Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Empatian puute

Alkuperäinen.

Eli, mieheni ei osaa ottaa minua, tunteitani tai niitä pieniä "vihjeitä" huomioon vaan tekee aina oman päänsä mukaan asiat.

Tänäänkin miedän piti mennä yhdessä teatteriin kaveriporukkamme kanssa, mutta sairastuinkin viime yön aikana, joten olin tämän päivän töistäkin pois. Ilmoitin siitä miehelleni kesken hänen työpäivänsä, ettei kuntoni salli teatteri reissua ja että minua harmittaa se. Mies ei vastannut siihen mitään, ajattelin hänellä olleen niin kiire.

Kun tiesin hänen olevan tulossa kotiin ja omakin vatsa murisi nälkää, laitoin viestiä, että teen ruokaa. Mutta kun potilaana edelleen kotona olen, niin ajattelin laittaa sitä mitä kaapista löytyisi. Mutta meillä olikin vain 6 nakkia ja valmiiksi keitettyjä makaroneja yhdelle. Päätin pasitaa ne ja ajattelin että voitaisiin kumpikin syödä leivät siihen päälle. Olin juuri alkamassa kuitenkin keittämään lisää makaroonia, kun mieheni tuli sisään. Ei kysynyt oloani ei mitään, tuli suoraan hellan luokse ja totesi "Noin vähän! Eihän se riitä mitenkään" ja minä siihen, että voidaan keittää lisää makaroonia tai syödä leipää päälle. Mieheni siihen, että no, kyllä tämä riittää, ei tartte makaroonia ja minä tyytyväisenä laitan makarooniveden pois. Sitten soi puhelimeni ja töistä soitetaan huomisista asioista joista on pakko puhua juuri silloin ja mieheni sillä välin kauhoo kaikki ruoat lautaselleen ja menee pelaamaan koneellensa kaverinsa kanssa. Minä kiltisti, koska en maininnut "me" -sanaa syömisen kohdalla, ajattelin etten jaksa tapella vaan söin leipää. Yhtäkkiä mieleeni tuli meidän teatterireissu ja kävin kysäisemässä mieheltäni, että miten onnistui. Hän vastasi kuulokettaan nostaen "Hyvin, mä hoidin sen homman", laittoi kuulokkeen takaisin ja jatkoi pelaamista. Mun oli pakko vielä varmistaa, että miten hoiti tilanteen ja hän nopeasti pelin välistä sai sanotuksi, että soitti yhteiselle tuttavapariskunnalle ja heille sopi, etten minä menekään vaan mieheni ottaa kaverinsa mukaan. Ja sitten hän jatkoi pelaamista.

Miehelleni ei siis ollut niin väliä että tulenko minä mukaan vai en, eikä häntä kiinnostanut laisinkaan mikä olo mulla oli. Tunnin pelaamisen jälkeen hän tuli kysäisemään mikä olo, johon vastasin "hyvä, mutta vatsaani sattuu edleen" ja sitten hän totesi "ok" , kääntyi ja meni pelaamaan lisää.

Parin tunnin kuluttua, kun hän oli lähdössä teatteriin, tuli hän antamaan pusua ja huomasi minun olevan kiukkuinen. Kun kysyi syytä, kerroin rauhallisesti, että meidän piti syödä se ruoka yhdessä, niin hän suuttui ja alkoi huutamaan, että miksen minä sitä kertonut silloin johon sanoin, että yritin kyllä, mutta oletin että se on itsestäänselvyys ja sitten hän sanoi, että "sinäkin vaan puhua pälätit puhelimessa 15minuuttia, niin oisit sä voinut jotain sanoa." ja sitten mies hyvin aikuismaisesti poistua ovet paukkuen teatteriin kavereittensa kanssa.

Mutta ei mieheni myöskään yleensä osaa esim lohduttaa. Eilen olin hyvin väsynyt ja mieltäni painoi muutama asia, joten naisellisesti rupesin itkemään. Mieheni sitten huomasi tämän noin puolen tunnin jälkeen, että olin itkenyt (koska hän pelasi kaverinsa kanssa, niin ei huomannut mitään aikaisemmin) ja tuli luokseni, kysyi mikä on ja kun yritin siinä itkun välistä selittää, hän ei jaksanut kuunnella vaan meni pelaamaan. Kun tuli kysymään puolen tunnin kuluttua uudelleen, sanoin etten ala selittämään, koska ei häntä aikaisemminkaan kiinnostanut. Siihen mieheni totes "kun ei susta saanut mitään selvää, niin en mä jaksanut."

En tiedä miten tässä pitäisi olla. Huomaan, että minua ei kuunnella, mun nauruani arvostellaan eikä meillä ole oikein mitään yhteistäkään. Mutta silti mies kiehtoo minua jotenkin. Ja alan olemaan niin vanha, että pitäisi pian niitä lapsiakin ja mistäs mä nyt yhtäkkiä löydän sellaisen miehen, joka niitä haluaisi ja tykkäisi vieläpä musta. Huoh.

29

7377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sympatiaa

      Ikääsi et ilmoita mutta textistä päätellen olet kyllä aika nuori "vanha". Miesten empatian puute on hyyyvin yleistä ja tulee parhaiten esille pienissä arkipäivän asioissa; kun ei huomaa / huomioi, kuuntele, ymmärrä, kun ei osaa ajatella asioita toisenkin kannalta, 'puolesta' ...

      Miehet vain yksinkertaisesti pyörivät niin totaalisesti 'oman napansa' ympärillä, että ei mitään havaintoa siitä, mitä sen ulkopuolella tapahtuu. Varsinkaan henkilökohtaisessa omassa parisuhde-elämässä, jossa ollaan jo siinä vaiheessa, että asutaan saman katon alla.

      Sinulla taitaa olla vain kaksi vaihtoehtoa: ottaa tai jättää. Vaihtamalla nämä 'luomakunnan kruunut' vain harvoin paranevat mutta voihan sulla käydä säkä ja löydät enemmän huomioivan tyypin. Heitäkin ehkä silti on, toivon ma. Tai sitten lakkaat vain huomaamasta tällaisia 'pikku'virheitä jos isot asiat toimivat ja opettelet elämään itsenäisen ja itseään arvostavan ja ymmärtävän naisen elämää ja etsit empatiat muualta.

      • :.:.:.:.

        >>Miehet vain yksinkertaisesti pyörivät niin totaalisesti 'oman napansa' ympärillä, että ei mitään havaintoa siitä, mitä sen ulkopuolella tapahtuu.

        Olipahan taas rakentava kommentti. Jos sinun ukkosi on itsekeskeinen niin millä helvetin oikeudella syytät kaikkia miehiä? Minun mieheni ja miesystäväni ovat erittäin huomaavaisia ja empaattisia. Toisaalta itsekeskeisiä naisia on yhtä paljon kuin itsekeskeisiä miehiäkin.

        Ja aloittaja, kyllä sinä itsekin aika itsekeskeinen ja huomionkipeä olet. Ruveta nyt poraamaan itsekseen kun miehellä on kaveri kylässä, voi jeesus. Ja miten vaikeaa olisi ollut miettiä sitä makaroninkeittoakin vähän aikaisemmin, tai sitten keittää sitä itsellesi kun mies otti vanhat. Olisiko miehen sitten pitänyt nälkäisenä odottaa että saat sen työpuhelusi puhuttua? Ja jos miehen makaroninrohmuaminen oikeasti sinua ärsytti niin olisit sitten sanonut asiasta heti etkä vasta monen tunnin päästä kun mies on lähdössä ulos.

        Eikä sinulle sitten edes tullut mieleen soittaa niille muille kavereillenne, että et pääsekään teatteriin, vaan jätit senkin miehen hoidettavaksi? Saati että itse olisit tarjonnut lippua jollekin muulle tutulle. Olette kyllä molemmat aika lapsellisia, sikäli kyllä sovitte yhteen. Ette te mitään lapsia tarvitse, osaatte näköjään itsein käyttäytyä kuin uhmaikäiset.


      • AnTi-iDiOt
        :.:.:.:. kirjoitti:

        >>Miehet vain yksinkertaisesti pyörivät niin totaalisesti 'oman napansa' ympärillä, että ei mitään havaintoa siitä, mitä sen ulkopuolella tapahtuu.

        Olipahan taas rakentava kommentti. Jos sinun ukkosi on itsekeskeinen niin millä helvetin oikeudella syytät kaikkia miehiä? Minun mieheni ja miesystäväni ovat erittäin huomaavaisia ja empaattisia. Toisaalta itsekeskeisiä naisia on yhtä paljon kuin itsekeskeisiä miehiäkin.

        Ja aloittaja, kyllä sinä itsekin aika itsekeskeinen ja huomionkipeä olet. Ruveta nyt poraamaan itsekseen kun miehellä on kaveri kylässä, voi jeesus. Ja miten vaikeaa olisi ollut miettiä sitä makaroninkeittoakin vähän aikaisemmin, tai sitten keittää sitä itsellesi kun mies otti vanhat. Olisiko miehen sitten pitänyt nälkäisenä odottaa että saat sen työpuhelusi puhuttua? Ja jos miehen makaroninrohmuaminen oikeasti sinua ärsytti niin olisit sitten sanonut asiasta heti etkä vasta monen tunnin päästä kun mies on lähdössä ulos.

        Eikä sinulle sitten edes tullut mieleen soittaa niille muille kavereillenne, että et pääsekään teatteriin, vaan jätit senkin miehen hoidettavaksi? Saati että itse olisit tarjonnut lippua jollekin muulle tutulle. Olette kyllä molemmat aika lapsellisia, sikäli kyllä sovitte yhteen. Ette te mitään lapsia tarvitse, osaatte näköjään itsein käyttäytyä kuin uhmaikäiset.

        Voi helvetti,taidat todellakin olla sellainen pikkuvanha akka joka elää palvellakseen miestään ja sitten haukkuu kaikki ne naiset jotka haluavat olla tasa-arvoisia kumppaninsa kanssa.

        "Ja aloittaja, kyllä sinä itsekin aika itsekeskeinen ja huomionkipeä olet. Ruveta nyt poraamaan itsekseen kun miehellä on kaveri kylässä, voi jeesus"

        Siis se on itsekeskeistä jos tulee pahoille mielin toisen paskamaisesta käytöksestä? Puhut myös että tuo itkeminenkin olisi vain huomionhakuisuutta ja itsekkyyttä. Miksi hän silloin itki yksin eikä mennyt miehensä eteen itkeskelemään? Keskity sä vain sen ukkosi paapomiseen ja nauti elämästäsi nyrkin ja hellan välissä,on varmasti mukavaa kun on opetettu siihen että itkeminen on kiristystä ja miehen jokainen sana on laki. Nyt on 2000-luku senkin idiootti,herää jo..


      • garski

        Minä väittäisin (näin miehenä), että olet oikeassa.Testosteroni on ihan tutkitusti oikea epä-empatian geysir. Mitä enemmän testosteronia, sitä vaikeampi myötäelää toisten tunteita, kokea empatiaa. On tietysti poikkeuksia, mutta säännönmukaisesti näin. Itse päivittäin näyttelen empatiaa, koska sitä on usein vaikea tuntea. Oman navan ympärillä pyörimisestä ei ole välttämättä kyse, esimerkiksi itseäni kiinnostaa tämän kyseisen pallukan perifeerisetkin alueet ja jopa toisetkin navat.


    • Hoipertelija

      ..on kuule paljon ja tulee joka kerta eteen, eivät ne miestä vaihtamalla parane. Samanlaisia kylmäkaappeja ovat jokainen ja kuten tuossa yksi jo oikein kommentoikin niin miesten elämä pyörii jotenkin niin perustavan laadun kautta oman navan ympärillä. Tiedä sitten liittyykö se jotenkin siihen mitenkä miehillä on ainainen tarve hallita kaikkea, eiväthän he silloin kykene mitään tuntemaankaan, koska sehän olisi vain 'tiellä'. Toinen mikä vaikuttaa on varmastikin kasvatus, se mitenkä äidit paapovat poikiansa ja tahtomattansa kasvattavat heistä määrätietoisia kyllä ja kunnianhimoisia, mutta myös pelottavia ja kylmiä.

      Ehkä kannattaa miettiä ne suhteen plussat ja miinukset.. Ja sitä kautta miettiä kannattaako vaihtaa ukkoa mihinkään.. Ja jos tulee liikaa miinuksia niin ainahan voi alkaa seuraavaksi suhteeseen vaikkapa naisen kanssa. Ainakin tunteita riittäisi :)

      Tsemppiä!

    • fthjfgjnvn

      viimeinen lause on kyllä se kaikkein kehnoin syy jatkaa suhdetta, joka ei toimi: "Ja alan olemaan niin vanha, että pitäisi pian niitä lapsiakin ja mistäs mä nyt yhtäkkiä löydän sellaisen miehen, joka niitä haluaisi ja tykkäisi vieläpä musta. Huoh."
      Miten kuvittelet parisuhteenne toimivan lasten tulon jälkeen, kun se ei toimi nytkään - hyvä parisuhdekin natisee välillä liitoksistaan lasten syntymän aikaan, koska se on yksinkertaisesti vain niin suuri muutos! Ei auta, vaikka olisit miten hyvin valmistautunut ym - naisella esim hormonit jylläävät ja yövalvomiset ym vaativat oman veronsa.

      Mitä tulee tuohon miehesi empatian puutteeseen... Omasta kokemuksesta voin sanoa, että miehet vaan ovat erilaisia kuin naiset ; vaikka miten selvästi mielestäsi "vihjaat" jotain, ei mies sitä käsitä. Puhuuko miehesi sinulle jotain "vihjailemalla"? Veikkaanpa, että ei... Koska hän ei osaa. Ja kun ei osaa, ei myöskään ymmärrä. Miehelle pitää asiat sanoa mahdollisimman selkeästi ja yksiselitteisesti. Mies ei halua arvailla, vaan jollei asia tule selväksi, hän lähtee pois ja tuumaa, että eipä tainnut olla kovin tärkeä asiakaan. Karua, mutta noin se vaan on. Ja naisen itku, se vasta miehelle mystinen juttu onkin - eivät mies sitä osaa "jäljittää", mistä itkusi johtuu...
      Kahdessa aiemmassa parisuhteessani kompuroin näiden asioiden kanssa: hienotunteisuuttani jätin asioita sanomatta just niin kuin ne ovat, sen sijaan kierrellen yritin saada saman perille... Ei onnistunut. Toisella kertaa ehkä vähän paremmalla menestyksellä, mutta usein tilanne päätyi siihen, että mies tokaisi tuon olevan taas sitä naisen neuroottisuutta ja käveli pois.
      Nykyisen mieheni kanssa kommunikaatio pelaa varmaan niin hyvin kuin pelata voi: meillä sanotaan asiat mahdollisimman suoraan. Välillä melko jyrkästikin, mutta tulevatpahan selviksi - eikä tarkoituksena ole toista loukata. Elämä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse arvailla, ymmärsikö toinen vai ei.

    • -parisuhteessa

      Se on vaan naisen tajuttava, että suurin osa miehistä ei osaa lukea ajatuksia. Meillä ainakin toimii selkeät ilmaisut reippaasti esitettynä, kuten:

      "Mulla on ylihuomenna synttärit, haluaisin lahjaksi..."
      "Veisitkö roskat"
      "Voitaisiinko olla yhdessä tänään, ihan kahdestaan"
      "Mulla on varmaan kuumetta ja huilaan tänään"
      "Mulla on niin kiire/huono olo, että ehtisitkö kauppaan"
      "Moneltako tulet kotiin, voisitko soittaa kun lähdet"

      Saattaisin itsekin syödä nakit, jos luulisin toisen jo syöneen. Harva mies osaa laskea, että tuossa pannulla on nyt ne kaksi nakkia, jotka aamulla oli jääkaapissa ja pöydällä kolme palaa leipää, jonka jälkeen meillä ei ole enää mitään syötävää...

      Haluat aika paljon huomiota, mikä sopii moniin naisiin. Jos haluat enemmän huomiota, niin kommunikoi selvemmin. Eiks joo.

    • sinulle.....

      Kaikenlaiset vihjailut mies kokee loukkauksina.

      Miksei asioita voi sanoa suoraan?

      Jotain on vialla jos ei osaa tai uskalla sanoa asioita niin kuin ne ovat.

    • soul sisters

      ... oon jokseenki samas tilantees. mun täytyy miettii minkä s-osoitteen keksin tähän hätään.

      • lkoi98

        Jotenkin minä sain sen kuvan että olette aika nuoria kuitenkin, tai sitten tämä mies on.
        Jos olisin naimisissa, ja mies lähtisi teatteriin kun olen kipeänä, niin eihän se olisi mahdollista ollenkaan. Kyllä sitä yhdessä mentäisiin myöhemmin. Mielestäni olet henkisesti kypsempi kuin mies. Sinun olisi pitänyt valita itseäsi vaikka 8 vuotta vanhempi puoliso (mutta se taitaa olla jo liian myöhäistä). Tulee kyllä väkisinkin kuva että hän käyttää sinua vain hyväkseen, se ilmenee tuosta - ellei sitten ole jotain 23v.


      • Woih !
        lkoi98 kirjoitti:

        Jotenkin minä sain sen kuvan että olette aika nuoria kuitenkin, tai sitten tämä mies on.
        Jos olisin naimisissa, ja mies lähtisi teatteriin kun olen kipeänä, niin eihän se olisi mahdollista ollenkaan. Kyllä sitä yhdessä mentäisiin myöhemmin. Mielestäni olet henkisesti kypsempi kuin mies. Sinun olisi pitänyt valita itseäsi vaikka 8 vuotta vanhempi puoliso (mutta se taitaa olla jo liian myöhäistä). Tulee kyllä väkisinkin kuva että hän käyttää sinua vain hyväkseen, se ilmenee tuosta - ellei sitten ole jotain 23v.

        MIKSI miehesi / aviomiehesi ei voisi / saisi mennä teatteriin (tai mihin tahansa) yksin, olet sinä kipeä tai terve ? Mikä häntä estää, jos hän itse ei ole pipi ?

        Lukumääräisellä iällä ja aikuiseksi kasvamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Aikuisuus on ns. henkinen ominaisuus; tapa, taito katsoa, kokea, nähdä ja tehdä asioita elämässä vastuuntuntoisesti ja käsittäen mikä mistäkin johtuu ja mikä teko johtaa mihinkin jne ...

        Aikuinen ihminen ei sido, kahlitse eikä velvoita ketään omien tarpeittensa täyttämiseen. Aikuinen antaa toiselle tilaa elää elämää silloinkin, kun ei itse kykene, pysty, voi siihen osallistua. Eikä aina ole tarkoitus eikä tarviskaan olla ja mennä kaksin, aikuinen tarvitsee myös omat yksityiset juttunsa.


      • Miramella
        Woih ! kirjoitti:

        MIKSI miehesi / aviomiehesi ei voisi / saisi mennä teatteriin (tai mihin tahansa) yksin, olet sinä kipeä tai terve ? Mikä häntä estää, jos hän itse ei ole pipi ?

        Lukumääräisellä iällä ja aikuiseksi kasvamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Aikuisuus on ns. henkinen ominaisuus; tapa, taito katsoa, kokea, nähdä ja tehdä asioita elämässä vastuuntuntoisesti ja käsittäen mikä mistäkin johtuu ja mikä teko johtaa mihinkin jne ...

        Aikuinen ihminen ei sido, kahlitse eikä velvoita ketään omien tarpeittensa täyttämiseen. Aikuinen antaa toiselle tilaa elää elämää silloinkin, kun ei itse kykene, pysty, voi siihen osallistua. Eikä aina ole tarkoitus eikä tarviskaan olla ja mennä kaksin, aikuinen tarvitsee myös omat yksityiset juttunsa.

        Kyllä täytyy kanssa ihmetellä, miksi mies ei voi mennä kavereittensa kanssa teatteriin? Jos minä olen kipeä, mies voi tehdä kuten haluaa.

        Ja aikuisuus on juurikin henkinen ominaisuus. Aloitusviestin kirjoittaja ei ole yhtään kypsempi kuin miehenksäkään. Kiukuttelee, kun ei jäänyt ruokaa, ihan kuin mies olisi voinut tietää nakkien määrän erotuksen eilisen ja tämän päivän välillä. ap olisi voinut tehdä makaroonia itselleen tai soittaa aiemmin miestä käymään kaupassa. Ei ole vaikeaa.

        Ja miesten on vaikea käsitelää itkun seasta soperrettua sekavaa tekstiä. Pitää olla selkeä. Kertoa selkeästi, mikä mättää ja kertoa, että ei johdu sinusta (jos ei selkeästi johdu), mies kun voi niin kuvitella tai sitten alkaa keksiä ratkaisua asiaan, johon sitä ei ole.


        Tällaisissa tapauksissa kannatta istua alas ja jutella, mitä kukin haluaa. Selkeästi erotella asiat ja tarpeensa. Kukaan ei ole ajatustenlukija.


    • Irmeli Pinna

      Ei teatterissa käynnit, juustot ja viinit asiaa miksikään muuta.

    • Meiju -83

      Minun mielestäni ette.

    • trioghaohgi

      Et voi hankkia lapsia miehen kanssa, joka vain pelaa ja syö lastenkin nakit.

    • Ässädaami

      vaan kommunikaation puute. Suoraa puhetta vaan. Tosin on niitäkin miehiä olemassa, jotka tulevat lohduttamaan kun huomaavat toisella olevan pahan mielen, tai soittavat kaverille että tyttöystävä on kipeä joten jää hoitamaan tätä. Harvassa, mutta olemassa. Koska oma miehesi ei luonnostaan hallitse näitä osa-alueita, opeta häntä. Uskon miehen haluavan oppia, samoin kuin nainenkin harrastamaan seksia vaikkei just nyt tekis mieli mutta kun se tekee puolisolle hyvää eikä itsellekään vastenmielistä.

    • sano asiat

      suoraan ja vaikka ärjyen jos se sitten menee ukkosi kaaliin. Jos ei niin lähe vetään. Ei tuo ole kumppani eikä mikään.

      • tuutupappa

        Voin sanoa, että kaikkea ei voi painaa villaisella pelkän kommunikaatiopuutteen vuoksi.
        Meillä nimittäin mies mäkättämällä mäkättää kaikesta. Leikkii tekopyhää.
        Itse sanon kaiken aina suoraan, kaikille, myös miehelleni. Pitää olla realisti, kukaan ei pysty lukemaan kenenkään ajatuksia. Jos haluat jotain, siitä sanotaan suoraan.

        Meillä vaan se ongelma, että mies ei ymmärrä, vaikka sanoisi suoraan. Jostain syystä aivoissa pitää vääntää sellaiset seikkailut, että se mitä sanon, ei voi ymmärtää. Selvää suomea. Selviä sanoja. Mutta ei ymmärretä.
        Toinen juttu on se, että ei kuunnella, kun ei yksinkertaisesti kiinnosta.
        Joskus hiljaisuus on parasta puhetta.

        Ainoat asiat mitä tällä hetkellä vaadin mieheltäni: arvostus, kunnioitus ja oma-aloitteisuus.
        Ja nyt en puhu mistään suurista illallisista ja arvokkaista timanteista, vaan juuri niistä arjen pienistä jutuista: Vie roskat, jos näet, että ne pitää viedä. Ymmärrä, että suhde ei toimi ilman yhteistä aikaa: ehdota sinäkin, mitä voisimme tehdä. Kun suutut, älä ensimmäisenä huuda haista vittu. Kun puhun, ole kiltti ja kuuntele, mitä on sanottavaa. Kun kerron huolistani, olethan vierelläni?
        Nämä kaikki olen miehelleni sanonut. Suoraan, kiertelemättä. Mutta ei ymmäretä ei.

        Täällä taas toisinpäin: mies toimii kuin akka. Jos jokin vaivaa, siitä ei voida sanoa, vaan aletaan aukomaan päätään. Jos väsyttää, niin ei tosiaan voida sanoa että "mua väsyttää", vaan pitää purkaa väsymyksestä johtuvaa vitutusta muhun. Vihjailuja ja vihjailuja. MIKSI IHMISET EI PUHU SUORAAN?


    • Usko itseesi

      Kirjoituksesi on kuin minun elämästäni/kodistani. Aivan samanlainen mies oli minullakin. 22 vuotta sitä katsoin ja sit riitti. En tiedä suhteestasi muuten millä mallilla mutta jos löydät kirjan Sata tapaa tappaa sielu, uskoisin että alat ymmärtää paremmin mistä on kyse:) Minulle kävi juuri niin, luin kirjan ja paljon muitakin narsismiin liittyvää kirjallisuutta ja tajusin että kytkimen nosto on ainut vaihtoehto jos aion vielä itseni pelastaa täyspäisenä ja niin tein. Kotona leijuva jatkuva kireys ja pahanolontunne, painostava ilmapiiri ja kaikki negatiivinen tunne ovat historiaa.
      Voihan olla että miehesi ei olekkaan narsisti mutta kannattaa perehtyä myös kyseiseen luonnehäiriöön tarkemmin. Minä löysin siitä apua ja tajusin että hullu ämmä en olekkaan minä vaan se hullu, ja syypää minun ja lasten pahoinvointiin löytyykin lähempää kuin koskaan osasin edes arvata.
      Lapset olivat helpottuneita kun muutimme erilleen. Kumpikaan ei halunnut jäädä isälleen ja vanhempi 18 vuotias ei halua isäänsä nähdä koskaan. 2 vuotta mennyt että hän ei isäänsä ole nähnyt, ja ikävä ei hänellä ole kuulemma ollut.
      Että näinkin pahasti voi tilanne mennä lukkoon, missään tapauksessa en suosittele sinua lapsia ainakaan tekemään tuollaiselle tyypille. Kyllä niitä löytyy täyspäisiäkin isäehdokkaita ja empatian kyvyn omaavia miehiä.
      Aurinkoista keväänjatkoa kaikille:)

    • Broblem Solved

      Miehellesi et uskalla oikeesti sanoa mitään. Voisit vaikka mennä tökkiin ja sanoon että nyt on puhuttava, vaikka hänellä kuinka olisi kuulokkeet päässä. Jos miehen tarvisi aina tietää että olet porannut toisessa huoneessa, niin se vaikuttaa sille että olet läheisyysriippuvainen ja miehen tarvisi aina olla lukemassa ajatuksia. Jos joku painaa mieltä niin ihan rohkeasti sen voi kertoa miehelle niin ei tarvi sitten ihmetellä kun hän ei lukenut ajatuksiasia.

      Hoidatuta läheisyysriippuvaisuutesi kuntoon ja kasvata parempi itsetunto niin ongelmasi kaikkoavat.

    • Swedenborg

      Naiset aina luulevat toisen ehkä ymmärtävän sen, mitä he mahdollisesti tulevat ajattelemaan.Asioista voi puhua myös suoraan - kuten miehet tekevät.Elämä on silloin paljon helpompaa.

    • Tiedän tämän

      "vaan tekee aina oman päänsä mukaan asiat."

      Naiset tekevät 100-prosenttisesti näin. Kaikkein varmimmin vielä ne, jotka tähänkin väittävät, että "meillä päätetään yhdessä"...höpö-löpö.

    • hellan lettas

      No ihan ensiksi jokaisen tulisi opetella sen verran naisen ja miehen eroja,
      Tämä kuuluisa sanonta putkiaivot miehellä ja rypäleaivot naisella, on hyvin kuvaavaa.
      Mies ei keskity kuin yhteen asiaan kerrallaan nainen vatvoo samalla kaikkea, siihähän se ristiriita on.
      Tuota työhön soittelua vieroksun kyllä naisenakin aika kovin. Mielestäni työpaikoille ei soitella perheen tyhjänpäiväisiä asioita , kyllä ne pitää ehtiä hoitaa työajan jälkeen. Itselleni oli työhön hyvin vaikea soitella, sillä olin lähes koko ajan päivistä varattuna. Tosin pidin omaa puhelintani näkyvillä, jotta huomasin tulleen viestin, josta oli sovittu, että asian pitää olla kyllä sitten kuoleman vakava, jolla työaikana häiritään.
      SAmoin on sähköpostien kähettely, kyllä ne rakkauden tunnustukset ehtii sanoa kotiin palattua ja ompahan jotain odotettavaa, tosin mies ei työpäivän jälkeen ole kyllä parhaimmillaan näissä asioissa.
      Se että sairastuu vatsatautiin tai kuumeeseen ei edellytä puolisolle soittamista jos koti on lähellä työpaikkaa voi sinne menn'ä yksin makaamaan. Olen itsekin kerran melkoisessa vatsataudissa mennyt, no pienten ongelminen kanssa olin kotona ja lopulta nauroin kaikelle ihan itse.
      Vanha ketju näyttää olevan, mutta voi hellan tuutelis kun on vauva ollut asialla.
      Riippuen siitä mikä oli sovittu meno, en olisi itse pahaksi katsonut jos mies menee yksin ja saan olla kotona ihan rauhassa vatsakipuineni.
      Josku tuntuu näissä, että on tainnut jäädä lapsuus elämättä ja kuritukset saamatta, kuin pikkumainen ihminen on.

      • Katso kuule peiliin!

        Ei ole kuule kurituksista kiinni. MiNua on kuritettu lapsena ihan olantakaa ja nyt aikuisena olen pikkumaisempi kuin koskaan. Arvostuksen otan vaikka väkisin ja sidon miehen tuoliin jos ei muuten kuuntele. Joku tolkku näihinkin tietämättömiin kommenttoihin. Lapsuuden kurittaminen ja alistaminen tuo ihan omanlaisensa traumat ja haasteet aikuisuuteen. Piste.


    • medee

      Uusi mies... Miehellesi tuntuu olevan tärkeintä vaan oma napansa, kaverinsa, pelaaminen... Oot vaan lisä siinä hänen ympyrässään...

      Lue narsismista, netistä löytyy paljon tietoa.

    • happy life

      On teilläkin elämä.

    • Oikeesti..

      Uusi mies vaan ! Jätä se jos arvostat yhtään itseäsi, ei tuollainen mies ansaitse sinunlaistasi. Kyllä täältä löytyy niitäkin jotka eivät pelkästään omaan napaansa pelkästään tuijota..

    • vuokko35

      Huh!
      Minä en missään nimessä enää tekisi lapsia miehelle, joka ei vie roskia sanomatta tai mieti muuta kuin itseään...loppujen lopuksi kun niitä lapsia tulee, ja olet väsynyt etkä pysty miehelle tekemään joka kerraksi ruokaa tai siivoamaan kämppää putipuhtaaksi,kun on kotiin tulossa, niin saat vaan huudot naamallesi ja mies jonain päivänä jättää sinut yksin lasten kanssa selviämään...
      Miettikää oikeesti onko miehessä ainesta sitoutumaan, hoitamaan perhettä(vaatii monesta omasta luopumista) ja jos ei voi kun istua pelaamassa,niin herääkö yöllä hoitamaan vauvaa,kun sulla on vatsatauti?
      Minä olisin mieluummin yksin...jotkut miehet kasvaa yhtä-äkkiä aikuiseksi, mutta se on kuin lottoamista, jos ei mitään kasvun merkkejä ole ihmisessä jo ennen lapsia...
      Ja jos 7 vuotias poika osaa olla empaattinen aidosti,miksei aikuinen mies osaisi?
      Olen nähnyt todella hyviä ja kasvaneita miehiä, harmittaa etten itse odottanut sellaisen löytymistä tarpeeksi. Ja miehet kasvattakaa itseänne, se antaa teille satakertaasata takaisin kaikki se ilo ja rakkaus ja sitoutuminen mitä saatte vastalahjaksi!!!! Kun tarpeeksi monta kertaa "näyttelee" sitä minkä tietää oikeksi niin huomaa, että se onkin oikeaa:)

    • Ei helkutta

      Voi elämän kevät. Miehesi on lapsellinen, sinä olet lapsellinen.

      Älkää lisääntykö keskenänne.

      Älä oleta että miehet ovat ajatustenlukijoita, opettele puhumaan suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe