Millaisia painajaisia näet?

tubu.

Näkevätköhän naiset ja miehet erilaisia painajaisunia? Olisi mielenkiintoista tietää.

22

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjänainen :)

Näen painajaisia todella harvoin, mutta muistan ne pitkään. Aina on kyseessä työtilanne ja minä olen unohtanut jotakin tärkeää.

• Marjelie

sitten näin sellaista painajaista että olin vieraassa paikassa, enkä osannut sieltä ulos. Näin sen n. kolme viikkoa melkein joka yö. Heräsin, nousin istumaan ja katselin ympärilleni ennenkuin tajusin olevani kotonani.

Muutamia kertoja olen nähnyt saman painajaisen jälkeenpäinkin. En ole koskaan laittanut merkille että onko sinä/joinakin päivinä sattunut mitään erikoisempaa, josta olisi jäänyt alitajuntaan jotakin mikä sitten häiritsisi uniani.

• tyttö 19v

Mulla on nykyään painajaiset olluu aina jotain sellasia et oon paennu ihan paniikissa jotain. Oudointa tässä on se, että se antaa jotenkin mielihyvääkin. Usein ensin pakenen jotain henkilöä ja sitten päädyn jotenkin sellaiseen tilaan etten voi paeta ja tämä henkilö puhuu ja on niin turvallisen oloinen etten halua paeta vaan käpertyä syliin. Taitaa nää ihmiset aina olla miehiä.

Tosi outoa, olis kiva jos joku joskus tulkkais mulle näit. Oon ite koittanu kattoo unikirjasta jotai, mut ei ne paljoo auta.

• lottamari_1

Voisi tarkoitta sitä, että ujostelet ja jollain tapaa arastelet miehiä, et tiedä miten lähestyisit heitä. Kaipaat selvästi tälläistä miesystävää, jonka kanssa voisit olla ja jonka syliin käpertyä. Ujoutesi ja arkuutesi estää sinua olemasta vapautunut. Sinulla on estoja tällä alueella.

• Pikku_Pippeli

Jo mä näen jotain samanlaista mutta mulle sen yhteydessä tulee ihana siemensyöksy ai että on mukavaa

• tubu.

Itse näen painajaisia siitä, että olen putoamassa jostain hyvin korkeasta paikasta. Usein säpsähdän hereille tuolloin ja aika monta kertaa olen löytänyt itseni aivan sängyn laidalta eli putoaminen lattialle olisi voinut ainakin toteutua. Toinen paljon pelottavampi uni on sellainen jossa iso, musta karhu ajaa minua takaa jossain synkässä metsässä. Ensin näyttää siltä, että pääsen juoksemalla karkuun mutta sitten aivan yllättäen karhu nappaa vahvoilla etutassuillaan kiinni vyötäisiltäni ja kaataa minut alleen. Tämä on tosi kammottava painajainen, se ahdistuksen tunne on valtava mikä siitä jää vielä seuraavaksi päiväksikin.

• ksljfoiewjgiwjiowj

Olen mies ja joskus olen nähnyt putoamisunia minäkin, varsinkin nuorempana. Näin unta että luisuin väistämättä korkean talon kaltevan katon reunaa kohti ja juuri kun putosin reunan yli, säpsähdin hereille. Karmea painajainen.

Olen nähnyt painajaisunia työpaikaltanikin, olen töissä mutta koneet ovat aivan outoja, koko työpaikalla on jotenkin kammottava tunnelma, melkein kuin olisin oikealla työpaikallani mutta ei kumminkaan. Välillä olen nähnyt unia että myöhästyn töistä vaikka kuinka yritän keritä ajoissa sinne.

Minua kiusattiin koulussa ja nuorempana näin kauan painajaisunia että olen taas koulussa ja muut alistaa ja nöyryyttää, unessa tunnelma latistui taas yhtä huonoksi kuin silloin koulussakin. Onneksi vanhemmiten nämä unet ovat jääneet pois "ohjelmasta".

