Vuokraleasing auton ostaminen

MazaiMasa

Osittain omistamani yrityksen vuokraleasing auton 3v vuokra-aika tulee täyteen. Rahoitusyhtiöstä tuli ostotarjous ja heidän mukaansa auton voisi myydä kolmannelle osapuolelle. Tällainen on tietysti autokauppa, mutta kuulumma myös esim. isä tai kaveri.

Jäännösarvo on sen verran houkuttelevan alhainen, että auton muiluttaminen omaan käyttöön kiinnostaisi tai muu rahallinen hyötyminen. Kuinka tässä onnistuu parhaiten? Onko kokemusta?

Mitä, jos isä ostaisi auton ja sitten möisi minulle? Rahoitusyhtiössä arvelivat näin tapahtuvan aika useasti.

5

1403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estääkö joku

Etkö voi ostaa itse? Veljeni ainakin osti käyttämänsä liisarin omaksi, mutta hinta oli kyllä jotain ihan muuta kuin jäännösarvo, vaan selvästi enemmän. Sitä en tiedä tarkemmin että miten kauppa järjesteltiin.

• MazaiMasa

mukaan ostaja ei voi olla itse tai samasta taloudesta, vaan se pitää olla kolmas osapuoli. Yritys hyväksyy hinnan, johon tässä tapauksessa voin vaikuttaa niin, että se on sama kuin jäännösarvo.

• on pidetty
        MazaiMasa kirjoitti:

mukaan ostaja ei voi olla itse tai samasta taloudesta, vaan se pitää olla kolmas osapuoli. Yritys hyväksyy hinnan, johon tässä tapauksessa voin vaikuttaa niin, että se on sama kuin jäännösarvo.

hyvin ja tarvetta on niin ihan hyvin kannattaa ostaa.

• kannattaa kyllä

ALD ltä oman työsuhdeaton v 2004. Oli selkeästi edullisempi kuin muualla pyynnit samanlaisista.

• Herra O

Mutta rahoitusleasing auton tietty voi ostaa sillä jäännösarvolla.
      Mieluummin kyllä myyvät jobbareille.
      Vieläkin harmittaa vaikka asiasta on jo monta vuotta.
      Lupasivat myyntivoiton jos en itse lunasta autoa. No sillä kohtaa oli rahoitus heikko joten annoin mennä.
      Sain satasen kun myivät jobbarille.
      Jobbari tienasi yli neljä tonnia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      38
      2426
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2030
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      9
      1966
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      48
      1695
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      139
      1428
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1096
    7. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      68
      905
    8. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      893
    9. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      119
      888
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      886
    Aihe