Punto -01 vesipumppu?

muutoin ollut ok

menee vaihtoon. Ei kai voi mamman autossa muutakaan olla kuin on ilmattu, nesteet ei ole sekaisen, nesteitä sopivasti mutta lämmityslaittesta tulee välittömästi kylmää ilmaa kuin kierokset laskee. Jos ajaa liian pienellä vaihteella ja vapaalla pitää kaasua niin kaikki toimii normaalisti. Emäntä sanoi että oli vilautellut lämpötilan varoitusvaloa, siitä sen huomasin. Outo rakenne että pumppu toimii vain korkeilla kierioksilla, pumpukaan ei ole ajettu kuin 30 000 . Polvi paketissa joten pajalle joutuu laittamaan, osaisiko joku neuvoa asiallisen pajan pk seudulla joka olisi hieman delttaa edullisempi. Mitä tuo saisi kustantaa noin suurinpirtein?

6

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • termari

      monessa ollut jumissa,viittaa sekin lämmön merkkivalo vilkkuu,kannataa nopeaan tsekata ,voipi olla kansipahvin vaihto edessä pahimillaan.

      -itse olen vesipumput puntoon vaihtanut kulut noin.alle 40e-helppo hommana.

      • muutoin ollut ok

        mutta kun tuo lämpötilan muutos on niin nopea kierosten mukaan, koneen lämmöt ei vaihdu(?) noin nopeasti, siksi veikkaan pumppua. Toisaalta jos se ei aukea kunnolla niin silloinhan oireet vosi olla samat. Missä on muuten punton termari, muistatko millä työkaluilla auke, siksi kysyn kun keppien kanssa menen niin ei hirveästi vitsi arpoa edestakaisi matkoja auton luokse. Kiitos


      • termari
        muutoin ollut ok kirjoitti:

        mutta kun tuo lämpötilan muutos on niin nopea kierosten mukaan, koneen lämmöt ei vaihdu(?) noin nopeasti, siksi veikkaan pumppua. Toisaalta jos se ei aukea kunnolla niin silloinhan oireet vosi olla samat. Missä on muuten punton termari, muistatko millä työkaluilla auke, siksi kysyn kun keppien kanssa menen niin ei hirveästi vitsi arpoa edestakaisi matkoja auton luokse. Kiitos

        puntossa ilmaus muovi-ruuveja on 2 kpl,toinen lämppäri letkussa joka menee rintapellistä läpi lämmitys-laitteelle,toinen syylärissä,nesteet syylääriin(lämppäri sisältäkin hot asentoon) nesteen lisäystä niin kauan ,että tulee ilmat(kuplat) ulos letkusta/jäähdyttäjästä.
        -voipi toki vesipumppukin olla maanantai kappale(yleensä kyllä toimineet 100-200 000 tkm)

        -termari löytyy punto 60,sytytys puolien alta,2 pulttia (kanta 10mm.) puola paketti on 3 mutterilla kiinni samoin 10mm kanta.pikku räikällä 10mm hylsy niitä itse availlut.


      • muutoin ollut ok14
        termari kirjoitti:

        puntossa ilmaus muovi-ruuveja on 2 kpl,toinen lämppäri letkussa joka menee rintapellistä läpi lämmitys-laitteelle,toinen syylärissä,nesteet syylääriin(lämppäri sisältäkin hot asentoon) nesteen lisäystä niin kauan ,että tulee ilmat(kuplat) ulos letkusta/jäähdyttäjästä.
        -voipi toki vesipumppukin olla maanantai kappale(yleensä kyllä toimineet 100-200 000 tkm)

        -termari löytyy punto 60,sytytys puolien alta,2 pulttia (kanta 10mm.) puola paketti on 3 mutterilla kiinni samoin 10mm kanta.pikku räikällä 10mm hylsy niitä itse availlut.

        kävinki jo kurkkimassa uudestaan. Termari kyllä aukee(tulee painetta siihen termarin letkuun), huomasin sen toisenkin ilmausruuvin, ja sieltä kyllä räkii ilmaa ja nestettä. Olisikohan kuitenkin niin että systeemin on keränntynyt ilmaa vuosien saatossa ja ilmaluko aiheutta nuo pulmat. Nestettäkin jouduin nyt hieman lisäämään. Lämpristä tulikin jo hieman paremmin lämmintä tyhjänkäynillä.

        katsotaan, täytyy leputta jalkaa ja tehdä uusi koeajoa ja ilmaus viritys.


      • muutoin ollut ok
        muutoin ollut ok14 kirjoitti:

        kävinki jo kurkkimassa uudestaan. Termari kyllä aukee(tulee painetta siihen termarin letkuun), huomasin sen toisenkin ilmausruuvin, ja sieltä kyllä räkii ilmaa ja nestettä. Olisikohan kuitenkin niin että systeemin on keränntynyt ilmaa vuosien saatossa ja ilmaluko aiheutta nuo pulmat. Nestettäkin jouduin nyt hieman lisäämään. Lämpristä tulikin jo hieman paremmin lämmintä tyhjänkäynillä.

        katsotaan, täytyy leputta jalkaa ja tehdä uusi koeajoa ja ilmaus viritys.

        neljännen ajo ilmauskerran( molemmat ruuvit) lämmitin rupesi toimimaan normaalisti, jokaisen jälkeen jouduin lisäämään glykoolia. Toivottavasti ei kansipahvi ole mennyt. Outo juttu että paisuntasäiliössä pinta ollut aina normaali.....Täytyy vielä seurata että kuluuko sitä jatkossa, sitten tietää kansiremppaa.


      • FiudE86
        muutoin ollut ok kirjoitti:

        neljännen ajo ilmauskerran( molemmat ruuvit) lämmitin rupesi toimimaan normaalisti, jokaisen jälkeen jouduin lisäämään glykoolia. Toivottavasti ei kansipahvi ole mennyt. Outo juttu että paisuntasäiliössä pinta ollut aina normaali.....Täytyy vielä seurata että kuluuko sitä jatkossa, sitten tietää kansiremppaa.

        Mulla taisi punto 55:stä eilen palaa kansipahvi. Kaikki alkoi siitä kun yhtäkkiä lakkas tulemasta lämmintä puhaltimesta. Ajattelin kun oli menoa jne., että ajan varovarovasti ja jos lämpötilan varotusvalo syttyy niin auto sivuun. Näin teinkin, mutta kun auton pysäytin ja konepellin aukaisin niin valkoista höyryä puski jakopäänhihnan kotelon alareunasta. Öljyä myös tiputteli rytäkässä maahan. Nyt auton ollessa parkissa käynnistyy hyvin, mutta jäähdytysnestettä tippuu sieltä samaisesta paikasta jakopäänkotelon alareunan vierestä. Mikäs osa siellä muuten mahtaa olla? Onko se vesipumppu siellä? Tästä osasta ajattelin, että koko homma lähti liikkeelle. Vedin käsikaasusta kierroksia koneeseen ja tarkastelin samalla koneen toimintaa. Kuplia alkaa tulemaan paisariin.. Eikös tämä ole nyt aika selvää merkkiä kansiremontista? Ja sitten vielä, että mitäs kaikkea muuta työ vaihtaisitte jos tuommoinen remontti on edessä muutenkin? jakopää ja pumppu on 50t ajetut. mutta vaikutti kyllä että pumppu ei kierrättänyt vettä ja nytkin jos vielä vuotaa siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe