Kyllä on ihme,että aina pitää saada lisää,vaikka nyt jo on täysi palkka puoli vuotta ,jos jää työttömäksi.Kyllä pistää vihaksi tuo ihmisten ahneus.
Paperiteollisuuden työntekijät on jo hinnoitelleet työnsä niin arvokkaaksi,että sitä ei kannata enää Suomessa tuottaa(paperia siis). Kohta joutuu ulkoistamaan myös satamatyöt .Eiköhän Latviasta tai Liettuasta sais ihan kohtuu hintaista työvoimaa.
Duunarit muistuttaa ahkerasti työnantajan yhteiskuntavastuusta mutta nyt näyttää oma vastuu unohtuvan.
Paperitehtaita alkavat jo ajaa alas, näin se punikki potkii punikkitoveriaan persuksille...
Mä veikkaan,että kymmenen vuoden päästä Suomessa ei yhtäkään AKTläästä ahtaajaa.
Ja siihen päälle liiton 500 päivää. Liitonrahat näillä "avain aloilla" on saman verran kuin tavan duunarin palkka. Mutta ay-terrorismihan on Suomen valtion suojeluksessa.
Miksi pitää saada aina vain lisää liksaa.Minä kait oon tyytyväinen,kun saan ruuan ja asunnon.Eläke on pieni,mutta riittävä.
AY-terrorismi
24
289
Vastaukset
- DDDöööö
luulet että sun eläkerahat maksetaan?
kansaneläke lienee verovaroista, ja työeläke peritään arvioidun vuosiansion mukaan ja siihen päälle vapaaehtoiset eläkevakuutukset. Eli itse ne eläkkeet maksetaan. Luulitko että ne tulee tsaarin pääsiäismunista? Jos ei eläketurva ole riittävä, niin sitte voi syyttää vain itseään huolimattomasta rahankäytöstä.
- Tuunari10
Et tiedä taaskaan mistä jupiset,muutosturva ei ole mikään vuoden ylimääräinen palkka. Media on saanut sinunlaisesi pölvästit näin luulemaan.
- mielenkiintoinen...
ravenlored kirjoitti:
työnantajaa lakkoherkkää punikkia vastaan?
punikki sanan viljely kertoo susta kaiken.
Et taida elää tän päivän maailmassa "vanha jäärä" - jgjgjgjgjgjgjgjgj
kahdesta kolmeen vuoden palkka?Niinhän se Loviisalainen toveri sanoi TV.n uutisissa eduskuntatalon portailla?
mielenkiintoinen... kirjoitti:
Et taida elää tän päivän maailmassa "vanha jäärä"toveri, kelpaisko se?
- nappipeliä!
mielenkiintoinen... kirjoitti:
Et taida elää tän päivän maailmassa "vanha jäärä"olisi tehty sodan jälkeen, jos sotakorvauksia maksellessa työläiset olisivat menneet lakkoon? Olisi varmaat tullut nappi otsaan! Taitaisi olla tarpeen nykypäivänäkin!
- sekään
ravenlored kirjoitti:
toveri, kelpaisko se?
Kaikesta työelämä/riitelystä pitäisi siivota
politiikka hevonvittuun.Asiat asioina. sekään kirjoitti:
Kaikesta työelämä/riitelystä pitäisi siivota
politiikka hevonvittuun.Asiat asioina.jäisi jäljelle? No ainakin se että liittojen välinen solidaarisuus olisi täysin poissa. Jos työpolittinen tilanne olisi terveempi, metalliliitto vaatisi AKT.tä lopettamaan lakon, jotta metalliliiton työntekiöille olisi töitä. Mutta arvooppa kaks kertaa..
- ........
ravenlored kirjoitti:
jäisi jäljelle? No ainakin se että liittojen välinen solidaarisuus olisi täysin poissa. Jos työpolittinen tilanne olisi terveempi, metalliliitto vaatisi AKT.tä lopettamaan lakon, jotta metalliliiton työntekiöille olisi töitä. Mutta arvooppa kaks kertaa..
Jos työpoliittinen tilanne olisi terveempi, olisi metalli tukilakossa.
........ kirjoitti:
Jos työpoliittinen tilanne olisi terveempi, olisi metalli tukilakossa.
TIlanne täällä markkinataloudessa on toisinpäin. Silloin pitää LIIKKUA kun on sen aika. Nyt on kasvun aika. Vienti ja tuonti pitää toimia. Hus, töihin siitä!
- pataäxä
kuolonkorinoita ahnas-ahtaajilta.
Pelko läskiperseessä, että lokoisat kortinpeluut työmaalla ovat ohi.
Niin ne muuten ovatkin, joku tolkku tähän hommaan tulee.- ugi47
Taas fiksu duunari toista vastaan,on työnantaja onnistunu aivopesussaan.
- äölkjghfhjlhköliu
...mitään tarvitse! Nuoret ja työssäkäyvät tarvitsevat muutakin lämpimän paikan syödä ja nukkua! AY-terrorismilla on tähän maahan rakennettu hyvinvointivaltio js maksetaan sinunkin eläkeesi, että älä inise! Mitä tulee työnantajien yhteiskunta vastuuseen lyhykäisyydesssänn se on tämä: pienellä panoksella mahdollisimman suuri voitto! Siinä ei ajatella yhteiskuntaa tai sen hyvinvointia tai miten köyhä pärjää!! Mietitään ja juonitaan poistot mahdollisimman suuriksi ja tulos niiiiiin pieneksi kuin luulee/uskoo verottajan tyytyvän!
Palkansaaja terroristit eivät mitään vähennyksiä veroistaan saa, niitä on karsittu kovalla kädellä ja arvonlisävero kohtelee köyhää ja parempiosaista vähän eri tavalla kuin prokgresiivinen vero! Ahtaajien ansioita on kauhisteltu, en kyllä ymmärrä miksi? Kuka tarvitsee persaukista pätkätyöläistä, joka ei tienaa sen vertaa, että pystyisi maksamaan vuokransa saati eläkeläisten eläkkeitä??? Sinä tai minä tarvitsemme hyväpalkkaisia hyvinvoivia veronmaksajia tähän maahan, ei persaukista sossun asiakasta!Meinaatko että kansainväliset suuryritykset olisivat jollaintapaa solidarisia suomen tovereita kohtaan? Jos/kun yritykset menettevät nyt tilauskantaa, menetävät sopimuksia, suomen metsä, metalli ja elektroniikka teollisuus ottaa nenilleen siihen tahtiiin että hirvittää. Tässä menee nyt sitte viimeaikojen taloudellisen kasvun hyödyt. Maailmalla alkaa olemaan menekkiä, tavaraa pitäisi saada liikkeelle, jotta suomen kansatuote, kansantalous lähtisi nousuun. Mitä tekee lakkoherkkä suomiduunari? No menee lakkoon, silloin kun rauta on kuumaa ja pitäisi takoa! yhteiskuntavastuu, mitä se on. Sahataan omaa oksaa, paskannetaan pesäänsä.
Elinkeinonharjoittaja maksaa itse itselleen työeläkeen, ja samalla lailla suomen ay likkeen halveksima PK yritys maksaa veroja kuin pöhöttynyt viinaan menevä vapun juhlia. Tietysti kansaneläkkeen perusosa tulee, mutta veroja sitä tässä kans maksetaan.. Että älä kitise mitää, vaan mene töihin.- .-.-.-.-.-.-.-.
ravenlored kirjoitti:
Meinaatko että kansainväliset suuryritykset olisivat jollaintapaa solidarisia suomen tovereita kohtaan? Jos/kun yritykset menettevät nyt tilauskantaa, menetävät sopimuksia, suomen metsä, metalli ja elektroniikka teollisuus ottaa nenilleen siihen tahtiiin että hirvittää. Tässä menee nyt sitte viimeaikojen taloudellisen kasvun hyödyt. Maailmalla alkaa olemaan menekkiä, tavaraa pitäisi saada liikkeelle, jotta suomen kansatuote, kansantalous lähtisi nousuun. Mitä tekee lakkoherkkä suomiduunari? No menee lakkoon, silloin kun rauta on kuumaa ja pitäisi takoa! yhteiskuntavastuu, mitä se on. Sahataan omaa oksaa, paskannetaan pesäänsä.
Elinkeinonharjoittaja maksaa itse itselleen työeläkeen, ja samalla lailla suomen ay likkeen halveksima PK yritys maksaa veroja kuin pöhöttynyt viinaan menevä vapun juhlia. Tietysti kansaneläkkeen perusosa tulee, mutta veroja sitä tässä kans maksetaan.. Että älä kitise mitää, vaan mene töihin.Ihan yhtälailla voi peräänkuuluttaa yhteiskuntavastuuta työnantajpuoleltakin ainaisen optiorallin sijaan. Työnantajat käyttivät lamaa härskisti tekosyynä leikkauksille, ja nyt itketään kun työntekijäpuoli käyttää nousukautta omaksi edukseen. Niin tai näin, työnantajien mielestä ei koskaan ole niin hyvät ajat, että tulosta voisi sijoittaa myös työntekijäpuolen hyvinvointiin.
Nämä PK yrittäjät sitten. Ok, maksavat veroja ja omaa eläkettään...kuitenkin samalla nostaen tuen jos toisenkin. Rahan siirtoa taskusta toiseen, ja nämä ressukat kuvittelevat maksavansa eläkkeen "ihan itse".... - sijoitanko?
.-.-.-.-.-.-.-. kirjoitti:
Ihan yhtälailla voi peräänkuuluttaa yhteiskuntavastuuta työnantajpuoleltakin ainaisen optiorallin sijaan. Työnantajat käyttivät lamaa härskisti tekosyynä leikkauksille, ja nyt itketään kun työntekijäpuoli käyttää nousukautta omaksi edukseen. Niin tai näin, työnantajien mielestä ei koskaan ole niin hyvät ajat, että tulosta voisi sijoittaa myös työntekijäpuolen hyvinvointiin.
Nämä PK yrittäjät sitten. Ok, maksavat veroja ja omaa eläkettään...kuitenkin samalla nostaen tuen jos toisenkin. Rahan siirtoa taskusta toiseen, ja nämä ressukat kuvittelevat maksavansa eläkkeen "ihan itse"....Niin niin, mitenkä luulet miten paljon normista PK-yrityksestä nostetaan optioita? Jos muutama suuremman firman pomo nostelee optioita niin ei se tarkoita, että jokainen yrittäjä niitä nostelee. Mietihän pahviaivo miten paljon nostaa optioita yrittäjä joka työlistää vain itsensä, näitähän riittää tässä maassa. Mutta ei taida olla veltosta ahtarista ottamaan vastuuta itsestään vaan muiden on kaikki maksettava. Säälittävää velttoporukkaa.
- ......./\.........
sijoitanko? kirjoitti:
Niin niin, mitenkä luulet miten paljon normista PK-yrityksestä nostetaan optioita? Jos muutama suuremman firman pomo nostelee optioita niin ei se tarkoita, että jokainen yrittäjä niitä nostelee. Mietihän pahviaivo miten paljon nostaa optioita yrittäjä joka työlistää vain itsensä, näitähän riittää tässä maassa. Mutta ei taida olla veltosta ahtarista ottamaan vastuuta itsestään vaan muiden on kaikki maksettava. Säälittävää velttoporukkaa.
Yhdeksän kymmenestä pk-yrityksestä on pelkästään tukiautomaatteja. Kaikki mahdolliset tuet kyllä kupataan, mutta työntekijöille suotaisi minkäänlaista hyvinvointia. JA eiköhän yrittäjä, joka työllistää vain itsensä nosta kaiken firman tuloksen omaan taskuun, talipää.
- kusisukka
varmaan Härmälä optioita.
Jos muistat tai ymmärrät..?- puuliittolainen
Olen itse puuliittolainen.Ollaan seisty jo toista viikkoa näiden mulkkujen takia.Eihän lakon tarkoitus voi olla vahingon tuottaminen toisille työläisille..eihän??? Meidän tehtaalla on yli 700 työntekijää.Suurin osa taas lomautettu,tällä kertaa kiitos AKT;n ja kenen sitten lieneekään..?Juuri kun pahinalkoi olla ohi, niin taas vedettiin matto jalan alta.
En ole provo,enkä porvari vaan vitun vihainen ja velkainen duunari ja meitä on paljon.SYMPATIA ON NYT LOPPU ARVON AHTAAJAT JA TIMO RÄTY.Ihan sama mitä liittotasolla puhutaan,kentän mitta on täysi. - Tuunari10
puuliittolainen kirjoitti:
Olen itse puuliittolainen.Ollaan seisty jo toista viikkoa näiden mulkkujen takia.Eihän lakon tarkoitus voi olla vahingon tuottaminen toisille työläisille..eihän??? Meidän tehtaalla on yli 700 työntekijää.Suurin osa taas lomautettu,tällä kertaa kiitos AKT;n ja kenen sitten lieneekään..?Juuri kun pahinalkoi olla ohi, niin taas vedettiin matto jalan alta.
En ole provo,enkä porvari vaan vitun vihainen ja velkainen duunari ja meitä on paljon.SYMPATIA ON NYT LOPPU ARVON AHTAAJAT JA TIMO RÄTY.Ihan sama mitä liittotasolla puhutaan,kentän mitta on täysi.Sinun mittasi on täysi ymmärrettävästi. Mutta lainan maksuun voi neuvotella vapautuksia ja rahankäytössä on kyllä ollut jotain pielessä jos tämänmittainen lakko saa asiat sekaisin. Sitten kun oma alasi seuraavan kerran lakkoilee muista että ei siihen saa kenenkään ahtaajan/autokuskin mailma kaatua.
- vuokratyö kunniaan
Tuunari10 kirjoitti:
Sinun mittasi on täysi ymmärrettävästi. Mutta lainan maksuun voi neuvotella vapautuksia ja rahankäytössä on kyllä ollut jotain pielessä jos tämänmittainen lakko saa asiat sekaisin. Sitten kun oma alasi seuraavan kerran lakkoilee muista että ei siihen saa kenenkään ahtaajan/autokuskin mailma kaatua.
vuokrafirmoja.On niin mukava olla nytkin rannassa hommissa,ihan hikeä pukkaa.Mukava pomokin kun antaa käyttää tietokonettaan hiljasella...juu ja vielä ylipomo
- raser
vuokratyö kunniaan kirjoitti:
vuokrafirmoja.On niin mukava olla nytkin rannassa hommissa,ihan hikeä pukkaa.Mukava pomokin kun antaa käyttää tietokonettaan hiljasella...juu ja vielä ylipomo
Kuka syrjäytynyt puupää menee töihin vuokrafirmaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618230- 1334654
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.354046- 213338
- 232892
- 292807
- 552663
- 252290
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4022211- 322149