kuoleman suunnittelu

ahdistunut

minulla on ihanat lapset. voin olla heistä erittäin ylpeä äiti. vain lapset pitävät minut tällähetkellä elossa. haluaisin kuolla. niinpä. kuolla. ja vain ja ainoastaan rahan takia. velkaa on vaikka muille jakaa. yksin en selviä niistä. olen miettinyt keinoa miten sen kuoleman kohtaan. en kotona ainakaan. en halua että lapseni löytää minut. junan alle mietin meneväni. en voi niinkään tehdä. millaiset traumat hankin junan kuljettajalle. rekan alle ajo tuntui joskus hyvältä vaihtoehdolta. varma kuolema. mutta taas se pirun omatunto huutaa takaraivossa. ei saa kuskille tehdä traumaa. entäs lääkkeet... en saa varmaan mistään tappavaa annosta. mutta mikä se "huumelaastari" on? mistä sellaisia saa. kipua en nääs kestä. raha on minulle kaiken pahan alku. harmi kun olen tässä tilanteessa. on nyt jo ikävä lapsia. kunpa voisin sanoa että kaikki muuttuu vielä hyväksi.

23

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Eikö tuota velkaa pysty mitenkään järjestelemään esim. velkajärjestelyllä? Kun kyse on kuitenkin vain rahasta. Kyllä perustoimeentulo pitäisi kuitenkin olla varmaa ainakin toistaiseksi Suomessa eli ruokaa tarpeeksi pöydässä ja katto pään päällä...

    • 15+3

      ihana lapseni tappoi itsensä uni ja mielialalääkeillä siis RAHAN ei voi ymmärtää.

      • ahdistunut aloittaja

        otan osaa sinun suruusi.


    • minäminä.

      ... etkä edes halua kuolla.

      Jos tosissas haluaisit niin olisit jo kuollu. Raha on vaikea asia mutta sinänsä merkityksetön. Velkahuolet saa fiksattua jos haluaa.

      Tsemppiä sulle. Jaksat kyllä! Haleja!

      Mulla on tällanen motto: Kaiken saa mitä haluaa, jos vain haluaa tarpeeks.

      Ja uskon siihen ite... Mieti!

      • ahdistunut aloittaja

        enhän minä halua kuolla. mutta kuitenkin kun en näe ulospääsyä tästä ahdingosta niin ei ole vaihtoehtoja. olen tosissani yrittänyt etsiä töitä. kaikki kelpaisi. olen työkkärin sivut kuluttanut jo lähes loppuun ja näiden sivujen kautta olen ilmoituksia laittanut mutta ei onnistu. ja osaamisesta ja tahdosta se ei ole kiinni. voisin vaikka lapioida paskaa jos siitä palkan saan. en siis ole kronkeli. kiitos sinulle kuitenkin haleista sekä hyvistä sanoista. ne otan avoimin mielin vastaan. ehkä tämä on hyväksi kuitenkin täällä kertoa omista mustista ajatuksista koska en pysty niitä kenellekkään kertomaan muuten.


      • Olet arvokas
        ahdistunut aloittaja kirjoitti:

        enhän minä halua kuolla. mutta kuitenkin kun en näe ulospääsyä tästä ahdingosta niin ei ole vaihtoehtoja. olen tosissani yrittänyt etsiä töitä. kaikki kelpaisi. olen työkkärin sivut kuluttanut jo lähes loppuun ja näiden sivujen kautta olen ilmoituksia laittanut mutta ei onnistu. ja osaamisesta ja tahdosta se ei ole kiinni. voisin vaikka lapioida paskaa jos siitä palkan saan. en siis ole kronkeli. kiitos sinulle kuitenkin haleista sekä hyvistä sanoista. ne otan avoimin mielin vastaan. ehkä tämä on hyväksi kuitenkin täällä kertoa omista mustista ajatuksista koska en pysty niitä kenellekkään kertomaan muuten.

        Onko sinulla läheisiä tai sukulaisia jotka voisivat auttaa? Entä lasten isä?
        Suomessahan on myös velkajärjestely olemassa, kannattaa selvitellä toimisiko se kohdallasi.
        Tai jos saisit yhdistettyä kaikki velkasi yhdeksi lainaksi jostain pankista, onnistuisikohan
        se?

        Tärkeintä että sinulla olisi ihmisiä joille voisit jutella murheistasi, jo niistä
        kertominen helpottaa:) Yksin ei saisi jäädä miettimään.

        Missään tapauksessa raha ei ole sellainen asia jonka takia kannattaa elämänsä päättää.
        Se on vain maallista mammonaa. Olen kokenut läheisen itsemurhan joka johtui juuri
        taloudellisista murheista. Kuinka me olisimmekaan häntä auttaneet jos olisimme tienneet!
        Olisimme tukeneet ja auttaneet uuteen alkuun.
        Ennemmin vaikka henkilökohtainen konkurssi kuin itsemurha!

        Me teemme virheitä, ja meidän tulee olla armollisia itseämme kohtaan.

        Olet ainutlaatuinen lapsillesi, muista se


      • ahdistunut aloittaja
        Olet arvokas kirjoitti:

        Onko sinulla läheisiä tai sukulaisia jotka voisivat auttaa? Entä lasten isä?
        Suomessahan on myös velkajärjestely olemassa, kannattaa selvitellä toimisiko se kohdallasi.
        Tai jos saisit yhdistettyä kaikki velkasi yhdeksi lainaksi jostain pankista, onnistuisikohan
        se?

        Tärkeintä että sinulla olisi ihmisiä joille voisit jutella murheistasi, jo niistä
        kertominen helpottaa:) Yksin ei saisi jäädä miettimään.

        Missään tapauksessa raha ei ole sellainen asia jonka takia kannattaa elämänsä päättää.
        Se on vain maallista mammonaa. Olen kokenut läheisen itsemurhan joka johtui juuri
        taloudellisista murheista. Kuinka me olisimmekaan häntä auttaneet jos olisimme tienneet!
        Olisimme tukeneet ja auttaneet uuteen alkuun.
        Ennemmin vaikka henkilökohtainen konkurssi kuin itsemurha!

        Me teemme virheitä, ja meidän tulee olla armollisia itseämme kohtaan.

        Olet ainutlaatuinen lapsillesi, muista se

        omista vaikeuksista on todella vaikeaa puhua rakkaimmilleen. heitä ei halua rasittaa omilla vaikeuksilla. otan osaa sinun suruusi.


    • 4

      Kuinka paljon sinulla sitä velkaa sitten on? Mistä se on kertynyt? ... Ei tarvitse vastata...
      Suosittelin sinua ottamaan sen järjen käteen. Raha ei ole syy tehdä itselleen mitään. Ajattele lapsiasi. Sinä olet heidän elämänsä tarkein ihminen. Mitä jos sinulle tapahtuu jotakin? Heidän elämä murenee. Et kai halua sitä!!
      Paras asia mitä voit tässä tilanteessa tehdä on hankkia ammattiapua masennukseen ja velkoihin. Kumpikaan niistä ei ole ylitsepääsemätön asia.
      Rahaa voi säästää monissa asioissa...
      Jos ajat kalliilla autolla, vaihda halvempaan. Jos asut isossa kalliissa asunnossa, vaihda halvempaan pienempään (Lapsuudenkodissani asuttiin 4 ihmistä 30 neliön yksiössä, koska vanhemmat halusivat maksaa velkoja pois ennen kuin muutimme isompaan asuntoon. Ahdasta ja hieman sekaista kuulemma oli, mutta minulle ne olivat lapsuuden onnellisimpia aikoja) Jos tupakoit, lopeta sauhuttelu. Jos tuhlaat kalliisiin vaatteisiin, lopeta se ja osta enää välttämättömät. Käy kirppiksellä, sieltä voi tehdä hyviä löytöjä ja muista tinkiä. Lopeta turha kuluttaminen.

      ASIAT JÄRJESTYVÄT!!! Kun ne järjestetään. Sinun pitää vain osata pyytää apua!

      Aurinkoa kevääseen ja muista aina että olet TÄRKEÄ ihminen!

      • edelleen ahdistunut

        on totta että lapsieni elämä menisi palaisiksi mikäli kuolisin. he luottavat minuun. olen heidän ainut ihminen johon he luottavat täysin. minun on siis pakko löytää toinen keino millä selvitän asiat. en aja kalliilla autolla enkä ole kyllä itselleni vaatteita ostanut en varmaan pariin vuoteen. en käy illanvietoissa koska se on todella kallista. kenorivin laitan muutaman kerran viikossa ja olen varpaat ristissä jos vaikka voitto tulisi joka auttaisi laskujen maksussa ja voisin taas hengittää vapautuneesti. ja ihan rehellisesti olla parempi äiti kun ei olisi stressiä laskujen kanssa.


    • Auttaja

      siis millä paikkakunnalla?

      • edelleen ahdistunut

        asun porin seutuvilla.


      • Auttaja

        muuttamaan Pääkaupunkiseudulle?Tiedän että se on lasten kannalta hankalaa,mutta elämässä pitää joskus
        tehdä raskaita päätöksiä!

        Kuten joku tusossa kirjoitti,niin velkajärjestely ois varmaan hyvä ratkaisu.

        Lääkäri,sosiaaliohjaaja ja mielenterveystoimistosta saat varmasti myös hyvää apua.

        Itse olen käynyt kovan elämänkoulun,kun puolisoni kuoli 10 vuotta sitten,kaikki meni uusiksi ja velkaakin jäi
        mutta apua sain sitä pitää vaan jaksaa hakea.

        Ja nyt toivon sydämestäni että jaksat hakea apua,itsemurhaa älä tee,se sattuu muuten niin moneen
        sydämeen ja he eivät ikinä siitä selviä,arvet on tosi pahat sen jälkeen ja kulkevat elämässään ikuiset kyyneleet sydämissään.

        Kevät tekee tuloaan,iloitaan siitä ,mitä on vielä ympärillä.

        Lämmin halaus täältä ja voimia tulevaisuuteen,olet ajatuksissani.


      • Olet arvokas
        Auttaja kirjoitti:

        muuttamaan Pääkaupunkiseudulle?Tiedän että se on lasten kannalta hankalaa,mutta elämässä pitää joskus
        tehdä raskaita päätöksiä!

        Kuten joku tusossa kirjoitti,niin velkajärjestely ois varmaan hyvä ratkaisu.

        Lääkäri,sosiaaliohjaaja ja mielenterveystoimistosta saat varmasti myös hyvää apua.

        Itse olen käynyt kovan elämänkoulun,kun puolisoni kuoli 10 vuotta sitten,kaikki meni uusiksi ja velkaakin jäi
        mutta apua sain sitä pitää vaan jaksaa hakea.

        Ja nyt toivon sydämestäni että jaksat hakea apua,itsemurhaa älä tee,se sattuu muuten niin moneen
        sydämeen ja he eivät ikinä siitä selviä,arvet on tosi pahat sen jälkeen ja kulkevat elämässään ikuiset kyyneleet sydämissään.

        Kevät tekee tuloaan,iloitaan siitä ,mitä on vielä ympärillä.

        Lämmin halaus täältä ja voimia tulevaisuuteen,olet ajatuksissani.

        Läheisen itsemurhasta jää musertava syyllisyys. Olisinko voinut tehdä jotain? Miten en huomannut hänen hätäänsä? En toivo tätä kenellekään, olen kokenut sen ja toipuminen kestää pitkään, luultavasti se on elämänikäinen prosessi. Asia jonka kanssa täytyy vain oppia elämään:(

        Apua löytyy ihan varmasti! Ja koskaan ei raha ole arvokkaampi kuin ihmishenki. Meidän täytyy lakata välittämästä mitä muut meistä ajattelevat. Jokainen meistä on yhtä arvokas. Omaisuus ja maine ovat toisarvoisia asioita. Ollaan armollisia itsellemme - meidän ei tarvitse olla täydellisiä. Kaikki tekevät virheitä ja niiden yli täytyy vain päästä.

        Hyvä että kirjoittelet tänne. Murheet kannattaa jakaa, ne vain kasvavat ja kasvavat yksin miettiessä.

        Voimia sinulle! Kevättä ja parempaa kohti mennään!!


      • edelleen ahdistunut
        Auttaja kirjoitti:

        muuttamaan Pääkaupunkiseudulle?Tiedän että se on lasten kannalta hankalaa,mutta elämässä pitää joskus
        tehdä raskaita päätöksiä!

        Kuten joku tusossa kirjoitti,niin velkajärjestely ois varmaan hyvä ratkaisu.

        Lääkäri,sosiaaliohjaaja ja mielenterveystoimistosta saat varmasti myös hyvää apua.

        Itse olen käynyt kovan elämänkoulun,kun puolisoni kuoli 10 vuotta sitten,kaikki meni uusiksi ja velkaakin jäi
        mutta apua sain sitä pitää vaan jaksaa hakea.

        Ja nyt toivon sydämestäni että jaksat hakea apua,itsemurhaa älä tee,se sattuu muuten niin moneen
        sydämeen ja he eivät ikinä siitä selviä,arvet on tosi pahat sen jälkeen ja kulkevat elämässään ikuiset kyyneleet sydämissään.

        Kevät tekee tuloaan,iloitaan siitä ,mitä on vielä ympärillä.

        Lämmin halaus täältä ja voimia tulevaisuuteen,olet ajatuksissani.

        mitä mahdat tarkoittaa tolla muuttamisella? tottakai yritän löytää apua ja varmaan siksi kirjoitin tänne. kenties tämä on se ensimmäinen askel. olen ainakin huomannut että se kuoleman ajattelu on todella typerää koska täysin vieraat ihmiset yrittävät valaa minuun uskoa vaikka ette tunne minua ja koska minulla on uskomaton onni kun lapseni ovat niin mahtavan ihania. minun on pakko onnistua ja olla hyvä äiti.


      • edelleen ahdistunut
        Olet arvokas kirjoitti:

        Läheisen itsemurhasta jää musertava syyllisyys. Olisinko voinut tehdä jotain? Miten en huomannut hänen hätäänsä? En toivo tätä kenellekään, olen kokenut sen ja toipuminen kestää pitkään, luultavasti se on elämänikäinen prosessi. Asia jonka kanssa täytyy vain oppia elämään:(

        Apua löytyy ihan varmasti! Ja koskaan ei raha ole arvokkaampi kuin ihmishenki. Meidän täytyy lakata välittämästä mitä muut meistä ajattelevat. Jokainen meistä on yhtä arvokas. Omaisuus ja maine ovat toisarvoisia asioita. Ollaan armollisia itsellemme - meidän ei tarvitse olla täydellisiä. Kaikki tekevät virheitä ja niiden yli täytyy vain päästä.

        Hyvä että kirjoittelet tänne. Murheet kannattaa jakaa, ne vain kasvavat ja kasvavat yksin miettiessä.

        Voimia sinulle! Kevättä ja parempaa kohti mennään!!

        usein olen miettinyt sellaista lausetta että... meille ei anneta enempää kuin jaksamme kantaa. olen joutunut kyllä pariin otteeseen toteamaan että minun taakka on ollut liian raskas kun sitä yksin joudun kantamaan. kevään odotusta myös sinulle.


      • Auttaja
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        mitä mahdat tarkoittaa tolla muuttamisella? tottakai yritän löytää apua ja varmaan siksi kirjoitin tänne. kenties tämä on se ensimmäinen askel. olen ainakin huomannut että se kuoleman ajattelu on todella typerää koska täysin vieraat ihmiset yrittävät valaa minuun uskoa vaikka ette tunne minua ja koska minulla on uskomaton onni kun lapseni ovat niin mahtavan ihania. minun on pakko onnistua ja olla hyvä äiti.

        tarkoitin että voisit saada helpommin töitä Pääkaupunkiseudulta!


    • hihhulu

      kaikki ei muutu hyväksi tappamalla itsensä.... siitä se todellinen helvetti nimittäin vasta alkaakin... jos et ole uskossa.
      En tiedä miten voisin valaa sinuun uskoa että kaikki järjestyy, mutta kaikki järjestyy. Jätä kaikki huolesi ja murheesi Jeesuksen jalkojen juureen, kaikki rahahuolet, kaikki. Pyydä Jeesusta elämääsi, sydämeesi. Kaikki järjestyy kyllä. Itse todennäköisesti jo tiedät mitä kaikkea pitäisi tehdä että saisit taloutesi kuntoon, ja onhan muut avuliaasti jo neuvoneet mitä tehdä. Mutta. Jos sinulta puuttuu sitkeyttä tai pelkäät kulissien kaatumista, pyydä Jeesus elämääsi. Hän todella vapauttaa turhista peloista, minulta itseltäni lähti shoppailuhimo kokonaan pois kun tulin uskoon, ja en edes tiennyt että minulla on shoppailu himo!! Ja kun rukoilet, siinä on siunaus, kun pyydät esirukousta, siinä on siunaus. Netistäkin löytyy esirukousapua. Ja siunausta on se että asiat järjestyy, siunausta on että oikeat ihmiset astuvat elämääsi oikeilla hetkillä, sattuu sopivia nettisivuja, sopivia kirjoja, asiat järjestyy. Kun Jeesus ottaa asiat hoitaakseen, kaikki järjestyy.

      Niin, oikeastaan haluaisin sanoa jokaiselle joka miettii itsemurhaa- älä tapa itteesi, anna sen sijaan elämäsi täysin 100% Jeesukselle, ilman ehtoja ja ilman vaatimuksia. Kokeile. Jos se elämä ei miellytä, tee itsari vasta sitten. Suosittelen käymään helluntai tai vapaaseurakunnassa. Kokeile. ei maksa mitään!

      • edelleen ahdistunut

        usko pois olen tosiaan rukoillut useasti. mutta kun yritän ja yritän korjata tämän tilanteeni eikä valoa silti näy edes kaukana uskon että yläkerta on hylännyt minut.


      • -ystävä
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        usko pois olen tosiaan rukoillut useasti. mutta kun yritän ja yritän korjata tämän tilanteeni eikä valoa silti näy edes kaukana uskon että yläkerta on hylännyt minut.

        en tiedä kannattaako niinkään luottaa pelkästään tuohon yläkerran apuun...kyllä se mielestäni niin on, että ihmiset ne kannattelee täällä toisia ihmisiä. Jos ei ihminen saa apua hädässään toisilta ihmisiltä niin varmasti masentuu. Moni täällä elämässä oikeastaan kääntää hätää kärsivälle selkänsä ja puhuu esim rukoilemisesta, mutta joskus se on vaan niin että konkreettinen apu, esim. auttaminen raha-asioissa on ainut asia joka voi auttaa toista. toivon sinulle koko sydämestäni kaikkea hyvää, ja että saat apua perheellesi sekä itsellesi...ja osaat myös ottaa apua vastaan jos sitä tarjotaan. asioilla on tapana järjestyä, ja kuule et ole ainut jos tämä yhtään lohduttaa.


      • edelleen ahdistunut
        -ystävä kirjoitti:

        en tiedä kannattaako niinkään luottaa pelkästään tuohon yläkerran apuun...kyllä se mielestäni niin on, että ihmiset ne kannattelee täällä toisia ihmisiä. Jos ei ihminen saa apua hädässään toisilta ihmisiltä niin varmasti masentuu. Moni täällä elämässä oikeastaan kääntää hätää kärsivälle selkänsä ja puhuu esim rukoilemisesta, mutta joskus se on vaan niin että konkreettinen apu, esim. auttaminen raha-asioissa on ainut asia joka voi auttaa toista. toivon sinulle koko sydämestäni kaikkea hyvää, ja että saat apua perheellesi sekä itsellesi...ja osaat myös ottaa apua vastaan jos sitä tarjotaan. asioilla on tapana järjestyä, ja kuule et ole ainut jos tämä yhtään lohduttaa.

        kiitos sinulle sanoistasi


      • e22
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        kiitos sinulle sanoistasi

        Sanot, että omista vaikeuksista on vaikeaa puhua rakkaimmilleen. Tiedän, mitä tarkoitat; oma isäni kuoli vajaa vuosi sitten ja voin tämän vuoksi henkisesti todella huonosti, mutta läheisilleni näyttelen vahvaa. Ei heitä halua huolestuttaa tai rasittaa omilla ongelmilla, ja itsellesi tämä on varmasti vielä vaikeampaa, kun olet äiti. Minusta sinun kuitenkin kannattaisi jakaa taakkaasi lapsillesi, riippuen tietysti heidän iästään. Itse olen 22-vuotias, ja isäni kuollessa äitini kääntyi puoleeni, kertoen, ettei jaksa yksin, vaikka ei minulta mitään vaatinutkaan. Oli minun vuoroni olla vahva ja tukea äitiä, hoitaa raha-asioita ja papereita, ja äiti sai tuntea ettei ole näiden ongelmien kanssa yksin. Myös sinun lapsesi haluavat varmasti tukea sinua, anna heille mahdollisuus! Jo se auttaa, että yhdessä keskustellaan, ja että saa ääneen jaettua murheensa. Tämän jälkeen on heti helpompi alkaa laatimaan suunnitelmia, kuinka tästä noustaan.

        Paljon voimia sinulle! Mihin ikinä tiesi viekään, älä ainakaan ajattele sitä itsemurhaa enää. Äidit ovat maailman tärkeimpiä ihmisiä.


      • edelleen ahdistunut
        e22 kirjoitti:

        Sanot, että omista vaikeuksista on vaikeaa puhua rakkaimmilleen. Tiedän, mitä tarkoitat; oma isäni kuoli vajaa vuosi sitten ja voin tämän vuoksi henkisesti todella huonosti, mutta läheisilleni näyttelen vahvaa. Ei heitä halua huolestuttaa tai rasittaa omilla ongelmilla, ja itsellesi tämä on varmasti vielä vaikeampaa, kun olet äiti. Minusta sinun kuitenkin kannattaisi jakaa taakkaasi lapsillesi, riippuen tietysti heidän iästään. Itse olen 22-vuotias, ja isäni kuollessa äitini kääntyi puoleeni, kertoen, ettei jaksa yksin, vaikka ei minulta mitään vaatinutkaan. Oli minun vuoroni olla vahva ja tukea äitiä, hoitaa raha-asioita ja papereita, ja äiti sai tuntea ettei ole näiden ongelmien kanssa yksin. Myös sinun lapsesi haluavat varmasti tukea sinua, anna heille mahdollisuus! Jo se auttaa, että yhdessä keskustellaan, ja että saa ääneen jaettua murheensa. Tämän jälkeen on heti helpompi alkaa laatimaan suunnitelmia, kuinka tästä noustaan.

        Paljon voimia sinulle! Mihin ikinä tiesi viekään, älä ainakaan ajattele sitä itsemurhaa enää. Äidit ovat maailman tärkeimpiä ihmisiä.

        olet ihana ihminen. kiitos sinulle.


      • Anonyymi
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        olet ihana ihminen. kiitos sinulle.

        Kissa kiitoksilla

        elää.

        Sinä voit haistaa vitun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe