Eli siis mitä tämä käsite oikeen tarkoittaa? Älkää suuttuko, tätä ei vaan kukaan oo mulle ikinä selittäny :D. Take care...
Renkaanpotkijat?
5
863
Vastaukset
Renkaanpotkija on henkilö, joka kiertelee autokaupoilla "potkimassa renkaita", muttei kyllä osta vahingossakaan mitään... Kuluttaa myyjän aikaa ja kahvia.
- Ruostetta ruuvissa
Ja se potkiminen ilmeisesti on alkuaan jonkinlaista sijaistoimintaa. Jos asiakkaalla ei ole kykyä selvittää käytetyn auton kuntoa oikeasti eikä siksi myöskään uskallusta tehdä ostopäätöstä, asiantuntemusta voi osoittaa hankkimalla pelkällä kenkätuntumalla selvyyden muustakin kuin siitä, että pyörät ovat kiinni. Havaittuaan vakavia vikoja asiakas jatkaa välinpitämättömästi muiden renkaiden potkimista ja näyttää täten myyjälle autoon kohdistuvan perustellun halveksuntansa. Potkimisen jälkeen onkin aika todeta ettei auto juuri nyt kiinnosta, kun toisessa liikkeessä on parempi kauppa tarjolla.
- --------------------
Ruostetta ruuvissa kirjoitti:
Ja se potkiminen ilmeisesti on alkuaan jonkinlaista sijaistoimintaa. Jos asiakkaalla ei ole kykyä selvittää käytetyn auton kuntoa oikeasti eikä siksi myöskään uskallusta tehdä ostopäätöstä, asiantuntemusta voi osoittaa hankkimalla pelkällä kenkätuntumalla selvyyden muustakin kuin siitä, että pyörät ovat kiinni. Havaittuaan vakavia vikoja asiakas jatkaa välinpitämättömästi muiden renkaiden potkimista ja näyttää täten myyjälle autoon kohdistuvan perustellun halveksuntansa. Potkimisen jälkeen onkin aika todeta ettei auto juuri nyt kiinnosta, kun toisessa liikkeessä on parempi kauppa tarjolla.
renkaanpotkija=perseaukinen (ei ostava asiakas)
- fthfthrth
Ruostetta ruuvissa kirjoitti:
Ja se potkiminen ilmeisesti on alkuaan jonkinlaista sijaistoimintaa. Jos asiakkaalla ei ole kykyä selvittää käytetyn auton kuntoa oikeasti eikä siksi myöskään uskallusta tehdä ostopäätöstä, asiantuntemusta voi osoittaa hankkimalla pelkällä kenkätuntumalla selvyyden muustakin kuin siitä, että pyörät ovat kiinni. Havaittuaan vakavia vikoja asiakas jatkaa välinpitämättömästi muiden renkaiden potkimista ja näyttää täten myyjälle autoon kohdistuvan perustellun halveksuntansa. Potkimisen jälkeen onkin aika todeta ettei auto juuri nyt kiinnosta, kun toisessa liikkeessä on parempi kauppa tarjolla.
potkaisemalla voi selvittää väljyyden nivelessä tai laakerissa, kuuluu kolahdus. Ennen toi oli ihan normaali käytetyn auton tutkimistoimenpide ;) Käytettyä tutkittaessa iskarit paineltiin ja renkaat potkittiin, ihan kirjaimellisesti.
- alf.
Olen autokaupoilla nänyt monenlaista tyyppiä, mutta en ikinä ole nähnyt jonkun potkivan renkaita.
Mulla on varpaassa sisäänkasvanut kynsi ja tällainen outo toimenpide tekee kipeää. Eikös autoliikkeet voisi laittaa kasan autonrenkaita keskelle pihaa ja asiakkaat voisivat purkaa siihen potkimisen tarpeita???
Queitiiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381