Osittain omistamani yrityksen vuokraleasing auton 3v vuokra-aika tulee täyteen. Rahoitusyhtiöstä tuli ostotarjous ja heidän mukaansa auton voisi myydä kolmannelle osapuolelle. Tällainen on tietysti autokauppa, mutta kuulumma myös esim. isä tai kaveri.
Jäännösarvo on sen verran houkuttelevan alhainen, että auton muiluttaminen omaan käyttöön kiinnostaisi tai muu rahallinen hyötyminen. Kuinka tässä onnistuu parhaiten? Onko kokemusta?
Mitä, jos isä ostaisi auton ja sitten möisi minulle? Rahoitusyhtiössä arvelivat näin tapahtuvan aika useasti.
Vuokraleasing auton ostaminen
5
1343
Vastaukset
- estääkö joku
Etkö voi ostaa itse? Veljeni ainakin osti käyttämänsä liisarin omaksi, mutta hinta oli kyllä jotain ihan muuta kuin jäännösarvo, vaan selvästi enemmän. Sitä en tiedä tarkemmin että miten kauppa järjesteltiin.
- MazaiMasa
mukaan ostaja ei voi olla itse tai samasta taloudesta, vaan se pitää olla kolmas osapuoli. Yritys hyväksyy hinnan, johon tässä tapauksessa voin vaikuttaa niin, että se on sama kuin jäännösarvo.
- on pidetty
MazaiMasa kirjoitti:
mukaan ostaja ei voi olla itse tai samasta taloudesta, vaan se pitää olla kolmas osapuoli. Yritys hyväksyy hinnan, johon tässä tapauksessa voin vaikuttaa niin, että se on sama kuin jäännösarvo.
hyvin ja tarvetta on niin ihan hyvin kannattaa ostaa.
- kannattaa kyllä
ALD ltä oman työsuhdeaton v 2004. Oli selkeästi edullisempi kuin muualla pyynnit samanlaisista.
- Herra O
Mutta rahoitusleasing auton tietty voi ostaa sillä jäännösarvolla.
Mieluummin kyllä myyvät jobbareille.
Vieläkin harmittaa vaikka asiasta on jo monta vuotta.
Lupasivat myyntivoiton jos en itse lunasta autoa. No sillä kohtaa oli rahoitus heikko joten annoin mennä.
Sain satasen kun myivät jobbarille.
Jobbari tienasi yli neljä tonnia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899