Vertaaminen exiin

Rakastunut 1980

Ollaan tässä seurusteltu tyttöystäväni kanssa joitakin viikkoja. Hän on aivan ihana, suloinen, mukava ja kaikinpuolin täydellinen. Olen rakastunut.
Elin aiemmin täysin epärehellisessä avioliitossa ja eron tullessa voimaan olin helpottunut ja päätinkin etsiä rehellisen kumppanin.
Löysin ja salailtavaa meillä ei ole.
Tyttö tai siis naisystäväni (ollaanhan jo kolmekymppisiä) kertoileekin mielellään existään, heidän vioistaan ja syistä miksi hän on jättänyt heidät aikanaan.
Olen kuulemma täydellinen, ei mitään vikoja ja vieläpä hyvä sängyssäkin. Kuulemma.
Nyt mua toisaalta ahdistaa nuo vertailut. Sanoinkin eilen että täysin täydellistä kumppania ei olekaan. Jossain vaiheessa jotain löytyy kuitenkin mikä ärsyttää tai suututtaa mutta ne "viat" vaan on hyväksyttävä kun parisuhteeseen ruvetaan.
Olenkin alkanut pelkäämään että saan pakit kuitenkin ennemmin tai myöhemmin kun suhde vakiintuu pidemmälle. Asia vaivasi minua ja otin sen puheeksi. Hän vakuutti kuitenkin että turha pelätä ja ota iisisti ei hän hylkää minua. Sen jälkeen olikin hieman vaivaannuttava tunnelma eikä oikein tiennyt miten olisi keskusteluja aloitellut.
Olen vaan niin rakastunut että pelottaa jos tämä kaatuukin. Toisaalta menneisyyden haamut vaivaa ja monet pettymykset.
Onko muilla samoja kokemuksia tai vinkkejä tähän elämään?
Olen lomautettuna ja nyt on aikaa asustella naisystäväni luona ja olemme näinollen päivittäin tekemisissä.

3

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytfytfk

Mielestäni tuollaiset existä höpöttelyt ei kuulu parisuhteeseen, niistä helposti nousee negatiivisia tunteita vaikkei jutut sinänsä negatiivisia olisikaan.

Sinun pitää muistaa että parisuhteessa on aina se mahdollisuus että sinut jätetään. Tai että itse päädyt jättämään sen toisen. Sinun pitääkin tähdätä tulevaan positiivisin mielin ja nauttia siitä mitä sinulla nyt on. Älä missään tapauksesa rupea suurentelemaan päässäsi tätä asiaa, sillä varmasti pilaat suhteen. Älä myöskään rupea vaatimaan kumpaaniltasi vakuuttelua siitä ettei hän ikinä jätä sinua, eihän tuollaista voi luvata varsinkaan noin alkuvaiheessa. Itse kokisin sellaisen aikamosena roikkumisena ja tukahduttamsena kun en saisi itse tunnustella fiiliksiäni rauhassa.

Älä anna menneisyyden haamujen pilata mitä sinulla nyt on. Monilla meillä on pettymyksiä ja rankkojakin kokemuksia takana. Mutta ei niiden saa antaa pilata nykyistä ja tulevaa. Mieti jos vanhana yhtäkkiä tajuat että annoit parin nuoruuden kokemuksen pilata kaiken sen mitä vielä oli jäljellä.

• Rakastunut 1980

Olenkin hänelle sanonut että ex vaimoani en tuo esille mutta jos hän siitä jotain aluaa tietää niin saa rohkeasti kysyä ja paljon hän kysellyt onkin.
        Hän ei toisaalta ole koskaan asunut kumppaneidensa kanssa yhteistaloudessa toisin kuin itse useamman vuoden jakanut asunnon toisen kanssa.
        Erilaiset elämät ollu mutta paljon pidämme samoista asioista.
        Itselläni vain on se että en lähde leikkimään suhteilla ja ihmisten tunteilla vaan haluan että asiat kerrotaan suoraan.
        Hän halusi heti facessakin ilmoittaa seurustelevan kanssani, esitteli minut heti suvulleen ja parille ystävälleen yms ja tuo tuntui todella ylentävältä ja mukavalta ja tunsin itseni tosi otetuksi.
        Kaikenlisäksi nämä ihmiset ovat todella mukavia ja vieraanvaraisia.
        Mutta keskustelumme aiheutti sen että hän ei nyt ole juurikaan soitellut tai lähetellyt ahkeraan viestejä työpaikaltaan niin kuin aiemmin teki, kommentoinut facebookissa mitään ja ollut muutenkin poissaoleva.
        Pelkään et olen jotain mokannut silkkaa ajattelemattomuuttani ja haluaisinkin lähteä kotiin hetkeksi mutta olemme jo sopineet viikonlopuksi elokuva illan ja ostaneet liput sekä menemme ulos syömään.
        Hän sanoo rakastavansa minua mutta tarkoittaako hän sitä vai mielisteleekö vain?

• karnevaal m
        Rakastunut 1980 kirjoitti:

Olenkin hänelle sanonut että ex vaimoani en tuo esille mutta jos hän siitä jotain aluaa tietää niin saa rohkeasti kysyä ja paljon hän kysellyt onkin.
        Hän ei toisaalta ole koskaan asunut kumppaneidensa kanssa yhteistaloudessa toisin kuin itse useamman vuoden jakanut asunnon toisen kanssa.
        Erilaiset elämät ollu mutta paljon pidämme samoista asioista.
        Itselläni vain on se että en lähde leikkimään suhteilla ja ihmisten tunteilla vaan haluan että asiat kerrotaan suoraan.
        Hän halusi heti facessakin ilmoittaa seurustelevan kanssani, esitteli minut heti suvulleen ja parille ystävälleen yms ja tuo tuntui todella ylentävältä ja mukavalta ja tunsin itseni tosi otetuksi.
        Kaikenlisäksi nämä ihmiset ovat todella mukavia ja vieraanvaraisia.
        Mutta keskustelumme aiheutti sen että hän ei nyt ole juurikaan soitellut tai lähetellyt ahkeraan viestejä työpaikaltaan niin kuin aiemmin teki, kommentoinut facebookissa mitään ja ollut muutenkin poissaoleva.
        Pelkään et olen jotain mokannut silkkaa ajattelemattomuuttani ja haluaisinkin lähteä kotiin hetkeksi mutta olemme jo sopineet viikonlopuksi elokuva illan ja ostaneet liput sekä menemme ulos syömään.
        Hän sanoo rakastavansa minua mutta tarkoittaako hän sitä vai mielisteleekö vain?

Minun Naisystäväni puhui paljon exästä ja kertoi paljon paljon tarinoita joita en osannut odottaa. Paljon oli sellaista mitä en osaa määrittää ja rinastin ne aina pahimpaan mahdolliseen. Se sai minut tuntemaan suurta kipua sisälläni ja pelkäsin että mitä minulle nyt tapahtuu kun näin paha olo on.

Hiljalleen aloin saada ajatusta jossa halusin kovasti osoittaa kiitosta siitä että kertoi niitä asioita. Kiitän häntä hänen rehellisyydessään tuossa asiassa. En pahalla niin että vihaisin häntä (vaikka niitäkin tunteita paljon koin)vaan että hän poisti mahdoliisuuden pimittää kaikki se. Hän näytti kaikki korttinsa ja tämä asia toi tullessaan yhteisen mahdollisuuden. Mahdollisuus siis aina on, teko ei sitä poistanut vaikka niinkin voi kuvitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe