Rauhoittavat ja saattaja

helppiä...

Olen menossa poistattamaan viisaudenhammasta ja saan rauhoittavan esilääkityksen. Pelkopotilas olen ja hammaslääkäri suositteli ehdottomasti noita rauhoittavia noin isoon operaatioon. Minulle kuitenkin sanottiin, että täytyy olla saattaja kun lähtee kotiin. Aika on keskipäivällä ja ei kukaan tuttuni siihen aikaan pääse minua hakemaan. Mitä ihmettä teen? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

13

5358

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM

Aika tyhmää, että annetaan päiväaikoja vai itsekö valitsit. Pitäis olla saattajapalvelu, onko sellaista?

• helppiä...

Sanoin että pitäisi saada mahdollisimman myöhään se aika, mutta ei niillä oikein ole sellaisia. Se myöhäisinkin olisi ollut ihan liian aikainen mahdollisille saattajille :( Saattajapalvelusta eivät ainakaan maininneet mitään, vaikka sanoin että minun on vaikea saada ketään hakemaan.

• taksikaksi

sovit, että kuski hakee sisältä ja saattaa ovelle (sitä nyt ei oo tietty kukaan vahtimassa), mutta sanot niin.

• helppiä...

Taksilla on näillä näkymin tarkoitus mennä kotiin. Vaikka kyllähän tuo hammaslääkäri sanoi ettei mielellään päästäisi minua pois ilman saattajaa. En tullut kysyneeksi että minkä nimisiä rauhoittavia aikovat mulle antaa, mutta kuulemma niiden jälkeen ei saa yksin lähteä ainaskaan kävelemään minnekään varmuuden vuoksi.

• ?????

annos rauhoittavia ja mitä rauhoittavia on tarkoitus ottaa jos ihan saattajaa tarvitaan?!

Taksilla sitten.

• kuus veks

Kyllä saattaja tarvitaan jos kyseessä on muu kun normaali puudutus. Se sitten on lääkäristä kiinni kelpaako Taksi. Epäilen suuresti.
        Mullakin otettiin taannoin poskihammas kirurgisesti pois. Noi viisaudenhampaat yleensä lähtee helposti. Niitäkin neljä poistettu.
        Niin toi saattaja kysymys. Mulla oli koko loppupäivän niin hauskaa, ettei tosikaan. En tiedä mitä anto mut jälkeenpäin kun asiasta puhuttiin niin tuumas vaan "tais tulla vähän reilumpi annostus".

• 77+88
        kuus veks kirjoitti:

Kyllä saattaja tarvitaan jos kyseessä on muu kun normaali puudutus. Se sitten on lääkäristä kiinni kelpaako Taksi. Epäilen suuresti.
        Mullakin otettiin taannoin poskihammas kirurgisesti pois. Noi viisaudenhampaat yleensä lähtee helposti. Niitäkin neljä poistettu.
        Niin toi saattaja kysymys. Mulla oli koko loppupäivän niin hauskaa, ettei tosikaan. En tiedä mitä anto mut jälkeenpäin kun asiasta puhuttiin niin tuumas vaan "tais tulla vähän reilumpi annostus".

Jos asuu kadulla niin eikö lääkäri voi itse saattaa ulko-ovelle. Vai onko nämä hammashoitopalvelut tarkoitettu vain rikkaille?

• eda

Tiedän tuon kun rauhoittavaa lääkettä saa, että miksi siinä pitää olla saattaja. Itse olen myöskin pelkopotilas ja olen hammaslääkärissä saanut 2 kertaa rauhoittavaa ja on ollut ex. poikaystävä aina mukana ainut joka on päässyt tai silloin kun olimme vielä yhdessä. Kun minulta revittiin pari hammasta niin siksi sain rauhoittavia. Kun oli ohi hammaslääkäri niin kun nousin penkilta niin en pystyny pystyssä yhtään, koska se pisti väsyttämään ja laannuttaa hermoi ja eikä pysty kävellä yksin!

