Mikä kappale, mistä sanat?

KadoNnUt MiELestÄ

Reilu kakskyt vuotta taakse päin kuulin kappaleen mutsilla, nyt jotain pätkää soi siitä päässä, mutta en tiedä kappaleen nimeä, enkä varmuudella esittäjää.

Tässä katkelmia siitä niiltä osin kun muistan, ja saattaisi olla Veikko Lavin kappale jokin hämärän muistikuvan mukaan:
"Sen verran tuhlata kai täytyy kun siihen säästinkin".

"Minä ymmärrän sen vanhus vastaa hymyillen, tämä aika on niin kiireinen,
kiitos soitosta vain hetken olin huolissain, sinun vuokses rakkaimpain".

"On ollut suuri päivä tää soi vielä puhelin ja vanhus herää yöllä vastaamaan".



Tuollaisia katkelmia mielessä. Kaunis teksti vanhuksen syntymäpäivästä kun ei kukaan häntä meinannut kiireiltään muistaa, vaikka vanhus odotti päivää kovasti.

Googlettaa olen koittanut vaikka miten, mutta en saa tulosta.
Kuka siis auttaisi? Mikä on kappaleen nimi, ja mistä siihen löytäisi sanat, tai millä ja kenen levyllä saattaisi olla? Sanoista olisin kiitollinen, jos kuka uskaltaa kirjoittaa ne, tai laittaa vaikka linkkiä mistä löytyisi.

Kiitos tietäjälle.

4

2095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen Helsingistä

      Olen miettinyt mielessäni ihan samaa asiaa. Kuulin tuon laulun joskus monia vuosia sitten radiosta, jostain toivelauluohjelmasta. Sanat olivat koskettavat ja haluaisin myös löytää kyseisen kappaleen tai edes sanat. Toivottavasti joku osaa auttaa.

    • :)

      Laulu on Einö Grönin esittämä "Suuri päivä" vuodelta 1983, jonka Junnu Vainio on kääntänyt 80-luvun alussa
      Benny Borgin kappaleesta " Den stora dagen".
      Kappale löytyy siis Eino Grönin tuotannosta ja on sitä kautta saatavilla.

      • Nainen Helsingistä

        Kiitoksia! : )


    • black paranoid

      toi on paranoid suomennettuna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1007
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      838
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe