Mikä paras uusista avolavoista?

Haverisen Jokke

Niin olen ostamassa uutta avolavaa mutta mikä seuraavista merkeistä olisi nykyään hinta laatu ja varustelu suhteeltaan paras? Mitsu-Nissan-Toyota.
Itselläni on ollut kaksi mitsu l200 aiemmin ja välillä ajelin henkilöautolla mutta nyt avolava nelkku taas tulisi tarpeeseen. Mitsuun olin aina tyytyväinen mutta uudempi nissani ja toyota kiinnostais kanssa.
Halvempi isuzun avolava malli ei tunnu luotettavalta ollenkaan ja useat lisävarusteet kuuluvat em malleissa vakiona pakettiin.
Muita esim jenkki avolavoja en edes vilkuile.
Mitä olette mieltä?

19

10684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä paremmalla

      Käypä katsomassa www.mitsubishi.de ja sieltä uusi l200. Odota, että tulee myyntiin suomessa ja se on siinä.

    • joo.

      Edelleen paras. Tämä uusi L200 saanut paljon kehuja ja voittanut useita vertailuja, jotta sinäänsä potenttiaalinen vaihtoehto.

      Ja jos tehoa halajaa niin tuo uusi tuleva konekkin puoltaa paikkaansa.

      Näin yleistyksenä voinee sanoa:

      Toyota: Teknisesti vanhin, vähä tehoisin, pienin jarrullinen kärrymassa ja korkein hinta. Huonoin varustelu. Mutta laadukkaan auton maineessa. Suomessa jostain syystä myydyin, koko Euroopassa ehkä yksi vähiten myytyjä pickup luokassa.

      Isuzu: Ihan fiksu uusi haastaja. Sama kuin Chevyn colorado. Menestyi huonosti törmäystestissä, koska kori ja tekniikka perusteiltaan vähän vanhahtavaa. Saa vetää 3000 tonnia jarrulista kärryä mistä iso plussa ja tehokkaat koneet. Kaappariovistaan saanut kehuja.

      Mitsu: tämä uusi malli, super select nelivedolla voi ajaa myös maantiellä ja myös keskitasauspyörästö löytyy. Muista japsiavolavoista sitä ei löydy. Eli ajettavuus omaa luokkaansa ja etenemiskykyä löytyy. ESP ja luistonesto ainoana luokassa ja ihan hyvä 4 tähteä törmäystestistä. Päivitetty malli kun tulee lopulta Suomeenkin niin saa 180hv koneellakin ja paranneltu sisätiloja. Nykymallissa kuulemma huonot penkit tms. Mitsulla saa vetää 2700kg, eli vähän vähemmän mitä Isuzulla ja Nissanilla, mutta paljon enempi mitä Toyotalla. Tosin Mitsunkin kärrypaino ilmeisesti nousee 3 tonniin päivityksen myötä ainakin isommissa malleissa.

      Voit toki odottaa että tuo Mitsunkin suomi päivitys tulee. Myös VW:ltä tulee uusi oma pickup malli piahkoin, eli varaa on valita kohta paljon paremmin.

      • kaikista

        Ehkä et ole kovinkaan vaikeassa tilanteessa Ford/Isuzu sinulta on pois laskuista,ja uusissa Hiluxeissa on ollut tietääkseni jonkunverran turbo murheita,Nissaneissa taas koneen kanssa pieniä ongelmia,tästä vanhasta
        päivittämttömästä Mitsusta ei paljoa ole kuulunut .Kaikki kuitenkin lienevät suht tasavahvoja ja yhtä hyviä/huonoja ostoksia.joten tilanteessasi koeajaisin kyllä kaikki ja hieroisin kauppaa kaikistakin siksi että
        oman kokemukseni perusteella eri merkkien välillä se omasta tarjottava vaihtohyvitys poikkesi yllättävän paljon,kävin mm.kahdessa eri Ford liikeessä ja sielläkin 1500 e tuli eroksi samanlaiseen vaihtaessa/eri merkkeihin vaihtaessa jopa 2500 e (mielestäni aika paljon)
        Sensijaan pikkasen oudoksun aina uutta versiota,en ihan ensimmäisenä lähtisi ostamaan autoa jonka
        koneen tehoa nostetaan 25 kw,annan mielelläni sen kunnian muille.En missään nimessä väitä että
        mm.Navaran koneesta josta otetaan 171 hv.tehoja kun samankokoisesta 2.5 litraisesta Hiluxista otetaan ulos 120 hv.olisi kestävyysongelmia,mutta toisaalta asia vähän mietityttää kun niitä on hieman ollut nimenomaan Nissaneissa.Pieniä asioita ja varsinkin merkitsettömiä silloin jos autoa pitää vain esim.takuuajan,voi toki korostua jos aikomus ajella seuraavat 5-10 vuotta.Mitsun ainoita huonoja puolia täällä voikin olla edellä todettu huono ostohalukkuus joka sekin tietenkin mietityttää. Kaikista merkeistä kuitenkin sinuna kävisin kauppaa,se sopivin kukkarolle/käteen voi löytyä yllättävältäkin taholta.


      • hihna?

        Sattuisiko sinulla olemaan linkki tiedossa,vai mistä olet saanut tiedon että WW on myös tulossa Suomeen pic-up.Kiinnostaisi kovasti katsoa myös tämä.Sitten vielä yksi kysymys kuka tietää käyttääkö nokka-akselia jokaisessa Suomeen tuodussa merkissä ketju vai onko näissäkin joissain nämä hihnamurheet kaupantekijäisenä tiedossa ???????


    • kolinaa alla

      No se on ranger.Tässä oma kokemus uudesta rangerista.
      Olen vetänyt rankaa ja puuta metsästä 3v sillä.lavalla varmaan tonni ja kärrissä se mitä kumit kestää.välistä mutasella tiellä ei ole sattunu ihan rummun kohille, vaan menty kolisten vierestä.helmat paukkuen on ottanut osumaa.
      olen repinyt sillä autoja kanavasta ja penkasta. kun ei muuten tule niin ottaa vauhtia. kattonu ihmeissään kun takarunko on yhä suora. Ollu todella lumisilla teillä kun oli pakko mennä eikä kone ollu moksiskaan vaikka piti antaa monoa urakalla että meni.
      eli olen antanut sille arki elämää säästelemättä.ja viimeistään kauppareissu palkitsee ne ovet.
      koskaan ei ole ollut mitään vikaa autossa.tehoa on tarpeeksi ohitukseen.ja tönkki neliveto menee kuin juna.
      näin mulla .ostaa saa minkä katsoo parhaaksi.hyviä kauppoja sulle.

      • mukaan

        Käyttötarpeistasi paljon myös riippuu mikä merkki on sinulle paras,merkkien tasaväkisyydestä olen jokseenkin sitä mieltä ettei mikään ole luotettavuudeltaan niin huono että kannattaisi kättelyssä unohtaa. Edellinen kirjoittaja kertoo mm.kaappariovien kätevyydestä kauppareissuilla ja ehdottomasti omakohtaisesti allekirjoitan tuon huomion.L-200 ja Hiluxissa tämä osasto on tosi huono eli takatilan käyttö joka on kuitenkin suht iso on hoidettu älistyttävän huonosti.Penkki menee eteen muttei alas jää juuri mitään tilaa ottaa ja laittaa tavaroita vaan joudut nosteleen kaiken yläkautta(todella huonosti toteutettu).Fordissa/Nissanissa (Navara)takatilan lastaus on toteutettu kaappariovin mutta Isuzusun two-seater mallista sitten jo löytyy
        ihan oikeat takaovet ja sehän on tietenkin se kaikkein helpoin ratkaisu.Merkkikohtaisesti muutenkin Suomen markkinoilta Isuzulta löytyy laajin pic-up valikoima(nelivetoiset).Mistään muusta merkistä ei toistaiseksi löydy automaattia halvemmasta veroluokasta ja jos joku tyytyy siihen kovin riisuttuun malliin(vain rahalla merkitys)
        lienee Isuzulla Suomen halvinkin pic-up tarjolla,näistä nelivedoista. Varustelusta et tarkemmin kertonut
        mikä on sinulle tärkeää,ja minkälaiseen ajoon pic-up autoasi käytät niin sikäli on vaikeaa kertoa sen tarkempaa,toisaalta kuten edellinenkin kirjoittaja kertoo on mm.jo lastauksessa aika paljon eroja jotka kannattaa huomioida mikäli tämäntyyppistä tilaa joutuu paljon käyttämään.


      • nou hihna
        mukaan kirjoitti:

        Käyttötarpeistasi paljon myös riippuu mikä merkki on sinulle paras,merkkien tasaväkisyydestä olen jokseenkin sitä mieltä ettei mikään ole luotettavuudeltaan niin huono että kannattaisi kättelyssä unohtaa. Edellinen kirjoittaja kertoo mm.kaappariovien kätevyydestä kauppareissuilla ja ehdottomasti omakohtaisesti allekirjoitan tuon huomion.L-200 ja Hiluxissa tämä osasto on tosi huono eli takatilan käyttö joka on kuitenkin suht iso on hoidettu älistyttävän huonosti.Penkki menee eteen muttei alas jää juuri mitään tilaa ottaa ja laittaa tavaroita vaan joudut nosteleen kaiken yläkautta(todella huonosti toteutettu).Fordissa/Nissanissa (Navara)takatilan lastaus on toteutettu kaappariovin mutta Isuzusun two-seater mallista sitten jo löytyy
        ihan oikeat takaovet ja sehän on tietenkin se kaikkein helpoin ratkaisu.Merkkikohtaisesti muutenkin Suomen markkinoilta Isuzulta löytyy laajin pic-up valikoima(nelivetoiset).Mistään muusta merkistä ei toistaiseksi löydy automaattia halvemmasta veroluokasta ja jos joku tyytyy siihen kovin riisuttuun malliin(vain rahalla merkitys)
        lienee Isuzulla Suomen halvinkin pic-up tarjolla,näistä nelivedoista. Varustelusta et tarkemmin kertonut
        mikä on sinulle tärkeää,ja minkälaiseen ajoon pic-up autoasi käytät niin sikäli on vaikeaa kertoa sen tarkempaa,toisaalta kuten edellinenkin kirjoittaja kertoo on mm.jo lastauksessa aika paljon eroja jotka kannattaa huomioida mikäli tämäntyyppistä tilaa joutuu paljon käyttämään.

        Ainakin Hilux ja Isuzu d-max ketjulla,muista en osaa sanoa.


      • timo-69
        nou hihna kirjoitti:

        Ainakin Hilux ja Isuzu d-max ketjulla,muista en osaa sanoa.

        07-hiluxsissa hihna, vaihtoväli 150000km. d-maxsissa ketinki tai hammasrattaat TM tietoo


      • tieto minulle
        timo-69 kirjoitti:

        07-hiluxsissa hihna, vaihtoväli 150000km. d-maxsissa ketinki tai hammasrattaat TM tietoo

        Hieman yllättävä tieto että Hilux hihnalla,Isuzun tiedän olevan 100% varmuudella ketjulla.Entä mm.Mitsu
        Nissan ja Ford kenellä on tietoa????


      • Josef K
        tieto minulle kirjoitti:

        Hieman yllättävä tieto että Hilux hihnalla,Isuzun tiedän olevan 100% varmuudella ketjulla.Entä mm.Mitsu
        Nissan ja Ford kenellä on tietoa????

        Ford/Mazda hihnalla. Vaihtoväli 120k/5v.


      • cäppii
        Josef K kirjoitti:

        Ford/Mazda hihnalla. Vaihtoväli 120k/5v.

        Nissan ketjulla.


      • Navaran haaveilija
        cäppii kirjoitti:

        Nissan ketjulla.

        D4D koneet on hihnalla. Vaihtoväleissä on ollut vuosimalli eroja/ ohjeistus on muuttunut...

        Ainakin 120tkm/5v ja 150tkm/(7v en muista enää) ennen oli D4D kone kylläkin Hiacessa....


    • Perassic Park

      Minulla on uudehko Mitsu L200 surer select vaihteistolla ja ei voi kuin kehua!

      Auto on liian uusi rankkaan Off road käyttöön, mutta ainakin tänä talvena (oikea talvi) -on vaihteistosta ollut kosolti iloa.
      2. vedolla maantiellä ja huonolle tielle käännyttäessä taakista nelkku päälle. Hiljaisempi hyttä ainakin kuin VW transporterissa. Kerrankin omaansa voi kehua vilpittömästi. Kulkuakin on mukavasti Hiluxia tehokkaammalla konella.

    • Kairankävijä

      Mitsubishi L200!
      Se on siinä!

      • pliis ?

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????


      • jghjhgjhgkjfhj
        pliis ? kirjoitti:

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????

        Hihnalla. Ja hihnan vaihtoväli naurettavat 80tkm.


      • hp.
        pliis ? kirjoitti:

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????

        Pikkupikku pick-upin käyttäjänä kysyn, että kai tämä romanialaisen Rellun Dacia Logan on, kuten oletan, etuvetoinen auto ?


      • palstalle
        hp. kirjoitti:

        Pikkupikku pick-upin käyttäjänä kysyn, että kai tämä romanialaisen Rellun Dacia Logan on, kuten oletan, etuvetoinen auto ?

        Nelivetoa ei ole tällä merkillä.Vajaaveto/siis pelkkä etuveto löytyy ja lava-auton nimi on Dacia Logan pic-up.Hintahan on edullinen muttei tällä varmaankaan pääverkko teiden ulkopuolelle ole mitään asiaa.Lava-auto kun kuitenkin on vajaa vetoineen niin oikealla palstalla asiasta kyselet,ehkei kuitenkaan liity aloittajan kysymykseen millään tavalla kun kyseli MIKÄ PARAS UUSISTA AVOLAVOISTA.


      • hp.
        palstalle kirjoitti:

        Nelivetoa ei ole tällä merkillä.Vajaaveto/siis pelkkä etuveto löytyy ja lava-auton nimi on Dacia Logan pic-up.Hintahan on edullinen muttei tällä varmaankaan pääverkko teiden ulkopuolelle ole mitään asiaa.Lava-auto kun kuitenkin on vajaa vetoineen niin oikealla palstalla asiasta kyselet,ehkei kuitenkaan liity aloittajan kysymykseen millään tavalla kun kyseli MIKÄ PARAS UUSISTA AVOLAVOISTA.

        että minulla on eri kriteerit. Ja niin onkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      165
      9405
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      348
      7133
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      105
      6052
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      165
      4027
    5. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      17
      3839
    6. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      75
      3523
    7. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      81
      3449
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      35
      3308
    9. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      191
      2950
    10. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      13
      2077
    Aihe