Miten löydän oman ääneni

metsäSOPRAANO?

Korkealta laulaminen tuntuu minulle olevan helpompaa, ainakaan ei ala kurkkuun koskemaan eikä ääni säröile niin pahasti kuin jos yritän laulaa alempaa. Olen aivan hukassa oman lauluääneni kanssa. En tiedä miltä korkeudelta minun kannattaisi laulaa. En ole saanut mitään laulunopetusta koska ei ole ollut varaa ottaa tunteja. Netistä olen löytänyt tietoja tällaisesta "palleaäänellä" laulamisesta ja olen yrittänyt tavoittaa tätä laulutekniikkaa. Yritän siis toteuttaa tätä pallealla laulamista laulamalla vain alempaa kuin normaalisti ja silloin alkaa kurkkuun pian koskea ja ääni särkyä (plus röyhtäyttää). Miten voisin löytää sen palleaäänen itsestäni, ehkä minulla ei ole edes sellaista?

3

2348

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei palleaääntä!

Mistä ihmeestä olet saanutkin sen käsityksen, että palleaääni olisi jotenkin tavoiteltava tapa laulaa?

Se ei nimittäin ole. Pallealla ei ole mitään tekemistä laulun kanssa. Tai, jos sen väkisin tahtoo tuoda siihen väliin, niin tuloksena on väkinäinen ja teennäinen lauluääni. Sellaista et varmaan itsellesi tahdo?

Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa laulutunteihin, mutta silti tuntuu pahalta lukea ihmisistä, jotka turvautuvat puoskarioppeihin ja kuvittelevat, että siitä aukeaa tie onneen. Ei se niin mene. Ihminen ei kuule omaa ääntään samanlaisena kuin muut, ja jo se yksin on esteenä täysipainoiselle yksinopiskelulle. Laulunopettaja on ennen kaikkea korva, joka kertoo oppilaalle, mitä pitää vielä parantaa. Jos ei ole varaa tunteihin, niin sitten vaikka karaokeen. Ei sielläkään yleisö mitään ammattikorvia ole, mutta saa edes jonkintapaista palautetta. Tai sitten kuoroon/lauluryhmään/yhteislauluun...

• veerabianca

Heippa!

Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
        Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :D

• mistä näitä sikiää
        veerabianca kirjoitti:

Heippa!

Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
        Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :D

Tässä puhuit totuuden sanoja, veerabianca. Äläpä viitsi tekeytyä asiantuntijaksi, kun omakin osaamisesi on niin epävarmalla pohjalla.

Kts. linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8808197

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      455
      918
    2. 56
      579
    3. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      158
      559
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      51
      545
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      164
      527
    6. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      225
      504
    7. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      446
    8. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      90
      434
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      64
      422
    10. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      187
      420
    Aihe