Saattaja on siitä mukana, että pääset turvallisesti kotiin ettet joudu auton alle esim. Ja se on hyväksi pelkopotilaille se lääke.. :) Minulla tuo saattaja piti olla vielä muistaakseni 4 tuntia hammaslääkärinkin jälkeen, koska ettei vaan kävisi mitään, mutta jo parin tunnin jälkeen olo oli helpottunut, mutta poski/huuli oli puutunut kyllä. :)

Saattajan tarkoitus on siis, että hän saattaa sinut kotiin ja kattoo, että kaikki on kunnossa ettei sinulle käy mitään, koska pilleri pistää sinut väsymykseen (ainakin minulla) ja jalat oli vähällä lähteä alta pois.

• helppiä...

Voi ei :( Mitähän minä nyt sitten teen kun mitään saattajaa ei ole tulossa? Soitin hammaslääkärille ja kyselin jos aikaa voisi siirtää, mutta seuraavat ajat on ensi syksynä. En voi odottaa niin kauan tuon hampaan kanssa.

• helppiä... kirjoitti:

Voi ei :( Mitähän minä nyt sitten teen kun mitään saattajaa ei ole tulossa? Soitin hammaslääkärille ja kyselin jos aikaa voisi siirtää, mutta seuraavat ajat on ensi syksynä. En voi odottaa niin kauan tuon hampaan kanssa.

...jäädä sinne klinikalle odottelemaan pariksi tunniksi operaation jälkeen?

Itselläni oli sellainen mahdollisuus viisureiden poiston jälkeen ja kun olin lähdössä hammashoitaja kysyi, miten olen menossa. Vastasin että taksilla, mutta menin bussilla. Olin siinä vaiheessa jo aivan tolkuissani, mutta sehän on yksilöllistä.

Minulle annettiin midatsolaamia (Dormicum) suoneen. Vaikuttaa nopeasti, mutta poistuu myös elimistöstä nopeammin kuin esim. varsin yleisesti käytetty diatsepaami.

• helppiä...
        Magnesio kirjoitti:

...jäädä sinne klinikalle odottelemaan pariksi tunniksi operaation jälkeen?

Itselläni oli sellainen mahdollisuus viisureiden poiston jälkeen ja kun olin lähdössä hammashoitaja kysyi, miten olen menossa. Vastasin että taksilla, mutta menin bussilla. Olin siinä vaiheessa jo aivan tolkuissani, mutta sehän on yksilöllistä.

Minulle annettiin midatsolaamia (Dormicum) suoneen. Vaikuttaa nopeasti, mutta poistuu myös elimistöstä nopeammin kuin esim. varsin yleisesti käytetty diatsepaami.

Muuten hyvä idea, mutta vastaanotto pistää ovensa kiinni puoli tuntia sen miun ajan jälkeen. Et puoli tuntia saan odotella siellä kyllä. Ehtiiköhän se vaikutus miten haihtua siinä ajassa? Tärkeintä kai olisi vaan päästä turvallisesti kotiin ja pitkälleen. Ei kai siinä sit enää voi mitään sattua?

• .......
        helppiä... kirjoitti:

Muuten hyvä idea, mutta vastaanotto pistää ovensa kiinni puoli tuntia sen miun ajan jälkeen. Et puoli tuntia saan odotella siellä kyllä. Ehtiiköhän se vaikutus miten haihtua siinä ajassa? Tärkeintä kai olisi vaan päästä turvallisesti kotiin ja pitkälleen. Ei kai siinä sit enää voi mitään sattua?

Jos menisit ihan oikeaan sairaalaan jossa saa olla yön yli

• helppiä...
        ....... kirjoitti:

Jos menisit ihan oikeaan sairaalaan jossa saa olla yön yli

Joo. Aattelin vaan tulla kiittämään vielä kaikkia vastauksista. Hammaslääkärikäynti meni oikein hyvin. Sain rauhoittavat ja lähdin toimenpiteen jälkeen taksilla yksin kotiin. Ei ollut mitään ongelmia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe