Yritän pitää tämän nyt mahdollisimman lyhyenä. Jatkan kyllä sitten jos joku jotain kysyy tai haluaa lisää tietää.
Olemme seurustelleet nyt 1,5 vuotta, siitä ajasta olemmen noin puolisen vuotta asuneet samassa asunnossa. Ongelma on se, että joka riidan tai pienenkin eripuran jälkeen tunnen, että minä olen syyllinen ja se ongelma suhteessa. Se vain aina kääntyy niin.
Esimerkkejä viime viikoilta:
- mies lainasi minulta (MISSÄ sen omat rahat on?) 20 € lupaa kysymättä ja antoi ne veljelleen. Eikä kuulemma ollut mikään pikku juttu. Ei mun käy sääliksi 20 €, mutta miksi se ei kysynyt?
- myöhästynyt joka kerta kun ollaan jotain sovittu. Miten sen myöhästyminen voi olla mun syytä?
- tullut jostain kumma tapa lupailla uuden elämän aloittamista. Öö, oliskohan nyt menossa 150. uusi elämä?
- mä kerran hermostuin siihen, kun se oli ottanut multa taas 20 € kysymättä ja sitten väitti ettei tiedä missä on. Totesin, että se on varastamista, kun ottaa toiselta, eikä sen jälkeen edes muka tiedä mitä sille rahalle on tapahtunut. Se kysyi, että varastamistako - vastasin, että joo, sitä nimenomaan. Ottiko aika pultit. Juttu loppui silleen, että minä syytän sitä varkaaksi ja rosvoksi syyttä suotta.
Mä tunnen itseni vaan niin tyhmäksi ja saamattomaksi tän asian suhteen. Ja annan kokoajan kaiken anteeksi. Ihan kaiken. Tiedän, että nyt ei kaikki oo ihan kohdallaan, mutta en vaan tiedä mitä nyt tehdä. Neuvoja?
Annan kaiken kokoajan anteeksi.
6
857
Vastaukset
- pummimies
oo niin sinisilmäinen. Asut pummin kanssa! kerro jollekin kaverille niin saat sieltä vahvistusta että mies on pummi jos et sitä itse tajua!
- tosiaankin
tuhlata elämäs toisen kynnysmattona???? Nouse kapinaan ja heitä pummi ulos elämästäs.
- tiedän mistä puhun
haluatko elää tuollaista elämää hamaan hautaan asti??
jos et niin lähde oikeesti hyvän sään aikaan ja kauas....!!!!!! kun annat hänelle anteeksi hänen tekemistään virheitä, luovutat joka kerta päätösvaltaa hänelle.
Lopulta et välitä, ottaako hän sinulta rahaa kympin tai tonnin.
Lupaukset tapojen muuttamisesta, mitä ei tapahdu kertoo myös, ettei tule muuttumaan.
Pian hän syyttää sinua, ettö olet painostanut häntä rikkomaan nuo "Lupaan muuttua" lupaukset. Ellei ole jo niin tehnyt.
Narsisti yleensä pyrkii eri selitysversioin saamaan uhrinsa tuntemaan syyllisyyttä asioista, joihin uhri ei ole syyllinen.
http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/keskustelu/aiheet/narsistinen/me.php- vieläpieni
Totta suurin osa vastauksista. Ja on mua jo syytettykin siitä, että itsehän olen "pakottanut" lupaukset rikkomaan. Vaikka en kyllä aina tiedä, miten senkin olen onnistunut tekemään.
Miten sitä ihminen voikin olla tyhmä. Ja sinisilmäinen. Ja kynnysmatto. Mutta eikö virheistä opi aina? Toivottavasti.
Ystäville en taida kehdata sanoa, hävettää. - ...............
Ja tarkkaan.
Tuo varastaminen: Ei käy päinsä. Eikä edes sekään välttämättä, jos olisi kysymättä ottanut, mutta jos ei tunne tehneensä mitään värää, niin sitten on kyllä paha - se on selvää.
Myöhästymiset: Siitä jäi epäselväksi miten tarkemmin toi keskustelu käy, syyttääkö sinua "Se on sun syy kuin myöhästyin" myöhästymisestä, niin se taas kertoo myös siitä, että kokee olevansa jotenkin ylempänä.
Vakavin asia: Ei rakkaan, kumppanin ja sen "tuen ja turvan arjen pyörteissä" pidä aiheuttaa tunnetta, että ei kelpaa ja on huono. Ja musta tuntuu, että olet tuntenut näin jo jonkin aikaa tossa suhteessa.
Tuo mies tulee aina pönkittämään itseään sillä, että hän on erehtymätön puolijumala ja hänellä on oikeus tehdä mitä vaan. Sä mahdollistat sen tossa suhteessa ja sen hinta on se, että sä olet erehtyväinen, huono, tyhmä maanmatonen, jonka rajoja voidaan polkea. Tolle voi olla vaikka mitä perusteluita tai syitä, mutta mun mielestäni sun ei kannata nyt mistään muusta välittää kuin siitä miten toi suhde sua musertaa ja mitä se pistää sut ajattelemaan itsestäsi. Riidat pitäisi lopettaa, sovuista en nyt tiedä, mutta sä lähdet tosta tilanteesta. Sä et tota piirrettä pysty muuttamaan - usko pois. Te olette olleet yhdessä vain 1,5 vuotta - kuvittelepa mitä se on tulevaisuudessa! Mä veikkaan, että vain pahempaa ja pahimmassa tapauksessa silloin ei puhuta enää vain parikymppisistä ja myöhästelyistä. Nyt kun teillä ei ole lapsia, yhteisiä lainoja ja olette olleet suht vähän aikaa yhdessä, niin irtautuminen ei ole yhtä kivuliasta ja sulle muodostuu vähemmän haavoja ja miehellä valtaa suhteessa suhun. Mä en tykkää yleensä ehdotella toisille jalkojen ottamista alleen ja tuskin suhunkaan tää ehdotus vaikuttaa, jos olet päättänyt olla tossa jumissa. Mutta huonolta näyttää tulevaisuus ja mitä kauemmin olet tuollaisessa suhteessa, sitä helpommin alat uskomaan, että oikeasti olet huono ihminen ja yhä tiukemmaksi se hirttoköysi kaulassas kiristyy. Pois pois pois. Anna oman järkes sanoa se, jonka jo tiedät. Vatut myöhästelyistä tai kakskymppisistä - tuo asenne on se, joka sut musertaa suhteessa. Jo sekin kertoo miten toi on sua alkanut musertamaan, että ylipäätänsä olet tekemisissä tuon ihmisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️731604Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1151047YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä52882- 58831
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74776- 57760
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli73740Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39737Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606027733Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.42716