Mitä oikein teen?

minussako vika?

Olen seurustellut mieheni kanssa kohta viisi vuotta, olemme kihloissa ja yhdessä olemme asuneet kolmisen vuotta. Olen äitiyslomalla, meillä on 7kk ikäinen poika, saan rahaa n. 1100€/kk ja nyt olen jo uudestaan raskaana. Mieheni on lomautettuna, liitonraha n. 1300€. Pääomatuloja 450€/kk. Asumme omassa talossa josta lainaa jäljellä noin 210 000€ eli lainan lyhennys on yhteensä 1280€/kk. Minun mielestäni pärjäämme kohtalaisesti, mutta mieheni murehtii ja stressaa koko ajan. Hän on arkipäivinä tylsistynyt koska ei ole töissä eikä oikein keksi tekemistä.

Stressaantuneena ja tylsistyneenä hän lähtee lauantaisin ryyppäämään. Se on meidän ongelma. Tai mieheni mielestä se on minun ongelmani. Minusta isän ei kuulu juoda joka viikonloppu vaikka olisi mitä murheita. Lisäksi mieheni juo aina liikaa ja on aggressiivinen muita kohtaan. Minä siis yksin pienen lapsen kanssa murehdin ja pelkään kotona. Miksei toinen ymmärrä että minuun sattuu..? En halunnut tällaista elämää, valitsinko väärän miehen? Mitä voisin tehdä?

6

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopeasti apu...

Menisitkö juttelemaan seurakunnan perheasioita hoitavan ihmisen kanssa tai ammattiauttajan kanssa.
      Voitko puhua neuvolassa tilanteestasi, jos he osaisivat neuvoa sinua oikean ihmisen luo juttelemaan tilanteesta. (Kriisikeskus.)
      Rahaa kuluu myös miehesi juomiseen.
      Onko mahdollista, että myytte talon pois ja hoitaisitte niillä rahoilla velan tai osan velkaa?
      Hae apua asiantuntijoilta NOPEASTI.

• oppeliini

lauantaita yhdessä kodin ulkopuolella?
      Vauva vain pussiin ja lähtekää pitkille kävelylenkeille tai näyteikkunaostoksille tai hakekaa ilamaiskonsertteja tai näyttelyitä tai mitä tahaansa ilmaista tekemistä.
      Ehkä saisitte tuttavianne mukaan lenkille ja sitten kotiin kahville ja pelamaan vaikka korttia, bingoa, sanakilpailuja, katsomaan kirjastosta lainattuja ilmaisia elokuvia tai mitä tahaansa ilmaista ajanviettoa. Ilman viinaa.

Tai ehkä voisitte vieraille vanhempienne luona viikonloppuisin tarjoamassa apuanne mihin tahaansa toihin. Tai jos vanhempanne asuvat kaukana, entäs iäkäs naapurinne jolla ei ole voimia seikkailla lumilapion kanssa?

Tyhjä aika on tylsittyävää kenelle tahaansa ja vielä kun siihen heittää pennin venytyksen, vaati aivan pikkuisen vaivannäkoa keksiä ajanvietettä.Mutta sitä on tarjolla paljonkin ja tuon miehen kapakkaillat on lopetettava nyt ja heti ennenkuin tilanne riistäytyy käsistä.

• minussako vika?

Olimme torstaina perheasiainneuvottelukeskuksessa, mutta eipä siitä juuri apua ollut... Mieheni on nimittäin sitä mieltä että vain minulla on ongelmia. En ymmärrä miten hän voi tehdä asioita välittämästä minun tunteistani. Mieheni haluaa viikonloppuisin nähdä muitakin ihmisiä ja ymmärränhän minä sen, mutta kaikki kaverimme ryyppää viikonloppuisin ja viikolla ne on töissä niin ei ehditä silloinkaan tavata... Jos myisimme talon jäljelle jäisi vain velkaa, enkä tiedä olisiko sitten varaa vuokraan. Kuulostaako ihan toivottomalta?

• oppeliini
        minussako vika? kirjoitti:

Olimme torstaina perheasiainneuvottelukeskuksessa, mutta eipä siitä juuri apua ollut... Mieheni on nimittäin sitä mieltä että vain minulla on ongelmia. En ymmärrä miten hän voi tehdä asioita välittämästä minun tunteistani. Mieheni haluaa viikonloppuisin nähdä muitakin ihmisiä ja ymmärränhän minä sen, mutta kaikki kaverimme ryyppää viikonloppuisin ja viikolla ne on töissä niin ei ehditä silloinkaan tavata... Jos myisimme talon jäljelle jäisi vain velkaa, enkä tiedä olisiko sitten varaa vuokraan. Kuulostaako ihan toivottomalta?

