hei kellä on murtunut nenä?

monte34

liikkuuko se rusto vain yhteen suuntaa jos nenä on murtunut.
mun vasemman käden etusormella kun painaa vasenta sierainta oikealle niin se ei juuri liiku, mut oikealta puolelta kun painaa oikeaa sierainta vasemmalle niin klyyvari painuu silmän alla.

meinaan vaan et onko joku perkele sittenkin murtanut mun nenän niin etten ole huomannut asiaa? monta kertaa se on ollut turvoksissa nyrkkiniskujen takia mut ei koskaan ole tuntunut murtuneelta.

16

2562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte34

tai useampi kellä on nenä murtunut, nyt kertokaa miten rusto liikkuu

• Fr.Fionatar

Murtuman toteaminen

Yleislääkäri voi todeta useimmat nenämurtumat. Jos lääkäri epäilee murtumaa vain nenässä, röntgenkuvaus on tarpeeton. Niin kauan kuin nenä on turvoksissa, sen asentoa ja hoidon tarvetta ei voi luotettavasti arvioida. Kun turvotus on laskenut, lääkäri tunnustelee ja katsoo nenää. Tunnusteltaessa murtunut nenäluu liikkuu ja murtuneiden luiden liikkeen voi joskus myös kuulla. Usein potilaan kasvoilla on tässä vaiheessa mustelmia ja ruhjeita, jotka vaikeuttavat nenän asennon ja symmetrian arviointia.

Vastaanotolle onkin hyvä ottaa mukaan valokuva, jossa nenä näkyy mahdollisimman selvästi.

Lainasin tervyskirjastosta.
      Eli voisit otaa kuvan nekustasi ja linkitä se tänne.

• monte34

ei muuten ollut 1974 vielä vinossa

• Fr.Fionatar
        monte34 kirjoitti:

ei muuten ollut 1974 vielä vinossa

Jaa että nenä vinossa nyt.

Mulla on ollut murtunut nenä ja ei ole nenä vinossa, ainut mikä siihen jäi on menee herkästi tukkoon.

Ehkä se on syy että enään haista miehen hajuakaan.

ps. mun nenä ei murtunut kekenkään lyönnistä.

• monte34
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Jaa että nenä vinossa nyt.

Mulla on ollut murtunut nenä ja ei ole nenä vinossa, ainut mikä siihen jäi on menee herkästi tukkoon.

Ehkä se on syy että enään haista miehen hajuakaan.

ps. mun nenä ei murtunut kekenkään lyönnistä.

ongelma jo kauan 5 vuotta nasolinia käyttänyt laimennan sen vedellä

• Fr.Fionatar
        monte34 kirjoitti:

ongelma jo kauan 5 vuotta nasolinia käyttänyt laimennan sen vedellä

Mä en käytä mitään suihkeita, ja nyt ne kuvasi mun nenän magneetilla ja lähetti minut nenäpolille jatkoon....se oli kauhea kokemus ne työnsi tähystimen mun sieraimeeni oikein syvälle.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=alk00040

Mutta ei siellä ollut sitä mitä ne epäili.

• monte34
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Mä en käytä mitään suihkeita, ja nyt ne kuvasi mun nenän magneetilla ja lähetti minut nenäpolille jatkoon....se oli kauhea kokemus ne työnsi tähystimen mun sieraimeeni oikein syvälle.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=alk00040

Mutta ei siellä ollut sitä mitä ne epäili.

kokonaan sieraimista sisään muutama päivä sitten testasin, pitää kokeilla jollain pitemmällä kui syvälle jutut voi työntää.
        sukkapuikko vois olla hyvä.
        suihketta pakko käyttää muuten en pystyis nukkumaan

• Fr.Fionatar
        monte34 kirjoitti:

kokonaan sieraimista sisään muutama päivä sitten testasin, pitää kokeilla jollain pitemmällä kui syvälle jutut voi työntää.
        sukkapuikko vois olla hyvä.
        suihketta pakko käyttää muuten en pystyis nukkumaan

Mulla jäi vanupuikosta korvaan se pumpuli kerran ja se otettiin vastaanotolla pois, sukkapuikosta ei irtoo mitään.

• monte34
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Mulla jäi vanupuikosta korvaan se pumpuli kerran ja se otettiin vastaanotolla pois, sukkapuikosta ei irtoo mitään.

olin tunkenut liian syvälle ja ensitreffeillä tuleva ex avovaimo sai pinseteillä kaivaa ne pois :)

• Fr.Fionatar
        monte34 kirjoitti:

olin tunkenut liian syvälle ja ensitreffeillä tuleva ex avovaimo sai pinseteillä kaivaa ne pois :)

Mä olin tosi villi tyttö lapsena, jos muistat olen tervannutkin itseni 6-vuotiaana.

Kerran mun äiti oli keittänyt keittoa, ja vanhin veljeni työnsi pippurin nenään ja puhalsi sen täysillä ulos takas siihen laustaselle.
        Minun toinen veljeni teki samoin ja se oli hauskaa.

Kun mä tein sen tempun se pippuri jäi sinne, se saatiin pois kun terveysisar tuli kotiin.

• monte34
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Mä olin tosi villi tyttö lapsena, jos muistat olen tervannutkin itseni 6-vuotiaana.

Kerran mun äiti oli keittänyt keittoa, ja vanhin veljeni työnsi pippurin nenään ja puhalsi sen täysillä ulos takas siihen laustaselle.
        Minun toinen veljeni teki samoin ja se oli hauskaa.

Kun mä tein sen tempun se pippuri jäi sinne, se saatiin pois kun terveysisar tuli kotiin.

keitetty makarooni poskionteloon, tursuttelin nenääni talouspaperiin ja sieltä se tuli kovalla paineella täysin ehyenä et olis voinut takaisin lautaselle laittaa :)

• Ei ole lyöty riittävästi.

• monte34

jäi vastauksessasi epäselväksi

• Noona

mutta se tapahtui, kun olin 6v ja näppäränä likkana lensin pyörän selästä naamalleen asvalttiin. Eipä tuo mitenkään ole löysäksi jäänyt, on varmaan rustoittunut uudestaan, kun noin nuorena sen jo mursin.

• cat_on_fire

Mitä jos kysyisit vaan lääkäriltä? Kuulostaa kyllä aika epänormaalille toi sun kuvailu, mutta enhän mä mikään tohtori sykerö ole.. Mulla ei oo murtunut koskaan nenä, sitä on tosin kyllä liimattu kokoon:D Michael Jacksonit ja silleen..;)

• monte34

musta on kiva kysellä palstalaisilta hassuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16