Auton maksaminen

ensiostaja

Maksetaanko liikkeessä käteisellä, vai ensin maksetaanko pankkiin ja sitten toivotaan, että auto löytyy vielä viikon päästä, jonka on maksanut?

25

10842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      maksaa vaikka luonnossa jos se vaan kauppiaalle käy.

      • ihan jetsulleen

        Maksaa voi luonnossa tai sisällä, kunhan maksaa rahalla.


    • pysy kotona.

      aitoa? Oletko itse tehnyt setelit? Maksatko ollenkaan?

    • ihan tavallisesti

      Minä olen ostanut pari viimeistä autoa pankkikortilla. Sitä ennen taisi olla käteisellä, kun oli viikonloppu ja jotain häikkää maksuliikenteessä. Joskus aikoinaan maksoin käsirahan kaupassa ja mukaan annetulla tilisiirrolla loput myöhemmin. Tapoja on monia.

    • autokuappias

      mutta summan pitää olla 1 tai 2 euron kolikoissa. Käyt ensin särkemässä pankissa rahan ja sitten lataat säkin tiskiin autokaupassa (ne tykkää uida rahassa).

    • ssssssssssa

      ETTEI KALTAISIASI TYPERYKSIÄ LÖYDY ENEMPÄÄ.

    • sano Putkonen

      Maksat auton kun saat sen, et tietenkään etukäteen, näkemättä, kokeilematta.

      Pankkikortilla (laitetaan sinne tilille vaan riittävästi rahaa), pankin varmentamalla shekillä (saa pankeista ilmaiseksi), selvällä rahalla tai ostat osamaksulla, myyjä neuvoo kyllä miten.

      • loilo

        Mahdollisimman pientä rahaa kiitos, mielummin kolikoita 5 ja 20 centtiset mieluiten kiitos


      • tuontiauto?

        Jos tilaan auton, ei kukaan suostu tuomaan minulle autoa jos en ole siitä ainakin osaa maksanut.


      • 18+25

        Verkkopankki on keksitty ja toimii jopa puhelimella nykyään


    • kysy perheen lakim.

      Kyllä minuakin jännitti ensimmäinen oikea autokauppani, kyllä se siitä.

      Ota paljon käteistä rahaa mukaan ja niinkuin kaikessa muussakin kaupassa, tavara vaihtuu rahaan, niin se menee, tyvestä puuhun noustaan....


      Hienoa leijonat , ihanaa

    • ap.

      Kysymys käteisellä vai otetaanko lasku.

      • ÄÄÄÄLIÖÖÖ

        LIIKKEESEEEEEEN IDIOOOOTTIIII


      • sillä se selviää

        Muita vaihtoehtojako ei ole?

        Mitenkäs se pankkikortti tai shekki, joita tuossa aikaisemmin ehdotettiin?

        Taitaa riippua aika paljon liikkeestäkin, minkälaisen maksutavan hyväksyvät. Voisin kuvitella, ettei kovin moni autoliike enää nykyään mielellään ota ainakaan suurempia summia käteistä vastaan. On jonkinmoinen riski säilyttää esimerkiksi 50 000 euroa liikkeen kassakaapissa...

        Toisaalta saattaa myös olla, ettei autoa luovuteta laskullakaan. Ainakaan ennen sen laskun maksamista.

        Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa.


      • ap.
        ÄÄÄÄLIÖÖÖ kirjoitti:

        LIIKKEESEEEEEEN IDIOOOOTTIIII

        Miksi minun sinn epitäsi soittaa. Minähän kysyn itseni kannalta oikeaa tapaa enkä liikeen. Oletkohan hieman tyhmä?


      • sillä se selviää
        ap. kirjoitti:

        Miksi minun sinn epitäsi soittaa. Minähän kysyn itseni kannalta oikeaa tapaa enkä liikeen. Oletkohan hieman tyhmä?

        No siksi pitäisi soittaa, koska se on ainoa tapa selvittää mitkä maksutavat kyseinen liike hyväksyy. Sen jälkeen kun tiedät vaihtoehdot, voit tulla takaisin tänne kyselemään mielipiteitä siitä, mikä niistä olisi sinun kannaltasi järkevin vaihtoehto.

        Et taida olla ihan viisas sinäkään.


      • Raha-Ralle
        sillä se selviää kirjoitti:

        Muita vaihtoehtojako ei ole?

        Mitenkäs se pankkikortti tai shekki, joita tuossa aikaisemmin ehdotettiin?

        Taitaa riippua aika paljon liikkeestäkin, minkälaisen maksutavan hyväksyvät. Voisin kuvitella, ettei kovin moni autoliike enää nykyään mielellään ota ainakaan suurempia summia käteistä vastaan. On jonkinmoinen riski säilyttää esimerkiksi 50 000 euroa liikkeen kassakaapissa...

        Toisaalta saattaa myös olla, ettei autoa luovuteta laskullakaan. Ainakaan ennen sen laskun maksamista.

        Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa.

        Jos rahat löytyy, niin ei se maksutapa ole mikään ongelma. Useimmissa tapauksissa varmaan suurin ongelma on se, että löytyykö rahoja...


      • k a s s a
        sillä se selviää kirjoitti:

        Muita vaihtoehtojako ei ole?

        Mitenkäs se pankkikortti tai shekki, joita tuossa aikaisemmin ehdotettiin?

        Taitaa riippua aika paljon liikkeestäkin, minkälaisen maksutavan hyväksyvät. Voisin kuvitella, ettei kovin moni autoliike enää nykyään mielellään ota ainakaan suurempia summia käteistä vastaan. On jonkinmoinen riski säilyttää esimerkiksi 50 000 euroa liikkeen kassakaapissa...

        Toisaalta saattaa myös olla, ettei autoa luovuteta laskullakaan. Ainakaan ennen sen laskun maksamista.

        Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa.

        käteissumman vastaanotto tehty viranomaisten toimesta hankalaksi. Pankkisiirto on helppo tapa.


    • frangrobba

      mitenniin maksat etukäteen en tajua sun järjenjuoksuasi ollenkaan

    • maksat kun jaksat

      Ostin helmikuussa auton isosta liikkeestä. Maksoin autoliikkeessä nettipankin kautta, kun nimet oli papereissa. Eiköhän autoliikkeet ole maksutapojen kanssa aika joustavia. Joskus aikaisemmin maksoin autosta käsirahan liikkeessä ja loput laskulla 14 päivän kuluessa. Parhaan ensikäden tiedon saat asiasta, kun otat yhteyttä autoliikkeeseen. Maksutavat nimittäin riippuvat myös liikkeestä. Sitten taas osa yksityisistä ja jobbarit (?) ottavat rahat mieluiten käteisenä, ettei tilillä näy merkintöjä, jne.

    • Bemari Pirkko

      Minä aina maksan käteisellä koko kauppasumman, niin autooni ei tule sitä omistajan eli autoliikkeen nimitarraa. Paljon näkee velaksi ostettuja autoja liikenteessä. On ihmiset hassuja, elvistelevät autoillaan ja sitten esim, rekisterin alla on velaksi ostetun auton merkki. Omistavan autoliikkeen nimi. HAH,HAH

      • kuin ed. omistajan

        Ennemmin vaikka liikkeen merkki, kuin edellisen omistajan valitsema väri & varusteet.


      • tauno loimosista
        kuin ed. omistajan kirjoitti:

        Ennemmin vaikka liikkeen merkki, kuin edellisen omistajan valitsema väri & varusteet.

        Yleensä maksutapa on ongelmista pienin, rahasumman löytymistä pidän suurempana ongelmana omalla kohdallania.
        Jobbarit on joustavia maksuissa, kannattaa maksaa jo ennen kun on edes autoa nähnyt. Aina voi jobbarin sanaan luottaa, auto on sellainen kun jobbari on sen kertonut olevan.

        Kyllä toisilla on murheet, inssi mennyt varmaan ekalla läpi. Tai jos on koko suvulla yhteinen ajokortti, ei koskaan voi tietää.


    • ostelijajjjj

      Oon useimmiten pyytänyt tilisiirron ja maksanut myöhemmin nettipankista. Auton saa siis käsirahaa vasten.

      • Elvis oli kala

        Muistelen, että on/oli pankeilla suositus, että yli 15 000€ käteisuorituksesta pitää tehdä selvitys rahojen alkuperästä (rahanpesu). Se on tietysti suositus ja jokainen yrittäjä saa toimia oman harkintansa mukaan.
        Toinen juttu pankkikortilla maksamiseen. Jos kortti on uusi (ns. debit-kortti), niin se ei välttämättä kelpaakkaan autokaupassa maksuvälineeksi.
        Syitä on kaksi.
        1. Maksusta menee siivu pankille ja jos puhutaan 40 000€ summasta, niin helposi matkalle häviää 1% verran, joka on 400€ rahassa. Se summa on suoraan pois yrittäjältä. Kenellä on varaa maksaa 400€ siitä hyvästä, että joku käyttää korttia.
        2. Raha saattaa viipyä matkalla jopa viisi pankkipäivää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe