Toispuoleinen päänsärky!!

Helpme!

Onko tietoa mitä tää voisi olla? Alkoi pari kuukautta sitten toispuoleinen päänsärky. Särky oli pitkään joka päivä,kunnes se oli pari viikkoa pois ja nyt tuli takaisin?? Kipu on aina vasemmalla puolella ja samaan aikaan vasen puoli kasvoista on jäykähkö ja tunnottomampi kuin toinen. Aika neurologille kyllä varattu,kun vähän on olo että kasvain olisi??

Onko mahdollista kuitenkin että voi olla vain joku hermo todella jumissa selästä tai niskasta? Vasen puoli naamasta on muutenkin jäykempi kuin oikea,mutta päänkivun tullessa kasvojen jäykkyys vasta tuntuukin. Mitä tää voi olla?? Tuntuu välillä,että lähtee taju!

42

19460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migreenikko

Migreeni on usein toispuoleista. Voisikohan se olla sitä. Hyvä, kun olet varannut ajan neurologille, niin saat asiaan selvyyttä! Ei tarvitse miettiä ja pelätä.

• tt

hamppaa pois lakkaa piä särkemäst virolaine hampu liäkäri hoitaa

• löytyy...

• olikaan?

Onko amalgaamilla paikattuja hampaita?

• hortonsärtky
      • qqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Trigeminus-hermon voi googlettaa..

• leppre

• lääkerit

entä sydän,kolestroliarvot,verenpaine....mahdollisuuksia monia. tsemppiä kuitenkin sillä on todella raastavaa odottaa että saa selville mikä itsessä on vikana.

• kokemuksella

Ethän vaan saa vetoa päähäsi jostain, esim. ilmanvaihtoventtiileistä ? Itselläni oli tuo juttu työpaikalla, ja ihmettelin ja murehdin moista kipua kauan.Sitten venttiili peitettiin ja kipu loppui.
      Myös niskajumitukset aiheuttaa toispuoleista särkyä, niihinkin auttoi hieronta.
      Parane pian!

• kipupotilas

todennäköisesti, itselläni kokemus mmoelmmista..

• jos voit

Seksi auttaa ja rentouttaa. Lääkkeitä syödään just nimenomaan syöpään, ei muuhun.

• on on..

kuulostaa pienehköltä aivo-infraktilta... ripi..ripi lääkäriin..!!

• Lillilotta

Sanoisin kokemuksen omaavana, että vedosta johtuu ja lihaskiuista

• Lekoo

Riippuu millaista kipu on ja missä kohti.
      Voisi olla myös leuan jäykkyyttä, jopa hampaiden narskuttelua.

Vaikea sanoa, mutta varmasti lääkäri auttaa.

• Kultasiipinen53

Olen kärsinyt migreenistä ikäni, päänsärky on vain yhdessä lohkossa kerrallaan ja minulla hyvin usein vain oikealla puolella.
      Hyvä kun menet neurologille siellä asiat selviää, minäkin kävin siellä migreenin takia.

• kenties.

hattu päätäsi toiselta puolelta? Jos haluat varman tiedon päänsärkyysi,mene ihmeessä lääkäriin.

• tarkkana hei

Pöntöt, hänhän ON menossa lääkäriin

• tuli vain mieleen

niska normaalisti vasemmalle ja oikealle?Mikäli tihkaisee vasemmalle käännettäessä,niin saattaa olla kaularangassa häikkää,ja siitä johtuen hermottaa väärin.

• Roosa37

Migreeni on toispuoleista särkyä. Itse sairastan sitä ja ainakin näin ensi tuntumalta vaikuttaa migreeniltä, mutta kannattaa odottaa lääkärin diagnoosia, ennekuin rupeat hätäilemään puoleen tai toiseen...

• anniterttuli

mennä lääkäriin niikuin teetkit...minulla omakohtaista kokemusta n 3kk toispuol päänsärkyy ja kehittelin mitä ihmeellisempiä eli mielikuvitus tekee tepposet kun kipua.. se voi johtua tosiiaan niskoista hampaista silmistä ja minulle selvis että minulle silmistä taittovikaa eli siitä se särky...tsemii sulle sinne lääkäriin!!!

• yxäxä

toispuoleinenpäänsärky, ellei ole kyseessä kallon sisäinen vamma tai muu muutos, voi johtua juuri sillä puolella missä tahansa olevasta hermopuristeesta. Ei vlttämättä aina edes selkärangan alueella vaan myös lihaksistossa.
        Aika vaike tunnistaa.
        Lääkärissä käynti on tietysti aivan välttämätön, mutta ellei siellä mitään löydy niin sitten kannattaa hierottaa useampia kertoja seka ylä- että alavartaloa jopa vatsaa ja kylkiä. Kaikki hierojat eivät viime mainittuja hiero, mutta itsekin voi sitä tehdä sieltä minne yltää.
        Hierominen ei ole haitaksi vaikka tekisi sitä ennen lääkäriin menoakin. Jos lihakset ovat tukossa ja jännittyneet niin hierominen laukaisee ainakin sitä vaivaa.

• anniterttuli
        anniterttuli kirjoitti:

mennä lääkäriin niikuin teetkit...minulla omakohtaista kokemusta n 3kk toispuol päänsärkyy ja kehittelin mitä ihmeellisempiä eli mielikuvitus tekee tepposet kun kipua.. se voi johtua tosiiaan niskoista hampaista silmistä ja minulle selvis että minulle silmistä taittovikaa eli siitä se särky...tsemii sulle sinne lääkäriin!!!

jne...eli mitäkö tein kun huoamsin ajateenie ttä se silmissä ja tilasin ajan sinne lääkäriin..vähensin tv n katselua ja lukemista ja lepäsin ja huomasinkin että kipu väheni ja nyt saan uudet lasit niin homma helpottuu sillä minulla on molemmissa silmissäni taittovika joka lääkärin mukaan aiheuttaa päänsärkyä..ja päänsärky loppui. söin tuon 3kk aikana kipulääkkeitä aina piti olla varalla jos yllättää tuntui että pää hajoo..ymmärrän kyllä miltä tuntuu toivotaan että saat apua

• tää loppuu

Vaivani ovat samankaltaisia ja hakeuduin tietokonetomografiaan(CT-kuvaus).Todettiin vuosia jatkuneen oireiluni syyksi poskiontelot. Leikkausperaatio on ensi viikolla.

• 1706

olet kyllä pönttö. Sairaidella ei voi/saa leikiä. Jospa kyseessä onkin nainen........ Laita sinä se vehkeesi vaikka pölkylle ja hakkaa pois. Tuollainen tollo ei tarvi vehjettä edes kusemiseen. Asiallisuutta !!!!!!!!

• zucca85
        1706 kirjoitti:

olet kyllä pönttö. Sairaidella ei voi/saa leikiä. Jospa kyseessä onkin nainen........ Laita sinä se vehkeesi vaikka pölkylle ja hakkaa pois. Tuollainen tollo ei tarvi vehjettä edes kusemiseen. Asiallisuutta !!!!!!!!

olen täysin samaa mieltä

• Härkää sarvista!

Tutkituta kunnolla sitten,älä sorru siihen jos lääkäri määrää särkylääkettä/fysikaaliseen hierojalle.Kaksi minulle läheistä ystävää joilla oli pitkään jatkunutta päänsärkyä ja lääkärissä käynnit eivät hyödyttäneet mitään kun lääkäri ei suostunut kunnon tutkimuksiin.Nyt nämä ystäväni ovat haudan levossa kumpikin,kiitos lääkäreiden yksinkertaisesta hoito-ohjeesta;-"Syö buranaa ja lepää".Kumpaisessakin tapauksessa tämä "päänsäsärky" olisi ollut hoidettavissa jos olisi ryhdytty asian mukaisiin tutkimuksiin ajoissa.
      Jos joku lääkäri sattuu lukemaan tämän niin opiksi vain että,kannattaa ottaa todesta mikä potilaalla on vaivana.

• p.h

Saattaa olla Horttonin synkrooma katso vikipedia

• Hei,mulla joskus 80 luvulla samanlaista särkyä,mutta oikealla puolella.Tuntui että särky alkoi leuasta ja meni juovana silmän yli niskaan.Usein silmästä vuosi vettä ja tilanne oli oikeastaan sietämätön.Ja särky alkoi yleensä aina aamulla samaan aikaan,sitä melkein odotti ja niinhän se alkoi.Pää kuvattiin eikä löytynyt mitään vikaa.Sitten se vain häipyi,eikä ole uusinut.Jälkeenpäin olen lukenut jostain kolmoishermosärystä,mitä se varmaan oli. Hyvä kun sulla on aika lääkäriin,saat varmuuden.En kyllä usko mihinkään vakavaan.

• Hoitoalan ammattilai

Hei! Minulla alkoi pään toispuoleiset kivut vuosia sitten. Ei mennyt kauaa kun kipulääkkeet eivät auttaneet vaivaan lainkaan. Minua on viety ambulanssilla muutama kerta erikoissairaanhoitoon ja sen jälkeen pääni on tutkittu mangneettikuvassa, EGK.ssa, ym.ssa. Itse asiassa sieltä ei löytynyt vikaa päänsärylle. Migreeniä kaupattiin usein ja tehokkaasti, mutta kun itsekin olen hoitoalan ihminen niin kyllä olisin migreenin oireet tunnistanut. Kun en antanut periksi ja uhkasin lääkäreille itsemurhalla, koska päänsäryt olivat niin helvetillisiä, että ne pysäyttivät elämäni kokonaan silloin kun ne tulivat. Joskus kipua kesti kuukaudenkin. Kipu oli hermossa kulkevaa sähköiskumaista kipua, mutta kolmoishermosärylle epätyypillisessä paikassa.

Käyn säännöllisesti hierojalla vaikka eräs neurologin sanoikin sen olevan yhteiskunnan varojen tuhlaamista. Usein olen joutunut lääkäreiden kanssa yhteenottoon, ennenkuin eräs neurologi suositteli pään lihaksen sisäisiä injektioita joka sis. lihasrelaksanttia ja kortisoonia. Tällä hoidolla olen pärjännyt kun osaan vain mennä ajoissa piikille. Joskus injektioita on jouduttu pistämään päähäni useitakin kertoja. Sopiva estolääke on löytynyt, vaikka jotkut lääkärit ovat siitäkin eri mieltä. Toivon, että löydät avun, mutta älä anna periksi. Pyydä tutkimuksia ja ole valpas asiasi suhteen. Hyvää jatkoa Sinulle.

• Irmeli 28

aiheutti minulle 28 vuotiaana toisen puoleisen päänsäryn. Ensin särki toinen puoli päästä ja kun viisaudenhammas oli poistettu, särky parani. Sitten alkoi särkeä toista puolta päätä ja taas otettiin viisaudenhammas siltä puolelta pois, niin särky loppui.
      Tällaiinen kokemus minulla.

• Varma tieto.

ja kynnet? Voi johtua niistä. Itselläni todettiin skolioosi kun menin kysymään päänsärystä.

• Kokemusta samasta

Ettei vain kyseessä olisi kolmoishermotulehdus. Paranee Neurotolilla, johon tarvitsee reseptin.

• helmikuu10

Hei! Minulla on migreeni ja aina kipu toispuoleista. Samat oireet,minulla myös useasti pahoinvointia. Mutta joskus saman tyylistä kipua kun niskat oikein jumissa. Näköhäiriöt myös liittyy migreenin,sahalaitaa ym. Melkein voisin olla varma että migreenikipua.

• hortonpotilas

Mikäli on hortonin syndrooma eli sarjoittainen päänsärky, niin siihen tehoaa imigran-piikki, joka taitaa maksaa parikymmentä euroa laaki apteekissa, ja se katkaisee vain sen yhden särkykohtauksen. Pidempiaikaisen ja edullisemma avun saa esim. psilosybiiniä sisältävistä sienistä, jotka toimivat tehokkaasti, mutta huono puoli on, että niiden kerääminen on laitonta. Kesällä löytyy reunuskirjohelttaa hevosenlantakasoista, ja syksyllä suippumadonlakkia laitumilta. Jotkut kasvattavat kotonaan huurumadonlakkia. Myös LSD ja DMT toiminevat samalla tavoin, mutta niitä ei saane muuten kuin järjestäytynyttä rikollisuutta tukemalla.

• MUMMELI 63V

Olen kärsinyt vastaavanlaisista oireista 30v. Yleensä se on vasemmanpuoleista, joskus alkoi silmäsärystä ja loppui takaraivolle tai päinvastoin. Epäsäännöllistä työtä tehneenä univaje ym. seikat laukaisi säryn ja yleensä aamuyöstä 3 aikoihin. Nyt olen jo eläkkeellä, mutta edelleenkin migreeni iskee ajoittain, vaikka yritän elää säännöllistä elämää ruuan, levon ja liikunnan suhteen. Käytän täsmälääkkeitä, Naramic pillereitä ja Imigran nenäsuihketta, jos pahoinvointi on jo päällä. Magneettikuvauksiakin on tehty, löytyi vaan jokin viaton kalkkikertymä vasemman silmän takaa, tänä vuonna pitäs käydä uudestaan kuvassa, 5 v edellisestä käynnistä.

• toinen mummeli
        MUMMELI 63V kirjoitti:

Olen kärsinyt vastaavanlaisista oireista 30v. Yleensä se on vasemmanpuoleista, joskus alkoi silmäsärystä ja loppui takaraivolle tai päinvastoin. Epäsäännöllistä työtä tehneenä univaje ym. seikat laukaisi säryn ja yleensä aamuyöstä 3 aikoihin. Nyt olen jo eläkkeellä, mutta edelleenkin migreeni iskee ajoittain, vaikka yritän elää säännöllistä elämää ruuan, levon ja liikunnan suhteen. Käytän täsmälääkkeitä, Naramic pillereitä ja Imigran nenäsuihketta, jos pahoinvointi on jo päällä. Magneettikuvauksiakin on tehty, löytyi vaan jokin viaton kalkkikertymä vasemman silmän takaa, tänä vuonna pitäs käydä uudestaan kuvassa, 5 v edellisestä käynnistä.

päänsärky johtui minulla purennasta. Kun purentalihakset olivat tarpeeksi tiukkana, alkoi silmäsärky, luomet olivat kosketusarat ja silmien pohjat hellät. Muutoin oireet olivat kuin migreenissä ja jännitysniskassa. Meni kyllä aikaa ja rahaa, ennen kuin vaivan syy todettiin ja sain yökiskon, joka auttaa. Purennan ei tarvitse olla hampaiden narskuttamista, vaan minäkin puren yöllä tietämättäni hampaitani lujasti yhteen. Purenta voi olla pielessä tietenkin muustakin syystä, puolen millin virhe riittää.

• korvike

luultavasti harris hortton sundrooma.sukua migreenille mutta ainoastaan puoli päätä särkee.säryn aikana tuntuu paine silmässä ja silmän sivusta kosketus arka.minulla ollut jo 20 vuotta. lääkkeenä ollut ensin imigran ja vaihtehtona maksalt rapitab.

• fida

Minulla migreenissä toinen puoli kasvoista puutuu (sama puoli, jolla kipu on) ja menee jähmeäksi. Samoin silloin puhe "puuroutuu". Puutuminen alkaa yleensä jo ennen varsinaista kovaa kipua. Kohtaus kestää 1-3 päivää kerrallaan ja kohtauksia 2-8x kk:ssa. Vaivasi kuulostaa migreeniltä...mutta hyvä, että neurologilla käynti tulossa, niin ei tarvitse pahempia miettiä. Tsemppiä!

• Ap Hua

Aivoinfarktin oireina on mm. toispuoleinen halvaus. Mene ihmeessä lääkäriin.
      Älä odota ohjeita netin "jokamieslääkäreiltä"...

Toivottavasti se neurologille meno on hyvin pian.

• Suosittelen :)

Hoidin juuri työkaverini erittäin kovan migreenipäänsäryn pois luontaishoidolla. Kipu oli kovaa ja aaltomaista ja säteili myös niskaan ja hartioihin.
      Googleta Energiahoidot: Reiki tai Reconnective Healing.
      Usko pois, että varsinkin tuohon Reconnective Healingiin käyttämäsi summa on paras 50e mitä olet eläessäsi käyttänyt!! Tulokset siinä ovat välittömiä; kipu joko häviää kokonaan tai ainakin lievenee. Hoito auttaa monipuolisesti muutenkin kehoon, joten sen kokonaisvaltainen hoito auttaa kipua myös pysymäänkin poissa tai ainakin hallinnassa.
      Myös muut luontaishoidot ovat hyviä. Tällaiseen voisin suositella ainakin ortobionomia -terapeutilla käyntiä (paransi juuri poikani alkavan skolioosin ja siihen liittyvät kovat kivut), akupainantaa, akupunktiota (jos asut Helsingissä: Ylan Niu) tai Meridiaanihierontaa.
      Usein luontaishoidoilla saadaan pysyvä tulos aikaiseksi siinä missä länsimaisen lääketieteen helpotus loppuu pillereiden loputtua. Itämaiset hoidot pyrkivät kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin perinteisesti jo tunnetuin keinoin.

• Hortonomisti

Itsellä vaivasi aina tupakkalakkojen aikana,kun aloin uudelleen polttamaan,hirveä toispuolinen särky,mikä toistui aina minuutilleen samaan aikaan yöllä.Happi auttoi sairaalassa ja imigram pistokset ja sarjan sai loppumaan kortisoni kuuri.
        Diagnoosi oli Hortonin oireyhtymä.
        Nyt olen ollut polttamatta melkein kuusi vuotta ja ei ole toistunut enää tämä vaiva.
        Kipu oli sitä luokkaa että ei pystynyt edes kävelemään kunnolla ja siitä kun särky alkoi oli 15 minuuttia aikaa ajaa sairaalaan,sen jälkeen ei enää pystynyt ajamaan.

• Tero.
        Hortonomisti kirjoitti:

Itsellä vaivasi aina tupakkalakkojen aikana,kun aloin uudelleen polttamaan,hirveä toispuolinen särky,mikä toistui aina minuutilleen samaan aikaan yöllä.Happi auttoi sairaalassa ja imigram pistokset ja sarjan sai loppumaan kortisoni kuuri.
        Diagnoosi oli Hortonin oireyhtymä.
        Nyt olen ollut polttamatta melkein kuusi vuotta ja ei ole toistunut enää tämä vaiva.
        Kipu oli sitä luokkaa että ei pystynyt edes kävelemään kunnolla ja siitä kun särky alkoi oli 15 minuuttia aikaa ajaa sairaalaan,sen jälkeen ei enää pystynyt ajamaan.

Voi olla psyykkistäkin. Itsellä alle 10 v sit kierre. Oikea puoli päästä kipeä..turra ym. Niskat ja hartiat aina jumissa. Yms. Oli hierontaa, sitä tätä ja tuota. Kävin neurologilla. Niskavaivojen takia reumatologilla. Ei apua kuin hetkellisesti. Sit hoidin psyykkeen kuntoon.. masennuksen tyngän pois eli kävin tietynlaisessa terapiassa n vuoden jonka ajan käytin myös masislääkkeitä. Välittäjäaine tuotanto oli lääkärin mukaan laskenut jota masennus aiheuttaa ja jota lääke korjaa. Lääkkeet ja terapia jäi noin vuoden jälkeen.. ja jäi vaivatkin. Nyt ei ole ollut yli viiteen vuoteen mitään oireita.. ei päässä eikä hartioissa. Aivoista vasen puoli on järki, oikea tunne. Eli psyyke, välittäjäaine vaje, voi hyvin selittää toispuoleisen pääkivun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe