/terveydenhoitaja tai mikä onkaan määrätä reseptilääkkeitä?
Voiko koululääkäri
6
2047
Vastaukset
- hihhu1
voi, vain lääkäri määrää lääkkeet.
- msfds
koululääkäri voi määrätä lääkkeitä mutta terveydenhoitaja ei.
- lab.h
reseptien kirjoitusoikeus on vain ja ainoastaan lääkäreillä. Et kerro mitä haluaisit kirjoitettavan, ei sillä että uteliaisuuttani. Tuli vain mieleeni että kun nuorena suht usealla on acnea, vaikeatakin, niin jos nyt vaikka haluaisi Roaccutania niin sitä ei voi kirjoittaa kuin erikoislääkäri, iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri.
Toki on paljon muitakin lääkityksiä joita voi kirjoittaa vain erikoislääkäri, joita koululääkärin virassa ei näy. Ovat yleislääkäreitä, useimmiten tk:n lääkäreitä.
Auttaisi jos vinkkaisit millaista lääkeapua olisit vailla- lgnasio
Mulle koulumme lääkäri määräsi diapameja viina kramppeihin.
- kouluterveys
joo akneen lähinnä ajattelin kun voiteista ja pesuaineista ei juuri tunnu olevan hyötyä.
alkaa jo oikeen kunnolla häiritsemään nämä näpyt koska olen jo 19 ja monta vuotta olen joutunu jo kestämäänki - lab.h.
kouluterveys kirjoitti:
joo akneen lähinnä ajattelin kun voiteista ja pesuaineista ei juuri tunnu olevan hyötyä.
alkaa jo oikeen kunnolla häiritsemään nämä näpyt koska olen jo 19 ja monta vuotta olen joutunu jo kestämäänkikoululääkäri voi määrätä ulkoisia hoitotuotteita, mm. antibioottiliuoksia ym., oraalisesti antibioottia ja kortisonia, mutta Roaccuttanin kanssa on tosiaan sitten jo toinen juttu, sitä koululääkäri ei voi määrätä.
Miksi et hakeutuisi suoraan ihotautilääkärin vastaanotolle? Lääkäriasemilta löytyy kys.alan lääkäreitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171