Mikä paras uusista avolavoista?

Haverisen Jokke

Niin olen ostamassa uutta avolavaa mutta mikä seuraavista merkeistä olisi nykyään hinta laatu ja varustelu suhteeltaan paras? Mitsu-Nissan-Toyota.
Itselläni on ollut kaksi mitsu l200 aiemmin ja välillä ajelin henkilöautolla mutta nyt avolava nelkku taas tulisi tarpeeseen. Mitsuun olin aina tyytyväinen mutta uudempi nissani ja toyota kiinnostais kanssa.
Halvempi isuzun avolava malli ei tunnu luotettavalta ollenkaan ja useat lisävarusteet kuuluvat em malleissa vakiona pakettiin.
Muita esim jenkki avolavoja en edes vilkuile.
Mitä olette mieltä?

19

8205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä paremmalla

      Käypä katsomassa www.mitsubishi.de ja sieltä uusi l200. Odota, että tulee myyntiin suomessa ja se on siinä.

    • joo.

      Edelleen paras. Tämä uusi L200 saanut paljon kehuja ja voittanut useita vertailuja, jotta sinäänsä potenttiaalinen vaihtoehto.

      Ja jos tehoa halajaa niin tuo uusi tuleva konekkin puoltaa paikkaansa.

      Näin yleistyksenä voinee sanoa:

      Toyota: Teknisesti vanhin, vähä tehoisin, pienin jarrullinen kärrymassa ja korkein hinta. Huonoin varustelu. Mutta laadukkaan auton maineessa. Suomessa jostain syystä myydyin, koko Euroopassa ehkä yksi vähiten myytyjä pickup luokassa.

      Isuzu: Ihan fiksu uusi haastaja. Sama kuin Chevyn colorado. Menestyi huonosti törmäystestissä, koska kori ja tekniikka perusteiltaan vähän vanhahtavaa. Saa vetää 3000 tonnia jarrulista kärryä mistä iso plussa ja tehokkaat koneet. Kaappariovistaan saanut kehuja.

      Mitsu: tämä uusi malli, super select nelivedolla voi ajaa myös maantiellä ja myös keskitasauspyörästö löytyy. Muista japsiavolavoista sitä ei löydy. Eli ajettavuus omaa luokkaansa ja etenemiskykyä löytyy. ESP ja luistonesto ainoana luokassa ja ihan hyvä 4 tähteä törmäystestistä. Päivitetty malli kun tulee lopulta Suomeenkin niin saa 180hv koneellakin ja paranneltu sisätiloja. Nykymallissa kuulemma huonot penkit tms. Mitsulla saa vetää 2700kg, eli vähän vähemmän mitä Isuzulla ja Nissanilla, mutta paljon enempi mitä Toyotalla. Tosin Mitsunkin kärrypaino ilmeisesti nousee 3 tonniin päivityksen myötä ainakin isommissa malleissa.

      Voit toki odottaa että tuo Mitsunkin suomi päivitys tulee. Myös VW:ltä tulee uusi oma pickup malli piahkoin, eli varaa on valita kohta paljon paremmin.