• ksljfoiewjgiwjiowj
        ksljfoiewjgiwjiowj kirjoitti:

Olen mies ja joskus olen nähnyt putoamisunia minäkin, varsinkin nuorempana. Näin unta että luisuin väistämättä korkean talon kaltevan katon reunaa kohti ja juuri kun putosin reunan yli, säpsähdin hereille. Karmea painajainen.

Olen nähnyt painajaisunia työpaikaltanikin, olen töissä mutta koneet ovat aivan outoja, koko työpaikalla on jotenkin kammottava tunnelma, melkein kuin olisin oikealla työpaikallani mutta ei kumminkaan. Välillä olen nähnyt unia että myöhästyn töistä vaikka kuinka yritän keritä ajoissa sinne.

Minua kiusattiin koulussa ja nuorempana näin kauan painajaisunia että olen taas koulussa ja muut alistaa ja nöyryyttää, unessa tunnelma latistui taas yhtä huonoksi kuin silloin koulussakin. Onneksi vanhemmiten nämä unet ovat jääneet pois "ohjelmasta".

Tuli muitakin harvemmin nähtyjä mieleen, esim. helikopteri putoaa lähimetsään ja räjähtää tulipalloksi, kauhea tyrmistys ja tajunta että silmien edessä kuoli juuri monta ihmistä karmeassa onnettomuudessa.

Joskus olen nähnyt painajaista että kun asun rivitalossa niin seinässä onkin aukko naapuriasuntoon jossa asuu pahoja ihmisiä joita en toivo tapaavani. Tietenkin ne ovat tunkemassa siitä aukosta meikäläisen asuntoon.

Sitten outo uni että olen pukeutunut naisten vaatteisiin ja jostakin syystä julkisella paikalla tai sukulaisten edessä ja nolotus on sanoinkuvaamatonta, koetan vain keksiä selitystä miksi minulla on naistenvaatteet ylläni tai käyttäytyä kuin mitään erikoista ei olisikaan :D

• Naispuolinen.....

Painajaisunet lapsena olivat aina sellaisia, joissa karhu tai koira ajoi takaa ja juoksin sitä pakoon.

Aikuisempana yleisimpiä painajaisunia:
      - Hampaat tippuvat tai käteni ovat muuttuneet sen näköisiksi kuin niissä olisi paha reuma: kouristuneet, käppyräiset, isot nivelet.
      - Puoliso tai ystävä tekee jotain pahaa minulle tai minä teen jotain pahaa heille. Minuun kohdistetaan niissä unissa paljon vihaa.
      - Puolisolle tapahtuu jotain kamalaa.

Sitten on toki vaikka kuinka paljon erilaisia satunnaisia painajaisia, mutta tuontyyppiset painajaiset ovat esiintyneet useamman kerran ja ne olleet kaikkein ahdistavampia ja kamalimpia painajaisia.

• Jevgenia

mutta jonkun tärkeän ihmisen menetys voi olla tai joku lapsuusajan läpikäymätön. Silloin herää kyyneliin tai aamulla muistaa yöllä itkeneensä.

• meliini

Tässäpä on kaikkien aikojen kamalin painajaiseni:

Istun pimeässä huoneessa. Katselen tyhjään pimeyteen, kunnes samassa valot välähtävät päälle. Huomaan, että olen valtavan hallin sisällä, ja edessäni on suuri uima-allas, jonka vesi on mustaa. Kuulen askeleita, ja katson taakseni. En näe mitään. Käännän katseeni takaisin allasta kohti, ja samassa näenkin itseni seisomassa edessäni. Kasvoni on veriset ja olen ilman hiuksia, eikä päälläni ole vaatteita, silmissäni ei ole pupilleja. Verinen "minä" tuijottaa minua valkoisilla silmillään, ja tuntuu siltä, kuin olisi mennyt tunteja. Sillä hetkellä valot sammutetaan, kuulen kopahduksen, ja joku tarttuu minun kaulaani viiltäen siihen veitsellä viillon. Kaulani vuotaa julmetusti verta, ja minut työnnetään altaaseen. En näe mitään, ennen kuin edessäni on punainen, valtava kala. Jotakuinkin tuollainen:

http://divaboo.info/Deepseafishesandanimals/img/060301091310.jpg

Kala kiertelee minua, ja sitten tunnen hukkuvani. Samassa käteeni ilmestyy ristikoru, sellainen mitä saadaan rippikouluista, mutta isompi. Se hohtaa valkoisena, ja samassa kala syöksyy minua kohti suu auki. Isken sen vatsaan ristilläni ja se vuotaa verta. Kala hyökkää uudestaan, ja isken ristillä uudestaan, nyt en kuitenkaan osu. Sitten huomaankin, että ympärilläni on kaloja lisää sekä hai, jonka suu on karmean kokoinen. Tuo kuva muistuttaa paljon sitä.

http://wildlifemysteries.files.wordpress.com/2009/08/basking-shark.jpg

Risti alkaa hohtaa yhä kovemmin, ja kalat sekä hai kaikkoavat. Tunnen, kuinka hukun ja vajoan syvemmälle. En saa enää henkeä, ja menetän tajuntani. Korvissani soi Sua kohti Herrani ja kuolen. Ei kamala kuolema, vaan sellainen nukkuva ja rauhallinen.

Loppu on aika kaunis ja hyvä, mutta muuten kyllä aivan kamala. Näin tuon joskus kolme vuotta sitten, ja silti se jaksaa inhottaa. Aina kun mietin sitä, minulle tulee erikoinen olo. En osaa selittää, miksi, mutta... niin. Karmea painajainen.

• lottamari_1

Huh, olipa raju, mutta aika johdomukaisesti etenevä uni.

• jäiks...

Itse olen nähnyt sellaista unta, että aina kun katsoin peiliin, näin siinä murhaajan. Kun räpäytin silmiäni, murhaajakin räpäytti ja lopulta se vain tuijotti minua ja painajainen päättyi siihen että murhaaja asteli peilistä ulos ja tappoi minut.

Tuo Meliinin allas-uni sekä Mies1985:n isän naurava akka-uni oli myös todella kamalia, ne saivat minut hytisemään.

• Mies1985

Muistan että melko pienenä lapsena näin sellaista unta jossa nainen teloitti kaksi miestä jollakin tuliaseella. Muistelen että kaikilla oli mustat vaatteet. Oli talvi ja sitä seuraavana päivänä oli jotenkin tukala ja hankala olo ja se on ehkä jatkunut tähän päivään.
      -
      Päiväkodissa näin myös usein jotain outoa painajaista josta en kyllä muista yhtään mitään. Se ehkä liittyi johonkin salamoiviin hahmoihin jotka eivät välttämättä olleet ihmismäisiä tai tunnistettavissa miksikään muuksikaan.
      -
      Aika monesti näen unta entisestä kaverista; että on joko kuolemaan johtava taistelu tai muu ikävä kohtaaminen. Vain harvoin ne ovat varsinaisesti painajaismaisia, enemmänkin epämukavia unia.
      -
      Karhuista myös monesti pelottavia unia.
      -
      Sitten on monia muita sekalaisia painajaisia joiden en muista toistuneen.

Mitä tuommoisiin pelottaviin painajaisiin ja sukupuoleen tulee niin jotenkin itse koen että naisfiguuri olisi jotenkin uhmaavampi ja pelottavampi kuin mies. Miespuolisen uhan kanssa on jotenkin paremmin sinut mutta nainen tuntuu kummalliselta ja mystisemmältä, jotenkin armottomammalta ja julmemmalta. Ehkä se johtuu osittain kasvatuksesta ja sukupuolirooleista. Naisilla asia taitaa mennä päinvastoin että nähdään painajaista jostain fyysisesti ylivoimaisesta raiskaajamiehestä tms. Mies taas ei ehkä jotenkin pysty assosioimaan äitiä ja naisille romantisoituja pehmeitä ominaisuuksia pahuuteen sillä lailla, naisiin.
      Tosielämässä nainen sellaisenaan ei ole sillä lailla fyysisesti pelottava mutta psyykkisesti epävakaassa ja arvaamattomassa naisessa on jotain pelottavampaa kuin miehessä, varsinkin jos jotenkin joutuisi haavoittuvaan asemaan. Kuten isäni sanoi että näki lapsena usein sellaista unta että kiipesi tikkaita pitkin jonnekkin vintille ja siellä odotti joku vanha naurava akka veitsen kanssa.

• rose18

joko petän tai ukko pettää..

• kylma-suomi

näin sellast unta et oon pimees ja tipun, sit yht äkkii törmään niinku mustaan lattiian, ja en nää mitään mun ympäril, sit tunnen vaa ku joku juoksee vitun nopee mun ohi ja viiltää mua sit se hävii ja menee taas nopee ohi ja viiltää

• Marerit

Nyt aikuisena näen harvemmin painajaisia, mutta lapsena hyvin paljon.
      -olen junaraiteilla jota kulkee kahdet rinnakkain. Näen että kauempana tulee musta iso juna kovaa vauhtia minua kohti. Siirryn viime tingassa toisille raiteille mutta se juna ajaakin juuri sitä raidetta! Uni päättyy tai muuttuu tässä vaiheessa. Siihen liittyy äärimmäinen kauhu ja ahdistus.
      -elefantit, dinosaurukset. Ne käyttäytyvät täysin rauhallisesti, mutta tiedän,että jo ne huomaavat minut, ne hyökkäävät. yritän siis piiloutua mutta tietysti ne huomaavat ja se hirveä katse minkä ne ensin luo minuun..!
      -sota. sotilaat, pommeja, aseita. Yritän piiloutua. Pelkoa ja ahdistusta.
      -pakenen susia. Pääsen kotiin asti ja alan vetää ovea kiinni mutta se aukeaa vain aina uudelleen!

Arvata kai saattaa, että lapsuuden- ja nuoruudenkotini oli helvetti. Asiat olen kokolailla läpikäynyt ja käsitellyt, siksi kai painajaisetkin on hellittäneet.

• bvcbvcbvcbcv

Olen 25 vuotias mies.

Näen usein painajaisia, joissa asuntoon murtaudutaan ja joudun pakenemaan ja taistelemaan. Näen myös usein unia, jossa tappaminen on peli ja vain yksi jää henkiin. Nämä ovat kuitenkin mielestäni mielenkiintoisia unia eikä niin pelottavia.

Näen unta toisinaan myöhästelystä.

Ylivoimaisesti ärsyttävimmät unet ovat ratkaisun etsimistä tilanteeseen, joka muuttuu jatkuvasti ja jota ei voi loogisella päättelyllä ratkaista. Todella uuvuttava herätä tällaisesta unesta, joka tuntuu kestäneen vuoden.

• 18+14

en nyt tiedä painajaisunista mutta unessa saatan etsiä vaateriepua alastoman kroppani päälle.
      toinen" painajaisuni" on se että hortoilen junaradalla tai ainakin kiskot näkyvät.mistähän tuo kielii?

• Painajaiset on liittyneet lähivuosina melkein aina johonkin syyllisyyden tunteeseen. Olen tehnyt jotain kamalaa; kadottanut lapseni, murhannut jonkun (tuntemattoman) ihmisen vahingossa (?), viimeksi olin jättänyt jonkun kerjäläisen pakkaseen..

• Tyttö14.v

Nään aika usein sellasta painajaista, että olen vanhempieni huoneen yhessä kulmassa, katon rajassa ja joku on kuristamassa mua ja just ennen ku se ehtii kuristaa mut kunnolla niin säpsähän hereille, melkein itkien ja ihan ahistuneena.🙄 Todellla ahistava ja pelottava uni! Tieääkö joku mistä tämmöinen johtuu?

• Tyttö14.v

Ja olen nähnyt myös noin puolen vuoden ajan painajaista luokkalaisestani, yhdestä pojasta ja unessa riidellään muka jostain asiasta ja sitte mä sanon vaa sille että en enää jaksa ja lähen juoksemaan ihan täysiä poies pojan luota, mutta poika lähtee perään ja sitte mä juoksen junaraiteille ja nään vaa ku juna tulee mua kohti ja kun se juna on ihan mun lähellä ni herään, ei oo kauheen kiva nukkua kun pelottaa että näkee tälläistä unta!🥺 (en ole puhunut sen pojan kanssa eikä meillä ole mitää riitaa tai mitää, että en tiedä mistä tälläinen johtuu)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe