Soittokielto.fi

käääk

Tulin tilanneeksi tuollaisen kun soittivat ja kauppasivat, sanoivat että astuu voimaan laskun maksettua. käsitin että laskun voi maksaa vaikka ensi jouluna ja sitten astuu voimaan soittokiellot. no lasku tuli, kohta toinen(huomautus) ja hetikohta perään perintälasku jossa summa yli kaksinkertainen alkuperäiseen!
ensinnäkin: kun en ole nimeäni laittanut mihinkään paperiin niin voiko minua karhuta?
toiseksi:kuka tahansa olisi voinut tilata sen nimelläni (vastata luuriini).
olenko heikoilla? voiko 'kauppaa' purkaa mitenkään?

13

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain tietävä

      Mahtoiko siinä alkuperäisessä laskussa olla näkyvillä eräpäivä? Jos laskussa oli, niinkuin oletan että oli, on omaa tyhmyyttäsi jos jätit laskun maksamatta ajoissa. Laskun mukana oli todennäköisesti myös tilausvahvistus. Jos olisit lukenut tilausvahvistuksen niin et nyt kyselisi hankalia täällä. Juuri tilausvahvistus estää sen että joku kaveri ei pysty tilailemaan "pilapalveluja" toisen laskuun. Toki "aiheettomaan" tilausvahvistukseen pitää reagoida nopeasti (ei tule perintäkuluja yms.).

      • Älkää nyt hyvät ihmiset menkö noihin, tuollaisen palvelun saa noin 50 sentillä 3 vuodeksi.
        http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

        Ja tuo soittokielto.fi ei varsinaisesti takaa mitään markkinoinnin loppumista. Se vain estää jotkin yleiset numerot.

        Itseltä meni hermot tuohon mainontaan kun sain soiton jälkeen vielä viestin missä mainostettiin ja sanottiin "ystävänne suosittelevat..." No ei varmasti suosittele.


      • kuluttajansuojalaki

        Lisään edellisen vastaukseen, että etämyynnissä (puhelin, netti) tilatun tavaran tai palvelun voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa tilausvahvistuksen saapumisesta. Olipa tilauksen tehnyt itse tai pilaileva kaveri.

        Eli aloittajalle, jos vahvistuksen saapumisesta on enemmän kuin 14 vrk, niin olet heikoilla, jos et ole palvelua asianmukaisesti peruuttanut. Silloin olet hyväksynyt puhelimitse tehdyn kaupan ja olet siitä normaalien sopimussääntöjen mukaisesti velvollinen maksamaan. Mutta jos aikaa on kulunut vähemmän kuin 14 vrk (mitä epäilen, jos karhujakin on ehtinyt tulla), niin kipinkapin peruuttamaan. Ja muuten peesaan edellistä, kannattaa lukea ne lappuset, joita kotiin tupsahtelee, ettei joudu maksamaan sellaisesta, mitä ei halua.


      • kivittävä kivimies
        kuluttajansuojalaki kirjoitti:

        Lisään edellisen vastaukseen, että etämyynnissä (puhelin, netti) tilatun tavaran tai palvelun voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa tilausvahvistuksen saapumisesta. Olipa tilauksen tehnyt itse tai pilaileva kaveri.

        Eli aloittajalle, jos vahvistuksen saapumisesta on enemmän kuin 14 vrk, niin olet heikoilla, jos et ole palvelua asianmukaisesti peruuttanut. Silloin olet hyväksynyt puhelimitse tehdyn kaupan ja olet siitä normaalien sopimussääntöjen mukaisesti velvollinen maksamaan. Mutta jos aikaa on kulunut vähemmän kuin 14 vrk (mitä epäilen, jos karhujakin on ehtinyt tulla), niin kipinkapin peruuttamaan. Ja muuten peesaan edellistä, kannattaa lukea ne lappuset, joita kotiin tupsahtelee, ettei joudu maksamaan sellaisesta, mitä ei halua.

        Kaikkien puhelinmyyjien tekemät puhelut tallennetaan, joten sieltä nauhoilta kyllä kaivellaan 'tilauksesi'.

        Onkos muuten niin että jos myyntifirma soittaa ei tarvi ilmootella että nauhootellaan, mutta jos ite soitat jonnekin niin sitten eivät saa ilmoittamatta tallentaa? Vai onko ilmoittelu vain hyväntahtoisten yritysten hommaa?

        Ja joo, koominen bisnesidea markkinoida puhelimitse puhelinmyyntikieltoa, jota ei luonnollisesti pysty mitenkään takuulla toimittamaan. Mutta niin kauan kuin ostajia on ei ideanikkaria pidä kivittää


      • jukghug

        puhelintarjonnan rajoitus -nimellä kun etsii niin saa ILMAISEN eston puhelinmarkkinoinnille


      • hjdhfakjsdkj
        jukghug kirjoitti:

        puhelintarjonnan rajoitus -nimellä kun etsii niin saa ILMAISEN eston puhelinmarkkinoinnille

        Olen yksi kusetetuista ja toivoisin että tällainen saataisiin viranomaisten taholta loppumaan kun yleisesti tiedossa menettely.


      • Kusematon
        hjdhfakjsdkj kirjoitti:

        Olen yksi kusetetuista ja toivoisin että tällainen saataisiin viranomaisten taholta loppumaan kun yleisesti tiedossa menettely.

        1) Puhelinmyyjä kysyi lupaa lähettää Soittokiellon esite.

        2) Se saapui, ja näyttää erehdyttävästi tilausvahvistukselta. Se on kuitenkin tilaus vasta sitten, kun/jos mukana tullut lasku maksetaan. Näin lukee myös esitteen takasivulla sopimustekstissä. Lause "huomaattehan, että lasku ei peruunnu automaattisesti" saa jäädä omaan arvoonsa, kuluttaja ei ole velvollinen tekemään konttorihommia Soittokiellon puolesta.

        3) Karhuja tulee, tai tullee - yksi on jo tullut. Se on Soittokiellon asia, miten soppaansa hämmentää.

        Samoilla "yrittäjillä" on muutama muukin "yritys".


      • Muro Tekkula
        Kusematon kirjoitti:

        1) Puhelinmyyjä kysyi lupaa lähettää Soittokiellon esite.

        2) Se saapui, ja näyttää erehdyttävästi tilausvahvistukselta. Se on kuitenkin tilaus vasta sitten, kun/jos mukana tullut lasku maksetaan. Näin lukee myös esitteen takasivulla sopimustekstissä. Lause "huomaattehan, että lasku ei peruunnu automaattisesti" saa jäädä omaan arvoonsa, kuluttaja ei ole velvollinen tekemään konttorihommia Soittokiellon puolesta.

        3) Karhuja tulee, tai tullee - yksi on jo tullut. Se on Soittokiellon asia, miten soppaansa hämmentää.

        Samoilla "yrittäjillä" on muutama muukin "yritys".

        http://www.finder.fi/Yritystietopalveluja/Suomen Markkinointiturva Oy/HELSINKI/paattajat/2165320

        http://www.finder.fi/companysearch/search.fon?query.id=&newSearch=true&sort=&x=0&y=0&query.searchwords=Tero Mukkula&query.location=&query.searchTarget=0&query.companySearchType=managers&dsearch=

        http://www.finder.fi/companysearch/search.fon?query.id=&newSearch=true&sort=&x=0&y=0&query.searchwords=Vesterinen Sami Petteri&query.location=&query.searchTarget=0&query.companySearchType=managers&dsearch=


    • presiis

      Voi yhdenkerran.. mitä menit tuollaisen palvelun ottamaan? Eikö se ole jo varsin selvää, että kusetustahan nuo kaikki tuollaiset palvelut ovat. Älkää herran nimessä tehkö mitään kauppoja ja sopimuksia tuollaisten firmojen kanssa, niin ei tule huijauslaskuja eikä tarvitse niin helposti joutua perimistoimistojen asiakkaiksi.

    • zoittokielto.fi
    • ja niitä riittää

      Hei, minullekin soitettiin ko "firmasta". Kun huomasin, että soittokiellon lupaukset olivatkin yhtä tyhjän kans, jätin laskun maksamatta.
      Kas kummaa, olivatkin heti siirtäneet laskun perintätoimistolle.

      Kuitenkin laskussa lukee:"Maksun suorittamatta jättäminen johtaa tilauksen mitätöimiseen".
      Ja Soittokielto.fi -palvelun ehdot kohdassa "7.2 Maksamatta jätetty tilaus katsotaan mitätöidyksi, eikä sitä tarvitse erikseen peruuttaa".

      Huijari mikä huijari "firma"

    • maan tapa

      Minulle puhelinmyyjän kanssa keskustelut on aina suurta nautintoa!

      Käytän seuraavia kysymyksiä!
      Anteeksi kuka ja mistä?
      Olenko jättänyt soittopyynnön?
      Ai jaa kerro lisää!!

      Miten perustelet tuon?
      Ketkä muut myyvät vastaavia tuotteita?

      Anteeksi nyt tuli toinen tärkeä puhelu. Odota hetki.

      Tai anteeksi ovikello soi. Odota!
      Jos joku jaksaa vielä...
      Niin anteeksi mihin me jäimme

      aivan
      kerro lissää
      tarkenna..

      Joskus on menny rattosasti 10-15 minuuttia lähetyssaarnajan "paskan kuuntelussa" osa vielä änkyttää vaikka on ns. puhelinmyyjä

      Sitten totean kohteliaasti asia ei ole nyt akuutti muutta kukaties 2 vuoden kuluttua soita silloin uudestaan...

    • Väsynyt yrittäjä

      Tero, Sami ja Gitte
      Labbniityntie 92, 01150 Söderkulla 6982905 voi mennä ostamaan kivan kämpän. Allesion Investing, Icon Group, Alueellinen parkkivalvonta, jobjob, oiva, auto-24, europafinder, hekilöpaövelut...ja näitä löytyy samoilta tyypeiltä noin 67 kpl ja kaikki tosi rehellisiä!
      ps. Viroon vie matka heillä kun asunto myyty. Sitten jäädään nuolemaan näppejä ja rahat menetetty lopullisesti.
      Onn niin väsynyt näihin pas...juttuihin. On rehellisiä yrittäjiä ja on rehellisiä rikkaita mutta ei kaikki!!! ei tosiaan!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe