Suunnittelijan palkka

Nainen 25v

Minä teen työni etätyönä kannettavan koneen avulla, 2-3 kertaa kuukaudessa on palaveri, jolloin pyörähdän tunnin pari työpaikalla. Toki monesti palaverit tulee hoidettua kuppiloissa. Niin, palkkani on 3500-4000 euroa/kk, projektista riippuen, eli melko hyvä työn vapauteen nähden. En ole koskaan pitänyt työstä jossa pitää olla sidottuna johonkin työpaikkaan. On mukavempi maistella viiniä kotona, ja tehdä työnsä oman aikataulun mukaan.

Työni teen siten, että viikko töitä ja viikko vapaata. Työviikkoina riittää noin 4-5 tuntia päivässä työasioiden parissa. Toki joskus olen tehnyt etätöitä jopa 7 tuntiakin samana päivänä, se kyllä kävi voimille ja pidinkin viikon loman. Etätyön hyvä puoli on se, että saa tehtyä samalla kotihommiakin. Lisäksi matkailuun, mökkeilyyn, shoppailuun ja harrastuksiin jää paljon aikaa, koska työaikoja voi muokata mielensä mukaan, kunhan projektit saa valmiiksi. Toki meidän pomo on aika joustava, vaikkei projekteja aina ehtisikään saamaan ajoissa loppuun.

Itse suunnittelu on melko nopeaa ja paljolti aikaisempien tuotosten valitsemista ja muokkaamista. Suurin osa ajasta kuluu mielipidekyselyihin asiantuntijoilta, sähköpostin välityksellä.

Kesällä voi kannettavan ottaa vaikka mökille mukaan ja näpytellä työasioita terassilla olutlasin vieressä, välillä voin käydä vaikka mieheni kanssa pulahtamassa veteen. Ainoa huono puoli on, että välillä tuntuu jäävän liikaakin aikaa. On tämä kuitenkin niin hieno juttu, että pitää se täällä kertoa. Suosittelen lämpimästi muillekin.

6

10375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivataan

Hyvän työpaikan olet sattunut saamaan. Tuon kuukausipalkan saadakseen keskiverto ylempi toimihenkilö joutuu istumaan 45 tuntia/viikko työpaikallaan ja joutuu lisäksi viemään töitä kotiin.

Kerro koulutuksesi ja tarkempi ammattinimikkeesi. Kerro vielä onko työsi itsenäistä suunnittelua ja tutkimusta vai pelkkää muiden tekemien tuotosten leikkaa-liimaa -koostamista. Muuten suosituksesi jää itsekehun tasolle.

• Nainen 25

Koulutukseni on AMK-artenomi. Valmistuin 2 vuotta sitten. Ammattinimike on yksinkertaisesti muotoilusuunnittelija. Yleensä työni on muiden ja osaksi itseni aikaisemmin tekemien tuotoksien leikkaa ja liitä koosteita. Sorry,, jos työni kuulosti itsekehulta, en tarkoittanut.

Tässä työssä on hyvänä puolena, että tunteja ei lasketa, vain tuokset puhuvat puolestaan. Ja niitä tuloksia ei ainakaan minun mielestä ole kovin vaikea saada aikaiseksi.

• Rankaisija

Päiväunet loppuu ja heräät taas mopin varresta, jota työtä teet. Kun koulusi on ohi totuus valkenee.

• Nainen 25

ai... selvä...

• cheezuz

Huonosti on tämä rankaisija lukenut viestin. Eihän tää nainen ole koulussa enää - vaan unelma jobissa...

• Jeepopjjj
        cheezuz kirjoitti:

Huonosti on tämä rankaisija lukenut viestin. Eihän tää nainen ole koulussa enää - vaan unelma jobissa...

Itselleni työyhteisö merkitsee erittäin paljon. Kokeilin etätyötä 2 vuoden ajan, mutta eräässä vaiheessa päätin hakea "tavalliseen" työhön. Hyvin olen viihtynyt, vaikka välillä kaipaa eräänlaista vapautta. Molemmissa on puolensa, ehkä joskus hyvät puolet voi yhdistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe