transporterin takajarrut!

7+13 on?

ja vikalista jatkuu. eli tämmöinen lapstenvaiva leimalle.
takajarrut tehottomat. paineventtiilin vaihto auttaa? vai pelkkä säätö? mistä tiedän milloin jarrutus on kohdillaan? kiitos viisaat!

5

5317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaskoneasentaja

      No kokeeles ny ensi vaihtaa vaan uudet palat sinne ja satuloihin tiivisteet jos paskana ovat. ja sitte leimalle!

    • huimi

      Tässä tapauksessa tosiaaan ainoa vika on todennäköisesti juuri paineventtiilissä. Ei maksa uus ihan maltaita, putsaamalla vois saada hätäensiavun ,mutta pitemän päälle ei kannata muuta kuin uusia venttiili. Vaikea takajarruja on todeta ilman dynamometriä, joten ei kun paineventtiilin vaihdon jälkeen leimalle.

      • vwvwvwvwvwv

        voi yrittää säätää, siinä venttiilin kiinnityslevyn kyljessä 2 kpl 13 mm avaimeen sopivia pultteja, löysää ne pikkuisen ja käännä venttiiliä, liikkuu ylös ja alas, siinä on pieni säätövara, tämä on se helpoin tapa, tosin takajarrupalat kannattaa herkistää, kun usein jumittuvat kiinni, kun pienellä kuormalla ajellaan jatkuvasti.
        Nämä molemmat toimenpiteet tehtyäsi hae leima paperiin, harvemmin tosiaan vettiilli ihan jumissa, yleensä silloin vuotaa jarrunestettä.

        Tehoista sen verran, vertailemalla jarrutehoa ennnen ja jälk. edellämainittujen toimenpiteiden , jarrutusteho paranee huomattavasti, tosin perstuntumalla edetään, kun monellakaan ei dynamometria ole kotona, jos perä heittää sivulle jarrutuksessa, tehoa liikaa.


      • perkeleenpaskakasa
        vwvwvwvwvwv kirjoitti:

        voi yrittää säätää, siinä venttiilin kiinnityslevyn kyljessä 2 kpl 13 mm avaimeen sopivia pultteja, löysää ne pikkuisen ja käännä venttiiliä, liikkuu ylös ja alas, siinä on pieni säätövara, tämä on se helpoin tapa, tosin takajarrupalat kannattaa herkistää, kun usein jumittuvat kiinni, kun pienellä kuormalla ajellaan jatkuvasti.
        Nämä molemmat toimenpiteet tehtyäsi hae leima paperiin, harvemmin tosiaan vettiilli ihan jumissa, yleensä silloin vuotaa jarrunestettä.

        Tehoista sen verran, vertailemalla jarrutehoa ennnen ja jälk. edellämainittujen toimenpiteiden , jarrutusteho paranee huomattavasti, tosin perstuntumalla edetään, kun monellakaan ei dynamometria ole kotona, jos perä heittää sivulle jarrutuksessa, tehoa liikaa.

        noniin. onko kukaan muu vaihtanut ikinä tota paineventtiiliä?ite vaihdoin äskettäin ja kaikki meni hyvin ja ilmasin jarrut mutta sen jälkeen ei löytynykkään autosta jarruja? polin menee keveesti pohjaan. ton venttiilin vaihdon yhteydessä loppu jarruneste kupista, mutta oon valuttanu joka kulmasta nestettä pois mutta ei!


      • WWWWWv
        perkeleenpaskakasa kirjoitti:

        noniin. onko kukaan muu vaihtanut ikinä tota paineventtiiliä?ite vaihdoin äskettäin ja kaikki meni hyvin ja ilmasin jarrut mutta sen jälkeen ei löytynykkään autosta jarruja? polin menee keveesti pohjaan. ton venttiilin vaihdon yhteydessä loppu jarruneste kupista, mutta oon valuttanu joka kulmasta nestettä pois mutta ei!

        Täytyy olla auki asennossa, päästä venttiilin junttureista eka nestettä valumaan, sit juntturit kiinni ja toisen takapyörän puolelta ja sen jälkeen toiselta puolelta, joskus meinaa usko loppua, mut sisukkaasti vaan, tolla venttiilin asennolla on sit merkitystä ilmatessa;)

        Jos jarrunestesäiliö pääsi ihan tyhjäksi, niin pääsylinterin jarruputkijunttureita auki ja ilma pois pääsylinteristä, joskus vaan jää ilmaa pääsylkkyynkin jos säiliö pääsee tyhjäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe