eroterapia

24022010

avopuoliso päätti lopettaa suhteen. soitti muutama päivä sitten ja sano, että tää on nyt tässä. lupasi pakata tavarani oven eteen. no, samana iltana soitti ja aloitti vuodatuksen kuinka pahalta tuntuu jne.
nyt on kolmen viimeisen päivän aikana soitellut jopa 4 kertaa päivässä. eilen sanoin etten jaksa terapoida häntä enään. ja miksi edes tekisin niin koska hän oli se joka jätti. en jaksa/ei huvita tapella ja rähistä tai kuunnella niitä hyviä muistoja mitä hänen mieleensä on tullut nyt kun on ollut muutaman päivän yksin. siis nyt pitäisi hänet "korjata", vaikka itse on valintansa tehnyt. en oikein käsitä tilannetta. en aio enään vastata soittoihinsa. miksi jätetyn pitäisi olla jättäjän psygologi?

7

2303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari Naamio

      ymmärrät. Jättäjä ei ole aina jättäjä, vaan kouluttaja. Sinä et ilmeisesti näe vikojasi. vielä.

    • selvät sanat

      Tee hommasta selkeä loppu. Erosta pääsee nopeammin yli kumpikin, kun ei olla missään tekemisissä. Turha niitä juttuja on enää jälkeenpäin jauhaa ja selvitellä. Hänellekin on helpompi alkaa uusi elämä, kun et anna mitään toivoa mahdollisesta paluusta tms. Hyvien muistelukin vain lisää tuskaa. Siispä katse eteenpäin ja sopimus että ollaan ystäviä mutta ei pidetä yhteyttä!

      • saman läpikäynyt

        No hällä tietysti on pahempi olo miettiä, tekikö virheen jättäessään sut, sinun on helpompi, kun et itse eroa aiheuttanut. Hän nyt tietysti haluais todistaa että sinäkin olit eroa aiheuttamassa tavalla tai toisella, eli keskusteluissa haluaa löytää syitä sinustakin. Ehkä myös toivoo että sinäkin kärsisit vähän enemmän kun asiaa märehditään lisää.

        Tai ehkä hän pelkää että sinä löydät uuden ja hän jää yksikseen, ja tjhm, niin, sinäkin olisit sentään parempi kuin ei ketään.... joten varmuuden vuoksi haluais pitää sua otteessaan ja hätävarana niin kauan kunnes löytää jonkun paremman. Jospa hän sais sua vielä eron jälkeenkin hurmatuksi sen verran että et pysty rakastumaan kehenkään toiseen, ja niin pysyisit sopivasti saatavilla. Kätevää: näin hän ei ole sidottu seurusteluun, mutta saisi sinusta seuraa aina kun yksinäisyys iskee...


      • tavallinen tapaus
        saman läpikäynyt kirjoitti:

        No hällä tietysti on pahempi olo miettiä, tekikö virheen jättäessään sut, sinun on helpompi, kun et itse eroa aiheuttanut. Hän nyt tietysti haluais todistaa että sinäkin olit eroa aiheuttamassa tavalla tai toisella, eli keskusteluissa haluaa löytää syitä sinustakin. Ehkä myös toivoo että sinäkin kärsisit vähän enemmän kun asiaa märehditään lisää.

        Tai ehkä hän pelkää että sinä löydät uuden ja hän jää yksikseen, ja tjhm, niin, sinäkin olisit sentään parempi kuin ei ketään.... joten varmuuden vuoksi haluais pitää sua otteessaan ja hätävarana niin kauan kunnes löytää jonkun paremman. Jospa hän sais sua vielä eron jälkeenkin hurmatuksi sen verran että et pysty rakastumaan kehenkään toiseen, ja niin pysyisit sopivasti saatavilla. Kätevää: näin hän ei ole sidottu seurusteluun, mutta saisi sinusta seuraa aina kun yksinäisyys iskee...

        Jos on yksinäistä niin lohtua pitäis etsiä muualta kuin exältä jonka on juuri itse jättänyt. Yhtälailla yksinäistä on jätetylläkin, mutta ei ole kivaa jatkaa yhteydenpitoa, kun kuitenkin tietää ettei se jättäjä välitä tosissaan. Ei erossa roikuta toisissaan vaan yritetään päästä irti!


      • the Tiger
        tavallinen tapaus kirjoitti:

        Jos on yksinäistä niin lohtua pitäis etsiä muualta kuin exältä jonka on juuri itse jättänyt. Yhtälailla yksinäistä on jätetylläkin, mutta ei ole kivaa jatkaa yhteydenpitoa, kun kuitenkin tietää ettei se jättäjä välitä tosissaan. Ei erossa roikuta toisissaan vaan yritetään päästä irti!

        Jokapojan unelma on olla vapaa mennä ja panna kenen kans tahansa, mutta kuitenkin puhelimen päästä löytyy se tuttu ja turvallinen, josta saa takuuvarmaa seuraa.


      • hmmmmmmmm
        the Tiger kirjoitti:

        Jokapojan unelma on olla vapaa mennä ja panna kenen kans tahansa, mutta kuitenkin puhelimen päästä löytyy se tuttu ja turvallinen, josta saa takuuvarmaa seuraa.

        Tottahan toki jokainen ikävöi eron jälkeen. Olihan suhteessa myös hyvät hetkensä ja on kiinnytty toisiinsa, vaikka päädyttiinkin eroon. Toiset suree itsekseen, yrittävät unohtaa ja päästä pian kiinni uuteen eronjälkeisen elämän. Toiset haluavat käsitellä tapahtunutta, eivät voi olla muistelematta ja miettimättä, eikä pääse irti ikävästä. Onko sitten helpompaa äkkikatkaisu kaikki heti poikki, vaiko vähitellen irtautuminen ja tapailu ystävinä? Ei helppoa kumpikaan.


      • Anonyymi
        the Tiger kirjoitti:

        Jokapojan unelma on olla vapaa mennä ja panna kenen kans tahansa, mutta kuitenkin puhelimen päästä löytyy se tuttu ja turvallinen, josta saa takuuvarmaa seuraa.

        A-ha... Hilppasen asenteellista sukupuoliroolitusta, monen pojan unelma on löytää sydämen ystävä joka ei pidä rakkautta vain tuloverotuksessa vähennettävänä menoeränä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      233
      1980
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1218
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1024
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1022
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      113
      778
    7. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      763
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      698
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe