Kerron uskomattoman tarinan suhteesta ihmiseen joka elää täydessä valheessa.Tapasin hänet n.2 vuotta sitten,kaikki oli tosi hyvin niin kuvittelin.Hän ei ole väkivaltainen ei tarvitse pelätä,mutta kaikki mitä hän alkuun kertoi on valhetta ja se vain jatkuu .Työ ei ollut sitä mitä sanoi olevan uteliaana aloin ottamaan selvää ja kaikki oli toisin.Eräskin kerta hänen piti tulla vastaan mut oli jo lentokentällä matkalla jonnekin.Etelänmatkalle lähdetään salaa ei vastata päiväkausiin puhelimeen.Alkoholi käyttö on runsasta,mutta tekeekö se ihmisestä patologisen valehtelian.Onko joillakin vastaavia kokemuksia,auttaisiko psykiatrilla käynti vai mikä. Parasta olisi kai jättää,mutta ei ole niin helppoa.
valheen verkko
7
909
Vastaukset
- Vessansiivooja
Tollasesta voi päätellä, että suhteenne ei tule ikinä olemaan menestyksekäs. Jätä.
- surra,
enempää, nuo valehtelijat eivät muutu koskaan. Niitten ymmärtäminen ja niihin uskominen on yhtä kuin itsensä jatkuvasti alttiiksi laittamista.
Jätä!- t
puhutte,mutta kertoisiko joku mikä luonnehäiriö pistää valehteleen.
- rilhlat
t kirjoitti:
Olin joskus hieman samanlainen mies,tarkkaan en siis tiedä teidän juonen kiemuroita mutta luulisin että mieskaverisi on paljolti samantyylinen.
Minä ainakin olin aiemmin kokenut suuren pettymyksen joka särki sydämeni ja teki minusta levottoman sielun jättäen trauman,en kertakaikkiin tiennyt mitä halusin ja milloin.
Siinä tilassa miehenä halusin pitää kiinni suhteistani,mutten pystynyt saamaan niistä silti rauhaa itselleni ja pysähtymään,olotilani oli kuin tuli polttelisi jalkojeni alla koko ajan.
Kun olin erossa rakkaastani,ikävöin häntä todella paljon ,mutta kun olin oleskellut hänen seurassaan päivän ,alkoi mieleni taas suunnittelemaan jotain repäisevää toisaalle.
Yksinkertaisesti sisäinen tuska ei hellittänyt otettaan,vaikka sitä halusin ja odotin ,oli siis pakko sammuttaa tuska jollain tavalla,hyvä tapa siihen oli kännääminen ja repäisevät uudet tilanteet.
Minäkin yllätyin itseeni kuinka sujuvasti minulta valehteleminen sujui,tekosyitä aina että vaan pääsisin viihteelle.
Ei minulle ainakaan puheet auttaneet,eikä muutkaan poppakonstit.
Luulen että miehelläsi on samanlainen prosessi käynnissä kuin minulla,se loppuu aikanaan ihan itsestään ja siihen saattaa mennä vuosia,jopa enemmänkin.
Mitäkö sinulle sanoisin?
En usko että miehesi on paha ihminen,tai että hän keksisi valheitaan piruttaan tai ilkeyttään,yksinkertaisesti hän ei hallitse itseään vaikka sitä kenties haluaisikin.
En myöskään usko että hän sinua rakastaa sillä tavalla kuin luultavasti sinä häntä,luulen että olet hänelle välietappi josta hän pitää kiinni ,koska muutoin hän kokisi olevansa liian yksin tässä tilanteessa.
Hän tietää tarkalleen mitä haluaisi elämältään,muttei uskalla edes itselleen myöntää asiaa.
Siinä vaiheessa kun miehesi löytää uuden rakkauden,hän on valmis asettumaan aloilleen ja olemaan rehellinen .
Luulen että sinä olet hänen varalaskupaikka tälle ohilennolle,kunnes se oikea satama löytyy..
Jätä se mies,teet itsellesi karhunpalveluksen ja pääset jatkamaan elämääsi kuten pitääkin. - surra,
t kirjoitti:
jos yrittää ymmärtää, kun kaikkia maailman asioita ei tarvitse ymmärtää. Menee vain omaa aikaa hukkaan, jos yrittää saada selkeitä, oikeita vastauksia ihmisestä, jota ei voi käsittää. Viisainta itsensä ja aikansa säästämiseksi on vain todeta, ettei ymmärrä, eikä edes tarvitse haluta ymmärtää. Pitää vaan hyväksyä, ettei valehtelevan ihmisen kanssa voi mitään pysyvää rakentaa. Ainut mitä tapahtuu, niin itse sairastuu.
- jepsistä12
surra, kirjoitti:
jos yrittää ymmärtää, kun kaikkia maailman asioita ei tarvitse ymmärtää. Menee vain omaa aikaa hukkaan, jos yrittää saada selkeitä, oikeita vastauksia ihmisestä, jota ei voi käsittää. Viisainta itsensä ja aikansa säästämiseksi on vain todeta, ettei ymmärrä, eikä edes tarvitse haluta ymmärtää. Pitää vaan hyväksyä, ettei valehtelevan ihmisen kanssa voi mitään pysyvää rakentaa. Ainut mitä tapahtuu, niin itse sairastuu.
siis nostaa hattua ja jatkaa matkaa? sitäkö hait? kuulostaa ihan terveeltä tilanteessa jossa ei osaa pysty enempää tekemään.
- Myötätunto*
ovat psykiatrin tarpeessa. Sinulla ei ole voimia eikä mahdollisuuksia parantaa ketään. Yhden pat. valehtelijan kanssa tapailin hieman aikaa ja hän on nykyään hoidossa tai ainakin silloin oli n. 5 vuotta sitten. Tämän tyyppiset ihmiset valehtelevat suvereenisti ilman mitään omantunnon tuskia. Tarinaa löytyy ja ilmekään ei värähdä. Kannattaa äkkiä repäistä itsensä irti. Mene vaikka vanhemmillesi käymään hakemaan tukea tai jollekin hyvälle ystävälle, jonka kanssa voit keskustella aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444653Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k883413- 1061658
- 901519
- 1051009
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26933- 46860
- 74854
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan0750- 47743