Miten eroon miehestä?

Miss Inc.

Miten päästä eroon miehestä, jonka kanssa on elänyt kaukosuhteessa ja jonka on omassa mielessään luonut ihan epärealistiseksi.

Tuntuu että tässä ei ole mitään järkeä, mutta eroon ei pääse, kun todellisuus ei lyö kasvoille. :(

http://cafe-incognito.blogspot.com/

9

466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoo,kun sen osaa

Ei muutakuin tekstiviestillä :"se oli nyt sitten siinä!"

• satunnainen nainen

Siis yrität sanoa, että olet itse luonut miehestä epärealistisen kuvan, muttet voi irrottautua, koska asia ei konkretisoidu tarpeeksi??
      Jos tuo blogi on sinun niin tulee kyllä mieleen, että onko sulla taipumusta epärealistisuuteen tai asioiden (liian) kaukaa katseluun? Kirjoittaja kertoo kolmannessa persoonassa omista asioistaan? Oletko pikemminkin itse luonut itsestäsi epärealistisen kuvan ja pelkäät, että se "lyö kasvoille", jos arki astuisi kuvioon?
      Anna nyt hyvänen aika sille suhteelle mahdollisuus. Kyllä se pieni "epärealistisuus" on läsnä lähisuhteissakin, varsinkin alussa ja joka suhteessa kuva vähän muuttuu, mitä enemmän ollaan yhdessä.

• Miss Inc.

Kiitos tosi hyvästä, tarkkanäköisestä ja muutenkin asiallisesta kommentista. Tuo ensimmäinen veikkauksesi osui oikeaan, vaikka varmasti jälkimmäinenkin oli totta silloin joskus kun sitä arkea oli. Olemme siis periaatteessa eronneet, mutta en pääse irti tunnetasolla, koska vaalin mielessä muistoa jostakin niin ihanasta, mitä ei varmaan kuitenkaa edes ollut olemassa kuin kuvitelmissani.
        Mitä tuohon terapiablogiini tulee, niin itse asiassa kirjoitan kyllä siinä ihan minä-muodossa (Her Diary -kategoriassa), mutta väleissä on pieniä (Observations) huomioita "ulkopuolisen tarkkailijan" silmin. Ja heh, en ole jakautunut persoonallisuus, tuo on vaan tyyliseikka.
        No joo, tää tilanne on vaan jatkunut jo niin pitkään, että ei sille taida enää voida antaa mahdollisuutta. siis tarkoitan että mies(kin) haluaa eroon minusta, mutta irtipäästäminen emotionaalisesti on pirun vaikeaa.

• satunnainen nainen
        Miss Inc. kirjoitti:

Kiitos tosi hyvästä, tarkkanäköisestä ja muutenkin asiallisesta kommentista. Tuo ensimmäinen veikkauksesi osui oikeaan, vaikka varmasti jälkimmäinenkin oli totta silloin joskus kun sitä arkea oli. Olemme siis periaatteessa eronneet, mutta en pääse irti tunnetasolla, koska vaalin mielessä muistoa jostakin niin ihanasta, mitä ei varmaan kuitenkaa edes ollut olemassa kuin kuvitelmissani.
        Mitä tuohon terapiablogiini tulee, niin itse asiassa kirjoitan kyllä siinä ihan minä-muodossa (Her Diary -kategoriassa), mutta väleissä on pieniä (Observations) huomioita "ulkopuolisen tarkkailijan" silmin. Ja heh, en ole jakautunut persoonallisuus, tuo on vaan tyyliseikka.
        No joo, tää tilanne on vaan jatkunut jo niin pitkään, että ei sille taida enää voida antaa mahdollisuutta. siis tarkoitan että mies(kin) haluaa eroon minusta, mutta irtipäästäminen emotionaalisesti on pirun vaikeaa.

Pakko nyt vaan vielä pistää pallo takaisin, vaikka kyllä luinkin kommentin :)

Eli:
        Jos et osaa päästää emotionaalisesti irti niin miksi päästäisit muutoin? Pelosta? Koska luulet, että mies haluaa sinusta eroon? Vai onko kyllästynyt venkslaukseesi? Kuulostat nimittäin hiukkasen siltä, että olet kuin oletkin päästänyt itsesi rakastumaan ja se taas tarkoittaa sitä, että tuo mies on "se". Ja jos näin on niin älä nyt hyvä ihminen päästä sitä menemään - carpe diem. Ja eihän se täydellinen ole, mutta...siihen hommaan romanttinen mieli löytää aina helpotuksen.

• Lpa
        satunnainen nainen kirjoitti:

Pakko nyt vaan vielä pistää pallo takaisin, vaikka kyllä luinkin kommentin :)

Eli:
        Jos et osaa päästää emotionaalisesti irti niin miksi päästäisit muutoin? Pelosta? Koska luulet, että mies haluaa sinusta eroon? Vai onko kyllästynyt venkslaukseesi? Kuulostat nimittäin hiukkasen siltä, että olet kuin oletkin päästänyt itsesi rakastumaan ja se taas tarkoittaa sitä, että tuo mies on "se". Ja jos näin on niin älä nyt hyvä ihminen päästä sitä menemään - carpe diem. Ja eihän se täydellinen ole, mutta...siihen hommaan romanttinen mieli löytää aina helpotuksen.

Oletteko asuneet aina eri paikkakunnilla vai mikä tarkoitat kaukosuhteella, jossa on ollut arkeakin? Millaista se arki oli? Mikä mielestäsi on epärealistista ja mikä sitten on se oikea kuva suhteessanne?

• Miss Inc.
        Lpa kirjoitti:

Oletteko asuneet aina eri paikkakunnilla vai mikä tarkoitat kaukosuhteella, jossa on ollut arkeakin? Millaista se arki oli? Mikä mielestäsi on epärealistista ja mikä sitten on se oikea kuva suhteessanne?

Kiitos edelleen vastauksista. Eka kerta kun kirjoitan tänne, kiva että on näin fiksuja ihmisiä neuvomassa. :)

satunnainen nainen: Tää on kyllä jo monivuotinen suhde, ja olen ollut tosi kovastikin rakastunut, mutta aina on jokin hiertänyt. Päädyin ihan samoihin ajatuksiin, mitä kirjoitat, mutta viimeisimpien puheluiden myötä ymmärsin että herra taitaa olla nyt jatkanut elämäänsä eteenpäin. Ja hitto että kirpaisee.

Lpa: Eri puolilla Suomea on asuttu vasta pari vuotta, lähisuhteessa vähän kauemmin. Arki oli ihan jees, vähän hapuilevaa uusioperhekuvioista johtuen, mutta niin kai se useimmiten on. Tilanne on siis se, että päädyttiin eroon, ja minä en hemmetti sentään tunnu pääsevän tästä yli, kun muistan vaan hänet jonain tarunhohtoisena sankarina, ja ilmeisesti blokkaan kaikki kielteiset asiat. (Niitäkin nimittäin oli, ei kai me muuten eroon olisi päädyttykään, minun aloitteestani.)

• satunnainen nainen
        Miss Inc. kirjoitti:

Kiitos edelleen vastauksista. Eka kerta kun kirjoitan tänne, kiva että on näin fiksuja ihmisiä neuvomassa. :)

satunnainen nainen: Tää on kyllä jo monivuotinen suhde, ja olen ollut tosi kovastikin rakastunut, mutta aina on jokin hiertänyt. Päädyin ihan samoihin ajatuksiin, mitä kirjoitat, mutta viimeisimpien puheluiden myötä ymmärsin että herra taitaa olla nyt jatkanut elämäänsä eteenpäin. Ja hitto että kirpaisee.

Lpa: Eri puolilla Suomea on asuttu vasta pari vuotta, lähisuhteessa vähän kauemmin. Arki oli ihan jees, vähän hapuilevaa uusioperhekuvioista johtuen, mutta niin kai se useimmiten on. Tilanne on siis se, että päädyttiin eroon, ja minä en hemmetti sentään tunnu pääsevän tästä yli, kun muistan vaan hänet jonain tarunhohtoisena sankarina, ja ilmeisesti blokkaan kaikki kielteiset asiat. (Niitäkin nimittäin oli, ei kai me muuten eroon olisi päädyttykään, minun aloitteestani.)

Ahaa..sinun aloitteestasi? Hmmm.....

Et sinä hänestä ole halunnut eroon vaan jostain muusta? Jostain piirteestä, joka ei stemmannut täysin tms? Etsit täydellistä? Nyt lyö realismi vasten kasvoja... :(

Jos se mies rakastaa sua, se vaan hetken koittaa siipiään -älä siis päästä kovin kauas, mutta anna ottaa vähän irti? Kirpaisun voi kääntää voitokseen, ainakaan et ole tunteeton. Kyllä se siitä :)

• Miss Inc.
        satunnainen nainen kirjoitti:

Ahaa..sinun aloitteestasi? Hmmm.....

Et sinä hänestä ole halunnut eroon vaan jostain muusta? Jostain piirteestä, joka ei stemmannut täysin tms? Etsit täydellistä? Nyt lyö realismi vasten kasvoja... :(

Jos se mies rakastaa sua, se vaan hetken koittaa siipiään -älä siis päästä kovin kauas, mutta anna ottaa vähän irti? Kirpaisun voi kääntää voitokseen, ainakaan et ole tunteeton. Kyllä se siitä :)

Tuo on kyllä niin totta. En koskaan halunnut erota, mutta en pystynyt kestämään tiettyjä seikkoja hänessä. En mielestäni etsi täydellistä, pikemminkin olen aiemmin sortunut alilyönteihin valinnoissani, ja nyt pelkään että teen sitä taas. En tiedä.

Kiitos paljon sanoistasi, jotenkin ihanan lohdullista, mutta saapa nähdä kuinka tässä sitten oikein käy...

• satunnainen nainen
        Miss Inc. kirjoitti:

Tuo on kyllä niin totta. En koskaan halunnut erota, mutta en pystynyt kestämään tiettyjä seikkoja hänessä. En mielestäni etsi täydellistä, pikemminkin olen aiemmin sortunut alilyönteihin valinnoissani, ja nyt pelkään että teen sitä taas. En tiedä.

Kiitos paljon sanoistasi, jotenkin ihanan lohdullista, mutta saapa nähdä kuinka tässä sitten oikein käy...

älä luovuta vielä.. ei ihan vielä
        :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      130
      4548
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      74
      3279
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      105
      1573
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1395
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      927
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      75
      823
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      19
      808
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      720
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      707
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      43
      656
    Aihe