Punto -01 vesipumppu?

muutoin ollut ok

menee vaihtoon. Ei kai voi mamman autossa muutakaan olla kuin on ilmattu, nesteet ei ole sekaisen, nesteitä sopivasti mutta lämmityslaittesta tulee välittömästi kylmää ilmaa kuin kierokset laskee. Jos ajaa liian pienellä vaihteella ja vapaalla pitää kaasua niin kaikki toimii normaalisti. Emäntä sanoi että oli vilautellut lämpötilan varoitusvaloa, siitä sen huomasin. Outo rakenne että pumppu toimii vain korkeilla kierioksilla, pumpukaan ei ole ajettu kuin 30 000 . Polvi paketissa joten pajalle joutuu laittamaan, osaisiko joku neuvoa asiallisen pajan pk seudulla joka olisi hieman delttaa edullisempi. Mitä tuo saisi kustantaa noin suurinpirtein?

6

1634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • termari

      monessa ollut jumissa,viittaa sekin lämmön merkkivalo vilkkuu,kannataa nopeaan tsekata ,voipi olla kansipahvin vaihto edessä pahimillaan.

      -itse olen vesipumput puntoon vaihtanut kulut noin.alle 40e-helppo hommana.

      • muutoin ollut ok

        mutta kun tuo lämpötilan muutos on niin nopea kierosten mukaan, koneen lämmöt ei vaihdu(?) noin nopeasti, siksi veikkaan pumppua. Toisaalta jos se ei aukea kunnolla niin silloinhan oireet vosi olla samat. Missä on muuten punton termari, muistatko millä työkaluilla auke, siksi kysyn kun keppien kanssa menen niin ei hirveästi vitsi arpoa edestakaisi matkoja auton luokse. Kiitos


      • termari
        muutoin ollut ok kirjoitti:

        mutta kun tuo lämpötilan muutos on niin nopea kierosten mukaan, koneen lämmöt ei vaihdu(?) noin nopeasti, siksi veikkaan pumppua. Toisaalta jos se ei aukea kunnolla niin silloinhan oireet vosi olla samat. Missä on muuten punton termari, muistatko millä työkaluilla auke, siksi kysyn kun keppien kanssa menen niin ei hirveästi vitsi arpoa edestakaisi matkoja auton luokse. Kiitos

        puntossa ilmaus muovi-ruuveja on 2 kpl,toinen lämppäri letkussa joka menee rintapellistä läpi lämmitys-laitteelle,toinen syylärissä,nesteet syylääriin(lämppäri sisältäkin hot asentoon) nesteen lisäystä niin kauan ,että tulee ilmat(kuplat) ulos letkusta/jäähdyttäjästä.
        -voipi toki vesipumppukin olla maanantai kappale(yleensä kyllä toimineet 100-200 000 tkm)

        -termari löytyy punto 60,sytytys puolien alta,2 pulttia (kanta 10mm.) puola paketti on 3 mutterilla kiinni samoin 10mm kanta.pikku räikällä 10mm hylsy niitä itse availlut.


      • muutoin ollut ok14
        termari kirjoitti:

        puntossa ilmaus muovi-ruuveja on 2 kpl,toinen lämppäri letkussa joka menee rintapellistä läpi lämmitys-laitteelle,toinen syylärissä,nesteet syylääriin(lämppäri sisältäkin hot asentoon) nesteen lisäystä niin kauan ,että tulee ilmat(kuplat) ulos letkusta/jäähdyttäjästä.
        -voipi toki vesipumppukin olla maanantai kappale(yleensä kyllä toimineet 100-200 000 tkm)

        -termari löytyy punto 60,sytytys puolien alta,2 pulttia (kanta 10mm.) puola paketti on 3 mutterilla kiinni samoin 10mm kanta.pikku räikällä 10mm hylsy niitä itse availlut.

        kävinki jo kurkkimassa uudestaan. Termari kyllä aukee(tulee painetta siihen termarin letkuun), huomasin sen toisenkin ilmausruuvin, ja sieltä kyllä räkii ilmaa ja nestettä. Olisikohan kuitenkin niin että systeemin on keränntynyt ilmaa vuosien saatossa ja ilmaluko aiheutta nuo pulmat. Nestettäkin jouduin nyt hieman lisäämään. Lämpristä tulikin jo hieman paremmin lämmintä tyhjänkäynillä.

        katsotaan, täytyy leputta jalkaa ja tehdä uusi koeajoa ja ilmaus viritys.


      • muutoin ollut ok
        muutoin ollut ok14 kirjoitti:

        kävinki jo kurkkimassa uudestaan. Termari kyllä aukee(tulee painetta siihen termarin letkuun), huomasin sen toisenkin ilmausruuvin, ja sieltä kyllä räkii ilmaa ja nestettä. Olisikohan kuitenkin niin että systeemin on keränntynyt ilmaa vuosien saatossa ja ilmaluko aiheutta nuo pulmat. Nestettäkin jouduin nyt hieman lisäämään. Lämpristä tulikin jo hieman paremmin lämmintä tyhjänkäynillä.

        katsotaan, täytyy leputta jalkaa ja tehdä uusi koeajoa ja ilmaus viritys.

        neljännen ajo ilmauskerran( molemmat ruuvit) lämmitin rupesi toimimaan normaalisti, jokaisen jälkeen jouduin lisäämään glykoolia. Toivottavasti ei kansipahvi ole mennyt. Outo juttu että paisuntasäiliössä pinta ollut aina normaali.....Täytyy vielä seurata että kuluuko sitä jatkossa, sitten tietää kansiremppaa.


      • FiudE86
        muutoin ollut ok kirjoitti:

        neljännen ajo ilmauskerran( molemmat ruuvit) lämmitin rupesi toimimaan normaalisti, jokaisen jälkeen jouduin lisäämään glykoolia. Toivottavasti ei kansipahvi ole mennyt. Outo juttu että paisuntasäiliössä pinta ollut aina normaali.....Täytyy vielä seurata että kuluuko sitä jatkossa, sitten tietää kansiremppaa.

        Mulla taisi punto 55:stä eilen palaa kansipahvi. Kaikki alkoi siitä kun yhtäkkiä lakkas tulemasta lämmintä puhaltimesta. Ajattelin kun oli menoa jne., että ajan varovarovasti ja jos lämpötilan varotusvalo syttyy niin auto sivuun. Näin teinkin, mutta kun auton pysäytin ja konepellin aukaisin niin valkoista höyryä puski jakopäänhihnan kotelon alareunasta. Öljyä myös tiputteli rytäkässä maahan. Nyt auton ollessa parkissa käynnistyy hyvin, mutta jäähdytysnestettä tippuu sieltä samaisesta paikasta jakopäänkotelon alareunan vierestä. Mikäs osa siellä muuten mahtaa olla? Onko se vesipumppu siellä? Tästä osasta ajattelin, että koko homma lähti liikkeelle. Vedin käsikaasusta kierroksia koneeseen ja tarkastelin samalla koneen toimintaa. Kuplia alkaa tulemaan paisariin.. Eikös tämä ole nyt aika selvää merkkiä kansiremontista? Ja sitten vielä, että mitäs kaikkea muuta työ vaihtaisitte jos tuommoinen remontti on edessä muutenkin? jakopää ja pumppu on 50t ajetut. mutta vaikutti kyllä että pumppu ei kierrättänyt vettä ja nytkin jos vielä vuotaa siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe