Itseruskettavat voiteet?

eräs

Onks ne ihan turvallisii...? Vai onko jotain haittoja, tietääkö kukaan? Ja miten niitä käytetään? :P

13

17638

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selftan

      Hei!

      Itseruskettavat voiteet ovat turvallisia, ainakin terveellisempiä vaihtoehtoja kuin auringonotto tai solarium.

      Niitä voi käyttää esim. muutaman päivän välein. Itse käytän Rubinsteinin tuotteita jatkuvasti.
      Levityksen jälkeen pitää pestä kädet hyvin.

    • Sepi

      En oikein luota noihin itseruskettaviin voiteisiin. Ruskettuminenhan on ihon oma suojautumismekanismi auringon ultraviolettisäteilylle ja palamista vastaan. Jotkut lääkärit ja terveyslehdet sanovat että ruskettuminen olisi myös ihon palamista. Ihosyöpäriski on ruskettuneella iholla yhtä suuri kuin punoittavalla iholla. Lisäksi iho vanhenee... Sinuna en käyttäisi voiteitakaan saadakseni rusketusta!

      • helppoa on

        ...ihan huoletta. Itseruskettavissa ihon ruskettuminen perustuu täysin eri juttuun kuin auringosta saatava rusketus ja on turvallinen vaihtoehto auringon uv-säteille. Uusimmissa itseruskettavissa on mukana myös aurinkosuojakerroin (ainakin Garnierin Ambre solaire, Selftanning Face Creme with SPF 8). Tuotteet on testattu ihotautilääkärin valvonnassa.

        Kokeile ensin vaikka reiteen, ennen kuin alat käyttää näkyvimmissä kehon osissa, kuten kasvoilla. Levitä voidetta mahdollisimman hyvin ja tasaisesti levittäen, ohut kerros. Jo parin tunnin sisällä näet jäljen, tosin se voi tummua vielä vuorokauden sisällä. Siksi levitäkin aina ohut kerros. Laita alle kosteusvoide, anna imeytyä hetkisen iholla ja levitä sen päälle itseruskettava, voit myös "ohentaa" itseruskettavaa sekoittamalla sen kämmenelläsi kosteusvoiteen kanssa, tulos on kevyempi.
        Muista pestä kädet huolellisesti levittämisen jälkeen. Lue ohjeet purkin kyljestä!


      • eräs
        helppoa on kirjoitti:

        ...ihan huoletta. Itseruskettavissa ihon ruskettuminen perustuu täysin eri juttuun kuin auringosta saatava rusketus ja on turvallinen vaihtoehto auringon uv-säteille. Uusimmissa itseruskettavissa on mukana myös aurinkosuojakerroin (ainakin Garnierin Ambre solaire, Selftanning Face Creme with SPF 8). Tuotteet on testattu ihotautilääkärin valvonnassa.

        Kokeile ensin vaikka reiteen, ennen kuin alat käyttää näkyvimmissä kehon osissa, kuten kasvoilla. Levitä voidetta mahdollisimman hyvin ja tasaisesti levittäen, ohut kerros. Jo parin tunnin sisällä näet jäljen, tosin se voi tummua vielä vuorokauden sisällä. Siksi levitäkin aina ohut kerros. Laita alle kosteusvoide, anna imeytyä hetkisen iholla ja levitä sen päälle itseruskettava, voit myös "ohentaa" itseruskettavaa sekoittamalla sen kämmenelläsi kosteusvoiteen kanssa, tulos on kevyempi.
        Muista pestä kädet huolellisesti levittämisen jälkeen. Lue ohjeet purkin kyljestä!

        Ehkä kokeilenkin. Mulla on vielä vaan aika nuori iho niin en haluaisi pilata sitä millään mönjillä... Mutta hyvä siis jos ne voiteet on ihan turvallisia.


    • Epäilijä

      Ihotautilääkäreiden valvomat/tarkastamat tuotteet ovat kyseeenalaisia. Tutkimukset ovat menneet nykyään muutenkin sellaisiksi, että niillä halutaan vaikuttaa myyntiin positiivisesti. Toisaalta, muitatteko kun pari vuotta sitten tuli sellainen tutkimus, että aurinkovoiteetkin aiheuttaisivat ihosyöpää? Auringon ottaminen nopeuttaa melanooman kehittymistä. (Korjatkaa jos muistan väärin). Tutkimus ei ole vain saanut vahvaa tukea vielä. Yleensä niillä tahtoo kestää vuosia.

      On myös myytävänä sellaisia pillereitä, joiden pitäisi lisätä melaniinin määrää ihossa ennen auringonottoa. Melaniinihan on ihoa suojaava puolustusmekanismi. Ja tämäkin on muka tutkittu luonnolliseksi ja turvalliseksi! Ruskettuminenhan myös vanhentaa ihoa!

      • selftan fani

        Itseruskettavat tuotteet ovat ihan ok. Jos ei muista pestä käsiä levityksen jälkeen, kämmenpohjiin tulee pientä keltaisuutta itseruskettavista aineista.


    • Dan
      • KMan

        Itseruskettavilla voiteilla ei ole mitään tekemistä auringon ja aurinkovoiteiden kanssa. "Itseruskettava" voide on ikäänkuin meikkivoide, jonka vaikutus kestää pari päivää. Tökötti on tuskin sen vaarallisempaa kuin muutkaan iholla käytettävät tuotteet.


      • eräs
        KMan kirjoitti:

        Itseruskettavilla voiteilla ei ole mitään tekemistä auringon ja aurinkovoiteiden kanssa. "Itseruskettava" voide on ikäänkuin meikkivoide, jonka vaikutus kestää pari päivää. Tökötti on tuskin sen vaarallisempaa kuin muutkaan iholla käytettävät tuotteet.

        Ne siis kestää kuitenkin vähän aikaa?
        Voiko myös ottaa aurinkoa / olla auringossa jos niitä voiteita käyttää?


      • Kokeile rohkeasti
        KMan kirjoitti:

        Itseruskettavilla voiteilla ei ole mitään tekemistä auringon ja aurinkovoiteiden kanssa. "Itseruskettava" voide on ikäänkuin meikkivoide, jonka vaikutus kestää pari päivää. Tökötti on tuskin sen vaarallisempaa kuin muutkaan iholla käytettävät tuotteet.

        Minäkin olen sitä mieltä, että itseruskettavat eivät ole sen vaarallisempia kuin muutkaan meikit. Joku voi olla allerginen jollekin itseruskettavalle ihan samaan tapaan kuin että joillekin sopii vain jotkut silmämeikit. Kokeilemalla selviää.
        Oma ihoni tykkää, kun on joku suoja iholla. Eivät bakteerit mene iholle, eikä siten kutia tai tule näppylöitä. Kun käytän itseruskettavia voiteita, vaahtoja tai suihkeita, ihoni on entistä paremmassa kunnossa, kun kuorin ja kosteutan sitä oikein, kuten ohjeet antavat ymmärtää. Näin rusketus on hieno: sormin ei enää levitetä, on saatavilla 'levityskäpäliä'.

        Ihan uudet itseruskettavat olen löytänyt http://www.itseruskettavat.com


    • janette

      minä käytin semmusta itseruskettuva suiketa ja levitín ja yritin sitä laitta joka puolelle.pullossa lukii,että ruskettunu iho on jo tunnissa,mutta s ei ollu niin.seuraavana aamulla oli sitä ihossa jossain tosi tummia paikkoja ja jossain vähe vaaleamaita ja jossain oli vielä jopa oma ihon väriä ja sitäki oli paljo.mulla on nyt tosi ruma iho,kaipaan takaisin sitä mitä oli ennen ja olen meinanut että en käytä ikke enää tämmöisiä.

    • janette

      voiko muuten sitä itserukettuva tuoteetta iholta poista jotenki?vai kestäkö se kauan iholla?

    • solariumriipuvuus

      Voiks kukaa suositella mitäää hyvää ,ku en oo ikin käyttäny :D paitsi paikertaa mut se oli paksa :D oon käyny solariumis 2 kertaa täs lähaikoin ja mä oon ihan ruskee :D Mut haluuun kummiski paremman rusketuksen ILMAN solariumii !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe