Muistopaikka verkossa

InMemoriam

Olen nelikymppinen perheellinen ja menettänyt molemmat vanhempani muutaman vuoden sisällä.

oma äitini meni yli viisi vuotta sitten massiiviseen aivoverenvuotoon, ja muistan vieläkin puhelinsoiton aamu seitsemältä sairaalan teho-osastolta, josta olimme kotiutuneet iltaa aiemmin

sen puhelun jälkeen lähdin hetkeksi kävelemään ulos, ja kävelin pitkään

isäni meni muutama vuosi sen jälkeen, yllättäen, suhteellisen hyvinvoivana 76-vuotiaana vanhuksena

itkin jälleen yksin pimeässä whisky-lasi kädessä kuunnellen musiikkia yön pikkutunneille

tästä lähti ajatuksissani liikkeelle juttu havainnolla että kohtalontovereitani on paljon, en ole varmaankaan ensimmäinen ihminen maailmassa, jonka vanhemmat ovat kuolleet, kuolemaa ei vain kohtaa avoimesti missään ja puuttuu luontainen kanava jakaa surua ja muistella edesmennyttä

kenelläkään muulla ikätoverillani ei ollut tuossa vaiheessa kuollut vanhempia, ja ”kokemuksen” vaihtaminen ja tuntojen läpikäynti ei tuntunut luonnolliselta, mitä nyt kahden veljeni kanssa satunnaisesti muistelimme vanhempiamme

sen takia loin omista tarpeista lähtevän palvelun, josta toivon olevan apua muillekin ihmisille surutyössä

www.muistopaikka.fi – käykää katsomassa, ajatukseni oli luoda palvelu jossa ajasta ja paikasta riippumatta, silloin kun siltä tuntuu, voi kirjoittaa, muistella, ja sytyttää vaikkapa kynttilän edesmenneelle läheiselleen ja kutsua muutkin muistelemaan

jos palvelu antaa mahdollisuuden edes yhdellekin ihmisille jakaa suruansa läheisten kesken, se on täyttänyt tehtävänsä

4

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asioita ajatteleva

      Hieno sivusto.

      Itselläni myös ollut ajatuksena samanlainen sivusto, poikkeuksena se että jokainen henkilö voisi jo elinaikanaan tehdä ja täydentää omaa sivua.
      Joku uskottu läheinen sitten päättäisi sivun lopussa.

      Sivuston nimikin olisi ollut enteellinen "final testament".

      Mutta hienoa, teillä sivusto asiallinen ja kehityskelpoinen.

    • We love you

      www.iloveyou.fi

      Jos haluat ilmaista rakkautesi eläviä tai menneitä kohtaan.

    • kasvokirjafani
    • JK

      VAI NIIN

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe