Sain eilen kuulla parhaan ystäväni olevan raskaana. Tiesin, että hänellä on ollut jo pitkään vauvakuume, mutta hänen kihlattunsa ei halua vielä lapsia. He ovat molemmat vasta 20-vuotiaita. Ystäväni kertoi minulle, että tuplaehkäisy (e-pillerit ja kondomi) petti, mutta en jotenkin tahdo uskoa sitä. Onko se todella mahdollista? Tiedän, että kumpikaan ei ole 100% varma ehkäisykeino, mutta onko mahdollista, että molemmat "pettävät" samaan aikaan? Tuntuu kamalalta ajatella, että hän olisi huiputtanut poikaystäväänsä, joka on myös hyvä ystäväni. Haluankin nyt tietää, ennen kun keskustelen hänen kanssaan aiheesta, että onko jollekin joskus käynyt niin että tuplaehkäisy on pettänyt? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
Raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta?
15
5341
Vastaukset
- valetta....
jos pillerit on popsittu kaikki ajallaan ja kumi ei ole pettänyt, on mahdotonta tulla raskaaksi. Enpä siis usko että ovat pettäneet, tai siinätapauksessa pillereitä on syöty miten sattuu ja kumi rikki :S
- äiti kolmelle
No,mun kaverille kävi vähän erilailla. Hänellä oli käytössä kondomi. Se meni rikki. Sitten hän haki katumuspillerin, tuli kuitenkin raskaaksi. Kaikkea sitä näköjään voi sattua...
- MINÄ ITSE
Katumispillerinkin voi hakee samantien tai vaikka viikon päästä..Mistä tiät koska haki? Mistä tiät oliko ees kumia?
- Anonyymi
MINÄ ITSE kirjoitti:
Katumispillerinkin voi hakee samantien tai vaikka viikon päästä..Mistä tiät koska haki? Mistä tiät oliko ees kumia?
Se ei toimi yli 80 kiloisilla naisilla. Ja se tulee ollaa 72h jälkeen, mutta voi ottaa 120h päivän jälkeen. Eli eivoi mennä yli 5pvän yli sen hakeminen, jos mikäli haluaa sen mennä siis hakemaan.
- MINÄ ITSE!
tyhmiä juttuja noi että KAVERILLE KÄVI. Kukaan ei todellisuudessa voi taata että onko koko kumia ollu kaverilla, onko pillerit syöty oikein, onko kumi hajotettu valmiiks vaikka nuppineulalla tai onko koko katumuspilleriä otettu tms.onko ehkäisy ollut 100% kunnossa, ei ripuloitu pillerien myötä, oksennettu vaikka oltaisiinkin syöty, käytetty muita lääkkeitä tai valmisteita josta teho heikkenee.........
En usko kun OMIIN kokemuksiin, en siihen mitä "kaverille kävi.." Lapsellista!!!- Epätodennäköisijä
Olen täysin samaa mieltä 100%
- ...
Jostain "kumman syystä" kuuluu aina tuo ehkäisy pettävän silloin, kun iskee krooninen vauvakuume päälle ja toinen puoli ei vielä haluakaan sitä vastuuta, kiinnittymistä ja rahanmenoa elämäänsä syystä tai toisesta... mutta aina se on ollut pillereiden varassa. Tämä on täysin ennenkuulumatonta minulle. Tosin voihan sen kondominkin antaman suojan kiertää huomaamatta jälkikäteen, ja jollain todennäköisyydellä siinä onnistuakin.
- epätodennäköisijä
Ei tarvita kuin joko pieni reikä, sillä useimmat kondomit kestävät hajoamatta jos kärjessä on pieni reikä, tai sitten on kondomi työnnetty sisään ja lupsautettu nesteet sisälle. Kaikissa kondomeissa ei ole siittiöitä tappavaa liukastetta mukana ja kortsu on kuitenkin aika hyvin suojattu, niin että siittiöt selviävät jonkin aikaa.
- ,.,.,
Periaatteessa, kun kumpikaan ehkäisykeino ei takaa sitä täyttä 100 prosenttia, on äärimmäisen pieni mahdollisuus tulla raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta..
Kuitenkin mahdollisuus on niin pieni, että todennäköisempää tässä tapauksessa on, että tuo ystäväsi on halunnut lasta niin paljon, että on ottanut ohjat omiin käsiinsä..
Tämä siis minun mielipiteeni.. - Epätodennäköisijä
Se on niin astronomisen mitätön mahdollisuus että tuplaehkäisy pettää, että on paljon suurempi todennäköisyys sille että A) he ovat joko yhdessä asiasta sopineet tai B) mies ei ole halunnut lasta ja ystäväsi on jättänyt pillerit syömättä ja tuikannut jopa kortsuun reiän, tai myöhemmin ujuttanut kortsusta miehen mäihät sisäänsä.
Vauvakuume saa ihmiset tekemään ihan mitä tahansa, joten minä kallistun sen puoleen että tämä on jollakin tapaa järjestetty asia.
Vaikka pillereiden teho olisi 99% niin se ei tarkoita sitä että yksi sadasta tulisi raskaaksi, koska silloin teho olisi huomattavasti huonompi.
Raskaaksi tulon mahdollisuuteen vaikuttaa niin monet tekijät että pillereiden ehkäisytehon mittaamiseksi on tehtävä oikeasti töitä, eikä kukaan ostaisi pilleriä jota mainostettaisiin niin että joka sadas tulee raskaaksi. Kortsulla sama juttu. Ja kun mukaan ympätään sekä kortsu että pillerit ja lisätään soppaan vielä sperman laatu ja naisen kierto ja elimistö, niin voi pojat se on sellainen epätodennäköisyysluku että sitä sopii ihmetellä kuka tulee tuplaehkäisystä huolimatta vahingossa raskaaksi!- ukkosperma
kuten täällä on sanottu, jos pillerit on syönyt ajallaan ei tule raskaaksi.
Jos kortsu ollut päällä koko yhdynnän ei tule raskaaksi.
Mutta jos pillereitä popsii tänään aamulla ja ylihuomenna kaksi -asenteella, oksentaa vatsataudissaan tai oikeesti ei syö niin sitten tulee raskaaksi.
Sama kortsujen kanssa, joko sen käytössä on tehty virheitä tai neuroosissa soosit on valuteltu jälkikäteen. Itse miehenä todellakin hoidan kortsujen hävittämisen niin ettei toinen osapuoli pääsisi tuotoksiani väärinkäyttämään. - kaikkee sattuu
ukkosperma kirjoitti:
kuten täällä on sanottu, jos pillerit on syönyt ajallaan ei tule raskaaksi.
Jos kortsu ollut päällä koko yhdynnän ei tule raskaaksi.
Mutta jos pillereitä popsii tänään aamulla ja ylihuomenna kaksi -asenteella, oksentaa vatsataudissaan tai oikeesti ei syö niin sitten tulee raskaaksi.
Sama kortsujen kanssa, joko sen käytössä on tehty virheitä tai neuroosissa soosit on valuteltu jälkikäteen. Itse miehenä todellakin hoidan kortsujen hävittämisen niin ettei toinen osapuoli pääsisi tuotoksiani väärinkäyttämään.mahdollistahan kaikki on. Kondomi voi rikkoontua ja pillerit pettää. Itselleni on sattunut sellainen erittäin epätodennäköinen vahinko että kondomin rikkoontumisen jälkeen pettivät vielä jälkiehkäisy tabletitkin, ja harvoinhan sitä näin päälle 35 tulee raskaaks kerta laakista, mutta mahdollista se on vaikkei mitenkään todennäköistä.
- Anonyymi
Tiedän tapauksen että minipillerit ja kondomi yhtä aikaa käytössä ja silti raskaaksi
- Anonyymi
Miks nostelet yli 9v vanhaa keskustelua? Tuskin edes huomaavat, tai tulee enää ajatelleeks tätä keskustelua. Vastaa kuule aina jatkossa saman vuoden, tai ajankohtaisempia aiheita. Ei oo kiva aukasta tälläisiä mielenkiintoisia ja kiinnostavia keskusteluja, ja sitten vasta huomata kun on vastannut, että yli 9v vanha keskustelu. Joo, ihan taas oli.
- Anonyymi
Sama asia voi kiinnostaa tällä hetkelläkin muita lukijoita kuin aloittajaa. Siinä syy, miksi vanhoja ketjuja nostellaan ylös.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982