Mämmiä

Laajakaista

Voiko mämmillä laihduttaa? Eikös se sisällä proteiineja ja hillareita. Tuskin siinä rasvaa on.

18

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sff

      Millä tahansa ruoka-aineella voi laihduttaa. Kokonaan toinen asia on se, kuinka terveellistä tai suositeltavaa se on.

      • Uuno

        Mämmi sinällään on erinomaisen terveellistä.


    • mämmikoura

      100 g mämmiä sisältää:

      Energia (kcal) 124.1 kcal
      Proteiinit 3.0 g
      Hiilihydraatti, imeytyvä 26.0 g
      Kokonaisrasva 0.6 g

      • terveellistä?

        Proteiinia ei nimeksikään ja hirvee määrä hiilareita.


      • tipu
        terveellistä? kirjoitti:

        Proteiinia ei nimeksikään ja hirvee määrä hiilareita.

        Vaan kovin on rasvatonta!


      • Laajakaista
        terveellistä? kirjoitti:

        Proteiinia ei nimeksikään ja hirvee määrä hiilareita.

        Eikö viljassa ole proteiinia, mutta häviääkö se jotenkin määmmin valmistusprosessissa?


      • koghojghfi
        Laajakaista kirjoitti:

        Eikö viljassa ole proteiinia, mutta häviääkö se jotenkin määmmin valmistusprosessissa?

        Jos 100g mämmiä valmistukseen on käytetty ruisjauhoja (proteiinipitoisuus 8,8g) 23g ja mallasta 12g (proteiinipitoisuus 8,3g), niin ei kovin kummoista matemaattista kaava tarvita sen faktan toteamiseen, että jäljelle jäävät aineosat (=vesi ja siirappi, yhteensä 90g, josta proteiinia ~0) laskevat valmiin seoksen proteiinipitoisuutta radikaalisti.

        Tyydyttikö vastaus?


      • jokkepappa

        kehtaat laittaa nuo arvot tuohon ja väittää vielä ettei lihota.No respect for that..


      • Mummo
        jokkepappa kirjoitti:

        kehtaat laittaa nuo arvot tuohon ja väittää vielä ettei lihota.No respect for that..

        Lisäksi vahvaa kermaa ja runsaasti sokeria. Maistuis varmaan sullekin.


      • Anonyymi
        terveellistä? kirjoitti:

        Proteiinia ei nimeksikään ja hirvee määrä hiilareita.

        Joissain mämmeissä prostkua liki 10% eli sun väite ei pidä lainkaan paikkaansa!


    • Finelistä kopsattu

      Mämmiä ei kerta kaikkiaan pysty syömään niin paljon että lihoaisi. Kunhan syö sitä pelkästään rasvattoman maidon kera niinkuin minä ja muut fiksut. Läskithän ovat luku sinänsä. He ahtavat kermaa sisäänsä korvistaankin.






      81.5 g Vesi, keskiarvo, vesijohtovesi
      23.3 g Ruisjauho, kokojyväjauho (käsittelemätön)
      11.7 g Kalja- / mämmimallas (kuivattu)
      8.5 g Siirappi (teollinen)
      0.2 g Ruokasuola, jodioitu (teollinen)
      Ravintokoostumus / 100 g
      Keskimääräiset ravintoarvot 100 grammassa elintarviketta.

      Ravintotekijä Keskipitoisuus Yksikkö Tietolähde Viite no.

      Peruskoostumus

      Energia (kJ) 517.0 kJ RECI

      Energia (kcal) 124.1 kcal RECI

      Proteiinit 3.0 g RECI

      Hiilihydraatti, imeytyvä 26.0 g RECI

      Kokonaisrasva 0.6 g RECI

      Alkoholi 0.0 g RECI

      Rasvat

      Rasvahapot TAG-ekv. 0.4 g RECI

      Rasvahapot yhteensä 0.4 g RECI

      Tyydyttyneet rasvahapot

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mämmi on oikea kaloripommi.Se on hyvää vasta sitten kun sen syö sokerin ja kuohukerman kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mämmi on oikea kaloripommi.Se on hyvää vasta sitten kun sen syö sokerin ja kuohukerman kera.

        Syön rasvattoman maidon kanssa, ihan yhtä hyvää. Itselleni maistuu kyllä pienellä sokerimäärällä, mutta kelpaa ilmankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön rasvattoman maidon kanssa, ihan yhtä hyvää. Itselleni maistuu kyllä pienellä sokerimäärällä, mutta kelpaa ilmankin.

        Kerman kanssa on parasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerman kanssa on parasta

        Tykkään että lusikassa on mämmin lisäksi runsaasti nestettä, siksi maitoa mämmiin. Jos ottaisi saman määrän kermaa lusikalliseen, se valtava rasvamäärä alkaisi yököttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerman kanssa on parasta

        Leipäkin on parasta runsaan voin, rasvaisen juuston ja rasvaisen makkaran kanssa.

        Ihan omia valintoja, läskiintyminen on oma valinta.


    • Anonyymi

      Sokeria ja kermaa päälle, niin sitä on perinteisesti nautittu. Eipä kukaan taida sitä syödä ilman lisukkeita. Mämmi on ajalta kun ei makeaa muuten ollut saatavissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe