nainen lihoaa ja lihoaa...

eräsupseeri

Onko teidän naisten pakko päästää itsenne pulskistumaan heti kun löydätte sopivan miehen? Olen aina ollut urheilullinen ja aktiivinen sekä kunnianhimoinen. Pidän huolta itsestäni. Nainen oli samanlainen aluksi. Nyt hän on alkanut pulskistumaan tajuttomasti. Seurustelua oli takana 1,5 vuotta ennen kuin muutimme yhteen. Nyt olemme asuneet yhdessä reilu puoli vuotta ja naiseni on repsahtanut totaalisesti. Voin antaa jotain myötätuntoa "tytölleni" siitä, että hän jaksaa käydä töissä ja opiskella samanaikaisesti. Se on varmana raskasta, mutta se, että hän urhaa nykyään kaikkensa opiskelulle ja työlle, on mennyt liian pitkälle. Naiseni on vasta 22-vuotias, joten en uskalla kuvitella minkälainen hän on sitten muutaman vuoden päästä. Olen yrittänyt vaihvihkaa mainita tästä, mutta hän syyttää asiasta E-pillereitä. Minua ei haittaisi, vaikka hän lopettaisi työt!

Onko tervettä antaa itsensä lihoa noin 7 kg kahden vuoden aikana? Hän on vielä "mainostanut" minulle, kuinka urheilullinen on. Pelasi pienenä kauan jalkapalloa, kävi naisten kympeissä sekä soutukilpailuissakin kavereittensa kanssa. Nyt hän on oikeasti lopettanut kaiken. Ja mikä pahinta kalja maistuu.

Jotain rajaa asialle? Ja ennen kuin käännytte minua vastaan, haluan todeta, että olen yrittänyt puhua asiasta kauniisti syyttelemättä! Siivoan itse, minkä kerkeän ja yritän laittaa myös ruokaa parhaani mukaan!

Mitä tehdä?

74

5983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *eräs nainen*

      siihen, miten järkevää on ylipäätään pitää ulkokohtaisia asioita hirveän merkittävinä ihmissuhteissa, voisin huomauttaa, että naisilla vaan on ikävä taipumus vähän lihoa iän myötä, siis sen jälkeen kun hektisin nuoruus alkaa olla takana. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka lapsena olisi ollut minkälainen urheilusankari. Kysymys on hormooneista ja naisten ja miesten fysikaalisista eroista, naisten on huomattavasti vaikeampi kontrolloida painoaan, luonto on järjestänyt niin, että nainen kerää "vararavintoa" mahdollista raskautta varten. Naisella on myös vähemmän lihaksia kuin miehellä joten energiankulutus on levossakin pienempi.

      E-pillerit hyvin tyypillisesti lihottavat, joskus jopa huomattavasti enemmänkin kuin 7 kiloa kahdessa vuodessa. Merkillä ja hormoonimäärillä voi olla merkitystä ja eri merkkejä voi kokeilla, mutta jos pillerit sopivat muuten hyvin, niitä ei mielellään halua vaihtaa, koska muita sivuvaikutuksia voi ilmaantua.

      Kuulostaa että tyttöystäväsi elää aika stressaavaa elämänvahetta, aikaa ja voimia ei ehkä liikene urheiluun ja stressi tutkitusti lihottaa sekin omalta osaltaan.

      Huolesi kuulostaa, anteeksi kun sanon suoraan, mutta vähän lapselliselta. Ikää myöten tulee muita ongelmia, voi tulla fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia, vakaviakin. Silloin saatat huomata, kuinka arvokasta on jo pelkästään sekin että on terve, muutama kilo ei siinä merkitse yhtää mitään. Itsellesikin voi jotakin sattua tai tulla sairauksia, arvostat silloin kumppania joka pysyy vierelläsi, tukee sinua ja rakastaa sellaisena kuin olet. Et tule itsekään olemaan mikään nuori adonis koko loppuelämääsi.

      Jos haluat edistää teidän molempien terveyttä ja hyvinvointia rakentavalla tavalla, ehdota vaikka yhteistä "keventämisprojektia" ja sano että olet itsekin sellaisen tarpeessa. Tehkää yhdessä uusia kevyempiä ruokia, aloittakaa jokin yhteinen liikuntaharrastus jne. Nauttikaa toistenne seurasta ja laittakaa toissijaiset asiat syrjään.

      • töttörötöö

        "Huolesi kuulostaa, anteeksi kun sanon suoraan, mutta vähän lapselliselta. I"

        Huoli olisi lapsellinen, jos kyseessä olisi 30-vuotias äiti, mutta nyt puhutaan 22-vuotiaasta nuoresta naisesta. Tuolla tahdilla se on 30-vuotiaana melkoinen sotanorsu.

        Siinä olet oikeassa että laihduttamisen pitäisi olla yhteinen projekti.

        "Silloin saatat huomata, kuinka arvokasta on jo pelkästään sekin että on terve, muutama kilo ei siinä merkitse yhtää mitään. I"

        Tässä ei ole kyse muutamasta kilosta, vaan trendistä. Samalla tahdilla ylipainoa on neljän vuoden kuluttua yli 20 kg.


      • *eräs nainen*
        töttörötöö kirjoitti:

        "Huolesi kuulostaa, anteeksi kun sanon suoraan, mutta vähän lapselliselta. I"

        Huoli olisi lapsellinen, jos kyseessä olisi 30-vuotias äiti, mutta nyt puhutaan 22-vuotiaasta nuoresta naisesta. Tuolla tahdilla se on 30-vuotiaana melkoinen sotanorsu.

        Siinä olet oikeassa että laihduttamisen pitäisi olla yhteinen projekti.

        "Silloin saatat huomata, kuinka arvokasta on jo pelkästään sekin että on terve, muutama kilo ei siinä merkitse yhtää mitään. I"

        Tässä ei ole kyse muutamasta kilosta, vaan trendistä. Samalla tahdilla ylipainoa on neljän vuoden kuluttua yli 20 kg.

        22-vuotiaasta nuoresta naisesta 30-vuotiaaksi äidiksi on yllättävän lyhyt.

        Se, että nainen juuri tuossa iässä lihoo kahden vuoden aikana 7 kg, ei tokikaan tarkoita että vauhti jatkuisi samana elämän loppuun saakka. Se tarkoittaisi tietenkin myös, että elämäntapojen pitäisi jatkuvasti repsahtaa enemmän ja enemmän kunnes koko elämä olisi pelkkää mässäilyä ja juopottelua ja sehän nyt ei kuitenkaan ole taustatietojen valossa kovin todennäköistä.

        Tietysti tässä kuten niin monessa muussakin asiassa on pohjimmiltaan kyse arvoista. Ap:n arvoasteikolla ulkonäöllä ja "muotinmukaisuudella" on ilmeisesti aika paljon merkitystä. Hän pelkää, että seurustelukumppani muuttuu sellaiseksi, ettei hän voi tätä enää arvostaa tai rakastaa. Hänhän jopa sanoo, että ei välittäisi, vaikka tyttöystävä lopettaisi työt, kunhan hän vaan olisi laiha. Minun jo hieman varttuneempaan korvaani tämä kuulostaa äkkiä arvioiden aika kypsymättömältä ajattelulta. Työ ja opiskelu on toimeentulon perusta ja ap:n tyttöystävä on selvästi ymmärtänyt että vaikka nuorena voi tuntua siltä että sitä elää ilmaiseksi ja ikuisesti niin jossakin vaiheessa elämän realitetit tulevat vastaan, toimeentulo on saatava, haaveiden toteuttaminen vaatii sinnikkyyttä, uhrautumista ja ihan raakaa paalua ja jos perhettä haluaa perustaa niin ei sille jälkikasvulle voi ainakaan syöttää vettä haarukalla vaikka se omalle kukkarolle (ja linjoille) sopisikin.

        Voi olla että tällaisille arvoille rakentunut suhde ei kovin kauan tule kestämään tai voi olla että rakkautta ja hyväksyntää kaikesta huolimatta riittää tarpeeksi ja tarvittavaa kasvua tapahtuu ajan myötä. En tiedä. Haluaisin vaan antaa sellaisen vikin että kannattaa keskittyä enemmän siihen ihanaan ihmiseen, joka haluaa elämänsä ja tulevaisuuden toiveensa ap:n kanssa jakaa ja tehdä töitä yhteisen elämän eteen. Jos toista kohtelee kovasti ja ajattelee hänestä katkerasti ja kylmästi, se kyllä näkyy ja tuntuu ja aikaa myöten kariuttaa suhteen.

        Olen itse 3-kymppinen mutta kymmenessä vuodessa on ehtinyt tapahtua niin paljon että näen että ottaisin mieluummin seitsemän kiloa tai vaikka seitsemänkymmentä kuin joitakin niistä asioista jotka oikeasti ovat elämässä vakavasti haavoittavia ja peruuttamattomia. Seitsemän kiloa lähtee helposti seitsemässä viikossa pikku dietillä ja käymällä kävelemässä pururadalla iltaisin. Kuka tahansa kymmenenkin vuotta vanhempi ihminen voisi nimetä elämästään ja kenties parisuhteestaankin useampiakin ongelmia joiden ratkaiseminen on huomattavasti monimutkaisempaa.


      • vinkki vinkki

        E-pillerit todellakin lihottavat naisia, lisäksi ne aiheuttavat haluttomuutta eli seksi ei enää kiinnosta. Ovat siis aivan täydellisiä raskauden ehkäisyyn... :) :)

        Tiesitkö, että myös miehille on omia hekäisypillereitä? Teidän kannattaisi vaihtaa, eli sinä alkaisit käyttää ehkäisyhormoneja ja tyttöystäväsi lopettaisi niiden syömisen. Ehkä se auttaisi laihduttamaan ja lisäksi vois tuoda terää makuuhuoneeseen.


    • lenkille???

      Ei ole muuten tavallista, että naiset muka alkaisi lihoa ja turvota kun sopiva kumppani löytyy vierelle.
      Kyllä se on yleensä niin, että miehet alkaa rupsahtamaan saatuaan naisen "satimeen" ja naiset kyllä pitävät huolta ulkonäöstään.
      Siksi ymmärränkin sinua, ei ole todellakaan mukavaa jos toinen alkaa lihota eikä välitä ulkonäöstään.
      Eri juttu jos sinäkin lihoisit samalla, lihoisitte molemmat sitten :)
      Naisena en ymmärrä niitä naisia jotka eivät huolehdi ulkonäöstään. Joillakin voi tietenkin olla sellaiset geenit, etteivät yksinkertaisesti mahda mitää rupsahtamiselle mutta siltikin....
      Itse näytän miltei tyttöseltä vaikka olen aikuinen nainen (joskus hävettää kun huomattavasti nuoremmilla naisilla pursuu jenkkakahvat vyötäröltä ja mun vartalo on timmissä kunnossa).
      Hiukset, iho, vartalo.......ne täytyy pitää kunnossa.
      Jos mun mieheni alkaisi lihoa, en siitä pitäisi. En tahtoisi nukkua läskin vieressä.

    • Pilleritön

      "urhaa nykyään kaikkensa opiskelulle ja työlle" Yllättäen jos käyttää kaiken hereilläoloaikansa koulussakäyntiin, työssäkäyntiin ja opiskeluun (raportit, tentit yms.), jää yllättävän vähän aikaa (ja voimia) harrastaa liikuntaa, vaikka nuorempana olisi ollut kilpaurheilija. Tyttöystäväsi panostaa nyt omaa tulevaisuutta varten. Kun hänellä on muutaman vuoden kuluttua tutkinto ja työkokemusta on hän todennäköisesti tyytyväinen elämäänsä ja nuo muutamat ylikilot saa pudotettua sitten paremmalla ajalla. Sinä tuskin olet hänen elämässään senää silloin, voin kokemuksesta kertoa, että kaiken tuon opiskelun ja työn tuoman stressin lisäksi on harvinaisen ärsyttävää kuunella, kun ukko valittaa kuinka ei enää saa tarpeeksi huomiota ja kuinka pyllyyn on tullut jokunen lisäkilo. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
      Vaikka mielestäsi hän voisi lopettaa työt, ei se välttämättä ole kovin fiksu ratkaisu. Hänellä on valmistuttuaan sitten se etu, että hänellä on työkokemusta.

      Ja PS. kyllä ne pillerit lihottaa, vaikka jatkaisi samaan tapaan liikkumista ja syömistä.
      Ja PPS. ei ole kaunista tapaa sanoa tuosta aiheesta.

      • Ajan hallintaa!

        En kyllä ymmärrä tuota että ei jää aikaa tai voimia urheilulle. Minä käyn kokopäiväisesti töissä ja sivutoimisesti opiskelen yliopistossa. Koneen ääressä vietän noin 12 tuntia päivässä ja lukemiset päälle. Päivittäin minulle jää kuitenkin aikaa puolen tunnin tai tunnin urheilulle, viikonloppuna enemmänkin.

        En kertakaikkiaan jaksaisi opiskella ja tehdä töitä jos en urheilisi. Tunnin lenkki raittiissa ilmassa tai hikoilu kuntosalilla antaa 2-3 tunniksi lisävoimia työntekoon, opiskeluun ja kotihommiin. Rytmitän päiväni yleensä niin, että 8-16 töissä. Opiskelua kotona noin 19-20 saakka, sitten tunnin urheilu syömisineen ja kokkailuineen 21-22, siinä vähän aikaa murun kanssa seurustelua ja nukkumaan. Ehkä iltalukemiseksi jotain oppikirjaa. Seuraavana päivänä taas sama kuvio. Viikonloppuisin opiskelua noin 9-15, muu aika urheilua ja seurustelua.

        Miettiikääpä miten esim. ulkomisteri Stubb jaksaa harjoitella maratooneille ja triatloneille vaikka työnsä on aika kiireistä ja hektistä?


      • Ajan halintaa!
        Ajan hallintaa! kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä tuota että ei jää aikaa tai voimia urheilulle. Minä käyn kokopäiväisesti töissä ja sivutoimisesti opiskelen yliopistossa. Koneen ääressä vietän noin 12 tuntia päivässä ja lukemiset päälle. Päivittäin minulle jää kuitenkin aikaa puolen tunnin tai tunnin urheilulle, viikonloppuna enemmänkin.

        En kertakaikkiaan jaksaisi opiskella ja tehdä töitä jos en urheilisi. Tunnin lenkki raittiissa ilmassa tai hikoilu kuntosalilla antaa 2-3 tunniksi lisävoimia työntekoon, opiskeluun ja kotihommiin. Rytmitän päiväni yleensä niin, että 8-16 töissä. Opiskelua kotona noin 19-20 saakka, sitten tunnin urheilu syömisineen ja kokkailuineen 21-22, siinä vähän aikaa murun kanssa seurustelua ja nukkumaan. Ehkä iltalukemiseksi jotain oppikirjaa. Seuraavana päivänä taas sama kuvio. Viikonloppuisin opiskelua noin 9-15, muu aika urheilua ja seurustelua.

        Miettiikääpä miten esim. ulkomisteri Stubb jaksaa harjoitella maratooneille ja triatloneille vaikka työnsä on aika kiireistä ja hektistä?

        Lisäyksenä vielä, että urheilemme aika usein muru kanssa yhdessä joten yhteistäkin aikaa löytyy. Love and peace!


    • Ei e-pillereitä...

      Ottakaa käyttöön muu ehkäisykeino kuin e-pillerit (kondomi, kierukka. Käykää yhdessä ehkäisyneuvolassa
      keskustelemassa teille sopivasta ehkäisymuodosta.
      Lähtekää yhdessä lenkille ja katsokaa mitä suuhunne pistätte, jne...

      • meppis

        Taas se nähtiin miten pinnallisia ihmiset nykypäivänä ovat..TAAS tuli vaan esille se hirveääkin hirveämpi asia et kumppani lihoo..so what?? Ei rakkaus kylläkään kiloja katso ja mun mielestäni tuo on äärettömän paha loukkaus naistasi kohtaan tulla häntä tänne avoimesti arvostelemaan et kun on lihonnut sen ja sen verran..niin, entäs sitten??

        Etköhän sinä loppupelissä ole rakastunut kuitenkin tähän naiseen ihmisenä etkä hänen kroppaansa..vai väitätkö ettet häneen ihmisenä olekaan rakastunut vaan rakastuit hänen kroppaansa ja nyt kun hän on lihonnut muutaman kilon niin nyt et enää rakastakaan häntä..??

        Koitahan nyt hyvä mies ottaa taas järki päähän ja mietipä miltä sinusta tuntuisi kun tänne tultais sua julkisesti haukkumaan ja arvostelemaan sun ulkonäköä..tuntuisko kivalta etenkin kun sen kommentin kuulee raakkaasi suusta..?? En voi ymmärtää, en..kyllä jos ihminen aidosti toista rakastaa niin ei siinä kiloihin katsota vaan johonkin ihan muuhun. Onhan munkin miesystävä lihonnut muutaman kuilon siitä kun alettiin seurustelemaan mut ei se mua oo millään tavalla haitannut eikä vähentänyt mun rakkautta häntä kohtaan..

        Että ajattelepa nyt vähän niillä aivoillasi ja mieti oikeesti asioita enneku tuut tänne arvostelemaan tyttöystäväsi olemusta!!


      • töttörötöö
        meppis kirjoitti:

        Taas se nähtiin miten pinnallisia ihmiset nykypäivänä ovat..TAAS tuli vaan esille se hirveääkin hirveämpi asia et kumppani lihoo..so what?? Ei rakkaus kylläkään kiloja katso ja mun mielestäni tuo on äärettömän paha loukkaus naistasi kohtaan tulla häntä tänne avoimesti arvostelemaan et kun on lihonnut sen ja sen verran..niin, entäs sitten??

        Etköhän sinä loppupelissä ole rakastunut kuitenkin tähän naiseen ihmisenä etkä hänen kroppaansa..vai väitätkö ettet häneen ihmisenä olekaan rakastunut vaan rakastuit hänen kroppaansa ja nyt kun hän on lihonnut muutaman kilon niin nyt et enää rakastakaan häntä..??

        Koitahan nyt hyvä mies ottaa taas järki päähän ja mietipä miltä sinusta tuntuisi kun tänne tultais sua julkisesti haukkumaan ja arvostelemaan sun ulkonäköä..tuntuisko kivalta etenkin kun sen kommentin kuulee raakkaasi suusta..?? En voi ymmärtää, en..kyllä jos ihminen aidosti toista rakastaa niin ei siinä kiloihin katsota vaan johonkin ihan muuhun. Onhan munkin miesystävä lihonnut muutaman kuilon siitä kun alettiin seurustelemaan mut ei se mua oo millään tavalla haitannut eikä vähentänyt mun rakkautta häntä kohtaan..

        Että ajattelepa nyt vähän niillä aivoillasi ja mieti oikeesti asioita enneku tuut tänne arvostelemaan tyttöystäväsi olemusta!!

        "väitätkö ettet häneen ihmisenä olekaan rakastunut vaan rakastuit hänen kroppaansa ja nyt kun hän on lihonnut muutaman kilon niin nyt et enää rakastakaan häntä..??"

        entsäs näiden joidenkin miesten selitys siitä" muutama pullo olutta illalla sinne tänne, mitä väliä, vaimo niuhottaa"?


      • grappa
        meppis kirjoitti:

        Taas se nähtiin miten pinnallisia ihmiset nykypäivänä ovat..TAAS tuli vaan esille se hirveääkin hirveämpi asia et kumppani lihoo..so what?? Ei rakkaus kylläkään kiloja katso ja mun mielestäni tuo on äärettömän paha loukkaus naistasi kohtaan tulla häntä tänne avoimesti arvostelemaan et kun on lihonnut sen ja sen verran..niin, entäs sitten??

        Etköhän sinä loppupelissä ole rakastunut kuitenkin tähän naiseen ihmisenä etkä hänen kroppaansa..vai väitätkö ettet häneen ihmisenä olekaan rakastunut vaan rakastuit hänen kroppaansa ja nyt kun hän on lihonnut muutaman kilon niin nyt et enää rakastakaan häntä..??

        Koitahan nyt hyvä mies ottaa taas järki päähän ja mietipä miltä sinusta tuntuisi kun tänne tultais sua julkisesti haukkumaan ja arvostelemaan sun ulkonäköä..tuntuisko kivalta etenkin kun sen kommentin kuulee raakkaasi suusta..?? En voi ymmärtää, en..kyllä jos ihminen aidosti toista rakastaa niin ei siinä kiloihin katsota vaan johonkin ihan muuhun. Onhan munkin miesystävä lihonnut muutaman kuilon siitä kun alettiin seurustelemaan mut ei se mua oo millään tavalla haitannut eikä vähentänyt mun rakkautta häntä kohtaan..

        Että ajattelepa nyt vähän niillä aivoillasi ja mieti oikeesti asioita enneku tuut tänne arvostelemaan tyttöystäväsi olemusta!!

        "Ei rakkaus kylläkään kiloja katso"

        Ei totisesti katsokaan, siitä olen samaa mieltä. Miehenä. Mutta silti erosin jokin aika sitten aika reilusti lihoneesta tyttöystävästäni. Syy oli oikeastaan se, että en enää kokenut häntä haluttavaksi, enkä myöskään halunnut valehdella hänelle pitäväni häntä edelleen kauniina. Rakkaus platonistui. Toisaalta tietysti koin, että elämänarvomme eriytyivät myös jonkin verran, kun hän lakkasi pitämästä huolta itsestään. Itse kuitenkin pidän huolta itsestäni liikunnan ja terveellisten elämäntapojen sekä ruokavalion avulla viimeiseen hengenvetoon asti. Suoraan sanottuna en usko koskaan löytäväni naista, joka ihan aidosti olisi itsestään huolehtiva.

        Valitettavasti fyysinen olomuoto merkitsee suhteessakin jonkin verran, ellei sitten olla vaan "kämppiksiä" ja rakastetaan platonisesti. Pinnallista tai ei, näin se on. Ongelmaksi usein muodostuu myös se, että kun itse pitää itsestään huolta, niin sitä odottaa toiseltakin samaa. Aivan sama asia kun toinen ei polta, niin sitä voi pitää varsin tärkeänä, ettei toinenkaan polta. Jopa niinkin, että erotaan jos toinen alkaa tupakoimaan.


      • Selestes
        grappa kirjoitti:

        "Ei rakkaus kylläkään kiloja katso"

        Ei totisesti katsokaan, siitä olen samaa mieltä. Miehenä. Mutta silti erosin jokin aika sitten aika reilusti lihoneesta tyttöystävästäni. Syy oli oikeastaan se, että en enää kokenut häntä haluttavaksi, enkä myöskään halunnut valehdella hänelle pitäväni häntä edelleen kauniina. Rakkaus platonistui. Toisaalta tietysti koin, että elämänarvomme eriytyivät myös jonkin verran, kun hän lakkasi pitämästä huolta itsestään. Itse kuitenkin pidän huolta itsestäni liikunnan ja terveellisten elämäntapojen sekä ruokavalion avulla viimeiseen hengenvetoon asti. Suoraan sanottuna en usko koskaan löytäväni naista, joka ihan aidosti olisi itsestään huolehtiva.

        Valitettavasti fyysinen olomuoto merkitsee suhteessakin jonkin verran, ellei sitten olla vaan "kämppiksiä" ja rakastetaan platonisesti. Pinnallista tai ei, näin se on. Ongelmaksi usein muodostuu myös se, että kun itse pitää itsestään huolta, niin sitä odottaa toiseltakin samaa. Aivan sama asia kun toinen ei polta, niin sitä voi pitää varsin tärkeänä, ettei toinenkaan polta. Jopa niinkin, että erotaan jos toinen alkaa tupakoimaan.

        Mä oon sun kans niin samaa mieltä siinä että miten joku voi odottaa että sitä rakastetaan semmosena kun se on jos se ei rakasta itse itseään edes sen vertaa että pitäisi itsestään huolta!? Julmaa tai ei mutta ei se (liika) läski ketään kaunista ja ei se ole terveellistäkään ja jos haluaa itse pistää itsensä pilalle epäterveellisillä elintavoilla niin miksi siitä ei saisi huomauttaa? Mua ei kyllä joku muutaman kilon painonnousu haittais jos ei nyt kuitenkaan ihan sohvaperunaksi ala eikä kisko joka päivä pizzaa ja juo kaljaa pullotolkulla päivittäin. Ehkä kyse onkin enempi elintapojen ja arvojen muutoksesta kuin niistä muutamasta lisäkilosta mitkä ehkä olis ollu vältettävissä just niillä aikaisemmilla elintavoilla?


      • Läskit on lepposia
        meppis kirjoitti:

        Taas se nähtiin miten pinnallisia ihmiset nykypäivänä ovat..TAAS tuli vaan esille se hirveääkin hirveämpi asia et kumppani lihoo..so what?? Ei rakkaus kylläkään kiloja katso ja mun mielestäni tuo on äärettömän paha loukkaus naistasi kohtaan tulla häntä tänne avoimesti arvostelemaan et kun on lihonnut sen ja sen verran..niin, entäs sitten??

        Etköhän sinä loppupelissä ole rakastunut kuitenkin tähän naiseen ihmisenä etkä hänen kroppaansa..vai väitätkö ettet häneen ihmisenä olekaan rakastunut vaan rakastuit hänen kroppaansa ja nyt kun hän on lihonnut muutaman kilon niin nyt et enää rakastakaan häntä..??

        Koitahan nyt hyvä mies ottaa taas järki päähän ja mietipä miltä sinusta tuntuisi kun tänne tultais sua julkisesti haukkumaan ja arvostelemaan sun ulkonäköä..tuntuisko kivalta etenkin kun sen kommentin kuulee raakkaasi suusta..?? En voi ymmärtää, en..kyllä jos ihminen aidosti toista rakastaa niin ei siinä kiloihin katsota vaan johonkin ihan muuhun. Onhan munkin miesystävä lihonnut muutaman kuilon siitä kun alettiin seurustelemaan mut ei se mua oo millään tavalla haitannut eikä vähentänyt mun rakkautta häntä kohtaan..

        Että ajattelepa nyt vähän niillä aivoillasi ja mieti oikeesti asioita enneku tuut tänne arvostelemaan tyttöystäväsi olemusta!!

        Voi rähmä,

        Minä ainakin rakastuin naiseni upeaan kroppaan todellakin. Aikaa sille täytyy antaa et ihminen sit rakstuu kunnolla ihan kemioiden puolesta.
        Minä en rakastunut lihavaan ihmiseen, enkä ole koskaan läskejä kattelut millään silmällä. Olen todellakin järkyttynyt jos naiseni lihoais vaikka 10 kg se on EPÄTERVEELLISTÄ jos ei nyt kaikki sitä tiennyt. Ne sairaudet joita liikakiloista tulee löytyy aikas moinen lista. Olen todellakin huolissani rakkaani terveydestä ja haluan hänen elävän terveellistä elämää niin pitkään kuin mahdollista.
        Miksi on lapsellista tai aivotoiminnan heikkoutta jos haluaa pitää puolisostaan huolta???????
        En halua millään muotoa kannustaa ihmisiä lihomaan jonkun turhan tekosyyn turvin. Ihmisellä täytyy olla aikaa pitää itsestänsä huolta. Uskomatonta porukkaa jos uskotellaan et läski on hyvästä voi mahdoton........


    • n30_

      Kyllä sillä on merkitystä jos kumppani päästää itsensä rupsahtamaan - oli sitten kyseessä nainen tai mies! Jos tyttöystäväsi on kuitenkin normaalipainoinen ja painonnousu tasaantuu, kyseessä on varmaankin normaali ikään liittyvä pyöristyminen, naiselliset muodot on luonnon ohjaamat, eivät kaikki huippumallitkaan pysty pitämään runkoaan langanlaihana parin kympin jälkeen. E-pillereillä voi olla jonkin verran vaikutusta, mutta ei se ole riittävä selitys, aina voi kompensoida ruokavaliolla ja liikunnalla. Itse olen ollut saman painoinen 20-vuotiaasta tähän päivään, /- pari kiloa; kun liikunta ja ruokavalio on tasapainossa, ei paino ole ongelma. Nykyinen miesystäväni treenaa säännöllisesti, ja onhan sellaista kroppaa ilo katsella ja kosketella:) Jos naisellasi on oikeasti ylimääräistä painoa, ehkä voisit muistella äänen sitä kuinka kauniilta hän näytti tavatessanne, onko vanhoja valokuvia joita voisitte katsella? Hänen täytyisi itse oivaltaa ja haluta muutosta, jotta laihtuminen onnistuisi. Joka tapauksessa liikuntaa hänen olisi syytä harrastaa, se auttaa jaksamaan myös paremmin töitä ja opiskelua ja kestämään stressiä. Menkää yhdessä kävelylle iltaisin.

      • Kokemusta on

        sanottu, mutta liikuntaa on vaikeaa lisätä, kun koko valveilla olo aika menee herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan.
        En kyllä suosittele muistelemaan (ääneen) sitä miltä hän näytti silloin kun tapasitte. Toistat sitä tarpeeksi usein, niin saat hänet uskomaan, että et pidä hänestä enää. Ja siitä ei oikeastaan seuraa mitään hyvää. Ainakaan suhteen jatkon kannalta.

        Jos naisen perseen koko on sinulle maailman tärkein asia (ainakin tärkeämpi, kuin koulutus, työkokemus, eläkekertymä jne.), niin et pitkälle pötki. Ihan vinkkinä, että sieltä opiskelu/työpiireistä todennäköisesti löytyy joku joka pitää tyttöystävästäsi ihan sellaisena kuin hän on. Eli valita vaan kotona aiheesta tarpeeksi usein, niin voit olla varma, että joku joka osaa arvostaa tyttöystävääsi yritteliäisyyttä ja tavoitteellisuutta (työ ja koulu), ottaa kohta paikkasi :)


      • töttörötöö
        Kokemusta on kirjoitti:

        sanottu, mutta liikuntaa on vaikeaa lisätä, kun koko valveilla olo aika menee herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan.
        En kyllä suosittele muistelemaan (ääneen) sitä miltä hän näytti silloin kun tapasitte. Toistat sitä tarpeeksi usein, niin saat hänet uskomaan, että et pidä hänestä enää. Ja siitä ei oikeastaan seuraa mitään hyvää. Ainakaan suhteen jatkon kannalta.

        Jos naisen perseen koko on sinulle maailman tärkein asia (ainakin tärkeämpi, kuin koulutus, työkokemus, eläkekertymä jne.), niin et pitkälle pötki. Ihan vinkkinä, että sieltä opiskelu/työpiireistä todennäköisesti löytyy joku joka pitää tyttöystävästäsi ihan sellaisena kuin hän on. Eli valita vaan kotona aiheesta tarpeeksi usein, niin voit olla varma, että joku joka osaa arvostaa tyttöystävääsi yritteliäisyyttä ja tavoitteellisuutta (työ ja koulu), ottaa kohta paikkasi :)

        "mutta liikuntaa on vaikeaa lisätä, kun koko valveilla olo aika menee herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. "

        se on prioriteeteista kiini. AP selvästi sanoo että naisen ei tarvitsisi hänen puolesta edes käydä töissä. Jos apn avovaimo mielummin lihoo ja käy töissä kuin elää terveellisemmin, niin kyseä on puhtaasti henkilökohtaisesta arvovalinnasta ja siitä on kyllä aivan turha syyttää muita.

        "han vinkkinä, että sieltä opiskelu/työpiireistä todennäköisesti löytyy joku joka pitää tyttöystävästäsi ihan sellaisena kuin hän on.

        jos avokin elämä oikeasti on "herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. " niin eiköhän se ole ihan yksi lysti vaikka lähtisi litomaan. itse en ainakaan tuollaista meininkiä katselisi kovinkaan kauaa, koska toivon avovaimon käyvän kotona muulloinkin kuin nukkumassa ja syömässä. ja etenkin jos perse levenee vauhtia 7 kg per kaksi vuotta niin sitä parempi mitä nopeammin katoaa.


      • ,.--.,.,-
        töttörötöö kirjoitti:

        "mutta liikuntaa on vaikeaa lisätä, kun koko valveilla olo aika menee herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. "

        se on prioriteeteista kiini. AP selvästi sanoo että naisen ei tarvitsisi hänen puolesta edes käydä töissä. Jos apn avovaimo mielummin lihoo ja käy töissä kuin elää terveellisemmin, niin kyseä on puhtaasti henkilökohtaisesta arvovalinnasta ja siitä on kyllä aivan turha syyttää muita.

        "han vinkkinä, että sieltä opiskelu/työpiireistä todennäköisesti löytyy joku joka pitää tyttöystävästäsi ihan sellaisena kuin hän on.

        jos avokin elämä oikeasti on "herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. " niin eiköhän se ole ihan yksi lysti vaikka lähtisi litomaan. itse en ainakaan tuollaista meininkiä katselisi kovinkaan kauaa, koska toivon avovaimon käyvän kotona muulloinkin kuin nukkumassa ja syömässä. ja etenkin jos perse levenee vauhtia 7 kg per kaksi vuotta niin sitä parempi mitä nopeammin katoaa.

        öö... en minä ainakaan tahtoisi olla rahallisesti riippuvainen kumppanistani. joutuisin aina tilittämään kaikista rahaa vaativista ostoksista jne, no thanks. ja todella kiva irtisanoutua työstä ja olla entistä riippuvainen kumppanista, joka lähtee läksimään heti kun takapuoli kasvaa pari senttiä. jiihaa.


      • töttörötöö
        ,.--.,.,- kirjoitti:

        öö... en minä ainakaan tahtoisi olla rahallisesti riippuvainen kumppanistani. joutuisin aina tilittämään kaikista rahaa vaativista ostoksista jne, no thanks. ja todella kiva irtisanoutua työstä ja olla entistä riippuvainen kumppanista, joka lähtee läksimään heti kun takapuoli kasvaa pari senttiä. jiihaa.

        "en minä ainakaan tahtoisi olla rahallisesti riippuvainen kumppanistani"

        onko perseen levittäminen että äijä hermostuu jotenkin parempi vaihtoehto kuin rahallinen riippuvuus?


      • persettä,
        töttörötöö kirjoitti:

        "en minä ainakaan tahtoisi olla rahallisesti riippuvainen kumppanistani"

        onko perseen levittäminen että äijä hermostuu jotenkin parempi vaihtoehto kuin rahallinen riippuvuus?

        et sä naista halua jos takamuksen on noin tärkeetä näyttää kymmenvuotiaan pepulta.


      • et se
        persettä, kirjoitti:

        et sä naista halua jos takamuksen on noin tärkeetä näyttää kymmenvuotiaan pepulta.

        sinäkään ihan normaalilta vaikuta jos norsua tykkäät köyriä.


      • wertgiuytr
        töttörötöö kirjoitti:

        "mutta liikuntaa on vaikeaa lisätä, kun koko valveilla olo aika menee herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. "

        se on prioriteeteista kiini. AP selvästi sanoo että naisen ei tarvitsisi hänen puolesta edes käydä töissä. Jos apn avovaimo mielummin lihoo ja käy töissä kuin elää terveellisemmin, niin kyseä on puhtaasti henkilökohtaisesta arvovalinnasta ja siitä on kyllä aivan turha syyttää muita.

        "han vinkkinä, että sieltä opiskelu/työpiireistä todennäköisesti löytyy joku joka pitää tyttöystävästäsi ihan sellaisena kuin hän on.

        jos avokin elämä oikeasti on "herätys-kouluun-koulussa-töihin-kotiin-kotitehtävät-nukkumaan. " niin eiköhän se ole ihan yksi lysti vaikka lähtisi litomaan. itse en ainakaan tuollaista meininkiä katselisi kovinkaan kauaa, koska toivon avovaimon käyvän kotona muulloinkin kuin nukkumassa ja syömässä. ja etenkin jos perse levenee vauhtia 7 kg per kaksi vuotta niin sitä parempi mitä nopeammin katoaa.

        "AP selvästi sanoo että naisen ei tarvitsisi hänen puolesta edes käydä töissä."

        Jep, miehen haluamisestahan se työkokemuksen hankkiminen on kiinni.


    • exLuuranko

      "Onko teidän naisten pakko päästää itsenne pulskistumaan heti kun löydätte sopivan miehen?"

      Itseasiassa on. Kun me naiset löydetään Se Oikea Mies, me tahdotaan kerätä vararavintoa, jotta kun joskus alamme kantamaan Tämän Oikean Miehen lasta, raskaus sujuisi parhaimmalla mahdollisimmalla tavalla. Alipainoisilla keskenmenojen riski on suurempi. :) :D No vitsi, vitsi. Mutta ikä oikeasti lihottaa naisia. :) Naiselliset muodot vaativat rasvakerrosta.

      "Naiseni on vasta 22-vuotias, joten en uskalla kuvitella minkälainen hän on sitten muutaman vuoden päästä."

      Ehkä samanlainen kuin nykyään? Minäkin lihoin 17-21 vuosien välillä n. 9kg, mutta sen jälkeen paino tasottui ja on pysynyt samana muutamia vuosia. Okei, jonkun mielestä tuo voi olla tajutonta lihomista, mutta minusta tuo on aika normaalia. En pidä itseäni kauniina alle 50 kiloisena, mutta nyt vajaa 60 kg painavana näytän naiselta, enkä kävelevältä luurangolta. Minulla ei ole myöskään muita alhaisesta painosta johtuvia ongelmia nykyisin. :) (Tosin osa painosta on lihasmassaa, käyn 3x viikossa salilla ja lenkkeilen lisäksi, mutta silti painan paljon enemmän kuin teininä)

      "Onko tervettä antaa itsensä lihoa noin 7 kg kahden vuoden aikana?"

      Tämä riippuu painosta. Jos on normaalipainon alarajoilla tai alipainoinen, niin 7kg ylimääräistä voi todellakin tehdä hyvää. :) Jos taas on jo valmiiksi ylipainoinen, jopa sairaanloisesti, 7kg painonnousu ei ole hyvä juttu.

      "Jotain rajaa asialle? Ja ennen kuin käännytte minua vastaan, haluan todeta, että olen yrittänyt puhua asiasta kauniisti syyttelemättä! Siivoan itse, minkä kerkeän ja yritän laittaa myös ruokaa parhaani mukaan!"

      Asia ei ole mustavalkoinen, kuten huomaat varmasti. :) Jos tahdot puuttua naisesi painoon, suosittelen olemaan puuttumatta siihen suoraan. Puutu mielummin hänen elintapoihinsa, liikunnan puutteseen, kaljan juontiin, epäterveellisiin syömisiin (jos niitä on)... Mutta on todella hienoa että välität ja teet kotitöitä! :)

    • ,.-.,,.-

      Onko teidän naisten pakko päästää itsenne pulskistumaan heti kun löydätte sopivan miehen?
      -riippuu naisesta, itse olen laihtunut sen jälkeen kun aloin seurustella nykyisen poikaystäväni kanssa, mikä on aika hyvä saavutus, ottaen huomioon, että hän omistaa pizzaravintolan.

      mitä jos tyttöystäväsi hankkisi fyysistä liikuntaa vaativan työn? hänen ei tarvitsisi treenailla työn ja koulun ohella.

      et minun mielestäni ole pinnallinen, emmehän edes tiedä paljon nainen alunperin painoi. nainen saattoi olla lähemmäs 60kg alunperin, mutta urheilullinen, ja nyt hän on lähemmäs 70kg ilman sitä aiemmin ollutta lihasmassaa, silloin muutos olisi valtava. ja kyllä kumppanissa on tärkeätä koko paketti, niin ulkoinen kuin sisäinen. minuakin hirvittäisi, jos poikaystäväni alkaisi yllättäen vaikka kaljuuntua... selvitin jo ensimmäisillä treffeillämme, ettei hänen suvussaan esiinny sitä :D minun poikaystäväni sanoo aina suoraan jos joku asia ei miellytä. joskus alamme väitellä siitä, tai joskus olen samaa mieltä, ja saatan tehdä jotakin pikkuisen toisin. harvoin kuitenkaan totaalisesti sivuutan kommenttia. tämä toimii minuun. jos joku mies sanoisi minulle kulta, rakastan kurvejasi, mutta jättäisitkö minun mieliksi tuon kolmannen mokkapalan tänään syömättä, en luultavasti jättäisi. mutta jos poikaystäväni sanoisi hyii kun olet lihonnut siihen minä reagoisin. huom. tyly lähestymistapa ei toimi kaikkien naisten kohdalla.

    • höhö...<3

      "Onko teidän naisten pakko päästää itsenne pulskistumaan heti kun löydätte sopivan miehen?"

      Niin, tämäkin on näköjään vain sukupuolisidonnainen ominaisuus, ja nimenomaan vain naisia (kaikkia naisia) koskeva sellainen ;>

      7 kg? No buhuu, traagista. Mitkäköhän ovat mahtaneet olla neidon alkuperäiset mitat, onko kenties pompattu alipainosta normaalipainoon vai normaalipainon ajarajalta hieman terveempiin mittoihin vai kenties onko menty ylipainon puolelle? Tuokin vaikuttaa.

      Ja todellakin, säälittävät 7 kiloa ja tällainen haloo. Hihulihei jeejee. Pelkästään tuo pieni määrä on voinut tulla ihan sen yhteydessä, että on ns. "kasvanut naiseksi" tai sitten todellakin vaikka sopimattomasta pillerimerkistä tullutta turvotusta.

      "Se on varmana raskasta, mutta se, että hän urhaa nykyään kaikkensa opiskelulle ja työlle, on mennyt liian pitkälle."

      No onpas yllättävää, että aikaa jää muuhun melkoi vähänlaisesti. Hyvähän se on tulevaisuuteensa panostaa ja eiköhän tuokin stressi tuosta aikanaan hellitä ja elämäntavat taas säännöllistyä. Mutta rakastavana(?) puolisona ole ennemmin huolissasi siitä, että tytöllä riittää jaksaminen noiden kaikkien hommiensa kanssa, jos niihin oikeasti menee kaikki aika ja jos näyttää alkavan mennä liian lujaa, niin koita siihen puuttua.

      Mutta hieman suhteellisuudentajua oikeasti. Seitsemän kiloa tuskin on vielä tuollaisen ulinan paikka, paino kuitenkin tuppaa läpi elämän jossain määrin johonkin suuntaan aina muuttuvan -välillä ylös ja välillä alas. Vai väittääkö joku tosissaan, että on koko elämänsä pysynyt tasan tarkkaan samassa painossa (sille joka näin olisi tulossa väittämään, voin kertoa jo näin etukäteen, että en usko ;))

      Jos lukema olisi 70 kg tai vaikka 17kg, niin voisi kitinälle oikeasti löytyäkin myötätuntoa, mutta ei vielä tässä tapauksessa kilomäärä riitä :P

      • hanki uhreiluhullu!

        kannattaa jättää pinnallisesti ajatteleva kehittymätön poikaystävä. Seitsemän kiloa ei todellakaan ole vielä ulinan paikka! Hae itsellesi urheiluhullu tyttöystävä, kyllä niitäkin on.
        Nuo kevyttuotteita popsivat langanlaihat itsensä rääkkääjät vain tahtovat nelissäkymmenissä olla kuivia kuin Kantolan korput! Mutta kuka tykkää mistäkin.
        Tyttörukalla on stressaava työ ja poikaystävä, joka ei hyväksy häntä omana itsenään, ehkäpä siksi on alkanut kalja maistua että aistii että tiirailet vain hänen rasvaprosenttejaan.


      • Naisen elämää
        hanki uhreiluhullu! kirjoitti:

        kannattaa jättää pinnallisesti ajatteleva kehittymätön poikaystävä. Seitsemän kiloa ei todellakaan ole vielä ulinan paikka! Hae itsellesi urheiluhullu tyttöystävä, kyllä niitäkin on.
        Nuo kevyttuotteita popsivat langanlaihat itsensä rääkkääjät vain tahtovat nelissäkymmenissä olla kuivia kuin Kantolan korput! Mutta kuka tykkää mistäkin.
        Tyttörukalla on stressaava työ ja poikaystävä, joka ei hyväksy häntä omana itsenään, ehkäpä siksi on alkanut kalja maistua että aistii että tiirailet vain hänen rasvaprosenttejaan.

        Voi höpö höpö näitä vastauksia! Luullakseni melko nuori naisia, voin olla väärässäkin? Olen itse lähemmäs 40 v. kahden lapsen äiti, uraakin luonut ja kotia hoidellut. Siltikään ei ole mitään tekosyitä, että olisin päästänyt kunnon huonontumaan. Se on jokaisen oma valinta, vaihtaa erit e-pillerit, käyttää päivästä puoli tuntia lenkkipolulla, syödä vähemmän. Raskauskilot voivat olla sitkaita mutta tahdonvoimalla niistä pääsee. Olen ollut itsekin 20-vuotiaana pullukka, tekosyitä riitti silloin mutta kyllä sitä itse jokaisen leivän suuhunsa työnsi. Onneksi pääsin silloin jyvälle painonvartijoiden kuvioista ja sen ansiosta olen ollut jo usean vuoden ajan hyvässä kunnossa. Olen myös itsevarmempi nykyään ja siitä johtuen vähemmän mustasukkainen. Tämä kyllä edesauttaa myös suhdetta.

        Olette erittäin lapsellisia ja kokemattomia, jos kuvittelette ettei ulkonäkö voi vaikuttaa erottisuuteen. Kyllä se vain vaikuttaa ja eroottisuus taas on merkittävä osa parisuhdetta. Se, mikä kiihottaa visuaalisesti, yleensä houkuttelee lähelle ja tutustumaan. Sitten kun suhteen edetessä katoaa se kipinä muutenkin, on vielä pahempaa jos lisäksi se visuaalinen houkuttelevuus on hävinnyt myös. Luuletteko, että ihmisen kiihottuminen on vain pääkopasta kiinni? Vaikka kuinka pidät toisesta ja hän on ihana ihminen, kyllä ulkonäössä täytyy olla jotain mikä sytyttää. En tarkoita normaalia vanhenemista vaan sellaista radikaalia ulkonäön muutosta, johon lihavuus kyllä kuuluu. 7 kg on aika paljon naisessa, tietysti riippuu pituudesta. Olen itse lyhyt, joten jos lihoisin tuon verran niin vaatekokoni muuttuisi arviolta pari numeroa.

        Naiseus tuo kyllä niitä haasteita myöhemmin eteen vielä enemmän ja kyllä sellaista tervettä nöyryyttä kannattaa harjoittaa. Omasta hyvästä miehestä kannattaa pitää kiinni ja kyllä se helpompaa on silloin kun pitää itsestään huolta.


    • siiksi

      mä oon ollu 11-vuotta suhteessa ni päinvastoin oon laihtunut.seurustelun jälkeen kun muutettii yhteen aloin laihutuskuurille ja pudotinkin 10kiloo.kaikki kehuu mua,myös miehen kamut mut eihän se niistä puhu kun huppelissa.laita se eukko dieetille ja elämäntapamuutokseen tai vaiha hoikempi eukko.

      • keijjunen

        Tästä viestiketjusta tuli mieleen, että kun asun täällä Espanjassa ja tuli telkkariohjelma talvesta ja kylmästä ja Suomi oli siinä mukana. Niin sit siel telkkarissa menee keski-ikäisiä pulskia naisia avantoon uimaan ja poikaystävän äiti toteaa: Aika lihavia, eikö?

        Joo, eihän sitä voi kieltää, mutta onpa hän itsekin samanlaisessa kunnossa.. niin jotenkin kuulosti pahalta.. vähän kuin loukkaus suomalaisia naisia kohtaan.

        Ja ei, en ole ruma tai lihava. Tuli vain tämä mieleen.

        Toivoisin, että kaikki suomalaiset alkaisivat huolehtimaan terveydestään ja ulkonäöstään enemmän -niin miehet kuin naisetkin! Jos suomalaiset olisivat norm. painoisia, se ehkäisisi monia sairauksia. Myös alko ja tupakka pois. Sairauksien ennaltaehkäisy on edullisempaa kuin niiden hoito. Ja puhun ihan tosissani, että nyt meidän suomalaisten olisi aika havahtua huolehtimaan itsestämme paremmin. Ulkona odottaa neljä vuodenaikaa, enemmän harrastusmahdollisuuksia!!! Pelkällä elämäntapamuutoksella ja hyötyliikunnalla saa paljon aikaan. Kun harrastaa liikuntaa, syö terveellisesti, nukkuu hyvin, niin jaksaa paremmpin!


    • Karppi09

      Ei se liikunnan puute yksin lihota jos syö oikein.

      Itse syön vähähiilihydraattisesti. Painoni meni 10'ssä vuodessa 30kg ylöspäin ja se viimeinen 10kg tuli vuodessa, joten tuo 7kg / 2v kuulostaa ihan normaalilta. Jokatapauksessa tällä ruokavaliolla pudotin jo 26kg vuodessa! Liikuntaa olen harrastanut todella harvoin tänä aikana.

      Jos aikaa urheilulle ei ole, on vähähiilihydraattinen ruokavalio paras tapa mutta milläs lopetat naiselta makean syömisen??? Se voikin olla toinen juttu.

    • raatavaopiskelija

      Itse olen opiskelija ja käyn töissä koulun ohella. Ennen kun kävin vain töissä minulla oli aikaa harrastaa vaikka mitä ja harrastinkin. Nyt kun koulu alkoi ei yksinkertaisesti riitä aikaa vaikka haluaisinkin ja paino onkin noussut muutaman kilon. Ja jos aikaa joskus jää olen usein erittäin väsynyt, että esim. salille menosta ei olisi paljon hyötyä, kun meinaa nukahtaa juoksumatolle..Ensin olen koulussa vaikka 8-14 ja sitten iltaan töihin 1500 ja pääsen 2130..tässä välissä ei kerkeä, ei riitä kellossa yksinkertaisesti tunnit. Pitäisi kuitenkin yrittää, sillä liikunta saa minut iloiseksi ja paljon energisemmäksi. Nyt olen lähinnä varjo vain entisestä minästäni, innostus ja kiinnostus on tasan nolla kaikkea kohtaan, mistä ennen niin nautin. Menen vain kun robotti paikasta toiseen.

      Ymmärrän tottakai, että jos et ole lihavien naisten perään on sinulla täysi oikeus pohtia tuollaista. Mitä jos kävisitte vaikka iltaisin lenkillä ihan vaan pienellä happihyppelyllä tai kauppareissut yhdessä kävellen? Siinäkin saa extraliikuntaa. Tai pistäkää joku kuntoskaba käyntiin? Lupaa hänelle joku ihana yllätys/matka/lahja tjs. jos hän esim. osallistuu vaikka naisten kymppiin? Mutta yritä saada naisesi vaikka vähentämään työvuoroja, koska minun mielestäni hän on ihan selvästi uupunut koulu- ja työtaakkansa alle.

      Tsemppiä!

      • Perkele miehiä

        Lihoo!!!!!!!!! Tee jotain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • -.-.-.-.-..-

      Hei, Olen itse 26 vuotias nainen ja muutimme poikaystäväni kanssa yhteen viitisen vuotta sitten. Itse olin samassa tilanteessa kuin avopuolisosi nyt, eli opiskelin ja kävin samalla töissä.
      Olin suhteen alussa alipainoinen ja lihoin muutamassa vuodessa kymmenisen kiloa.
      Tämä johtui lähinnä siitä,että yhteen muutettuamme aloin syödä useammin, epäterveellisemmin, enemmän ja myöhempään kuin yksin asuessani. Vuosi sitten teimme avomieheni kanssa elämäntapamuutoksen, karsimme ruokavaliosta pois pizzat, ranskalaiset ja muut pikaruuat. Limsat vaihtuivat sokerittomiin. Aloimme myös käydä yhdessä lenkillä. Yksin en olisi saanut itseäni motivoitumaan, vaikka ymmärsinkin että jotain on tehtävä.

      Peräänkuulutankin nyt teiltä liikunnan lisäämisen lisäksi myös ruokatottumusten läpikäymistä - jo pienillä muutoksilla pääsee pitkälle.

      • zuppa zuppa

        No kyllä minä nyt osittain olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, koska itsekin rakastan pitää itsestäni hyvää huolta liikunnan ja terveellisten elämäntapojen avulla. Oletan että kumppanini pitää huolta itsestään yhtälailla, MUTTA en kuitenkaan tuomitsis tyttöystävääsi 7kg lihomisesta. Mikäli ne ovat tulleet e-pillereistä niin aika usein ne lähtee myös nopeaa pois jos ne lopettaa.

        Joku täällä sanoi ettei usko oikeasti tapaavansa naista joka pitää tosissaan huolta omasta kehostaan niin väitän kyllä että aika kovaa duunia teen kroppani ja hyvinvointini eteen. Harrastan liikuntaa n. 8 kertaa viikossa. Joista puolet ovat melko intensiivisä thainyrkkeily treenejä. En polta ja alkoholia käytän max. kerran kuussa ja sekin on n. 2 lasia viiniä. Ja tämä on ollut jatkunut jo yli 5 vuotta ja tuntuu edelleen hyvältä ja ihanalta! :)


      • grappa
        zuppa zuppa kirjoitti:

        No kyllä minä nyt osittain olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, koska itsekin rakastan pitää itsestäni hyvää huolta liikunnan ja terveellisten elämäntapojen avulla. Oletan että kumppanini pitää huolta itsestään yhtälailla, MUTTA en kuitenkaan tuomitsis tyttöystävääsi 7kg lihomisesta. Mikäli ne ovat tulleet e-pillereistä niin aika usein ne lähtee myös nopeaa pois jos ne lopettaa.

        Joku täällä sanoi ettei usko oikeasti tapaavansa naista joka pitää tosissaan huolta omasta kehostaan niin väitän kyllä että aika kovaa duunia teen kroppani ja hyvinvointini eteen. Harrastan liikuntaa n. 8 kertaa viikossa. Joista puolet ovat melko intensiivisä thainyrkkeily treenejä. En polta ja alkoholia käytän max. kerran kuussa ja sekin on n. 2 lasia viiniä. Ja tämä on ollut jatkunut jo yli 5 vuotta ja tuntuu edelleen hyvältä ja ihanalta! :)

        taidat olla aikamoinen poikkeus! Harvemmin sinun kaltaisiin törmää, tai ainakaan sellaisiin, jotka jatkaisivat itsestään huolehtimista vielä parisuhteessakin. Moni toki huolehtii itsestään silloin kun on yksin.


    • ......

      Ei sitten joku ole naisen elämässä hullusti? Meneekö parisuhteessa muuten hyvin? Onko itsetuntoa jäljellä? Stressaako työ ja opiskelu? Miten sosiaaliset suhteet?
      Yleensä jos lihoo paljon, takana on jotain psyykkistä.
      Tosin saattaahan nainen myös ajatella, että nyt ei enää tartte olla timmissä kunnossa kun on mies haavissa jo, mikä on jo aika säälittävän yleistä..
      Kuitenkin jos liikunta on aikaisemmin kiinnostanu niin syynä saattaa olla se ajanpuute jota työ ja opiskelu aiheuttaa.
      Ette keksisi yhdessä harrastettavaksi jotain liikuntaa vaikka viikonloppuisin? Ja mikä sen romanttisempaa kuin iltakävelyt..

      • ----------

        "Tosin saattaahan nainen myös ajatella, että nyt ei enää tartte olla timmissä kunnossa kun on mies haavissa jo, mikä on jo aika säälittävän yleistä.."

        Ikävä kyllä näin, ja miehenä on hirveän ikävä alkaa asiasta puhumaan mutta oma nainen pysyi hoikassa kunnossa vajaan vuoden ja sitten oltiin jo niin "sitouduttu" että hän pystyikin seuraavan kahden vuoden aikana lihomaan noin 15 kiloa... Ei varmastikaan tahallaan (eihän kukaan liho tahallaan) mutta eipä myöskään kiinnittänyt mitään erityistä huomiota ulkoisen olemuksensa säilyttämiseen.

        Sitä vaan, että pikkuhiljaa vituttaa kun pariutumisessa se ulkonäkö kuitenkin on niin saatanan tärkeää että mieskin saa käydä vuosikaudet salilla ja ravata kalliilla partureilla ja törsätä vaatteisiin että ulkonäkö alkaa kelvata naisille... No luulis että vastineeksi nainen pitää ittensä kunnossa myös suhteessa ollessa... No ei, kun sitten kun ollaan suhteessa niin yhtäkkiä se ulkonäkö ei saakaan merkitä muka mitään. Haistakaaha pitkä vittu jotka tällasta aina ootte sössöttämässä


      • Xena..
        ---------- kirjoitti:

        "Tosin saattaahan nainen myös ajatella, että nyt ei enää tartte olla timmissä kunnossa kun on mies haavissa jo, mikä on jo aika säälittävän yleistä.."

        Ikävä kyllä näin, ja miehenä on hirveän ikävä alkaa asiasta puhumaan mutta oma nainen pysyi hoikassa kunnossa vajaan vuoden ja sitten oltiin jo niin "sitouduttu" että hän pystyikin seuraavan kahden vuoden aikana lihomaan noin 15 kiloa... Ei varmastikaan tahallaan (eihän kukaan liho tahallaan) mutta eipä myöskään kiinnittänyt mitään erityistä huomiota ulkoisen olemuksensa säilyttämiseen.

        Sitä vaan, että pikkuhiljaa vituttaa kun pariutumisessa se ulkonäkö kuitenkin on niin saatanan tärkeää että mieskin saa käydä vuosikaudet salilla ja ravata kalliilla partureilla ja törsätä vaatteisiin että ulkonäkö alkaa kelvata naisille... No luulis että vastineeksi nainen pitää ittensä kunnossa myös suhteessa ollessa... No ei, kun sitten kun ollaan suhteessa niin yhtäkkiä se ulkonäkö ei saakaan merkitä muka mitään. Haistakaaha pitkä vittu jotka tällasta aina ootte sössöttämässä

        Mun mielestä on ylipäätänsä aika tekopyhää laittautua ja yrittää pysyä kunnossa vaan sen takia, että sen miehen sais. Itse kyllä ihan omaksi ilokseni pysyn kunnossa (etunani toki, että työ on sen verran fyysistä, että on vähän pakkokin). Naisillahan se paino herkästi heittelee, mutta sen muutaman kilon saa kyllä nopeasti pois kun semmosia on ilmestyny.

        Tää on vähän tätä samaa rataa, että kun on muutettu yhteen niin unohdetaan huomioida välillä se toinenkin, vaikka suhteen alussa tehdään niin hirmusen romanttisia juttuja toiselle. Onko se alku vaan näyttelemistä ja itsensä markkinoimista sille naiselle/miehelle vai mihinkä se unohtuu? Koskee siis ihan molempia sukupuolia minusta.


      • sdfsdfsdf
        ---------- kirjoitti:

        "Tosin saattaahan nainen myös ajatella, että nyt ei enää tartte olla timmissä kunnossa kun on mies haavissa jo, mikä on jo aika säälittävän yleistä.."

        Ikävä kyllä näin, ja miehenä on hirveän ikävä alkaa asiasta puhumaan mutta oma nainen pysyi hoikassa kunnossa vajaan vuoden ja sitten oltiin jo niin "sitouduttu" että hän pystyikin seuraavan kahden vuoden aikana lihomaan noin 15 kiloa... Ei varmastikaan tahallaan (eihän kukaan liho tahallaan) mutta eipä myöskään kiinnittänyt mitään erityistä huomiota ulkoisen olemuksensa säilyttämiseen.

        Sitä vaan, että pikkuhiljaa vituttaa kun pariutumisessa se ulkonäkö kuitenkin on niin saatanan tärkeää että mieskin saa käydä vuosikaudet salilla ja ravata kalliilla partureilla ja törsätä vaatteisiin että ulkonäkö alkaa kelvata naisille... No luulis että vastineeksi nainen pitää ittensä kunnossa myös suhteessa ollessa... No ei, kun sitten kun ollaan suhteessa niin yhtäkkiä se ulkonäkö ei saakaan merkitä muka mitään. Haistakaaha pitkä vittu jotka tällasta aina ootte sössöttämässä

        "Sitä vaan, että pikkuhiljaa vituttaa kun pariutumisessa se ulkonäkö kuitenkin on niin saatanan tärkeää että mieskin saa käydä vuosikaudet salilla ja ravata kalliilla partureilla ja törsätä vaatteisiin että ulkonäkö alkaa kelvata naisille... No luulis että vastineeksi nainen pitää ittensä kunnossa myös suhteessa ollessa... No ei, kun sitten kun ollaan suhteessa niin yhtäkkiä se ulkonäkö ei saakaan merkitä muka mitään. Haistakaaha pitkä vittu jotka tällasta aina ootte sössöttämässä"

        TOTTA JOKA SANA!

        se on ihan puhdasta paskapuhetta ettei ulkonäkö muka merkkaa mitään. jos mietin viimeisen vuoden naismenestystäni ja vertaan ex-tyttöystäviini, niin käytännöllisesti lähes kaikki jotka haluavat suhteeseen kanssani ovat exiä rumempia ja kaikki jotka antavat lemput ovat exiä kauniimpia.

        samalla flaksi on parantunut saliharrastuksen edistyttyä ja tyylin parantumisen myötä.

        onko tämä muka ihan täyttä sattumaa?


    • 7kg? :D Mää lihon tommosen vaikka kahdessa kuukaudessa jos nikseen tulee ja laihdunki kyllä jos haluan :D Ja hei - jos noin pinnallisesti aattelet nii en kyl tiiä mitä sun pitäis tehdä. Jos oikeesti rakastaa nii ulkonäkö on pääasiassa sivuseikka. Tärkeintä on se toisen sydän ja se luonne. Ainaki musta näin.

      • Nainen vaan.

        Mä luulen että aloittaja on huomionkipeä, mustasukkainen ja yrittää keksiä itselleen selityksen miksi jättäisi naisensa. Tuon tarinan naisen kannalta olisi parempi jos suhde päättyisi.

        Mies, joka arvostelee naistaan noin ikävästi netissä ei ole ansainnut mitään.


      • sdadasdasd

        että tuo on ihan täyttä skeidaa

        " nii ulkonäkö on pääasiassa sivuseikka. "

        ihan täyttä paskapuhetta koko lause.


      • sdadasdasd kirjoitti:

        että tuo on ihan täyttä skeidaa

        " nii ulkonäkö on pääasiassa sivuseikka. "

        ihan täyttä paskapuhetta koko lause.

        Aha? :D Ei mun mies mikään komea ole tai mitään mutta luonne on se mistä siinä pidän eikä ulkonäkö :D Jos joku oikeesti ulkonäköä niin paljon kattoo nii djuu'u. Mikäs siinä sitte. Itselleni se on ainaki sivuseikka - toki jos sulle itelles ei kelpaa nii omapahan on ongelmas :D


    • pituinen?

      Onkse mimmi joku 150-senttinen, kun 7 kilon lisäyksestä tulee noin kova poru?

      • mies, aktiiviliikku

        naamassakin näkyy. ainakin omassa naamassani näkyi kun söin itselleni 7kg lisää kun nostein vähän kovemmin puntteja.


    • ................

      Erosin muutama vuosi sitten. Exän kanssa pysyin hyvin "kuosissa". Ex ei ollut herkkusuu, joten meillä syötin ihan normi ruokaa. Ja meillä oli PALJON seksiä.(Motivoiva ja kiva liikuntamuoto:))

      Eron jälkeen tutustuin nykyiseen puolisooni. Hän puolestaan on loistava kokki. Hän kokee rakkauden teoksi se, että valmistaa jotain loistavaa ruokaa. Ensimmäiset kolme-neljä vuotta meni niin, että söin "kohteliaisuudesta", koska hän oli tehnyt ruokaa ja ylpeänä tarjoili sitä. No, meille naisille kiloja kertyy helpommin, joten painosi hivuttautui salakavalasti liki 8 kg korkeammaksi.

      Lopulta tein päätöksen, etten syö miehen tekemiä ruokia enää kohteliaisuudesta, vaan vain jos oikeasti on nälkä. Lisäksi tietenkin aloin katsomaan muutenkin mitä suuhuni pistän. Muutamassa kuukaudessa ilman mitään tehokuuria kilot karisivat. Pakko silti sanoa, että motivaation ja havainnon on tapahduttava itsessä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voi tehdä.

      Ap kysymykseen siitä, miksi nainen lihoo, niin omalla kohdalla vastaus on selkeä:
      - liian vähän seksiä
      - Mies hemmottelee ruualla serksin sijaan.

    • fromfittofat

      on aivan typerä selittää lihomista vanhenemisella, raskaudella, e- pillereillä, stressillä tai muulla yhtä typerällä. totuus on se, että e- pillerit eivät lihota vaan liikasyöminen lihottaa, raskaus ei lihota vaan huonot elämäntavat lihottavat(ja täytyy siis vielä todeta että raskausaikana usein tulee liikakiloja mutta niitäkin vain muutaman kilon verran rasvaa joka on tarkoitettu imetysjan vararavinnoksi), stressi ei lihota vaan vähäinen liikunta lihottaa. ihmiset keräävät vuosi vuodelta enemmän vararavintoa vyötärölleen ja sitä sitten selitellään ties millä isoluisuudella tai geeneillä ja väitetään vielä samaan hengenvetoon ettei edes koskaan syö juuri mitään. nuorena ihmiset ovat pääsääntöisesti hoikkia koska kasvamiseen kuluu paljon energiaa, mikäli teinien mäkkärimässytys jatkuu aikuisiälle asti niin tuloksena on tadaa: ihrakertymiä vähän sinne sun tänne.

      seksi on osa hyvää parisuhdetta, suhde ilman seksiä ei ole enää parisuhde vaan jotain muuta. hlutakseen seksiä täytyy haluta toista ja se on äärimmäisen vaikeaa jos toinen on vuosien saatossa muuttanut itsensä muodottomaksi möhkäleeksi. siinä ei rakkaus enää paljon auta jos toisen makkarat tuntuvat jo käteenkin luotaantyöntävältä. ikävä totuus mutta näin se on, nyt kaikki laihikselle niin jospa alkaa taas alapääjutut kummasti kiinnostamaan!

      • ---

        "hlutakseen seksiä täytyy haluta toista ja se on äärimmäisen vaikeaa jos toinen on vuosien saatossa muuttanut itsensä muodottomaksi möhkäleeksi. siinä ei rakkaus enää paljon auta jos toisen makkarat tuntuvat jo käteenkin luotaantyöntävältä."

        Juuri näin. Se mikä aiheuttaa seksuaalisen vetovoiman on, ainakin itselleni, TÄYSIN eri asia kuin sellainen rakkaus ja välittäminen ja hellyys, mitä esimerkiksi vanhat pariskunnat (tai nuoremmatkin, mutta pitkään yhdessä olleet) tuntevat toisiaan kohtaan. Ei tuo ensinmainittukaan (jota itse en siis kutsuisi rakkaudeksi mutta monet eivät tee eroa näiden kahden välillä) silti pelkästään fyysistä ole: mutta siihen vaikuttaa toisen ulkoinen olemus käytös ja ulkonäkö erittäin paljon, kun taas jälkimmäiseen ei niinkään. Jälkimmäisen syntymiseen vaaditaan aikaa, ja sinä aikana pariskuntaa pitää yhdessä hyvä seksi ja fyysis-esteettinen vetovoima.

        Kyllä mä voin uskoa että 20 vuoden yhteiselon jälkeen, johon mahtuu paljon hyvää seksiä ja yhteisiä kokemuksia, se todellinen rakkaus ei katoa vaikka toinen lihoisikin. Mutta esimerkiksi 2 vuodessa sellaista aitoa rakkautta ei ole vielä ehtinyt kehittyä, se on mahdottomuus. Jotta älkäähän ihmiset turhaan jeesustelko siellä.


    • n22bmi27

      Kun tapasin aviomieheni, jo toisilla "treffeillä" (olimme luonani) mies ehdotti että lähtisimme ulos ihan vain kävelemään. Olin aina inhonnut koululiikunnasta saakka inhonnut lenkkeilyä yms., ja kauhistuin ajatusta huonokuntoisesta-punaisena-puuskuttavasta-minästä, mutta.. Lähdimme kävelemään. :) Kun yritin päteä ja kulkea rivakasti, mies otti kädestä kiinni ja sanoi että mennään ihan vain hitaasti, ettei meillä ollut kiire mihinkään. Kävelyistä tuli meidän juttumme, yhteinen hetki kiireisen arjen keskellä. Aika vain toisillemme ja aika keskusteluille. Aina ei tarvinnut edes sanoa mitään. Pikkuhiljaa kävely muuttui erittäin mukavaksi ja antoisaksi, kunto koheni ja "pelkän" kävelyn rinnalle tuli liikunnallisia tavoitteita ja intohimoja. Aloin herätä aamulla kukonlaulun aikaan samalla, kun mies teki lähtöä töihin. Puin lenkkivaatteet niskaan, laitoin nappikuulokkeet korville ja lähdin hikoilemaan.

      Itsekin työssä käyvänä opiskelijana tiedän, ettei aikaa aina ole nimeksikään liikunnalle (tai muullekaan). On aikoja, jolloin mieheni on ainoa joka käyttää koiriamme ulkona samalla, kun itse istun koneen ääressä kirjoittamassa esseitä ja raportteja, tai ihan vain lukemassa lukuisiin tentteihin ennen töihin lähtöä/ töiden jälkeen. Aina ei todellakaan ole energiaa enää sormen heilautukseenkaan. Joskus on pakko saada itseltään lupa istahtaa televisionkin ääreen, olla vain. Noiden liikunnattomien kausien jälkeen on taas totuteltava: herättävä aamulla aikaisin 30-60min lenkeille koirien kanssa, löydettävä nautinto liikkumisesta ja suunniteltava aikataulua entistä tarkemmin. Itse olen kirjoittanut kalenteriin ajat lenkeille, kuntosalille, uimiselle, jne. Elämä on hyvin ohjelmoitua tällä hetkellä ja ymmärrän (ja ymmärräthän sinäkin) etteivät kaikki halua elää minuuttiaikataulun kanssa arkeaan ja elämäänsä eteenpäin. Painoa on tullut vuodessa ainakin se 7kg, kiitos stressin ja kiireen. Valmisruuat ovat nopeita (ja epäterveellisiä) vaihtoehtoja itse tehdyn ruuan sijaan, ja sekin jo vaikuttaa. Sanoit, että kumppanisi voisi puolestasi lopettaa työskentelyn, mutta itse en edes harkitsisi moista vaihtoehtoa. Olisi nöyryyttävää maksattaa kaikki laskut toisella, pyytää rahaa vaatteisiin, terveyssiteisiin, kampaajalle, eväsleipiin, jne. En ikinä asettaisi itseäni niin pahasti toisen ehdoille ja armolle. En, vaikka tietäisin että toinen osapuoli olisi sinut asian kanssa ja tätä toivoisi.

      Hyväksyntä puolisolta on myös ehkä maailman tärkein asia, sillä ilman sitä liikunnastakin tulee vain pakko ja ahdistus. Mieheni rakastaa minua edelleen, ja rakkaus tukee päätöksessä laihtua vanhoihin mittoihin. Saan tehdä sen omilla ehdoillani ja omalla ajallani, ilman ulkoa tulevaa painetta. Liikunnan nautinto on edelleen läsnä kun saan itse sen sisäistää.

      Lähtekää kävelylle. Kerro että haluat yhteistä aikaa keskustella ja purkaa stressiä. Kävelkää ja tehkää siitä oma juttunne. Tekee hyvää niin parisuhteelle, kuin teille henkilökohtaisestikin.

    • Res.Vänrikki

      Seitsemän kiloa 2 vuoteen ei ole kovinkaan paljoa. Ehkä hän ei jaksa harrastaa enää opiskelultaan ja töiltään. Ainoa tapa ratkaista ongelma on se että hän rupeaa täysipäiväiseksi opiskelijaksi ja jaksaa siten sitten liikkua enemmän. Tehtäväsi on seuraavanlainen: Teidän on ansaittava enemmän rahaa kun vaimonne ei enää ole töissä, jotta tulisitte toimee tai vaihtoehtoisesti teidän on käytettävä palkkarahasi tehokkaammin.

      Saatte poistua.

    • pullakka_n

      Onneksi ollaan oltu miehen kanssa alusta asti pullukoita, niin moista ongelmaa ei ole tullut :)

    • näkökantoja

      Minusta tässä AP:n kirjoituksessa tulee esille hyvin ap:n oma asenne elemään. Hänelle on tuosta laihuudesta tullut pakkomielle, nythän on niin pop olla kuntosaleilla treenaamassa, varsinkin nämä upserrit, jotka saavat kuntosalikäynnit lähes ilmaiseksi, ovat kaikki kuin juoksukoisia ja älyllinen tasokin on laskenut ihan samaan malliin.

      Liikunnan ja itsensä hoitamisen allekirjoitan täysin, mutta nämä hurahtaneet laihuuden ihannoinit ovat sairautta.

      Tässä tulee kyllä mileenei, kuinka ap huomioi kumppaniaan, mennäänkö sinne harjoiteeluun yhdessä, vai jättääkö hän naisen jatkuvasti kotiin yksin ja menee menojaan, siinä toinen helposti masentuu ja masentunut lihoo.
      Oliskohan kyseessä eräänlainen "heittelle jättö" kyseessä.

      Muuten ne kuntosali maksut tavalliselle ihmiselle ovat aivan kohtuuttomat ja saman asian saa kun liikkuu ulkona päivittäin, lisäksi saa raittiin ilman, jota kuntosalien ilma ei missään nimessä ole.
      Minusta tuo kuntosaleilla käynti on eräänlaista seksin muotoa, ollaan pinnan mukaisissa ja tosi pienissäkin vaatteissa toisten näkyvillä näyttämässä sitä kroppaa, ihan kuin itsensäpaljastajat.

      Minusta kuntosaleilla pitäisi ehdottomasti jakaa tilat, että on miesten puoli ja naisten puoli, tällä varmasti välttyisi moni ihminen ehkä jopa eroamiselta tulevaisuudessa.
      Kaikki liikunta jossa eri sukupuolet ovat lähekkäin toisen kanssa tai samassa tilassa melko alastomana ovat omiaan luomaan vääriä ajatuksia.
      Esim golf-opettaja monesti on suurin piirtein kiinni opettettavassaan ja mokiko näistä opettajista on eronnut. Varmasti löytyy vastaavaa lähentelyä muissakin lajeissa, minusta mäitä mahdollisuuksia pitää yrittää kaikin tavoin saada pois.

    • ....

      Täälä ainakin minun kihlattuni painoi suhteen alussa 97kg. Muutettuamme yhteen mies on laihtunut 85kg:n. Se,että mies laihtui oli se,että aloimme ihan yhdessä käymään kävelyllä ja miehen ruokavaliokin muuttui,kun hänen kanssaan yhteen muutin. Täälä syödään ihan normaalia ruokaa, jonka minä naisena yleensäkkin teen. Itsestäni sen verran,että olen itse pysynyt ihan laihana, silloinkin,kun opiskelin. En ole lihonut nytkään,vaikka opiskelut on suoritettu ja työelämässä vähän väliä olen,kun niitä on tarjolla. Ehkä sekin,kun olen pienestä asti juossut kilpaa,jonka nyt sitten lopetin vuosi sitten,kn vaihdoin salibandyyn. Normaalipainossa olen ainakin painoindeksin mukaan,kun on painoa 45kg ja pituutta 155cm. Kyllä minä ainakin naisena haluan kropan pitää kunnossa ja on ihan itsestään kiinni urheileeko vai ei. Vaikka kyllä se pari kiloakin laihassa ihmisessä helposti huomaa ja olenkin samantien alkanut tekemään jotain,jos niin on käynyt.

    • Aktiivinen seksi

      Seksin puute lihottaa naisia. Aktiivinen seksielämä pitää mielen virkeänä ja kropan kuosissa.

    • withlove;)

      Tää on jo wanha aloitus, mut toivon mukaan aloittaja lukis tän vielä.

      Nimittäin mä NIIN toivon ja uskon, että se sun tyttöystäväsi on jättänyt sut tähän mennessä.

      Sä aloittaja et ole todellakaan mikään saalis! Ihan kun ajattelee, mitä elämänkumppanilta vaaditaan, sä olet tosiaan liian kepoinen. Sulla ei ole kypsyyttä eikä syvyyttä.

      Tiedoksesi, että sulla oli täysin terve, onnellinen, ahkera, opiskeleva ja reippaasti vielä työssäkin käyvä tyttöystävä. Sä nillitit muutamasta kilosta ja menetit hänet (tovon mukaan)... Parempaa et tule saamaan. Saat ehkä hetkellisesti hoikemman, mutta kun ajatellaan loppuelämää...

      Tää aloittajan nainen tulee menestymään myös loppuelämässään. Ja hän löytää miehen, ehkä on jo löytänyt, joka arvostaa häntä sellaisena kuin on. Hän saa perheen, lapsia ja lapsenlapsia, jos hyvin käy. Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka tukevat toisiaan hyvien ja pahojen päivien läpi. Ja niitä, jotka kävelevät vanhuksina käsi kädessä.

      Sä salipelle jäät yksin tai elät jonkun pintaämmän kanssa, joka kyllä on sun kaltaisesi. Se vaihtaa sut sit heti timmimpään tai parempaan kun sulta lähtee tukkaa tai sairastut vaikkapa niin vakavasti että et voi liikkua. Ja se on noiden kirjoitustesi perusteella sulle ihan oikein.

    • SporttiSanna

      Pillerit voi toki vaikuttaa jonkin verran. Itse laihduin 3-4 kg, kun lopetin pillereiden syömisen. Tai se oli sellaista turvotusta. Avovaimosi voisi kokeilla vaikka pilleri-merkin vaihtamista? Onko hän maininnut asiasta lääkärille, kun on käynyt tarkastuksissa?

      Voisitteko liikkua yhdessä? Houkuttele hänet lenkille tai keksikään joku uusi mukava liikuntaharrastus. Kokatkaa terveellistä ruokaa jne.

      Aikaisemmin täällä jotkut ovat kirjoittaneet hyvin ikävään sävyyn tyttöystävästään tyyliin, "muijani on lihava sika" ja toiset miehet huomauttelevat jatkuvasti, että perseesi on levinnyt ym. Et vaikuta sellaiselta idiootilta. Toisaalta 7 kg ei ole vielä kauhean paljon, ehkä paino pysähtyy eikä kehity samaa tahtia koko ajan. Et voi vaatia sitäkään, että toinen pysyy kokoajan samoissa mitoissa missä tavatessanne?

      Ystäväni mies on kehittänyt valtavan kaljavatsan josta kaikki hänelle huomauttelevat. Onhan se terveysriskikin, jos kovasti lihoo. Ja toinen saa olla syystä huolestunut. Ja mikäpä ettei myös ulkonäöllisistä syistä, tietyn rajoin...

      Itselläni on tilanne, että minulla ja miehelläni on alle 3 v lapsi ja käyn töissä. Miehellä pitkät työpäivät ja hän ei katso lasta sen aikaa, jotta pääsisin liikkumaan. Alkuun katsoi, mutta napisi niin, että päätin jättää liikkumisen. Ainoa keinoa on ottaa lapsi mukaan lenkille rattaissa tai liikkua työmatkat. En viitsisi lapsen päiväkodissa oloaikaakaan pidentää sillä, että menen salille tai lenkille.

    • joopjuu

      Öh, 7 kiloa vuodessa on aika pieni, varsinkaan kun ei tiedä yhtään näkyykö tuo painon nousu edes missään. On eri asia lihoa 7 kiloa alipainoisena, normaalipainoisena tai ylipainoisena. Itse oli parinkympin alussa vielä kropaltani kuin pikkupoika ja painokin oli sen mukainen, näytin lähinnä anorektikolta, vaikka söinkin kuin hevonen, sitten parin vuoden sisällä kroppani päätti kasvaa naiseksi ja kiloja tuli yli kymmenen lisää, vähensin tässä vaiheessa syömisiäni ja liikuin hyvin. En usko hetkeäkään, että minun olisi parempi laihuttaa itseni tuohon, se nimittäin lähinnä minimoisi ruokani syömishäiriöisen ihmisen ruokatapoihin. Lisäksi olen ihan hyvilläni, että olen saanut rinnat ja jonkinsortin lantion, enkä ole tikkusuora luuranko, jonka luut tuntuvat jopa perseestä. Edelleenkin olen normaalipainon alarajoissa, mutta omaampa sentään jonkinlaisen kropan. Ja ihan tiedoksi, ihan ikä tähän vaikutti, katsos kun tytöistä tulee jossain vaiheessa naisia.

      Ja ei se painon nousu tuossa iässä vielä tarkoita sitä, että se tulee jatkumaan. 22 vuotias on niin järettömän nuori, että 7 kilon nousu saattaa olla oikeasti ihan iän tuomaa. Tuli vain alotuksesta mieleen, että tämä mies kuvittelisi, että nyt kun kerran tuli noita kilomääriä tuon verran niin se varmasti tulee jatkumaankin.
      Mutta no, asiasta sen enempää tietävänä on oikeasti vaikea sanoa juuta tai jaata loppujen lopuksi. Onhan toki olemassa näitä ihmisiä jotka lopettavat vain yksinkertaisesti pitämästä itsestään huolta ja sitä painoa alkaa kertyä toden teolla. Se on oikeastaan lähinnä ennemminkin surullista, koska yleensä sellaisen takana onkin sitten jotain muutakin.

    • että silleen.

      Nainen lihoo parisuhteessa yleensä vasta sitten, kun häntä kohdellaan kuin paskaa.

      Katso peiliin.

    • Olalle vie!

      Mitä Eräupseeri aikoo sitten tehdä kun tukka alkaa lähteä päästä, mutta puoliso kukoistaa karistettuaan kilonsa tai löydettyään itsetuntonsa nuorten miesten katseiden alla? Onnea matkaan! ;)

    • lifemocker

      eihän 7 kiloa nyt vielä paljon ole...

    • paino-ongelmainen

      Toisilla paino sahaa ees sun taas. Itse kuulun niihin ihmisiin. Olen lihonnut vuodessa rapiat 10kg (johtuen surusta ja huonosta elämäntilanteesta), jos enemmänkin. Välillä saatan laihtua samat mokomat.

      Ei kumppania painon takia valita. Tasapainoisilla tosin saattaa paino pysyä samassa ja niillä, keillä sattumoisin on asiat hyvin mm. perheasioissa. Jos ei nyt sentään liho satakiloiseksi tai laihdu alle 50kg, niin eniten tulisi merkitä toisen luonne, yksilön kasvot ja muut ominaisuudet.

      Ja hei, kaikki rupsistuu iän myötä. Siihen sopii varautua tai voi hakea pumpattavan barbaran seuraksi!

    • nainen avoliitossa

      Minä ymmärrän kyllä ap:ta hyvin, joillain naisilla, niinkuin miehilläkin, on taipumus päästää itsensä rupsahtamaan kun kumppani on löytynyt. Itse olen seurustellut 2 vuotta avomieheni kanssa ja reilun vuoden olemme asuneet yhdessä. Olen laihtunut 15 kiloa tuona aikana. Ja olen sanonutkin miehelleni, että painoni ei nouse yhtään ennen kun lapsia tehdään! Tottakai näytän mieheni mielestä paremmalta tänä päivänä kun olen hoikka ja mikä tärkeintä, minun on itse helpompi olla kropassani!

    • 50 vee

      tässäpä vanha ketju mutta varmasti aina ajankohtainen. Itse harrastin kovasti ratsastusta parikymmentä vuotta, ei lihottanut e-pillerit eivätkä 3 lastakaan. Mutta ei maistunut kaljakaan. Lisäksi koira vaati päivittäistä lenkkiä. Nyt eronneena ja uudessa suhteessa olevana jo viiskymppisenä olen edelleen samoissa mitoissa kun ennenkin, ratsastus on jäänyt mutta tilalle tullut muita harrastuksia mm. pilatesta. Enkä ole päästänyt itseäni rupsahtamaan muutenkaan vaikka tämä nykyinen mies ollut siis jo kolmisen vuotta. Mun mielestäni on toisen kunnioittamista myös se että huolehtii ulkonäöstään. Jos ihminen ei huolehti edes ulkonäöstään, miten muu huolehtiminen: tulevat lapset ja koti jne.

      Mun mielestä on aika kliseistä sanoa että ei kumppania valita painon takia. Se on tosiasia että toiset eivät vain pidä pyöreistä/ylipainoisista ja toiset eivät pidä laihoista joten on aikamoinen pettymys jos toinen lihoo pienessä ajassa (ja nyt en puhu sairaudesta jolle ei voi mitään). Myönnän itse, vaikka en pinnallinen olekaan, että jos toi rakas tossa yhtäkkiä lihoisi 15 kg niin haluaisinko häneltä seksiä joka päivä sitten enää. Onko hän sitten enää haluttava .... tuskin olisi ja silloin meidän suhde muuttuisi platoniseksi :(

      • Lapsen kanssa

        Liikunnan harrastaminen ja itsestään huolehtiminen on haastavaa kun täytyy kuskata lapsi mukaan joka paikkaan. Ihan pientä ei voi viedä kuntosalien "lapsiparkkiin". Onhan niitä tietysti juoksurattaita, polkupyörään saa lapselle istuimen tai kärryn ja työmatkat voi liikkua tai käydä "yöjuoksulla"... Mutta paljon helpompaa se oli, kun ei ollut lapsia. Sai mennä töistä suoraan salille tai koska vaan jne.

        Voihan lapsettomillakin olla pitkät työpäivät tai jos töiden lisäksi opiskelee niin toisaalta ymmärrettävää, että ei enää illalla lähteä mihinkään. Mutta toisaalta liikunta voi piristää, varsinkin ulkoilmassa tapahtuva, jos on kokopäivän ollut sisällä töissä.

        Joskus saattaa olla myös kausia, että liikunta ei kiinnosta. Kipinä voi syttyä taas uudestaan.


    • voihanvag..

      noi hormonaaliset ja vauvakilot sun muut on ihan paskapuhetta. Mä oon 26 ja edelleen yhtä hoikka ku 18 vuotiaana, enkä ees treenaa mitään erikseen vaan touhuan koko ajan jotain ja syön siinä välissä jne. se on se mussuttaminen ja kaljan kittaaminen mikä lihottaa, ei pillerit ja ties mitkä tekosyyt. Kuinka paljo tollanen e-pillerin kokonen komponentti painaa ? 7 kg? ja se jämähtää reisiin ?

      Eikä se nyt helvetti miehen syy oo jos akka alkaa lihoo. Tuntuu et suurimmalla osalla naisista on kyllä ihan käsittämättöiä selityksiä asioille.. Mä häpeän sukupuoltani, anteeks.

      • lifemocker

        ei vaan sä olet fiksu yksilö, naiset vaan ei halua ottaa itse vastuuta omasta elämästään ja tekemisistään


    • Tui-Ha

      NAINEN LIHOO:

      A. kun ei ole seksuaalisesti tyydytetty (onko sulla liian pieni hänelle/ etkö tiedä mitä sängyssä tehdään?-jäykkyys petipuuhissa toimii vain alapäässä ;))

      B. Syö E-pillereitä (VÄÄRIÄ!)

      C. Kokee elämänsä muuten huonona, epätyydyttävänä

      D. Ei yksinkertaisesti vain ole onnellinen, syitä voi olla monia.


      Nainen syö siis saadakseen nautintoa edes jostain, koska sinä et mitä ilmeisemmin pysty sitä hänelle antamaan.

    • Tumblari

      Aloittaja voisi todellakin aloittaa vaikka käymään lenkillä/salilla/uimassa yhdessä tyttöystävänsä kanssa esim. kerran, kaksi viikossa, kun kummallekin sopii.

      Meillä mies on saanut 2½ vuoden aikana 20 kiloa lisää massaa. Aluksi se oli lihasta, sitten tuli plösähdysvaihe ja sitten hän laihdutti n. 5 kiloa rasvaa pois. Mie en mitään sanonut missään vaiheessa, vaikka huomasinkin tämän lisäpainon kertymisen.

      Miulle on tullut lisää painoa samassa ajassa n. 3-4 kiloa myöskin siksi, että opiskelin ja kävin töissä samaan aikaan. Tällä hetkellä oppisopimuskoulutuksella saan opiskelut mahtumaan työaikaan eli kokopäiväduunia painan orjapalkalla. Aloitin omasta halusta käymään salilla äskettäin, koska aiemmin en ehtinyt ja opintotuella ei montaa salikäyntiä Helsingissä makseta, ellei opiskele yliopistossa.

      Kuitenkin kiireisimpinäkin aikoina olemme käyneet yhdessä lenkillä hölkäten tai pyöräillen, kävelyillä ja uimassa. Ja tosiaan kävelyt olivat väh. 1 h ja pyörälenkit n. 10 kilometriä. Jaksaa sitä toista katella pidempään kun tekee yhdessä asioita, vaikka sitä painoa tulisikin toiselle lisää.

      P.S. Kaikki eivät liho e-pillereistä. Mie laihduin niillä 4 kiloa alussa. :)

      • BtheW

        Sie kuule laihuit alussa harrastamalla aktiivista seksiä :)


    • Kannatteekattoa

      Olikos tyttölläsi isot rinnat mihin ihastiut aikoinasi? Nämä neidit tuppaavat keräämään rasvaa ajan myötä muas muualle kroppaansa se on vain fakta.

      Entäs miltä sen mutsi näyttää? Siitä näkee kanssa mitä on odotettavissa kun geenit ikävä kyllä periytyy kanssa. No tämä ei auta tässä tilanteessa tietenkään mut muille miehille vinkiksi että tsekkaa nämä jutut jos pelkää naisensa lihomista.

    • Fiksu likka

      Mitäs ap teit? Se flikkaha oli tosi fiksu!!! Söi ja joi ja testasi oltko rakastunut häneen vai hänen ulkonäköönsä... Olit vain ulkonäköön siis, jos et itse sattunut huomaamaan.... Nainen etsii persoonansa, luonteensa ym rakastajaa. Tollaset ulkonäköön vain rakastuneesta saa lempattua pois tollaselle pikku lihomiskikalla. ja sit ku se on lempattu, palataan takas normaalielämään ja tsekataan onko seuraavaksin kundi rakastunut minuun vai ulkonäköni. Tollase ulkonäköön rakastuneet pettää herkimmin yms. Todenn jos olisit sietäny parin kg lihomisen, parin vuoden kuluttua tyttösi olisi palannut taas kuosiin ja todennut ettet ole hänen ulkonäkönsä perässä juoksemassa. Ja kaikki olisi ollut ennallaan..

    • Nainen

      On pakko tulla huomauttamaan, että ketään eivät e-pillerit taianomaisesti lihota, ellei puske ruokaa suuhun kahta kauheammin eikä liiku. Olen syönyt pillereitä neljä vuotta, ja ylimääräiset kilot tulivat vasta vuosi sitten koska en liikkunut _mitenkään_ pitkään aikaan. Nyt on ihannepaino taas otettu takaisin ja pillerit edelleen messisä.

      Älkää kuunnelko naisia, jotka sanovat että ihan vain pillerien vika. Itsekurista se on kiinni.

    • älfauros

      potkase se läski pellolle

    • mieti tuota

      Olen huomanut itsessäni saman, no pakostakin, kun kokonumero on kasvanut tän suhteen aikana kolmella!!

      Oon nyt viikkotolkulla miettinyt miksi, kun tuntuu ettei suhde toimi enää... Tajusin etten ole onnellinen näin. Tiedostin että mieheni ei tee mitään onnellisuuteni eteen ja en rakasta häntä enää. Tai.. luulen etten ole koskaan rakastanutkaan.

      Omalta osaltani luulen siis että lihomiseeni liittyy tää onneton parisuhde. Ehkä sillä kumppanillasi on sama. On niin onneton kanssasi, ettei jaksa edes huolehtia itsestään. Ei rakasta sinua enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe