Menee 3pv palautua

nuppi hellä

Mulla on joka viikko yksi yö tai kaksikin, mutta ne ei ole peräkkäin. Menee 2-3pv palautua siitä yöstä. Onko normaaia vai pitäisikö vaihtaa päivätöihin? MIten asiassa kannattaa edetä?

8

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

      Mä en voisi tehdä yötyötä koska olisin varmaan aina kuumeessa. Tein joskus vuorotyötä klo 6.00 lähtien ja sitten seur. viikolla iltavuoroa klo.14.00 lähtien niin aina aamuvuorossa oli kuumetta. ILmeisesti elimistösi ei kestä vuorotyötä ja reagoi sen väsymyksellä kuten mullakin joskus taannoin.

      • Nimimerkki:

        Pitää vain muistaa, ettei vuorotyö ysinkertaisesti sovi kaikille. Siinä ei voi muutakuin yrittää päästä päivätöihin, jos keho ei yksinkertaisesti kestä vuorotyön rasitusta. Nykyään suositellaan jatkuvaa vuorotyötä tekeville ns. nopeaa kiertoa, jolloin varsinkin yövuorojen rasitus jä pienemmäksi, ja sitä kautta palautuminen on helpompaa.


      • aamustondis
        Nimimerkki: kirjoitti:

        Pitää vain muistaa, ettei vuorotyö ysinkertaisesti sovi kaikille. Siinä ei voi muutakuin yrittää päästä päivätöihin, jos keho ei yksinkertaisesti kestä vuorotyön rasitusta. Nykyään suositellaan jatkuvaa vuorotyötä tekeville ns. nopeaa kiertoa, jolloin varsinkin yövuorojen rasitus jä pienemmäksi, ja sitä kautta palautuminen on helpompaa.

        Kyllähän vuorotyössä jaksamisen paino on sillä miten vuorotyöt on suunniteltu.


      • Nimimerkki:
        aamustondis kirjoitti:

        Kyllähän vuorotyössä jaksamisen paino on sillä miten vuorotyöt on suunniteltu.

        2-2-2-4

        2 aamua, 2 iltaa 2 yötä ja 4 vapaata.


      • viiraa päässä jo
        Nimimerkki: kirjoitti:

        2-2-2-4

        2 aamua, 2 iltaa 2 yötä ja 4 vapaata.

        oikeen...kerro pomollesi onnittelut...hän on fiksu ihminen


      • Nimimerkki:
        viiraa päässä jo kirjoitti:

        oikeen...kerro pomollesi onnittelut...hän on fiksu ihminen

        Tuossa työaika järjestelyssä ei pomoilla ole osaa eikä arpaa.

        Asia lähti liikkeelle aikoinaan vuorotyöntekijöiden aloitteesta, ja työnantajan edustaja totesi, että jos enemmistö vuorolaisista haluaisi vaihtaa silloisen järjestelmän tuohon uuteen se sopisi. Toki joukossa oli jokunen joka ei olisi halunnut luopua silloisista pidemmistä vapaista, mutta tuohon päädyttiin enemmistön päätöksellä. Tällä hetkellä ei käytännössä ketään haikaile tuon pidemän kierron perään, varsinkaan kun tätä lyhyttä kiertoa on harjoiteltu jo kymmenisen vuotta.


    • Pirut hiippailee

      Yön on töissä nollat taulussa ja päivät zombeilee kotona ja näkee painajaisia...

      • etgsegsegsegs

        yöt töissä ihmetellen päivät nukkuen ja illat todellisen hukassa himassa oottaa koska taas töihin... vapailla menee 3päivää palautuessa...

        hieno yötyö 7 ja 7.............................


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe