Korkealta laulaminen tuntuu minulle olevan helpompaa, ainakaan ei ala kurkkuun koskemaan eikä ääni säröile niin pahasti kuin jos yritän laulaa alempaa. Olen aivan hukassa oman lauluääneni kanssa. En tiedä miltä korkeudelta minun kannattaisi laulaa. En ole saanut mitään laulunopetusta koska ei ole ollut varaa ottaa tunteja. Netistä olen löytänyt tietoja tällaisesta "palleaäänellä" laulamisesta ja olen yrittänyt tavoittaa tätä laulutekniikkaa. Yritän siis toteuttaa tätä pallealla laulamista laulamalla vain alempaa kuin normaalisti ja silloin alkaa kurkkuun pian koskea ja ääni särkyä (plus röyhtäyttää). Miten voisin löytää sen palleaäänen itsestäni, ehkä minulla ei ole edes sellaista?
Miten löydän oman ääneni
3
2190
Vastaukset
- Ei palleaääntä!
Mistä ihmeestä olet saanutkin sen käsityksen, että palleaääni olisi jotenkin tavoiteltava tapa laulaa?
Se ei nimittäin ole. Pallealla ei ole mitään tekemistä laulun kanssa. Tai, jos sen väkisin tahtoo tuoda siihen väliin, niin tuloksena on väkinäinen ja teennäinen lauluääni. Sellaista et varmaan itsellesi tahdo?
Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa laulutunteihin, mutta silti tuntuu pahalta lukea ihmisistä, jotka turvautuvat puoskarioppeihin ja kuvittelevat, että siitä aukeaa tie onneen. Ei se niin mene. Ihminen ei kuule omaa ääntään samanlaisena kuin muut, ja jo se yksin on esteenä täysipainoiselle yksinopiskelulle. Laulunopettaja on ennen kaikkea korva, joka kertoo oppilaalle, mitä pitää vielä parantaa. Jos ei ole varaa tunteihin, niin sitten vaikka karaokeen. Ei sielläkään yleisö mitään ammattikorvia ole, mutta saa edes jonkintapaista palautetta. Tai sitten kuoroon/lauluryhmään/yhteislauluun...- veerabianca
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :D - mistä näitä sikiää
veerabianca kirjoitti:
Heippa!
Palleaääni on ehkä väärä käsitteenä ja harhaan johtava. Pallea on tooodella tärkeä osa laulamista!!!! Sitä ei saa unohtaa!!! Ääni ei saa tulla kurkusta missään tapauksessa, vaan se lähtee nimenomaan alempaa, palleasta ja melkein selkäytimestä asti!
Jos ei ole varaa laulutunteihin niin kannattaa ehdottomasti kääntyä musiikkikirjaston puoleen. Se on täynnä loistavia kirjoja laulamiseen opettelemisesta! Itse opettelin monta vuotta juuri noiden kirjojen avulla ja KANNATTAA. Voit myös mailata minulle [email protected] jos haluat enemmän tietoa kun täälllä sitä ihmiset puhuu paljon kummia :DTässä puhuit totuuden sanoja, veerabianca. Äläpä viitsi tekeytyä asiantuntijaksi, kun omakin osaamisesi on niin epävarmalla pohjalla.
Kts. linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8808197
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205024
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21802Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361250Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190- 921117
- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17863viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168815En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61723Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25709