun uskonlahkosi hyväksymissä rajoissa?

Jumalauta sentään, etkö sinä hyvä mies osaa runkata? Te tyypit todella oksetatte minua!

• Eikös itse mestari
        djkyt kirjoitti:

Eikö sulla mitään muuta päässä pyöri kuin se, että miten saat vaimoltasi pillua, niin että se on jonkun uskonlahkosi hyväksymissä rajoissa?

Jumalauta sentään, etkö sinä hyvä mies osaa runkata? Te tyypit todella oksetatte minua!

sanonut, mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta, mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
        Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.(Luuk.17:1,2).

• SuruinenNyt
        djkyt kirjoitti:

Keskustelu jonka takoitus oli pohtia uskovaisten seksielämää kääntyy epäasiallisille linjoille.Jos kukaan ei enää halua ilmaista itsään asiallisesti arkiluontoisesta mutta mielestäni turhaan salaillusta aiheesta loetamme keskustelun tähän.Ajattelin että täällä voisi purkaa turhautumistaan ja saada uusia vinkkejä parisuhteen intiimiasioiden hoitoon. Palstalla puhutaan uskovaisten parisuhteista jotka ovat kuitenkin vakaalla pohjalla juuri uskon takia ja siksi eivät päätyne eroon. Mielellään sellaisten pariskuntien ongelmista olisi ollut tarkoitus keskustella eikä mennä asiattomalle linjalle.

• djkyt
        SuruinenNyt kirjoitti:

Keskustelu jonka takoitus oli pohtia uskovaisten seksielämää kääntyy epäasiallisille linjoille.Jos kukaan ei enää halua ilmaista itsään asiallisesti arkiluontoisesta mutta mielestäni turhaan salaillusta aiheesta loetamme keskustelun tähän.Ajattelin että täällä voisi purkaa turhautumistaan ja saada uusia vinkkejä parisuhteen intiimiasioiden hoitoon. Palstalla puhutaan uskovaisten parisuhteista jotka ovat kuitenkin vakaalla pohjalla juuri uskon takia ja siksi eivät päätyne eroon. Mielellään sellaisten pariskuntien ongelmista olisi ollut tarkoitus keskustella eikä mennä asiattomalle linjalle.

>>Filadelfi.Kiitos tutusta jakeesta.Tuon em Raamatun jakeen mukaan saisi sen käsityksen että vaimon olisi suostuttava miehen tahtoon.Mietin vain että tarkoittaako tuo "velvollisuutensa täyttäminen" seksiä vai kenties jotain muuta "velvollisuuden täyttämistä"?? Miten seksi voi olla miehelle "velvollisuus"??? Paljon on tullut mietittyä näitä asioita vuosikymmenien aikana. Raamatun paikka "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" kehottaa myös rakastamaan lähimmäistä ja ajattelemaan hänen parastaan...puolin ja toisin...mitä se sitten tarkoittaa avioseksin alueella on tulkinnanvarainen juttu.

• SuruinenNyt
        djkyt kirjoitti:

>>Filadelfi.Kiitos tutusta jakeesta.Tuon em Raamatun jakeen mukaan saisi sen käsityksen että vaimon olisi suostuttava miehen tahtoon.Mietin vain että tarkoittaako tuo "velvollisuutensa täyttäminen" seksiä vai kenties jotain muuta "velvollisuuden täyttämistä"?? Miten seksi voi olla miehelle "velvollisuus"??? Paljon on tullut mietittyä näitä asioita vuosikymmenien aikana. Raamatun paikka "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" kehottaa myös rakastamaan lähimmäistä ja ajattelemaan hänen parastaan...puolin ja toisin...mitä se sitten tarkoittaa avioseksin alueella on tulkinnanvarainen juttu.

Onko nyt tullut joku väärinkäsitys???Olen nainen!

• djkyt
        SuruinenNyt kirjoitti:

Onko nyt tullut joku väärinkäsitys???Olen nainen!

En lukenut koko ketjua, joten ymmärsin väärin.

Olen sitä mieltä, että ruumiisi on sinun, eikä sinun pidä vastoin tahtoasi suostua mihinkään, olet sitten vaikka kuinka naimisissa.

En nytkään aio enkä ehdi kaikkia vastauksia lukea, mutta suosittelisin, että teet asian miehellesi selväksi. Jos ei ole haluja, niin sitten niitä ei ole. Eikä siihen voi myöskään pakottaa.

• SuruinenNyt
        djkyt kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, joten ymmärsin väärin.

Olen sitä mieltä, että ruumiisi on sinun, eikä sinun pidä vastoin tahtoasi suostua mihinkään, olet sitten vaikka kuinka naimisissa.

En nytkään aio enkä ehdi kaikkia vastauksia lukea, mutta suosittelisin, että teet asian miehellesi selväksi. Jos ei ole haluja, niin sitten niitä ei ole. Eikä siihen voi myöskään pakottaa.

Olen ketjun aloittaja, nainen ja voit lukea koko ketjun joskus jos on aikaa ja sitten ottaa kantaa uudelleen.Em vastauksesi oli kommentteja jotka oli kyllä ehkä kirjoitettu sillä tyylillä että oli tarkoitettu miehille luettavaksi!!?? PS.Esittääkö miehet tällä tyylillä asioita toisilleen??? Lievästi sanoen omituisen mielenkiintoista!!

• tärkeä seikka

on peloteltu niin, ettei hän uskalla kieltäytyä vastentahtoisesta seksistä miehensä kanssa, niin kyseessä on raiskaus.
        Raiskaus on rikos myös avioliitossa.
        Jos Raamattu kieltää vaimon itsemääräämisoikeuden, niin Raamattu yllyttää seksuaalirikoksiin.

• sunnyriver

Mitä se 1. Kor. 14 loppu
        "samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omansa,
        vaan vaimon vallassa"
        sitten tarkoittaa.
        Kompromissia, minä ymmärtäisin.
        jos ei toinen toisensa klooni ole.
        Keskustelua ja sopimista,
        yhteistä rukousta ja muuta tekemistä
        Ja paljon lämpöä arjessakin.

jos on joku on toisen vallassa,
        hän on tavallaan toisen hallitsema.
        Hallitsijoita voi olla hyviä tai huonoja.
        Jeesuksen esimerkkiä seuraamalla
        on vain hyviä hallitsijoita.

• c

>>Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa, samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omansa, vaan vaimon vallassa

• Huh.

Jos kerta miehen ruumis on vaimonsa vallassa, silloin vaimokin voi päättää mitä sillä miehen ruumiilla tehdään. Tai peremmin että jätetään tekemättä.

Aloittajan mies voisi vallan hyvin vetää käteen silloin kun vaimo ei jaksa. Nyt tulee muistaa että Raamattu ei suinkaan ole kieltänyt masturbaatiota Onaniaan tapauksesta puhuessaan, tilannehan oli se että Onanias ei halunnut siittää vaimoaan koska perimätapojen mukaan tämä vaimo, hänen veljensä leski kun oli, olisi synnyttänyt pojan kuolleen veljen nimiin. Sitä Onanias ei jostain syystä halunnut joten hän ei antanut siemenensä mennä vaimonsa sisälle.

Itse en jaksaisi pitkään sellaista miestä jonka ainoa kiinnostus seksiä kohtaan on vain kiinnostus omaa itseä ja omaa laukeamista kohtaan. Jos olisin jostakin syystä pakotettu olemaan (helvetillisessä) avioliitossa tuollaisen paskiaisen kanssa, makaisin varmaan pesemättömänä ja laittamattomana lahnana ja huutaisin että pane nyt saatana että saadaan tämäkin alta pois. Pitäisi olla kyllä todella kivisydäminen mies jos kuitenkin haluaa laueta naiseensa jos huomaa ettei voisi vaimoa vähempää kiinnostaa.

Varsinkin väsymys on yhtä piinaa, kuka kumma siinä jaksaisi innostua yhtikäs mistään? Ei voi sanoa kuin että vieläkö tuollaisia dinosauruksia on, kuin aloittajan mies.

Kannattaisi laittaa se mies lukemaan näitä juttuja...! Jos vaikka heräisi itsekkäästä unestaan.

• toivottavasti...

Jokaisella on oikeus olla haluamatta seksiä.
      Jos mies tulee kireäksi niin minkä sille voi. Entä jos asia olisikin toisin päin, sinä haluaisit ja miehesi ei, tekisikö hän sen velvollisuudesta.
      Kyllä se niin on, olipa uskossa tai ei, seksi ei aina huvita, haluttomuus saattaa jopa korjautua jos miehesi olisi ymmärtäväinen ja antaisi sinulle aikaa itse haluta.
      Mutta mitä pidempää tilanne on kuvailemallasi mallilla, sen varmempaa on että halukkuutesi tulee pysymään hukassa.

• Filadelfi

mutta niiden osaksi, jotka ovat ITSEKKÄITÄ eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus Room.2:8.

• hiirimies
        Filadelfi kirjoitti:

mutta niiden osaksi, jotka ovat ITSEKKÄITÄ eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus Room.2:8.

Mikään ei murenna Raamatun sanoman uskottavuutta ja arvovaltaa niin paljon, kuin se, että sieltä otetaan kokonaisuudesta irroitettuja yksittäisiä lauseita ja tuetaan niillä omia tulkintoja.

• q2w3e
        Filadelfi kirjoitti:

Sinun kaltaisesi rajattoman typerät fundamentalistiääliöt ovat parasta mahdollista mainosta ateismille.

• SuruinenNyt
        q2w3e kirjoitti:

Sinun kaltaisesi rajattoman typerät fundamentalistiääliöt ovat parasta mahdollista mainosta ateismille.

Fundamentalisti tai ei.Uskovat pyrkivät elämään Raamatun periaatteiden mukaan mikä ei aina ole helppoa kuten on tullut jo havaittua tässäkin keskustelussa.Avioliitossa kumpikin puoliso voi vetää erilaisia Raamatun lauseita tuekseen jotka sinänsä ovat totta varmasti Raamattuun kirjoitettuna.Jumala on "kokonaisuuden" Jumala ja katsoo tilannetta siten kummankin parin puolelta ja mikä on kummallekin parasta.Ihminen on kuitenkin itsekäs ja kovapäinen eikä aina halua totella Jumalaa.

Mies on perheen pää ja vaimon tulee kunnioittaa häntä.Miehen tulee rakastaa vaimoaan. Tämän ohjeen Raamattu antaa aviopuolisoille.Tässä kohdin kaikilla on parantamisen varaa.Päästyämme näin pitkälle tässä seksikeskustelussa joku ehdotti puolison(vaimon)haluttomuuden syyksi pelon miestään kohtaan. Osittain allekirjoitan tämän vaikka en ihan käyttäisi sanaa "pelko".Joku mainitsi "vastentahtoisen seksin" olevan lähellä raiskautta.Jotenkin aavistan että tällä alueella on joillakin "kilteillä" naisilla tilanne että oma tahto alistetaan miehen tahdon alle.Itse sanoisin itselläni näin olevan.

Nyt taas joku kauhistelee että onpa kaamea uskova mies joka väkisin haluaa seksiä. Sanoisin että ei ole kaamea vaan ehkä jossain määrin kypsymätön ja tahditon ja ehkä hoitaa tunnepuolen traumojaan seksin avulla.Hän ei ymmärrä muunlaista läheisyyttä eikä osaa ilmaista kiintymystään muulla tavoin.Tämä on minun mielipiteeni.

• vahva ja heikko
        SuruinenNyt kirjoitti:

Fundamentalisti tai ei.Uskovat pyrkivät elämään Raamatun periaatteiden mukaan mikä ei aina ole helppoa kuten on tullut jo havaittua tässäkin keskustelussa.Avioliitossa kumpikin puoliso voi vetää erilaisia Raamatun lauseita tuekseen jotka sinänsä ovat totta varmasti Raamattuun kirjoitettuna.Jumala on "kokonaisuuden" Jumala ja katsoo tilannetta siten kummankin parin puolelta ja mikä on kummallekin parasta.Ihminen on kuitenkin itsekäs ja kovapäinen eikä aina halua totella Jumalaa.

Mies on perheen pää ja vaimon tulee kunnioittaa häntä.Miehen tulee rakastaa vaimoaan. Tämän ohjeen Raamattu antaa aviopuolisoille.Tässä kohdin kaikilla on parantamisen varaa.Päästyämme näin pitkälle tässä seksikeskustelussa joku ehdotti puolison(vaimon)haluttomuuden syyksi pelon miestään kohtaan. Osittain allekirjoitan tämän vaikka en ihan käyttäisi sanaa "pelko".Joku mainitsi "vastentahtoisen seksin" olevan lähellä raiskautta.Jotenkin aavistan että tällä alueella on joillakin "kilteillä" naisilla tilanne että oma tahto alistetaan miehen tahdon alle.Itse sanoisin itselläni näin olevan.

Nyt taas joku kauhistelee että onpa kaamea uskova mies joka väkisin haluaa seksiä. Sanoisin että ei ole kaamea vaan ehkä jossain määrin kypsymätön ja tahditon ja ehkä hoitaa tunnepuolen traumojaan seksin avulla.Hän ei ymmärrä muunlaista läheisyyttä eikä osaa ilmaista kiintymystään muulla tavoin.Tämä on minun mielipiteeni.

Mies on perheen pää ja vaimon tulee kunnioittaa häntä.Miehen tulee rakastaa vaimoaan.

Kyllä tasa-arvo on parempi.
        Itse en kunnioita miehiä, johtuu huonoista kokemuksista.
        Ensimmäinen oli bipolaari alkoholisti, toinen alkoholisti, nykyisen kanssa viihdyn kun ollaan kahdestaan, mutta hänellä on vaikeuksia luottaa ihmisiin, olen ainoa jonka kanssa hän tuntee olonsa vapaaksi ja hyväksi.
        Minussa on kai magneetti joka vetää puoleensa reppanoita, olen läheisriippuvainen ja haluan pitää ohjat käsissäni.
        Kun noin käy seksin suhteen kuten aloittaja kirjoitti, ja vastemielisyys tulee, on se sellainen kierre mistä ei tahdo päästä pois, miehen olisi oltava hyvin kärsivällinen ja hienotunteinen. Mutta jos hän olisi sellainen, ei noin olis edes päässyt käymään.

• asdfgasdf
        vahva ja heikko kirjoitti:

Mies on perheen pää ja vaimon tulee kunnioittaa häntä.Miehen tulee rakastaa vaimoaan.

Kyllä tasa-arvo on parempi.
        Itse en kunnioita miehiä, johtuu huonoista kokemuksista.
        Ensimmäinen oli bipolaari alkoholisti, toinen alkoholisti, nykyisen kanssa viihdyn kun ollaan kahdestaan, mutta hänellä on vaikeuksia luottaa ihmisiin, olen ainoa jonka kanssa hän tuntee olonsa vapaaksi ja hyväksi.
        Minussa on kai magneetti joka vetää puoleensa reppanoita, olen läheisriippuvainen ja haluan pitää ohjat käsissäni.
        Kun noin käy seksin suhteen kuten aloittaja kirjoitti, ja vastemielisyys tulee, on se sellainen kierre mistä ei tahdo päästä pois, miehen olisi oltava hyvin kärsivällinen ja hienotunteinen. Mutta jos hän olisi sellainen, ei noin olis edes päässyt käymään.

tulee ansaita. Aina. Eivät pelkät munat jalkovälissä takaa eivätkä saa taata minkäänlaista kunnioitusta, oltiin naimisissa tai ei.

• Taatelinpolkija

miehiltä olisi kiva kuulla mielipiteitä naisen nautinnosta, onko se sallittua tai onko se toivottavaa? Uskovainenkaan mieshän ei, jos aikoo sukuaan jatkaa, voi välttyä tuntemasta nautintia yhdynnässä. Miten on, käytättekö naista vain saadaksenne siemensyöksyn vai onko yhdynnällä muutakin merkitystä?

• Taivaan lahjaa

että haluan naiseni nauttivat seksistä. Jo senkin vuoksi, että silloin nautinto kääntyy myös omaksi nautinnokseni. En viitsi näyttää tätä kirjoitusta vaimolleni, mutta minulla on hienoinen aavistus, että hänkin ajattelee samalla tavalla. En mistään Raamatusta löydä kohtaa, joka kieltäisi puolisoiden välisen nautinnon. Ihmiset ovat kyllä tulkinneet joitakin kohtia toisella tavalla. Sellaisia kehotan lukemaan Korkea veisun.

Jo tämän kirjoittaminen nostaa haluja. Taidanpa illan tullen alkaa puhella meidän keskeistä viekoittelun peitekieltä, hieroskella hartijoita ja hiihtojen ja huolellisen iltapesun jälkeen käynnistää kehon ja sielun temmellys.

• Jeesuksen oma
        Taivaan lahjaa kirjoitti:

että haluan naiseni nauttivat seksistä. Jo senkin vuoksi, että silloin nautinto kääntyy myös omaksi nautinnokseni. En viitsi näyttää tätä kirjoitusta vaimolleni, mutta minulla on hienoinen aavistus, että hänkin ajattelee samalla tavalla. En mistään Raamatusta löydä kohtaa, joka kieltäisi puolisoiden välisen nautinnon. Ihmiset ovat kyllä tulkinneet joitakin kohtia toisella tavalla. Sellaisia kehotan lukemaan Korkea veisun.

Jo tämän kirjoittaminen nostaa haluja. Taidanpa illan tullen alkaa puhella meidän keskeistä viekoittelun peitekieltä, hieroskella hartijoita ja hiihtojen ja huolellisen iltapesun jälkeen käynnistää kehon ja sielun temmellys.

Olet Jeesuksen nimessä ja avioliittovalas tehneenä myös täyttämään aviolliset velvollisuudet.
        Rellu levälleen vaan. Yritä nauttia. Iteppä olet ukkos valinnut. Ja tuskin kukaan kuivaa lihaa haluaa panna.

• Tuo tilannehan on hyvin yleinen avioliitoissa, eikä sillä siinä mielessä ole mitään tekemistä uskomisen kanssa. Uskovina voitte rukoilla asian puolesta että rupeaisi sujumaan paremmin, mutta tässähän on kaikenlainen psykoterapia aivan oivallinen parannuskeino. Nykyään on jopa seksiterapeutteja.

Olli S.
      www.angelfire.com/journal2/o_santavuori

• 1 Kor 7:1-6

"Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä; mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden. Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä."

Herran Jeesuksen siunausta elämäänne.

• jandersh

oli vanhan testamentin aikaan juutalaisille sallittua, raamatun mukaan Jumala salli sen ihmisen kovasydämisyyden tähden. Mutta eikö tässä ole kuitenkin niin että naiset ovat vaihetelevasti eri ikävaiheissa mm. biologisista syistä seksistä kiinnostuneita. Tähän oli tuohon aikaan ratkaisuna useampi puoliso niin eiköhän aina joku ole halukas ja näin mies tulee tyydytetyksi. Ja tyydytettynähän elämä on paljon mukavampaa kuin ei tyydytettynä. Jokainen mies ainakin tietää kun paine kasvaa miltä se tuntuu ja miten se vaikuttaa käyttäytymiseen. Toki tuonajan kulttuuri oli hyvin mieskeskeistä. Jotkut puhuvat masturboimisesta ja kritisoivat sitä että silloin on synnilliset ajatukset mielessä. Noh toki se saattaa olla niin että se naapurin hyvännäköinen Irma tuntuu kiihottavammalta ajatella kuin se oma rakas puoliso jota on hinkannut 20 vuotta.

• MasterZeromus

Meinaatko etteivät muut kun kristikuntaan kuuluvat lausuu mielipiteitään? Kuulostaa hyvältä pilalta tuo sinun kyselysi.

Ensinnäkin peräaukko yhdyntää harrastetaan aivan pastoreista lähtien miesten ja naisten välillä ilman että siitä moititaan. Sama koskee myös ehkäisypillereitä ja kuukautistilassa makaavien kanssa. Naisen ei tulisi mielestäni alistua seksiin mikäli on tuossa saastaisessa tilassa, raskaana tai kun hän imettää. Miehelle voisi antaa vapaus pitää toista miestä suhteenne rinnalla mikä ei näytä teidän päähän menevän sillä kuvittelette sen olevan peräaukko yhdyntää mitä ei läheskään kaikki homot harrasta eivätkö ole ikänä ennen harrastaneet missään suurissa määrissä.

• Huh.

Mitä nuo anaalijutut tähän kuuluvat mitenkään? Ja että nainen saastainen kun on kuukautiset? Isäs oli saastainen kun sua teki.

Hyi helv.

• esimerkki
        Huh. kirjoitti:

Mitä nuo anaalijutut tähän kuuluvat mitenkään? Ja että nainen saastainen kun on kuukautiset? Isäs oli saastainen kun sua teki.

Hyi helv.

Tuttavapiiriini kuuluu eräs naimisissa oleva pappi joka pidemmän aikaa on salaa kuljetellut saman seurakunnan naispuolista, naimatonta työntekijää, välillä veneellä kesämökille ja välillä autolla lappiin.
        Ilmeisesti papin vaimo ei tiedä mitä puoliso tekee.
        Otimme asian esille papin kanssa ja hän perusteli että sehän on aivan luonnollista jos hän naisen kanssa on mökillä saunomassa ja yöpymässä, sillä jos hän kuljettelisi miestä niin hänet katsottaisiin homoksi.
        Ilmeisesti tällainen pelehtiminen on papeille luonnollista.

• Lukija...
        esimerkki kirjoitti:

Tuttavapiiriini kuuluu eräs naimisissa oleva pappi joka pidemmän aikaa on salaa kuljetellut saman seurakunnan naispuolista, naimatonta työntekijää, välillä veneellä kesämökille ja välillä autolla lappiin.
        Ilmeisesti papin vaimo ei tiedä mitä puoliso tekee.
        Otimme asian esille papin kanssa ja hän perusteli että sehän on aivan luonnollista jos hän naisen kanssa on mökillä saunomassa ja yöpymässä, sillä jos hän kuljettelisi miestä niin hänet katsottaisiin homoksi.
        Ilmeisesti tällainen pelehtiminen on papeille luonnollista.

Pitäiskö vaihtaa ammattia? :)

• Lukija...

Uskovat uskovat seksiin avioliitossa. Siksi heillä on paljon avioeroja.

• Johannes Kostaja

Jopa on kuuma aihe lahkolaistossa... Mmmm, ei ihan epäkelpo sana...

Tervekätiselle puolisolle kannattaa ostaa läppäri ja laajakaistamokkula heti seuraavaksi merkkipäiväksi. Ja olla itse sen jälkeen aina välillä sopivasti poissa kotoa, vaikkapa lenkillä.

Jos puolison molemmat kädet on amputoitu, tai muuten toimintarajoitteiset, niin sitä laajakaistaa kannattaa silloin katsoa kimpassa. Tervekätisempi hoitaa lähemmän kommunikoinnin.

• Anonyymi

Olin vanhin lapsi meidän perheessä asuttiin aika syrjässä ja kolme siskoa oli isän kovassa kurissa. Alkoi olla jo liian raskaita juttuja eivät saaneet kulkea kuin vähintään kahdestaan. Itse olin jo pitkään halunnut jotain muuta kuin tiukkaa uskonnon vatvomista. Pääsin asumaan koulun takia sukulaisen vanhaan pieneen pirttiin lähempänä koulua. Siskot kävi kylässä ja joskus olivat yötäkin. Silloin sain selville heidän haaveet ja halut.
      Sitten kerran nukuttiin yhdessä laverit vierekkäin ja samaan sänkyyn, minä olin keskellä yöllä tunsin kun Salme kosketteli käännyin Salmea vasten kuiskas saanko koskea nuori käsi koskettili nätisti välillä siirsin kättä pois mutta pian oli sama homma käsi puristeli kalua Anja nousi toiselta puolen kuiskas saanko minäkin.
      Tytöt nakkasi peiton pois ja olin seljällään kalu pystyssä molemmat kikatti isompi kuin isällä . Kysyin mistä tiedät Salme sanoi että saunassa sillä seiso.
      Sanoin katselkaa sitten molemmat kosketteli Anja nousi rinnanpäälle , ethän kerro että me silloin Salme otti kalua suuhun Anja katsoi alemmas sanoi anna minäkin siitä alkoi tyttöjen kalun imeminen sinä yönä laukesin molempien suuhun.
      Meni viikkoja kun tulivat taas nauroivat isä meni kotipaikalle.
      Mentiin sänkyyn aika varhain, molemmat tytöt oli alasti Salme jolla on isommat rinnat nousi päälle ja imetti rintojaan Salme kuiskas annat meille mitä halutaan imin rintoja ja nostin Salmea ylemmäs Anja sanoi anna nuolla on parempi kuin minä Salme pit päädystä kiinni ja pillu keikkui suun päällä piti nuolla molempia ja imivät taas kumpainenkin loppuun asti. Seuraavana aamuna sanoivat ostat sitten kumeja.
      Seuraavat kerrat oli yhtä rakastelua alussa olivat niin kiihtyneitä kun toinen sai toinen tuli tilalle sanoin aamulla en minä jaksa kovin monesti kun olin neljästi lauennut. Meni aikaa tyttöjä ei kuulunut kävin kotona kukaan ei puhunut että jotain olisi tapahtunut.
      Äiti tuli yhtenä iltana sanoi heti tulin yksin keitin kahvia ja syötiin äidin tuomaa pullaa, illemmalla sanoi tässäkö nukut entä tytöt sanoin tuossa reunassa ne nukkuu, äiti katseli sänkyä kääntyi se mitä te teette isä ei saa tietää siitä , kyllä minä ymmärrän teillä on liian tiukkaa kotona.
      Sanoin äidille siirretäänkö sänky, sanoi ei siirretä ja riisuuntu olin selin kun riisuin kun käännyin äiti oli alasti. Mein äkkiä peiton alle äiti kääntyi ja katsoi isäs ei enää halua katsoi silmät kosteana vedin äidin kainaloon tunsin heti runsaat rinnat äiti nosti jalan päälleni aika korkealle kosketti kalua katsoi minua ja kuiskas teetkö sitä mitä tytöille teit kuulun kun kertoivat toisilleen.
      Imin äidin rintoja aika pian antoi vapaasti imeä hyväilin vatsaa ja jalkoja nivustaipeesta kosketin karvoja laskin sormia alemmas sisään äiti kuiskas haluan kunnolla kun nousin olin heti haarojen välissä ja syvällä äiti kuiskas olet sitten varovainen tyttöjen kanssa minua saat panna paljaalla en olis ikinä uskonut että äiti on niin kiimainen puhui aivan hulluja kuiski minua sais naida vaikka viisi miestä en jaksa enää sitä sisään ja ulos.
      Äiti suuteli tosi kiihkeästi oikeasti kuin kokenut nainen äiti kuiskas haluan takaa ja työnsi pois kääntyi nopeaan nostin lantiosta äiti kuiskas eikö näin nostin kontalleen äti oli rietas kertoi että saanhan minäkin oikeasti antaa pillua kosteus oli kovaa ja ääni äiti tuli ja losahti alas työnnyin uudestaan kuiskasin otan sinut äiti levitti jalkoja kuiskas ota rakas kun laskin sisään jalat vapisi pitkään.
      Äti makasi vatsallaan ja kääntyi suuteli oikeasti pitkään kuiskas olet hyvä opettaja.
      Aamu yöstä äiti suukotti kalua piti suussa tunsin kuinka nopeaan paisuin äiti piti syvällä ja nosti päätänn hitaasti nousi viereen kuiskas en ole ennen tuntenut miten se paisuu sanoin tule päälle sanoi en kai minä viitsi vedin päälle, melkein heti äiti nai kuin joku nuori kuiskas luoja kun on syvällä vedin äitiä alemmas ja imin pitkiä rintoja äiti tuli kuiskas jatketaan oli ihna omissa ajatuksissaan tuli kohta uudelleen kainutti sitten syvällä ja silloin laukesin, äiti laskeutu tuota olen halunnut että minuun tullaan halulla.
      Kun äiti lähti vannotti kukaan ei saa tietää edes tytöt. En tarvinnut kouluaikana tyttöystävää oli siskot ja joskus aina äitikin kävi.
      Myöhemmin kävi niin että työt muutti pois ja erosivat uskosta ja minä myös. Isän kunto hieekni ja joutui hoitokotiin enemmän siinä oli että meni pää sekaisin.
      Äti oli rauhallisempi uskon kanssa jos me rakasteltiin, rakasteltiin koko yö.
      Siskot seurusteli joskus tulivat vielä kahdestaan, sanoivat ei kellään ole tämmöistä veljea saadaan olla oikeita huoria.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe