Paljonkohan muut syövät tätä lääkettä, mihin itse olen ollut koukussa kohta 30v.
Alkuun lääke oli hetken Diapam, sitten Alprox ja jokin muu vastaava. Nykyään siis Xanor. Olen käynyt elämän kestävää kamppailua lääkkeestä pääsemiseksi, mutta alan luovuttaa. Määrät eivät ole olleet suuria ja ajattelin, että olkoon. Ikinä en täysin eroon pääse, mutta yritän silti koko ajan vähentää tätäkin 0.5mg/päivä annosta.
Onko se teistä suuri, paljonko muut syövät? En ole edes kuullut, että se kohottaisi mielialaa, ennenkuin täältä luin. Nyt tajuan, että kyllä se senkin tekee, kuten myös lievittää pelkoja ja masennusta.
Terapiassa käyn, muttei tunnu lääkkeiden tarvetta vähentävän kuin päiväksi. Ei ole varaa harva se päivä käydä. Sitä paitsi asiat terapiassa jäävät jotenkin päälle, esim jos terppa sanoo jotakin 'pahasti'. Jos on ollut tauko terapiasa, olen paremmin voinut keskittyä perheeseen ja arkielämään. Kuinkahan muilla?
Xanor 0.5mg, onko suuri määrä?
17
5716
Vastaukset
- .............
siis vurokausiannokseksi-
- Entinen bentso
iso määrä päivää kohti.
0,5 mg, vastaa 10 mg Diapamia, 20 mg Opamoxia.
Jos se on noin hyvin hallinnassa ollut kymmeniä vuosia, ei varmasti haittaa.
Jos itsellesi se haittaa, kokeile tiputella hitaasti, murenen ehkä parin, kolmen viikon välein. Murenen=1/4 tai 1/6- ap
Kiitos vastuksesta! Kerroit olevasi entinen bentso, mitenhän pääsit eroon?
Nim. kaikki keinot käyttöön. - Entinen bentso
ap kirjoitti:
Kiitos vastuksesta! Kerroit olevasi entinen bentso, mitenhän pääsit eroon?
Nim. kaikki keinot käyttöön.vähensin 1/4osaa päivää kohti, siten venttasin 2-3 viikkoa, sitten taas nyt JÄLJETTÄ OLEVAA 1/4 pienemmäksi, taas 2-3 viikkoa jäljellä olevaa pois jne.
Siis, ei suinkaan pudotusta alkuperäisestä 1/4, sehän tippuu liian äkkiä. Tulihan sitäkin kokeiltua ja vielä muutamassa päivässä. Sairaalaan pääsi. Sitten meni muutama kuukausi ennenkuin yritti taas, ja em mallilla meni. Taitaapi olla Ashonin ohje.
Tsemppiä, jos lopetat, mutta, eihän sulle ole maailma sekaisin, vaikka pikku xanorin tarvitset. Sehän on pieni määrä. - ap
Entinen bentso kirjoitti:
vähensin 1/4osaa päivää kohti, siten venttasin 2-3 viikkoa, sitten taas nyt JÄLJETTÄ OLEVAA 1/4 pienemmäksi, taas 2-3 viikkoa jäljellä olevaa pois jne.
Siis, ei suinkaan pudotusta alkuperäisestä 1/4, sehän tippuu liian äkkiä. Tulihan sitäkin kokeiltua ja vielä muutamassa päivässä. Sairaalaan pääsi. Sitten meni muutama kuukausi ennenkuin yritti taas, ja em mallilla meni. Taitaapi olla Ashonin ohje.
Tsemppiä, jos lopetat, mutta, eihän sulle ole maailma sekaisin, vaikka pikku xanorin tarvitset. Sehän on pieni määrä.Eihän tuo määrä kai tosiaan maailmanloppu ole. Ja hiljaa hyvä tulee, uskon täysin.
Itse olen joskus huomannut, että lopetusta yrittäessä saattaa ensin tuntua siltä, että eihän tässä hätää. Että tässähän päästään eroon melkein tuosta vain mukamas. Ja sitten joskus vuorokauden parin kuluttua viimeistään (nimittäin, jos liian nopeasti siis vähentää) on paniikki hirvein iskenyt, maailmanlopun pelko plus fyysinen karmeus.
Pahinta on ollut se, ettei tilanne ole palautunut entisellä annoksella eikä edes tuplalla nopeasti. Ihan kuin koko systeemi olisi horjahtanut niin pahasti, että on mennyt aikaa sen tasapainottamiseksi. - Entinen bentso
ap kirjoitti:
Eihän tuo määrä kai tosiaan maailmanloppu ole. Ja hiljaa hyvä tulee, uskon täysin.
Itse olen joskus huomannut, että lopetusta yrittäessä saattaa ensin tuntua siltä, että eihän tässä hätää. Että tässähän päästään eroon melkein tuosta vain mukamas. Ja sitten joskus vuorokauden parin kuluttua viimeistään (nimittäin, jos liian nopeasti siis vähentää) on paniikki hirvein iskenyt, maailmanlopun pelko plus fyysinen karmeus.
Pahinta on ollut se, ettei tilanne ole palautunut entisellä annoksella eikä edes tuplalla nopeasti. Ihan kuin koko systeemi olisi horjahtanut niin pahasti, että on mennyt aikaa sen tasapainottamiseksi.sitten kannattaa jatkaa samalla tavalla. Siinä saattaa muuten tulla huonot olot, ainakin itselleni, kun viimeistä neljännestä en pienentänyt. Heitin pois, mutta piti aloittaa murenen tai vähän isommankin uudestaan.
Sitten se oli loppukin kuukaudessa kadonnut, eikä tarvinnut kärveistellä
- miccki
Eipä tuo annos ole paljoa. Saa ihminen olla onnekas jos noin pieni määrä auttaisi. Itsellä on vuorokausi annos 8mg ja ihan lääkärin määräämänä. Minulla on sekä muttereita että telareita.
- ap
Huijui, 8mg päivässä tuntuu aika huikealta. En nimittäin itse kyllä olisi hereillä edes tuon määrän jälkeen. Mitähän mutterit ja telarit tarkoittavat, anteeksi tyhmyyteni.
Ymmärrän toki sen, että jos jollakin on oikein rankkaa, lääkäri määrää suurenkin annostuksen eri ihmisille eri tilanteisiin. Sitä vain en tajua, miksi lääkäri tuntuu pitävän omaa 0.5mg annostustani hirvittävänä, siksi täältä kyselinkin kauhuissani.
Minulla oli välillä vain 0.25mg tätä Xanoria/päivä siis. Silloinkin lääkäri painosti, ettei saa jatkuvasti käyttää ja pian vaan eroon.
Ikäväähän on olla koukussa toki, mutta mitenkäs muuten eläisin. Jo hyvin nuorena alkoivat sellaiset paniikit, että oli pakko alkaa ottaa edes pientä määrää ja sillä tiellä olen.
On niin helppo lääkärin sanoa, lopeta.
Saitko pikkuhiljaa 8 mg, et kai sentään ihan tuosta vaan, jos haluat kertoa. - miccki
ap kirjoitti:
Huijui, 8mg päivässä tuntuu aika huikealta. En nimittäin itse kyllä olisi hereillä edes tuon määrän jälkeen. Mitähän mutterit ja telarit tarkoittavat, anteeksi tyhmyyteni.
Ymmärrän toki sen, että jos jollakin on oikein rankkaa, lääkäri määrää suurenkin annostuksen eri ihmisille eri tilanteisiin. Sitä vain en tajua, miksi lääkäri tuntuu pitävän omaa 0.5mg annostustani hirvittävänä, siksi täältä kyselinkin kauhuissani.
Minulla oli välillä vain 0.25mg tätä Xanoria/päivä siis. Silloinkin lääkäri painosti, ettei saa jatkuvasti käyttää ja pian vaan eroon.
Ikäväähän on olla koukussa toki, mutta mitenkäs muuten eläisin. Jo hyvin nuorena alkoivat sellaiset paniikit, että oli pakko alkaa ottaa edes pientä määrää ja sillä tiellä olen.
Saitko pikkuhiljaa 8 mg, et kai sentään ihan tuosta vaan, jos haluat kertoa.Mutterit on siis 2mg depot xanoreita. näyttää muttereilta (viisikulmaisia). Telarit on nopeavaikutteisia 2mg xanoreita. näyttää kun ne on kiinni liuskassa niin telaketjulta.
Aloitettiin 6mg:llä/vrk nostettiin melkein heti 8mg/vrk Määrää nostetaan vielä luultavasti jos niikseen tuntuu.
Olen luonnostaan kovin kestävä bentsojen suhteen. - ei apua
miccki kirjoitti:
Mutterit on siis 2mg depot xanoreita. näyttää muttereilta (viisikulmaisia). Telarit on nopeavaikutteisia 2mg xanoreita. näyttää kun ne on kiinni liuskassa niin telaketjulta.
Aloitettiin 6mg:llä/vrk nostettiin melkein heti 8mg/vrk Määrää nostetaan vielä luultavasti jos niikseen tuntuu.
Olen luonnostaan kovin kestävä bentsojen suhteen.mitään apua. Melkein päinvastoin. Olen käynyt kahden viikon välein ja joka käynnin jälkeen tuntuu, että olen huonommassa kunnossa, kuin sinne mennessä. Jotenkin ne ikävät asiat jäävät todella jotenkin "päälle".
- ap
miccki kirjoitti:
Mutterit on siis 2mg depot xanoreita. näyttää muttereilta (viisikulmaisia). Telarit on nopeavaikutteisia 2mg xanoreita. näyttää kun ne on kiinni liuskassa niin telaketjulta.
Olen luonnostaan kovin kestävä bentsojen suhteen.Olet kyllä todella kestävä bentsojen suhteen kertakaikkiaan, taitaa olla todella yksilöllistä tuokin.
Jos itse otan kerralla Xanoria 0.5 mg, niin uni maistuu ja olen kyllä melko muissa maailmoissa. Annosta on pakko jakaa. Hyvin kyllä nostaa mielialaa tuo lääke ja poistaa paniikkia. Mitenhän ennen on eletty paniikihäiriöidenkin kanssa, ennen lääkkeitä siis. Tulee tuo mieleen, vaikka vähän lääkevastainen olenkin. Kyllä niillä vaan elämänlaatua on saanut eikä ole seonnut pelkoihinsa. - apuako
ei apua kirjoitti:
mitään apua. Melkein päinvastoin. Olen käynyt kahden viikon välein ja joka käynnin jälkeen tuntuu, että olen huonommassa kunnossa, kuin sinne mennessä. Jotenkin ne ikävät asiat jäävät todella jotenkin "päälle".
Mietityttää tosiaan välillä terapia. Käyn itsekin suht harvoin nykyään, mutta säännöllisesti kuitenkin.
Tuntuu, että juuri kun olen päässyt eroon edellisen kerran ahdistavista, menneistä asioista, niin jokos ne taas nousevat pintaan seuraavalla kerralla. Jos lääkkeet koukuttavat, niin kyllä koukuttaa terapiakin.
Terapiassa on mielestäni tuntunut olevan jokin raja, missä vaiheessa olisi ollut hyvä lopettaa, jos olisi kyennyt. Se vain ruokkii itse itseään ja terapeuttikin sitä ehkä ruokkii, siis hoidon tarvetta. On ehkä enemmän kunnianhimoa lopputuloksen suhteen, kuin itsellä.
Minulle riittäisi se, että voisin vain elellä pienellä määrällä rauhoittavaa ihan tavallista elämää.
Nyt en pääse eroon en lääkkeistä enkä terapiasta. - Anonyymi
ap kirjoitti:
Saitko pikkuhiljaa 8 mg, et kai sentään ihan tuosta vaan, jos haluat kertoa.Ei ole iso määrä. Jotkut vain heikkoja. Telareita ja muttereita tulee syötyä usein. En tekisi 0.5mg mitään
- paniikki.fi
Minä paniikkihäiriöistän kärsinyt v 90..
Lukuisa lääkkeitä, nyt viikko sitten xdanor 0.5 mg... ja oon kuin toinen ihminen
. - Plantbetterthanchems
Jos haluut päästä noist myrkyist eroo nii ostaa tai kasvattaa dänkki tai menee kuukaudeks amsterdamiin tai californiaan tai johonki missä on lajillista. Sillä siis pääset eroon, ja dänkkiin ei jaa koukkuun. ( en tiiä kuinka narkki pitäisi olla et jaa)
P.S. ja joo se ei ole lajillista joten jos teet niin teet omal vastuul ja älä vitus myydä sitä, jos hoidat nii hoidat vaan itsea.- Plantbetterthanchems
Ja jos on paniikkihäiriöt nii ei mitään sativa! Vaan indika, ja hyvä indika, hyvin kasvatettu ja huuhdeltu.
- Anonyymi
Plantbetterthanchems kirjoitti:
Ja jos on paniikkihäiriöt nii ei mitään sativa! Vaan indika, ja hyvä indika, hyvin kasvatettu ja huuhdeltu.
Plantbetteri jonne maistanu ganjaa ekan kerran ja jakelee viisauksia. Et sä bentsokoukusta eroon pääse kukkaa polttamalla😂😂😂
Mutta hyvin huuhdeltua indikaa kato. Toinen apina syö santtuja eikä tiedä mikä on telari/mutteri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978