Maksetaanko liikkeessä käteisellä, vai ensin maksetaanko pankkiin ja sitten toivotaan, että auto löytyy vielä viikon päästä, jonka on maksanut?
Auton maksaminen
25
10537
Vastaukset
- ....
maksaa vaikka luonnossa jos se vaan kauppiaalle käy.
- ihan jetsulleen
Maksaa voi luonnossa tai sisällä, kunhan maksaa rahalla.
- pysy kotona.
aitoa? Oletko itse tehnyt setelit? Maksatko ollenkaan?
- ihan tavallisesti
Minä olen ostanut pari viimeistä autoa pankkikortilla. Sitä ennen taisi olla käteisellä, kun oli viikonloppu ja jotain häikkää maksuliikenteessä. Joskus aikoinaan maksoin käsirahan kaupassa ja mukaan annetulla tilisiirrolla loput myöhemmin. Tapoja on monia.
- autokuappias
mutta summan pitää olla 1 tai 2 euron kolikoissa. Käyt ensin särkemässä pankissa rahan ja sitten lataat säkin tiskiin autokaupassa (ne tykkää uida rahassa).
- ssssssssssa
ETTEI KALTAISIASI TYPERYKSIÄ LÖYDY ENEMPÄÄ.
- sano Putkonen
Maksat auton kun saat sen, et tietenkään etukäteen, näkemättä, kokeilematta.
Pankkikortilla (laitetaan sinne tilille vaan riittävästi rahaa), pankin varmentamalla shekillä (saa pankeista ilmaiseksi), selvällä rahalla tai ostat osamaksulla, myyjä neuvoo kyllä miten.- loilo
Mahdollisimman pientä rahaa kiitos, mielummin kolikoita 5 ja 20 centtiset mieluiten kiitos
- tuontiauto?
Jos tilaan auton, ei kukaan suostu tuomaan minulle autoa jos en ole siitä ainakin osaa maksanut.
- 18+25
Verkkopankki on keksitty ja toimii jopa puhelimella nykyään
- kysy perheen lakim.
Kyllä minuakin jännitti ensimmäinen oikea autokauppani, kyllä se siitä.
Ota paljon käteistä rahaa mukaan ja niinkuin kaikessa muussakin kaupassa, tavara vaihtuu rahaan, niin se menee, tyvestä puuhun noustaan....
Hienoa leijonat , ihanaa - ap.
Kysymys käteisellä vai otetaanko lasku.
- ÄÄÄÄLIÖÖÖ
LIIKKEESEEEEEEN IDIOOOOTTIIII
- sillä se selviää
Muita vaihtoehtojako ei ole?
Mitenkäs se pankkikortti tai shekki, joita tuossa aikaisemmin ehdotettiin?
Taitaa riippua aika paljon liikkeestäkin, minkälaisen maksutavan hyväksyvät. Voisin kuvitella, ettei kovin moni autoliike enää nykyään mielellään ota ainakaan suurempia summia käteistä vastaan. On jonkinmoinen riski säilyttää esimerkiksi 50 000 euroa liikkeen kassakaapissa...
Toisaalta saattaa myös olla, ettei autoa luovuteta laskullakaan. Ainakaan ennen sen laskun maksamista.
Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa. - ap.
ÄÄÄÄLIÖÖÖ kirjoitti:
LIIKKEESEEEEEEN IDIOOOOTTIIII
Miksi minun sinn epitäsi soittaa. Minähän kysyn itseni kannalta oikeaa tapaa enkä liikeen. Oletkohan hieman tyhmä?
- sillä se selviää
ap. kirjoitti:
Miksi minun sinn epitäsi soittaa. Minähän kysyn itseni kannalta oikeaa tapaa enkä liikeen. Oletkohan hieman tyhmä?
No siksi pitäisi soittaa, koska se on ainoa tapa selvittää mitkä maksutavat kyseinen liike hyväksyy. Sen jälkeen kun tiedät vaihtoehdot, voit tulla takaisin tänne kyselemään mielipiteitä siitä, mikä niistä olisi sinun kannaltasi järkevin vaihtoehto.
Et taida olla ihan viisas sinäkään. - Raha-Ralle
sillä se selviää kirjoitti:
Taitaa riippua aika paljon liikkeestäkin, minkälaisen maksutavan hyväksyvät. Voisin kuvitella, ettei kovin moni autoliike enää nykyään mielellään ota ainakaan suurempia summia käteistä vastaan. On jonkinmoinen riski säilyttää esimerkiksi 50 000 euroa liikkeen kassakaapissa...
Toisaalta saattaa myös olla, ettei autoa luovuteta laskullakaan. Ainakaan ennen sen laskun maksamista.
Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa.Jos rahat löytyy, niin ei se maksutapa ole mikään ongelma. Useimmissa tapauksissa varmaan suurin ongelma on se, että löytyykö rahoja...
- k a s s a
sillä se selviää kirjoitti:
Ota vaan reipaasti yhteyttä sinne autoliikkeeseen. Jos sinulla rahat on auton ostoon, niin tuskinpa kauppa siihen kaatuu, että ette löydä molemmille osapuolille sopivaa maksutapaa.käteissumman vastaanotto tehty viranomaisten toimesta hankalaksi. Pankkisiirto on helppo tapa.
- frangrobba
mitenniin maksat etukäteen en tajua sun järjenjuoksuasi ollenkaan
- maksat kun jaksat
Ostin helmikuussa auton isosta liikkeestä. Maksoin autoliikkeessä nettipankin kautta, kun nimet oli papereissa. Eiköhän autoliikkeet ole maksutapojen kanssa aika joustavia. Joskus aikaisemmin maksoin autosta käsirahan liikkeessä ja loput laskulla 14 päivän kuluessa. Parhaan ensikäden tiedon saat asiasta, kun otat yhteyttä autoliikkeeseen. Maksutavat nimittäin riippuvat myös liikkeestä. Sitten taas osa yksityisistä ja jobbarit (?) ottavat rahat mieluiten käteisenä, ettei tilillä näy merkintöjä, jne.
- Bemari Pirkko
Minä aina maksan käteisellä koko kauppasumman, niin autooni ei tule sitä omistajan eli autoliikkeen nimitarraa. Paljon näkee velaksi ostettuja autoja liikenteessä. On ihmiset hassuja, elvistelevät autoillaan ja sitten esim, rekisterin alla on velaksi ostetun auton merkki. Omistavan autoliikkeen nimi. HAH,HAH
- kuin ed. omistajan
Ennemmin vaikka liikkeen merkki, kuin edellisen omistajan valitsema väri & varusteet.
- tauno loimosista
kuin ed. omistajan kirjoitti:
Ennemmin vaikka liikkeen merkki, kuin edellisen omistajan valitsema väri & varusteet.
Yleensä maksutapa on ongelmista pienin, rahasumman löytymistä pidän suurempana ongelmana omalla kohdallania.
Jobbarit on joustavia maksuissa, kannattaa maksaa jo ennen kun on edes autoa nähnyt. Aina voi jobbarin sanaan luottaa, auto on sellainen kun jobbari on sen kertonut olevan.
Kyllä toisilla on murheet, inssi mennyt varmaan ekalla läpi. Tai jos on koko suvulla yhteinen ajokortti, ei koskaan voi tietää.
- ostelijajjjj
Oon useimmiten pyytänyt tilisiirron ja maksanut myöhemmin nettipankista. Auton saa siis käsirahaa vasten.
- Elvis oli kala
Muistelen, että on/oli pankeilla suositus, että yli 15 000€ käteisuorituksesta pitää tehdä selvitys rahojen alkuperästä (rahanpesu). Se on tietysti suositus ja jokainen yrittäjä saa toimia oman harkintansa mukaan.
Toinen juttu pankkikortilla maksamiseen. Jos kortti on uusi (ns. debit-kortti), niin se ei välttämättä kelpaakkaan autokaupassa maksuvälineeksi.
Syitä on kaksi.
1. Maksusta menee siivu pankille ja jos puhutaan 40 000€ summasta, niin helposi matkalle häviää 1% verran, joka on 400€ rahassa. Se summa on suoraan pois yrittäjältä. Kenellä on varaa maksaa 400€ siitä hyvästä, että joku käyttää korttia.
2. Raha saattaa viipyä matkalla jopa viisi pankkipäivää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265