mitään erityistä logiikkaa. On vain yleinen oletus, että miehet olisivat jotenkin älykkäämpiä kun naiset. Siihen keskinkertaisetkin miehet uskovat sokeasti, kun taas keskivertoa älykkäämmät miehetkin sortuvat samaan oletukseen. Valmiiksi syötetyn sosiaalipsygologian ymmärtäminen vaatisi ympäristön havainnointia uudella tavlla, mutta jos ihminen saavuttaa jotain vaan syntymällä paremman osapuolen edustajaksi, niin miksi sotisi sellaisia epäkohtia vastaan, vaikka puolet kasakunnasta kärsisi.
Miehillä ei ole
41
291
Vastaukset
18 vuotiaana mies pitää 20 v. naisista, samoin täytettyään 60 v. mies pitää 20 v. naisista.
Siis yleistäen- Näin on
..älypää. Loput ei osaa edes ottaa kantaa. Ihmettelevät varmaan sormi suussa, miksi näin epälooginen viesti tällä palstalla.
Näin on kirjoitti:
..älypää. Loput ei osaa edes ottaa kantaa. Ihmettelevät varmaan sormi suussa, miksi näin epälooginen viesti tällä palstalla.
ainakin minun kohdalla. En oikein saanut tolkkua viestistä ja tulinkin vain kurkkaamaan, mitä kukaan on keksinyt tähän sanottavaa.
Ydinsanoma taisi olla kuitenkin että "miehillä ei ole mitään erityistä logiikkaa". No tuskin mitään erityistä, mutta logiikkaa kuitenkin...
Tuon minä tahtoisin ymmärtää: "Valmiiksi syötetyn sosiaalipsygologian ymmärtäminen vaatisi ympäristön havainnointia uudella tavlla..." mitä tuo niinku tarkoittaisi?- Pähkinäpurilas
kaarne kirjoitti:
ainakin minun kohdalla. En oikein saanut tolkkua viestistä ja tulinkin vain kurkkaamaan, mitä kukaan on keksinyt tähän sanottavaa.
Ydinsanoma taisi olla kuitenkin että "miehillä ei ole mitään erityistä logiikkaa". No tuskin mitään erityistä, mutta logiikkaa kuitenkin...
Tuon minä tahtoisin ymmärtää: "Valmiiksi syötetyn sosiaalipsygologian ymmärtäminen vaatisi ympäristön havainnointia uudella tavlla..." mitä tuo niinku tarkoittaisi?vaikka vähän aikaa sitä. Mitähän olisin voinut tarkoittaa?
Pähkinäpurilas kirjoitti:
vaikka vähän aikaa sitä. Mitähän olisin voinut tarkoittaa?
mutta pikkuisen arvailun puolelle menee. Mulla on logiikkavaje :-(
Näin on kirjoitti:
ei ollut mitään tekemistä miehen logiikan kanssa.
Paitsi mitä vastaat kirjoitukseeni.
Toisekseen, kun lukee mistä täällä on tarkoitus kirjoittaa, olisi palstan oikea nimi "Miehen käyttäytyminen"
Logiikalla on eri polkuja ja koskee paljolti miten edetään alkukohdasta päätepisteeseen.
"Miten nainen/mies isketään" löytyy omat palstansa, joten M-/N logiikka palstat on periaatteessa turhia.
"Puolet kansakunnasta kärsisi"
Kärsivätkö nykynaiset?
Miksi, konkretisoi?- Lähtötilanne
arvelisit teknisesti suoriutuvan paremmin, naisen vai mustan miehen? Puhun nyt ennakkoluuloista ja omista kokemuksista. Suomalaisen naisen työmarkkina-arvo on vähän parempi kuin mustan miehen. Ei kuitenkaan parempi kuin suomalaisen miehen. Keskinkertaisilla älyn lahjoilla varustetuilla miehellä on paremmat mahdollisuudet pärjätä valintatilanteissa työelämässä. Ns. miesten työt eivät ole useinkaan kovin kummoisia, toisin kuin useimmat miehet ja naiset olettavat.
Lähtötilanne kirjoitti:
arvelisit teknisesti suoriutuvan paremmin, naisen vai mustan miehen? Puhun nyt ennakkoluuloista ja omista kokemuksista. Suomalaisen naisen työmarkkina-arvo on vähän parempi kuin mustan miehen. Ei kuitenkaan parempi kuin suomalaisen miehen. Keskinkertaisilla älyn lahjoilla varustetuilla miehellä on paremmat mahdollisuudet pärjätä valintatilanteissa työelämässä. Ns. miesten työt eivät ole useinkaan kovin kummoisia, toisin kuin useimmat miehet ja naiset olettavat.
Kysyin että millä tavalla suomalainen nainen kärsii - en että millä tavalla suomalainen nainen työllistyy...
Se että maailmassa on epätasa-arvoa ei kosketa vain naisia vaan aivan kaikkia. Jätetään SE nyt sikseen ja puhutaan siitä kärsimyksestä.
Konkertisoi se?- kärsimystarina
Kukkomies kirjoitti:
Kysyin että millä tavalla suomalainen nainen kärsii - en että millä tavalla suomalainen nainen työllistyy...
Se että maailmassa on epätasa-arvoa ei kosketa vain naisia vaan aivan kaikkia. Jätetään SE nyt sikseen ja puhutaan siitä kärsimyksestä.
Konkertisoi se?ettet ole kohdannut koskaan epätasa-arvoa sukupuolesi suhteen. Rehellisesti sanoen, tuskin asia haittaisi minuakaan, jos olisin mies. Ja huomaa, en suinkaa väitä että kaikki miehet olisivat yksinkertaisia. Kapinoin vain sitä vastaan, että suurin osa olettaa kaikki miehet älykkäämmiksi kuin naiset. Ilmiön huomaa parhaiten työelämässä. Nyt voisit vaihteeksi vaikka miettiä, kuin monen naisen tiedät olevan itseäsi älykkäämpi. Jos nimilistaltasi löytyy vaan Marie Curie, niin jotain johtopäätöksiä voisit vetää siitäkin.
- alright
kärsimystarina kirjoitti:
ettet ole kohdannut koskaan epätasa-arvoa sukupuolesi suhteen. Rehellisesti sanoen, tuskin asia haittaisi minuakaan, jos olisin mies. Ja huomaa, en suinkaa väitä että kaikki miehet olisivat yksinkertaisia. Kapinoin vain sitä vastaan, että suurin osa olettaa kaikki miehet älykkäämmiksi kuin naiset. Ilmiön huomaa parhaiten työelämässä. Nyt voisit vaihteeksi vaikka miettiä, kuin monen naisen tiedät olevan itseäsi älykkäämpi. Jos nimilistaltasi löytyy vaan Marie Curie, niin jotain johtopäätöksiä voisit vetää siitäkin.
no mutta sehän on päivän selvä juttu, että miehet on älykkäämpiä kuin naiset. ei sitä vastaan kannata kapinoida.
- kärsimys kasvaa
alright kirjoitti:
no mutta sehän on päivän selvä juttu, että miehet on älykkäämpiä kuin naiset. ei sitä vastaan kannata kapinoida.
vaan pahenee ajan kanssa. Tällä palstalla on helppo esittää hieman tyhmää blondia ja iskeä näppärästi miehiä. Toimii myös luonnossa - tietysti vielä paremmin ja pokaamiseen tarkoitettu mielikuva jää miesten mieleen tosiasiaksi elämään. Ajan kanssa itseään neropatiksi kuvitteleva ja mies alkaa käydä hermoille. Ei ymmärrä tai osaa luovuttaa kunniansa takia hommaa naisen käsiin. Lähes jokainen mies kuvittelee osaavansa taitoja joihin ei ole saanut edes koulutusta siitä yksinkertaisesta syystä, että joku nainen näyttäisi niitä osaavan.
- alright
kärsimys kasvaa kirjoitti:
vaan pahenee ajan kanssa. Tällä palstalla on helppo esittää hieman tyhmää blondia ja iskeä näppärästi miehiä. Toimii myös luonnossa - tietysti vielä paremmin ja pokaamiseen tarkoitettu mielikuva jää miesten mieleen tosiasiaksi elämään. Ajan kanssa itseään neropatiksi kuvitteleva ja mies alkaa käydä hermoille. Ei ymmärrä tai osaa luovuttaa kunniansa takia hommaa naisen käsiin. Lähes jokainen mies kuvittelee osaavansa taitoja joihin ei ole saanut edes koulutusta siitä yksinkertaisesta syystä, että joku nainen näyttäisi niitä osaavan.
juu muuten oot oikeessa, mutta tossa viimesessä lauseessa sanan 'kuvittelee' tilalla pitäis käyttää sanaa 'tietää'.
