Kun ostaa auton onko mahdollista, että poika on ajoneuvon omistaja / vakuutuksenottaja ja isä haltija? Kysymys on täysi-ikäisestä pojasta.
Omistaja / Haltija
7
3581
Vastaukset
- frangrobba
kaikki on mahdollista,mun tytär omistaa mun moottoripyörän ja se on vielä alaikäinen,vakuutus kylläkin on mun nimissäni
- vaktukset
Se joka on nimetty haltijaks niin hänelle tulee myös laskut. Haltija ottaa vastuun autosta . Älä vaan merkkaa itseäsi ainoaksi omistajaksi. Muutn käy että jos poikasi ajaa kolarin niin sinä ole joka vakkuutuksesta maksaa bonukset.
Tai tolla virityksellä maksaa koko perintökunta.- ...
Miksi pitää vastata jos ei oikeasti tiedä mitään? Tuo on vanha 'mutu' jossa ei ole mitään perää!
- Joo, sano
... kirjoitti:
Miksi pitää vastata jos ei oikeasti tiedä mitään? Tuo on vanha 'mutu' jossa ei ole mitään perää!
Ne on nuo bonukset ja omaetu sotkeneet ihmisen ajatukset niin pahasti, että tuota vanhaa paskaa höpistään vuosikymmenestä toiseen. Missään laissa ei säädetä, että vakuutuksen ottajan pitää olla juuri haltija. Ainoastaan säädetään, että autossa pitää olla pakollinen liikennevakuutus.
- =D
... kirjoitti:
Heh, ne oli tärkeitä ukkoja jotka osasi ennen täyttää sen vanhanaikaisen luovarin. Osattiin ulkoa sormella osoittaa mikä tulee millekin riville =DD.. Sitten tämän tärkeän asiakirjan kanssa marssittiin vakuutusyhtiöön hoitamaan virallisia-asioita.
- tietääjostietää
=D kirjoitti:
Heh, ne oli tärkeitä ukkoja jotka osasi ennen täyttää sen vanhanaikaisen luovarin. Osattiin ulkoa sormella osoittaa mikä tulee millekin riville =DD.. Sitten tämän tärkeän asiakirjan kanssa marssittiin vakuutusyhtiöön hoitamaan virallisia-asioita.
Pojalle ostettiin alaikäisenä auto opetuslupahommia varten. Pantiin poika omistajaksi ja haltijaksi ja lähdettiin vakuutusyhtiöön. Ajatuksena oli, että pojalle alkaa bonukset kertyä samantien. Ei onnistunut - alaikäinen ei saa olla moottoriajoneuvon haltija, omistaja kylläkin. Joten tehtiin yhtiössä luovarit, jossa minusta tehtiin auton haltija ja poika pysyi omistajana. Vakuutukset on haltijan nimissä.
Valitettavasti bonuksia ehti kertyä minulle (turhaan, ellen osta 5v sisällä toista autoa) ja poika aloitti 18v täytettyään keräämisen alusta.
Alkuperäiseen kysymykseen: kysy vakuutusyhtiöstä. Minulla on se tieto, että haltijana joudut olemaan vakuutuksenottaja. Poikasi voi kyllä omistaa auton. tietääjostietää kirjoitti:
Pojalle ostettiin alaikäisenä auto opetuslupahommia varten. Pantiin poika omistajaksi ja haltijaksi ja lähdettiin vakuutusyhtiöön. Ajatuksena oli, että pojalle alkaa bonukset kertyä samantien. Ei onnistunut - alaikäinen ei saa olla moottoriajoneuvon haltija, omistaja kylläkin. Joten tehtiin yhtiössä luovarit, jossa minusta tehtiin auton haltija ja poika pysyi omistajana. Vakuutukset on haltijan nimissä.
Valitettavasti bonuksia ehti kertyä minulle (turhaan, ellen osta 5v sisällä toista autoa) ja poika aloitti 18v täytettyään keräämisen alusta.
Alkuperäiseen kysymykseen: kysy vakuutusyhtiöstä. Minulla on se tieto, että haltijana joudut olemaan vakuutuksenottaja. Poikasi voi kyllä omistaa auton.Liikennevakuutus tehdään pääsääntöisesti haltijalle, koska haltija autoa käyttää tai ainakin pitäisi käyttää. Haltija merkitään auton rekisteritietoihin henkilöksi, joka käytössä auto on omistussuhteista riippumatta. Kun liikennevakuutus tehdään haltijalle, sen riski kohdistuu oikein. Hinta on eri paikkakuntien, iän ja sukupuolen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789