Kaksi todistajaa

annu42

Luen taas mielenkiintoista kirjaa. Sen nimi on Kaksi todistajaa, kirjoittaja Jacques B. Doukhan. Sen sisältö kertoo juutalaisista ja kristityistä, heidän yhteisestä alkutaipaleestaan, teiden eroamisesta ja kristittyjen tulemisesta juutalaisten korvaajiksi. Lopulta nuo kaksi olivat täysin toisiaan vastaan, ja kummankin puolelta lähetystyö oli täysin mahdotonta.

Lopulta Doukhan vetää nuo kaksi yhteen ja saa kaksi todistajaa, jotka tarvitsevat toisiaan. He ovat kaksi ääntä saman Jumalan puolesta. Tämä kirja näyttää todella kuka hylkäsi kenet. Se kertoo myös, mistä ovat lähtöisin antisemitismi, juutalaisten vainot, korvausteologian alkuperä, kun armo korvaa lain, UT korva VT:n, sunnuntai korvaa sapatin ja pelastus luomisen.

Paljon on tapahtunut Jeesuksen kuoleman jälkeen noiden lähes 2000 vuoden aikana, eikä se ole ollenkaan mairittelevaa ”kristityille”. Ei voisi oikein uskoa silmiään, kun kirjaa lukee, mutta täydelliset lähdeviitteet tuovat vakuuttavuutta kirjalle. On mahtavaa, että Jumalan johdatuksesta tämä kirja on suomennettu ja meidän kaikkien saatavissa.

Olen todella iloinen, että olen saanut tietää totuuden siitä, mistä täällä monesti puhutaan ja kirjoitetaan. Kaiken takana on valheen isä, joka on aina vastustanut Jumalaa ja hänen kansaansa olipa se vanha tai uusi Israel. Totta kai hänen etunsa mukaista olisi ollut tuhota kansa, jolle Jumalan laki ”toora” oli kaikki kaikessa. Sen sydämessähän on sapatti, Jumalan antama lepopäivä. Tämä kansa oli ja on vieläkin juutalaiset, jotka nyt asuvat omassa maassaan Israelissa ja ovat päässeet vapaaksi muiden kansojen vainoista ja painostuksesta.

Viimeinen luku kertoo, miten seurakunta tarvitsee Israelia ja Israel seurakuntaa. Israelin ääni todistaa kristityille Toorasta ja vanhurskauden vaatimuksesta ja seurakunnan ääni todistaa juutalaisille Jumalan pelastustapahtumasta. Uskon, että Jumala johtaa nämä molemmat kansat yhteen, ja on oleva ”yksi lauma ja yksi Paimen.” Kuiviin luihin tulee henki ja ne alkavat puhua koko maailmalle. Silloin tulee olemaan kansa, jolla on Messias Jeesus Kristus ja yhteinen lepopäivä sapatti. Juuri tätä Paholainen on aina pelännyt, joten vastustus hänen puoleltaan on kova. Meidän täytyy aina muistaa, että hän on voitettu vihollinen, joten häntä ei tarvitse pelätä. Kristus on Voittaja, olemme hänen puolellaan.

39

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksi todistajaa kirjassa on paljon hyviä yksittäisiä kohtia.
      Muita tuon adventistikirjailijan kirjoittamia teoksia löytyy kirjatoimen
      englanninkielisestä osastosta, Ellen Whiten runsaiden kirjojen lisäksi.
      http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30000&luokkaid=11&a=200

      Siinähän on takana ellensapattiajatuksen levittäminen kun adventistit
      jymäyttivät kristittyjä kustantamaan tuon kirjan. Mutta tämä on tärkeää
      ajateltaessa messiaanisten ja kristittyjen yhteistyötä.
      Tämä että ymmärrämme kristillisen seurakunnan lopulta
      ytyvän messiaanisiin juutalaisiin. Jeesus vakuuttaa JUUTALAISILLE:

      Joh. 10:16
      Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

      • annu42

        ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen.


      • annu42 kirjoitti:

        ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen.

        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.


        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.

        Kysykää Doughanilta mitä mieltä hän on sunnuntaipedonmerkki-opistanne!
        Hän kyllä puhuu terävästi sapatin puolesta, mutta teidän peto-oppianne ei hyväksy.
        Eipä tietenkään, sillä eihän hän ole adventisti.

        DOUKHAN

        22. helmikuu 2010 ... Jacques B. Doukhan argumentoi, että Israel ja seurakunta ... Doukhan vastaa muun muassa näihin kysymyksiin tuoreesti ja haastavasti. ...
        www.ilonpolku.fi/kauppa/product_details.php?p=10257 -

        Tulevaisuutesi 2000-luvun kynnyksellä -satelliittimissio 8 ...
        Ystäväni Jacques Doukhan, Andrews-yliopiston Vanhan testamentin ja ... Jacques Doukhan muistuttaa, että 10 käskystä vain 2 on "myönteisessä muodossa". ...
        www.adventtikirkko.fi/net98/ohjelmat/net08.html -

        Etkö olekaan itse lukenut kirjaa? Doukhan nimittäin todistaa että armo on korvannut lain.
        Rakkauden teot korvaavat kieltolain. Todistuksen voimallisuus käy ilmi messiaanisella
        keskustelufoorumillakin.

        [][][] Keskustelu on todistanut oikeaksi sen, mitä J.B. Doukhan kirjassaan: KAKSI TODISTAJAA, kirjoittaa kristittyjen suhtautumisesta lakiin .

        Pieni lainaus kirjasta tästä aiheesta:
        "Armo korvaa lain.
        Siinä opetuksessa , että seurakunta on tullut Israelin paikalle, on teologisesti merkityksellisintä sen vaikutus kristilliseen ajatteluun laista.
        Se mikä tekee kristinuskon jyrkästi poikkeavaksi juutalaisuudesta ja vieläpä sen vastakohdaksi, on armon näkeminen lain vastakohtana
        ja tämän vuoksi sen tilalle asetettuna. [][][]
        http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?p=9474&sid=cf450c69c58a616f32699fb6a7252650

        Tässä messiaanisten juutalaisten oma sivusto, jotta voit tutustua oikeaan israelilaisuuteen.
        http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119

        Kannattaisi Doughanilta kysyä myös kumpi saattaisi olla se "jäännös":
        Adventistit vaiko messiaaniset.
        Ennemmin adventistit liittyvät messiaanisiin kuin messiaaniset adventisteiksi:
        Ilm. 3:9 :
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

        antti


      • Ei muuta asiaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.


        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.

        Kysykää Doughanilta mitä mieltä hän on sunnuntaipedonmerkki-opistanne!
        Hän kyllä puhuu terävästi sapatin puolesta, mutta teidän peto-oppianne ei hyväksy.
        Eipä tietenkään, sillä eihän hän ole adventisti.

        DOUKHAN

        22. helmikuu 2010 ... Jacques B. Doukhan argumentoi, että Israel ja seurakunta ... Doukhan vastaa muun muassa näihin kysymyksiin tuoreesti ja haastavasti. ...
        www.ilonpolku.fi/kauppa/product_details.php?p=10257 -

        Tulevaisuutesi 2000-luvun kynnyksellä -satelliittimissio 8 ...
        Ystäväni Jacques Doukhan, Andrews-yliopiston Vanhan testamentin ja ... Jacques Doukhan muistuttaa, että 10 käskystä vain 2 on "myönteisessä muodossa". ...
        www.adventtikirkko.fi/net98/ohjelmat/net08.html -

        Etkö olekaan itse lukenut kirjaa? Doukhan nimittäin todistaa että armo on korvannut lain.
        Rakkauden teot korvaavat kieltolain. Todistuksen voimallisuus käy ilmi messiaanisella
        keskustelufoorumillakin.

        [][][] Keskustelu on todistanut oikeaksi sen, mitä J.B. Doukhan kirjassaan: KAKSI TODISTAJAA, kirjoittaa kristittyjen suhtautumisesta lakiin .

        Pieni lainaus kirjasta tästä aiheesta:
        "Armo korvaa lain.
        Siinä opetuksessa , että seurakunta on tullut Israelin paikalle, on teologisesti merkityksellisintä sen vaikutus kristilliseen ajatteluun laista.
        Se mikä tekee kristinuskon jyrkästi poikkeavaksi juutalaisuudesta ja vieläpä sen vastakohdaksi, on armon näkeminen lain vastakohtana
        ja tämän vuoksi sen tilalle asetettuna. [][][]
        http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?p=9474&sid=cf450c69c58a616f32699fb6a7252650

        Tässä messiaanisten juutalaisten oma sivusto, jotta voit tutustua oikeaan israelilaisuuteen.
        http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119

        Kannattaisi Doughanilta kysyä myös kumpi saattaisi olla se "jäännös":
        Adventistit vaiko messiaaniset.
        Ennemmin adventistit liittyvät messiaanisiin kuin messiaaniset adventisteiksi:
        Ilm. 3:9 :
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

        antti

        niin tiedät!


      • Messiaan todistaja
        Ei muuta asiaa kirjoitti:

        niin tiedät!

        Todella hyvä kirja


      • Ei muuta asiaa kirjoitti:

        niin tiedät!

        Sinunkin olisi parempi lukea ensin ja sitten vasta kommentoida,
        muita lukijoita kommentoida, jos et kirjaa pysty kommentoimaan
        vielä sittenkään!

        "Niinkuin John Pawlikowski osoittaa, tämä suuntaus, missä seurakunta
        korvaa Israelin, oli erityisen silmiinpistävä katolisuudessa."
        Näin Doukhan kirjoittaa sivulla 48.
        Tuosta päähuomiosta adventistit tietysti vaikenevat ja käyttävät
        kirjaa sapatilla hyökkäämisessä aseenaan.

        Minä sanon että tänä päivänä adventismin silmiinpistävin piirre on se,
        että se katsoo korvaavansa Israelin. Olevansa uusi sapattikansa.

        Doukhan sanoo, mm. otsikossaan sivulla 78, että "SEURAKUNTA
        TRVITSEE ISRAELIA".
        Yhdyn tuohon ja totean että adventismissa luullaan että Israel
        tarvitsee adventismia.

        antti


      • Huomioija
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.


        Että mitä mieltä hän tietysti on vaikakpa teidän korvausteologiastanne.
        http://lindell.netmission.fi/iasema.html

        Sak. 8:23
        Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
        'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet,
        että Jumala on teidän kanssanne'."

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.

        Kysykää Doughanilta mitä mieltä hän on sunnuntaipedonmerkki-opistanne!
        Hän kyllä puhuu terävästi sapatin puolesta, mutta teidän peto-oppianne ei hyväksy.
        Eipä tietenkään, sillä eihän hän ole adventisti.

        DOUKHAN

        22. helmikuu 2010 ... Jacques B. Doukhan argumentoi, että Israel ja seurakunta ... Doukhan vastaa muun muassa näihin kysymyksiin tuoreesti ja haastavasti. ...
        www.ilonpolku.fi/kauppa/product_details.php?p=10257 -

        Tulevaisuutesi 2000-luvun kynnyksellä -satelliittimissio 8 ...
        Ystäväni Jacques Doukhan, Andrews-yliopiston Vanhan testamentin ja ... Jacques Doukhan muistuttaa, että 10 käskystä vain 2 on "myönteisessä muodossa". ...
        www.adventtikirkko.fi/net98/ohjelmat/net08.html -

        Etkö olekaan itse lukenut kirjaa? Doukhan nimittäin todistaa että armo on korvannut lain.
        Rakkauden teot korvaavat kieltolain. Todistuksen voimallisuus käy ilmi messiaanisella
        keskustelufoorumillakin.

        [][][] Keskustelu on todistanut oikeaksi sen, mitä J.B. Doukhan kirjassaan: KAKSI TODISTAJAA, kirjoittaa kristittyjen suhtautumisesta lakiin .

        Pieni lainaus kirjasta tästä aiheesta:
        "Armo korvaa lain.
        Siinä opetuksessa , että seurakunta on tullut Israelin paikalle, on teologisesti merkityksellisintä sen vaikutus kristilliseen ajatteluun laista.
        Se mikä tekee kristinuskon jyrkästi poikkeavaksi juutalaisuudesta ja vieläpä sen vastakohdaksi, on armon näkeminen lain vastakohtana
        ja tämän vuoksi sen tilalle asetettuna. [][][]
        http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?p=9474&sid=cf450c69c58a616f32699fb6a7252650

        Tässä messiaanisten juutalaisten oma sivusto, jotta voit tutustua oikeaan israelilaisuuteen.
        http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119

        Kannattaisi Doughanilta kysyä myös kumpi saattaisi olla se "jäännös":
        Adventistit vaiko messiaaniset.
        Ennemmin adventistit liittyvät messiaanisiin kuin messiaaniset adventisteiksi:
        Ilm. 3:9 :
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

        antti

        Pyhittäjänsä: Näet Hesekiel: 20.12. Myös sapattini minä olen antanut merkiksi minun ja heidän välillään, että Minä Herra Pyhitän heidät!


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Sinunkin olisi parempi lukea ensin ja sitten vasta kommentoida,
        muita lukijoita kommentoida, jos et kirjaa pysty kommentoimaan
        vielä sittenkään!

        "Niinkuin John Pawlikowski osoittaa, tämä suuntaus, missä seurakunta
        korvaa Israelin, oli erityisen silmiinpistävä katolisuudessa."
        Näin Doukhan kirjoittaa sivulla 48.
        Tuosta päähuomiosta adventistit tietysti vaikenevat ja käyttävät
        kirjaa sapatilla hyökkäämisessä aseenaan.

        Minä sanon että tänä päivänä adventismin silmiinpistävin piirre on se,
        että se katsoo korvaavansa Israelin. Olevansa uusi sapattikansa.

        Doukhan sanoo, mm. otsikossaan sivulla 78, että "SEURAKUNTA
        TRVITSEE ISRAELIA".
        Yhdyn tuohon ja totean että adventismissa luullaan että Israel
        tarvitsee adventismia.

        antti

        Kääntyy oppineita Adventistien Yliopistoihin opetus toimiin: Ei ole kaunis tapa Antilta hyökätä tätä paljon kärsinyttä Kansakuntaa kohtaan.


      • lukija
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Sinunkin olisi parempi lukea ensin ja sitten vasta kommentoida,
        muita lukijoita kommentoida, jos et kirjaa pysty kommentoimaan
        vielä sittenkään!

        "Niinkuin John Pawlikowski osoittaa, tämä suuntaus, missä seurakunta
        korvaa Israelin, oli erityisen silmiinpistävä katolisuudessa."
        Näin Doukhan kirjoittaa sivulla 48.
        Tuosta päähuomiosta adventistit tietysti vaikenevat ja käyttävät
        kirjaa sapatilla hyökkäämisessä aseenaan.

        Minä sanon että tänä päivänä adventismin silmiinpistävin piirre on se,
        että se katsoo korvaavansa Israelin. Olevansa uusi sapattikansa.

        Doukhan sanoo, mm. otsikossaan sivulla 78, että "SEURAKUNTA
        TRVITSEE ISRAELIA".
        Yhdyn tuohon ja totean että adventismissa luullaan että Israel
        tarvitsee adventismia.

        antti

        se oli huonoin kirja-kommentti mitä ikinä olen lukenut keneltäkään, täysin asiaton ja täynnä omia luuloja.


      • lukija kirjoitti:

        se oli huonoin kirja-kommentti mitä ikinä olen lukenut keneltäkään, täysin asiaton ja täynnä omia luuloja.

        anne-elina aloituksessaan ylistää adv.tohtorin teosta Kaksi Todistajaa ja sitten korostaa, mitä siinä itse tahtoo
        korostaa. Siellä Australiassa ilmeisesti kirjaa on vapaasti saatavana, mutta täällä Suomessa Kirjatoimi joutui
        vetämään sen pois listaltaan. Ne adventistit, jotka eivät ajoissa ostaneet Kirjatoimelta, joutuvat sen ostamaan
        TV7:lta tai kirjakaupasta. Tuskin sitä saa pitää esillä missään adventtiseurakunnassa. Mutta ehkä vuosien kuluttua.

        Kirja tietysti paljastaa, että adventistitkin aikoinaan harrastivat korvausteologiaa - sitä että adventtikirkko
        korvaa juutalaiset ja Israelin. Tuon kaikki jo tietävät, joten nimenomaan tuo kirja olisi omiaan poistamaan
        rippeetkin korvausteologiasta, jos kirjaa suorastaan suositeltaisiin adventtiseurakunnissa. Kun adv.tohtori
        tuomitsee korvausteologian, pitäisi oleman helppoa yhtyä häneen. Ja se olisi vapauttavaakin.
        Onpa niinkin että joka tapauksessa messiaaniset juutalaiset tulevat löytämään yhteyden muiden kristittyjen
        kanssa - ja he kaikki rakastavat myös Israelia.

        http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30000&luokkaid=1&a=100
        http://kauppa.tv7.fi/Kaksi-todistajaa

        18 euron kirja nyt 10 eurolla -
        http://kauppa.tv7.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/15092008-99765/Categories/TV7_tarjous

        Ai niin sinä (?) - miten itse kommentoisit Kaksi Todistajaa - asiallisesti vai asiattomasti?


      • annu42 kirjoitti:

        ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen.

        Doukhan syntyi Algeriassa ja kääntyi myöhemmin adventistiksi.

        Ollakseen messiaaninen juutalainen, hänen olisi pitänyt tulla uskoon.

        Pikaisella netin selaamisella en ainakaan löytänyt mitään mainintaa, että hän olisi tullut ensin uskoon ja sitten eksynyt adventismiin, vaan että hän kääntyi suoraan juutalaisuudesta adventismiin.

        Eli hänellä on vielä messiaanisuus kokematta ja pelastus Kristuksessa löytämättä.


      • kirjaa on myynnissä.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        anne-elina aloituksessaan ylistää adv.tohtorin teosta Kaksi Todistajaa ja sitten korostaa, mitä siinä itse tahtoo
        korostaa. Siellä Australiassa ilmeisesti kirjaa on vapaasti saatavana, mutta täällä Suomessa Kirjatoimi joutui
        vetämään sen pois listaltaan. Ne adventistit, jotka eivät ajoissa ostaneet Kirjatoimelta, joutuvat sen ostamaan
        TV7:lta tai kirjakaupasta. Tuskin sitä saa pitää esillä missään adventtiseurakunnassa. Mutta ehkä vuosien kuluttua.

        Kirja tietysti paljastaa, että adventistitkin aikoinaan harrastivat korvausteologiaa - sitä että adventtikirkko
        korvaa juutalaiset ja Israelin. Tuon kaikki jo tietävät, joten nimenomaan tuo kirja olisi omiaan poistamaan
        rippeetkin korvausteologiasta, jos kirjaa suorastaan suositeltaisiin adventtiseurakunnissa. Kun adv.tohtori
        tuomitsee korvausteologian, pitäisi oleman helppoa yhtyä häneen. Ja se olisi vapauttavaakin.
        Onpa niinkin että joka tapauksessa messiaaniset juutalaiset tulevat löytämään yhteyden muiden kristittyjen
        kanssa - ja he kaikki rakastavat myös Israelia.

        http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30000&luokkaid=1&a=100
        http://kauppa.tv7.fi/Kaksi-todistajaa

        18 euron kirja nyt 10 eurolla -
        http://kauppa.tv7.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/15092008-99765/Categories/TV7_tarjous

        Ai niin sinä (?) - miten itse kommentoisit Kaksi Todistajaa - asiallisesti vai asiattomasti?

        Ainakin paikkakunnallamme ko. kirja on kirjamyynnissä esillä ja myynnissä.
        Siksi kiinnostuin aikaa sitten kirjaan ja tilasin sen kaksin kappalein, koska mielelläni jätän kirjapöytään toisillekin kirjaa kun kirjojen vähyys on pienessä myynnissä aina esillä.


      • pölöpölö..riitta..
        uskova_1 kirjoitti:

        Doukhan syntyi Algeriassa ja kääntyi myöhemmin adventistiksi.

        Ollakseen messiaaninen juutalainen, hänen olisi pitänyt tulla uskoon.

        Pikaisella netin selaamisella en ainakaan löytänyt mitään mainintaa, että hän olisi tullut ensin uskoon ja sitten eksynyt adventismiin, vaan että hän kääntyi suoraan juutalaisuudesta adventismiin.

        Eli hänellä on vielä messiaanisuus kokematta ja pelastus Kristuksessa löytämättä.

        Etkö muuta lorua keksi pääsi menoksi.


      • annu42 kirjoitti:

        ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen.

        annu42:
        "Ei Doukhan ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen".
        - Mut hei, annu: toki juutalainen uskova voi olla adventisti.

        Älä toki ajattele kuin Riitta, että joko uskova juutalainen tai sitten adventisti:

        " Doukhan syntyi Algeriassa ja kääntyi myöhemmin adventistiksi.
        Ollakseen messiaaninen juutalainen, hänen olisi pitänyt tulla uskoon.
        Pikaisella netin selaamisella en ainakaan löytänyt mitään mainintaa, että hän olisi tullut ensin uskoon ja sitten eksynyt adventismiin, vaan että hän kääntyi suoraan juutalaisuudesta adventismiin.
        Eli hänellä on vielä messiaanisuus kokematta ja pelastus Kristuksessa löytämättä. " (Riitta)

        Mutta ei ole mahdollista että siionisti heprean kielen tri ja teologian tri, professori, antaisi kutsua itseään
        messiaaniseksi ja liittyisi adventisteihin, ellei hän ENSIN olisi kohdannut Jeesusta. Niin paljon on siionismi
        ristiriidassa adventismin ja muun kristillisen kanssa ja pitääkin olla. Siionismi tahtoisi vaieta Jeesuksen
        kuoliaaksi, Jes.53. luku tiettävästi vielä tänä päivänä ohitetaan synagoogan raamatunlukuhetkissä, vaikka
        joissain yliopistoissa Israelissa jo Uutta Testamenttiakin luetaan. Doukhania on pidettävä kristittynä.


      • Tokkopa?
        kirjaa on myynnissä. kirjoitti:

        Ainakin paikkakunnallamme ko. kirja on kirjamyynnissä esillä ja myynnissä.
        Siksi kiinnostuin aikaa sitten kirjaan ja tilasin sen kaksin kappalein, koska mielelläni jätän kirjapöytään toisillekin kirjaa kun kirjojen vähyys on pienessä myynnissä aina esillä.

        Ihan hyvä jos teidän a-srk:ssa kirja on esillä, mutta etpä voinut todistaa asiaa.
        Sanoit tilanneesi kirjan. Kirjatoimestako? Luultavasti, mutta enää se ei onnistuisi.
        Onko pastorisi kertonut jotain syytä moiseen? Miksi teidän srk on ainoa levittäjä?
        Jos teillä on kirjaa esillä, niin olisit vakuudeksi kertonut srk:n nimen, jotta joku
        lähellä asuva olisi voinut käydä toteamassa, jopa ostamassa.

        Rukoillaan että kirjaa alkaisi olla runsaasti esillä, ettei tarvihe toisten vuoksi jättää
        ostamatta, eikös vaan? Mitä kirja sinulle opettaa? Pitääkö Israelin lasten ja meidän
        vetää yhtä köyttää vai jatketaanko korvausteologiaa, että Jumalakin on Israelin
        12 heimoa hylännyt? Mitä srk sielläpäin kirjasta ajattelee?


      • benedi

        niin, tarkoitatko Antti että he kelpaavat jymäyttämisen
        jälkeenkin yhteen laumaan ja yhteen paimeneen?

        Mutta etkös itse opeta, ettei siinä laumassa ole tahraa, eikä ryppyä?
        kuinka jymäyttäjät siihen sopivat?

        Mutta ettemme jättäisi asiaa sikseen, niin otetaanpa asia tarkka selko:
        " Ottivatko kristityt sopimuksesta vastaan tämä ko. kirjan painamisen?

        Entä, kun kirja oli painettu, maksoivatko adventistit , sovitun painattamis kulun?

        Jos he maksoivat kaiken mikä anottiin, ja jos kaikki maksetut kirjat heille luovutettiin, nii voisitko selventää'
        miten ja millätavalla adventtikirkko jymäytti kristittyjen kirkkoa, eli Jeesuksen opetuslapsia?

        Sama Isähän heillä on molemmilla! Jos et anna totuudenmukaista selvitystä sanalle " jymäyttää eli tehdä petos"...niin sinusta todennäköisin syin tehdään rikosilmoitus kunnianloukkauksesta!

        Ja koska seurakunnan Pää on Kristus, silloin loukkasit myös Kristusta, jos puhuit väärää ja valheellista tietoa, ja häpäisit enkeleitä, jotka näkevät Jumalan kasvot joka päivä,...häpäisit Moosesta ja Eliaa, ja 24 vanhinta, jotka ovat ostetut Jeesuksen verellä maasta!!

        Häpäisit myös meitä ,joiden kautta Jumalan moninainen viisaus tulee taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon!
        Jumalahan on Isämme, ja nyt olen kertonut Isälle, mitä Antti, poikasi teki!

        Mutta jos Antti pystyy näyttämään " väittämänsä , tapahtuneen petoksen toteen" ...niin Isä sanoo:

        " Hyvä, sinä hyvä ja uskollinen palvelija ,tule Isäsi iloon!

        Ryhdypä siis toimeen, tahi jos oot väärässä. pyydä anteeksi, tai koe miltä tuntuu olla lain alla, eikä armon alla!
        Lain alla oleminen on, kun poliisi tulee koppiautolla kymään kotonasi!


      • kirjamyynnin hoitaja
        kirjaa on myynnissä. kirjoitti:

        Ainakin paikkakunnallamme ko. kirja on kirjamyynnissä esillä ja myynnissä.
        Siksi kiinnostuin aikaa sitten kirjaan ja tilasin sen kaksin kappalein, koska mielelläni jätän kirjapöytään toisillekin kirjaa kun kirjojen vähyys on pienessä myynnissä aina esillä.

        Tervajoella, mutta pitää katsoa illalla, montako niitä on jäljellä.


      • annu42
        AnttiVKantola kirjoitti:

        annu42:
        "Ei Doukhan ole adventisti, hän on messiaaninen juutalainen".
        - Mut hei, annu: toki juutalainen uskova voi olla adventisti.

        Älä toki ajattele kuin Riitta, että joko uskova juutalainen tai sitten adventisti:

        " Doukhan syntyi Algeriassa ja kääntyi myöhemmin adventistiksi.
        Ollakseen messiaaninen juutalainen, hänen olisi pitänyt tulla uskoon.
        Pikaisella netin selaamisella en ainakaan löytänyt mitään mainintaa, että hän olisi tullut ensin uskoon ja sitten eksynyt adventismiin, vaan että hän kääntyi suoraan juutalaisuudesta adventismiin.
        Eli hänellä on vielä messiaanisuus kokematta ja pelastus Kristuksessa löytämättä. " (Riitta)

        Mutta ei ole mahdollista että siionisti heprean kielen tri ja teologian tri, professori, antaisi kutsua itseään
        messiaaniseksi ja liittyisi adventisteihin, ellei hän ENSIN olisi kohdannut Jeesusta. Niin paljon on siionismi
        ristiriidassa adventismin ja muun kristillisen kanssa ja pitääkin olla. Siionismi tahtoisi vaieta Jeesuksen
        kuoliaaksi, Jes.53. luku tiettävästi vielä tänä päivänä ohitetaan synagoogan raamatunlukuhetkissä, vaikka
        joissain yliopistoissa Israelissa jo Uutta Testamenttiakin luetaan. Doukhania on pidettävä kristittynä.

        taustoja, joten anteeksi mokani. Hyvä kirja kuitenkin ja suosittelen edelleen lukemaan.


      • kirjamyynnin hoitaja kirjoitti:

        Tervajoella, mutta pitää katsoa illalla, montako niitä on jäljellä.

        Riittahan siitä on ollut kovin huolissaan, että Kaksi Todistajaa on adventistin kirjoittama ja adventistien
        käsikassara. Ja jos moni adv.srk tilaa sitä TV7:lta ja pitää kirjapöydällään, kohta Kirjatoimenkin on tultava
        samalle linjalle. Minä olen iloinen siitä, että Kaksi Todistajaaa on adventistien toimittama ja pidän sitä
        adventistien suurena lahjana koko Jumalan huoneelle, mukaanlukien messiaaniset juutalaiset.

        Itse en ole vielä mistään a-paikallisseurakunnan myynnistä sitä löytänyt.


      • annu42 kirjoitti:

        taustoja, joten anteeksi mokani. Hyvä kirja kuitenkin ja suosittelen edelleen lukemaan.

        Kyllä, hyvä kirja, avartava ja kirkkohistoriasta muistuttava.

        Kirja näyttää kuitenkin poistuneen Kirjatoimen valikoimasta ja Doukhanin aikaisemmat, englanninkieliset
        teokset myös. Olisikohan Uskova_1 painostanut, niinkuin uhosi painostavansa TV/:kaakin?
        Niin roomalaiskatolisten kuin protestanttien ja adventistien sekä juutalaisten kannattaa avoimesti tutustua.
        Kirja on kannanotto yhteyden löytämisen puolesta, eikä suinkaan riidanhaastaja.


      • 4+5+6

        ja miten adventistit "jymäyttivät" kristittyjä?

        sinulla on vähän sama ajatusmaailma kuin muillakin "tosi uskovilla", joka ei ole kanssasi samaa mieltä on väärässä.
        mikä johtaa hakematta siihen johtopäätökseen että juutalaisten täytyy "oppia" sinun oppisi ennenkuin heitä voi kutsua "messiaanisiksi juutalaisiksi", vaikka tosiasiassa olet harhaileva alati mieltään ja suuntaansa muuttava selittäjä, sen joka sinua on ajatellut seurata täytyy ensin opetella kuinka vanhoja kirjoituksia helposti poistellaan palstalta.


    • Assyria ja Egypti ja Israel pahassa välikädessä, todistavat tulevasta
      rauhanajasta. 3000 v. vanhat setrit, tammet ja sypressit tosin hakataan ...Jer. 22, 25, 27. Assyrian keskushan on nykyinen Irak, mutta historiallisen Syyrian keidas, Libanon,lumihuippuisine vuorineen,
      on liian heikko estääkseen Assyrian joukkoja käyttämästä aluettaan
      sotilaallisiin tarkoituksiinsa. Siksi se joutuu tuomiolle yhdessä Assyrian
      kanssa.

      Sitten on vain Libanonin lipussa setri:

      Sak. 11:2
      Valittakaa, sypressit! Setrit ovat kaatuneet, mahtavat puut on hävitetty. Valittakaa, Basanin tammet! Sankka metsä on sortunut.
      Jes. 10:34
      ja metsän tiheiköt hakataan kirveellä maahan.
      Väkevän valtiaan edessä kaatuu itse Libanon.
      Sak. 11:1
      Avaa porttisi, Libanon, niin tuli pääsee syömään setrisi!

      Niin, Israelin naapurit, joihin Israel aika ajoin on turvannut, vastoin Herran tahtoa, tuhoutuvat:

      Jer.22:20 -- Nouse, Jerusalem, Libanonin vuorille, huuda ja valita!
      Anna äänesi kaikua Basanissa, huuda Abarimin vuorilta, sillä kaikki sinun rakastajasi on murskattu!

      Jos emme ota huomioon Israelia ajan merkkinä, todistajana, me eksymme.
      Ei sentään aivan, sillä hurskaat Lähi-Idässä saavat vielä yhdessä riemuita. Assyria ja Egypti
      ovat aina olleet sotajalalla keskenään ja Israel on siinä välissä kärsinyt, Mutta rauhanaika tulee.

      Jes. 11:16
      Niin avautuu valtatie hänen kansansa jäännöksen kulkea -- sen, joka on jäljellä Assyriassa -- samalla tavalla kuin tie aukeni Israelille sinä päivänä, jolloin se lähti Egyptin maasta.

      Jes. 19:23
      Sinä päivänä avautuu valtatie Egyptistä Assyriaan, ja assyrialaiset tulevat käymään Egyptissä ja egyptiläiset Assyriassa, ja egyptiläiset ja assyrialaiset palvelevat yhdessä Herraa.

      Jes. 35:8
      Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi.
      Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin.
      Siellä ei tyhmäkään eksy.

    • lukija
      • 465875..

        jos ymmärtää englantia ..


      • 465875.. kirjoitti:

        jos ymmärtää englantia ..

        Kun teidän linkit ei toimi, niin tässäpä toimivat ...KAKSI TODISTAJAA !!!

        http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?t=1086&sid=1a75244c56752d33cfef4cf113f9621f

        http://www.reijotelaranta.fi/israel/israel_ja_seurakunta_-_jumalan_kaksi_todistajaa/iasrael_ja_seurakunta_-_jumalan_kaksi_suunnitelmaa_ja_todistajaa/

        http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119

        SykkiväSydän, jonka silloinen pastori toimitti suomeksi Kaksi Todistajaa, keskustelee kirjasta ...
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/keskustelu.html/247?p=&c=

        Kannattaa lukea ei-adventistisesti kustannettu kirja (TV7), jonka Uskova_1 tuomitsee adventistien
        käsikassaraksi ja australialainen adventisti anne-elina kehuu kirjan maasta taivaaseen. Keskustelu kannattaa.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun teidän linkit ei toimi, niin tässäpä toimivat ...KAKSI TODISTAJAA !!!

        http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?t=1086&sid=1a75244c56752d33cfef4cf113f9621f

        http://www.reijotelaranta.fi/israel/israel_ja_seurakunta_-_jumalan_kaksi_todistajaa/iasrael_ja_seurakunta_-_jumalan_kaksi_suunnitelmaa_ja_todistajaa/

        http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119

        SykkiväSydän, jonka silloinen pastori toimitti suomeksi Kaksi Todistajaa, keskustelee kirjasta ...
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/keskustelu.html/247?p=&c=

        Kannattaa lukea ei-adventistisesti kustannettu kirja (TV7), jonka Uskova_1 tuomitsee adventistien
        käsikassaraksi ja australialainen adventisti anne-elina kehuu kirjan maasta taivaaseen. Keskustelu kannattaa.

        "Kannattaa lukea ei-adventistisesti kustannettu kirja (TV7), jonka Uskova_1 tuomitsee adventistien
        käsikassaraksi ja australialainen adventisti anne-elina kehuu kirjan maasta taivaaseen. Keskustelu kannattaa."

        Lohjalainen Sykkivä Sydän ainakin uskaltaa kirjan sanomasta keskustella, vieläpä myönteisesti ...
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/keskustelu.html/247?p=&c=
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/20


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        "Kannattaa lukea ei-adventistisesti kustannettu kirja (TV7), jonka Uskova_1 tuomitsee adventistien
        käsikassaraksi ja australialainen adventisti anne-elina kehuu kirjan maasta taivaaseen. Keskustelu kannattaa."

        Lohjalainen Sykkivä Sydän ainakin uskaltaa kirjan sanomasta keskustella, vieläpä myönteisesti ...
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/keskustelu.html/247?p=&c=
        http://sykkivasydan.palvelee.fi/20

        minut Annu 42:teksi minä en ole maininnut siitä kirjasta mitään koskaan en ole lukenut ja ensimmäisen kerran kuulin että sellaista kirjaa onkaan, kuin Kaksi todistajaa.


      • anne-elina kirjoitti:

        minut Annu 42:teksi minä en ole maininnut siitä kirjasta mitään koskaan en ole lukenut ja ensimmäisen kerran kuulin että sellaista kirjaa onkaan, kuin Kaksi todistajaa.

        Jos tietäisin, miksi sekoitin, niin en varmaan olisikaan sekoittanut. Mutta asiaan ...

        "ensimmäisen kerran kuulin että sellaista kirjaa onkaan, kuin Kaksi todistajaa."

        Maailman tunnetuin adventtiopetus eli EGWn kirjat on rekisteröity kaupallinen tavaramerkki, joten muilla
        kirkkokunnilla ei ole oikeutta uskoa hänen oppiinsa. Ainakaan ilman että maksetaan oikeuksista. Mutta toiseksi tunnetuin maailmalla, Kaksi Todistajaa
        on lahja kaikelle kristikansalle, ja on käänteentekevää opetusta - se yhdistää Jumalan kansan voimia.

        Jo on sinun aika tutustua kirjaan, joka suomeksi saatiin vasta viime vuonna.

        Annu42 sanoi odottavansa ensin suomalaisten adventtijohtajien mielipidettä, mutta nyt hän hehkuttaa
        kirjan puolesta, joten vihreää valoa on ilmeisesti näytetty ja pian kirja palaa Kirjatoimenkin valikoimaan.


      • annu42
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jos tietäisin, miksi sekoitin, niin en varmaan olisikaan sekoittanut. Mutta asiaan ...

        "ensimmäisen kerran kuulin että sellaista kirjaa onkaan, kuin Kaksi todistajaa."

        Maailman tunnetuin adventtiopetus eli EGWn kirjat on rekisteröity kaupallinen tavaramerkki, joten muilla
        kirkkokunnilla ei ole oikeutta uskoa hänen oppiinsa. Ainakaan ilman että maksetaan oikeuksista. Mutta toiseksi tunnetuin maailmalla, Kaksi Todistajaa
        on lahja kaikelle kristikansalle, ja on käänteentekevää opetusta - se yhdistää Jumalan kansan voimia.

        Jo on sinun aika tutustua kirjaan, joka suomeksi saatiin vasta viime vuonna.

        Annu42 sanoi odottavansa ensin suomalaisten adventtijohtajien mielipidettä, mutta nyt hän hehkuttaa
        kirjan puolesta, joten vihreää valoa on ilmeisesti näytetty ja pian kirja palaa Kirjatoimenkin valikoimaan.

        Minä tilasin kirjan ja luin sen aivan ilman "johtoportaan" lupaa, joten sinä Antti kuivittelet ihan turhaan suomalaisen vapaudesta lukea, tutkia, kirjoittaa mitä tahnsa, mitä haluavat. Emme ole vielä hohottavina esivallan emmekä seurakuntien johtajien taholta. Meillä on sananvapaus ja uskonnonvapaus, joihin kuuluu mahdollisuus itse päättää omista asioistaan. Edellyttäen, ettei todella ole holhoojan vallan alaisuuteen tuomittu.
        Kirjatoimen asioista en tiedä yhtään mitään, sieltä kuitenkin kirjan tilasin.


    • Arto Mikkelistä

      Onko Doukhanin kirjan lukijoissa ihmisiä Mikkelin seudulta? Jos on, vastaisitko tähän viestiin. Haluaisin perustaa solun, (ryhmän) jossa keskustellen kävisimme läpi tätä suurta kysymystä. Aloittaisimme VT:n Messias-profetioista.
      Isän käteen!
      Arto

      • Yhtä Herrassa

        Kunhan muistatte ,että kirjan tarkoitus ei ole etsiä korvausteologiaan syyllistyneitä, vaan korjata virheet pois.
        Suomentajan mukaan kirja on kristittyjen ja messiaanisten juutalaisten yhteinen huuto: tarvitsemme toisiamme.

        Adventistien kuuluukin eturivissä mennä Kaksi Todistajaa aiheen tutkimisessa. Kirja on selvästi adventistinen,
        koskapa Uskova_1 on monta aloitusta tehnyt kirjaa vastaan, niin että melkein luulisi häntä roomalaiskatoliseksi.
        Ehkä onkin, mutta ei hän TV seiskaakaan saanut lopettamaan kyseisten ohjelmien toimittamisessa.

        Toisaalta kirja on ei-adventistinen, koskapa se nopeasti poistettiin Kirjatoimen valikosta. Ristiriitoja pelättiin?
        Olkoon kirja yhdistäjä, sillä se sen tarkoitus on ja vanhojen sotakirveiden hautaaja. Kun adventistit ja messiaaniset löytävät toisensa, on muiden lähes pakko liittyä mukaan, yhteisesti todistamaan Jumalasta.
        Kaksi Todistajaa on hyvä nimitys sikälikin, että Jeesus lähetti pareittain evankelistoja.


    • Tärkeä kirja tosiaan, mutta en löytänyt siitä samaa korostusta kuin sinä:
      "korvausteologian alkuperä, kun armo korvaa lain, UT korva VT:n, ja pelastus korvaa luomisen."

      Katolinen kirkko, joka on ehkä suurin syyllinen korvausteologiaan, ei mielestäni armoa korosta,
      eikä pelastusta, vaan neitsyt Mariaa sekä sakramentteja, joita sillä on jopa 7 kpl. Yksi on
      HPE ja siinä muka ehtoollisjuoma muuttuu mystisesti Jeesuksen vereksi.
      Minun mielestäni roomalaiskatolinen kirkko melko lailla armoton ja toisaalta kovasti lain alla.
      Ajatellaan vaikkapa sitä, ettei pappi saa avioitua, vaan ennemmin saa käyttää lapsia hyväkseen.
      Ja sitten tuo ehkäisyn kielto. Ehkäisykieltolakihan oli vain juutalaisille aikoinaan, jotta suvut lisääntyisivät,
      lakikansan 12 sukua.

      Pelastuksessa on kyse siitä että armo käy oikeudesta. Tällöin ei voida edes muodostaa semmoista väärää käsitettä, että armo korvaa lain. Ja oikein ajateltuna on kyse siitä, että ensin laki tuomitsee, mutta sitten
      Herra armahtaa. Eihän armo-sanaa voida käyttää ilmaisuun lainkaan, ellei samalla kerrota, mistä armahdetaan.

    • ... olen jo kahdesti aloittanut kirjan lukemisen, viimeksi joulun aikaan, mutta kun en yhdeltä istumalta saa luettua se on taas jäänyt kesää odottamaan, jolloin toivon mukaan olisi seuraavan kerran vähän lukuaikaa.

      Omaan paikallisseurakuntaani tilattiin, minun pyynnöstäni, viime keväänä noita kirjoja. Ne eivät ehtineet pitkään olla näkyvillä, kun vastustus alkoi. Syitä vastustukseen oli mm:

      Pääkonferenssi (vai keskustoimistoko se nimi nykyisin on) ei ole hyväksynyt kirjaa

      siinä korostetaan liikaa maallista Israelia

      tulkinta ei ole adventistinen

      käännös on puutteellinen (tosin käännöstyössä on ollut mukana kaksi ammattilaista)

      Joten kirjat palautettiin aika pian Kirjatoimelle. Muutama kirja ehdittiin myydä. Pastorimme lähetti yhden kirjan myös Timo Flinkille, jos oikein ymmärsin ja olen odottanutkin, että tuleeko häneltä Nykyaikaan minkäänlaista kirja-arvostelua kirjasta. Tosin olisi hyvä, jos tulisi myös Kalle Venäläisen mielipide tästä kirjasta.

      Mutta sen verran kun olen lukenut, olen kyllä pitänyt kirjasta, olkoonpa "omat" kyseisestä kirjasta mitä mieltä tahansa.

      • annu42

        Luin kirjan, mutta kirjailijasta en tiennyt enempää, kuin siihen asti olin lukenut. Pyydän anteeksi Riittalta, etten ottanut selvää ja näin eksytin häntä luulemaan jotakin muuta. Eipä hänen arvionsa olisi siitä mitenkään muuttunut, koska hän osaa arvioida ihmisen tätä näkemättä ja kuulematta.
        Toisaalta ei ole väliä, kuka kirjan kirjoitti, koska asia siinä on aivan oikea, historian mukainen ja arvokas asia tietää. Olen hyvilläni, että luin kirjan. Nyt minulla on aivan eri käsitys Israelin, israelilaisten ja muiden kristittyjen väleistä kautta vuosisatojen. Vieläkin sanon, ettei tuo kirja "kristittyjä" mairittele menneinä aikoina.
        Antille tiedoksi, etten kysele keneltäkään, mitä kirjaa saan ja voin lukea. Uskon, että minulla on aivan tarpeeksi itselläni järkeä, onko kirja edessäni tarpeen lukea vai ei. Moni kirja tulee luettua, mutta muutamat jäävät lukemattakin. Toisia taas luen monta kertaakin, joten omapa on asiani, mitä tuolla rintamalla tapahtuu. Seurakuntamme johtajilla ei siinä suhteessa ole valtaa minulle neuvoja antaa.


      • " Omaan paikallisseurakuntaani tilattiin, minun pyynnöstäni, viime keväänä noita kirjoja.
        Ne eivät ehtineet pitkään olla näkyvillä, kun vastustus alkoi. Syitä vastustukseen oli mm:
        Pääkonferenssi (vai keskustoimistoko se nimi nykyisin on) ei ole hyväksynyt kirjaa
        siinä korostetaan liikaa maallista Israelia
        tulkinta ei ole adventistinen
        käännös on puutteellinen (tosin käännöstyössä on ollut mukana kaksi ammattilaista) "

        Olet ennakkoluulottoman rohkea sisar, kun suorastaan näytät tietä, että tutkikaa sentään.

        Onhan kirjassa tärkeää tietoa, vaikka kokisikin sen korostavan liiaksi maallista Israelia.
        Kun Ellenin aikoihin ei monikaan voinut edes uneksia Isaelin tulemisesta ja luonnollisesti
        jotkut sitten tulkitsivat Jumalan jättäneen Israelin kansakuntana ja heimoina - helposti
        päättelee, että seurakunta aivan kokonaan korvaa maallisen Israelin aseman.
        Yleinen juutalaisvasaisuuskin luonnollisesti tarttuu jossain määrin uskoviin ja vuodesta
        1948 on nähty, ettei Israel ainakaan pyhempi ole kuin muut kansat, käytökseltään.

        Että vuosia huolella valmisteltu käännös olisi puutteellinen, se lienee hakemalla haettu osaselitys.

        " Tosin olisi hyvä, jos tulisi myös Kalle Venäläisen mielipide tästä kirjasta. "

        Mutta Kalle Venäläinenhän on aivan ensimmäisenä sanonut mielipiteensä ja jatkanut sitä mm. TV7:ssa!
        Kirjan kääntäminenhän on Kallelle rukousvastaus ja unelmien täyttymys.
        Myös Aimo Helminen, media7 johtaja, on mielestäni sanonut, tosin varovaisemmin.
        Käsittääkseni olisi hieman mautonta, jos Kalle itse alkaisi hehkuttaa toimittamansa kirjan puolesta.
        Kyllä se toimittajan kannalta on niin että: puhukoon kirja puolestaan. Kalle on jo antanut kaikkensa
        kirjan puolesta, uhrannut pastorinvirkansakin. Nimittäin kirjahan teetti työtä niin paljon, että oli
        jätettävä Sykkivän Sydämen paimentaminen.

        http://sykkivasydan.palvelee.fi/20


    • Kiinnostava viestisi

      Kirjoitit :
      Lopulta Doukhan vetää nuo kaksi yhteen ja saa kaksi todistajaa, jotka tarvitsevat toisiaan. He ovat kaksi ääntä saman Jumalan puolesta. Tämä kirja näyttää todella kuka hylkäsi kenet. Se kertoo myös, mistä ovat lähtöisin antisemitismi, juutalaisten vainot, korvausteologian alkuperä, kun armo korvaa lain, UT korva VT:n, sunnuntai korvaa sapatin ja pelastus luomisen.

      Totean vain että ei tuota paljon paremmin voisi sanoa.

      Israel on ei vain todistaja Herran teoista vaan myös hyvä esikuva kristinuskosta ja ihmisestä. Sillä aivan sama on kummasta puhutaan, juutalaisista ennen Jeesusta tai kristinuskosta, joka lyhyen ajan kuluttua Jeesuksen kuolemasta menetti puhtautensa, aivan samalla tavalla kuin Israel luopui aikoinaan Herrasta kerta toisen perään.

    • Tuossa edellä joku siteerasi aloittaja-annun viestistä osaa ---

      "Tämä kirja näyttää todella kuka hylkäsi kenet. Se kertoo myös, mistä ovat lähtöisin antisemitismi, juutalaisten vainot, korvausteologian alkuperä, kun armo korvaa lain,"

      Kaksi Todistajaa -kirjan tarkoitus ei ole aiheuttaa vainoja mihinkään suuntaan, vaan
      saada kaikki mitä kristillisyydeksi sanotaan ja kaikki mitä israelilaisuudeksi sanotaan - löytämään toisensa ja todistamaan toistensa puolesta ja ennen kaikkea
      todistamaan Jumalasta. Israel ja kristikansa tarvitsevat toisiaan, on kirjan sanoma.

      Jos katsotaan kääntöpuoli tuosta, minkä annu42 väittää Kaksi Todistajaa -kirjan
      sanomaksi, niin annun tavoite näyttäisi olevan se, että lain pitäisi korvata armo.
      Semmoista käsitystä ei kuitenkaan Doukhanin kirja anna.

    • annu42

      Väitätkö todella, ettei (halpa) armo ole tänä päivänä korvannut Jumalan lakia? Olen tänne kirjoitellut vaikka kuinka monta juttua Jumalan lain tärkeydestä, mutta olen saanut silmilleni kirjoittajia, jotka ovat sitä mieltä, että olen jäänyt "lain alle".

      Näin ei todellakaan ole tapahtunut. Jumala on minut juuri siksi armahtanut, että olin rikkonut hänen lakiaan. Kun tuon oivalsin, minulla ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin tulla armoa anoen Jumalan eteen. Minä tunnen armon hyvin tarkasti, koska ilman sitä en olisi tässä, missä nyt olen. Nyt katson lakia Jeesuksesta käsin. Hän on Vapahtajani, syntieni Sovittaja ja myös tuleva Kuninkaani jonakin päivänä. Hän suojelee minua lain ankaruudelta ja on puolustajani Jumalan edessä, kun joudun jonakin päivänä tuomiolle. Laki on nyt elämäni mittapuu, kun olen ottanut Jeesuksen elämääni. Kivisydämeni on otettu pois, ja olen saanut lihasydämen, jonka itse Jumala on minulle antanut. Siellä laki on sille kuuluvalla paikalla, muistuttajana, kasvattajana, vartijana kaikessa elämässäni.

      Hän, jolla ei ole Jeesusta puolustajanaan Jumalan tuomioistuimen edessä, jotuu yksin kohtaamaan lain. Se murskaa hänet yhtä varmasti kuin murskaisin vasaralla kananmunan kuoren. Juuri lain tähden minun elämääni tuli synnintunto. Laista tuli minulle kasvattaja Kristukseen, joka on nyt Herrani. Hänessä minä voin kaiken, ilman häntä en ole mitään.

      Paavali sanoo, että laki on vanhurskas ja hyvä. Niin on Jumalakin, mutta hän ei anna itseään pilkata, vaan lopulta ottaa oikeuden käsiinsä ja tuomitsee meidät jokaisen juuri tuon kymenen käskyn lain mukaan. Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei kaadu tuon lain edessä. Laki ja armo kulkevat aina rinta rinnan, ilman toista ei ole toista.

      Kuvittele, että pystyt elämän täydellisen elämän siten, ettet missään kohdin riko Jumala lakia.
      Mitä sinä silloin armolla teet? Jos sinä taas koko ajan rikot tuota lakia ja kuvittelet, että Jumalan armo riittää kaikesta huolimatta, unohdat, että Jumala vihaa syntiä. Synti elämässäsi erottaa sinut Jumalasta, koska silloin olet "synnin" ja sen herran orja ja palvelija. Jumala ei voi sinua väkisin häneltä riistää ja puhdistaa, vaan sinun tulee tulla armoistuimen eteen ja pyytää puhdistusta ja voimaa synnin vastustamiseen. Silloin se tapahtuu ja Jeesus sanoo sinullekin: Mene äläkä enää syntiä tee. Sinä saat voiman vastustaa sitä Jeesuksen Kristuksen voimassa ja nimessä. Näin minä ajattelen ja asian ymmärrän.

    • mummi 2

      Onpa hienoja ja viisaita ajatuksia. Koen, että olette Jumalan kansaa ja Herran henki johdattaa tätä keskustelua. Pari faktaa pastori Venäläisestä; Hän on toiminut mm. Sykkivän Sydämen pastorina Nummelassa muun työnsä ohessa. Pääasiassa hän on kuitenkin toiminut Vihdin kunnassa sijaitsevan Hopeaniemen kuntoutus/kylpylän sielunhoitajana, pastorina ja hengellisen työn johtajana.
      Siunausta kaikille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe