Korkealta laulaminen tuntuu minulle olevan helpompaa, ainakaan ei ala kurkkuun koskemaan eikä ääni säröile niin pahasti kuin jos yritän laulaa alempaa. Olen aivan hukassa oman lauluääneni kanssa. En tiedä miltä korkeudelta minun kannattaisi laulaa. En ole saanut mitään laulunopetusta koska ei ole ollut varaa ottaa tunteja. Netistä olen löytänyt tietoja tällaisesta "palleaäänellä" laulamisesta ja olen yrittänyt tavoittaa tätä laulutekniikkaa. Yritän siis toteuttaa tätä pallealla laulamista laulamalla vain alempaa kuin normaalisti ja silloin alkaa kurkkuun pian koskea ja ääni särkyä (plus röyhtäyttää). Miten voisin löytää sen palleaäänen itsestäni, ehkä minulla ei ole edes sellaista?
Miten löydän oman ääneni
3
2288
Vastaukset
- Ei palleaääntä!
Mistä ihmeestä olet saanutkin sen käsityksen, että palleaääni olisi jotenkin tavoiteltava tapa laulaa?
Se ei nimittäin ole. Pallealla ei ole mitään tekemistä laulun kanssa. Tai, jos sen väkisin tahtoo tuoda siihen väliin, niin tuloksena on väkinäinen ja teennäinen lauluääni. Sellaista et varmaan itsellesi tahdo?
Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa laulutunteihin, mutta silti tuntuu pahalta lukea ihmisistä, jotka turvautuvat puoskarioppeihin ja kuvittelevat, että siitä aukeaa tie onneen. Ei se niin mene. Ihminen ei kuule omaa ääntään samanlaisena kuin muut, ja jo se yksin on esteenä täysipainoiselle yksinopiskelulle. Laulunopettaja on ennen kaikkea korva, joka kertoo oppilaalle, mitä pitää vielä parantaa. Jos ei ole varaa tunteihin, niin sitten vaikka karaokeen. Ei sielläkään yleisö mitään ammattikorvia ole, mutta saa edes jonkintapaista palautetta. Tai sitten kuoroon/lauluryhmään/yhteislauluun...- veerabianca
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :D - mistä näitä sikiää
veerabianca kirjoitti:
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :DTässä puhuit totuuden sanoja, veerabianca. Äläpä viitsi tekeytyä asiantuntijaksi, kun omakin osaamisesi on niin epävarmalla pohjalla.
Kts. linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8808197
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1393306Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk792914Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro402287Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1132206Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1422080Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva472021Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121436Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville241314- 1281022
Kristinoppi ja vähäkatekismus:
Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas671014