Teillä on aivan vääränlaiset kaverit! Miksi valitsette ystäviksenne juoppoja????????? Kaikki ihmiset eivät suinkaan ryyppää eikä läheskään kaikille ainoa ilonpito ole viinan kanssa läträäminen!

Kuinka olisi jos alkaisitte vaihtaa suuntaa. Vaikka ette olisikaan himouskovaisia, seurakunnastanne saatte aivan eri tyylisiä ystäviä. Käykääpä aivan uteliaisuudesta joissakin heidän järjestämissään illanvietoissa ja tapaamisissa, saatatte olla ällikällä lyotyjä huomatessanne että todella ystävällisiä ihmisiä loytyy muualtakin kuin kapakoista ja viinapulloa halailevista.

Tiesitko että hyvin moni osallistuu eriseurakuntien tapahtumiin ainoastaan sittä syystä että siellä tapaa muita ihmisiä? Ja saa jutteluseuraa Viinattomia.

Tuosta miehen viinatouhusta on tultava lopppu nyt. Muuten siitä ei hyvä seuraa.

• minussako vika?
        oppeliini kirjoitti:

Teillä on aivan vääränlaiset kaverit! Miksi valitsette ystäviksenne juoppoja????????? Kaikki ihmiset eivät suinkaan ryyppää eikä läheskään kaikille ainoa ilonpito ole viinan kanssa läträäminen!

Kuinka olisi jos alkaisitte vaihtaa suuntaa. Vaikka ette olisikaan himouskovaisia, seurakunnastanne saatte aivan eri tyylisiä ystäviä. Käykääpä aivan uteliaisuudesta joissakin heidän järjestämissään illanvietoissa ja tapaamisissa, saatatte olla ällikällä lyotyjä huomatessanne että todella ystävällisiä ihmisiä loytyy muualtakin kuin kapakoista ja viinapulloa halailevista.

Tiesitko että hyvin moni osallistuu eriseurakuntien tapahtumiin ainoastaan sittä syystä että siellä tapaa muita ihmisiä? Ja saa jutteluseuraa Viinattomia.

Tuosta miehen viinatouhusta on tultava lopppu nyt. Muuten siitä ei hyvä seuraa.

Oon kyllä samaa mieltä että kaverit on tullu valittua väärin... Eikä uusia kovin helposti saa. Mä voisin jonnekki seurakunnan tapahtumaan lähteekki mutta miestä en saa sinne ikinä raahattua! Se on just niitten meidän kavereiden ongelma ku ei ne osaa pitää hauskaa selvinpäin. Ja vaikka yrittäis keksiä jotain tekemistä (ollaan esim. käyty keilaamas joskus) niin kyllä viinan saa siihenki sotkettua; "onhan se kiva juoda samalla pari kaljaa." Mutta ei kavereita voi omista ongelmista syyttää!

• oppeliini
        minussako vika? kirjoitti:

Oon kyllä samaa mieltä että kaverit on tullu valittua väärin... Eikä uusia kovin helposti saa. Mä voisin jonnekki seurakunnan tapahtumaan lähteekki mutta miestä en saa sinne ikinä raahattua! Se on just niitten meidän kavereiden ongelma ku ei ne osaa pitää hauskaa selvinpäin. Ja vaikka yrittäis keksiä jotain tekemistä (ollaan esim. käyty keilaamas joskus) niin kyllä viinan saa siihenki sotkettua; "onhan se kiva juoda samalla pari kaljaa." Mutta ei kavereita voi omista ongelmista syyttää!

Uusia kavereita saa jos itse on avoin ja aidosti kiinnostunut eri asioista.
        Jos taas telkkeää itsensä neljän seinän sisälle (kuvannollisestikin), varmasti ei sieltä ihmiset tule rukoilemaan sinun ylhäisyyttäsi rientoihin mukaan. Alennu muiden tasolle ja näytä että olet todella kiinnostunut muista . Ja että sinulla on annettavaa toisillekin, haluat osallistua.
        Lapsen kanssa se on helpompaakin. Lapsilla on taikavoima murtaa muureja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1198
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      628
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      610
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56