Pillereiden lopetus kesken laatan?

Juilintaa

Heippodei.

Onko kukaan teistä lopettanut pillereiden syöntiä kesken laatan?
Tiedän että normaalisti täältä saa ehkä vähän töks töks vastauksia kysymyksiinsä mutta toivoisin ihan asiallista palautetta.
Oon tosi huono muistamaan pillereiden ottamista ajallaan ja unohdinkin tossa sitten neljä peräjälkeen joiden jälkeen otin yhden (älkää kysykö miksi) ja sen jälkeen pidin viikon tauon. Menkat tuli normaalisti. Nyt viikon jälleen pillereitä syöneenä sen jälkeen on omituista juilimista ollut tuolla masussa, siis ihan kuin menkkakivut, ja ei, en ole raskaana testasin senkin. Mutta voiko se johtua jostain hormooniheittelyistä sitten? Ja ajattelinkin että onko se ihan terveellistä lopettaa pillereiden syönti nyt kesken levyn kun kuitenkin lopettaisin niiden syönnin tämän levyn jälkeen. Jännittää vaan jos tämä juilinta kestää tuon koko levyn ajan....
Varmasti sekava selitys mutta kysykää jos kysyttävää on :) Ikää mulla on 27 v ja lapsi on haaveissa sanotaan että ensi vuonna :)

6

7968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei merkitystä

Ihan sama, mitä teet. Et ole syönyt pillereitä ohjeen mukaan tähänkään asti. Sinä ikäänkuin jo kerran lopetit pillerit, kun sinulla oli ylipitkä tauko ja silleen.

• Juilinta

nyt voi olla 'ihan sama'. Ok, sulle se varmasti on ihan sama mitä minä teen, mutta siinä tapauksessa jättäisin vastaamatta tänne. Kysyinkin onko joillakin samoja kokemuksia? Onko joku lopettanut kesken laatan? Tuleeko vuoto niiden jälkeen heti normisti niinkuin tauolla vaikka vasta pari viikkoa takasin oli menkat.

• jotain sellaista
        Juilinta kirjoitti:

nyt voi olla 'ihan sama'. Ok, sulle se varmasti on ihan sama mitä minä teen, mutta siinä tapauksessa jättäisin vastaamatta tänne. Kysyinkin onko joillakin samoja kokemuksia? Onko joku lopettanut kesken laatan? Tuleeko vuoto niiden jälkeen heti normisti niinkuin tauolla vaikka vasta pari viikkoa takasin oli menkat.

Voi sen lopettaa kesken vaikka sitä ei niin suositellakaan. Elimistöllä ottaa sitten oma aikansa kunnes se tasaantuu ja vuoto tulee sitten kun on tullakseen, eli ei vuoto tule kahden viikon välein. Eikä sinulla ole mitään pelkoa että olisit tehnyt jonkinlaista vahinkoa itsellesi. Sekään ei vielä haittaa että otit pillerin uudestaan, mutta kun et sanonut että otitko sitten taas seuraavana päivänä ja sitä seuraavana, niin ei voi oikein sanoa että mitä sinun kannattaisi nyt tehdä.

Suosittelisin kuitenkin näin yleisohjeena jos nyt joku muu unohtaa pillerit noin pitkäksi ajaksi että aloittaa sitten uudella liuskalla uudestaan niinkuin on suositeltu, eli pidättäytyy seksistä kokonaan ja pitää taukoviikon normaalisti, eikä siis lähde tuollaisen unohdustauon jälkeen jatkamaan samaa laattaa ja sen jälkeen pitämään taukoviikkoa useita päiviä myöhemmässä.

• juilintaa
        jotain sellaista kirjoitti:

Voi sen lopettaa kesken vaikka sitä ei niin suositellakaan. Elimistöllä ottaa sitten oma aikansa kunnes se tasaantuu ja vuoto tulee sitten kun on tullakseen, eli ei vuoto tule kahden viikon välein. Eikä sinulla ole mitään pelkoa että olisit tehnyt jonkinlaista vahinkoa itsellesi. Sekään ei vielä haittaa että otit pillerin uudestaan, mutta kun et sanonut että otitko sitten taas seuraavana päivänä ja sitä seuraavana, niin ei voi oikein sanoa että mitä sinun kannattaisi nyt tehdä.

Suosittelisin kuitenkin näin yleisohjeena jos nyt joku muu unohtaa pillerit noin pitkäksi ajaksi että aloittaa sitten uudella liuskalla uudestaan niinkuin on suositeltu, eli pidättäytyy seksistä kokonaan ja pitää taukoviikon normaalisti, eikä siis lähde tuollaisen unohdustauon jälkeen jatkamaan samaa laattaa ja sen jälkeen pitämään taukoviikkoa useita päiviä myöhemmässä.

Kiitos tästä :). Pillerimerkkinä käytän Diane Novaa, joka on aikoinaan määrätty mulle akneen. Jätin eilen sitten ottamatta pillerin ja lopetan niiden syömisen tähän paikkaan, vaikkakin kuluneesta laatasta on nyt otettu vasta kuusi vai seitsemän pilleriä. Mielenkiinnolla jään odottelemaan kuinka kauan kestää että vuoto tulee. :) Mutta kiitoksia että joku pystyy vastaamaan ihan asiallisestikkin :)

• ?

Mikähän pillerimerkki on kyseessä?

• juilintaa

Hei vaan. Eli lopetin tuon pillereiden syönnin kun olin ottanut laatasta kuusi pilleriä. Sitä ennen juuri viikon menkkatauko. Viikko pillereiden lopettamisesta sain menkat taas, ihan kunnolliset kipuineen päivineen. En tiennyt että nainen pystyy vuotamaan kahden viikon välein mutta ilmeisesti se on mahdollista kuitenkin. Tästä nyt sitten odottelen tuleeko normivuoto taas kahden viikon päästä niinku sen olis viime menkkojen ajotuksena pitäny tulla vai koska tulee. Se jää nähtäväksi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4196
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2729
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2532
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      149
      1167
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1016
    Aihe