NEUVOJA MEILLE ALOITTELIJOILLE

NailDesign89

Ajattelin perustaa tämmösen aloittelijoille tarkoitetun keskustelun eli te jotka jo osaatte tehdä kynsiä (geeli) niin tulkaapas antamaan vinkkejä ja neuvoja.

Itseltäni löytyy tämmöiset tavarat, toivoisin että kertoisitte missä vaiheessa mitäkin käytetään yms. Millä viilalla viilataan kynnen päälinen yms? Viilataanko tippi aina luonnon kynnen kanssa samaan "linjaan"?? Kun laitan esim glitterijauhetta geeliin, voin kovetuksen jälkeen viilata sitä?vai vasta sen jälkeen kun siihen päälle on tullut väritön geeli? Siis nyt tarvitaan todellakin kaikennäköistä apua. Niin ja mitä muuta esim desinfiointi ainetta mun kannattaa ostaa? Tarviinko noiden välineiden ja aineiden lisäks viel jotain muuta. Entäpä tipin poisto, miten se tehdään tuolla aineella? Mitä eroa on tuolla base coatilla ja top coatilla?

Tässä siis tää mun luettelo. :D

Valolaite:
1 x ammattilaisen uv-lamppu (4 putkea 9 W)

3-min. ajastin, jatkuva käyttö

Studio-UV-geelit:

1 x pohjageeli 5 ml
1 x rakennegeeli "roosa/kirkas" 5 ml
1 x Frenchgeeli "valkoinen" 5 ml
1 x viimeistelygeeli 5 ml

Tipit & liima:
1 x Profi-tippilaatikko täynnä 100 D tippejä

5 x kynsiliimaa à 3 ml

Työkalut:

1 x Profi-Tip-cutter kromattu
1 x Studio geelipensseli
5 x Profi-Studio viila, suora, valkoinen 180/100
10 x Profi-Studio banaaniviilat (rakeistus 180/100)
2 x Buffer
5 x ruusunpuutikkuja
1 x vanulappuja 500 kpl

Erikoislakat ja nesteet:
1 x erikoiskynsilakanpoistoaine 100 ml
1 x top coat
1 x kynsiöljy

1 xprimer

NailArt:
1 x glitteripuuteri
1 x strassikiviä

1 x piercing

1 x ranskalainen geeli soft-white 5 ml
1 x ranskalainen geeli pinkki maitomainen 5 ml
1 x 3in1 kertageeli 15 ml
1 x rakennegeeli rosa 5 ml
1 x pohjageeli 5 ml
1 x primer

1 x base coat kirkas 15 ml
1 x kynsilakan puhd.aine erikois 100 ml
1 x tipin irroitusaine 100 ml

1 x pensselin puhdistusaine 100 ml
1 x profi-studio-pensseli

1 x zellettenvanua 500 kpl rullana

10 x banaaniviila valkoinen 180 x 100
2 x buffer valkoinen
5 x tipliimaa 3 g
1 x kynsihoitoöljy 15 ml
kynsikoritteita ja glittereitä ja värigeelejä.

KIITÄN SUURESTI KAIKKIA JOTKA VASTAAVAT, tänne saa siis muutkin aloittelijat nyt sitten lisätä kysymyksiä jos jotain ei tajuu tai muuta :)

95

20812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iines^

      Tähän nyt ei oikein muuta pysty sanomaan kun MENE KOULUTUKSEEN. Varsinkin jos meinaat tehdä kynsiä joillekkin muille kuin itsellesi. Muuten aiheutat helposti vain puhki hiottuja kynsiä, tulehtuneita kynsinauhoja ja mielipahaa. Niistähän ei kukaan tykkää!

      • NailDesign89

        Ei sitten mielellään pliis näitä mene koulutukseen neuvoja. itse olen kyllä menossa koulutukseen jossain vaiheessa mutta silti aion opetella tekemään kynsiä itse ennen sitä.


      • iske008
        NailDesign89 kirjoitti:

        Ei sitten mielellään pliis näitä mene koulutukseen neuvoja. itse olen kyllä menossa koulutukseen jossain vaiheessa mutta silti aion opetella tekemään kynsiä itse ennen sitä.

        Ei kannata ensin itse opetella ja sitten mennä koulutukseen! Opit itsetekemällä väärin ja siitä on vaikea oppia pois. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?


      • aloittelija myöskin

        Huutonetissä on paljon tarvikkeita myynnissä. siellä myös yksi myyjä joka on minua useaan otteeseen. Hän on jo pitäkään tehnyt kynsiä ja todella auttavainen. En viitsi nimeä sanoa kun taas huudellaan mainostamisesta, mutta suosittelen. Kun tilaatte saksasta niin huomioikaa aloituspakkausten 5ml geelipurkit, ne ei kovin pitkälle riitä. itse tilaan vähintään 24ml purkkeja huutiksesta.


      • kissi28

        itse ainakin olen käynyt koulutuksen, mutta silti jää paljon kysymyksiä, ei mikään koulutus vastaa kaikkeen, varsinkin kun niitä kysymyksiä alkaa tulla vasta kun niitä kynsiä oikeasti tekee.


    • Tuishke

      HÖPÖ HÖPÖ!!! lopettakaa jo tuo koulutus-jankkaaminen jos joku kysyy neuvoa ALOITTELIJOILTA!!! joten siirtykää tässä vaiheessa niihin ammattilaissaiteille, jos ette kestä!
      Aloittaessasi siisti kynsi epäpuhtauksista ja tasaa kynnen päät tippiin sopivaksi, MUISTA HUOLELLINEN HYGIENIA. DESINFIOI KÄDET TARPEEKSI USEIN! Buffaa luonnonkynsi karheaksi MUTTA ÄLÄ viilaa liikaa, kynttä ei siis voi vahingossakaan puhki viilata amatöörinäkään. Eli poista kynnen pinnalta vain "tarpeellinen" ja tee siisti kynsi sivuilta myös. Jos kynnet rasvoittuvat tai ovat ns. Ongelmakynnet, levitä primer, mutta vaakatasossa, eli ei siis kuin kynsilakka. Tapoja on monia kuin tekijöitäkin, itse olen 4 vuoden kokemuksella tehnyt monenlaisella tavalla.
      Laita SOPIVAT TIPIT ja katso että liima levittyy joka kohtaan tipin kiinnilaittokohdassa! Tasoita tipit kynnen tasalle, varo viilaamasta taas liikaa ja älä tee viilalla edestakaista liikettä.Katso tässä vaiheessa että tippi näyttää aidolta ja tasaiselta ja ikäänkuin sulautuu kynteen.
      Base gel eli pohjageelin levitys. Voit halutessasi katsoa tarkemmin geelien levityksestä esim youtuben videoista. Laita uuniin. Rakennegeelin laitto, sitä ei siis vedetä kynsilakan tyyliin vaan rakennetaan kynnelle. Varo vatkaamasta kynnellä liikaa sitä koska se ilmaantuu, eli tulee kuplia kynteen. Voit tasoitttaa ja hioa rakennekynttä välissä uunista tulon jälkeen koska rakennegeeliä voi levittää esim 3 kerrosta, siten että kynsi näyttää hyvältä, ei liian paksulta. Muista pyhkiä kynnet uunista tulon jälkeen desinfiointiaineella. Kun kynnet ovat hyvät. Levitä top geeli eli viimeistelygeeli ja laita kahdeksi painallukseksi uuniin. Sitä voi laittaa reilummin. Jos haluat ranskalaiset kynnet niin tee ranskalaisella kynnen päät. Se vaatii harjoittelua mutta voit ostaa kaupasta tarralappuja jotka on muokattu valmiiksi ja laittaa niitä apuna käyttäen kynnen päät. Ranskalaista voi myös tasoittaa ja tehdä tarv 2 krt tai kunhan saat siitä hyvän. Sen voit laittaa esim rakennegeelin väliin. Toisessa paikassa se laitettiin rakennegeelin ja päällysgeelin väliin kun taas ulkomailla rakennegeelien väliin.
      Kynnen teko vaatii harjoittelua ja jos omaat maalaisjärkeä niin sen oppii kyllä. Kaverini tekee hienoja kysiä ilman mitään koulutusta, on harjoitellut ja omaa järkeä niin saa siistiä jälkeä.Useat kuvittelevat että ei osaisi mitään ilman koulutusta mutta niin se vaan on että yksi tuttu tuli itkien kynsistudiosta koska tyttö oli tehnyt kirjaimellisesti hirveät kynnet ja ei ollut ottanut kritiikkiä vastaan!! Joten eiköhän sitä pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia.
      Täälläkin tullaan tätä tapaa varmaan haukkumaan ja kysymään kauanko kynnet moisella tekotavalla kestäää, mutta ilman huoltoa meni viimeksi viisi viikkoa kunnes kasvoivat niin ulos että piti huoltaa :)
      Hyviä hetkiä kynsien parissa! Muista myös itse kerätä ahkerasti tietoa netistä ja kirjoista!

      • kiinnostunut....

        miksi pitää tippiä viilata vaan yhteen suuntaan? ja eikös se ollut niin että tahmeaa kerrosta ei pidä putsata pois jos ei viilaa eli joko viilataan ja putsataan tai sit ei kosketa laitetaan vaan uus kerros???


      • 18+3

        Juu tää viimeinen on hyvä, justiinsa näin niin kyllä hyvät tulee:)
        Voisinko lisätä vielä että oikeastaan ei tarvitse kovettaa kerroksien välissä. Eli laitat sen primerin ja heti base ja heti sen päälle rakennegeeli ja sen jälkeen vaan huolellisesti kiiltogeeli ja vasta silloin uunin kaksi tai kolme painausta napista. Näin olen minä tehnyt ja hyvin kestää!


      • NailDesign89
        18+3 kirjoitti:

        Juu tää viimeinen on hyvä, justiinsa näin niin kyllä hyvät tulee:)
        Voisinko lisätä vielä että oikeastaan ei tarvitse kovettaa kerroksien välissä. Eli laitat sen primerin ja heti base ja heti sen päälle rakennegeeli ja sen jälkeen vaan huolellisesti kiiltogeeli ja vasta silloin uunin kaksi tai kolme painausta napista. Näin olen minä tehnyt ja hyvin kestää!

        Ihanaa että joku edes tuli vastaamaan. Alkaa joo kyllästyttään nää mene koulutukseen kommentit kun oikeesti monet osaa tehdä kotonaan ihan kivoja ja vieläpä kestäviä kynsiä. Huomenna teen ensimmäiset kynteni. Tuskin saan niistä vielä mitään upeita aikaan mutta harjotushan tekee mestarin..

        Lisää vinkkejä ja neuvoja saa tulla kertokaan.
        Ja kysymyksiä myös tänne :)


      • H UH HUHUHUHU
        18+3 kirjoitti:

        Juu tää viimeinen on hyvä, justiinsa näin niin kyllä hyvät tulee:)
        Voisinko lisätä vielä että oikeastaan ei tarvitse kovettaa kerroksien välissä. Eli laitat sen primerin ja heti base ja heti sen päälle rakennegeeli ja sen jälkeen vaan huolellisesti kiiltogeeli ja vasta silloin uunin kaksi tai kolme painausta napista. Näin olen minä tehnyt ja hyvin kestää!

        voi tätä säälin määrää.. joku vaivautuu puhumaan asiallisesti niin tänne tulee heti joku repimään isoa likaista suuta... älkäät välittäkö, nuo ammattilaiset osaa sitten olla katkeria kun emme maksa satasta kynsistä vaan teemme kotona :) HAH!
        kyllä niiltä työt loppuu ennen pitkää...no hei sen takia ei kannata näillä aloittelijafoorumeilla surffata ja lytätä kaikkea..ei se teiltä lopu silti!!! olette te kyllä ihmeellinen ammattiryhmä!!!! en kyllä kaltaistenne joukkoon haluaisikaan!


      • NailDesing89
        H UH HUHUHUHU kirjoitti:

        voi tätä säälin määrää.. joku vaivautuu puhumaan asiallisesti niin tänne tulee heti joku repimään isoa likaista suuta... älkäät välittäkö, nuo ammattilaiset osaa sitten olla katkeria kun emme maksa satasta kynsistä vaan teemme kotona :) HAH!
        kyllä niiltä työt loppuu ennen pitkää...no hei sen takia ei kannata näillä aloittelijafoorumeilla surffata ja lytätä kaikkea..ei se teiltä lopu silti!!! olette te kyllä ihmeellinen ammattiryhmä!!!! en kyllä kaltaistenne joukkoon haluaisikaan!

        olisi kivaa saada tänne vähän enemmän keskustelua..

        itse olen nyt kahdet kynnet tehnyt, siskolleni ja itselleni. Siskon oli ekat jotka tein. niistä tuli ihan ookoot siihen nähden että siskon kynnet oli erittäin lyhyet,tipit oli vaikea laittaa niihin :D eilen tein itselleni ja siistit tulivat. tuskin mitään ammattilaiskamaa mutta kyllä näillä kehtaa mennä.

        haluisin saada vinkkejä siistin ranskiksen tekoon. tuntuu ettei sitä geeliä varmaan helposti saa siistiksi hymyksi tehtyä...


      • myös täällä
        NailDesing89 kirjoitti:

        olisi kivaa saada tänne vähän enemmän keskustelua..

        itse olen nyt kahdet kynnet tehnyt, siskolleni ja itselleni. Siskon oli ekat jotka tein. niistä tuli ihan ookoot siihen nähden että siskon kynnet oli erittäin lyhyet,tipit oli vaikea laittaa niihin :D eilen tein itselleni ja siistit tulivat. tuskin mitään ammattilaiskamaa mutta kyllä näillä kehtaa mennä.

        haluisin saada vinkkejä siistin ranskiksen tekoon. tuntuu ettei sitä geeliä varmaan helposti saa siistiksi hymyksi tehtyä...

        Kertokaa viisaammat noista koristelutekniikoista geelien ja akryylien kanssa ja myös ranskiksen teosta :) Minäkin haluan tietää miten saavutetaan paras lopputulos. Kannattaako kimalle sekoittaa geeliin vai painella siveltimellä/dipata geelin päälle?


      • puutikkua
        NailDesing89 kirjoitti:

        olisi kivaa saada tänne vähän enemmän keskustelua..

        itse olen nyt kahdet kynnet tehnyt, siskolleni ja itselleni. Siskon oli ekat jotka tein. niistä tuli ihan ookoot siihen nähden että siskon kynnet oli erittäin lyhyet,tipit oli vaikea laittaa niihin :D eilen tein itselleni ja siistit tulivat. tuskin mitään ammattilaiskamaa mutta kyllä näillä kehtaa mennä.

        haluisin saada vinkkejä siistin ranskiksen tekoon. tuntuu ettei sitä geeliä varmaan helposti saa siistiksi hymyksi tehtyä...

        siis manikyyritikulla piirrän ensin hymyn kohdalleen ja sitten täytän kynnen vapaan osan. Dottingtool on myös hyvä, mutta tikulla saa ohuemman ja tarkemman.


      • NailDesign89
        puutikkua kirjoitti:

        siis manikyyritikulla piirrän ensin hymyn kohdalleen ja sitten täytän kynnen vapaan osan. Dottingtool on myös hyvä, mutta tikulla saa ohuemman ja tarkemman.

        okei eli siis sillä tikullako millä kynsinauhoja vedellään? eikös se toinen pää ookin sellanen terävä niissä :D en nyt muista ku ei oo tikkua tos vieres. ja sitten jos teen ranskiksen glitterigeelillä et saako tolla systeemil senkin siististi?

        niin ja tuli mieleeni että mistähän tuommonen gotting tool kannattas hommata? minkä hintaisia ovat`?

        kun teette kynsien huoltoa, millä viilalla viilaatte geeliä pois? kuinka paljon geeliä pitää viilata pois?tein äidilleni viikko sitten oman kynnen geelauksen, eilen sitten haluttiin laittaa erilainen. oli viikko sit tehny sellase mis hileitä enkä saanut hileitä pois vaikka kuinka viilasin. muistaakseni kynnessä oli 3kerrosta, ensin alusgeeli sit hileet ja viel pääligeeli. viilasin viilan karkeammalla puolella ja siltikin hileet jäivät.


      • kynsikäs
        puutikkua kirjoitti:

        siis manikyyritikulla piirrän ensin hymyn kohdalleen ja sitten täytän kynnen vapaan osan. Dottingtool on myös hyvä, mutta tikulla saa ohuemman ja tarkemman.

        Mitä "hymy" tarkoittaa tässä yhteydessä?


      • myyyyyyy

        Heisan! Oliskohan tää ketju vielä hengissä jos tätä vähän koittais nostella :)
        Tuli sellasia juttuja mieleen tossa youtube videoita kattelessa että (tyhmä kysymys ehkä :D) eihän sillä kai ole väliä jos antaa geelien olla pidempään uunissa kuin sen 3 min (siis buildingiä levittäessä)? Ite oon saanu uudelta kesätytöltä kerran kynnet jotka murtuili palasiks viikossa just ku ei ollu tarpeeks uunitettu, en haluis samaa kohtaloa taas :)
        Ja tosiaan, tuolla joskus jo ihmeteltiinkin mutten löytänyt vastausta kysymykseen: miksi tipin ja kynnen reunaa häivytettäessä ei saa viilata edestakaisin?
        Ja vielä: builderiä levitettäessä pitääkö kynnen kärki niinkun ns. sulkea vaakatasovedoin, tuntuu että useassa videossa näin tehdään mutta koskaan ei siitä mainita mitään?

        Kiitos jollekin ihanalle jos viitsii vastata :)!


      • Jos et koveta
        18+3 kirjoitti:

        Juu tää viimeinen on hyvä, justiinsa näin niin kyllä hyvät tulee:)
        Voisinko lisätä vielä että oikeastaan ei tarvitse kovettaa kerroksien välissä. Eli laitat sen primerin ja heti base ja heti sen päälle rakennegeeli ja sen jälkeen vaan huolellisesti kiiltogeeli ja vasta silloin uunin kaksi tai kolme painausta napista. Näin olen minä tehnyt ja hyvin kestää!

        Kyllä jokainen kerros kannatta kovettaa. näin estää geelin valumisen ja viilaamisen tarve vähenee. Paksut kerrokset saattavat myöskin poltella sormissa. Halpisgeelit tekee just näin. Laadukkaammat eivät juurikaan


      • uv-gel
        myyyyyyy kirjoitti:

        Heisan! Oliskohan tää ketju vielä hengissä jos tätä vähän koittais nostella :)
        Tuli sellasia juttuja mieleen tossa youtube videoita kattelessa että (tyhmä kysymys ehkä :D) eihän sillä kai ole väliä jos antaa geelien olla pidempään uunissa kuin sen 3 min (siis buildingiä levittäessä)? Ite oon saanu uudelta kesätytöltä kerran kynnet jotka murtuili palasiks viikossa just ku ei ollu tarpeeks uunitettu, en haluis samaa kohtaloa taas :)
        Ja tosiaan, tuolla joskus jo ihmeteltiinkin mutten löytänyt vastausta kysymykseen: miksi tipin ja kynnen reunaa häivytettäessä ei saa viilata edestakaisin?
        Ja vielä: builderiä levitettäessä pitääkö kynnen kärki niinkun ns. sulkea vaakatasovedoin, tuntuu että useassa videossa näin tehdään mutta koskaan ei siitä mainita mitään?

        Kiitos jollekin ihanalle jos viitsii vastata :)!

        Ensimmäisenä tulee mieleen että onko 15w vai 36w uun?


      • minävaan1993

        voi mikä ihana ihminen täällä on vastannut tämän tytön kysymykseen! ihanaa! itse olen askarrellut paljon kynsien parissa ja olen haaveillut jo muutaman vuoden siitä että pääsisin näpräämään geelikynsiä itselle tai vaikka muillekin! harrastuksena enemmän :)! olen ymmärtänyt asian perustan jo aiemmin mutten ole varma myöskään järjestyksestä ja siitä kuinka geeliä tulisi laittaa, se että kerroit ettei geeliä kannata vatkata oli erittäin hyvä pointti, koska kerran eräs tuttavani teki minulle kynnet (mitkä jäivät ensimmäisiksi ja viimeiseksi) niin ne olivat aivan täynnä kuplia ja kirjaimellisesti itkin kolme tuntia ennenkuin sain revittyä ne irti. Kuplat ei ole kivoja.


        No anyway, ihanaa että joku kannustaa! itse voi oppia ihan mitä vaan.. ei koulutus tosiaan kerro kaikkea ja varsinkaan sorminäppäryyttä jos käden ja silmän yhteistyö ei natsaa niin ei siihen oikein mikään auta.. valitettavasti.

        terveisin: iki onnellinen siitä että joku kannustaa ja auttaa!


      • aloittelija

        Voiko led uunilla tehä tippejä


    • kynsikäs

      minäkin olen kiinnostunut kotigeelauksesta ja aion hankkia välineet. Mistä olet hankkinut omasi, ostitko jonkin peruspakkauksen ja paljonko maksoi? Netissä on erilaisia, jostain saa alle 60 € toimituskuluineen, toisessa on 150 €, mistähän hintaerot johtuvat, onko ilmaa hinnassa vai onko halvempi roskaa?

    • kynsikäs

      onko vahingollista, mikäli koko kynsi on pidemmän aikaa yhtäjaksoisesti geelin peitossa? Olen kuullut tekokynsiä jatkuvasti käyttäneen kynsien menneen jotenkin pilalle.

      • NailDesign89

        Kynsikäs,

        itse tilasin eurodiscountilta. vielä en osaa sanoa geeleistä yms mitään koska vasta niin vähän aikaa tehnyt, vasta muutamat kynnet takana.


      • kynsikäs
        NailDesign89 kirjoitti:

        Kynsikäs,

        itse tilasin eurodiscountilta. vielä en osaa sanoa geeleistä yms mitään koska vasta niin vähän aikaa tehnyt, vasta muutamat kynnet takana.

        tutustun tarjontaan - lisäbonuksena hupaisa käännösohjelmalla väännetty esittelyteksti :D


      • nailprincesss
        kynsikäs kirjoitti:

        tutustun tarjontaan - lisäbonuksena hupaisa käännösohjelmalla väännetty esittelyteksti :D

        Voiko kynsiä enää mitenkään korjata huollon yhteydessä, jos geelin reuna irronnut/ilmaa alla. Vai onko parempi tehdä kokonaan uusi geelaus? Muutenkin geelikynsien huollosta otetaan ohjeistusta/vinkkejä vastaan.


      • Neitinopsa
        NailDesign89 kirjoitti:

        Kynsikäs,

        itse tilasin eurodiscountilta. vielä en osaa sanoa geeleistä yms mitään koska vasta niin vähän aikaa tehnyt, vasta muutamat kynnet takana.

        Kauanko lähetyksen saapuminen kesti eurodiscountilta? Itse odottelen omaa pakettiani :)


      • kynsikäs
        NailDesign89 kirjoitti:

        Kynsikäs,

        itse tilasin eurodiscountilta. vielä en osaa sanoa geeleistä yms mitään koska vasta niin vähän aikaa tehnyt, vasta muutamat kynnet takana.

        Tilasin sieltä perusaloituspaketin kotikäyttöön. Oli sekavaa ja outoa, enkä vieläkään tiedä miten maksan sen, lisätietoja ja ohejita sähköpostilla tulossa... Mutta ajattelin, että 60 € ei nyt ole niin kauhea summa, jos se on huijausta. Mikäli taas toimii, niin kahdella geelauksella olen jo kuolettanut laitteen (Maksoin 40€ geelauksestani, en tarvitse tippejä enkä koristeluja, olen vain kyllästynyt pehmeisiin kynsiini joissa lakka ei pysy siistinä päivää kauempaa).


      • NailDesign89
        kynsikäs kirjoitti:

        Tilasin sieltä perusaloituspaketin kotikäyttöön. Oli sekavaa ja outoa, enkä vieläkään tiedä miten maksan sen, lisätietoja ja ohejita sähköpostilla tulossa... Mutta ajattelin, että 60 € ei nyt ole niin kauhea summa, jos se on huijausta. Mikäli taas toimii, niin kahdella geelauksella olen jo kuolettanut laitteen (Maksoin 40€ geelauksestani, en tarvitse tippejä enkä koristeluja, olen vain kyllästynyt pehmeisiin kynsiini joissa lakka ei pysy siistinä päivää kauempaa).

        Itellä meni joku 3 pv siihen et ne vahvisti et mun rahat on tullu ja siitä meni noin viikko ni tuli kotiovelle :)

        KYNSIKÄS, se maksu on hei ihan helppo kun meet nettipankissa sinne ulkomaan maksuihin ja sinne syötät ne bic ja iban koodit ja sit tietysti ne tiedot. ja pankki kai laittaa sit viestiä jos siinä on jotain häikkiä. mut se onnistuu ihan siinä normimaksutilassakin mut sit se viel kai kysyy sitä iban koodia.olin itekin AIVAN pihalla ja pelkäsin et ne rahat ei koskaan mee perille. mä tilasin niin paljon sieltä että kuitenki joku päälle 130 oli summana et se on jo sen verta iso summa et alko pelottaa jos ei tuukaan mut kyl perille löysi tavarat. joku muutama pullo oli vähän valskannu mut ei haitannu :)


        JA KOKENEEMMAT, kertokaapa huoltovinkkejä ja koristeluvinkkejä :)


      • Neitinopsa
        NailDesign89 kirjoitti:

        Itellä meni joku 3 pv siihen et ne vahvisti et mun rahat on tullu ja siitä meni noin viikko ni tuli kotiovelle :)

        KYNSIKÄS, se maksu on hei ihan helppo kun meet nettipankissa sinne ulkomaan maksuihin ja sinne syötät ne bic ja iban koodit ja sit tietysti ne tiedot. ja pankki kai laittaa sit viestiä jos siinä on jotain häikkiä. mut se onnistuu ihan siinä normimaksutilassakin mut sit se viel kai kysyy sitä iban koodia.olin itekin AIVAN pihalla ja pelkäsin et ne rahat ei koskaan mee perille. mä tilasin niin paljon sieltä että kuitenki joku päälle 130 oli summana et se on jo sen verta iso summa et alko pelottaa jos ei tuukaan mut kyl perille löysi tavarat. joku muutama pullo oli vähän valskannu mut ei haitannu :)


        JA KOKENEEMMAT, kertokaapa huoltovinkkejä ja koristeluvinkkejä :)

        Tuliko postin mukana? 4. päivä paketti lähetettiin saksasta, joten ens viikon alussa vois varmaa alkaa odottelemaan, ellei tänään jo tule. Ite tilasin 150e:llä, joten vähän pelottaa, jos paketti katoaa. Tosin ei kaverillakaan ollut pitään ongelmia paketin saapumisen kanssa.

        Mullakin oli ensin vähän ongelmia sen maksun kanssa. Laitoin muistaakseni vain sen IBAN-numeron, ja loput tiedot ilmestuivätkin laskun hyväksymisen jälkeen kenttään. Viestikenttään kopioin sitten tilausnumeron sun muut.


      • nailDesign89
        Neitinopsa kirjoitti:

        Tuliko postin mukana? 4. päivä paketti lähetettiin saksasta, joten ens viikon alussa vois varmaa alkaa odottelemaan, ellei tänään jo tule. Ite tilasin 150e:llä, joten vähän pelottaa, jos paketti katoaa. Tosin ei kaverillakaan ollut pitään ongelmia paketin saapumisen kanssa.

        Mullakin oli ensin vähän ongelmia sen maksun kanssa. Laitoin muistaakseni vain sen IBAN-numeron, ja loput tiedot ilmestuivätkin laskun hyväksymisen jälkeen kenttään. Viestikenttään kopioin sitten tilausnumeron sun muut.

        Neitinopsa on toiminut ihan oikein maksusysteemin kanssa.
        DHL kuljettaa paketin suoraan kotiovelle. jos et ole kotona niin ilmeisesti ne soittaa ja kysyy koska on himassa joku vastaanottamassa? voi olla että tuovat vaikka työpaikalle jos näin sovitaan :)

        ärsyttää.. tein siskon kaverille kynnet ja eivät olleet ku 3pn ni 3 oli jo irti,. Itellä pysyny nyt ainakin yli viikon, tosin oon repiny niitä :( siskolla myös pysyny ihan hyvin...


      • kynsikäs
        NailDesign89 kirjoitti:

        Itellä meni joku 3 pv siihen et ne vahvisti et mun rahat on tullu ja siitä meni noin viikko ni tuli kotiovelle :)

        KYNSIKÄS, se maksu on hei ihan helppo kun meet nettipankissa sinne ulkomaan maksuihin ja sinne syötät ne bic ja iban koodit ja sit tietysti ne tiedot. ja pankki kai laittaa sit viestiä jos siinä on jotain häikkiä. mut se onnistuu ihan siinä normimaksutilassakin mut sit se viel kai kysyy sitä iban koodia.olin itekin AIVAN pihalla ja pelkäsin et ne rahat ei koskaan mee perille. mä tilasin niin paljon sieltä että kuitenki joku päälle 130 oli summana et se on jo sen verta iso summa et alko pelottaa jos ei tuukaan mut kyl perille löysi tavarat. joku muutama pullo oli vähän valskannu mut ei haitannu :)


        JA KOKENEEMMAT, kertokaapa huoltovinkkejä ja koristeluvinkkejä :)

        ilmoitus maksun perilletulosta. Nyt odottelen. Kokeilemaan en taida heti päästä, liikkeessä tehty geelaus tuntu hyvin kestävältä, vaikka viilauksesta se tyttö ei tiennytkään mitään :)


      • 22
        kynsikäs kirjoitti:

        ilmoitus maksun perilletulosta. Nyt odottelen. Kokeilemaan en taida heti päästä, liikkeessä tehty geelaus tuntu hyvin kestävältä, vaikka viilauksesta se tyttö ei tiennytkään mitään :)

        Miten niin ei tiennyt viilauksesta? :)


      • kynsikäs
        Neitinopsa kirjoitti:

        Kauanko lähetyksen saapuminen kesti eurodiscountilta? Itse odottelen omaa pakettiani :)

        ja maksoin perjantaina 12.3., eilen tiistaina 23.3. tuli ilmo postista paketin saapumisesta, käyn noutamassa tänään. Siis reilu työviikko.


      • kynsikäs
        22 kirjoitti:

        Miten niin ei tiennyt viilauksesta? :)

        epätasaisesti, jäi rosoja, kynnet olivat toispuoleisia, ja mikä pahinta, viilasi alhaalta asti ihme keihäänkärjiksi siten, että sormen päät sivuilta jäivät ilman kynnen suojaa ja kipeytyivät. Ensin ajattelin paniikissa leikata kaikki kynnet poikki, mutta eihän se liian alhaalta viilattua osaa olisi auttanut. Niinpä tyydyin vain jyystämään niitä säällisen muotoisiksi, että kehtaa näyttäytyä.

        Kaiken kaikkiaan vaikutti siltä, että tytöllä oli kiire jonnekin, tai ehkä ei tainnut kiinnostaa pelkkä vahvistusgeelaus, kun ei päässyt toteuttamaan taiteellista puoltaan.

        Mikäli opin käyttämään tuota systeemiä, aion myös levittää geeliä paljon ohuemmalti, kuten aluslakan, nyt se kasvaa rumasti ulos ja lakkauksessa näkyy selvä raja tasoitusviilauksesta huolimatta. Kynsien päissä on tosi hölmöt ja kömpelon näköiset "pompulat", aivan lopuksi kynnettäjä sipaisi ne kynnen ylä- ja alapintaan. Vahvat tuli, mutta hassunnäköiset.


      • Hanna99
        kynsikäs kirjoitti:

        epätasaisesti, jäi rosoja, kynnet olivat toispuoleisia, ja mikä pahinta, viilasi alhaalta asti ihme keihäänkärjiksi siten, että sormen päät sivuilta jäivät ilman kynnen suojaa ja kipeytyivät. Ensin ajattelin paniikissa leikata kaikki kynnet poikki, mutta eihän se liian alhaalta viilattua osaa olisi auttanut. Niinpä tyydyin vain jyystämään niitä säällisen muotoisiksi, että kehtaa näyttäytyä.

        Kaiken kaikkiaan vaikutti siltä, että tytöllä oli kiire jonnekin, tai ehkä ei tainnut kiinnostaa pelkkä vahvistusgeelaus, kun ei päässyt toteuttamaan taiteellista puoltaan.

        Mikäli opin käyttämään tuota systeemiä, aion myös levittää geeliä paljon ohuemmalti, kuten aluslakan, nyt se kasvaa rumasti ulos ja lakkauksessa näkyy selvä raja tasoitusviilauksesta huolimatta. Kynsien päissä on tosi hölmöt ja kömpelon näköiset "pompulat", aivan lopuksi kynnettäjä sipaisi ne kynnen ylä- ja alapintaan. Vahvat tuli, mutta hassunnäköiset.

        nail art design ohjeissa luki et primerin jälkeen uuniin 180 sekkaa ja sit ei enää lukenut missään vaiheessa ohjetta, että laita uuniin vaikka uv geeliä pistetään builderia ja finishiä. eli laitetaanko uuniin joka geelin laiton jälkeen vai vasta lopussa?!


      • Hanna99
        Hanna99 kirjoitti:

        nail art design ohjeissa luki et primerin jälkeen uuniin 180 sekkaa ja sit ei enää lukenut missään vaiheessa ohjetta, että laita uuniin vaikka uv geeliä pistetään builderia ja finishiä. eli laitetaanko uuniin joka geelin laiton jälkeen vai vasta lopussa?!

        ..ja siis, mulla on builder finish bonding primer geelit ja järjestys on siis 1.primer -uuniin 2.bonding -uuniin 3.builder -viilaus ja uuniin ja 4.finish ja uuniin? VAIKO MITEN?


      • faerieee
        Hanna99 kirjoitti:

        ..ja siis, mulla on builder finish bonding primer geelit ja järjestys on siis 1.primer -uuniin 2.bonding -uuniin 3.builder -viilaus ja uuniin ja 4.finish ja uuniin? VAIKO MITEN?

        Kaikkia pohjustusaineita ei tarvitse käyttää uunissa, mutta jos primerissa niin lukee niin sitä on syytä noudattaa.

        JOKAISEN GEELIKERROKSEN JÄLKEEN ON KOVETETTAVA UUNISSA! Kynsi menee aivan pilalle jos ei koveta.

        1. Bond - uuniin
        2. Builder - uuniin
        (3. Builder - uuniin)
        (4. Kirkas - uuniin)
        VIILAUS
        5. Finish - uuniin


      • Klara111
        faerieee kirjoitti:

        Kaikkia pohjustusaineita ei tarvitse käyttää uunissa, mutta jos primerissa niin lukee niin sitä on syytä noudattaa.

        JOKAISEN GEELIKERROKSEN JÄLKEEN ON KOVETETTAVA UUNISSA! Kynsi menee aivan pilalle jos ei koveta.

        1. Bond - uuniin
        2. Builder - uuniin
        (3. Builder - uuniin)
        (4. Kirkas - uuniin)
        VIILAUS
        5. Finish - uuniin

        Minäkin olen itselleni alkanut tekemään kynsiä, ilman mitään koulutusta. Vuoden ajan kävin alkuun ammattilaisella tuhlaamassa rahojani, ja opettelemassa homman ;)

        Yksinkertaista työtä. Ei vaadi mitään erikoistaitoja. Harjoitus tekee mestarin.
        Ja saa juuri sellaiset kynnet kuin haluaa, ja juuri silloin kuin haluaa :)


      • Akryyli
        Klara111 kirjoitti:

        Minäkin olen itselleni alkanut tekemään kynsiä, ilman mitään koulutusta. Vuoden ajan kävin alkuun ammattilaisella tuhlaamassa rahojani, ja opettelemassa homman ;)

        Yksinkertaista työtä. Ei vaadi mitään erikoistaitoja. Harjoitus tekee mestarin.
        Ja saa juuri sellaiset kynnet kuin haluaa, ja juuri silloin kuin haluaa :)

        Moikka!

        Harjoittelen akryylikynsientekoa.

        Kun täällä näitä ammattilaisiakin näyttää käyvän, niin osaisiko joku (kuka vain, joka tietää mistä on kysymys) kertoa, että mitä teen akryylikynsiä tehdessäni väärin, kun akryyli alkaa päivässä repsottamaan kynsinauhojen vierestä? Olen koittanut viilata ohuemmaksi kynsinauhojen vierestä, olen myös koittanut levittää sinne ohuemman kerroksen akryyliä, mutta se ei sitten viilatessa oikein toimi, kun lähtee bufferillakin pois.

        Kiitoksia jo, jos joku osaisi ratkaista tämän dilemman. :)


      • tiipsukka
        nailprincesss kirjoitti:

        Voiko kynsiä enää mitenkään korjata huollon yhteydessä, jos geelin reuna irronnut/ilmaa alla. Vai onko parempi tehdä kokonaan uusi geelaus? Muutenkin geelikynsien huollosta otetaan ohjeistusta/vinkkejä vastaan.

        Jos ilmaa geelin ja luonnonkynnen välissä. Viilattava "alas" ja tehtävä uusi geelaus. Ilmaa EI saa olla!


      • tiipsukka
        kynsikäs kirjoitti:

        epätasaisesti, jäi rosoja, kynnet olivat toispuoleisia, ja mikä pahinta, viilasi alhaalta asti ihme keihäänkärjiksi siten, että sormen päät sivuilta jäivät ilman kynnen suojaa ja kipeytyivät. Ensin ajattelin paniikissa leikata kaikki kynnet poikki, mutta eihän se liian alhaalta viilattua osaa olisi auttanut. Niinpä tyydyin vain jyystämään niitä säällisen muotoisiksi, että kehtaa näyttäytyä.

        Kaiken kaikkiaan vaikutti siltä, että tytöllä oli kiire jonnekin, tai ehkä ei tainnut kiinnostaa pelkkä vahvistusgeelaus, kun ei päässyt toteuttamaan taiteellista puoltaan.

        Mikäli opin käyttämään tuota systeemiä, aion myös levittää geeliä paljon ohuemmalti, kuten aluslakan, nyt se kasvaa rumasti ulos ja lakkauksessa näkyy selvä raja tasoitusviilauksesta huolimatta. Kynsien päissä on tosi hölmöt ja kömpelon näköiset "pompulat", aivan lopuksi kynnettäjä sipaisi ne kynnen ylä- ja alapintaan. Vahvat tuli, mutta hassunnäköiset.

        tosi harmi että näitä tekijöitä löytyy liikkeistä :(


    • aloittelija04812

      Moi!

      Kiva kun on tämmöinen aloittelijoiden ketju!
      Eli itse teen myös geelikynsiä, mutta ilmakuoppia tulee helposti kynnen geelauksen sivuille. Eli miten nämä ilmakuplat saisi pois, mikä työvaihe menee väärin?? :)

      • myyyy

        ainakin tuolla yllä luki että jos sitä geeliä vatkailee kynnellä liikaa niin siten se kuplittuu :) Itse en siis ole ammattilainen, luin vain koko ketjun ;)

        Onkohan kellään kokemuksia akryyleillä aloittelusta? Onko tosi paljon vaikeempaa kun geeleillä? Itselläni akryylit pysyy paljon paremmin mutta en nyt haluisi hukkaan heittää rahoja ostamalla tuotteita joista en osaa mitään inhimillistä loihtia............

        Kiva ketju :))!!


      • naillls
        myyyy kirjoitti:

        ainakin tuolla yllä luki että jos sitä geeliä vatkailee kynnellä liikaa niin siten se kuplittuu :) Itse en siis ole ammattilainen, luin vain koko ketjun ;)

        Onkohan kellään kokemuksia akryyleillä aloittelusta? Onko tosi paljon vaikeempaa kun geeleillä? Itselläni akryylit pysyy paljon paremmin mutta en nyt haluisi hukkaan heittää rahoja ostamalla tuotteita joista en osaa mitään inhimillistä loihtia............

        Kiva ketju :))!!

        Toivottavasti tää ketju on viel pystys(:
        Eli kauan teillä on riittänyt nuo 5ml gelit?(:
        Ja olis kiva tietää miten te koristelette kynsiä(:


      • Wilmuli
        naillls kirjoitti:

        Toivottavasti tää ketju on viel pystys(:
        Eli kauan teillä on riittänyt nuo 5ml gelit?(:
        Ja olis kiva tietää miten te koristelette kynsiä(:

        Heissan, uutena liittyisin keskuteluun. Toivottavasti aihe jatkuu vielä... :)
        Tuolta samaiselta Eurodiscountilta tilasin syksyllä aloitussetin jossa 5ml purnukat... jolla pääsi kivastia alkuun. Pari kuukautta on aineet kestäneet omassa ja siskoni käytössä... ollaan huollettu parin viikon välein. Builder geeliä on enää vähäsen joten uuden tilaaminen on ajankohtaista.

        Nyt kiinnotaisi ajatus, että kokeilisin myös muita geeli-merkkejä... tuolta samalta laitokselta tilatakseni, useampia vahtoehtoja näyttäisi olevan hintahaitaria jonkin verran. Onko jokin mitä olette käytössä todenneet kestävimmäksi? Taidan jokatapauksessa nyt tilata toista merkkiä kokeeksi... käytössähän huomaa, mutta mielelllä kuulisin ajatuksianne.

        Kynsikoristeitä ja pensseleitä ym. olen tilaillut reilusti honkongista ym. hinnat on tosi halpoja ja tavara näyttää hyvältä. Vielä paria tilausta odottelen...

        Nuo aikaisemmin mainitut hileet... huh. Olen käytellyt hileistä o.p.i merkin lakkaa bilekynsien tekoon... hyvän näköistä, mutta pois saaminen on työlästä jos kaupan tavallisilla lakanpoistoaineilla yrittää. Viilaamalla lähtee, mutta työn takana. En siis laita hileitä/hilegeeliä rekennekerroksiin, koska siellähän on ja pysyy... jos haluaa siis tyyli vaihtaa useammin.


      • kynsiteknikkohki
        Wilmuli kirjoitti:

        Heissan, uutena liittyisin keskuteluun. Toivottavasti aihe jatkuu vielä... :)
        Tuolta samaiselta Eurodiscountilta tilasin syksyllä aloitussetin jossa 5ml purnukat... jolla pääsi kivastia alkuun. Pari kuukautta on aineet kestäneet omassa ja siskoni käytössä... ollaan huollettu parin viikon välein. Builder geeliä on enää vähäsen joten uuden tilaaminen on ajankohtaista.

        Nyt kiinnotaisi ajatus, että kokeilisin myös muita geeli-merkkejä... tuolta samalta laitokselta tilatakseni, useampia vahtoehtoja näyttäisi olevan hintahaitaria jonkin verran. Onko jokin mitä olette käytössä todenneet kestävimmäksi? Taidan jokatapauksessa nyt tilata toista merkkiä kokeeksi... käytössähän huomaa, mutta mielelllä kuulisin ajatuksianne.

        Kynsikoristeitä ja pensseleitä ym. olen tilaillut reilusti honkongista ym. hinnat on tosi halpoja ja tavara näyttää hyvältä. Vielä paria tilausta odottelen...

        Nuo aikaisemmin mainitut hileet... huh. Olen käytellyt hileistä o.p.i merkin lakkaa bilekynsien tekoon... hyvän näköistä, mutta pois saaminen on työlästä jos kaupan tavallisilla lakanpoistoaineilla yrittää. Viilaamalla lähtee, mutta työn takana. En siis laita hileitä/hilegeeliä rekennekerroksiin, koska siellähän on ja pysyy... jos haluaa siis tyyli vaihtaa useammin.

        jokaiselle on omanlainen geelimerkki joka käteen sopii. mutta silti luottaisin oikeaan brändiin en mihinkään eurodiscount kamaan.. myös bändillisiä saa edullisesti kun osaa etsiä ja silloin myös se mistä ostat kertoo sinulle neuvoja tekemiseen..
        koulutuksista sen verran että menkää hyvät ihmiset ulkomaille vaikka edes lähimaihin.. suomessa YLEENSÄ koulutukset ylihintaista soopaa.. peruskoulutukset kandee unohtaa täällä ne tiedot saatte netistäkin kun etitte.
        kysykää jos jokin osaaja opettaisi henk koht jos törmäätte hyvään tekijään. kynsien tekeminen ei lopulta ole helppoa jos haluat tehdä kestäviä , kauniita kynsiä erilaisin koristelutekniikoin


      • myyyy
        kynsiteknikkohki kirjoitti:

        jokaiselle on omanlainen geelimerkki joka käteen sopii. mutta silti luottaisin oikeaan brändiin en mihinkään eurodiscount kamaan.. myös bändillisiä saa edullisesti kun osaa etsiä ja silloin myös se mistä ostat kertoo sinulle neuvoja tekemiseen..
        koulutuksista sen verran että menkää hyvät ihmiset ulkomaille vaikka edes lähimaihin.. suomessa YLEENSÄ koulutukset ylihintaista soopaa.. peruskoulutukset kandee unohtaa täällä ne tiedot saatte netistäkin kun etitte.
        kysykää jos jokin osaaja opettaisi henk koht jos törmäätte hyvään tekijään. kynsien tekeminen ei lopulta ole helppoa jos haluat tehdä kestäviä , kauniita kynsiä erilaisin koristelutekniikoin

        Ohoh, tuli tuonne keskelle ni laitetaanpa alas, jos joku tosiaan vastaisikin :)

        Heisan! Oliskohan tää ketju vielä hengissä jos tätä vähän koittais nostella :)
        Tuli sellasia juttuja mieleen tossa youtube videoita kattelessa että (tyhmä kysymys ehkä :D) eihän sillä kai ole väliä jos antaa geelien olla pidempään uunissa kuin sen 3 min (siis buildingiä levittäessä)? Ite oon saanu uudelta kesätytöltä kerran kynnet jotka murtuili palasiks viikossa just ku ei ollu tarpeeks uunitettu, en haluis samaa kohtaloa taas :)
        Ja tosiaan, tuolla joskus jo ihmeteltiinkin mutten löytänyt vastausta kysymykseen: miksi tipin ja kynnen reunaa häivytettäessä ei saa viilata edestakaisin?
        Ja vielä: builderiä levitettäessä pitääkö kynnen kärki niinkun ns. sulkea vaakatasovedoin, tuntuu että useassa videossa näin tehdään mutta koskaan ei siitä mainita mitään?

        Kiva ja kiitos jo joku vastailee :)!


      • myyyy kirjoitti:

        Ohoh, tuli tuonne keskelle ni laitetaanpa alas, jos joku tosiaan vastaisikin :)

        Heisan! Oliskohan tää ketju vielä hengissä jos tätä vähän koittais nostella :)
        Tuli sellasia juttuja mieleen tossa youtube videoita kattelessa että (tyhmä kysymys ehkä :D) eihän sillä kai ole väliä jos antaa geelien olla pidempään uunissa kuin sen 3 min (siis buildingiä levittäessä)? Ite oon saanu uudelta kesätytöltä kerran kynnet jotka murtuili palasiks viikossa just ku ei ollu tarpeeks uunitettu, en haluis samaa kohtaloa taas :)
        Ja tosiaan, tuolla joskus jo ihmeteltiinkin mutten löytänyt vastausta kysymykseen: miksi tipin ja kynnen reunaa häivytettäessä ei saa viilata edestakaisin?
        Ja vielä: builderiä levitettäessä pitääkö kynnen kärki niinkun ns. sulkea vaakatasovedoin, tuntuu että useassa videossa näin tehdään mutta koskaan ei siitä mainita mitään?

        Kiva ja kiitos jo joku vastailee :)!

        Ei haittaa jos geeli on yliaikaa uunissa.

        Ei meille puhuttu koulutuksessa mitään siitä etteikö tippirajaa häivyttäessä saisi viilata edestakaisin. Ehkä se on joku varosuositus sen takia, että jos huolimattomasti viilaakin vahingossa omaa kynttä, koska omaa kynttähän ei saisi viilata edestakaisin vedoin.

        Kaikilla on parhaaksi kokemansa tapa levittää geeliä ja moni varmaan kokee ton vaakavedoin tehtävän levityksen helpoimmaksi kärkiä tehdessä. Kokeile mikä itselle tuntuu parhaimmalta ja millä saa parhaimman lopputuloksen. Ideahan olisi, että kynsinauha-alue ja kynnen kärki olisi samalla tasolla.


    • primerin laitosta

      Primeriahan (tai miksi sitä missäkin sarjassa kutsutaan) kuuluisi laittaa omalle kynnelle kun tehdään kynnet alusta pitäen. Eikö tällä logiikalla sitä pitäisi laittaa huollossa "uuden kasvun" alueelle? Kun olen huollattanut liikkeessä, sitä ei ole koskaan laitettu siihen kapealle alalle. Pitäisikö?

      • Kyllä kuuluisi laittaa myös huollossa oman kynnen alueelle. Onko kyntesi kuitenkin pysyneet ihan hyvin eikä ole alkanut ilmaantuun reunoilta?


      • primeristä
        faerieee kirjoitti:

        Kyllä kuuluisi laittaa myös huollossa oman kynnen alueelle. Onko kyntesi kuitenkin pysyneet ihan hyvin eikä ole alkanut ilmaantuun reunoilta?

        Ei ole laitettu huollossa primeria! Olen käynyt kolmessa eri liikkeessä laitattamassa kynsiä. Riippuisiko geelimerkistä? En osannut sitä vielä silloin ihmetellä, vaan vasta kun aloin opetella itse tekemistä. Kynnet ovat silti pysyneet yleensä suht hyvin, mutta pientä liftausta on ollut varsinkin reunoissa. Itse tehdessäni olen käyttänyt sitä ja aika tyytyväinen olen reunojen pysymiseen siihen nähden, että olen ihan amatööri.

        Lisäkysymyksenä sellainen, että haittaako jos sitä menee vanhan geelin päälle? Kynsinauhoille ei käsittääkseni saisi mennä, ainakin olen sitä varonut.


      • primeristä kirjoitti:

        Ei ole laitettu huollossa primeria! Olen käynyt kolmessa eri liikkeessä laitattamassa kynsiä. Riippuisiko geelimerkistä? En osannut sitä vielä silloin ihmetellä, vaan vasta kun aloin opetella itse tekemistä. Kynnet ovat silti pysyneet yleensä suht hyvin, mutta pientä liftausta on ollut varsinkin reunoissa. Itse tehdessäni olen käyttänyt sitä ja aika tyytyväinen olen reunojen pysymiseen siihen nähden, että olen ihan amatööri.

        Lisäkysymyksenä sellainen, että haittaako jos sitä menee vanhan geelin päälle? Kynsinauhoille ei käsittääkseni saisi mennä, ainakin olen sitä varonut.

        Onhan noi merkki- ja sarjakohtasiakin tietysti. Kaikissa sarjoissa ei ole primeriä lainkaan tai se ei ole välttämätön. Kuulostaa vaan vähän aineiden säästämiseltä ja työn nopeuttamiselta, kun primer jätetään pois huoltovaiheessa vaikka uusia kynsiä laittaessa se pistetään.

        En itse ole huomannut siitä aiheutuvan mitään haittaa jos primeriä menee vanhankin geelin päälle. Mutta kannattaa kuitenkin ihan aineita säästääkseen yrittää saada se mahdollisimman tarkkaan vain omalle kynnelle.


      • SuvikkiTre
        primeristä kirjoitti:

        Ei ole laitettu huollossa primeria! Olen käynyt kolmessa eri liikkeessä laitattamassa kynsiä. Riippuisiko geelimerkistä? En osannut sitä vielä silloin ihmetellä, vaan vasta kun aloin opetella itse tekemistä. Kynnet ovat silti pysyneet yleensä suht hyvin, mutta pientä liftausta on ollut varsinkin reunoissa. Itse tehdessäni olen käyttänyt sitä ja aika tyytyväinen olen reunojen pysymiseen siihen nähden, että olen ihan amatööri.

        Lisäkysymyksenä sellainen, että haittaako jos sitä menee vanhan geelin päälle? Kynsinauhoille ei käsittääkseni saisi mennä, ainakin olen sitä varonut.

        Hei,
        primerin käytöstä vielä pari sanaa;

        Primeria ei saa laittaa liikaa. Sen ei tarvi lillua siinä kynnellä, kevyt pyyhkäisy riittää. Ja primerin täytyy antaa kuivaa kunnolla ennen geelin levitystä tai geeli lähtee liftaamaan takuuvarmasti.

        Kynsiä kun laitetaan niitä kokoajan kostuetaan; desinfioidaan aluksi, putsataan cleanerilla useampaan kertaan (määrä vaihtelee geelimerkkien mukaan ts. pölyäminen viilausvaiheessa) muotoiluvaiheessa ja jos mahdollisesti tippikin vielä kiinnitetään niin siinä käytetään liimakiinnitystä.

        Elikkäs koko käsittelyn jälkeen valmiiksi kosteahko kynsi täytyy antaa kuivaa ennen primeria myös. Viitisen minuuttia riittää tai joissakin salongeissa kahvikupposen äärellä joka on sopiva hetki miettiä mitä koristeluja kynteen laitetaan.

        Itse aikoinaan kävin salongissa jossa kynnet kyllä alitettiin nopeasti ja edullisesti mutta lopetin käymisen kun liftausongelmaa oli jatkuvasti. Mutta kun vaihdoin toiseen salonkiin niin tekijä kertoi näistä kuvioista.


        Eikä ole sen jälkeen liftannut.

        ja hox: molemmissa salongeissa tehtiin samalla geelimerkillä. Eli kiirekin pilaa monesti hyvin tehdyt kynnet.


    • MirtZu

      Millä aineella te puhdistatte niitä pensseleitä? Geelistä kyse..

      • En yleensä millään. Pyyhkäsen nukkaamattomaan kuitulappuun ja joskus jos on esim. glitteriä tai värigeeliä siveltimessä niin desinfiointiaineella. Siveltimien puhdistusaineet on aika hintavia eikä niiden käyttö tosiaan ole pakollista. Siveltimet pysyy sitä pidempään parempana mitä vähemmän niitä pyyhkii millään aineilla, koska ne aina väkisin kuivattaa luonnonkarvaista sivellintä.


    • itseoppivainen

      Mä tilasin aloituspaketin ja siinä tuli HYVÄT OHJEET mukana, että miten just niillä paketin jutuilla tehdään kynsiä. Olen kovasti harjoitellut ja edistynyt hurjaa vauhtia. Ei ole pakko mennä kalliiseen koulutukseen, ihan hyvin itsekin voi oppia jos on halua. Tilasin aloituspaketin täältä ja he myös opastavat mm. sähköpostilla jos tulee aloitteluvaiheessa jotain ongelmia vastaan! Mun mielestä harvinaisen hienoa palvelua!

      http://www.jtcosmetics.fi/kynsitarvikkeet-aloituspakkaukset-c-75_89.html

      • niassa

        Ja mun mielestä harvinaisen ärsyttävää "piilomainontaa".


    • akkiir

      kynsitarvike.fi geelit on ok harjoituskäyttöön, ja kaikkiin geeleihin, poistoaineisiin ym saa sieltä ohjeet ladattua pdf:nä.
      siellä on paljon hyviä "oheistuotteita" :)

      • irethia

        Paitsi että kynsitarvike.fi:ssä asioidessasi täytyy olla kurssi käytynä, tai olla alan opiskelija jotta voi sieltä tarvikkeita ostaa...


    • kotonakynsiätekevä

      Ite oon tehnyt sekä kynsitarvike.fin geeleillä, että eurodiscountin enkä ole huomannut minkäänlaista eroa. Paitsi sen että minusta noi nded:n geelit olivat parempia työstää, kun eivät olleet niin valuvia..

    • vieras987634567

      Hei

      Tilasin hobbyhallista rio geelikynsipaketin, ja mukana tuli kyllä ohjeet, mutta ovat ns. peruskynsille. Ja huom. vain kaksi geeliä, toinen kirkas ja toinen vaal.pun. mutta kuitenkin ovat samaa ainetta. Kysynkin, että missä välissä glitter ja kynsitimantit laitetaan? Toisella kerralla kun geeli on levitetty ja ennen uuniin laittoa?

    • käytössä2

      Tuolta saa edullisesti, postikulut hinnoissa mukana
      Luottokortilla voi maksaa, posti kiikuttaa parissa viikossa.
      (varaudu kuiteskin kk, ne tulee Honkongista asti ja postin kulkuu ei voi aina ennustaaa)

      http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23853~r.34774240
      Nail Art UV Gel Kit with 9W UV Curing Lamp (Light Color Assorted)
      Price: $35.09 EUR 24.69 (for reference)
      Ihan positiiviset arvostelut käyttäjiltä.

      http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.55093~r.34774240
      Manicure Nail Tips Cover Polish Protection Clippers (10-Piece Set)
      Price: $2.80 EUR 1.97 (for reference)

      Yli 15 taalan ostoille tulee postin seurantakoodi (kirjattuna).

    • kynsityyppi

      Heräisköhän tämä ketju vielä kerran eloon?

      Olen myös aloittelija ja omistan Rio UV-nails -kynsipaketin, jonka ostin cittarista hintaan 74,90e. Paketissa tulleen uunin totesin hiukan tehottomaksi, joten ostin erikseen tehokkaamman, 36W uunin. Miten te muut aloittelijat olette tehneet koristeluja?

      Itse kokeilin kynsien vapaita reunoja koristella niin, että laitan kirkasta geeliä vain sille alueelle, johon glitteriä haluan. Sen jälkeen laitan glitterpurkin kannen kynnen alapuolelle ja naputtelen varovasti suoraan purkista glitteriä kynnelle. Tulee luonnollisesti kerralla liikaa, mutta sitten kynsi ylösalaisin ja naputtelen toisella sormella ylimääräiset pois. Sitten uuniin kovettumaan ja jatko normaalisti!

      Mitä muita keinoja on?

      Olen vasta muutamat kynnet tehnyt, ja minulle on vähän hämärän peitossa se, mitä kaikkea geelikerrosten väliin voi laittaa.
      1. geelikerros kovetettu
      2. toinen geelikerros kovetettu
      3. tahmea geeli pyyhitty pois
      ---TARVITSEEKO TÄHÄN VÄLIIN JOTAIN?!?!?!? ---
      4. kapealla siveltimellä koristelujen kohdalle geeliä
      5. em. koristelu
      6. koristekerros uuniin
      7. jatkan normaalisti loppuun.

      Tämä tuottaa minulle päänvaivaa.... Osaiskohan joku auttaa?

      Ja vielä: Jos laitan jotain toista kynsilakkaa tai esim. Konad-kuvioita geelikerrosten väliin, vaatiiko nämä jotain primeriä tms. alleen, koska olenhan jo pyyhkinyt tässä vaiheessa sen tahmean geelikerroksen pois....??

      Kiitos ihanille, jotka vastaavat! :)

      • M

        ^Kynsityypille, kannattaa viilata/buffata kynsi tahmean kerroksen jälkeen ja siihen päälle sitten koristelut yms, niin geeli jonka siihen koristeiden päälle laitat kiinnittyy kunnolla. Aina kun pyyhit tahmean kerroksen pois niin viilaa/buffaa kynsi. Paitsi tietysti top coatin jälkeen. :)


    • M

      Itse ostin tuon Rion kynsipaketin ja oli kyllä ihan täyttä kuraa ne geelit. Eivät pysyneet kuin pari hassua päivää kunnes napsahtelivat irti ja ilmautuivat reunoista. Nyt maksoin vähän enemmän ja tilasin Cesars shopista geelit ja pysyvät kynnessä todella hyvin. Tein myös aiemmin akryyleita nail4you sivuston akryyleillä mutta nekin olivat melko huonoja... Kyllä se vaan melkein niin menee että halvalla ei saa hyvää. :/ Tai ainakaan itselleni ei nuo Rion geelit sopineet. Ilmaantuivat kahdessa päivässä kokonaan irti. Nyt ollut viikon Cesarsin geelit ja pysyneet kauniina koko ajan eikä repsota mistään.

      Ja vielä näille "ammattilaisille". On vähän sama asia sanoa ihmisille että älkää tehkö kynsiä kun ette osaa ilman koulutusta kuin sanoa lapsille että älkää piirtäkö kun ette osaa. Eihän mitään opi harjoittelematta, kävi sen kurssin/koulutuksen tai ei. Itse en ainakaan ole pennosiani sijoittamassa kalliisiin kursseihin sillä en tosiaan halua kynsiä ammatikseni tehdä vaan itselleni ja ehkä joillekin kavereilleni. Miksei siis voisi harjoitella ihan itsekseenkin? En ole teidän kynsiänne laittamassa joten mitä se teitä liikuttaa vaikka omat kynteni "pilaisinkin". (omat kynteni eivät ole kärsineet tekeleistäni pätkääkään. Päinvastoin, liikkeessä viilataan rikki sekä kynsi että kynsinauhat, ainakin voin syyttää itseäni sitten kynsieni pilaamisesta.)

      Itse tosiaan kyllästyin siihen että liikkeessä hurautellaan sähköporalla puolet omasta kynnestä vaikka pintaa pitäisi vain karhentaa. Itse en ainakaan saa käsipelillä kynsiäni viilattua hajalle toisin kuin liikkeissä on tehty. Saanpahan ainakin juuri sellaiset kynnet kuin itse haluan.

      Jos kiinnostaa niin aloitin uuden kynsiblogin jossa teen juurikin näillä uusilla Cesarsin geeleillä jotka tilasin. Myös kokeilen kaikkea muutakin uutta näin amatöörin näkökulmasta. :D En siis ikinä ole mitään kursseja käynyt vaan ihan kotona kokeillut ja netistä oppinut.

      http://nailiaison.blogspot.com/

    • kynsityyppi

      Kiitos vastauksista, vieläpä näin nopeista! :)

      M, jään seuraamaan blogiasi!

    • Beautiful nails

      Itse aloitin kynsien parissa 17-vuotiaana (2005) ja perustietoa kynsistä oli ja silti piti harjoitella paljon joten muista että hetkessä et opi hommaa kunnolla.
      Mä suosittelisin ottamaan ekat kynnet hoitolassa, näät homman ja voit sitten itse opetella huoltmaan. Myös youtubesta löytyy videoita mutta kyllä se pitää nähdä livenä.
      Karhealla viilalla viilaat tipin mutta oman kynnen vain karhennat, älä viilaa! Joku sanoi että et voi saada omia kynsiä pilalle mutta kyllä voit. Jos viilaat liikaa, huollat ja viilaat liikaa, kynnet irtoavat vieden keratiinia kynnestä niin ei kovin kauaa tarvitse odotella että omat kynnet pilalla.

      Glitter lähtee viilaamalla tietysti, jos sulla on jättikerros sitä niin sitten ei kaikki lähde, maalaisjärkikin sanoo tämän. Kokeile niin tiedät mikä tapa sulle paras mutta itse en koskaan viilaa ennenkuin glitterin päällä on geeliä. Tämä siksi, että kun viilaat ja pyyhit kynsipölyn niin glitteriin tarttuu vanua vaikkakin nukkaamatonta..

      Desinfioinniksi tarvitset isopropanolia pyyhkäisyyn, käsidesiä ja tavallista desinfiointiainetta sekä jotain jolla desinfioit välineet jotka ovat jatkuvassa käytössä, tähän on monia esim. kloori mutta vaatii törkeen pitkän ajan eli huonolaatuiset välineet ei kestä eikä tapa kaikkia bakteereja. Muista että välineet eivät puhdistu vain pyyhkäisemällä niitä jollain!!! Ota selvää mikä tappaa parhaiten eri pöpöt ja mitä sulla on mahdollista kuluttajana ostaa, tästä mulla ei tietoa.
      Lisäksi tarvitset kertakäyttöiset alustat joihin kynsipöly jää, vinyylihanskoja ja hengityssuojaimia sekä paljon viiloja. Noilla pääset vähän alkuun mutta eivät riitä pitkälle. Muista viilojen oikea säilytys jos et heitä omiasi roskiin heti, toisten viilat toki heität jos toisillle välttämättä haluat tehdä mitä en suosittele! Älä käytä itselläsikään varpaan- ja sormenkynsille samoja. Muista muutenkin ehdoton hygienia! Hygieniapassin suorittaminen ei olisi pahasta vaikka vaan itsellesi teet, siihen treenatessa opit hygieniasta paljon.

      Oletko ostanut tuotteesi nail design euro discountilta? Ajattelin vaan kun puhut "tipinpoistoaineesta". Sattuuko olemaan vaan purkissa olevaa acetonia? Perehdy aineisiin, tuo on ihan normi rautakauppatavaraa. Acetonin käytön opettele, sillä putsataan kynttä, lakkaa ja liuotetaan esim. akryyliä ja geeliäkin pilaa käytössä muttei poista kokonaan..
      Base coat on aluslakka, top coat päällyslakka.

      Onnea uudelle harrastukselle mutta ethän tee kynsiä muille jookos? Sulla tuntuu olevan tiedot tosi hakusessa ja vaikka mulle on aivan sama miten kauniita tai rumia kynsiä teet, hygienia täytyy oppia sillä vaarannat sekä omasi että muiden terveyden.
      Muista aina kynsiä tehdessä hygienia, se on tärkeämpää kuin uskotkaan.

      • Beautiful nails

        Lisään vielä tuohon että kuka vaan osaa lätkiä geeliä ja saada sen pysymään, mutta jos sulla ei ole mitään perustietoa niin miten tiedät kenelle saat tehdä kynnet ja kelle et? Miten suojaat itsesi satavarmasti? Voitko vannoa että asiakkaan terveys ei kärsi kynsistä jotka teet? Missä teet kynnet ja miten suojaat ympäristön? Koulutuksia löytyy myös pelkästään niille jotka haluavat tehdä itselleen ja siinä opit tarpeelliset asiat. Miksi kuvittelette että ammattituotteet ovat kalliimpia kuin halpikset? Ei siinä ole kyse pelkästää geelien liftaamisesta tai pysymisestä.


    • kynsiharjottelija

      Mulla ei oo erikseen rakenne ja pohajgeelejä sun muita,,, on vaan kirkasta "tavallista" halppis geeliä. Kynnet on kestäny iha suht hyvin, mut pitäiskö investoida erilaisiin geeleihin?

    • MissyQ

      Osaako joku suositella hyviä yksivaihegeelejä joita saa tavallinenkin kuluttaja tilattua? Itselleni on tehty ECO geelillä ja Universal nailsilla, mutta näitä ei näytä saavan jos ei ole ammattilainen. Olen myös opettelemassa itse tekemään kynsiä nyt sen jälkeen kun olen käynyt vuoden ajan liikkeessä. Uskon, että osaan ja pärjään ja opin, mutta tosiaan etsin vinkkejä siitä mikä 1 vaihegeeli voisi olla laadukasta.

    • M

      Itse olen nyt käyttänyt Cesars shopin geelejä. Saa kuka vaan tilattua (melko kalliita tosin), on itselläni hyvin pysynyt ja toimitus on todella nopea! Usein jo seuraavana päivänä tupsahtanut postiluukusta. Cesarsin geelejä voi mielestäni käyttää miten päin vain, tai niin ainakin sivuilla väitetään. Mielestäni on helpompi tehdä monella geelillä kuin vain yhdellä ja lopputuloskin on kauniimpi. Tai ainakin laittaisin päälle jonkun top coatin jotta lopputulos on kiiltävä. :)

    • MissyQ

      Kiitos vastauksesta M. :) Täytyy kokeilla Cesarsin geelejä. En tosiaan osaa sanoa mitä eroa on jos tekee useammalla geelillä tai jos tekee yhdellä kun mulle on tosiaan tehty aina vaan yhdellä :) Ja sitten päälle on laitettu sealer joka on tuonut kynsille sen kiillon ja mun mielestä on näyttäneet tosi hyvälle aina. Näyttää vaan jotenkin helpommalta kun muotoilija itsekin tekee kaiken vaan yhdellä geelillä niin siksi ajattelin, että yhdellä geelillä on helpompi opetella itsekin.:)

    • liiannuori

      Voikos hei tavallisia lakkoja käyttää geelikynsiisn, jos niissä ei ole asetonia?

      • pinkku7

        voi käyttää tietenki =)


    • mimmukaliini

      hei vain. itse olen tehnyt jonknaikaa amatööri kynsiä pelkillä tipeillä ilman geelejä, no, nyt tilasin ebaystä tarvikkeet ja siinä mukana tulee uv-lamput ja kaikenmaailman geelit. ihan samoja mitä olen nähnyt suomalaisillakin sivuilla, tosin paljon halvempia. koska en ole koskaan niitä käyttänyt. haluaisin kysyä mistä erotan mitkäkin geelit ym ja mistä voin opetella laittamaan niitä kotikonstein.?

    • pro.

      Pari pientä vinkkiä tänne laittaisin. Ensinnäkin koristelusta: Jos tykkäät vaihdella koristeita eri huoltokerroilla kannattaa koristeet kuten hileet lisätä vasta viilattuasi kynnen oikeaan muotoon eli rakennegeelin ja päällysgeelin väliin. Näin säästät itseäsi viilaamiselta vaikka aikaa saattaa mennä enemmän. Lopputuloksena kynnen muodon tulisi muistuttaa mantelia. Ymmärrän ammattilaisena miksi alottelijoita käsketään kouluttautumaan, joten älkäää tekin lytätkö meitä. Useimmilla koulutuksen saaneilla on tietoa kynsisairauksista, oikeista viilaustekniikoista ym. josta te vain haaveilette. Turha tänne on tulla itkemään kun olette tartuttaneet ystävällenne kynsisienen tai muun sairauden tarttuessa. Alottelijan kannattaa panostaa hyvään aloituspakettiin ja johonkin yhden päivän koulutukseen missä teidät ohjataan alkuun ja saatte kouluttajan yhteystiedot johon soittaa ongelmien ilmetessä. Kurssien hinnat vaihtelevat hurjasti mutta suosittelen lämpimästi, kyllä ne maksavat itsesnsä takaisin hyvinkin nopeasti. Täällä netissä on melkein mahdoton valaista aloittelijoille kaikkia vinkkejä ja niksejä mitä tiedämme.

    • lo

      aivan loistava ketju...itse odottelen nyt omaa pakettiani nded:istä..mietin vain, että kun sieltä ne ohjeet tulee niin onkohan ne suomeksi vai?toki olenhan nyt opiskellut aika paljon netistä että myös itselle laitettu jonkin aikaa kynsiä joten jotain jo itsekkin tietää..paljon on kuitenkin vielä opittavaa.

    • aloittelija :)

      Olen tehnyt muutamia kynsiä ebayn geeleillä (harjoituksena :P). Nyt sitten päätin tilata NDED:in "laadukkaammat" geelit. Varmasti tässä ketjussa on tullut esiin kerrosten järjestys, mutta tarkennusta vielä hieman kaipaisin :D.

      Eli siis meneekö oikein:

      1. Primer (onko tarpeellinen?)
      2. Base gel
      3. Builder gel
      4. Finish gel
      5. Top coat (onko tämä tarpeellinen?)

      Saattaa olla tyhmiä kysymyksiä, mutta tuo pohjageeli ja päälligeeli herättää kysymyksen onko pohjalakka ja päällilakka tarpeellisia :).

      Kiitos jo etukäteen jos joku vielä jaksaa vastailla!

    • nellu__
    • Ellushka111

      Kivaa löytää tällainen keskustelu! Eiköhän meistä jokainen osaa itse päättää haluaako maksaa sen 110 e rakennekynsistä liikkeessä kun itse saa samalla hinnalla kaikki kamat ja riittää moniin kymmeniin uusiin kynsiin ja voi harjoitella ystäville ja tutuille :) Ja sitten joskus jos tuntuu että haluaa esim. ammatin kynsiteknikkona niin voi hakeutua koulutukseen. Mun mielestä ilman harjoittelua itsekseen ei kynsikoulusta ole kauheasti apua... Kävin pitkään yhdessä liikkeessä laitattamassa kynsiä ja pari kertaa satuin juuri teknikoksi valmistuneelle, jotka kertoi että kynnet oli hyväksyttävän näköiset vasta 7 tunnin jälkeen :D eli ihan tyhjästä sinne ei mun mielestä kannata mennä, vaan ennen sitä saada vakautta käteen esim valkoista ranskista tehtäessä ja harjoitella kovemmilla geeleillä ettei lösähdä nauhoille tai viilaa geeliä puhki. Kun nää asiat on kunnossa( monet muut), niin ehkä silloin harkitsisin maksaa kynsikoulutuksen, enkä itse ikinä menisi päivän kestävään kurssiin, mitä siinä voi oppia 8-10 tunnissa? Tuskin jää mieleen paljoa, ja puoletkaan ei saa sitä diplomia sen takia kun eivät saa valmiiksi kynsiä 2 tunnissa ja ulkomuodoltaan sekä esteettisesti hyväksyttäviä kynsiä. Kaikki vaan harjottelemaan kotona jos siltä tuntuu ! :) Itse oon aloittanut tän vuoden tammikuussa kynsien teon ja laitoin blogin että voin laittaa tekemiäni amatöörikynsiä näytille sekä arvosteltaviksi . Tilailen vähänväliä kokeiluksi erinlaisia geelejä/koristeita kokeiluun joista päivitän kokemukset blogiini :) Blogi on vasta aloitettu joten siksi ei ole kauheasti vielä päivityksiä, tervetuloa vierailemaan ja kertomaan miltä näyttää! =)

      nail-junkies.blogspot.com

      -Elina

    • bellabambino89

      lueskelin sieltä täältä pätkiä tästä viestiketjusta ja haluisin oman kommenttini tuosa nded:n eli eurodiscountin geeleistä ja tuotteista sanoa. itse ole nkäyttänyt kyseistä merkkiä vuoden tehdessäni kotona kynsiä tutuille ja tuntemattomille asiakkaille. olen kosmetologi ammatiltani ja opiskelujen yhteeydessä myös rakennekynsikoulutuksen saanut. Minulla ei ole IKINÄ ollut mitään valittamisen aihetta kyseisetä geelisarjasta, ainut mikä on niin 2-vaihegeeli saisi olla vähän napakampaa. muuten aivan bueno ja erittäin helppo ja yksinkertainen käyttää :) mainostamisesta en tiedä mutta jokainen joka haluaa nähdä millasia luomuksia olen tällä nded: geelillä saanut aikaiseksi. Ei muuta ku tytöt harjottelemaan vain :) koristelu ym vinkkejä annan myös itse mielelläni jos joku haluaa kysellä. Kivaa kesää kynsikamut! :)
      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150241400553071.330721.636598070&type=3

    • asialinja_kiitos!!!

      Voisikos tähän samaan ketjuun laittaa kokeneempien tekijöiden ohjeita geelikynsien huoltoon. Eli, kun teet kynsihuollon, miten paljon viilaat vanhaa geeliä alta pois, millaisilla vedoilla/ yhdensuuntaisilla yms. ?
      Yhdet ohjeet itselläni on, mutta olisi ihan kivaa saada lisävinkkejä.
      Käytättekö luonnonkynnelle soak off-geelejä vai 3-vaihegeelejä? Minkä kerroksen alle tykkäätte laittaa koristelut yms. ?
      Ja ei niitä iänikuisia MEE KOULUTUKSEEN lätinöitä kiitos!!

    • minäö

      Ei oo kyllä paljoo lisättävää :D hyviä ohjeita.
      MUTTA alotin itse myös tipeillä.. -> siirryin aika nopeesti geelillä pidentämiseen. Tipit usein (ainakin itellä) napsahti irti kynnestä ellei laittanu hirveetä geelikerrosta..

    • bellabambino89

      joo eli minä ainakin huollossa viilaan sen vellan kun on tarvetta, se riippuu paljon siitä millaset koristelut asiakas seuraavaksi haluua. tärkeintä kuitenkin on että kynnen pää on "puhdas" ja ohut ettei seuraavista kynsistä tule liian paksut päästä. tippien vaihtoa huolloissa yritän välttää jottei liika viilaaminen vahingoita asiakkaan kynttä. Vedoista en osaa muuta sanoa kun että jos on tarpeeksi karhe viila 100/180 mm. ei tarvitse kauaa hankailla ja yhtä kohtaa ei liikaa jottei kitkan vuoksi asikkaan kynnessä tunnu kuumotusta eli ollaan liian hollilla omaa kynttä. Luonnon kynsiä geelatessa käytän samaa nded:n 2-vaihegeeliä. aivan samalla tavalla geelataan kuin tipillä/muotillakin tehty mutta kynnen pää on ns. hyvä kääntää eli geeli tosi ohuesti myös kynnen päähän. Asiakkaalla tulee kyllä olla omissa kynsissä pituuttakin jotta geelaukset pysyvät ja karu totuus on että kaikilla ei edes pysy. Aina ei johdu tekijästä. mm. talvella pakkaset ja kuivuminen aiheuttaa irtoilua, kuukautiskierto/raskausaika eli hormonaaliset tekijät. muitakin pysyvyyttä huonontavia tekijöitä on mutta tuossa yleisimmät. koristelut laitan aina rakennegeelin alle. näin kynnestä ei tule "möykkynen" ja loppuviilaus on helppo tehdä eikä tarvitse pelätä koristelujen tuhoamista. Maalauksen ym. teen loppuviilauksen jälkeen, kiillotus geelin alle :) Timantin samoin. eli tässä minun toteuttamani työjärjestys:
      1. desinfiointi (itelleen hanskat käteen, näin rasvaa ei mene omista sormista rakennettavalle kynnelle ja omat kynnet välttyy viilaukselta, HYGIEENISYYS ENNEN KAIKKEA! :D)
      2. kynnen karhennus, tarkoitus poistaa oman kynnen kiilto ei viilata kynttä puhki. yhtä kohtaa viilataan yhden kerran!
      3. Tippi/muotti paikoilleen ja häivytys. Tipistä/muotista kannattaa viilata aavistuksen kapeamman mitä haluaa rakennekynnen lopputuloksesta tulevan, geeli leventää ja "pyöristää" aina.
      (tässä välissä jos on käytössä alusgeeli, levitetään se. ite en käytä eikä ole pysyvyyteen vaikuttanut. )
      4. Koristelut mm.hileet, värigeelit,lakka(muista jos käytät kynsilakkaa, saa peitossa olla enintään 50% kynnen koko pituudesta)
      5. Paksu geelikerros. jos ei tule tarpeeksi "paksu". geelatessa työstetään koko ajan yhtä kynttä. eli geelaus, uuniin ja sillä aikaa geelataan jo toisesta kädestä yhtä ja se uuniin, toinen käsi pois jjne. oliko tarpeeks sekavasti selitetty :D Geelatessa kannattaa pyytää asiakasta kääntämään käsi ylösalaisin niin painovoima saa hoitaa kynnen pitkittäiskaaren muotoilun :)
      6. tahmneus pois desinfiointi aineella ja loppuviilaus. Tarpeeksi ohuet sivut takaa kauniin kasvurajan. kynnen keskikohta paksuin. muistakaa kaarevuus, tekee kynnestä sievän eikä tönkkösuoran.
      7. timantit, maalaukset ja mitä ikinä haluaakaan :)
      8.kiillotusgeeli ja lopussa kynsinauha öljy.

      AVOT! ja itse asiakkailleni neuvon käyttämään kiiltävää kynsilakkaa joskus, se pitää kasvurajan siistinä eikä kynnet pääse ilmaantumaan, kiilto ei myöskään ole 3vkon jälkeen pahasta jos on hälvenny ;) perus hygienia ohjeita on että jokaisella asiakkaalla oma viila, annan itse aina työssäni käyttämän viilan mukaan. niitä on mielestäni turha alkaa desinfiointiaineessa liottamaan, mutta jokaien tietty katsoo omalle kohdalle parhaimman vaihtoehdon. Viila on myös kätevä olla asiakkaalla itsellään niin saa lyhenneltyä ym kynsiään kotosalla. Ai niin ja tipeistä sen verran, liima pinta tulisi olla asiakkaan kynnestä noin 1/3, joskus mm pureskelluissa kynsissä menee ylikin puolet. liimapintaa voi leikata tippileikkureilla ja jos tippi ei ole kooltaan sopiva niin sitä voi vähän fiksata viilaten. mitäs muuta sitten :D? johan mä aikamoisen romaanin sain aikaseks innostuessani. kyselkäähän ihmeessä, on ilo olla avuksi jos vain pystyn :)!

    • NotPro

      Kiitos sulle romaanista :D!!
      Aika lailla samoila periaatteilla olen tehnyt itsekin. Hyvä vinkki oli tuo, että tipin viilaa kapeammaksi, koska geelatessa siitä tulee leveämpi. Tätä en ole itse hokannut :)
      Itse käytän 3-vaihegeelejä ja koristeet laitan toisen rakennegeelikerroksen alle. Ja rakennegeeliä en laita kerrallaan mitenkään paksua kerrosta.

      Yksi kysymys, voiko normaalia kynsilakkaa käyttää rakennegeelikerroksen alle? Olen täältä lukenut, että se saattaa kuplia?

    • bellabambino89

      pahoittelut tosi viivästyneestä vastaamisestani :\

      Itse käytän ihan perus kynsilakkaa geelien alla mutta ainoastaan kärjen koristeluun. Tavallista kynsilakkaa käyttäessä tulee kuitenkin kynnen pää sulkea hyvin geelillä eli vähän geeliä myös kynnen alle, siis tosiaan ihan sipaisu :D näin tippi ja geelikerros ei lähde erkanemaan toisistaan. jos näin käy, lohkee kynnen pää. jos koko kynnen lakkausta haluaa tehdä geelikerroksen alle tulee käyttää soak off lakkoja eli uv:ssa kovettuvia.
      tuosta kuplimisesta ei kyllä itselläni ole kokemuksia juurikin tämän geelin sulkemisen ansiosta. mutta mielipiteitähän on monia tästäkin asiasta, mutta kokeilemalla selviää. ja voihan toki olla niinkin että esim kaikkien geelisarjojen kanssa ei perus lakat edes sovi vaikka kuinka sulkutekniikkaa käyttäisi :\

    • Ritva95
      • geelikynsi

        ettei vaan olis oman blogin mainostus. vai onko uskomaton yhteensattuma tämä eestiläistyyppinen kirjoitusasu


    • annaral

      Äääh! Olen toivoton! Ostin Tori.fi.stä tuollaisen uv-geelipaketin, mukana tuli:

      Gel Primer
      UV-Gel
      Gel Top Coat
      2 in 1 Varnish
      Adhesive

      Ohjeissa ei lue mitään kyseisistä ''geeleistä'' Pitäisi ostaa uusia, mutta mistä?!
      Auttakaa kiitos!

      • sope80

        googlaa netistä noilla nimillä niin tiedät mikä tulee missäkin vaiheessa


    • sope80

      mermaid geelit huippuja ,sinan geelejä en suosittele kellekkään,itse t ehnyt 3v kynsiä

    • hehaHeh

      mitt järkee kysyy neuvoja amatööreiltä? mitä he voisivat tietää? kuka arvaa parhaiten kisa? palkintona rumat kynnet.. kaikki geeliteivät toimi samoin tavoin. joku neuvoo jotain ja se ei toimikaan sun tuotteilla.. nän se on. kysy edes siltä keneltä ostit tuotteen.

    • Anonyymi

      Mistä saa kynsi uunin ajastimen päälle ku meil on kynsi uuni jossa on on/off nappi ja punainen nappi eli eka vai ( on ja sit punasesta)

    • Anonyymi

      Meniköhän oikein... laitoin
      Rakennegeeli
      Uuni
      Pyyhkäisy
      Gel polish
      Uuni
      Topperi
      Pyyhkäisy

      Tuntuu että jää jotakin pois tai lakka vääränlaista.. olisko pitänyt laittaa rakennegeelin päälle topperi ja siihen vasta gel polish ja sit vielä topperi lakka?

    • Anonyymi

      Pystyykö polygeelikynsiä tekemään ilman uäuunia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe