Minä teen työni etätyönä kannettavan koneen avulla, 2-3 kertaa kuukaudessa on palaveri, jolloin pyörähdän tunnin pari työpaikalla. Toki monesti palaverit tulee hoidettua kuppiloissa. Niin, palkkani on 3500-4000 euroa/kk, projektista riippuen, eli melko hyvä työn vapauteen nähden. En ole koskaan pitänyt työstä jossa pitää olla sidottuna johonkin työpaikkaan. On mukavempi maistella viiniä kotona, ja tehdä työnsä oman aikataulun mukaan.
Työni teen siten, että viikko töitä ja viikko vapaata. Työviikkoina riittää noin 4-5 tuntia päivässä työasioiden parissa. Toki joskus olen tehnyt etätöitä jopa 7 tuntiakin samana päivänä, se kyllä kävi voimille ja pidinkin viikon loman. Etätyön hyvä puoli on se, että saa tehtyä samalla kotihommiakin. Lisäksi matkailuun, mökkeilyyn, shoppailuun ja harrastuksiin jää paljon aikaa, koska työaikoja voi muokata mielensä mukaan, kunhan projektit saa valmiiksi. Toki meidän pomo on aika joustava, vaikkei projekteja aina ehtisikään saamaan ajoissa loppuun.
Itse suunnittelu on melko nopeaa ja paljolti aikaisempien tuotosten valitsemista ja muokkaamista. Suurin osa ajasta kuluu mielipidekyselyihin asiantuntijoilta, sähköpostin välityksellä.
Kesällä voi kannettavan ottaa vaikka mökille mukaan ja näpytellä työasioita terassilla olutlasin vieressä, välillä voin käydä vaikka mieheni kanssa pulahtamassa veteen. Ainoa huono puoli on, että välillä tuntuu jäävän liikaakin aikaa. On tämä kuitenkin niin hieno juttu, että pitää se täällä kertoa. Suosittelen lämpimästi muillekin.
Suunnittelijan palkka
6
10375
Vastaukset
- kaivataan
Hyvän työpaikan olet sattunut saamaan. Tuon kuukausipalkan saadakseen keskiverto ylempi toimihenkilö joutuu istumaan 45 tuntia/viikko työpaikallaan ja joutuu lisäksi viemään töitä kotiin.
Kerro koulutuksesi ja tarkempi ammattinimikkeesi. Kerro vielä onko työsi itsenäistä suunnittelua ja tutkimusta vai pelkkää muiden tekemien tuotosten leikkaa-liimaa -koostamista. Muuten suosituksesi jää itsekehun tasolle.- Nainen 25
Koulutukseni on AMK-artenomi. Valmistuin 2 vuotta sitten. Ammattinimike on yksinkertaisesti muotoilusuunnittelija. Yleensä työni on muiden ja osaksi itseni aikaisemmin tekemien tuotoksien leikkaa ja liitä koosteita. Sorry,, jos työni kuulosti itsekehulta, en tarkoittanut.
Tässä työssä on hyvänä puolena, että tunteja ei lasketa, vain tuokset puhuvat puolestaan. Ja niitä tuloksia ei ainakaan minun mielestä ole kovin vaikea saada aikaiseksi.
- Rankaisija
Päiväunet loppuu ja heräät taas mopin varresta, jota työtä teet. Kun koulusi on ohi totuus valkenee.
- Nainen 25
ai... selvä...
- cheezuz
Huonosti on tämä rankaisija lukenut viestin. Eihän tää nainen ole koulussa enää - vaan unelma jobissa...
- Jeepopjjj
cheezuz kirjoitti:
Huonosti on tämä rankaisija lukenut viestin. Eihän tää nainen ole koulussa enää - vaan unelma jobissa...
Itselleni työyhteisö merkitsee erittäin paljon. Kokeilin etätyötä 2 vuoden ajan, mutta eräässä vaiheessa päätin hakea "tavalliseen" työhön. Hyvin olen viihtynyt, vaikka välillä kaipaa eräänlaista vapautta. Molemmissa on puolensa, ehkä joskus hyvät puolet voi yhdistää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256