Reilu kakskyt vuotta taakse päin kuulin kappaleen mutsilla, nyt jotain pätkää soi siitä päässä, mutta en tiedä kappaleen nimeä, enkä varmuudella esittäjää.
Tässä katkelmia siitä niiltä osin kun muistan, ja saattaisi olla Veikko Lavin kappale jokin hämärän muistikuvan mukaan:
"Sen verran tuhlata kai täytyy kun siihen säästinkin".
"Minä ymmärrän sen vanhus vastaa hymyillen, tämä aika on niin kiireinen,
kiitos soitosta vain hetken olin huolissain, sinun vuokses rakkaimpain".
"On ollut suuri päivä tää soi vielä puhelin ja vanhus herää yöllä vastaamaan".
Tuollaisia katkelmia mielessä. Kaunis teksti vanhuksen syntymäpäivästä kun ei kukaan häntä meinannut kiireiltään muistaa, vaikka vanhus odotti päivää kovasti.
Googlettaa olen koittanut vaikka miten, mutta en saa tulosta.
Kuka siis auttaisi? Mikä on kappaleen nimi, ja mistä siihen löytäisi sanat, tai millä ja kenen levyllä saattaisi olla? Sanoista olisin kiitollinen, jos kuka uskaltaa kirjoittaa ne, tai laittaa vaikka linkkiä mistä löytyisi.
Kiitos tietäjälle.
Mikä kappale, mistä sanat?
KadoNnUt MiELestÄ
4
2446
Vastaukset
- Nainen Helsingistä
Olen miettinyt mielessäni ihan samaa asiaa. Kuulin tuon laulun joskus monia vuosia sitten radiosta, jostain toivelauluohjelmasta. Sanat olivat koskettavat ja haluaisin myös löytää kyseisen kappaleen tai edes sanat. Toivottavasti joku osaa auttaa.
- :)
Laulu on Einö Grönin esittämä "Suuri päivä" vuodelta 1983, jonka Junnu Vainio on kääntänyt 80-luvun alussa
Benny Borgin kappaleesta " Den stora dagen".
Kappale löytyy siis Eino Grönin tuotannosta ja on sitä kautta saatavilla.- Nainen Helsingistä
Kiitoksia! : )
- black paranoid
toi on paranoid suomennettuna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790