      • kaikista

        Ehkä et ole kovinkaan vaikeassa tilanteessa Ford/Isuzu sinulta on pois laskuista,ja uusissa Hiluxeissa on ollut tietääkseni jonkunverran turbo murheita,Nissaneissa taas koneen kanssa pieniä ongelmia,tästä vanhasta
        päivittämttömästä Mitsusta ei paljoa ole kuulunut .Kaikki kuitenkin lienevät suht tasavahvoja ja yhtä hyviä/huonoja ostoksia.joten tilanteessasi koeajaisin kyllä kaikki ja hieroisin kauppaa kaikistakin siksi että
        oman kokemukseni perusteella eri merkkien välillä se omasta tarjottava vaihtohyvitys poikkesi yllättävän paljon,kävin mm.kahdessa eri Ford liikeessä ja sielläkin 1500 e tuli eroksi samanlaiseen vaihtaessa/eri merkkeihin vaihtaessa jopa 2500 e (mielestäni aika paljon)
        Sensijaan pikkasen oudoksun aina uutta versiota,en ihan ensimmäisenä lähtisi ostamaan autoa jonka
        koneen tehoa nostetaan 25 kw,annan mielelläni sen kunnian muille.En missään nimessä väitä että
        mm.Navaran koneesta josta otetaan 171 hv.tehoja kun samankokoisesta 2.5 litraisesta Hiluxista otetaan ulos 120 hv.olisi kestävyysongelmia,mutta toisaalta asia vähän mietityttää kun niitä on hieman ollut nimenomaan Nissaneissa.Pieniä asioita ja varsinkin merkitsettömiä silloin jos autoa pitää vain esim.takuuajan,voi toki korostua jos aikomus ajella seuraavat 5-10 vuotta.Mitsun ainoita huonoja puolia täällä voikin olla edellä todettu huono ostohalukkuus joka sekin tietenkin mietityttää. Kaikista merkeistä kuitenkin sinuna kävisin kauppaa,se sopivin kukkarolle/käteen voi löytyä yllättävältäkin taholta.


      • hihna?

        Sattuisiko sinulla olemaan linkki tiedossa,vai mistä olet saanut tiedon että WW on myös tulossa Suomeen pic-up.Kiinnostaisi kovasti katsoa myös tämä.Sitten vielä yksi kysymys kuka tietää käyttääkö nokka-akselia jokaisessa Suomeen tuodussa merkissä ketju vai onko näissäkin joissain nämä hihnamurheet kaupantekijäisenä tiedossa ???????


    • kolinaa alla

      No se on ranger.Tässä oma kokemus uudesta rangerista.
      Olen vetänyt rankaa ja puuta metsästä 3v sillä.lavalla varmaan tonni ja kärrissä se mitä kumit kestää.välistä mutasella tiellä ei ole sattunu ihan rummun kohille, vaan menty kolisten vierestä.helmat paukkuen on ottanut osumaa.
      olen repinyt sillä autoja kanavasta ja penkasta. kun ei muuten tule niin ottaa vauhtia. kattonu ihmeissään kun takarunko on yhä suora. Ollu todella lumisilla teillä kun oli pakko mennä eikä kone ollu moksiskaan vaikka piti antaa monoa urakalla että meni.
      eli olen antanut sille arki elämää säästelemättä.ja viimeistään kauppareissu palkitsee ne ovet.
      koskaan ei ole ollut mitään vikaa autossa.tehoa on tarpeeksi ohitukseen.ja tönkki neliveto menee kuin juna.
      näin mulla .ostaa saa minkä katsoo parhaaksi.hyviä kauppoja sulle.

      • mukaan

        Käyttötarpeistasi paljon myös riippuu mikä merkki on sinulle paras,merkkien tasaväkisyydestä olen jokseenkin sitä mieltä ettei mikään ole luotettavuudeltaan niin huono että kannattaisi kättelyssä unohtaa. Edellinen kirjoittaja kertoo mm.kaappariovien kätevyydestä kauppareissuilla ja ehdottomasti omakohtaisesti allekirjoitan tuon huomion.L-200 ja Hiluxissa tämä osasto on tosi huono eli takatilan käyttö joka on kuitenkin suht iso on hoidettu älistyttävän huonosti.Penkki menee eteen muttei alas jää juuri mitään tilaa ottaa ja laittaa tavaroita vaan joudut nosteleen kaiken yläkautta(todella huonosti toteutettu).Fordissa/Nissanissa (Navara)takatilan lastaus on toteutettu kaappariovin mutta Isuzusun two-seater mallista sitten jo löytyy
        ihan oikeat takaovet ja sehän on tietenkin se kaikkein helpoin ratkaisu.Merkkikohtaisesti muutenkin Suomen markkinoilta Isuzulta löytyy laajin pic-up valikoima(nelivetoiset).Mistään muusta merkistä ei toistaiseksi löydy automaattia halvemmasta veroluokasta ja jos joku tyytyy siihen kovin riisuttuun malliin(vain rahalla merkitys)
        lienee Isuzulla Suomen halvinkin pic-up tarjolla,näistä nelivedoista. Varustelusta et tarkemmin kertonut
        mikä on sinulle tärkeää,ja minkälaiseen ajoon pic-up autoasi käytät niin sikäli on vaikeaa kertoa sen tarkempaa,toisaalta kuten edellinenkin kirjoittaja kertoo on mm.jo lastauksessa aika paljon eroja jotka kannattaa huomioida mikäli tämäntyyppistä tilaa joutuu paljon käyttämään.


      • nou hihna
        mukaan kirjoitti:

        Käyttötarpeistasi paljon myös riippuu mikä merkki on sinulle paras,merkkien tasaväkisyydestä olen jokseenkin sitä mieltä ettei mikään ole luotettavuudeltaan niin huono että kannattaisi kättelyssä unohtaa. Edellinen kirjoittaja kertoo mm.kaappariovien kätevyydestä kauppareissuilla ja ehdottomasti omakohtaisesti allekirjoitan tuon huomion.L-200 ja Hiluxissa tämä osasto on tosi huono eli takatilan käyttö joka on kuitenkin suht iso on hoidettu älistyttävän huonosti.Penkki menee eteen muttei alas jää juuri mitään tilaa ottaa ja laittaa tavaroita vaan joudut nosteleen kaiken yläkautta(todella huonosti toteutettu).Fordissa/Nissanissa (Navara)takatilan lastaus on toteutettu kaappariovin mutta Isuzusun two-seater mallista sitten jo löytyy
        ihan oikeat takaovet ja sehän on tietenkin se kaikkein helpoin ratkaisu.Merkkikohtaisesti muutenkin Suomen markkinoilta Isuzulta löytyy laajin pic-up valikoima(nelivetoiset).Mistään muusta merkistä ei toistaiseksi löydy automaattia halvemmasta veroluokasta ja jos joku tyytyy siihen kovin riisuttuun malliin(vain rahalla merkitys)
        lienee Isuzulla Suomen halvinkin pic-up tarjolla,näistä nelivedoista. Varustelusta et tarkemmin kertonut
        mikä on sinulle tärkeää,ja minkälaiseen ajoon pic-up autoasi käytät niin sikäli on vaikeaa kertoa sen tarkempaa,toisaalta kuten edellinenkin kirjoittaja kertoo on mm.jo lastauksessa aika paljon eroja jotka kannattaa huomioida mikäli tämäntyyppistä tilaa joutuu paljon käyttämään.

        Ainakin Hilux ja Isuzu d-max ketjulla,muista en osaa sanoa.


      • timo-69
        nou hihna kirjoitti:

        Ainakin Hilux ja Isuzu d-max ketjulla,muista en osaa sanoa.

        07-hiluxsissa hihna, vaihtoväli 150000km. d-maxsissa ketinki tai hammasrattaat TM tietoo


      • tieto minulle
        timo-69 kirjoitti:

        07-hiluxsissa hihna, vaihtoväli 150000km. d-maxsissa ketinki tai hammasrattaat TM tietoo

        Hieman yllättävä tieto että Hilux hihnalla,Isuzun tiedän olevan 100% varmuudella ketjulla.Entä mm.Mitsu
        Nissan ja Ford kenellä on tietoa????


      • Josef K
        tieto minulle kirjoitti:

        Hieman yllättävä tieto että Hilux hihnalla,Isuzun tiedän olevan 100% varmuudella ketjulla.Entä mm.Mitsu
        Nissan ja Ford kenellä on tietoa????

        Ford/Mazda hihnalla. Vaihtoväli 120k/5v.


      • cäppii
        Josef K kirjoitti:

        Ford/Mazda hihnalla. Vaihtoväli 120k/5v.

        Nissan ketjulla.


      • Navaran haaveilija
        cäppii kirjoitti:

        Nissan ketjulla.

        D4D koneet on hihnalla. Vaihtoväleissä on ollut vuosimalli eroja/ ohjeistus on muuttunut...

        Ainakin 120tkm/5v ja 150tkm/(7v en muista enää) ennen oli D4D kone kylläkin Hiacessa....


    • Perassic Park

      Minulla on uudehko Mitsu L200 surer select vaihteistolla ja ei voi kuin kehua!

      Auto on liian uusi rankkaan Off road käyttöön, mutta ainakin tänä talvena (oikea talvi) -on vaihteistosta ollut kosolti iloa.
      2. vedolla maantiellä ja huonolle tielle käännyttäessä taakista nelkku päälle. Hiljaisempi hyttä ainakin kuin VW transporterissa. Kerrankin omaansa voi kehua vilpittömästi. Kulkuakin on mukavasti Hiluxia tehokkaammalla konella.

    • Kairankävijä

      Mitsubishi L200!
      Se on siinä!

      • pliis ?

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????


      • jghjhgjhgkjfhj
        pliis ? kirjoitti:

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????

        Hihnalla. Ja hihnan vaihtoväli naurettavat 80tkm.


      • hp.
        pliis ? kirjoitti:

        Tässä on viimeaikoina kyselty käyttääkö nokka-akselia hihna vai ketju ja minulle on ollut yllätys että vain Isuzu ja Nissanin omistajat ovat ilmoittaneet että tätä melko "tärkeää" paikkaa pyörittää ketju.Asiahan ei ole kovin merkityksellinen takuuajan aikana mutta vanhempana kylläkin omistaisin mielummin auton joka on ketjulla varustettu.Mitsua on täälläkin kehuttu mm.edellinen kommentti,kiinnostuneempi kuitenkin olisin tästäkin asiasta kuin kommentista Se on siinä,se kommenttina antaa kovin vähän tietoa.Eli onko L-200 hihnalla vai ketjulla????

        Pikkupikku pick-upin käyttäjänä kysyn, että kai tämä romanialaisen Rellun Dacia Logan on, kuten oletan, etuvetoinen auto ?


      • palstalle
        hp. kirjoitti:

        Pikkupikku pick-upin käyttäjänä kysyn, että kai tämä romanialaisen Rellun Dacia Logan on, kuten oletan, etuvetoinen auto ?

        Nelivetoa ei ole tällä merkillä.Vajaaveto/siis pelkkä etuveto löytyy ja lava-auton nimi on Dacia Logan pic-up.Hintahan on edullinen muttei tällä varmaankaan pääverkko teiden ulkopuolelle ole mitään asiaa.Lava-auto kun kuitenkin on vajaa vetoineen niin oikealla palstalla asiasta kyselet,ehkei kuitenkaan liity aloittajan kysymykseen millään tavalla kun kyseli MIKÄ PARAS UUSISTA AVOLAVOISTA.


      • hp.
        palstalle kirjoitti:

        Nelivetoa ei ole tällä merkillä.Vajaaveto/siis pelkkä etuveto löytyy ja lava-auton nimi on Dacia Logan pic-up.Hintahan on edullinen muttei tällä varmaankaan pääverkko teiden ulkopuolelle ole mitään asiaa.Lava-auto kun kuitenkin on vajaa vetoineen niin oikealla palstalla asiasta kyselet,ehkei kuitenkaan liity aloittajan kysymykseen millään tavalla kun kyseli MIKÄ PARAS UUSISTA AVOLAVOISTA.

        että minulla on eri kriteerit. Ja niin onkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe