Korkealta laulaminen tuntuu minulle olevan helpompaa, ainakaan ei ala kurkkuun koskemaan eikä ääni säröile niin pahasti kuin jos yritän laulaa alempaa. Olen aivan hukassa oman lauluääneni kanssa. En tiedä miltä korkeudelta minun kannattaisi laulaa. En ole saanut mitään laulunopetusta koska ei ole ollut varaa ottaa tunteja. Netistä olen löytänyt tietoja tällaisesta "palleaäänellä" laulamisesta ja olen yrittänyt tavoittaa tätä laulutekniikkaa. Yritän siis toteuttaa tätä pallealla laulamista laulamalla vain alempaa kuin normaalisti ja silloin alkaa kurkkuun pian koskea ja ääni särkyä (plus röyhtäyttää). Miten voisin löytää sen palleaäänen itsestäni, ehkä minulla ei ole edes sellaista?
Miten löydän oman ääneni
3
2209
Vastaukset
- Ei palleaääntä!
Mistä ihmeestä olet saanutkin sen käsityksen, että palleaääni olisi jotenkin tavoiteltava tapa laulaa?
Se ei nimittäin ole. Pallealla ei ole mitään tekemistä laulun kanssa. Tai, jos sen väkisin tahtoo tuoda siihen väliin, niin tuloksena on väkinäinen ja teennäinen lauluääni. Sellaista et varmaan itsellesi tahdo?
Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa laulutunteihin, mutta silti tuntuu pahalta lukea ihmisistä, jotka turvautuvat puoskarioppeihin ja kuvittelevat, että siitä aukeaa tie onneen. Ei se niin mene. Ihminen ei kuule omaa ääntään samanlaisena kuin muut, ja jo se yksin on esteenä täysipainoiselle yksinopiskelulle. Laulunopettaja on ennen kaikkea korva, joka kertoo oppilaalle, mitä pitää vielä parantaa. Jos ei ole varaa tunteihin, niin sitten vaikka karaokeen. Ei sielläkään yleisö mitään ammattikorvia ole, mutta saa edes jonkintapaista palautetta. Tai sitten kuoroon/lauluryhmään/yhteislauluun...- veerabianca
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :D - mistä näitä sikiää
veerabianca kirjoitti:
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :DTässä puhuit totuuden sanoja, veerabianca. Äläpä viitsi tekeytyä asiantuntijaksi, kun omakin osaamisesi on niin epävarmalla pohjalla.
Kts. linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8808197
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047