http://plaza.fi/ellit/kristallipallo/enneagrammi/enneagrammitesti-kertoo-luonteesi-vahvuudet-ja-heikkoudet
*Enneagrammityypitys voi auttaa sinua ymmärtämään paremmin paitsi itseäsi myös ihmisiä, joiden kanssa et tule toimeen parhaalla mahdollisella tavalla. Enneagrammitestin hyödyntämismahdollisuudet ovat moninaiset. Ota haaste vastaan ja vastaa kysymyksiin huolella. Saatat jopa yllättyä, kuinka osuvasti testi sinut määrittää!*
Enneagrammitesti
48
457
Vastaukset
- -------
1. 70.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
2. 30.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
3. 30.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
4. 20.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
5. 20.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
6. 20.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
7. 10.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
8. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
9. 0.00 Pohdiskelija - vänksy
Luova romantikko (4-Tyyppi)
Sinä olet: romanttinen, yksilöllinen, intuitiivinen, aistikas, kaipaava, herkkä, aito
Parhaimmillasi olet: luova, omaperäinen, syvällinen, vahva
Pahimmillasi olet: ylidramaattinen, arvaamaton, elitistinen, yliherkkä
Sinun kannattaa tavoitella: tasapainoa ja tyyneyttä
Muita nelostyypin henkilöitä: Alanis Morrisette, Ingmar Bergman, Peter Tchaikovsky, Alan Watts, Sarah McLachlan, Paul Simon, Bob Dylan, Miles Davis, Johnny Depp, Annie Lennox, Prince, Michael Jackson
Neloset ovat hyvin persoonallisia ja yksilöllisiä ihmisiä, jotka ammentavat luovuuttaan niin työhön kuin yksityiselämäänsä. Neloset välttävät tavanomaisuutta ja kokevat aitouden yhtenä ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista. Nelonen elää tunteidensa kautta, tunteiden toimiessa myös tärkeänä mittarina nelosen elämässä. Nelonen kokee hyvin tärkeäksi, että hänen ainutlaatuisuutensa huomataan.
Nelonen sisäistää kaiken kokemansa ja ottaa helposti asiat hyvin henkilökohtaisesti. Neloset ovat myös herkästi loukkaantuvia ihmisiä, etenkin jos he kokevat tulleensa väärinymmärretyiksi tai syrjäytetyiksi. Muut saattavat pitää nelosten loukkaantumista ja asioiden hyvin henkilökohtaista kokemista yliherkkyytenä, liioitteluna ja ylidramaattisuutena. Nelosten pahin pelko on oman identiteetin ja persoonallisuuden menettäminen.
Kasvusuunta on ykkösen, omantunnontarkan perfektionistin vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi keskittyminen, itsekuri ja käytännöllisyys sekä tyytyväisyys nykyhetkeen. Stressisuunta on kakkosen, epäitsekkään huolehtijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara tulla manipuloivaksi, kieltää omat tarpeensa ja tulla toisista riippuvaiseksi.- vänksy
eli epäitsekäs huolehtija ja rauhallinen sovittelija.. muita sit 30-10 prossaa, paitsi johtajaa, suorittajaa, perfektionistia eikä kyseenalaistajaa mussa ei ole lainkaan. Niihin tuli nolla kaikkiin.
1. 50.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
2. 30.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
3. 20.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
4. 20.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
5. 20.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
6. 20.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
7. 20.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
8. 10.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
9. 10.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
"Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
Sinä olet: optimisti, nautiskelija, seikkailunhaluinen, ideoiva, nopea
Parhaimmillasi olet: innostava, mielikuvituksellinen, luova
Pahimmillasi olet: pinnallinen, kevytmielinen, vastuuton, todellisuutta pakoileva
Sinun kannattaa tavoitella: maltillisuutta
Muita seiskatyypin henkilöitä: John F. Kennedy, Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Elizabeth Taylor, Mozart, Steven Spielberg, Robin Williams, Jim Carey, Cameron Diaz, Elton John, Gianni Versace
Seiskat ovat ilomielisiä, nautiskelevia ja energisiä ihmisiä, jotka osaavat nähdä kaikkien asioiden valoisat puolet. Seiskoista on hauskaa suunnitella uusia ja mielenkiintoisia asioita. Seiskatyypin henkilö nauttii innostavista ideoista ja monenlaisista uusista mahdollisuuksista. Seiska tarvitsee elämäänsä vaihtelua ja ripauksen jännittävää seikkailua. Seiskatyypin ihmiset ovat luonnostaan hyviä esiintyjiä ja viihdyttäviä seuranaisia tai -miehiä. Seiskat ovat sitkeitä yrittäjiä, jotka eivät pienistä lannistu. Seiskalle tärkeä asia on oma vapaus.
Seiskalla voi ajoittain olla vaikeuksia keskittyä samaan asiaan pitkäksi aikaa ja saattaa suunnittelemiaan tai aloittamiaan asioita loppuun. Seiskoilla saattaa olla myös ongelmia kohdata ja käsitellä elämän varjopuolia. Seiska saattaa jättää velvollisuuksiaan hoitamatta tuntiessaan, että ne rajoittavat liikaa hänen vapauttaan tai onnellisuuden ja ilon tunnettaan. Seiska voi kokea tiukat säännöt joskus pikkumaisina ja ahdistavina.
Kasvusuunta on viitosen, pohdiskelevan tarkkailijan vahvuuksiin. Positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi itsekuri, keskittyminen, objektiivisuus ja syvällisyys. Stressisuunta on ykkösen, omantunnontarkan perfektionistin kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara muuttua kyyniseksi, pikkumaiseksi, tuomitsevaksi ja ärtyisäksi."
- Joopajoo, tuolla mm. sanotaan, että mun kannattaa tavoitella maltillisuutta, sekä koen tiukat säännöt joskus pikkumaisina ja ahdistavina...osu ja uppos!
.. sitkeä yrittäjä, joka ei pienistä lannistu... jep.
En ole vastuuton, enkä todellisuutta pakoileva, toi on huti.
Kiva testi, thänks.Tulos
Sija Osuma% Nimi
1. 60.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
2. 50.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
3. 30.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
4. 20.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
5. 20.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
6. 10.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
7. 10.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
9. 0.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)Persoona jakautui tasan seuraavien kolmen ominaisuuden kesken:
1. 40.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
2. 40.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
3. 40.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
Muut oli tältä väliltä ja näistä kahdesta otin nollat:
8. 00.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
9. 00.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)Vastasin kaikkiin en osaa sanoa, eikä sekään osannut sen jälkeen sanoa minusta mitään. Luulis moisen kyvyttömyyden kertovan meikästä aika paljon.
timanttia kirjoitti:
vaan tämän hetkinen tunnetila, ettet tiedä mitä olla?
olis pitänyt paljastaa mun syvin olemus.
ttuplai kirjoitti:
olis pitänyt paljastaa mun syvin olemus.
entiedä-ihmiselle = olet jostain syystä aivan kujalla TAI vastasit "en osaa sanoa" vain testataksesi mikä tulos sillä tulee :)
timanttia kirjoitti:
entiedä-ihmiselle = olet jostain syystä aivan kujalla TAI vastasit "en osaa sanoa" vain testataksesi mikä tulos sillä tulee :)
Ajattele jos testin tulos olis et olet joko todella tunnollinen tai pata laiska, mut vaan testasit mitä testi antaa. Työnantajat olis ihan kusessa tollasten puolivillasten testien kanssa. Saati jos hakee sitä oikeaa ja testi antaa et hyvä siitä tulee tai sit ei tule.
ttuplai kirjoitti:
Ajattele jos testin tulos olis et olet joko todella tunnollinen tai pata laiska, mut vaan testasit mitä testi antaa. Työnantajat olis ihan kusessa tollasten puolivillasten testien kanssa. Saati jos hakee sitä oikeaa ja testi antaa et hyvä siitä tulee tai sit ei tule.
onneks työnantajat ei käytä näin puolivillaista testiä. Must toi yesti yritti kertoa enemmän kuitenkin siitä mitä ihminen on töissä kuin esim. parisuhteessa....tai sit mä en vaan saanu "oikeita" vastauksia :)
timanttia kirjoitti:
onneks työnantajat ei käytä näin puolivillaista testiä. Must toi yesti yritti kertoa enemmän kuitenkin siitä mitä ihminen on töissä kuin esim. parisuhteessa....tai sit mä en vaan saanu "oikeita" vastauksia :)
Ne käyttää vaan Warteggia, musteläikkiä tai MBTI:a.
Jos ei ekalla kerralla saa oikeaa tulosta kandee yrittää uudestaan - ei muuten anna mun horoskooppikaan. Ja horoskoopit on siit paskamaisempii et syntymäaikaa ei voi vaihtaa.ttuplai kirjoitti:
Ne käyttää vaan Warteggia, musteläikkiä tai MBTI:a.
Jos ei ekalla kerralla saa oikeaa tulosta kandee yrittää uudestaan - ei muuten anna mun horoskooppikaan. Ja horoskoopit on siit paskamaisempii et syntymäaikaa ei voi vaihtaa.Myers Briggs vaikuttaa ihan pätevältä, vaikka siinäkin kokonaiskuvauksessa menee jotkut yksityiskohtaukset määrittelyt metsään, mut itellä ehkä 80 % tai yli meni ihan oikein. Musteläikkä on ihan hämärä :) ja tuota warteggia en oo koskaan tehnyt. Horoskoopit ei hirveesti kuvaa ihmistä kun saman horoskoopin alle mahtuu ihmisiä äärilaidasta toiseen.
timanttia kirjoitti:
Myers Briggs vaikuttaa ihan pätevältä, vaikka siinäkin kokonaiskuvauksessa menee jotkut yksityiskohtaukset määrittelyt metsään, mut itellä ehkä 80 % tai yli meni ihan oikein. Musteläikkä on ihan hämärä :) ja tuota warteggia en oo koskaan tehnyt. Horoskoopit ei hirveesti kuvaa ihmistä kun saman horoskoopin alle mahtuu ihmisiä äärilaidasta toiseen.
alle mahtuu ihmisiä laidasta laitaan - oikeastaan pakko, koska tyyppejä on vaan 16. Horoskoopit osuvat oikeaan, kuten myös MBTI, koska määrittelyt ovat riittävän yleisiä - ja monasti myös sellaisia mitä haluamme olla. Oletko muuten lukenut ton MBTI: syntytarinan - kaikkea sitä kyökissä valmistuu.
Wartegg on yksi projektiivinen testi tuhansien joukossa. Haulikko projisoi myös aivot seinälle - ja sitä testiä on helppo lukea - itsemurhahakuinen.ttuplai kirjoitti:
alle mahtuu ihmisiä laidasta laitaan - oikeastaan pakko, koska tyyppejä on vaan 16. Horoskoopit osuvat oikeaan, kuten myös MBTI, koska määrittelyt ovat riittävän yleisiä - ja monasti myös sellaisia mitä haluamme olla. Oletko muuten lukenut ton MBTI: syntytarinan - kaikkea sitä kyökissä valmistuu.
Wartegg on yksi projektiivinen testi tuhansien joukossa. Haulikko projisoi myös aivot seinälle - ja sitä testiä on helppo lukea - itsemurhahakuinen.silti noi kaks asiaa ihan eriarvoisina mittareina. En oo lukenut miten testi syntyi, kerro ?
timanttia kirjoitti:
silti noi kaks asiaa ihan eriarvoisina mittareina. En oo lukenut miten testi syntyi, kerro ?
timanttia kirjoitti:
ja hartaasti...
päätetään mitä halutaan ja sit tehdään testi, joka siihen sopii.
Mä taasen olen päättänyt et sarjishahmot kertoo parhaiten persoonallisuuden - ja niihin löytyy hyviä testejäkin netissä. Meille pääsee hommiin parhaiten Hansut - Mikkihiiret älkööt edes vaivautuko.ttuplai kirjoitti:
päätetään mitä halutaan ja sit tehdään testi, joka siihen sopii.
Mä taasen olen päättänyt et sarjishahmot kertoo parhaiten persoonallisuuden - ja niihin löytyy hyviä testejäkin netissä. Meille pääsee hommiin parhaiten Hansut - Mikkihiiret älkööt edes vaivautuko.aika huonosti sarjis-hahmoja....voisinkohan mä olla iines, en tiedä...:)
timanttia kirjoitti:
aika huonosti sarjis-hahmoja....voisinkohan mä olla iines, en tiedä...:)
hyviä keittää kahvii ja näyttämään kauniilta sohvalla. Ne on ihan paskoja organisoimaan - ei siis johtotehtäviin. Iinekselle paras kumppani on Aku - ja rakastajana Hannu Hanhi.
ttuplai kirjoitti:
hyviä keittää kahvii ja näyttämään kauniilta sohvalla. Ne on ihan paskoja organisoimaan - ei siis johtotehtäviin. Iinekselle paras kumppani on Aku - ja rakastajana Hannu Hanhi.
sovi, vaik oon kyl hyvä keittään kahvii :) organisointikykyä kuitenkin löytyy. Vaik tuo testi sanoo etten oo järjestelmällinen suorittaja mut oon silti järjestelykykyinen. Teen vaan asioita eteenpäin omintakeisella tavalla ja järjestyksellä plus montaa asiaa yhtäaikaa. Emmä sit tiedä mikä mä oon....mikä sä oot?
timanttia kirjoitti:
sovi, vaik oon kyl hyvä keittään kahvii :) organisointikykyä kuitenkin löytyy. Vaik tuo testi sanoo etten oo järjestelmällinen suorittaja mut oon silti järjestelykykyinen. Teen vaan asioita eteenpäin omintakeisella tavalla ja järjestyksellä plus montaa asiaa yhtäaikaa. Emmä sit tiedä mikä mä oon....mikä sä oot?
ttuplai-testi sanoo, et mä olen
ahkera
luova
älykäs
ulospäin suuntautunut
empaattinen
järjestelmällinen
pitkäjänteinen
impulsiivinen
komea
hyvä kroppanen
avarakatseinen
dynaaminenttuplai kirjoitti:
ttuplai-testi sanoo, et mä olen
ahkera
luova
älykäs
ulospäin suuntautunut
empaattinen
järjestelmällinen
pitkäjänteinen
impulsiivinen
komea
hyvä kroppanen
avarakatseinen
dynaaminenhuonoja ominaisuuksia...lisätään vielä hyvä itsetunto :) Kelpaa niin esimiehille kuin naisillekin.
- Marjelie
1. 40.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
2. 30.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
3. 30.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
4. 30.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
5. 30.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
6. 20.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
7. 10.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
8. 10.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
9. 0.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi) Osin totta, osin ei kyllä täsmää, mielestäni. Tai sitten olen aivan skutsissa.
2. 50.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
3. 40.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
4. 20.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
5. 20.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
6. 10.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
7. 0.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
9. 0.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)xena-183 kirjoitti:
että taisit kopsata multa, mutta olihan sulla siinä jotakin omaa ;)
sisältä kauniita ihmisiä....eikä sulje pois ulkoista kauneutta, kun en oo koskaan nähnyt sun kuvaa :)
timanttia kirjoitti:
sisältä kauniita ihmisiä....eikä sulje pois ulkoista kauneutta, kun en oo koskaan nähnyt sun kuvaa :)
kauniisti sanottu, kiitos :)
...kauneus on katsojan silmässä...xena-183 kirjoitti:
että taisit kopsata multa, mutta olihan sulla siinä jotakin omaa ;)
Hauskasti meni miltei identtisesti :)
No toi oli aika suppea ennea, joten hiukka olen eri mieltä tuloksistani, mutta se on päivästä kiinni. Tänään sais 7. ja 8. nousta enemmän pintaan, niille olis käyttöä :Dtimanttia kirjoitti:
Kiitos :)
Aikas hyvin löytyi minua noista kolmesta ekasta. Kolmannen voisin ite nostaa korkeemmalle.
1. 70.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
2. 60.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
3. 50.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
4. 10.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
5. 10.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
6. 0.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
7. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
8. 0.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
9. 0.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)*Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
Sinä olet: korrekti, ihanteisiin pyrkivä, itseäsi kehittävä, tarkka, vastuuntuntoinen, kurinalainen, uudistaja, realisti, kriittinen, velvollisuudentuntoinen, rehellinen
Parhaimmillasi olet: reilu, sosiaalinen, ahkera, eettinen, tuottelias
Pahimmillasi olet: vihainen, vaativa, kireä, nirso, lannistava, tuomitseva
Sinun kannattaa tavoitella: mielenrauhaa ja kärsivällisyyttä
Ykköset ovat tunnollisia, tarkkoja ja eettisiä ihmisiä, joilla on vahva käsitys oikeasta ja väärästä sekä halu toimia oikein. Samaa he odottavat ihmisiltä ympärillään. Ykköset ovat harvoin täysin tyytyväisiä itseensä tai ympäristöön, joten he eivät pelkää muutosta: ykköset pyrkivät kehittämään niin itseään kuin ympäröivää maailmaa. Ykköset haluavat olla eheitä, tasapainoisia ja aikaansaavia. Ykköset pyrkivät aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen.
Ykköset ovat hyvin tarkkoja. Joskus ykköstyypin tarkkuus saattaa yltyä jopa turhaan pilkunviilaukseen. Ykköset ovat kriittisiä erityisesti itselleen, mutta huomaavat herkästi myös muiden tekemät virheet. Ykköset antavat mielellään neuvoja toisille ja pitävät asioiden opettamisesta. Joskus ykköstyypin hyvää tarkoittava neuvominen ja opettaminen saatetaan kokea arvosteluksi ja opetusten kohteen kritisoinniksi. Ykköset asettavat kaikessa korkeita tavoitteita, jonka vuoksi joskus asioiden loppuun vieminen saattaa viivästyä liiallisen täydellisyydentavoittelun takia. Ykkösen pelkona on virheiden tekeminen.
Kasvusuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi spontaanius, innostuneisuus, optimistisuus ja itsensä hyväksyminen. Stressisuunta on nelosen, luovan romantikon kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vihan kääntäminen itseään kohti, itseluottamuksen menettämisen ja masentumisen vaara.
*Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
Sinä olet: tarkkaavainen, filosofinen, erakoitumiseen taipuvainen, maailmasta kiinnostunut
Parhaimmillasi olet: viisas, looginen, avarakatseinen, suvaitsevainen
Pahimmillasi olet: kitsas, ahne, eristäytyvä, tunteeton
Sinun kannattaa tavoitella: antamista ja ottamista
Viitoset ovat itsenäisiä, asiallisia, valppaita, uteliaita ja oivaltavia. Viitoset ovat älykkäitä, mutta hyvin vaatimattomia ihmisiä. Viitosilla on kyky nähdä asiat uusin silmin, uutta oivaltaen. Viitonen on vilpittömän kiinnostunut ympäristöstä ja sen ilmiöistä, joita jatkuvasti tarkkailee suurella mielenkiinnolla ja pohdiskellen. Viitonen janoaa tietoa ja syventyy kiinnostuksenkohteisiinsa perinpohjaisesti. Viitosilla on kyky tuottaa uraauurtavia ja omaperäisiä töitä. Yleensä viitostyypin henkilö nauttii opiskelusta.
Viitoselle tärkeää on turvallisuudentunnetta luova tieto ja ymmärrys - viitonen kokee itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi juuri osaamisensa ja tietojensa avulla. Yksityisyyttään ja omaa reviiriään arvostavat viitoset kokevat tuttavalliset ja puheliaat ihmiset helposti melko tungetteleviksi. Kun Viitonen on syventynyt johonkin mielenkiinnonkohteistaan, hän uppoutuu siihen täydellisesti. Tuolloin viitonen saattaa unohtaa koko muun maailman, niin syömisen, nukkumisen kuin jopa läheiset ihmiset. Viitoset ovat taitavia keskustelijoita, jotka ovat hyviä puolustamaan erilaisia näkökulmia ilman tunnekuohuja. Viitoset saattavat kuitenkin ärsyttää ihmisiä väittelynhalullaan ja älykkyydestään johtuvalla ylimielisyydellä. Viitosen jatkuvan tiedonhaun taustalla on pelko, ettei hän tiedä tarpeeksi tehdäkseen oikein.
Kasvusuunta on kahdeksikon, oikeudenmukaisen johtajan vahvuuksiin. Kasvusuunnassa positiivista on esimerkiksi energisemmäksi tuleminen ja spontaanisti toimimisen oppiminen. Lisäksi positiivista on omiin vaistoihinsa luottaminen. Stressisuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi hajamielisyys ja vaara sotkeutua suunnittelemattomasti aina uusiin ja uusiin projekteihin.Papu.Sparrow kirjoitti:
*Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
Sinä olet: korrekti, ihanteisiin pyrkivä, itseäsi kehittävä, tarkka, vastuuntuntoinen, kurinalainen, uudistaja, realisti, kriittinen, velvollisuudentuntoinen, rehellinen
Parhaimmillasi olet: reilu, sosiaalinen, ahkera, eettinen, tuottelias
Pahimmillasi olet: vihainen, vaativa, kireä, nirso, lannistava, tuomitseva
Sinun kannattaa tavoitella: mielenrauhaa ja kärsivällisyyttä
Ykköset ovat tunnollisia, tarkkoja ja eettisiä ihmisiä, joilla on vahva käsitys oikeasta ja väärästä sekä halu toimia oikein. Samaa he odottavat ihmisiltä ympärillään. Ykköset ovat harvoin täysin tyytyväisiä itseensä tai ympäristöön, joten he eivät pelkää muutosta: ykköset pyrkivät kehittämään niin itseään kuin ympäröivää maailmaa. Ykköset haluavat olla eheitä, tasapainoisia ja aikaansaavia. Ykköset pyrkivät aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen.
Ykköset ovat hyvin tarkkoja. Joskus ykköstyypin tarkkuus saattaa yltyä jopa turhaan pilkunviilaukseen. Ykköset ovat kriittisiä erityisesti itselleen, mutta huomaavat herkästi myös muiden tekemät virheet. Ykköset antavat mielellään neuvoja toisille ja pitävät asioiden opettamisesta. Joskus ykköstyypin hyvää tarkoittava neuvominen ja opettaminen saatetaan kokea arvosteluksi ja opetusten kohteen kritisoinniksi. Ykköset asettavat kaikessa korkeita tavoitteita, jonka vuoksi joskus asioiden loppuun vieminen saattaa viivästyä liiallisen täydellisyydentavoittelun takia. Ykkösen pelkona on virheiden tekeminen.
Kasvusuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi spontaanius, innostuneisuus, optimistisuus ja itsensä hyväksyminen. Stressisuunta on nelosen, luovan romantikon kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vihan kääntäminen itseään kohti, itseluottamuksen menettämisen ja masentumisen vaara.
*Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
Sinä olet: tarkkaavainen, filosofinen, erakoitumiseen taipuvainen, maailmasta kiinnostunut
Parhaimmillasi olet: viisas, looginen, avarakatseinen, suvaitsevainen
Pahimmillasi olet: kitsas, ahne, eristäytyvä, tunteeton
Sinun kannattaa tavoitella: antamista ja ottamista
Viitoset ovat itsenäisiä, asiallisia, valppaita, uteliaita ja oivaltavia. Viitoset ovat älykkäitä, mutta hyvin vaatimattomia ihmisiä. Viitosilla on kyky nähdä asiat uusin silmin, uutta oivaltaen. Viitonen on vilpittömän kiinnostunut ympäristöstä ja sen ilmiöistä, joita jatkuvasti tarkkailee suurella mielenkiinnolla ja pohdiskellen. Viitonen janoaa tietoa ja syventyy kiinnostuksenkohteisiinsa perinpohjaisesti. Viitosilla on kyky tuottaa uraauurtavia ja omaperäisiä töitä. Yleensä viitostyypin henkilö nauttii opiskelusta.
Viitoselle tärkeää on turvallisuudentunnetta luova tieto ja ymmärrys - viitonen kokee itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi juuri osaamisensa ja tietojensa avulla. Yksityisyyttään ja omaa reviiriään arvostavat viitoset kokevat tuttavalliset ja puheliaat ihmiset helposti melko tungetteleviksi. Kun Viitonen on syventynyt johonkin mielenkiinnonkohteistaan, hän uppoutuu siihen täydellisesti. Tuolloin viitonen saattaa unohtaa koko muun maailman, niin syömisen, nukkumisen kuin jopa läheiset ihmiset. Viitoset ovat taitavia keskustelijoita, jotka ovat hyviä puolustamaan erilaisia näkökulmia ilman tunnekuohuja. Viitoset saattavat kuitenkin ärsyttää ihmisiä väittelynhalullaan ja älykkyydestään johtuvalla ylimielisyydellä. Viitosen jatkuvan tiedonhaun taustalla on pelko, ettei hän tiedä tarpeeksi tehdäkseen oikein.
Kasvusuunta on kahdeksikon, oikeudenmukaisen johtajan vahvuuksiin. Kasvusuunnassa positiivista on esimerkiksi energisemmäksi tuleminen ja spontaanisti toimimisen oppiminen. Lisäksi positiivista on omiin vaistoihinsa luottaminen. Stressisuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi hajamielisyys ja vaara sotkeutua suunnittelemattomasti aina uusiin ja uusiin projekteihin.Ei antanut laittaa kaikkia samaan..
*Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
Sinä olet: jämäkkä, haastaja, vaikuttaja, hallitseva
Parhaimmillasi olet: oikeudenmukainen, energinen, suora, oikeutta puolustava
Pahimmillasi olet: komenteleva, diktaattorimainen, dominoiva, karkea
Sinun kannattaa tavoitella: vilpittömyyttä
Kasit ovat vahvoja ja itsevarmoja henkilöitä, joista huokuu auktoriteetti, karisma ja vaikutusvalta. Tyypin kahdeksan henkilö haluaa päättää asioista ja olla vastuussa. Kasit sanovat yleensä asiat suoraan ja ovat myös sanojensa mittaisia. Kasit kunnioittavat rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Kahdeksikot pyrkivät aina toiminnassaan kunnioittamaan tärkeäksi katsomiaan arvoja. Kasit ovat suojelevaisia perheitään, ystäviään ja heikompia kohtaan, eivätkä epäröi vääryyksiin puuttumista. Rehellisyyden kasit kokevat äärimmäisen tärkeäksi arvoksi.
Kasin on luontaisena johtajana vaikea ymmärtää toisten ihmisten heikkoutta ja epävarmuutta. Kasi saattaa olla hyvinkin dominoiva ja määräilevä halutessaan saada asiat toimimaan oman päänsä mukaan. Kasit saattavat ottaa taloudellisia riskejä päästäkseen toteuttamaan saamiaan ideoita. Kasit näyttävät kielteiset tunteensa yhtä voimakkaasti kuin he suhtautuvat elämään muutenkin, joten esimerkiksi vihaisena kasit saattavat olla hyvin uhkaavia ja pelottavia. Kasin suurin pelko on joutua muiden kontrolloitavaksi.
Kasvusuunta on kakkosen, epäitsekkään huolehtijan vahvuuksiin. Kasvusuunnassa positiivista on esimerkiksi kyky avata itseään ja omaa haavoittuvuuttaan toisille sekä kantaa huolta toisten tarpeista. Stressisuunta on viitosen, pohdiskelevan tarkkailijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara kokea itsensä lyödyksi, syrjään vetäytyminen ja eristäytyminen toisista omiin pohdintoihin.
no hyvin selkeästi luova romantikko (90% !):
Luova romantikko (4-tyyppi)
Sinä olet: romanttinen, yksilöllinen, intuitiivinen, aistikas, kaipaava, herkkä, aito
Parhaimmillasi olet: luova, omaperäinen, syvällinen, vahva
Pahimmillasi olet: ylidramaattinen, arvaamaton, elitistinen, yliherkkä
Sinun kannattaa tavoitella: tasapainoa ja tyyneyttä
Muita nelostyypin henkilöitä: Alanis Morrisette, Ingmar Bergman, Peter Tchaikovsky, Alan Watts, Sarah McLachlan, Paul Simon, Bob Dylan, Miles Davis, Johnny Depp, Annie Lennox, Prince, Michael Jackson
Neloset ovat hyvin persoonallisia ja yksilöllisiä ihmisiä, jotka ammentavat luovuuttaan niin työhön kuin yksityiselämäänsä. Neloset välttävät tavanomaisuutta ja kokevat aitouden yhtenä ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista. Nelonen elää tunteidensa kautta, tunteiden toimiessa myös tärkeänä mittarina nelosen elämässä. Nelonen kokee hyvin tärkeäksi, että hänen ainutlaatuisuutensa huomataan.
Nelonen sisäistää kaiken kokemansa ja ottaa helposti asiat hyvin henkilökohtaisesti. Neloset ovat myös herkästi loukkaantuvia ihmisiä, etenkin jos he kokevat tulleensa väärinymmärretyiksi tai syrjäytetyiksi. Muut saattavat pitää nelosten loukkaantumista ja asioiden hyvin henkilökohtaista kokemista yliherkkyytenä, liioitteluna ja ylidramaattisuutena. Nelosten pahin pelko on oman identiteetin ja persoonallisuuden menettäminen.
Kasvusuunta on ykkösen, omantunnontarkan perfektionistin vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi keskittyminen, itsekuri ja käytännöllisyys sekä tyytyväisyys nykyhetkeen. Stressisuunta on kakkosen, epäitsekkään huolehtijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara tulla manipuloivaksi, kieltää omat tarpeensa ja tulla toisista riippuvaiseksi.
Ei kai tätä vastaankaan voi mukista. En tuossa oikein mitään sellaista löytänyt, mitä voisin kiistääkkään :/"Sinä olet: jämäkkä, haastaja, vaikuttaja, hallitseva
Parhaimmillasi olet: oikeudenmukainen, energinen, suora, oikeutta puolustava
Pahimmillasi olet: komenteleva, diktaattorimainen, dominoiva, karkea
Sinun kannattaa tavoitella: vilpittömyyttä
Muita kasityypin henkilöitä: Martin Luther King, Jr., Pablo Picasso, Sean Connery, John Wayne, Donald Trump, Frank Sinatra, James Brown, Courtney Love, John McCain
Kasit ovat vahvoja ja itsevarmoja henkilöitä, joista huokuu auktoriteetti, karisma ja vaikutusvalta. Tyypin kahdeksan henkilö haluaa päättää asioista ja olla vastuussa. Kasit sanovat yleensä asiat suoraan ja ovat myös sanojensa mittaisia. Kasit kunnioittavat rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Kahdeksikot pyrkivät aina toiminnassaan kunnioittamaan tärkeäksi katsomiaan arvoja. Kasit ovat suojelevaisia perheitään, ystäviään ja heikompia kohtaan, eivätkä epäröi vääryyksiin puuttumista. Rehellisyyden kasit kokevat äärimmäisen tärkeäksi arvoksi.
Kasin on luontaisena johtajana vaikea ymmärtää toisten ihmisten heikkoutta ja epävarmuutta. Kasi saattaa olla hyvinkin dominoiva ja määräilevä halutessaan saada asiat toimimaan oman päänsä mukaan. Kasit saattavat ottaa taloudellisia riskejä päästäkseen toteuttamaan saamiaan ideoita. Kasit näyttävät kielteiset tunteensa yhtä voimakkaasti kuin he suhtautuvat elämään muutenkin, joten esimerkiksi vihaisena kasit saattavat olla hyvin uhkaavia ja pelottavia. Kasin suurin pelko on joutua muiden kontrolloitavaksi.
Kasvusuunta on kakkosen, epäitsekkään huolehtijan vahvuuksiin. Kasvusuunnassa positiivista on esimerkiksi kyky avata itseään ja omaa haavoittuvuuttaan toisille sekä kantaa huolta toisten tarpeista. Stressisuunta on viitosen, pohdiskelevan tarkkailijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara kokea itsensä lyödyksi, syrjään vetäytyminen ja eristäytyminen toisista omiin pohdintoihin."
ei paha!- kirpela
ollos hyvä:
Tulos
Sija Osuma% Nimi
2. 40.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
3. 20.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
4. 20.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
5. 20.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
6. 20.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
7. 10.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
8. 10.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
9. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi) 1. 50.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
2. 40.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
3. 30.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
4. 30.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
5. 20.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
6. 20.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
7. 10.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
9. 0.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
Sinä olet: harkitsevainen, epäilevä, kyselevä, arka, ristiriitainen, ennakoiva, lannistumaton
Parhaimmillasi olet: uskollinen, päättäväinen, luotettava, vastuullinen
Pahimmillasi olet: jäykkä, autoritaarinen, pelokas, epävarma
Sinun kannattaa tavoitella: luottamusta
Muita kuutostyypin henkilöitä: Prinsessa Diana, George Bush, Tom Hanks, Mel Gibson, Woody Allen, Marilyn Monroe, Bruce Springsteen, Meg Ryan, Julia Roberts
Kuutoset ovat sitoutuvia, tunnollisia ja äärimmäisen luotettavia henkilöitä. Kuutostyyppiä kannustaa se, että tämä voi luottaa ihmisiin ja asioihin ympärillään. Kuutoselle on tärkeää varmistua asioista. Uusiin asioihin kuutonen suhtautuu epäilevästi. Luottamus on kuutostyypin henkilölle erityisen tärkeä arvo.
Kuutosella on usein ongelmia päätöksen- ja valinnanteon kanssa. Kuutosia yhdistää myös ristiriitaisuus. Toisinaan kuutonen voi olla jäykkä, arka ja pelokas, kun taas toisaalta kuutonen voi olla jopa uhkarohkea, omaa kantaansa kiivaasti puolustava henkilö. Yleensä kuutoset valitsevat toisen näistä voimakkaista strategioista omaksi suojamekanismikseen.
Kasvusuunta on yhdeksikön, rauhallisen sovittelijan vahvuuksiin. Kasvusuunnassa positiivista on esimerkiksi oppia rauhoittumaan ja elämään vähemmän vakavasti sekä luottamaan omaan sisäiseen energiaansa. Stressisuunta on kolmosen, järjestelmällisen suorittajan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi kiireeseen sortuminen, joka saattaa johtaa pahimmillaan työnarkomaniaan. Stressissä epäonnistumisen pelko saattaa olla niin suuri, että se estää yrittämästä mitään uutta.1. 60.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
2. 40.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
3. 30.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
4. 20.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
5. 20.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
6. 10.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
7. 10.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
8. 10.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
9. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
En mä kyllä mitenkään yliherkkä ole.tai sitten ei
Sija Osuma% Nimi
1. 60.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyppi)
2. 30.00 Luova romantikko (4-Tyyppi)
3. 30.00 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
4. 30.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
5. 20.00 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
6. 10.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
7. 10.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
8. 10.00 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
9. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)Sinä olet: mukautuva, diplomaattinen, sovitteleva, rauhaa rakentava, salliva
Parhaimmillasi olet: vaatimaton, rauhallinen, empaattinen, tyyni
Pahimmillasi olet: ajelehtiva, ikävystynyt, itsesi unohtava, sitoutumaton
Sinun kannattaa tavoitella: rakkautta ja tavoitteellista toimintaa
Muita ysityypin henkilöitä: Abraham Lincoln, Keanu Reeves, Ringo Starr, Janet Jackson, Gerald Ford, Kuningatar Elizabeth II, Walt Disney, Geena Davis, Kevin Costner, Lisa Kudrow
Nyt vain sitä rakkautta ja tavoitteellista toimintaa etsimään, kas akryylivärit ja pohjustettu taulu.
- BlueNightSatin
Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
Sinä olet: tyyni, auttavainen, huolehtivainen, herkkä, ystävällinen, joustava, empaattinen, tunteikas, miellyttämiseen pyrkivä, uhrautuvainen, rohkaiseva
Parhaimmillasi olet: lämmin, epäitsekäs, antelias, suojelevainen
Pahimmillasi olet: syyllistävä, marttyyriuteen taipuvainen, mustasukkainen, ylisuojeleva
Sinun kannattaa tavoitella: realistista ymmärrystä omasta merkityksestäsi toisille
Muita kakkostyypin henkilöitä: Äiti Teresa, Eleanor Roosevelt, Lillian Carter, Sammy Davis, Jr., Bill Cosby, Barbara Bush, Luciano Pavarotti, Piispa Desmond Tutu
Kakkoset ovat avuliaita, lämpimiä, välittäviä, toisia tukevia ja huomaavaisia ihmisiä. Kakkoset aistivat herkästi toisten ihmisten tarpeet. Kakkosia motivoi tarve olla rakastettuja ja arvostettuja. Kakkoset haluavat ilmaista positiiviset tunteensa muita kohtaan ja saada myös toisilta tunnustusta. Kakkoset ovat hyvin ihmisläheisiä persoonia, joilla on luonnostaan kehittynyt kyky empatiaan. Kakkosille ihmissuhteet ovat hyvin tärkeitä.
Kakkosella on paitsi suuri halu, myös tarve olla muille mieliksi. Kakkosen tarve vaalia ihmissuhteitaan ajaa tämän ehkä jopa liialliseen avuliaisuuteen tai ystävällisyyteen, jopa turhaan marttyyrimaiseen uhrautumiseen. Kakkostyypin henkilö saattaa muilta kysymättä järjestellä asioita muiden hyväksi ilman, että oikeasti on tietoinen avun todellisesta tarpeesta tai autettavan mielipiteestä asiaan. Tästä johtuen kakkostyypin hyväntahtoinen avuliaisuus saatetaan kokea häiritsevänä toisten asioihin sekaantumisena. Kakkosten suurin pelko on kokea itsensä epätoivotuiksi.
Ja luova romantikko oli tasavahvana tämän kanssa. Kummassakin 50%. Muita en katsonut. Tjaa-a.
"Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
Sinä olet: optimisti, nautiskelija, seikkailunhaluinen, ideoiva, nopea
Parhaimmillasi olet: innostava, mielikuvituksellinen, luova
Pahimmillasi olet: pinnallinen, kevytmielinen, vastuuton, todellisuutta pakoileva
Sinun kannattaa tavoitella: maltillisuutta
Muita seiskatyypin henkilöitä: John F. Kennedy, Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Elizabeth Taylor, Mozart, Steven Spielberg, Robin Williams, Jim Carey, Cameron Diaz, Elton John, Gianni Versace
Seiskat ovat ilomielisiä, nautiskelevia ja energisiä ihmisiä, jotka osaavat nähdä kaikkien asioiden valoisat puolet. Seiskoista on hauskaa suunnitella uusia ja mielenkiintoisia asioita. Seiskatyypin henkilö nauttii innostavista ideoista ja monenlaisista uusista mahdollisuuksista. Seiska tarvitsee elämäänsä vaihtelua ja ripauksen jännittävää seikkailua. Seiskatyypin ihmiset ovat luonnostaan hyviä esiintyjiä ja viihdyttäviä seuranaisia tai -miehiä. Seiskat ovat sitkeitä yrittäjiä, jotka eivät pienistä lannistu. Seiskalle tärkeä asia on oma vapaus.
Seiskalla voi ajoittain olla vaikeuksia keskittyä samaan asiaan pitkäksi aikaa ja saattaa suunnittelemiaan tai aloittamiaan asioita loppuun. Seiskoilla saattaa olla myös ongelmia kohdata ja käsitellä elämän varjopuolia. Seiska saattaa jättää velvollisuuksiaan hoitamatta tuntiessaan, että ne rajoittavat liikaa hänen vapauttaan tai onnellisuuden ja ilon tunnettaan. Seiska voi kokea tiukat säännöt joskus pikkumaisina ja ahdistavina.
Kasvusuunta on viitosen, pohdiskelevan tarkkailijan vahvuuksiin. Positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi itsekuri, keskittyminen, objektiivisuus ja syvällisyys. Stressisuunta on ykkösen, omantunnontarkan perfektionistin kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara muuttua kyyniseksi, pikkumaiseksi, tuomitsevaksi ja ärtyisäksi."
Hmmm..sen verran. Mikäli Taylorin lähellä oli lehtikuvaaja ja lapsia. E. esitti erittäin lapsirakasta, kun kuvaaja oli poistunut tuli E:n suusta tyly "Häipykää kakarat!" kommentti.
Juorulehdistä poimittua tietoa.runontaja kirjoitti:
sen verran. Mikäli Taylorin lähellä oli lehtikuvaaja ja lapsia. E. esitti erittäin lapsirakasta, kun kuvaaja oli poistunut tuli E:n suusta tyly "Häipykää kakarat!" kommentti.
Juorulehdistä poimittua tietoa.Heh, ei kauheen outoa käytöstä ainakaan mun näkökulmasta :P
Olin joskus ennen ihan samanlainen, jollain tapaa se on joko pelkuruutta ja epävarmuutta tai erittäin erikoislaatuista ja kieroa huumoria :D
- alright
Tulos:
Olet niin mulkku jätkä, ettei sinulle edes jaksa kirjoittaa enneagrammia. (m-tyyppi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä342020Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471416- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56832Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734