Pillerit seksisuhteeseen?

Sasha]]

Mulla on eräs mies, jota nään säännöllisen epäsäännöllisesti ja harrastetaan pelkästään seksiä. Onkohan ihan tyhmää hakea pillerit tällästä varten, kun ton suhteen jatkuvuudesta ei mitään tietoa? Nyt ollaan noin puoli vuotta harrastettu seksiä useampi kerta kuukaudessa. Viitsiikö alkaa tuollaisen takia pumppaamaan itseänsä täyteen hormoneita?
Mulla on todella epäsäännölliset menkat ja sen takia useesti pelottaakin, että entä jos olen tietämättäni raskaana, sillä menkat ei koskaan tuu kerta kuukaudessa. Koskaa ei olla mitenkää tsekattua onks kortsus reikää ja joskus käytetty keskeytettyä yhdyntääkin. Mä en vaa saa tuntumaa kumin kanssa. Et pillerit tekis varmaa menkoista säännölliset?

Jos nyt alotan pillerit, niin voinko yhtä nopeesti lopettaaki niiden käytön? siis jos tää mun tän hetkinen suhde ei jatkukkaa? Mut en haluis olla raskaana ja haluisin maksimaalisen nautinnonkin, vaikka tietty sivuvaikutukset pelottaa, mutta kaipa sekin kokeilemalla selviää.

Mä oon luonteeltani erittäin maanisdebressivinen niin mitenköhän toi vaikuttaa sit noitten pillereiden vaikutikseen tai voiskohan niistä jopa olla apua tasaamaan mielialoja vai pahentaako entisestään?

Kiitos jos joku vastaisi!=)=)

7

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma valinta

      E-pillerit ovat ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin keskeytetty yhdyntä. Raskaudelta ne suojaavat ohjeen mukaan käytettynä.

      Etukäteen ei voi tietää, miten pillerit vaikuttavat mielialaasi. Jos yhdet pillerit eivät sinulle sovi, niin toinen pillerimerkki voi sopia. Kolmessa kuukaudessa yleensä tietää, sopivatko pillerit.

      Pillerit ovat hyvä keino säännöllistää vuoto.

      Kun suhde päättyy, niin kannattaa jatkaa pillereiden käyttöä, jos kuitenkin haluaa heti uuden suhteen tai pian. Muutaman viikon tauot ovat vain haitaksi elimistölle. Säilyyhän silloin ainakin pillereiden hyödyt, jos niitä on havainnut.

      Jos kuukautiset ovat epäsäännölliset ja ei käytä ehkäisyä (=keskeytetty yhdyntä), niin kannattaa tehdä raskaustesti, mikäli kuukautisia ei ole pariin kuukauteen tullut.

    • niin...

      Jos teillä on pelkkä seksisuhde, et voi olla varma, etteikö miehellä olisi muitakin kumppaneita, ellet raahaa häntä sukupuolitautitesteihin.
      E-pillerit ei suojaa seksitaudeilta, vaan ehkäisee ei-toivotuilta raskauksilta.

    • mmmmnnnnnnnnnn

      maanisdepressiivinen. Eikö psykiatri ole kertonut että hormonaalinen ehkäisy ei ole se paras mahdollinen valinta?!

      Haluat siis perustaa jo nyt perheen tämän seksikumppanisi kanssa:"Koskaa ei olla mitenkää tsekattua onks kortsus reikää ja joskus käytetty keskeytettyä yhdyntääkin." Keskeytetty ei ole mikään e-keino. Lisäksi sinulla on epäsäännöllinen kierto eli tod.näk.sinulla ei ole tietoakaan milloin ovuloit.

      Tyhmää EI ole hankkia kunnon ehkäisyä, sen sijaan esim. keskeytetty yhdyntä on tyhmää! Ja tosiaan, kun teillä on "vain" seksisuhde niin kannattaisi se kondomi pitää, sen kun sentään suojaa suurimmalta osaa sukupuolitauteja, tosin esim. herpesvirus (oireetonkin) voi tarttua vaikka olisikin kondomi, virusta kun on useimmiten laajemmalla alueella kuin mitä kondomi peittää.

      • ap.

        Mä itse asiassa kävin vähän aika sitten sukupuolitautitesteissä ja kaikki oli kunnossa. Mies ei ole käynyt testeissä. Niin ja tällä hetkellä hänellä ei ole muita, mutta ollaan avoimesti puhuttu jos on harrastanut seksiä muiden kanssa.

        Itse asiassa meille minun raskautuminen ei olisi maailmanloppu, todellakaan. Ollaan puhuttu tästäkin ja mies on useaan otteeseen tehnyt selväksi, että pysyy rinnallani jos raskaudun. Mutta ei me mitenkään yritetä lasta, joten siksi nyt nää pillerit mietinnässä.

        Niin ja itse asiassa sitäkin mietin, että jos nyt käyn pyytämässä pillerireseptin itselleni ja hankin ne pillerit, niin onko sillä mitään väliä, vaikka laittaisin ensimmäisen pillerin suuhuni vasta tyyliin 3kk kuluttua? Eli en aloittaisikaan heti sitä kuuria? Eli kattelisin vähän miten tää suhde nyt tässä alkaa(ja sillä välin kortsu)? Mut kuitenkin mulla olis pillerit valmiina, että voisin aloittaa ne... jos nyt tajusitte logiikkani?:p


      • kihkih
        ap. kirjoitti:

        Mä itse asiassa kävin vähän aika sitten sukupuolitautitesteissä ja kaikki oli kunnossa. Mies ei ole käynyt testeissä. Niin ja tällä hetkellä hänellä ei ole muita, mutta ollaan avoimesti puhuttu jos on harrastanut seksiä muiden kanssa.

        Itse asiassa meille minun raskautuminen ei olisi maailmanloppu, todellakaan. Ollaan puhuttu tästäkin ja mies on useaan otteeseen tehnyt selväksi, että pysyy rinnallani jos raskaudun. Mutta ei me mitenkään yritetä lasta, joten siksi nyt nää pillerit mietinnässä.

        Niin ja itse asiassa sitäkin mietin, että jos nyt käyn pyytämässä pillerireseptin itselleni ja hankin ne pillerit, niin onko sillä mitään väliä, vaikka laittaisin ensimmäisen pillerin suuhuni vasta tyyliin 3kk kuluttua? Eli en aloittaisikaan heti sitä kuuria? Eli kattelisin vähän miten tää suhde nyt tässä alkaa(ja sillä välin kortsu)? Mut kuitenkin mulla olis pillerit valmiina, että voisin aloittaa ne... jos nyt tajusitte logiikkani?:p

        Oletetaan, että saat ihan reseptin. On toki mahdollista, että saat ensin kokeiltavaksi esim. 3 kk annoksen pillereitä. Resepti kuitenkin kirjoitetaan yleensä sellaiseksi, että saat sillä 12 liuskaa pillereitä. Voit ostaa ne (yhden), kolmen tai kuuden kappaleen paketeissa, sen verran kerrallaan kuin itsestä parhaalle tuntuu. Resepti on kuitenkin yleensä vuoden voimassa. Sen jälkeen et voi enää ostaa pillereitä reseptillä lisää, vaikka sillä vielä olisikin jäljellä liuskoja. Eli jos aiot aloittaa pillerit vasta 3 kk päästä reseptin myöntämisestä, sinun täytyy huolehtia siitä, että resepti ei mene vanhaksi, jos siis aiot käyttää koko reseptille kirjoitetut liuskat.

        Mitä sitten tulee kokeiluluontoiseen syömiseen, niin pillereiden aloittaminen on keholle iso juttu, samoin lopettaminen. Ei ole suositeltavaa tehdä näitä molempia lyhyen ajan sisällä. Pitäisi pystyä sitoutumaan siihen, että jos nyt ei mitään todella suuria, elämää häiritseviä sivuvaikutuksia tule, niin pillereitä sitten syödään pidemmän aikaa. Jos syöt pillereitä vaikka yhden kuukauden, jonka aikana suhde menee poikki, niin lopettaminen tuossa vaiheessa voi aiheuttaa sinulle ongelmia joita et halua.


    • Anonyymi

      Miksi et käytä kondomia? entä taudit?

      • Anonyymi

        neuvot aloittajalle on 13 vuotta myöhässä. Miksi ihmiset ei kato milloinb aloitus on tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe