Apulaisoikeuskanslerin sanotaan moittivan VM:ää siitä, ettei se ymmärtänyt vuonna 2002 valmistella autoverolain muutosta sen EU-oikeuden tulkinnan mukaan, joka sai vahvistusta maaliskuussa 2009.
Tässähän haukutaan aivan väärää puuta. KHO antoi Siilin asiassa päätöksensä 16.12.2002. Siinä päätöksessä vahvistettiin se tulkinta, että autoverolle voitiin periä arvonlisävero -nimistä veroa, kunhan autovero ei ole liian korkea. Lakiuudistus tehtiin juuri tämän mukaan.
Siis: apulaisoikeuskansleri ei itse asisaa ollenkaan moiti VM:ää (joka ei tietenkään olisi tuossa tilanteessa voinut muuta tehdäkään), vaan itse asiassa hän moittii KHO:a. Tulkinta elvin laillisuudesta oli nimenomaan KHO:n tekemä. Kun hän ei kaiketi voi toimivaltansa puitteissa suoraan syyttää ylintä tuomioistuinta, pitää ottaa näennäisesti VM kohteeksi.
Aika kummallista laintulkintaa kylläkin, tämä suurenmoinen jälkiviisaus.
apukansleri ja KHO
myötähäpeää.....
1
188
Vastaukset
- virikemies
En minä mutta pojat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462