kenen viereen haudataan?

huljhjlhig

jos ihminen leskeksi jäätyään menee uudelleen naimisiin tai parisuhteeseen niin kenen viereen hänet haudataan? Ensimmäisen vai viimeisimmän puolison viereen? Ensimmäiseksi kuollut puoliso varmaan kuolisessaan oletti että saa joku päivä miehensä/vaimonsa vireensä köllöttelemään, niin "petetäänkö vainaja" -jos sen nyt noin voi ilmaista- jos hänet haudataankin jonkun toisen viereen? Tai jos uudelleen nainut kuoleekin ennen uutta puolisoaan, niin mahtaakohan tämä uusi puoliso haudata miestään tämän aiemman puolison viereen?

8

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohdittavaa

      Mitä jos vainaja kuolikin äkillisesti ja mitään järjestelyjä ei oltu sovittu, ei lupauksia annettu toimittiin vain normaalilla käytännöllä että puolisolle varataan viereinen paikka.

      Mitä jos lesken uusi kumppani on kokenut saman nuorena leskeksi jäänyt. Mitä jos uuden kanssa on pidempi taival kuin ensinmäisen kanssa?

      • kolkytkuusseonvarmaa

        Niin, nuo kysymykset käytännössä ratkaisee hautajaisten järjestäjä eli useimmiten vainajan perikunta. Kait noistakin asioista riidellään, ja joskus kait sitten päädytään kompromissiin eli kukin osapuoli on haudattu erikseen omalle taholleen. Olen tietoinen tapauksesta, jossa mies on haudattu samaan hautaan ensimmäisen ja toisen vaimonsa kanssa. Sitä en nyt muista, missä järjestyksessä he olivat kuolleet. Kaipa hautapaikan vuokraajalla on aika suuri vapaus päättää asiasta.


    • Järki käteen

      Ei kai ole pakko haudata kenenkään viereen. Saahan sitä hankittua ihan ikioman hautapaikan kuolleelle. Ei kai ole tarvetta enää kuoleman jälkeenkin roikkua jossakin ja mielestäni jos pitää näistä kahdesta valita, niin tietysti sen uudemman puolison viereen. Kun ihminen on kerran eläessään eron ottanut toisesta ihmisestä, ei kai hänen ruumistaan nyt väkisin viedä enää sen exän viereen. Johan se ois järjetöntä!

      • ..

        LESKEKSI JÄÄNYT MENEE UUSIIN NAIMISIIN JA KUOLEE.
        Kuolut puoliso>leskipuolisio
        Leskipuoliso> uusi puoliso = leski.
        Avioliittoon vihitään kunnes kuolema teidät eroittaa.


        "Ei kai ole tarvetta enää kuoleman jälkeenkin roikkua jossakin ja mielestäni jos pitää näistä kahdesta valita, niin tietysti sen uudemman puolison viereen"""

        et siis ole sdaanut ketään kiinni on se elämä katkeraa...


      • Ei taas mene perille
        .. kirjoitti:

        LESKEKSI JÄÄNYT MENEE UUSIIN NAIMISIIN JA KUOLEE.
        Kuolut puoliso>leskipuolisio
        Leskipuoliso> uusi puoliso = leski.
        Avioliittoon vihitään kunnes kuolema teidät eroittaa.


        "Ei kai ole tarvetta enää kuoleman jälkeenkin roikkua jossakin ja mielestäni jos pitää näistä kahdesta valita, niin tietysti sen uudemman puolison viereen"""

        et siis ole sdaanut ketään kiinni on se elämä katkeraa...

        Juuri itse kirjoitat, että "Avioliittoon vihitään kunnes kuolema teidät erottaa".
        Kuolema erotti tämän pariskunnan. Ei kai heitä enää kuoleman jälkeen ole syytä yhdistää?

        Mitähän tuo sinun arvostelusi tuossa lopussa oikein tarkoittaa?
        Minä olen onnellisesti naimisissa ollut jo 30 vuotta! Vai itsestäsikö puhut?


    • Anonyymi

      haudataan, kirjaimin, syttö, tienviitat,toisen kyydissä, kynä kirjoittaa väärin rehtorit hautaa

      • Anonyymi

        Pitää ajatella lapsia, jotka käyvät haudalla.

        Kävi niin että isäpuoli kaiverrutti pois isän ja veljen nimet pois hautakivestä.


    • Anonyymi

      mitä väliä? et sä tiedä enää minne kroppas laitetaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe