Kirkkokuoroja kuunnellessa esim. jouluna aina harmittaa, ettei enää ole kastraattilaulajia. Kastraattilaulajat takaisin! Esim. lastenlaulukilpailuissa menestyneet pojat voitaisiin mielestäni hyvin kastroida. Niin saataisiin uusia kastraatteja kirkkokuoroihin. Omalla 7-vuotiaalla pojallani on oikein kaunis ääni, ja hän on musiikillisesti hyvin lahjakas. Olen ehdottanut hänelle kastraatiota. Mutta hän ei ole suostunut, enkä pakota. Mutta minua surettaa valtavasti, että äänenmurros turmelee hänen kauniin alttoäänensä! Mitä mieltä olette?
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=96&t=&a=2684
Kastraatit takaisin
11
678
Vastaukset
- klasari
"Mitä mieltä olette?"
Olet pedofiili, joka kuuntelee progressiivista rokkia ja heittelee pilvessä alushousujaan kitaraa lavalla kaasussa rämpyttävien pyllynkeikuttajien päälle.
Päivänselvää ettei sinulla itselläsi ole 7-vuotiasta poikaa. - Äpy
kannattaisi ehkä itse uhrautua kastraatiksi.Virossa on kuulemma klinikoita jotka nostavat jopa oktaavilla.Kannattaa ottaa kolli tai moppe mukaan,menee samalla jonotusnumerolla.Vappuna kuulin ilmapallokauppiaalta hyvän vinkin.Sitoessaan palloja piti täyttöletkua pitää välillä suussa hampaiden välissä.Heliumkaasu vaikutti niin,että Töölön torilla pallokauppiaan ääni kimitti kuin avaruusoliolla.
- bn,hjk
Pelkkä hullu sinä olet, pilata nyt lapsen elämä vaan sen takia että voisit kuunnella perverssin kuulosta laulua.
- Aloittajaolt
Miten niin se, että poika kastroidaan, sijaa hänen elämänsä? Entä mitä perverssiä on kastraattilaulussa? Nyt poikani kaunista ääntä on jo äänenmurros pilaamassa. Minä suren sitä!
- Totta Kai
Ilman muuta kauniin äänen pojat pitää kastroida. Suomen Keskustan puolueohjelmassakin on maininta musiikillisesta tasosta ja kaikista keinoista sen saavuttamiseksi.
- Ihanataihanata
Hanki elämä. Tämä on erään jyväkyläläisen säälittävä trolli. Näillä tarinoilla ei naista ainakaan saa; karmeimmatkin ehdokkaat kiertävät kilometrien päästä. Koitahan jotain fiksumpaa, niin voisi tärpätä.
- Ketjun aloittaja
Ei tämän tarkoituskaan ollut saada naista! Enkä ole Jyväkylää läheltäkään.
- Anonyymi
No hyvä on, onhan tämä trolli. Mutta tarkoituksenani ei ollut saada tällä tarinalla naista.
- Pianomies Bach
Ettet vain ole tuo nimimerki Dhommi . Seikkailet osastolta osastolle pelastamassa (pilaamassa ) Klassisen mainetta.
Ei kastraattilaulajia takaisin, sillä silloin äänenmurroksen kynnyksellä olevia poikia kastroitaisiin eli leikattaisiin heiltä kivekset pois (olen katsonut joskus dokumentin tästä asiasta ja myös lukenut asiasta, kun olin yhteen aikaan kiinnostunut katraattilaulajista ja kontratenoreista). Tosin 1700-luvulla kastraattilaulajien kulta-aikana oli kyllä hienoja laulajia, mutta meillä on nykyään kontratenoreita ja jotkut tosi hyviä kuten ranskalainen Philippe Jaroussky (ääniala kuin mezzosopraanolla), jotka laulavat vanhempaa musiikkia ja esiintyvät barokkioopperoissa.
Ja sitten on sellainen Moldovasta kotoisin oleva miessopraano tai voi häntä sanoa myös kontratenoriksi, jolla on sopraanon ääniala kuin Radu Marian. Aikoinaan kuuntelin häntäkin aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019