Onko kenelläkään kokemusta! Itselläni alkoi varoittamatta koskea oikeanpuoleiseen kylkeen vatsan seutuville. Oksensin pari kertaa kaikki ulos heti kivun alettua. Oli pakko mennä sairaalaan näytille jossa sain kipulääkettä ja tehtiin kokeet. Virtsasta löytyi verta. Siellä epäiltiin virtsakiviä mutta sitä ei voitu todistaa koska kuvissa ei näkynyt mitään. Seuraavana päivänä kipu oli poissa kunnes parin päivän päästä alkoi taas tuntua lievää kipua samasta paikkaa muita oireita ei ollut. Kivut kesti pari päivää ja nyt ne ovat olleet jälleen pois kolme päivää. Ajattelinkin kysyä että onko muilla kokemuksia vastaavasta? Eli onko mahdollista että tämä johtuu kivistä vai viittaako oireet johonkin muuhun esim: syöpään tai johonkin muuhun? Olen siis n.30 vuotias mies, tunnen itseni terveeksi mutta ehkäpä hieman väsyneemmäksi kuin ennen. Hyviä veikkauksia otetaan vastaan ennen uusinta kokeita.
Virtsakivet??
5
16065
Vastaukset
- 4830q+rjffo
Hei! Minulla itselläni ei ole koskaan ollut virtsakiviä, vaikka itse niitä epäilenkin, olen epäillyt jo vuosia, mutta mikään koe (virtsan seulonta eikä varjokuva) ei niitä näytä. Minulla on ollut jo neljä kertaa munuaisaltaan tulehdus, joka alkaa normaalina virtsatie tulehdusoireina (kirvely, pissan vähyys, jatkuva pissatarve). Sen jälkeen hyvin noeasti tulee kuumeinen olo (mutta kuumetta EI OLE) eli tulehdusarvot huitelevat taivaissa, olo pahenee nopeasti ja menee siihen pisteeseen, että heijaan itseäni sängyssä kippurassa edestakas. Sitten tulee pissaamisen jälkeen kouristuksenomainen kipu, oikeallapuolella vatsaa, munuaisen kohdalla. Kipu on tuskallinen ja täysin sietämätön, sen aiheuttamana putoaa jaloiltaan maahan ja koko vartalo vääntyy sikiöasentoon, eikä voi kun vaikeroida, hengityskin aiheuttaa kipua. Kipu menee n.5min kuluttua ohi ja alkaa taas n.10 min päästä uudelleen- Ensiapuun. Nämä ovat virtakivi kouristuksia joita minulla on ollut ja niihin lääke Litalgin. Eli outoa, että oireet ovat, lääkekkin annettu, mutta mitään ei löydy.
Nyt terveenä ollessani, kun tulehdusta ei ole, minulla oikea alavatsa kipuilee, joskus munuainen, joskus virtsarakko. Kipu on pistävä/viiltävä-vihloo! tätä on jatkunut vuosia. Kipu pysyy joskus viikkoja pois ja tulee muutaman kerran päivässä, joskus kipuilee niin, että otan yhden Litalgin-tabletin. Pissa katkeaa joskus kesken suihkun, eli joku katkos tulee, virtsakivi?? joskus pissahätä on kova, mutta joudun todellakin ponnistamaan, että saan rakkoni tyhjäksi, eli joku on "tukkona". Olen käynyt kahdella eri urologilla, eivät löydä syytä. Mitään koetta ei ole, jota kannattaisi kuulemma enää tehdä- olen papereilla siis terve :( Että tässä vain odotellaan uusia munuaisaltaan tulehduksia ja virtsakivi kouristukia ja toivoa, että kohdalle sattuisi tarkkanäköinen lääkäri, joka keksisi syyn ja aiheuttajan.
En tiedä oliko tästä sinulle mitään apua, mutta näin minulla.- kivenpyörittäjänkylä
Kiitos vastauksesta! Itselläni ei kyllä ole ollut muuta ongelmaa kuin tuo kipu, Kusi lentää normaalisti ilman kipuja tai katkoksia. Eikä ole tulehduksia ollut oikeastaan ikinä, eikä muitakaan oireita. Samoja pillereitä minullakin jotka auttavat lievään kipuun tai ainakin niin uskon. Toivottavasti pääset eroon vaivastasi. Itse odottelen aikaa jatkotutkimuksiin ja jos sieltä ei mitään löydy niin jatkan asian parissa yksityisellä puolella jossa asiat hoituvat vähän fiksummin. Oletko huomannut onko vaikutusta vaivoihin kun rasitat itseäsi fyysisesti vai onko esiintyykö löhöily päivinäkin vaivoja? Mutta paranemisia sinulle, yksi kunnon kipu kohtaus riitti minulle enkä toivo sitä kenellekkään koettavaksi.
- s9854uåwpkf
kivenpyörittäjänkylä kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Itselläni ei kyllä ole ollut muuta ongelmaa kuin tuo kipu, Kusi lentää normaalisti ilman kipuja tai katkoksia. Eikä ole tulehduksia ollut oikeastaan ikinä, eikä muitakaan oireita. Samoja pillereitä minullakin jotka auttavat lievään kipuun tai ainakin niin uskon. Toivottavasti pääset eroon vaivastasi. Itse odottelen aikaa jatkotutkimuksiin ja jos sieltä ei mitään löydy niin jatkan asian parissa yksityisellä puolella jossa asiat hoituvat vähän fiksummin. Oletko huomannut onko vaikutusta vaivoihin kun rasitat itseäsi fyysisesti vai onko esiintyykö löhöily päivinäkin vaivoja? Mutta paranemisia sinulle, yksi kunnon kipu kohtaus riitti minulle enkä toivo sitä kenellekkään koettavaksi.
Fyysisellä rasituksella ei ole mulle vaikutusta, kipuilu tulee ja menee. Munuaisaltaan tulehduksia tulee n.kerran vuodessa, nyt on ollut vuosi väliä (kopkopkop).
Olen käsittänyt, että virtsakiviä voi olla, vaikkei olisikaan pissatulehduksia tai muitakaan pissaoireita. Itselläni nuo mammuttimaiset kouristukset liittyy aina munuaisaltaan tulehduksiin. mutta tuo "normaali" vihlonta ja kipuilu on ja pysyy, oli tulehdusta tai ei- eli sillä ei ole syy yhteyttä tulehduksiin.
Itseäni vähän arveluttaa se pissaseulanta.. kun se tehtävä annettiin minulla kesken pahimpien tulehdusoireiden. kanyyli kädessä, lääketokkurassa, hirveissä kivuissa piti sitte kusta johonki pottaan ja valuttaa se pönttöön jonku harsokankaan läpi ja tiirailla, näkyykö kiviä!!!! :DD ei kait sitä jaksanu kovin montaa kertaa tehdä eikä kunnolla tuijotella, ku oli vaa äkkiä päästävä takas petiin makuulleen. että mistä tietää, oliko niitä sitten...
Kerran sattu joku ulkomaalainen lääkäri kohdalle ensiavussa joka katseli koneelta minun pissa-arvoja ja totesi, että jokin lukema oli koholla (mikä??!!) suositteli banaanin syöntiä! :)
Verestä tuli mieleen että melkein aina, kun minulla on joko virtsatietulehdus tai munuaisaltaan tulehdus, niin minun virtsasta löytyy verta- on kuulema tavallista jos on ärhäkkäämpi tulehdus.
Toivottavasti sinä löydät vastauksen ongelmaasi- kerrohan sitten tännekkinpäin! - täälläkin!
s9854uåwpkf kirjoitti:
Fyysisellä rasituksella ei ole mulle vaikutusta, kipuilu tulee ja menee. Munuaisaltaan tulehduksia tulee n.kerran vuodessa, nyt on ollut vuosi väliä (kopkopkop).
Olen käsittänyt, että virtsakiviä voi olla, vaikkei olisikaan pissatulehduksia tai muitakaan pissaoireita. Itselläni nuo mammuttimaiset kouristukset liittyy aina munuaisaltaan tulehduksiin. mutta tuo "normaali" vihlonta ja kipuilu on ja pysyy, oli tulehdusta tai ei- eli sillä ei ole syy yhteyttä tulehduksiin.
Itseäni vähän arveluttaa se pissaseulanta.. kun se tehtävä annettiin minulla kesken pahimpien tulehdusoireiden. kanyyli kädessä, lääketokkurassa, hirveissä kivuissa piti sitte kusta johonki pottaan ja valuttaa se pönttöön jonku harsokankaan läpi ja tiirailla, näkyykö kiviä!!!! :DD ei kait sitä jaksanu kovin montaa kertaa tehdä eikä kunnolla tuijotella, ku oli vaa äkkiä päästävä takas petiin makuulleen. että mistä tietää, oliko niitä sitten...
Kerran sattu joku ulkomaalainen lääkäri kohdalle ensiavussa joka katseli koneelta minun pissa-arvoja ja totesi, että jokin lukema oli koholla (mikä??!!) suositteli banaanin syöntiä! :)
Verestä tuli mieleen että melkein aina, kun minulla on joko virtsatietulehdus tai munuaisaltaan tulehdus, niin minun virtsasta löytyy verta- on kuulema tavallista jos on ärhäkkäämpi tulehdus.
Toivottavasti sinä löydät vastauksen ongelmaasi- kerrohan sitten tännekkinpäin!Minulla alkoi joitakin vuosia sitten tulla ajoittain voimakkaita virtsakivi-oireita. Ristiselästä (munuaiset?) sattui niin että olin siinä kunnossa ettei pystynyt hetkeen tekemään mitään. Työpaikkalääkäri kirjoitti vain Voltaren pillereitä ja ne auttoivat hiukan kohtauksen tultua. Kerran töissä tuli todella paha kohtaus. Siinä vaiheessa kun olin kalpea ja hikoileva kipujen kynsissä, työkaveri soitti vaimolleni ja hän kuljetti minut sairaalaan ensiapuun. Jokainen pienikin täräys autossa tuntui kuin olisi puukolla pistetty munuaisiin. Sairaalassa antoivat heti vahvan kipupiikin, jolla kivut laantuivat. Jäin yön yli tarkkailuun ja sairaalassa annettiin tuollainen siivilä jonka läpi piti laskea kippoon. Aamulla oireet oli hävinnyt ja kotiuttivat. Kotiohjeena sain jatkaa tuota sideharsosiivilän läpi laskettelua. Muutaman päivän kuluttua tulikin omenan siemenen kokoinen ja näköinen virtsakivi siivilään. Sen jälkeen ei ole ollut oireita ja toivottavasti ei tulekaan, niin kivuliasta se oli.
- Anonyymi
Itsellä ilmeni virtsakivien tiedostamaton olemassa olo säteilynä vasempaan alaselkään ja säteilen lonkan sisäpuolelta taas nivusiin samalla puolen kehoa. Nyt vasta 6kk:ta myöhemmin sain huomata, virtsaaminen sattui ja kirvelyä oli. Kävin sairaalan päivystyksessä ja sieltä saatuani antibiootikuurin aloitettuani samalla iltaa. Niin sitten kävin virtsaamassa ja vähän vielä erittyi loppu pissassa verta ja virtsakivi tuli ulos pienenä pallona ja hännän kanssa. Kivut hälveni heti ja jatkan vielä kuurin 5pv:n ajalta loppuun jotten ei uusi tulehdus rakossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839