- Tätähän riittää
alright kirjoitti:
juu muuten oot oikeessa, mutta tossa viimesessä lauseessa sanan 'kuvittelee' tilalla pitäis käyttää sanaa 'tietää'.
Olen nähnyt sen itsevarmuuden miehen naamasta. Meni minuunkin täydestä. Ei tullut mieleenkään, etteikö olisi ollut riittävästi koulutusta ja tietoa. Hyvä kun ei henkeään menettänyt.
Töissä taas jaetaan töitä taidottomille miehille. Työtä kuvaillaan vaativaksi, jos mies on taidoton ja siihen kuluu aikaa. Jos nainen tekee saman homman hetkessä, niin homma on mielikuvissa helppo.
- sofistiikkaa
.
- ID
Naiset antavat tunteiden ohjata käyttäytymistään ja päätöksen tekoaan keskimäärin enemmän kuin miehet.
Tästä syystä miehet käyttäytyvät loogisemmin.
Naiselle voi esimerkiksi olla vaikeampaa erottaa työntekijöitä voiton kasvattamiseksi koskaa tuntee myötätuntoa alaisia kohtaan.- Kolli_Kellinen
"Keskimäärin" on oleellinen sana. On miehiä, jotka ovat enemmän tunneihmisiä ja naisia jotka ovat enemmän järki-ihmisiä. Siksi ei voida suoraan sanoa, että olisi olemassa sellaisia tehtäviä jotka olisivat sopivia vain miehille tai naisille. Yksilöitähän työtehtäviin palkataan eikä mitään tilastollisia todennäköisyyksiä.
- 33
Kolli_Kellinen kirjoitti:
"Keskimäärin" on oleellinen sana. On miehiä, jotka ovat enemmän tunneihmisiä ja naisia jotka ovat enemmän järki-ihmisiä. Siksi ei voida suoraan sanoa, että olisi olemassa sellaisia tehtäviä jotka olisivat sopivia vain miehille tai naisille. Yksilöitähän työtehtäviin palkataan eikä mitään tilastollisia todennäköisyyksiä.
juttu...
Miehillä on putkiaivot.. joten parempi pysyä yhdessä asiassa...
Lienee voisi verrata putkinäköön.... sivulta asiat jää huomaamatta ... ; ) - Tapaus todettu
..paikkaansa. Miehet ovat paljon valmiimpia pitämään hyvän kaverin leivissä, vaikka kyvyt eivät riittäisi edes perustehtävien hoitamiseen. Mies on se, joka ei missään tilanteessa paljasta, että kaverista ei ole hommaansa. Haluaisinpa vaan tietää miksi, tuo tilanne on niin vaikea miehille?! Pahimmat tapaukset roikkuvat jopa esimiehinä vuosikausia työpaikoilla, siihen asti kunnes suojelija poistuu paikalta.
- Kolli_Kellinen
33 kirjoitti:
juttu...
Miehillä on putkiaivot.. joten parempi pysyä yhdessä asiassa...
Lienee voisi verrata putkinäköön.... sivulta asiat jää huomaamatta ... ; )Pätee aika pitkälti ainakin minun kohdallani. Mutta ei kai se tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat samanlaisia.
- Kolli_Kellinen
Tapaus todettu kirjoitti:
..paikkaansa. Miehet ovat paljon valmiimpia pitämään hyvän kaverin leivissä, vaikka kyvyt eivät riittäisi edes perustehtävien hoitamiseen. Mies on se, joka ei missään tilanteessa paljasta, että kaverista ei ole hommaansa. Haluaisinpa vaan tietää miksi, tuo tilanne on niin vaikea miehille?! Pahimmat tapaukset roikkuvat jopa esimiehinä vuosikausia työpaikoilla, siihen asti kunnes suojelija poistuu paikalta.
Itse asiassa olen huomannut, että miehet ovat kuitenkin sen verran herkkäsieluisia, että antavat mieluummin potkut miehelle kuin naiselle, jos yt-neuvottelut alkavat ja nainen menee itkusilmin kertomaan kuinka irtianominen olisi hänelle maailmanloppu. Miespomo olettaa että mies kestää irtiasnomisen "kuin mies" ja usein niin onkin. On helpompaa irtisanoa ihminen, joka ei nosta asiasta kauheata kriisiä. Tietenkin sisäisesti mies saattaa olla vähintään yhtä hajalla, mutta ei ehkä osaa tai viitsi samalla tavalla tuoda pettymystään julki. Perustelen tätä omilla kokemuksillani. Olin töissä firmassa, jossa oli töissä suunnilleen saman verran miehiä ja naisia. Yt-menettelyssä työpaikkansa menetti puolet porukasta. Loppupeleissä miehistä irtisanottiin suurin osa, naisista vain jokunen. Enkä rehellisesti sanoen voi uskoa, että ko. naiset olisivat olleet parempia työntekijöitä. Irtisanomisiin vaikutti enemmän ns. humanitaariset syyt.
- Ei auta
Kolli_Kellinen kirjoitti:
Itse asiassa olen huomannut, että miehet ovat kuitenkin sen verran herkkäsieluisia, että antavat mieluummin potkut miehelle kuin naiselle, jos yt-neuvottelut alkavat ja nainen menee itkusilmin kertomaan kuinka irtianominen olisi hänelle maailmanloppu. Miespomo olettaa että mies kestää irtiasnomisen "kuin mies" ja usein niin onkin. On helpompaa irtisanoa ihminen, joka ei nosta asiasta kauheata kriisiä. Tietenkin sisäisesti mies saattaa olla vähintään yhtä hajalla, mutta ei ehkä osaa tai viitsi samalla tavalla tuoda pettymystään julki. Perustelen tätä omilla kokemuksillani. Olin töissä firmassa, jossa oli töissä suunnilleen saman verran miehiä ja naisia. Yt-menettelyssä työpaikkansa menetti puolet porukasta. Loppupeleissä miehistä irtisanottiin suurin osa, naisista vain jokunen. Enkä rehellisesti sanoen voi uskoa, että ko. naiset olisivat olleet parempia työntekijöitä. Irtisanomisiin vaikutti enemmän ns. humanitaariset syyt.
periaate naiset, lapset ja vanhukset pitää paikkansa. Ikääntynyt mies on yhtä pahassa vaarassa kuin nainen. Työelämän laki on kova. Väitäisin että keksit koko jutun. Ketään ei oteta takaisin vaikka kuinka pillittäisi.
Että kaikki biologiset organismit kärsivät vakavasta logiikkavajeesta.
- alright
kerranki sä oot oikeessa
alright kirjoitti:
kerranki sä oot oikeessa
Ovat aina oikeassa, mutta logiikkavajeisten on vaikea ymmärtää sitä.
- Crocuta
Biologisen ihmiskäsityksen kannattajana minä myös näen sukupuolien välillä eroja. Se että aivoissa on eroja niin kuin muuallakin kropassa... No se nyt vaan on todellisuutta. Se että minkä kaltaisista mittareista kumpainen suoriutuu keskimäärin paremmin on sitte vaan... No jos siinä on eroja niin so vat.
Jos toinen suoriutuu paremmin kielellisistä, toinen matemaattisista, toinen mistä nyt keksitäänkään mitata... No erot ei käsittääkseni ole hurjan suuria. Mutta välillä meinaa naurattaa... Ok itkettää, kun pitäisi kiistää fyysisen maailman faktoja.- fakta asia ja tosi
on se, että naisia l u u l l a a n yleisesti tyhmemmiksi kuin miehet. Jos hyväksyt sen, niin olet pitkällä.
- alright
fakta asia ja tosi kirjoitti:
on se, että naisia l u u l l a a n yleisesti tyhmemmiksi kuin miehet. Jos hyväksyt sen, niin olet pitkällä.
sulla tais sekottua käsitteet keskenään. tuo mitä sä sanoit on fiktiota.
- 24
Niimpä... niitä voimia on miehillä enämpi.. Minä korvaan sen miehen ja ne voimat...
Taakkakärryllä, vääntövivulla ja työkalut valkkaan omiin käsiin sopiviksi... - Ei kaikissa hommissa
24 kirjoitti:
Niimpä... niitä voimia on miehillä enämpi.. Minä korvaan sen miehen ja ne voimat...
Taakkakärryllä, vääntövivulla ja työkalut valkkaan omiin käsiin sopiviksi...että voimaa on miehillä enemmän, mutta osin kyllä oikea tekniikka korvaa voiman. Minun hommissa ei kyllä voimilla ole niin paljon ole merkitystäkään.
Minä en muista edes millään miesvaltaisella työpaikalla kuulleeni, että miehiä pidettäisiin älykkäämpinä kuin naisia. Sen sijaan miehillä näyttää olevan muita ominaisuuksia, josta on etua työelämässä. Enkä minä sitä logiikaksi kutsuisi.
Jostain syystä ainakin minun kokemukseni mukaan miehet tulevat paremmin keskenään toimeen kuin naiset. Naiset sotkevat liikaa tunteita työasioihin. Siitä sitten seuraa monenmoisia henkilöstöongelmia. Lisäksi naiset ovat usein turvallisuushakuisempia kuin miehet, josta on sekä hyötyä, että haittaa hommasta riippuen.
Meillä on töissä kahdessa naapuriyksikössä naispomo. Rautaisia ammattilaisia epäilemättä molemmat, mutta kun ne on arkoja tekemään päätöksiä. Päällikön titteli ja palkka kyllä näyttää kiinnostavan, mutta ei riskinotto eikä vastuunkanto.- kirpela
Delegointi,yms sellainen hoituu ainaskin miulta näpsäkästi, mutta etenkään taloudelista tulosvastuuta en halua, liikaa stressiä. Väliporras on ihan ok, ja duunarina pääsee helpoimmalla kun hoitaa hommansa ja jeesaa sopivasti muita, muttei tunge toisten tontille.
kirpela kirjoitti:
Delegointi,yms sellainen hoituu ainaskin miulta näpsäkästi, mutta etenkään taloudelista tulosvastuuta en halua, liikaa stressiä. Väliporras on ihan ok, ja duunarina pääsee helpoimmalla kun hoitaa hommansa ja jeesaa sopivasti muita, muttei tunge toisten tontille.
Minun havaintojeni mukaan moni muukin nainen ajattelee tavallasi. Se sitten osaltaan ylläpitää "lasikattoa" ja sukupuolien välistä palkkaeroa. Sen lisäksi, että naiset useammin hakeutuvat matalapalkka-aloille kuntiin ja valtiolle.
- kirpela
Ratikkakuski kirjoitti:
Minun havaintojeni mukaan moni muukin nainen ajattelee tavallasi. Se sitten osaltaan ylläpitää "lasikattoa" ja sukupuolien välistä palkkaeroa. Sen lisäksi, että naiset useammin hakeutuvat matalapalkka-aloille kuntiin ja valtiolle.
on yrittäjätausta, ei nappaa enää. Riittää kun kursin oman elämäni taas jaloilleen. Oli aika hoppaloota kun perheessä oli kaksi yrittäjää ja muksut. Haluan antaa lapsille enemmän aikaa, ja se on helpointa työntekijänä.
- Sokeat urpot
Ratikkakuski kirjoitti:
..en ole matalapalkka-alalla ja koulutus on ns. miesten aloilta. Puhun omista kokemuksistani. Näyttää se olevan helvetin vaikea edes uskoa, että jotain syrjintää edes tapahtuisi.
- alright
Sokeat urpot kirjoitti:
..en ole matalapalkka-alalla ja koulutus on ns. miesten aloilta. Puhun omista kokemuksistani. Näyttää se olevan helvetin vaikea edes uskoa, että jotain syrjintää edes tapahtuisi.
taas on sokea urpo äänessä, enkä tällä kertaa edes tarkoita itseäni
- bfwer
No katsos, on yleisessä tiedossa että miehen pää on tehty enemmän järjestelmiä(eli logiikkaa) varten, kun taasen naisen pää on empaattisempi eli kykenee sosiaalisempaan toimintaan.
Miehen aivot ovat keskimäärin sen sata grammaa painavammatm mutta naisen aivot kykenevät tehokkaampaan toimintaan, siksi ei voi sanoa onko mies tai nainen älykkäämpi. Jos älykkyyttä tutkitaan logiikalla, mies varmaan saa keskimäärin parempia tuloksia, mutta eihän ole olemassa mitään yhtä kokonaisälykkyyttä vaan useita sen muotoja joiden summa ei ole sama kuin kokonaisälykkyys. Ihminen voi esim. olla sosiaalisesti älykäs, matemaattisesti heikko tai toisinpäin. Nykymaailmassa sosiaalinen älykkyys, eli juuri se missä naiset ovat parempia, on tärkeämpää kuin mikään muu koska ihmiset toimivat tunteilla, järki on vain pinta tämän kaiken päällä.
Näin yleistäen koska evoluutio on näin meidät tehnyt. Ei ihmisen aivot muutu muutamassa sadassa tai edes tuhannessa vuodessa niin rajusti että tämä olisi mitenkään radikaalisti muuttunut sitten esi-ihmisten ajoista. Mies on aina tähän päivään meneessä tehnyt asioita jotka vaativat järjestelmiä suunnittelua, luomista ja rakentamista sekä kaikkea mikä liittyy metsästykseen ja sotimiseen. Tämä toiminta muuttaa pikkuhiljaa aivojen rakennetta. Samoin nainen on kasvattanut lapset ja hoitanut kotia aina siihen asti kun lähti viime vuosikymmeninä töihin. Siksi naisen aivot ovat samanlaiset evoluution takia kuin mitä aina ennenkin. Tämä ei ole sukupuolisyrjintää ellei nyt joku typerys halua nimittää evoluution aikaansaannoksia syrjinnäksi.
Älykkyystesti on ongelmallinen jos se näyttää että mies on älykkäämpi, silloin kysymyksessä on vain se miten testi on painotettu. Älykkyyttähän ei voi kukaan testata objektiivisesti koska siinä aina haetaan jotain tulosta. Jos ei haettaisi - koko testi olisi vain otos eikä sillä voisi mitata mitään.
En ymmärrä miksi nykypäivän kykaan arvostaisi älykkyystestin tuloksia mitenkään erityisemmin. Esim. poliitikon ei käytännössä tarvitse olla matemaattisesti tai loogisesti älykäs(eli ns. perinteisen älytestin kärkiryhmää) vaan nimenomaan empaattisuus, johtajuus ja sosiaalisuus ovat poliitikolle tärkeimpiä ominaisuuksia. Matematiikkaa tarvitaan aloilla joista on selvästi siitä hyötyä; insinöörit, tietyt tutkijat, fyysikot jnejne.
Verbaalisesti lahjakkaat ihmiset ovat parhaimmillaan kirjailijoita tai sanoittajina/runoilijoina. Ihan esimerkiksi Doorsin laulaja Jim Morrison oli nero älykkyydeltään ja aivan omaa luokkaansa verbaliikassa, vaikka tekikin joitain kyseenalaisia tekoja. Älykkyys ei ole sama kuin viisaus, jota sukupuolesta riippumatta joko kertyy vähän tai paljon. Viisaus on tuhat kertaa kalliimpaa kuin älykkyys. Älykkyys kun on about 50% perittyä ja loput tulee ympäristöstä - viisaus kertyy vain elämällä elämää, oppimalla.- Yksitulos
pätee vain se, että miestä pidetään älykkäämpänä. Mittarit eivät todellakaan ole kehittyneitä. Ne on rakennettu palvelemaan itse mittaustulosta.
- alright
Yksitulos kirjoitti:
pätee vain se, että miestä pidetään älykkäämpänä. Mittarit eivät todellakaan ole kehittyneitä. Ne on rakennettu palvelemaan itse mittaustulosta.
koska se on totuus
- Loppu The End
alright kirjoitti:
koska se on totuus
hyvä tietää että joku myöntää.
- alright
Loppu The End kirjoitti:
hyvä tietää että joku myöntää.
oikeestaan mä tarkotin, että miehiä pidetään älykkäämpinä, koska ne on älykkäämpiä :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442931Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1032147Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl512031Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611772Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?201648