Hei! Sain juuri uudet pillerit vuosien jälkeen. Minä lähden matkalle 24. tätä kuuta.
Ja seuraavat kuukautiseni alkaisivat 19-24 päivä. Ja en haluaisi matkalla niistä kärsiä.
Tiedän että olisi pitänyt hankkia pillerit kuukautta aikaisemmin, mutta tämä ei ollut mahdollista.
Joten voinko jo nyt alottaa pillerit? Sitten väli olisi 24 päivä mutta en pitäisi sitä vaan alkaisin
syömään seuraavaa liuskaa. Olisiko tästä haittaa? Vai kannattaisiko odotella (epäsäännöllisiä)
kuukautisia 18-19:n päivään ja jos ei kuulu sitten kuitenki alkaa syömään? Sitten pitäisi olla
7 päivää ilman seksiä tai käyttää muuta ehkäisyä? Olen ihan hukassa. En huomannut lääkäriltä
kysyä. Ja en osaa päättää mitä teen. Siis lyhyesti onko turvallista siirtää kuukautisten alkamista
radikaalisti? Jos luonnollisesti alkaisi monta päivää aikaisemmin tai myöhemmin? Minun välini on
yleensä 25-31 päivää joten tuo 21 pilleriähän muuttaa päivää jo paljon. Joten ei siitä kai haittaa
ole?
e-pillerit (aloitus liian aikaisin?)
6
943
Vastaukset
- .................
aloitta, e-tehon kanssa on sitten toisin.
- ota huomioon
Ota huomioon että e-pillereiden aikana voi tulla myös tiputtelua, etenkin pillereitä aloittaessa. Itselläni tiputtelua oli pillereiden aloituksesta melkein 2 viikkoa. Jos aikomuksesi on todella kuukautisten siirtäminen niin kehottaisin hakemaan lääkäriltä reseptin siihen, ja sitten aloitat e-pillerit normaalisti ensimmäisenä vuotopäivänä niin ehkäisyteho on selosteessa mainitun mukainen.
- apuaaa
Minulla oli samat pillerit 5 vuotta sitten eikä tiputtelua ilmennyt. Mutta eihän sitä tiedä.
Se olisi kyllä ikävää jos 2 viikkoa tiputtelisi koska minulla ja miehelläni on vain 2,5 viikkoa aikaa
yhdessä :) Reseptin sain eilen. Mites sitten kun aloitan samana päivänä kun menkat alkaa
lyhenevätkö menkat? Minulla kestää aina 5 päivää.Ja jos matkani ensimmäisenä päivänä alkaa
se olisi ikävää "hukata" niin monta päivää. Ehkäisy teho ei huoleta niin paljon kun tuo menkkojen
alkaminen. - vaikea valinta
apuaaa kirjoitti:
Minulla oli samat pillerit 5 vuotta sitten eikä tiputtelua ilmennyt. Mutta eihän sitä tiedä.
Se olisi kyllä ikävää jos 2 viikkoa tiputtelisi koska minulla ja miehelläni on vain 2,5 viikkoa aikaa
yhdessä :) Reseptin sain eilen. Mites sitten kun aloitan samana päivänä kun menkat alkaa
lyhenevätkö menkat? Minulla kestää aina 5 päivää.Ja jos matkani ensimmäisenä päivänä alkaa
se olisi ikävää "hukata" niin monta päivää. Ehkäisy teho ei huoleta niin paljon kun tuo menkkojen
alkaminen.Sitähän ei voi tietää, miten elimistösi reagoi e-pillereihin nyt vuosien tauon jälkeen.
Kun aloitat pillerit vuodon ensimmäisenä päivänä sen perusohjeen mukaan, niin vuoto voi lakata lähes saman tien. Toinen vaihtoehto on, että vuoto jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Sitä rataa kuluu kuukausi ja toinenkin ennen kuin tilanne tasoittuu.
Jos aloitat pillerit nyt, niin ehkäisyteho ei ole voimassa. Jos jatkat toista liuskaa perään ilman taukoa, niin vuoto saattaa tulla silti, koska elimistösi omat hormonit pukkaavat läpi.
Lääkäriltä saadut siirtopilleritkään eivät ole täysin varma. Yleensä suositellaan, että niillä siirrettäisiin jo edellisiä kuukautisia.
Suo siellä, vetelä täällä. - apuaaa
vaikea valinta kirjoitti:
Sitähän ei voi tietää, miten elimistösi reagoi e-pillereihin nyt vuosien tauon jälkeen.
Kun aloitat pillerit vuodon ensimmäisenä päivänä sen perusohjeen mukaan, niin vuoto voi lakata lähes saman tien. Toinen vaihtoehto on, että vuoto jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Sitä rataa kuluu kuukausi ja toinenkin ennen kuin tilanne tasoittuu.
Jos aloitat pillerit nyt, niin ehkäisyteho ei ole voimassa. Jos jatkat toista liuskaa perään ilman taukoa, niin vuoto saattaa tulla silti, koska elimistösi omat hormonit pukkaavat läpi.
Lääkäriltä saadut siirtopilleritkään eivät ole täysin varma. Yleensä suositellaan, että niillä siirrettäisiin jo edellisiä kuukautisia.
Suo siellä, vetelä täällä.Noh, kiitos vastauksista! Ehkä on parempi odottaa kuukautisia ja alottaa ohjeen mukaan.
Nyt peukut pystyyn että alkaa ajallaan 18-22 päivä ja että myös loppuvat ajallaan! :)
Meliane merkkisiä e-pillereitä ovat.
- samoin tehnyt.
ittelläni "käynnistettiin menkat" joskus aikoinaan niin että kesken kaiken kierron (jos semmosta ny olikaan,menkat oli kateissa kolmisen kk) aloitin syömään pillereitä ja tyhjennysvuoto tuli taukoviikolla,eikä tiputellut. ehkäisyteho ei kyllä ala kun seuraavan taukoviikon jälkeen vasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968