Miten muilla? Itselläni ainakin pukkaa stressiä jo työkkärissä asiointia edeltävänä päivänä. Stressiä eniten minulle aiheuttaa virkailijoiden orjatöillä ja muilla ”aktivoinneilla” uhkailut. Oikean palkkatyön etsimisen ja koulutusmahdollisuuksien puntaroimisen sijaan kaikki järkevä energia kuluu näiden orjatöiden välttelyyn ja siihen, että seuraa tarkasti mitä virkailija sanoo ja mitä itse puhuu ja mitä virkailija loppujen lopuksi koneelleen naputtelee. Koko tilanne on mielestäni hyvin epämiellyttävä ja jopa ahdistava ja koska asun isossa kaupungissa, tätä yleensä edeltää pitkä jonottaminen vuorolappuineen ankeassa odotustilassa.
Työkkärissä asiointi
17
1083
Vastaukset
- jepjeph
Katos vaan evät osaa kalenteria TE-toimistossa kirjessä tiedotustilaisuuden ajankohta torstai 3.3.2010!
Teksti -> "Tilaisuudessa esitellää työvoimatoimiston palveluja auttavat parantamaan osaamista ja edistämään työllistymistä. (laki julkisista työvoimapalveluista 3 luku 9)"- Minä ite
Niillä on säästökuuri menossa ja käytetään kalenterit uudelleen, torstai on tainnut olla 3.3 viimeksi vuonna 2005. Tuo on vähän paha homma, sillä tarkistamatta ei voi tietää, tarkoitetaan siinä 3.3 päivämäärää vai kyseisen viikon torstaita.
- jepjeph
Minä ite kirjoitti:
Niillä on säästökuuri menossa ja käytetään kalenterit uudelleen, torstai on tainnut olla 3.3 viimeksi vuonna 2005. Tuo on vähän paha homma, sillä tarkistamatta ei voi tietää, tarkoitetaan siinä 3.3 päivämäärää vai kyseisen viikon torstaita.
Kun tuossa on vielä lopussa tämäkin:
"Työnhakusi on voimassa ko. päivään saakka. Työnhaun päättymisstä menee tieto työttömyysetuuden maksajalle (em. laki 3 luku 6).
Tervetuloa"
No täytyy mennä katsomaan onko keskiviikkona 3.3.2010 klo. 13.00 tuo tiedoitustilaisuus.
- työvoimatoimisto...
työvoimatoimistossa rajoituu muutamaan käyntiin. Ensimmäinen kerta oli kesäkuussa 1992 kun kävin ilmoittautumassa työttömäksi. Helsingin työvoimatoimisto oli ihan tulvillaan juuri työttömiksi jäänneillä ja virkailijat olivat stressaantuneen vihaísine ilmeineen ja ärähtelyineen. Eivät ehtineet muuta kuin ottaa laput vastaan. Elokuussa pyysivät käymään ja haastattelivat minua. Esittivät muutaman työpaikan yritksiltä joihin olin jo kesällä tutustunut. Siis täysin huijari firmoja. ´No kerroin että minulla oli juuri muutamat´jatkohaastatelut edessä joille panin suuren toivon. Lokakuussa soittivat uudestaan koska olin edelleen työtön. Nyt kertoivat että minun on pakko lähteä niihin "huijariyritysten haastatteluihin. No sainhan minä provikkapalkkaisen työn heti.Kuukauden kuluttua ilmoitin työvoimatoimistolle tiukkaan sävyyn että sanon itseni irti. kk-ansioni vaikka olin puh.myyntiteamin paras vain 700 mk. Sen lisäksi minulla oli häätöuhkalappu asunnostani ja kahteen viikkoon en ollut syönnyt mitään kelvollista ruokaa. Kolme tarkastusmaksulappua kun piti pummilla mennä töihin. Työvoimatoimisto ei kertaakaan kolmeen vuoteen ottanut yhteyttä minuun. Tosin oli minulla välillä joitain pätkätöitä omalla hakemisella.
Seuraavan kerran asioin heidän kanssaan keväällä 2007 kun jäin työttömäksi. Ei ollut jono ei ja virkailija hymyili koko sen puoli tuntia ja oli oikein mukava. Lopussa hän otti nipun esitteitä sanoen että suunnitellaan nyt ensi syksyn ja talven kaikki kurssit etc. valmiiksi. Kieltydyin kohteliaasti ja sanoin että seuraavat kuukaudet keskityn kyllä työnhakuun ja syksyllä jutellaan lisää mikäli ei töitä ole.
Pari viikkoa myöhemmin hän soitti että ei pysty antamaan puoltavaa lausuntoa ansiosidonnaiselle kun en ollut työtodistusta lähettänyt. Ilmoitin että unohtui kun jo pari päivää myöhemmin alani kilpailija soitti ja tarjosi työtä.
Seuraava kerran jos jään työttömäksi saattaakin asiakasuhteeni jäädä heidän kanssaan pitempiaikaiseksi.
Rupeaa nimittäin minullakin jos ikää olemaan työmarkkinoilla. Tosin erityisasiantuntija työssäni ikä tulee monia aloja myöhempään vastaan. Mutta harvassa on ne yritykset jotka antavat olla eläkepäiviin asti. Se nähty myös minun alallani. - fgkmfgxjk
mussa on vikana kun sanotaan vaan että soittele joskus kolmen kuukauden kuluttua. Itse joutuu kaikki kurssit sun muut junailemaan. Virkailijoita ei kiinnosta paskaakaan mitä teen.
- ...ei.
"Mikähän mussa on vikana kun sanotaan vaan että soittele joskus kolmen kuukauden kuluttua."
No ei muuten varmasti sanota. TE-toimisto antaa tasan tarkan työnhaun uusimispäivän, jonka jälkeen työnhaku katkeaa automaattisesti, jollei sitä uusita siihen päivään mennessä. Viranomaiset eivät tasan käske soittelemaan "joskus kolmen kuukauden kuluttua".
"Itse joutuu kaikki kurssit sun muut junailemaan."
Kysy apua niiltä virkailijoilta, jos sellaista kerran koet tarvitsevasi. Kurssit löytyvät mol.fi -sivuilta, että sieltä vaan selaamaan:
http://www.mol.fi/koulutukset/
- 14
Minua on alkanut potuttamaan työkkärin turhat infotilaisuudet. Kävin viime kesänä Vantaalla kaksi kertaa jossain työhakuinfossa. 1. kerralla infotilaisuuteen piti tulla työnantajakin (SOL) mutta eipä sitten saapunutkaan tilaisuuteen. Tilaisuudessa esiteltiin palkattomia työmahdollisuuksia yhdistyksissä. Hoi hoi.
2. kerralla sama juttu, mutta nyt ei ollut edes poisjääneitä työnatajakanditaatteja. Sitä samaa palkattoman työn esittelyä oli mitä oli 1. kerrallakin.
Se mitä nyt työkkärin tulisi järjestää, olisi infotilaisuus missä käsiteltäisiin työttömyysturvalain vaikutuksia omaehtoiseen - ja sivutoimiseen opiskeluun. Mutta kun ei niin ei. - menee työkkäri
Juurikin näin yleensä menee työkkäri käynnit stressi on jo valmiiksi seuraavana päivänä kun joutuu työkkäriin menemään. Sitten aika kuluu työkkärissä kun virkalija yrittää tuputtaa näitä harjoitteluja/orjatöitä tai aktivointeja karenssilla uhkaillen ja kaikki järkevä asioiden pohtiminen ja puntarointi kuluu tähän orjatöiden välttelyyn kun ei virkalijat ota yleensäkkään huomioon asiakkaan mielipiteitä/palvelun tarvetta esim sitten esitetään näitä orjatöitä jotka eivät hyödytä ammattitaidollisesti eikä myöskään rahallisesti työtöntä koska yleensä ns palkkatukityöt ovat tyyliin 4h/päivä erillaisissa säätiöissä/järjestöissä/sosiaalisissa yrityksissä.
- pekkapp
nyt stressiä tule, mutta itseäni ärsyttää kun eivät tunnu kuuntelevan mitä sanottavaa ns.asiakkaalla/potilaalla on. Soitto ohjeita annetaan eri osastoille joissa sitten tunnutaan pallottelevan edestakaisin sanoma lyhennettynä "ei tämä tänne kuulu, mutta soitappa tuonne/tuohon numeroon". Eli onkohan niillä jo liikaa resursseja kun eivät tiedä/osaa hoitaa asioita? Tuosta on kyllä kokemusta muutaman vuoden takaa kun kyllästyin tuohon pallotteluun ja otin yhteyttä työministeriöön valittaen työkkäristä/lautakunnasta niin heittäytyivät tuppisuuksi kokonaan ja siinä oli tietenkin se hyvä puoli että pallottelu edestakaisin/satuilu loppui ja jotain kun kysyi niin sai mennä toimiston apulaisjohtajan pakeille. Ministeriön tutkimus työkkäristä oikeusasiamiehelle kuului "tarvittava ohjeistus annettu" eli mistä saa päivärahaa ja millon ilmoittaudutaan seuraavan kerran riittää tarvittavaksi ohjaamiseksi, minusta tuon kyllä pystyisi hoitamaan kassat/kela.
Työtori oli aikoinaan mielestäni hyvin toteutettu ja siellä tuntui saavan opastusta, tietoa ja mahdolliset työpaikatkin sai selata läpi. Taisi toimi liian hyvin ilman turhia suuria resursseja. - lerssaava mies
Minulla on aina hauskaa kun käyn työkkärissä. Virkailija on nainen, ehtoopuolella jo alkaa olla mutta tissit on aika isot. Tuijotan aina sen tissejä ja sille tulee vaivautunut olo. Nopeasti tarkistaa tilanteen ja lyö leiman korttiin.
- 12
Itse asiassa jo useita päiviä ennen te-keskukseen menoa. Mutta mulla onkin ahdistuneisuutta ym. muutenkin. Läheiseni odottaa kauhulla käyntiä jo monta viikkoa ennen hoo-hetkeä, kärsii paniikkihäiriöstä ja muista oireista.
- Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ärsyttävää se on.
Kohdellaan ei-ihmisenä ja jotenkin vaajaana.
Riippuu virkailijasta. Väärin NIIN väärin se on kun saa itselleen oikein kettumaisen virkailijan, milläs siitäkin pääsisi irti.
Töihin pitäisi mennä, mutta mihin.
Tää viimeisin on ollut virkailijana minulla jo vuodesta 2006.
Pakenin yleensä aina kursseille, mutta sinne ei enää pääse.
Kummallista, käyn, tai joudun sinne 4-5 kuukauden välein. - E. Zatopek
on niin vaikeaa ? Eivät ole koskaan minulle omatoimisesti alkaneet mitään tukitoimia esittämään. Reilun vuoden aikana olen ollut n. 5 kk. töissä.
- Rötjö Rämänen
työvoimatoimisto(vai mikä sen virallinen nimi nykyään onkaan)voisi sulkea ovensa.samoin työmarkkinatuki ja työttömyyspäiväraha yhdeksi ja samaksi asiaksi.Mieluiten kansalaispalkka niin ei tarvitse asumistukea hakea.
Ei mitään aktivointeja eikä huuhaa kursseja.
Omatoiminen työnhaku jos huvittaa,jollei niin sitten vain täyttelee eläkkeeseen asti työtön työtön lappuja.- Hannah80
Olen samaa mieltä Rötjö Rämäsen kanssa. Onko työkkärin yhteistyökumppanit hakeutuneet työhönsä siksi, että saisivat kyykyttää työttömiä?
Siitähän se palkka maksetaan. Vittuilusta maksetaan joillekin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251058Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82972Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753