Trind kynnenvahvistaja koskee?

Lakkasin muutama tunti sitten toista kertaa Trind kynnenvahvistajalla kynnet ja nyt muutamaa kynttä on alkanut pakottamaan. Lakkasin eilen ensimmäistä kertaa ja yön aikana ei tullut mitään ongelmia. Äsken kun otin entiset lakat pois ja laitoin uudet niin sen jälkeen alkoi pakottamaan. Kynsinauhoja ei pakota, vaikka ne ovat auki jostain kohti, mutta kynttä tai varmaan kynnen alla olevaa ihoa pakottaa. Voiko tämä johtua kynnenvahvistajasta? Voiko lakan sisältämä formaldehydi aiheuttaa tämän?
6966
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

JOhtuu kynnenvahvistajasta.

Äänestä

tuota noin.. tuota vahvistajaahan suositellaan käytettäväksi muutaman kerran viikossa aluksi ja sen jälkeen kerran viikossa. Ja kuinkahan "paksut" kyntesi ovat? meinaan,että jos kyntesi ovat hauraat (liikaa päältä viilatut/on ollut rakennekynnet...yms) niin se vahvistaja menee varmaan "läpi" kynnen ja aiheuttaa tuon tunteen. mutta vaikea sanoa näkemättä!

Äänestä

olet ilmeisesti allerginen kynnen vahvistajalle minulle kävi niin meinasin menettää koko sormenpäät Kiitoksen saa hyvä kynsien hoitaja ,joka laittoi mustuneiden tynkä kynsien päälle agryllikynnet 5 kuukautta.

Äänestä
  • Mulla tehnyt ihan saman....siihen tottuu.. käyttänyt jo pari vuotta, en enää tunne kipua.

    Äänestä

  • tietää kirjoitti:

    Mulla tehnyt ihan saman....siihen tottuu.. käyttänyt jo pari vuotta, en enää tunne kipua.

    Kynteni ei oo mitenkään vahvimmasta päästä, koska lopetin pureskelun ja repimisen tänä uutena vuotena, mutta nyt on ihan hyvässä kunnossa ja jo kasvaneet näteiksi. Ongelmana on vaan se että vieläkin liuskoittuu kun kasvaavat vähän.
    Ei ole ollu koskaan rakennekynsiä ja en viilaile muuten kuin normaalisti eli en yritä siloitella kynnen pintaan viilaamalla. Eilen kun otin kovan jomotuksen takia sitten lakat pois kipu helpotti ja nyt ei enää koske. Aamulla ja vieläkin kyllä kynnet ovat arat.

    Äänestä

  • koskee kirjoitti:

    Kynteni ei oo mitenkään vahvimmasta päästä, koska lopetin pureskelun ja repimisen tänä uutena vuotena, mutta nyt on ihan hyvässä kunnossa ja jo kasvaneet näteiksi. Ongelmana on vaan se että vieläkin liuskoittuu kun kasvaavat vähän.
    Ei ole ollu koskaan rakennekynsiä ja en viilaile muuten kuin normaalisti eli en yritä siloitella kynnen pintaan viilaamalla. Eilen kun otin kovan jomotuksen takia sitten lakat pois kipu helpotti ja nyt ei enää koske. Aamulla ja vieläkin kyllä kynnet ovat arat.

    Formaldehydi on helposti herkistävä - itse olen sille selvästi yliherkkä. Ehdottomasti ilkein reaktio siitä tuli vuosia sitten ( kun en ollut vielä tajunnut sen aiheuttavan ongelmia) kun käytin kynnenvahvistajaa - ensin kynsiä pakotti ja särki, sitten niiden alle kehittyi ikäänkuin pieniä verisiä kuplia - allergista ihottumaa - normaalisti ihossa nokkosihottuma leviää hieman laakeiksi paukuroiksi, mutta kynnen alla tulehdusnesteillä ei ole mahdollisuutta levitä samalla lailla vaan ne muodostavat pieniä vesirakkuloita. Ja kynsinauhatkin sitten tulehtuivat ja iho aukesi. Oli pahan näköistä, mutta se kipeys oli siinä vaiheessa pahin ongelma. Kortisonikuuri lopetti tulehdustilan ja turvotuksen laskiessa kynnen alainen paine väheni ja kipu loppui, kynsinauhat paranivat, mutta kynnenalaisten arpien poiskasvatus vei jonkin aikaa... eikä asiaa yhtään helpottanut se, että tulehdus ilmeisesti vaikutti hetkellisesti kynnen kasvualueeseen ja niinpä jokaiseen kynteen tuli vaalea, ohentunut poikkiraita (kasvoi toki pois). :P

    Eli sitä vaan, että jos epämiellyttävä tunne jatkuu, niin älä ole yhtä pöljä kuin minä vaan luovu formaldehydistä. Kynttä voi vahvistaa muillakin lakoilla, ilman mokomaa myrkkyä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


koskee kirjoitti:

Lakkasin muutama tunti sitten toista kertaa Trind kynnenvahvistajalla kynnet ja nyt muutamaa kynttä on alkanut pakottamaan. Lakkasin eilen ensimmäistä kertaa ja yön aikana ei tullut mitään ongelmia. Äsken kun otin entiset lakat pois ja laitoin uudet niin sen jälkeen alkoi pakottamaan. Kynsinauhoja ei pakota, vaikka ne ovat auki jostain kohti, mutta kynttä tai varmaan kynnen alla olevaa ihoa pakottaa. Voiko tämä johtua kynnenvahvistajasta? Voiko lakan sisältämä formaldehydi aiheuttaa tämän?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu