Moiks!
Haluisin aloittaa keskustelun manikyyrivälineiden erilaisista puhdistusmenetelmistä. Miten puhdistatte viilat, hiontapalkit, teräksiset työ välineet kuten manikyyriavustajan tai kynsinauhasakset? Riittääkö mielestänne kaikille välineille pelkkä pesu ja desinfiointi vai kannattaako tietyt väineet steriloida.
Kertokaa vastauksia omista kokemuksista!
Desinfiointi ja sterilointi
10
3539
Vastaukset
- marttali
Pliis vastauksia kaivataan! etenkin mitä aineita käytätte puhdistukseen..? Itse käytän mm. apteekin NeoAmiseptia, keittämistä ja klooripitoista desinfioifaa puhdistusainetta.
- jjiiippooo
Keittämisen sijaan käytän kotiuunia 180°C (parempi vaihtoehto) ja vähintään 30min
- 13+2
jjiiippooo kirjoitti:
Keittämisen sijaan käytän kotiuunia 180°C (parempi vaihtoehto) ja vähintään 30min
Jos harrastat kynsien siirtoja tai muita leikkauksia niin pakollilen sterilointi siinä tapauksessa. Jos teet kuitenkin vain rakennekynsia niin pesu ja desinfionti riittää. Kunnollinen pesu vedella, harjalla ja saippualla. Sen jälkeen annat kuivua ja laitat desinfiontiliuokseen likoon (aika riippuu siitä mikä neste käytössä). Hyvät vaihtoehdot ovat Licropop ja Erihyd Forte (molempia saapi esim. Hoitolatukusta). Erihyd Forte soveltuu myös sterilointiin jos välineet ovat olleet kosketuksissa veren kanssa (pidempi aika välineet nesteessä).
Toivottavasti oli apua. - 2-8
13+2 kirjoitti:
Jos harrastat kynsien siirtoja tai muita leikkauksia niin pakollilen sterilointi siinä tapauksessa. Jos teet kuitenkin vain rakennekynsia niin pesu ja desinfionti riittää. Kunnollinen pesu vedella, harjalla ja saippualla. Sen jälkeen annat kuivua ja laitat desinfiontiliuokseen likoon (aika riippuu siitä mikä neste käytössä). Hyvät vaihtoehdot ovat Licropop ja Erihyd Forte (molempia saapi esim. Hoitolatukusta). Erihyd Forte soveltuu myös sterilointiin jos välineet ovat olleet kosketuksissa veren kanssa (pidempi aika välineet nesteessä).
Toivottavasti oli apua.Jokaiselle asiakkaalle on viiloja ja manikyyritikkuja jotka asiakas saa pitää.
Käytän kertakäyttöistä hoitolapaperia jolla suojaan työtason sekä manikyyrityynyn. Itselläni käytän kertakäyttökäsineitä, kertakäyttöistä suojaessua, hengityssuojainta ja kynsiä tehdessäni aina töitä varten erikseen olevia vaatteita, jotka pesen koneessa Yliopiston apteekissa myytävällä Erisan oxy -nimisellä pesuaineella joka lähes ainoana kotitalouksiin myytävänä desinfiointiaineena tehoaa sieni- ym pöpöihin täysin.
Jokaisen asiakkaan välissä pyyhin tasot ja desinfioin pinnat tuolla samalla jota käytetään esim. sairaaloissa yleisesti desinfiointiin ja sitä voi tehokkaiden sieniin ja mm. mrsa- bakteereihin tehoavien ominaisuuksiensa takia käyttää myös välinedesinfiointiin esim. tippi- ja kynsileikkurien kanssa. - marttali
2-8 kirjoitti:
Jokaiselle asiakkaalle on viiloja ja manikyyritikkuja jotka asiakas saa pitää.
Käytän kertakäyttöistä hoitolapaperia jolla suojaan työtason sekä manikyyrityynyn. Itselläni käytän kertakäyttökäsineitä, kertakäyttöistä suojaessua, hengityssuojainta ja kynsiä tehdessäni aina töitä varten erikseen olevia vaatteita, jotka pesen koneessa Yliopiston apteekissa myytävällä Erisan oxy -nimisellä pesuaineella joka lähes ainoana kotitalouksiin myytävänä desinfiointiaineena tehoaa sieni- ym pöpöihin täysin.
Jokaisen asiakkaan välissä pyyhin tasot ja desinfioin pinnat tuolla samalla jota käytetään esim. sairaaloissa yleisesti desinfiointiin ja sitä voi tehokkaiden sieniin ja mm. mrsa- bakteereihin tehoavien ominaisuuksiensa takia käyttää myös välinedesinfiointiin esim. tippi- ja kynsileikkurien kanssa.Kiitos vastanneille. Onko vastaavia desinfiointiaineita myynnissä ihan perus marketeissa tms? Aika harvat kyllä käyttävät hengityssuojainta/essuja..mutta ei kai liika varovaisuus pahastakaan ole.
- 2-8
marttali kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Onko vastaavia desinfiointiaineita myynnissä ihan perus marketeissa tms? Aika harvat kyllä käyttävät hengityssuojainta/essuja..mutta ei kai liika varovaisuus pahastakaan ole.
Hengityssuojainta on pakko käyttää kun viilaa huollon yhteydessä geelin pois.
(Vaikka kynsipöydässä on imuri.) - marttali
2-8 kirjoitti:
Hengityssuojainta on pakko käyttää kun viilaa huollon yhteydessä geelin pois.
(Vaikka kynsipöydässä on imuri.)jos tekee päivätyökseen. Sama asia kuin esim. parketin hionnassakin. Mutta toiset ei tajua silti käyttää.
- kemiahaltuun
marttali kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Onko vastaavia desinfiointiaineita myynnissä ihan perus marketeissa tms? Aika harvat kyllä käyttävät hengityssuojainta/essuja..mutta ei kai liika varovaisuus pahastakaan ole.
Paperisella hengityssuojaimella ei tee kemikaalien kanssa mitään. Jos haluat itsesi suojata niin tarvitset kemikaaleja vastaan hengityssuojaimen joka on vähintään aktiivihiilisuodattimella varustettu maski.
- koul
Tässä hyvä esimerkki että työhön kun työhön olisi hyvä olla koulutus!! jotta kukin tietäsi mitä oikeasti tekee, (JOS siis satut tekemisistäsi veloittamaan jotakuta..)
- kemiahaltuun
Koulutus ja kemiatietämys.
Esim paperisella suusuojalla et tee mitään vaan kaikki kemikaalit pääsee läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602